!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

Imperium έγραψε: 22 Απρ 2025, 14:16 Self-hating Βυζαντινών εννοείς;
Αυτό το οποίο έγραψα μπορούσε εύκολα να παρερμηνευθεί. «Βυζαντινών» ναι, σε μεγάλο βαθμό πολιτισμικά, όχι εθνοτικά. Εθνοτικά οι σημερινοί «Έλληνες» είναι Νεοέλληνες το οποίο είναι πολύ διαφορετικό, αν και το υπόβαθρο της νεοελληνικής εθνοτικής ταυτότητας που κυριάρχησε ήταν καθαρά «βυζαντινό». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένας Νεοέλληνας σε αρχική φάση να δυσκολεύεται να αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ αυτού και ενός «Βυζαντινού».
Οι Νεοέλληνες «αγαπούν» την Ρωμανία έως ότου εξυπηρετεί τις εθνικιστικές τους αλυτρωτικές φαντασιώσεις («Η Κωνσταντινούπολη είναι ελληνική» κ.ο.κ.) και λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ αυτών και της λατρεμένης τους [αρχαίας] Ελλάδας. Μόλις αρχίσει να αναδεικνύεται η «βυζαντινή» πραγματικότητα, και να καταρρέουν μία προς μία οι νεοελληνικές παραχαράξεις προκαλώντας αστάθεια στη νεοελληνική ταυτότητα και αποδεικνύοντας την πλαστότητά της καθώς και την φύση της (Δυτική επιβολή), οι Νεοέλληνες μετατρέπονται σχιζοφρενικά στους μεγαλύτερους εχθρούς και διαστροφείς της Ρωμανίας, συμφωνώντας κατά ένα παράδοξο τρόπο με τους εχθρούς της έτσι ώστε να προστατέυσουν την [Δυτικογενή] ταυτότητά τους...
Θα ήταν καλύτερα αν αντί για "Ελλας" είχε ονομαστεί εξ αρχής "Ρωμανία";

Ή τουλάχιστον Νότια Ρωμανία;
Όχι! Επ' ουδενί λόγο! «Γραικία» έπρεπε να ονομαστεί και «Γραικοί» εμείς. Οι αρχαία Έλληνες δημιουργήθηκαν εθνοτικά εν πολλοίς μέσω της δράσης των θρησκευτικών θεσμών και έτσι απέκτησαν την αντίστοιχη ονομασία. Οι Ρωμαίοι εθνοτίστηκαν σε ένα ρωμαϊκό πολιτικό πλαίσιο και έτσι ονομάστηκαν «Ρωμαίοι». Οι Νεοέλληνες «ανακάλυψαν» την ταυτισή τους με τους αρχαίους Έλληνες μέσω της Δυτικής προπαγάνδας και φιελελληνισμού. Συνεπώς, εμείς έπρεπε να λεγόμαστε «Γραικοί» γιατί με τα λόγια της κορυφής του Νεοελληνικού Διαφωτισμού (Αδαμάντιος Κοραής):
έτσι μας λένε τα πεφωτισμένα έθνη της Ευρώπης!
των οποίων η προπαγάνδα και η φαντασίωση μας δημιούργησε!
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1516
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax »

Σαββάτιος έγραψε: 22 Απρ 2025, 06:56 Τα ερωτηματικά αναφέρονταν σε αυτό:
όχι στο κυρίως κομμάτι της νεοελληνικής ιδέας που ξεκίνησε την υστεροβυζαντινή περίοδο.
Ο κύριος και ουσιαστικός εκνεοελληνισμός του λαού έλαβε χώρα μετά την Επανάσταση.
Χαίρω πολύ. Άλλο λέμε. H αρχική εκδοχή της νεοελληνικής ιδέας θεωρούσε ελληνικό το Βυζάντιο (Χαλκοκονδύλης). Εσύ ανέφερες ως "παθητική αντίσταση" του ρωμέικου λαού το γεγονός ότι δεν αποδέχτηκε τη "διαφωτιστική εκδοχή του Νέου Ελληνισμού" (=αντιβυζαντινισμός του Κοραή;). Κι εγώ απάντησα ότι αυτό είναι κάτι εντελώς δευτερεύον, διότι αποδέχτηκε χωρίς αντίσταση την αρχική και κύρια εκδοχή του Νεοελληνισμού (το αφήγημα που ένωνε τον Χαλκοκονδύλη με τον Παπαρρηγόπουλο).
Αλήθεια; Δεν μπορείς να δεις ότι η θέση σου διαγράφει τον εθνοσυμβολικό ιδρυτικό μύθο που ήταν αυτός ο οποίος ήταν; Δεν μπορείς να δεις ότι προσδίδεις αυθαίρετα εθνοσυμβολική καταγωγική αξία σε όλη τη γεωγραφική Ρωμανία ενώ παράλληλα μιλάεις για ύπαρξη εθνοτικής κοιτίδας/γενέτειρας; Δεν μπορείς να δεις το παράλογο στον ισχυρισμό σου ότι οι πρόγονοι των Θεσσαλονικέων μπορούσαν να παρουσιαστούν, επειδή οι Θεσσαλονικείς ήταν εξ ίσου Ρωμιοί, πρόγονοι των κατοίκων της Καισάρειας; Δεν βλέπεις την αυθαίρετη αποβολή του στοιχέιου της αυτοχθονίας από τη θέση σου; Μόλις κάποιος εκφράσει άποψη για το ζήτημα εκ των πραγμάτων λαμβάνει την πλευρά ενός στρατοπέδου...
Τίποτα δεν διαγράφει η θέση μου. Αντιθέτως συμπληρώνει όσα θες να διαγράψεις εσύ. Πατρίδα που δεν είναι και κοιτίδα δεν είναι Πατρίδα. Δεν μπορείς να πηγαίνεις κόντρα στους εθνολογικούς κανόνες. Είτε θα πρέπει να αποδεχτείς τον διπλό ρόλο πόλης-κοιτίδας και ευρύτερης πατρίδας-κοιτίδας είτε θα πρέπει να σταματήσεις να θεωρείς τη Ρωμανία συλλογική πατρίδα των Ρωμιών. Οι κάτοικοι της Καισάρειας δεν θεωρούσαν προπάτορες τους Αύσονες μονάχα γιατί ίδρυσαν την κοιτίδα-Κωνσταντινούπολη, αλλά και γιατί κληροδότησαν το εθνοτικό κράτος (κυρίως γι΄αυτό). Όπως λοιπόν εδώ δεν έχουμε πολιτειακή ουσιοκρατία, έτσι δεν έχουμε πολιτισμική ουσιοκρατία στο ότι οι κάτοικοι της Καισάρειας θεωρούσαν προπάτορες τους Έλληνες, διότι κληροδότησαν την εθνοτική γλώσσα. Από εκεί και πέρα το να θεωρούν προπάτορες τους αρχαίους Έλληνες κάθε περιοχής (και της Θεσσαλονίκης και της Πελοποννήσου και φυσικά του αρχαίου Βυζαντίου) είναι φυσιολογικός κανόνας στο πλαίσιο της εθνοτικής ταυτότητας.
Σοβαρά ρωτάω. Πιστεύουν οι Ιταλοί ότι όλοι οι αρχαίοι Ιταλοί είχαν γίνει εθνικά Ρωμαίοι; Αν έχεις κάποια σχετική πηγή ρίξτην.
Τι σχέση έχει το «εθνικά»; Σημασία έχει το αν οι Ιταλοί θεωρούν ότι οι αρχαίοι κάτοικοι της Ιταλίας «έγιναν» [με κάποια εθνολογική έννοια] Ρωμαίοι.Το πιστεύουν; Ναι ή όχι; Οι Ιταλοί δεν γνωρίζουν ότι η πρώτη ιταλική ενοποίηση έγινε επί Ρώμης;
Τι σχέση έχει; :lol: Ε, τότε πως μπορούν να παρουσιαστούν φυλετικοί απόγονοί τους (όπως υποστήριξες); Η σκέτη πολιτειακή ταυτότητα δεν δημιουργεί φυλετική ταύτιση.
Με το να αντεπιτίθεσαι, δεν απαντάς! Που είδες εσύ την πεποίθηση συλλογικής απώτερης καταγωγής από τους αρχαίους εθνοτικούς Λατίνους στους Ιταλούς και δη στους Σικελούς για τους οποίους μιλάμε; Με την ίδια λογική, λατινογενείς είναι και οι Ισπανοί και οι «Γάλλοι» (που απέχουν από το Λάτιο όπως το 90% των Ιταλών)! Αν υποστηρίζεις ότι είναι (φέροντας αυθαίρετη αιτιολογία τη λατινογενή γλώσσα) τότε υποπίπτεις σε πολιτισμική ουσιοκρατία...
Βρε αγόρι μου γλυκό, οι Λατίνοι κατοικούσαν στην Ιταλία και έβαλαν το λιθαράκι τους στο χτίσιμο της ιταλικής ιστορικής ταυτότητας; Αν ναι, τότε είναι φυσιολογικό να θεωρούνται πρόγονοι όλων όσων έχουν ιταλική ταυτότητα. Αυτό δεν είναι ουσιοκρατία, είναι καθαρή εθνολογία. Ουσιοκρατία είναι αυτά που λες.
Η αιθιοπική καταγωγή αφορούσε απλώς τη σύνδεση των βασιλικών οίκων του Βυζαντίου και της Αιθιοπίας (ο Βύζαντας παντρεύτηκε την Αιθιόπισσα Χουσήθ).
Έλα όμως που τα δρώντα πρόσωπα στο παραμυθάκι είναι... οι Βασιλείς!
Εσύ δεν ήξερες πλαιότερα ότι το σχήμα των Βασιλειών ήταν η ιουδαιοχριστιανική αντίληψη της ιστορίας... Η προφητογνωσία σου είναι υποτυπώδης... :c020: :p3: :sal9:
Σε κάθε περίπτωση όσο απώτερος πρόγονος κατ' εσένα θεωρείτο ο Βύζαντας έπρεπε να θεωρείται και η Χουσήθ... Αλλά δεν σε συμφέρει...
Για γέλια πραγματικά. Με τέτοιο αφελή τρόπο αποδεικνύεται και η ελληνική ή η βιθυνική συλλογική καταγωγή των Ρωμιών, αν θεωρήσουμε τη γεννημένη στη Βιθυνία μητέρα του Μεγάλου Κωνσταντίνου Ελληνίδα ή Βιθυνή... :lol:
Αντιθέτως, το γεγονός ότι ο αρχαίος βασιλιάς του τόπου ήταν ο Βύζαντας παρέπεμπε σε μια συλλογική απώτερη ελληνική καταγωγή. Εδώ δεν υπήρχαν καν νέοι ιδρυτές Αύσονες, αλλά γάμος της κόρης του Βύζαντα (Βυζαντίας) με τον Ρωμύλο, από τον οποίο γάμο μάλιστα η Βυζαντία κληρονόμησε τη Ρώμη και όχι ο Ρωμύλος το Βυζάντιο :003:
Αφού παντρεύτηκε η Βυζαντία τον Ρωμύλο και ο Ρωμύλος άλλαξε το όνομα του λαού... Μην ξεχνάς ότι αναφερόμαστε σε μία πατριαρχική κοινωνία.
Ο Ψευδομεθόδιος ήταν φεμινιστής, διότι αναφέρει πως ο Ρωμύλος κληροδότησε τη Ρώμη στη γυναίκα του και οι μεγιστάνες της Ρώμης έπαθαν ντουβρουτζά :lol:
Απόδειξε πρώτα ότι γνώριζε ο λαός για την «αυτοχθονία του Βύζαντα» και μετά μιλάμε... Όπως και να έχει, δεν έχεις καταφέρει τίποτα... Ένα εξωρωμαϊκό «συμβολικό» «Αποκαλυπτικό» κείμενο έχεις βρει... Το οποίο αποδεδειγμένα δεν μπορούσε/κατάφερε να παραγράψει/επηρεάσει την καθαρά πανίσχυρη αυσονική κληρονομιά της Κωνσταντινούπολης την οποία γνώριζε ο λαός, ούτε την γνήσια μορφή του εθνοσυμβολικού ιδρυτκού μύθου... Ποιός Βύζαντας, ποιά Χουσήθ, ποιά Βυζαντία και ποιός Ρωμύλος; Ο Μέγας Κωνσταντίνος παρέμεινε εκεί όπου ήταν! Σημασία έχουν τα αποτελέσματα, όχι το ξετρύπωμα των κατά δική σου παραδοχή καθαρά μυθικών κειμένων που απλά υπό κάποιο αυθαίρετο πρίσμα ερμηνεύονται αρεστά...
Τα μυθικά κείμενα ήταν και τα πιο δημοφιλή στον λαό! Πόσο μάλλον αν ήταν ταυτόχρονα και προφητικά ή εσχατολογικά, όπως ο Ψευδομεθόδιος. Έχουμε λοιπόν ένα πολύ δημοφιλές κείμενο, το οποίο προστίθεται στα δημοφιλή Πάτρια. Με λίγα λόγια ο απόλυτος αυσονοκεντρισμός που θέλεις να πουλήσεις πάει για βρούβες. Ή θα συμμορφωθείς με τη σύνθετη εικόνα των πηγών ή θα παραμείνεις εσαεί στην τάξη των γραφικών και των εμμονικών.
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1516
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax »

taxalata xalasa έγραψε: 22 Απρ 2025, 09:31
Pertinax έγραψε: 21 Απρ 2025, 19:02
taxalata xalasa έγραψε: 20 Απρ 2025, 11:33
Το βυζάντιο έγινε μπάζα απο τον 7ο Σοβαρό και ανοικοδομήθηκε. Όσοι κάτοικοι επέζησαν της πείνας και της δίψας, τιμωρήθηκαν σκληρά για την συμμάχια τους με τον Νέγρο Ιχθυννιο πούτανε αντίπαλος του Σοβαρού...

αυτά συνέβηξαν αφού τάχε τινάξει ο Περτίναξ.... :lol:


Οι πεντεδέκα λούστροι π απέμειναν δεν γέμιζαν άμαξα... Σιγά το πλήθος!... wow!
Τα "Πάτρια Κωνσταντινουπόλεως" δεν αναφέρουν κάτι τέτοιο. Οπότε ήταν ως μη γενόμενο στο φαντασιακό των Ρωμιών. Το οποίο φαντασιακό είναι ο δημιουργός της ταυτότητας.

«[...] η των Ρωμαίων αρχή πάσας υπερεβάλλετο τας δυναστείας, κατεδούλωσε δε και Έλληνας, εικότως αυτή και Βυζάντιοι πειθόμενοι διετέλουν. Επεί δε μετά τινάς χρόνους Σεβήρου της Ρώμης βασιλεύοντος αυτοί την του τυραννήσαντος των εώων Νίγρου προτιμήσαντες ελπίδα εις χείρας ελθείν ετόλμησαν προς τον αυτοκράτορα, αφαιρεθέντες των πολιτικών δικαίων, και της στεφάνης αυτής του τείχους καταλυθείσης, Πειρινθίοις ετάχθησαν δουλεύειν τοις καλουμένοις Ηρακλεώταις. Παυσαμένης δε της οργής του Σεβήρου αύθις τούτον έσχον εις βασιλέα, ος και εις μείζονα και περιφανή κόσμον επανήγαγε το Βυζάντιον. Λουτρόν μεν μέγιστον κατά τον του ιππίου Διός βωμόν, ήτοι το Ηρακλέους καλούμενον άλσος, ανήγειρεν, ένθα δη και τας Διομήδους δαμάσαντες ίππους Ζεύξιππον τον τόπον ωνόμασαν [...]» (P.G., 157, 448)
Σουδα - Σεβηρος...
ὅπερ ἑάλω ὕστερον λιμῷ, πᾶσά τε ἡ πόλις κατεσκάφη, καὶ θεάτρων τε καὶ λουτρῶν παντός τε κόσμου

...ὡς δὲ εἶδε τοὺς πολίτας μετὰ ἐλαιοκλάδων εὐφημοῦντας καὶ δεομένους σωτηρίας καὶ ἀπολογίας προσφέροντας, :lol: (προσκυλομένοι - προσκυνημένοι) ἐφείσατο μὲν τοῦ φονεύειν, Περινθίοις δὲ καὶ αὖθις ὑπέταξε...

οι πέντεδέκα λούστροι που λέξαμαν...

δοξάστε τους προσκυνημένους λούστρους... :P
Οπότε έχουμε δύο διαφορετικές αφηγήσεις. Το σίγουρο είναι πως για το παρελθόν της Κωνσταντινούπολης ανέτρεχαν πολύ περισσότερο στα Πάτρια, τα οποία δεν κάνουν λόγο για καταστροφή επί Σεβήρου.
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20638
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa »

Pertinax έγραψε: 22 Απρ 2025, 19:19
taxalata xalasa έγραψε: 22 Απρ 2025, 09:31
Pertinax έγραψε: 21 Απρ 2025, 19:02
Τα "Πάτρια Κωνσταντινουπόλεως" δεν αναφέρουν κάτι τέτοιο. Οπότε ήταν ως μη γενόμενο στο φαντασιακό των Ρωμιών. Το οποίο φαντασιακό είναι ο δημιουργός της ταυτότητας.

«[...] η των Ρωμαίων αρχή πάσας υπερεβάλλετο τας δυναστείας, κατεδούλωσε δε και Έλληνας, εικότως αυτή και Βυζάντιοι πειθόμενοι διετέλουν. Επεί δε μετά τινάς χρόνους Σεβήρου της Ρώμης βασιλεύοντος αυτοί την του τυραννήσαντος των εώων Νίγρου προτιμήσαντες ελπίδα εις χείρας ελθείν ετόλμησαν προς τον αυτοκράτορα, αφαιρεθέντες των πολιτικών δικαίων, και της στεφάνης αυτής του τείχους καταλυθείσης, Πειρινθίοις ετάχθησαν δουλεύειν τοις καλουμένοις Ηρακλεώταις. Παυσαμένης δε της οργής του Σεβήρου αύθις τούτον έσχον εις βασιλέα, ος και εις μείζονα και περιφανή κόσμον επανήγαγε το Βυζάντιον. Λουτρόν μεν μέγιστον κατά τον του ιππίου Διός βωμόν, ήτοι το Ηρακλέους καλούμενον άλσος, ανήγειρεν, ένθα δη και τας Διομήδους δαμάσαντες ίππους Ζεύξιππον τον τόπον ωνόμασαν [...]» (P.G., 157, 448)
Σουδα - Σεβηρος...
ὅπερ ἑάλω ὕστερον λιμῷ, πᾶσά τε ἡ πόλις κατεσκάφη, καὶ θεάτρων τε καὶ λουτρῶν παντός τε κόσμου

...ὡς δὲ εἶδε τοὺς πολίτας μετὰ ἐλαιοκλάδων εὐφημοῦντας καὶ δεομένους σωτηρίας καὶ ἀπολογίας προσφέροντας, :lol: (προσκυλομένοι - προσκυνημένοι) ἐφείσατο μὲν τοῦ φονεύειν, Περινθίοις δὲ καὶ αὖθις ὑπέταξε...

οι πέντεδέκα λούστροι που λέξαμαν...

δοξάστε τους προσκυνημένους λούστρους... :P
Οπότε έχουμε δύο διαφορετικές αφηγήσεις. Το σίγουρο είναι πως για το παρελθόν της Κωνσταντινούπολης ανέτρεχαν πολύ περισσότερο στα Πάτρια, τα οποία δεν κάνουν λόγο για καταστροφή επί Σεβήρου.
γιατί είναι seguro; επειδή έτσι θέλεις;
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

Pertinax έγραψε: 22 Απρ 2025, 19:04 Δεν μπορείς να πηγαίνεις κόντρα στους εθνολογικούς κανόνες.
Εσύ το κάνεις αυτό!
Είτε θα πρέπει να αποδεχτείς τον διπλό ρόλο πόλης-κοιτίδας και ευρύτερης πατρίδας-κοιτίδας είτε θα πρέπει να σταματήσεις να θεωρείς τη Ρωμανία συλλογική πατρίδα των Ρωμιών.
Είδες που παραδέχεσαι τελικά ότι μιλάς για Ρωμανία-κοιτίδα και όχι για Κωνσταντινούπολη-κοιτίδα βιάζοντας τις πηγές; Είδες που εν τέλει αναγκάστηκες να παραδεχθείς ότι για να ισχύει το καταγωγικό σχήμα που πρεσβεύεις πρέπει η Ρωμανία ως γεωγραφική περιοχή να έχει εθνοσυμβολική αφηγηματική αξία; Η κοινή συγχρονική πατρίδα δεν καθιστά αυτόματα τους κατά τόπους αντικειμενικά απώτερους προγόνους, συλλογικούς προγόνους. Οι αρχαίοι εθνοτικοί Βενετοί πρόγονοι των σημερινών Βενετών δεν είναι πρόγονοι όλων των Ιταλών επειδή σήμερα οι Βενετοί συμμερίζονται την κοινή γεωγραφική πατρίδα Ιταλία με κάθε Ιταλό. Παρομοίως, για οποιοδήποτε λαό της προρωμαϊκής αρχαιότητας συμπεριλαμβανομένων των αρχαίων εθνοτικών Λατίνων!
Οι κάτοικοι της Καισάρειας δεν θεωρούσαν προπάτορες τους Αύσονες μονάχα γιατί ίδρυσαν την κοιτίδα-Κωνσταντινούπολη, αλλά και γιατί κληροδότησαν το εθνοτικό κράτος (κυρίως γι΄αυτό).
Για το δεύτερο δεν ήταν «πρόγονοι». Πρέπει να μάθεις τι σημαίνει η λεξη «πρόγονοι»...
Όπως λοιπόν εδώ δεν έχουμε πολιτειακή ουσιοκρατία, έτσι δεν έχουμε πολιτισμική ουσιοκρατία στο ότι οι κάτοικοι της Καισάρειας θεωρούσαν προπάτορες τους Έλληνες, διότι κληροδότησαν την εθνοτική γλώσσα.
Αυτό, όπως πάνω, δεν τους καθιστά «προπάτορες»-«προγόνους». Χωρίς καταγωγικό αφήγημα δεν υπάρχουν απώτεροι πρόγονοι... Με τη λογική σου οι Λατίνοι είναι «προπάτορες»-«πρόγονοι» των Κολομβιανών...
Ε, τότε πως μπορούν να παρουσιαστούν φυλετικοί απόγονοί τους (όπως υποστήριξες); Η σκέτη πολιτειακή ταυτότητα δεν δημιουργεί φυλετική ταύτιση.
Προφανώς λόγω πλήρους ομοχθονίας!
Βρε αγόρι μου γλυκό, οι Λατίνοι κατοικούσαν στην Ιταλία και έβαλαν το λιθαράκι τους στο χτίσιμο της ιταλικής ιστορικής ταυτότητας; Αν ναι, τότε είναι φυσιολογικό να θεωρούνται πρόγονοι όλων όσων έχουν ιταλική ταυτότητα. Αυτό δεν είναι ουσιοκρατία, είναι καθαρή εθνολογία. Ουσιοκρατία είναι αυτά που λες.
Οι αρχαίοι Λατίνοι δεν κατοικούσαν στην Ιταλία αλλά μόνο στο Λάτιο της Ιταλίας! Εσύ μας λες εδώ ότι ταυτότητα/καταγωγή = γλώσσα! Έχεις ξεφύγει! Αυτό που γράφεις είναι ο ορισμός της [καταγωγικής] ουσιοκρατίας. Έχεις αυθαίρετα ορίσει ότι ομογλωσσία = καταγωγή (όπως άλλοι λένε ομογλωσσία = ομοεθνία) γιατι σε συμφέρει (αποβάλλοντας την ομοχθονία και την προϋπόθεση ύπαρξης αφηγήματος) και προχωράεις με παρωπίδες! Αν αυτό δεν είναι ουσιοκρατία τότε δεν υπάρχει η έννοια της ουσιοκρατίας!
Τα μυθικά κείμενα ήταν και τα πιο δημοφιλή στον λαό!
Ακόμη δεν απέδειξες ότι ο λαός γνώριζε για τον Βύζαντα...
Πόσο μάλλον αν ήταν ταυτόχρονα και προφητικά ή εσχατολογικά, όπως ο Ψευδομεθόδιος. Έχουμε λοιπόν ένα πολύ δημοφιλές κείμενο, το οποίο προστίθεται στα δημοφιλή Πάτρια.
Ποιός μίλησε για έλλειψη δημοφιλίας του Ψευδομεθόδιου; Εγώ σε ξαναρωτάω και σταμάτα επιτελους να παριστάνεις τον ηλίθιο (εκτός αν είσαι): Το ιστορικό αφήγημα του Ψευδομεθόδιου επηρέαζε/σε την ιστορική αντίληψη του λαού όσο αφορά την Κωνσταντινούπολη και την ιστορία του κράτους του; Πίστευε πράγματι ο λαός ότι παντρεύτηκε μια Βυζαντία, κόρη του Βύζαντα, «βασιλέα των Ελλήνων», τον Ρωμύλο της Ρώμης και έτσι προέκυψε η «βασιλεία των Ελλήνων δηλαδή των Ρωμαίων» όσο δημοφιλής και αν ήταν ο Ψευδομεθόδιος; Τελικά ποιό ήταν το τελικό πραγματικό εθνοσυμβολικό αποτύπωμα του Ψευδομεθοδίου;

Όσο για τα «Πάτρια» δεν έχεις αποδείξει τίποτα! Ξεκάθαρα μιλούν για νέους οικιστές και συνεπώς νέα πόλη με νέα [απώτερη] καταγωγή. Ακόμη και ο ελληνομανής Τζέτζης που ξεκάθαρα παρουσιάζει τον Κωνσταντινουπολιτικό λαό ως ελληνογενή παρουσιάζει την Κωνσταντινούπολη ως αυσονογενή. Αν αυτή ήταν η Τζέτζεια περίπτωση σκέψου τι γινόταν με άλλους! Ή μάλλον επιτέλους συμμορφώθου με τις αντιλήψεις των Ρωμιών για την Κωνσταντινούπολη όταν μιλάνε/γράφουν για αυτή ανεξάρτητα από τα αρχαιογνωστικά κείμενα. Άλλα αρχαιογνωστικά κείμενα γράφουν ξεκάθαρα (και δεν το αφήνουν απλά να εννοηθεί) ότι ο Σεβηρος σκότωσε τους Βυζάντιους... Αλλά αυτά τα ξεχνάμε, έτσι; Συμπεριφέρεσαι τόσο γελοία όσο οι εθνικιστές συμπεριφέρονται με τους «Γραικούς» και τα αρχαιογνωστικά λεξικά.

Και αποδέξου επιτέλους ότι το γένος των κατοίκων μίας πόλης (στο τελικό συνολικό αποτέλεσμα) καθορίζεται μόνο από τους οικιστές/τον οικιστή! Κάτι το οποίο επιβεβαιώνουν τόσες και τόσες πηγές...
Ή θα συμμορφωθείς με τη σύνθετη εικόνα των πηγών ή θα παραμείνεις εσαεί στην τάξη των γραφικών και των εμμονικών.
Μιλάς για τον εαυτό σου; Αν υπάρχει κάποιος που δεν ακολουθεί τις πηγές, είσαι εσύ!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 22 Απρ 2025, 21:26, έχει επεξεργασθεί 12 φορές συνολικά.
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

Pertinax έγραψε: 22 Απρ 2025, 19:19
taxalata xalasa έγραψε: 22 Απρ 2025, 09:31
Pertinax έγραψε: 21 Απρ 2025, 19:02
Τα "Πάτρια Κωνσταντινουπόλεως" δεν αναφέρουν κάτι τέτοιο. Οπότε ήταν ως μη γενόμενο στο φαντασιακό των Ρωμιών. Το οποίο φαντασιακό είναι ο δημιουργός της ταυτότητας.

«[...] η των Ρωμαίων αρχή πάσας υπερεβάλλετο τας δυναστείας, κατεδούλωσε δε και Έλληνας, εικότως αυτή και Βυζάντιοι πειθόμενοι διετέλουν. Επεί δε μετά τινάς χρόνους Σεβήρου της Ρώμης βασιλεύοντος αυτοί την του τυραννήσαντος των εώων Νίγρου προτιμήσαντες ελπίδα εις χείρας ελθείν ετόλμησαν προς τον αυτοκράτορα, αφαιρεθέντες των πολιτικών δικαίων, και της στεφάνης αυτής του τείχους καταλυθείσης, Πειρινθίοις ετάχθησαν δουλεύειν τοις καλουμένοις Ηρακλεώταις. Παυσαμένης δε της οργής του Σεβήρου αύθις τούτον έσχον εις βασιλέα, ος και εις μείζονα και περιφανή κόσμον επανήγαγε το Βυζάντιον. Λουτρόν μεν μέγιστον κατά τον του ιππίου Διός βωμόν, ήτοι το Ηρακλέους καλούμενον άλσος, ανήγειρεν, ένθα δη και τας Διομήδους δαμάσαντες ίππους Ζεύξιππον τον τόπον ωνόμασαν [...]» (P.G., 157, 448)
Σουδα - Σεβηρος...
ὅπερ ἑάλω ὕστερον λιμῷ, πᾶσά τε ἡ πόλις κατεσκάφη, καὶ θεάτρων τε καὶ λουτρῶν παντός τε κόσμου

...ὡς δὲ εἶδε τοὺς πολίτας μετὰ ἐλαιοκλάδων εὐφημοῦντας καὶ δεομένους σωτηρίας καὶ ἀπολογίας προσφέροντας, :lol: (προσκυλομένοι - προσκυνημένοι) ἐφείσατο μὲν τοῦ φονεύειν, Περινθίοις δὲ καὶ αὖθις ὑπέταξε...

οι πέντεδέκα λούστροι που λέξαμαν...

δοξάστε τους προσκυνημένους λούστρους... :P
Οπότε έχουμε δύο διαφορετικές αφηγήσεις. Το σίγουρο είναι πως για το παρελθόν της Κωνσταντινούπολης ανέτρεχαν πολύ περισσότερο στα Πάτρια, τα οποία δεν κάνουν λόγο για καταστροφή επί Σεβήρου.
Δεν έχει σχέση πόσες αρχαιογνωστικές αφηγήσεις υπάρχουν. Σημασία έχει το πως οι Ρωμιοί ερμήνευαν το παρελθόν της Κωνσταντινούπολης όταν μιλούσαν για αυτή!
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Pertinax έγραψε: 22 Απρ 2025, 19:19 για το παρελθόν της Κωνσταντινούπολης
Βλ. και Στέφανο Βυζάντιο : https://www.phorum.com.gr/viewtopic.php ... 7#p3757292
και Γεώργιο Αμαρτωλό Μοναχό : https://www.phorum.com.gr/viewtopic.php ... 7#p3757638
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

Ζαποτέκος έγραψε: 22 Απρ 2025, 20:13 Βλ. και Στέφανο Βυζάντιο : https://www.phorum.com.gr/viewtopic.php?
Άχρηστο λόγω χρονολογίας...
και Γεώργιο Αμαρτωλό Μοναχό : https://www.phorum.com.gr/viewtopic.php?
Σου το απάντησα και παλαιότερα... Επιπλέον, αν ίσχυε αυτό που θέλεις να υποστηρίξεις η ιστορική αφήγηση του Γεώργιου Αμαρτωλού θα ήταν διαφορετική...
Imperium
Δημοσιεύσεις: 5625
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium »

Σαββάτιος έγραψε: 22 Απρ 2025, 15:33
Imperium έγραψε: 22 Απρ 2025, 14:16 Self-hating Βυζαντινών εννοείς;
Αυτό το οποίο έγραψα μπορούσε εύκολα να παρερμηνευθεί. «Βυζαντινών» ναι, σε μεγάλο βαθμό πολιτισμικά, όχι εθνοτικά. Εθνοτικά οι σημερινοί «Έλληνες» είναι Νεοέλληνες το οποίο είναι πολύ διαφορετικό, αν και το υπόβαθρο της νεοελληνικής εθνοτικής ταυτότητας που κυριάρχησε ήταν καθαρά «βυζαντινό». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένας Νεοέλληνας σε αρχική φάση να δυσκολεύεται να αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ αυτού και ενός «Βυζαντινού».
Οι Νεοέλληνες «αγαπούν» την Ρωμανία έως ότου εξυπηρετεί τις εθνικιστικές τους αλυτρωτικές φαντασιώσεις («Η Κωνσταντινούπολη είναι ελληνική» κ.ο.κ.) και λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ αυτών και της λατρεμένης τους [αρχαίας] Ελλάδας. Μόλις αρχίσει να αναδεικνύεται η «βυζαντινή» πραγματικότητα, και να καταρρέουν μία προς μία οι νεοελληνικές παραχαράξεις προκαλώντας αστάθεια στη νεοελληνική ταυτότητα και αποδεικνύοντας την πλαστότητά της καθώς και την φύση της (Δυτική επιβολή), οι Νεοέλληνες μετατρέπονται σχιζοφρενικά στους μεγαλύτερους εχθρούς και διαστροφείς της Ρωμανίας, συμφωνώντας κατά ένα παράδοξο τρόπο με τους εχθρούς της έτσι ώστε να προστατέυσουν την [Δυτικογενή] ταυτότητά τους...
Θα ήταν καλύτερα αν αντί για "Ελλας" είχε ονομαστεί εξ αρχής "Ρωμανία";

Ή τουλάχιστον Νότια Ρωμανία;
Όχι! Επ' ουδενί λόγο! «Γραικία» έπρεπε να ονομαστεί και «Γραικοί» εμείς. Οι αρχαία Έλληνες δημιουργήθηκαν εθνοτικά εν πολλοίς μέσω της δράσης των θρησκευτικών θεσμών και έτσι απέκτησαν την αντίστοιχη ονομασία. Οι Ρωμαίοι εθνοτίστηκαν σε ένα ρωμαϊκό πολιτικό πλαίσιο και έτσι ονομάστηκαν «Ρωμαίοι». Οι Νεοέλληνες «ανακάλυψαν» την ταυτισή τους με τους αρχαίους Έλληνες μέσω της Δυτικής προπαγάνδας και φιελελληνισμού. Συνεπώς, εμείς έπρεπε να λεγόμαστε «Γραικοί» γιατί με τα λόγια της κορυφής του Νεοελληνικού Διαφωτισμού (Αδαμάντιος Κοραής):
έτσι μας λένε τα πεφωτισμένα έθνη της Ευρώπης!
των οποίων η προπαγάνδα και η φαντασίωση μας δημιούργησε!
Συμφωνώ οτι ήταν Αγγλο-Γερμανική προπαγάνδα που δημιούργησε την "εθνική ταυτότητα" με την οποία βαυκαλιζόμαστε σήμερα.

Αλλα αυτό το θεωρώ έναν ακόμα λόγο να λεγόταν η χώρα καλύτερα Νότια Ρωμανία.
Θα ήμασταν πιο κοντά στις εθνικές αλήθειες μας.

Ωραία ανάλυση κατα τα άλλα. Ιδίως το πρώτα μέρος - πώς γουστάρουμε / δεν γουστάρουμε Ρωμανία.
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20638
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa »

Imperium έγραψε: 23 Απρ 2025, 12:02
Σαββάτιος έγραψε: 22 Απρ 2025, 15:33
Imperium έγραψε: 22 Απρ 2025, 14:16 Self-hating Βυζαντινών εννοείς;
Αυτό το οποίο έγραψα μπορούσε εύκολα να παρερμηνευθεί. «Βυζαντινών» ναι, σε μεγάλο βαθμό πολιτισμικά, όχι εθνοτικά. Εθνοτικά οι σημερινοί «Έλληνες» είναι Νεοέλληνες το οποίο είναι πολύ διαφορετικό, αν και το υπόβαθρο της νεοελληνικής εθνοτικής ταυτότητας που κυριάρχησε ήταν καθαρά «βυζαντινό». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένας Νεοέλληνας σε αρχική φάση να δυσκολεύεται να αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ αυτού και ενός «Βυζαντινού».
Οι Νεοέλληνες «αγαπούν» την Ρωμανία έως ότου εξυπηρετεί τις εθνικιστικές τους αλυτρωτικές φαντασιώσεις («Η Κωνσταντινούπολη είναι ελληνική» κ.ο.κ.) και λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ αυτών και της λατρεμένης τους [αρχαίας] Ελλάδας. Μόλις αρχίσει να αναδεικνύεται η «βυζαντινή» πραγματικότητα, και να καταρρέουν μία προς μία οι νεοελληνικές παραχαράξεις προκαλώντας αστάθεια στη νεοελληνική ταυτότητα και αποδεικνύοντας την πλαστότητά της καθώς και την φύση της (Δυτική επιβολή), οι Νεοέλληνες μετατρέπονται σχιζοφρενικά στους μεγαλύτερους εχθρούς και διαστροφείς της Ρωμανίας, συμφωνώντας κατά ένα παράδοξο τρόπο με τους εχθρούς της έτσι ώστε να προστατέυσουν την [Δυτικογενή] ταυτότητά τους...
Θα ήταν καλύτερα αν αντί για "Ελλας" είχε ονομαστεί εξ αρχής "Ρωμανία";

Ή τουλάχιστον Νότια Ρωμανία;
Όχι! Επ' ουδενί λόγο! «Γραικία» έπρεπε να ονομαστεί και «Γραικοί» εμείς. Οι αρχαία Έλληνες δημιουργήθηκαν εθνοτικά εν πολλοίς μέσω της δράσης των θρησκευτικών θεσμών και έτσι απέκτησαν την αντίστοιχη ονομασία. Οι Ρωμαίοι εθνοτίστηκαν σε ένα ρωμαϊκό πολιτικό πλαίσιο και έτσι ονομάστηκαν «Ρωμαίοι». Οι Νεοέλληνες «ανακάλυψαν» την ταυτισή τους με τους αρχαίους Έλληνες μέσω της Δυτικής προπαγάνδας και φιελελληνισμού. Συνεπώς, εμείς έπρεπε να λεγόμαστε «Γραικοί» γιατί με τα λόγια της κορυφής του Νεοελληνικού Διαφωτισμού (Αδαμάντιος Κοραής):
έτσι μας λένε τα πεφωτισμένα έθνη της Ευρώπης!
των οποίων η προπαγάνδα και η φαντασίωση μας δημιούργησε!
Συμφωνώ οτι ήταν Αγγλο-Γερμανική προπαγάνδα που δημιούργησε την "εθνική ταυτότητα" με την οποία βαυκαλιζόμαστε σήμερα.

Αλλα αυτό το θεωρώ έναν ακόμα λόγο να λεγόταν η χώρα καλύτερα Νότια Ρωμανία.
Θα ήμασταν πιο κοντά στις εθνικές αλήθειες μας.

Ωραία ανάλυση κατα τα άλλα. Ιδίως το πρώτα μέρος - πώς γουστάρουμε / δεν γουστάρουμε Ρωμανία.
αλβανός κι εσύ; :D
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Όταν οι Δυτικοί έλεγαν "Γραικούς" τους Ρωμαίους/Βυζαντινούς , δεν θεωρούσαν πως έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους Έλληνες. :giggle:

Εξαρχαϊσμός θα μπορούσε να θεωρηθεί η ανάσυρση του αρχαιοελληνικού εθνικού Γραικός, που σημασιολογικά στον Χωνιάτη ταυτίζεται με το Ῥωμαῖος (411, 79·477, 77· 575, 88, όπου αντιπαρατίθεται στους Λατίνους), με την επιφύλαξη η αναβίωση των αρχαιότροπων ονομάτων να οφείλεται σε μεταγενέστερη επίδραση των ∆υτικών , οι οποίοι την εποχή του Νικήτα Χωνιάτη κάνουν έντονη την παρουσία τουςστο Βυζάντιο με τις Σταυροφορίες. Μάλιστα ο Χωνιάτης (599, 14) κάνει υπαινιγμό στη γνωστή βιργιλιανή αιτίαση κατά των Ελλήνων, ότι είναι δόλιοι, με την έκφραση Γραικῶν ἀπατηλότερον (Aeneis ΙΙ 13: timeo Danaos et dona ferentes).
https://ikee.lib.auth.gr/record/115469/ ... 0-4626.pdf
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
jimdenin
Δημοσιεύσεις: 3199
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 13:57

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jimdenin »

Το οξύμωρο του σχήματος μεταξύ άλλων έχει να κάνει η μάλλον φαίνεται και από το εξής:

Ναί, ο νεοέλληνας την πολιτιστική/εθνοτική του καταγωγή την έχει από τον υπήκοο της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Η γενική κουλτούρα του, οι συνήθειες του κλπ σχετίζονται με τον βυζαντινό υπήκοο, καμία σχέση με τον άλλοτε πολυθεϊστή κάτοικο του 5 π.χ αιώνα αυτού του τόπου.

Αλλά στην δημιουργία του νέου ελληνικού κράτους συνέβη το εξής ενδιαφέρον αλλά και οξύμωρο:

Οι νεοέλληνες δημιούργησαν ένα κράτος εθνικό (μέχρι και την δεκαετία του 90 όταν στις αρχές άρχισαν να καταφθάνουν τα πρώτα κύματα μεταναστών από τα Βαλκάνια). Ουσιαστικά θα πρέπει έλεγε κάποιος πολύ κοντά στο "ομαίμον ομογλωσσον, ομοθρήσκον, ομότροπον". Με την εξαίρεση π.χ της μειονότητας στην Θράκη. Αλλά αυτό δεν έχει από την βυζαντινή/χριστιανική προσέγγιση όπου μπαίνει ως γνώμονας το ζήτημα το θρησκευτικό. Και αυτό παρέμεινε έως και την τουρκοκρατία (τα Μιλλέτ).

Και στο ζήτημα το μεταναστευτικό φαίνεται όλη αυτή η αντίφαση επί της αρχής.
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

Ζαποτέκος έγραψε: 23 Απρ 2025, 12:24 Μάλιστα ο Χωνιάτης (599, 14) κάνει υπαινιγμό στη γνωστή βιργιλιανή αιτίαση κατά των Ελλήνων, ότι είναι δόλιοι, με την έκφραση Γραικῶν ἀπατηλότερον (Aeneis ΙΙ 13: timeo Danaos et dona ferentes).
https://ikee.lib.auth.gr/record/115469/ ... 0-4626.pdf
Ό,τι ζαποτεκεία βρίσκεις γράφεις; Το αντι-«βυζαντινό» Δυτικό στερεότυπο των «πονηρών Γραικών» χρησιμοποιεί ο Νικήτας Χωνιάτης, όχι την «βιργιλιανή αιτίαση κατά των Ελλήνων» ανεξάρτητα από που και πώς οι Δυτικοί εμπνεύστηκαν αυτό το στερεότυπο.
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

jimdenin έγραψε: 23 Απρ 2025, 12:37 Ναί, ο νεοέλληνας την πολιτιστική/εθνοτική του καταγωγή την έχει από τον υπήκοο της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Μόνο πολιτισμικά όχι εθνοτικά.
Η γενική κουλτούρα του, οι συνήθειες του κλπ σχετίζονται με τον βυζαντινό υπήκοο, καμία σχέση με τον άλλοτε πολυθεϊστή κάτοικο του 5 π.χ αιώνα αυτού του τόπου.
Το αστείο είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να αποδέιξουν την πολιτισμική συνέχεια μεταξύ ημών και των αρχαίων Ελλήνων στη καλύτερη περίπτωση καταπιανόμενοι από τρίχες και συνήθως από φαντασιώσεις...
Αλλά αυτό δεν έχει από την βυζαντινή/χριστιανική προσέγγιση όπου μπαίνει ως γνώμονας το ζήτημα το θρησκευτικό.
Καμία σχέση με την πραγματικότητα. Η «βυζαντινή» προσέγγιση δεν έχει ως γνώμονα το ανεθνοτικό θρησκευτικό! Η «βυζαντινή» προσέγγιση είναι ξεκάθαρα εθνοτική (ρωμαϊκή) με την ιδιομορφία της εθνοθρησκευτικότητας (εθνότητα ταυτίζεται με μία θρησκευτική κοινότητα) όπως τους Εβραίους. Οι «Βυζαντινοί» πίστευαν ότι ήταν ο Περιούσιος Λαός/Νέος Ισραήλ/τωόντι Χριστιανοί όντας όμως ταυτόχρονα μία κανονικότατη [ελληνόφωνη] εθνότητα.
Και αυτό παρέμεινε έως και την τουρκοκρατία (τα Μιλλέτ)
Η δημιουργία του Rum millet προς εξυπηρέτηση της Οθωμανικής εσωτερικής πολιτικής είναι προϊόν του 18ου αιώνα. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στα τέλη αυτού του αιώνα. Προηγουμένως, η Οθωμανική προσέγγιση προς τους Χριστιανούς υπηκόους ήταν καθαρά εθνοτική.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 23 Απρ 2025, 14:35, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος »

Imperium έγραψε: 23 Απρ 2025, 12:02 Θα ήμασταν πιο κοντά στις εθνικές αλήθειες μας.
Εθνολογική «αλήθεια» είναι η πεποίθηση που έχει κοινωνικό βάθος. Από όλες τις απόψεις που εκφράζονται σε αυτή τη συζήτηση η άποψη του Ζαποτέκου είναι αυτή με την συντριπτικά μεγαλύτερη διάχυση και συνεπώς αυτή είναι που εκφράζει τη σημερινή νεοελληνικότητα.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”