Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:08
Καταλαβαινω οτι αισθανεσαι αμηχανια επειδη η Αναγεννηση ξεκινησε απο τυπους που διακηρυτταν οτι ηταν Ελληνες και προωθουσαν τα ελληνικα γραμματα, καθοτι η θεωρια της ασυνεχειας πεφτει σε τοιχο εδω.
Η αληθεια ειναι οτι το Βυζαντιο ηταν τοσο ελληνικο το 15ο αιωνα που εκανε και ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ και αυτος ειναι ο λογος που ξεκινησε η Αναγεννηση.
.
Δεν αισθάνομαι αμηχανία. Αυτή είναι η σύγχρονη ταυτότητα του λαού μου. Η ρωμαϊκή αδυναμία οδήγησε τους λογίους να δημιουργήσουν μια νέα ταυτότητα που:
α) Θα την σέβονταν οι (φιλέλληνες) Δυτικοί συνάδελφοί τους
β) Θα ήταν μια ταυτότητα που θα μπορούσε να την πουλήσουν ως αληθινή, δηλαδή ο περίγυρός τους θα μπορούσε να τους αποδεκτεί ως τέτοιους.
Τι πιο καλό από το να αρχίζουν να το παίζουν Έλληνες δεδομένου ότι οι Δυτικοί τους θεωρούσαν διηνεκείς Έλληνες; Μιλάμε δηλαδή για αποικιοκρατική επιβολή ταυτότητας δεδομένου ότι η ρωμαίκή αδυναμία προήλθε από την Δυτική επιθετικότητα.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:13
Σιγα μην ηταν μονο ο Πληθωνικος Κυκλος.
Ο Θεοδωρος Γαζης που ηταν ακραιφνης Αριστοτελικος και συνεπως οχι με τους Νεοπλατωνικους του Πληθωνα δεν σου κανει;
.
Αυτός δεν ήταν Θεσσαλονικέας και δεν κατέφυγε στην Ιταλία μετά την Οθωμανική κατάκτηση της Θεσσαλονίκης; Έχεις απόδειξη ότι πίστευε ότι ήταν Έλληνας από πριν;
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:08
Καταλαβαινω οτι αισθανεσαι αμηχανια επειδη η Αναγεννηση ξεκινησε απο τυπους που διακηρυτταν οτι ηταν Ελληνες και προωθουσαν τα ελληνικα γραμματα, καθοτι η θεωρια της ασυνεχειας πεφτει σε τοιχο εδω.
Η αληθεια ειναι οτι το Βυζαντιο ηταν τοσο ελληνικο το 15ο αιωνα που εκανε και ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ και αυτος ειναι ο λογος που ξεκινησε η Αναγεννηση.
.
Δεν αισθάνομαι αμηχανία. Αυτή είναι η σύγχρονη ταυτότητα του λαού μου. Η ρωμαϊκή αδυναμία οδήγησε τους λογίους να δημιουργήσουν μια νέα ταυτότητα που:
α) Θα την σέβονταν οι (φιλέλληνες) Δυτικοί συνάδελφοί τους
β) Θα ήταν μια ταυτότητα που θα μπορούσε να την πουλήσουν ως αληθινή, δηλαδή ο περίγυρός τους θα μπορούσε να τους αποδεκτεί ως τέτοιους.
Τι πιο καλό από το να αρχίζουν να το παίζουν Έλληνες δεδομένου ότι οι Δυτικοί τους θεωρούσαν διηνεκείς Έλληνες; Μιλάμε δηλαδή για αποικιοκρατική επιβολή ταυτότητας δεδομένου ότι η ρωμαίκή αδυναμία προήλθε από την Δυτική επιθετικότητα.
Ειπαμε οτι ηδη διακηρυτταν Ελληνες πριν πανε στην Ιταλια και πως η διαμαχη Αριστοτελικων και Πλατωνικων ηταν η η φιλοσοφικη κοντρα του Βυζαντιου τους δυο τελευταιους αιωνες. Δεν ενδιαφερθηκαν για τον Πλατωνα και τον Αριστοτελη για να το πουλησουν στους Ιταλους, ηταν το παθος τους η αρχαιοελληνικη φιλοσοφια. Και πηγαν στην Ιταλια επειδη μονο εκει μπορουσαν να διδαξουν πλεον αυτα που ΗΔΗ διδασκαν και εγραφαν στο Βυζαντιο προ Αλωσης.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:13
Σιγα μην ηταν μονο ο Πληθωνικος Κυκλος.
