Pertinax έγραψε: 22 Απρ 2025, 19:04
Δεν μπορείς να πηγαίνεις κόντρα στους εθνολογικούς κανόνες.
Εσύ το κάνεις αυτό!
Είτε θα πρέπει να αποδεχτείς τον διπλό ρόλο πόλης-κοιτίδας και ευρύτερης πατρίδας-κοιτίδας είτε θα πρέπει να σταματήσεις να θεωρείς τη Ρωμανία συλλογική πατρίδα των Ρωμιών.
Είδες που παραδέχεσαι τελικά ότι μιλάς για Ρωμανία-κοιτίδα και όχι για Κωνσταντινούπολη-κοιτίδα βιάζοντας τις πηγές; Είδες που εν τέλει αναγκάστηκες να παραδεχθείς ότι για να ισχύει το καταγωγικό σχήμα που πρεσβεύεις πρέπει η Ρωμανία ως γεωγραφική περιοχή να έχει εθνοσυμβολική αφηγηματική αξία; Η κοινή συγχρονική πατρίδα δεν καθιστά αυτόματα τους κατά τόπους αντικειμενικά απώτερους προγόνους, συλλογικούς προγόνους. Οι αρχαίοι εθνοτικοί Βενετοί πρόγονοι των σημερινών Βενετών δεν είναι πρόγονοι όλων των Ιταλών επειδή σήμερα οι Βενετοί συμμερίζονται την κοινή γεωγραφική πατρίδα Ιταλία με κάθε Ιταλό. Παρομοίως, για οποιοδήποτε λαό της προρωμαϊκής αρχαιότητας συμπεριλαμβανομένων των αρχαίων εθνοτικών Λατίνων!
Οι κάτοικοι της Καισάρειας δεν θεωρούσαν προπάτορες τους Αύσονες μονάχα γιατί ίδρυσαν την κοιτίδα-Κωνσταντινούπολη, αλλά και γιατί κληροδότησαν το εθνοτικό κράτος (κυρίως γι΄αυτό).
Για το δεύτερο δεν ήταν «πρόγονοι». Πρέπει να μάθεις τι σημαίνει η λεξη «πρόγονοι»...
Όπως λοιπόν εδώ δεν έχουμε πολιτειακή ουσιοκρατία, έτσι δεν έχουμε πολιτισμική ουσιοκρατία στο ότι οι κάτοικοι της Καισάρειας θεωρούσαν προπάτορες τους Έλληνες, διότι κληροδότησαν την εθνοτική γλώσσα.
Αυτό, όπως πάνω, δεν τους καθιστά «προπάτορες»-«προγόνους». Χωρίς καταγωγικό αφήγημα δεν υπάρχουν απώτεροι πρόγονοι... Με τη λογική σου οι Λατίνοι είναι «προπάτορες»-«πρόγονοι» των Κολομβιανών...
Ε, τότε πως μπορούν να παρουσιαστούν φυλετικοί απόγονοί τους (όπως υποστήριξες); Η σκέτη πολιτειακή ταυτότητα δεν δημιουργεί φυλετική ταύτιση.
Προφανώς λόγω πλήρους ομοχθονίας!
Βρε αγόρι μου γλυκό, οι Λατίνοι κατοικούσαν στην Ιταλία και έβαλαν το λιθαράκι τους στο χτίσιμο της ιταλικής ιστορικής ταυτότητας; Αν ναι, τότε είναι φυσιολογικό να θεωρούνται πρόγονοι όλων όσων έχουν ιταλική ταυτότητα. Αυτό δεν είναι ουσιοκρατία, είναι καθαρή εθνολογία. Ουσιοκρατία είναι αυτά που λες.
