hellegennes έγραψε: 26 Σεπ 2019, 15:16
alexandroso έγραψε: 26 Σεπ 2019, 15:03
Με το ότι γίνεται συνεχώς πρωτοσέλιδο και κρατάει το θέμα στον αφρό. Τί θες δηλαδή να σου απαντήσω για το ερώτημά σου; Πόσο ενημερωμένοι είναι οι ανήλικοι που διαμαρτύρονται για την κλιματική αλλαγή; Που θες να ξέρω; Εδώ δεν βλέπω ενημερωμένους ούτε τους ενήλικες, για τους μαθητές θα ξέρω; Σίγουρα όμως όσο το θέμα μένει στον αφρό σιγά σιγά ενημερώνονται όλοι. Και οι μαθητές και οι γονείς τους. Και οι ανήλικοι και οι ενήλικοι. Και αυτή είναι η προσφορά της Γκρέτα.
Μα δεν ενημερώνονται για κάτι. Ούτε το ότι κάνουν αποχή για να χάσουν μάθημα μού λέει κάτι. Ούτε γίνεται συζήτηση για το περιβάλλον. Για την Γκρέτα γίνεται συζήτηση. Αυτοαναφορικό είναι το θέμα.
Δεν απορρίπτω 100% τον ακτιβισμό. Ακτιβισμός σ' αυτήν την περίπτωση θα ήταν να οργάνωναν όλοι αυτοί οι μαθητές να μην χρησιμοποιήσουν καθόλου τα κινητά τους για μια εβδομάδα. Αυτό θα είχε μια κάποια επίδραση, γιατί μεταφράζεται σε χρήμα. Πολύ χρήμα.
Τράβα πες τους το. Ή περίμενε καμμιά Γκρέτα να κάνει τέτοιο κίνημα.
Μα ποιός το λέει ότι δεν ενημερώνονται για κάτι; Εσύ; Καλά.
https://www.vice.com/gr/article/a35v8z/ ... thn-ellada
[...]«Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές δεν ξέρουν τις πραγματικές διαστάσεις της κλιματικής κρίσης. Αυτο έχει σαν αποτέλεσμα ότι δεν συμμετέχουν σε τέτοιες δράσεις. Αλλά αυτοί που γνωρίζουν το πρόβλημα είναι πολύ ενεργοί στο θέμα της κλιματικής αλλαγής», λέει η Αριάδνη, ενώ ο Πέτρος προσθέτει πως: «η αλήθεια είναι ότι πριν αρχίσω να ασχολούμαι με το Κίνημα ήμουν τελείως απαισιόδοξος. Πλέον, βλέπω ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον. Το Fridays for Future έχει κάνει μια τεράστια δουλειά στο θέμα της ευαισθητοποίησης και εμείς, ως Κίνημα Μαθητών, είμαστε εδώ για να συμβάλουμε στην προσπάθεια τους».
Τι πιστεύουν οι δύο μαθητές ότι πρέπει να γίνει για να ενδιαφερθούν περισσότερο οι συνομήλικοί τους; «Θα πρέπει να καταλάβουν τις επιπτώσεις που θα έχει η κλιματική αλλαγή στην κοινωνία και στον τρόπο ζωής των ανθρώπων στο άμεσο μέλλον, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και σήμερα - για παράδειγμα οι μεγάλες πυρκαγιές σε πολλά μέρη του κόσμου και οι θερμοκρασίες-ρεκόρ φέτος το καλοκαίρι. Ένας μεγάλος στόχος του κινήματος είναι και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και των οικογενειών τους», σημειώνει η Αριάδνη. Ο Πέτρος από την άλλη δεν πιστεύει πως το πρόβλημα είναι η έλλειψη ενδιαφέροντος από τους μαθητές «η έλλειψη κάλυψης τους θέματος από τα mainstream Ελληνικά media και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Είδα ελάχιστα κανάλια να αναφέρονται στις προηγούμενες μαθητικές διαδηλώσεις για το περιβάλλον με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μην γνωρίζουν καν για την ύπαρξη του κινήματος. Παράλληλα, ζούμε στην χώρα της οποίας το σχολείο όχι μόνο δεν προωθεί τέτοιες δράσεις αλλά πετυχαίνει και την αδυναμία συμμετοχής μας σε αυτές. Ο τεράστιος φόρτος εργασίας, ειδικότερα στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, καθιστά πρακτικά αδύνατη την οποιαδήποτε συμμετοχή των μαθητών σε παρόμοιες δράσεις».