Ο Θεοδωρος Γαζης που ηταν ακραιφνης Αριστοτελικος και συνεπως οχι με τους Νεοπλατωνικους του Πληθωνα δεν σου κανει;
.
Αυτός δεν ήταν Θεσσαλονικέας και δεν κατέφυγε στην Ιταλία μετά την Οθωμανική κατάκτηση της Θεσσαλονίκης; Έχεις απόδειξη ότι πίστευε ότι ήταν Έλληνας από πριν;
Ολοι ηταν Ελληνες τοτε ανθρωπε και περισσοτερο απο ολους αυτος που θελουν ολοι οι ανθελληνες να μην ειχε ελληνικη συνειδηση.
Δηλαδη ο υποτιθεμενος τουρκοφιλος πρωτος Πατριαρχης Κωνσταντινουπολης μετα την Αλωση Γενναδιος Σχολαριος.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:08
Καταλαβαινω οτι αισθανεσαι αμηχανια επειδη η Αναγεννηση ξεκινησε απο τυπους που διακηρυτταν οτι ηταν Ελληνες και προωθουσαν τα ελληνικα γραμματα, καθοτι η θεωρια της ασυνεχειας πεφτει σε τοιχο εδω.
Η αληθεια ειναι οτι το Βυζαντιο ηταν τοσο ελληνικο το 15ο αιωνα που εκανε και ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ και αυτος ειναι ο λογος που ξεκινησε η Αναγεννηση.
.
Δεν αισθάνομαι αμηχανία. Αυτή είναι η σύγχρονη ταυτότητα του λαού μου. Η ρωμαϊκή αδυναμία οδήγησε τους λογίους να δημιουργήσουν μια νέα ταυτότητα που:
α) Θα την σέβονταν οι (φιλέλληνες) Δυτικοί συνάδελφοί τους
β) Θα ήταν μια ταυτότητα που θα μπορούσε να την πουλήσουν ως αληθινή, δηλαδή ο περίγυρός τους θα μπορούσε να τους αποδεκτεί ως τέτοιους.
Τι πιο καλό από το να αρχίζουν να το παίζουν Έλληνες δεδομένου ότι οι Δυτικοί τους θεωρούσαν διηνεκείς Έλληνες; Μιλάμε δηλαδή για αποικιοκρατική επιβολή ταυτότητας δεδομένου ότι η ρωμαίκή αδυναμία προήλθε από την Δυτική επιθετικότητα.
Ειπαμε οτι ηδη διακηρυτταν Ελληνες πριν πανε στην Ιταλια και πως η διαμαχη Αριστοτελικων και Πλατωνικων ηταν η η φιλοσοφικη κοντρα του Βυζαντιου τους δυο τελευταιους αιωνες. Δεν ενδιαφερθηκαν για τον Πλατωνα και τον Αριστοτελη για να το πουλησουν στους Ιταλους, ηταν το παθος τους η αρχαιοελληνικη φιλοσοφια. Και πηγαν στην Ιταλια επειδη μονο εκει μπορουσαν να διδαξουν πλεον αυτα που ΗΔΗ διδασκαν και εγραφαν στο Βυζαντιο προ Αλωσης.
.
Ε ναι ή «ακριβώς» πριν ή μετά η λογική και το κίνητρο ήταν τα ίδια. Δεν καταλαβαίνω γιατι αντιδρας σε αυτό.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:13
Σιγα μην ηταν μονο ο Πληθωνικος Κυκλος.
Ο Θεοδωρος Γαζης που ηταν ακραιφνης Αριστοτελικος και συνεπως οχι με τους Νεοπλατωνικους του Πληθωνα δεν σου κανει;
.
Αυτός δεν ήταν Θεσσαλονικέας και δεν κατέφυγε στην Ιταλία μετά την Οθωμανική κατάκτηση της Θεσσαλονίκης; Έχεις απόδειξη ότι πίστευε ότι ήταν Έλληνας από πριν;
Ολοι ηταν Ελληνες τοτε ανθρωπε και περισσοτερο απο ολους αυτος που θελουν ολοι οι ανθελληνες να μην ειχε ελληνικη συνειδηση.