Οι αρχαίοι Λατίνοι δεν κατοικούσαν στην Ιταλία αλλά μόνο στο Λάτιο της Ιταλίας! Εσύ μας λες εδώ ότι ταυτότητα/καταγωγή = γλώσσα! Έχεις ξεφύγει! Αυτό που γράφεις είναι ο ορισμός της [καταγωγικής] ουσιοκρατίας. Έχεις αυθαίρετα ορίσει ότι ομογλωσσία = καταγωγή (όπως άλλοι λένε ομογλωσσία = ομοεθνία) γιατι σε συμφέρει (αποβάλλοντας την ομοχθονία και την προϋπόθεση ύπαρξης αφηγήματος) και προχωράεις με παρωπίδες! Αν αυτό δεν είναι ουσιοκρατία τότε δεν υπάρχει η έννοια της ουσιοκρατίας!
Τα μυθικά κείμενα ήταν και τα πιο δημοφιλή στον λαό!
Ακόμη δεν απέδειξες ότι ο λαός γνώριζε για τον Βύζαντα...
Πόσο μάλλον αν ήταν ταυτόχρονα και προφητικά ή εσχατολογικά, όπως ο Ψευδομεθόδιος. Έχουμε λοιπόν ένα πολύ δημοφιλές κείμενο, το οποίο προστίθεται στα δημοφιλή Πάτρια.
Ποιός μίλησε για έλλειψη δημοφιλίας του Ψευδομεθόδιου; Εγώ σε ξαναρωτάω και σταμάτα επιτελους να παριστάνεις τον ηλίθιο (εκτός αν είσαι): Το ιστορικό αφήγημα του Ψευδομεθόδιου επηρέαζε/σε την ιστορική αντίληψη του λαού όσο αφορά την Κωνσταντινούπολη και την ιστορία του κράτους του; Πίστευε πράγματι ο λαός ότι παντρεύτηκε μια Βυζαντία, κόρη του Βύζαντα, «βασιλέα των Ελλήνων», τον Ρωμύλο της Ρώμης και έτσι προέκυψε η «βασιλεία των Ελλήνων δηλαδή των Ρωμαίων» όσο δημοφιλής και αν ήταν ο Ψευδομεθόδιος; Τελικά ποιό ήταν το τελικό πραγματικό εθνοσυμβολικό αποτύπωμα του Ψευδομεθοδίου;
Όσο για τα «Πάτρια» δεν έχεις αποδείξει τίποτα! Ξεκάθαρα μιλούν για νέους οικιστές και συνεπώς νέα πόλη με νέα [απώτερη] καταγωγή. Ακόμη και ο ελληνομανής Τζέτζης που ξεκάθαρα παρουσιάζει τον Κωνσταντινουπολιτικό λαό ως ελληνογενή παρουσιάζει την Κωνσταντινούπολη ως αυσονογενή. Αν αυτή ήταν η Τζέτζεια περίπτωση σκέψου τι γινόταν με άλλους! Ή μάλλον
επιτέλους συμμορφώθου με τις αντιλήψεις των Ρωμιών για την Κωνσταντινούπολη όταν μιλάνε/γράφουν για αυτή ανεξάρτητα από τα αρχαιογνωστικά κείμενα. Άλλα αρχαιογνωστικά κείμενα γράφουν ξεκάθαρα (και δεν το αφήνουν απλά να εννοηθεί) ότι ο Σεβηρος σκότωσε τους Βυζάντιους... Αλλά αυτά τα ξεχνάμε, έτσι; Συμπεριφέρεσαι τόσο γελοία όσο οι εθνικιστές συμπεριφέρονται με τους «Γραικούς» και τα αρχαιογνωστικά λεξικά.
Και αποδέξου επιτέλους ότι το γένος των κατοίκων μίας πόλης (στο τελικό συνολικό αποτέλεσμα) καθορίζεται μόνο από τους οικιστές/τον οικιστή! Κάτι το οποίο επιβεβαιώνουν τόσες και τόσες πηγές...
Ή θα συμμορφωθείς με τη σύνθετη εικόνα των πηγών ή θα παραμείνεις εσαεί στην τάξη των γραφικών και των εμμονικών.
Μιλάς για τον εαυτό σου; Αν υπάρχει κάποιος που δεν ακολουθεί τις πηγές, είσαι εσύ!