Ο Σταύρος Μαυρογένης, υπεύθυνος για την ενέργεια και το κλίμα, στη WWF Ελλάς σημειώνει πως: «Η Γκρέτα Τούνμπεργκ κατάφερε αυτό που πριν από λίγο καιρό έμοιαζε ακατόρθωτο. Να κινητοποιήσει εκατομμύρια μαθητές από όλο τον κόσμο ενάντια στην κλιματική κρίση. Η νέα γενιά έχει συνειδητοποιήσει ότι θα παραλάβει έναν πλανήτη οικολογικά "φτωχότερο", ο οποίος θα βρίσκεται στο χείλος της κλιματικής και οικολογικής κατάρρευσης. Ωστόσο, έχει επίσης καταλάβει ότι η μάχη δεν έχει χαθεί. Γι' αυτό τον λόγο άλλωστε, ομάδες μαθητών και νέων από όλο τον κόσμο διαδηλώνουν κάθε Παρασκευή. Για να πιέσουν τους ηγέτες να αναλάβουν πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, για να σταματήσουμε να καίμε ορυκτά καύσιμα και να προστατέψουμε τα οικοσυστήματά μας από την ολοκληρωτική εξαφάνιση», λέει και καταλήγει:
«Η νέα γενιά δίνει το παρών για μια μάχη, η οποία τελικά δεν αφορά μόνο την ίδια. Αφορά και την παρούσα γενιά, η οποία ζει στην καθημερινότητά της τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης»
Τα περιβαλλοντικά ζητήματα να ενταχθούν στο πρόγραμμα σπουδών
Από την πλευρά της , η Σάντυ Φαμελιάρη, υπεύθυνη για ηλιακά προγράμματα στην εκστρατεία για το Κλίμα και την Ενέργεια της Greenpeace λέει πως:
«Η κλιματική αλλαγή δεν είναι απλώς ένα κεφάλαιο της ύλης που διδάσκεται στο σχολείο, είναι μια πραγματική καταστροφή που συμβαίνει! Οι μαθητές στην Ελλάδα, όπως και σε όλο τον κόσμο φαίνεται να το έχουν συνειδητοποιήσει περισσότερο από τους ενήλικες. Οι κινητοποιήσεις τους τον τελευταίο χρόνο αποτελούν φάρο ελπίδας για το μέλλον του πλανήτη! Στις 20, αλλά και 27 Σεπτεμβρίου θα βγουν ξανά στους δρόμους και ζητάνε 3 πράγματα: να μην ξεπεράσει η αύξηση της θερμοκρασίας τον 1,5°C, να εξασφαλίσουμε κλιματική δικαιοσύνη και ισότητα και να ακούσουμε την επιστήμη.
Ως εξωτερικός παρατηρητής βλέπω με πολλή χαρά το κίνημα να διογκώνεται. Οι μαθητές κατάφεραν αυτό στο οποίο εμείς αποτύχαμε: να ευαισθητοποιήσουν κόσμο και να κάνουν την κλιματική αλλαγή θέμα συζήτησης. Για να συντηρηθεί όμως αυτό δεν αρκεί να επαναπαυθούμε στη δική τους προσπάθεια. Πρέπει να δράσουμε κι εμείς οι ίδιοι και κυρίως πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα περιβαλλοντικά ζητήματα δεν θα αναφέρονται τυχαία σε κάποια σχολική ώρα, αλλά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα σπουδών. Υπάρχουν τόσοι επιστήμονες και οργανώσεις στη χώρα μας που μάχονται για την προστασία του κλίματος (και όχι μόνο) γεμάτοι προθυμία να μοιραστούν τη γνώση τους και να δώσουν πρακτικές λύσεις στα προβλήματα που μαίνονται. Ας τους δοθεί ο χώρος να το κάνουν. Τα παιδιά μας θύμισαν τις ευθύνες μας και ήρθε η ώρα να τις αναλάβουμε», καταλήγει.[...]