Δηλαδη ο υποτιθεμενος τουρκοφιλος πρωτος Πατριαρχης Κωνσταντινουπολης μετα την Αλωση Γενναδιος Σχολαριος.
.
Ο λαός δεν ήταν Έλληνες όπως ούτε οι ανθενωτικοί Ιωσήφ Βρυέννιος και Ιωάννης Ευγενικός, ούτε οι φιλενωτικοί [Μιχαήλ] Δούκας και Εμμανουήλ Γεωργιλάς Λιμνίτης, ούτε ο ορθόδοξος Γεώργιος Σφρατζής, ούτε και οι φιλότουρκοι Γεώργιος Αμιρούτζης και Μιχαήλ Κριτόπουλος.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 30 Ιούλ 2024, 11:32, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Και αν δεν ειχαν υπαρξει εμεις σημερα θα μιλουσαμε βουλγαρια η αραβικα η τουρκικα.
.
Δεν υποστηρίζω βρε Αρίστο ότι υποκρίνονταν. Εσύ υποστηρίζεις ότι υποκρίνονταν «όντας μέσα τους Ορθόδοξοι» και το έπαιζαν καθολικοί. Ειλικρινής απόλυτα ήταν και η νεοελληνική ταυτότητά τους και οι θρησκευτικές τους επιλογές.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:40
Αν εισαι Χριστιανος Ορθοδοξος προτιμοτερο ειναι να γινεις Καθολικος παρα να γινεις Μωαμεθανος.
Καπως ετσι θα σκεφτηκαν.
.
Τότε δεν είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος γιατί σύμφωνα με την Χριστιανική Ορθόδοξη αντίληψη η αίρεση είναι χειρότερη από την απιστία. Επίσης πολλές ιταλικές πηγές της Τουρκοκρατίας λένε ότι οι «Γραικοί» προτιμούν να παντρέψουν την κόρη τους με Τούρκο παρά με Λατίνο.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:40
Αν εισαι Χριστιανος Ορθοδοξος προτιμοτερο ειναι να γινεις Καθολικος παρα να γινεις Μωαμεθανος.
Καπως ετσι θα σκεφτηκαν.
.
Τότε δεν είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος γιατί σύμφωνα με την Χριστιανική Ορθόδοξη αντίληψη η αίρεση είναι χειρότερη από την απιστία. Επίσης πολλές ιταλικές πηγές της Τουρκοκρατίας λένε ότι οι «Γραικοί» προτιμούν να παντρέψουν την κόρη τους με Τούρκο παρά με Λατίνο.
Καποιοι σιγουρα δεν ηταν Χριστιανοι Ορθοδοξοι γιατι ηταν δωδεκαθειστες οπως ειπαμε, καποιοι δεν θεωρουσαν σημαντικες τις δογματικες διαφορες και ηταν ηδη υπερ της Ενωσης των Εκκλησιων και καποιοι τελος ηταν πιο αυστηροι Ορθοδοξοι αλλα συμβιβαστηκαν.
Απαραδεκτο που τους κρινεις παντως εσυ ανθρωπος επιστημονας γιατι με το εργο τους πυροδοτησαν την Αναγεννηση.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:40
Αν εισαι Χριστιανος Ορθοδοξος προτιμοτερο ειναι να γινεις Καθολικος παρα να γινεις Μωαμεθανος.
Καπως ετσι θα σκεφτηκαν.
.
Τότε δεν είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος γιατί σύμφωνα με την Χριστιανική Ορθόδοξη αντίληψη η αίρεση είναι χειρότερη από την απιστία. Επίσης πολλές ιταλικές πηγές της Τουρκοκρατίας λένε ότι οι «Γραικοί» προτιμούν να παντρέψουν την κόρη τους με Τούρκο παρά με Λατίνο.
Καποιοι σιγουρα δεν ηταν Χριστιανοι Ορθοδοξοι γιατι ηταν δωδεκαθειστες οπως ειπαμε, καποιοι δεν θεωρουσαν σημαντικες τις δογματικες διαφορες και ηταν ηδη υπερ της Ενωσης των Εκκλησιων και καποιοι τελος ηταν πιο αυστηροι Ορθοδοξοι αλλα συμβιβαστηκαν.
Απαραδεκτο που τους κρινεις παντως εσυ ανθρωπος επιστημονας γιατι με το εργο τους πυροδοτησαν την Αναγεννηση.
.
Δεν τους κρίνω για το έργο τους. Εξηγώ με ψυχρά λόγια πώς αποφάσισαν να είναι Έλληνες. Εννοείται πως στην Ιταλία ήταν πολύ καλύτερη η κατάσταση στην Ιταλία από ότι στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Από εκεί και πέρα όλοι δικοί μας είναι και ορθόδοξοι και καθολικοί και ουνίτες και παγανιστές.
Αυτο που βλεπω ειναι οτι επειδη σου προκαλει αμηχανια η πλερια διακηρυξη της ελληνικοτητας τους, ψαχνεις να βρεις απο συνωμοσιολογικες θεωριες η να τους καταδικασεις σαν φανατικος Ορθοδοξος παπας, αρα εδω εχουμε προβλημα αγαπητε. Δεν ειναι στενα επιστημονικη η σταση σου, πιο πολυ συναισθηματικη ειναι, σαν πεισματαρικο παιδι κανεις που οι συγκεκριμενοι του πηραν το γλυκο.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 20:13
Σιγα μην ηταν μονο ο Πληθωνικος Κυκλος.
Ο Θεοδωρος Γαζης που ηταν ακραιφνης Αριστοτελικος και συνεπως οχι με τους Νεοπλατωνικους του Πληθωνα δεν σου κανει;
.
Αυτός δεν ήταν Θεσσαλονικέας και δεν κατέφυγε στην Ιταλία μετά την Οθωμανική κατάκτηση της Θεσσαλονίκης; Έχεις απόδειξη ότι πίστευε ότι ήταν Έλληνας από πριν;
Ολοι ηταν Ελληνες τοτε ανθρωπε και περισσοτερο απο ολους αυτος που θελουν ολοι οι ανθελληνες να μην ειχε ελληνικη συνειδηση.
Δηλαδη ο υποτιθεμενος τουρκοφιλος πρωτος Πατριαρχης Κωνσταντινουπολης μετα την Αλωση Γενναδιος Σχολαριος.
.
Ο Σχολάριος ήταν Ρωμέλληνας όχι Νεοέλληνας (υποστηρικτής της διπλής καταγωγής). Ήταν μαθητής του Πλήθωνα, καλύτερος φίλος του Βησσαρίωνα μέχρι τη Σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας και ένθερμος υποστηρικτής της Ένωσης. Επίσης ήταν λάτρης της αρχαιολατρικής (ως προς τα ταυτοτικά) Αναγέννησης. Οι περισσότεροι «Έλληνες» του Σχολάριου είναι οι ελληνιστές λόγιοι και οι άλλοι υπερρητορισμοί ή οι γεωγραφικοί Έλληνες. Υπάρχει παρεξήγηση για τον Σχολάριο.
Αρίστος έγραψε: 29 Ιούλ 2024, 21:10
Αυτο που βλεπω ειναι οτι επειδη σου προκαλει αμηχανια η πλερια διακηρυξη της ελληνικοτητας τους, ψαχνεις να βρεις απο συνωμοσιολογικες θεωριες η να τους καταδικασεις σαν φανατικος Ορθοδοξος παπας, αρα εδω εχουμε προβλημα αγαπητε. Δεν ειναι στενα επιστημονικη η σταση σου, πιο πολυ συναισθηματικη ειναι, σαν πεισματαρικο παιδι κανεις που οι συγκεκριμενοι του πηραν το γλυκο.
.
Μα δεν είναι συνωμοσιολογικές θεωρίες. Αντικειμενική αλήθεια είναι. Το λαϊκό Ανακάλημα της Κωνσταντινούπολης μιλά μόνο για Ρωμαίους. Δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός μελετητής που πιστεύει ότι η ελληνική ταυτότητα έχει κοινωνικό βάθος κατά τον 15ο, 16ο, 17ο, και 18ο μέχρι την Επανάσταση.