Όπως όλοι οι Αρβανίτες ήταν και οι Σπετσιώτες μικτής καταγωγής.
...η πιο σημαντική οικογένεια των Σπετσών οι Μεξαίοι κατάγονταν από το Λεωνίδιο, την «πρωτεύουσα» των Τσακώνων. Οι Ορλοφαίοι (δεν ήταν βέβαια Ρώσοι, αλλά παρατσούκλι που έγινε επίθετο) και οι Λαζαραίοι ήταν Μανιάτες και ...τους αποκαλούσαν ακόμα «Μανιάτες».
Στην Π-Λ-Μπ ( λήμμα Σπέτσες, Βασίλης Σφυρόερας, καθηγητής Ιστορίας ΑΕΙ Αθηνών ) λέει πως κατά τον αβά Φουρμόν που πέρασε από τις Σπέτσες το 1730 , στο νησί ζούσαν μόνο 5 οικογένειες. Αργότερα και κυρίως μετά το 1770 μετανάστευσαν στο νησί κάτοικοι ( κυρίως Αρβανίτες φαντάζομαι ) από την Πελοπόννησο.
Ενδιαφέρον αυτό με τους Γκέκηδες στις Σπέτσες. Θυμάσαι που το διάβασες ;
Το συγκεκριμένο blog δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο, πχ βγάζει τον Γκούρα Αρβανίτη ή συμπεραίνει ότι επειδή ο Ανδρούτσος δήλωνε απογονος των αρχαίων Ελλήνων και όχι του Γκίνου Σπάτα δεν ήταν Αρβανιτης!
Συν το ότι για να στηρίξει ορισμένες απόψεις επικαλείται μόνο τον Φινλευ, που είναι ξεπερασμένος.
Για τον Γκούρα έχουμε τον Φίνλεϋ που τον λέει Αρβανίτη, ενώ τον Δυσσέα όχι. Έχουμε κάποια άλλη πηγή που να λέει το αντίστροφο ; Δεν ξέρω πόσο ξεπερασμένος είναι ο Φίνλεϋ , αλλά γνωρίζω πως χρησιμοποιείται ως πηγή για το '21.
Φυσικά και δεν ήταν Αρβανίτης ο Γκούρας, από τη Φωκίδα καταγόταν. Το Γκούρας μάλλον βγήκε από το τουρκικό gür=δυνατός,φουντωτός.
Ο Ανδρούτσος ήταν Αρβανιτης από τις Λειβαδάτες Φθιώτιδας, ο ίδιος το είχε αναφέρει.
Εδώ τα έκανε μαντάρα ο Φίνλευ.
Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Όπως όλοι οι Αρβανίτες ήταν και οι Σπετσιώτες μικτής καταγωγής.
...η πιο σημαντική οικογένεια των Σπετσών οι Μεξαίοι κατάγονταν από το Λεωνίδιο, την «πρωτεύουσα» των Τσακώνων. Οι Ορλοφαίοι (δεν ήταν βέβαια Ρώσοι, αλλά παρατσούκλι που έγινε επίθετο) και οι Λαζαραίοι ήταν Μανιάτες και ...τους αποκαλούσαν ακόμα «Μανιάτες».
Στην Π-Λ-Μπ ( λήμμα Σπέτσες, Βασίλης Σφυρόερας, καθηγητής Ιστορίας ΑΕΙ Αθηνών ) λέει πως κατά τον αβά Φουρμόν που πέρασε από τις Σπέτσες το 1730 , στο νησί ζούσαν μόνο 5 οικογένειες. Αργότερα και κυρίως μετά το 1770 μετανάστευσαν στο νησί κάτοικοι ( κυρίως Αρβανίτες φαντάζομαι ) από την Πελοπόννησο.
Ενδιαφέρον αυτό με τους Γκέκηδες στις Σπέτσες. Θυμάσαι που το διάβασες ;
Εχω την αίσθηση ότι όλα αυτά τα καπέλα είναι κατάλοιπα αυτών που φορούσαν σε μεσαίωνα και παλιότερα εσωτερικά για να μην βάζουν στο κεφάλι απευθείας τα σιδερένια κράνη. Τα ίδια και στην αρχαιότητα, έχει κανείς γνώση περί αυτού;
Οι δύο πρώτοι Σουλιώτες φοράνε ένα μικροσκοπικό κόκκινο μάλλον δείγμα καπέλου και όχι κανονικό καπέλο.
Ίσα, ίσα καλύπτει την κορυφή τις κεφαλής. Πρέπει να είναι μικρότερο και από κιπά.
Το πιθανότερο είναι ότι έκαναν αυτή την επιλογή για να φαίνεται ακόμα πιο πολύ και έντονα το ξυρισμένο κεφάλι τους.
Δεν ήταν κάτι που το κρύβανε.
Αυτό σημαίνει ότι είχαν το "προνόμιο" να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις οδούς και τα παζάρια χωρίς συνέπειες και φασαρίες με άλλους ή τις αρχές.
grtex 7381 έγραψε: 30 Μαρ 2019, 20:41
Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν