Ζαποτέκος έγραψε: 20 Αύγ 2024, 09:02
1) Παραπάνω έφερα χωρία που ο Κολοκοτρώνης χρησιμοποιεί το "Ρωμαίος" και το "Έλλην" ταυτόχρονα. Δηλαδή και ο Κολοκοτρώνης σε ξεφτιλίζει όπως ο Τζέτζης , ο Απόκαυκος , ο Βαρδάνης και ο Χωματηνός στο νήμα για τους Βυζαντινούς.

Λες ο κολοκοτρώνης να θεωρεί τους Βυζαντινούς βάρβαρους κατακτητές , αλλά τον Παλαιολόγο να τον θεωρεί βασιλιά του ;
Παραπάνω έφερες κάποια από τα
ελάχιστα χωρία στα οποία ο Κολοκοτρώνης χρησιμοποιεί το εθνώνυμο «Ρωμαίοι» και κατά πάσα πιθανότητα το χρησιμοποιεί με την μιλλετική σημασία... Εσύ ξεφτιλίζεσαι υποπίπτοντας στο σφάλμα του θετικισμού. Οι «Βυζαντινοί» λόγιοι εσένα ξεφτιλίζουν όταν εσύ προσπαθείς να περάσεις την ιδεολογία σου σε αποκομμένα χωρία... Ο Κολοκοτρώνης θεωρούσε τους «Γραικορωμαίους» κατακτητές και τον Παλαιολόγο βασιλιά του επειδή βρίσκεται σε σύγχυση.
2) Δεν το 'ξερα πως οι ημιεγγράμματοι αποτελούσαν ελίτ και όχι λαό. Για να δεις πόσο μπούρδας είσαι, το κείμενο του Ματθαίου Μυρέων χρησιμοποιεί χρόνια αργότερα ο παπα-Συναδινός που έγραψε ξεκάθαρα στην απλή γλώσσα. Τέτοια διάδοση είχαν αυτά τα κείμενα.
Έλα να σε ξεφτιλίσω: Όταν δημιουργήθηκε το Νεοελληνικό κράτος 80% των κατοίκων του κατηγοριοποιήθηκαν ως αγράμματοι και 20% των κατοίκων του ως εγγράμματοι όπου
«εγγράμματος» οριζόταν αυτός ο οποίος μπορούσε να γράψει το όνομά του έστω ανορθόγραφα. Αν αυτά τα κείμενα στα οποία αναφέρθηκες είχαν την διάδοση που
φαντάζεσαι, η νεοελληνική παράδοση δεν θα είχε το περιεχόμενο που είχε! Προφανώς, και η εγγράμματοι και οι ημιεγγράμματοι αποτελούσαν μια μικρή μειοψηφία («ελίτ»)! Και όλα αυτά αφότου είχε πάρει τα «πάνω» της η παιδεία και έλαβε χώρα το κίνημα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Φαντάσου ποιά ήταν η κατάσταση κατά τον 15ο, 16ο και 17ο αιώνα (η παιδεία αρχίζει να αναπτύσσεται από το δέυτερο μισό του 17ου αιώνα)!
3) Αφού δίδασκαν πως οι Ρωμαίοι/Βυζαντινοί/Νεοέλληνες ήταν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων αρκούσε ώστε να διατηρηθεί η εθνοτική σύνδεση .
Οι Ρωμαίοι και όχι οι «Βυζαντινοί» ή [Νεο]Έλληνες ήταν
απώτεροι απόγονοι των [αρχαίων] Ελλήνων. Η ρωμαϊκή ταυτότητα παρέμεινε ανόθευτη (ίδιο εθνοτικό περιεχόμενο/κέντρο βάρους) και οι Έλληνες θεωρούνταν
διαφορετικός «λαός» από τους Ρωμαίους. Να το χωνέψεις αυτό!
4) Μια χαρά ο λαός θα ταύτιζε το Έλληνες με το έθνος του. Έχεις δημοτικό που να περιγράφει ως Έλλην ( πολύ δυνατό ) κάποιον Τούρκο ;
Είσαι ο Ρίζος και όπως θέλεις τα γυρίζεις! Ο λαός δεν ταύτιζε το «Έλληνας» με την εθνότητά του. Το «Έλληνας» ήταν επίθετο (πολύ γενναίος) όχι εθνώνυμο! Κανένας δεν θα ονόμαζε έναν εχθρικό λαό ή ήρωες αυτού «Έλληνες» (πολύ γενναίοι)!
5) Εμένα μου αρέσει η αλήθεια. Εσύ είσαι ερωτευμένος με το ψέμα. Ποτέ δεν υπήρξε Ουνίτης ο Σχολάριος ( βλ. εκκλησιαστική ιστορία Φειδά και γενικά τις αναιρετικές εργασίες ). Αμφίβολο επίσης αν ο Πλήθων υπήρξε δάσκαλός του.
Κι αν το
Έλλην ήταν συνδεδεμένο με τους Ουνίτες , πώς κι ο Σχολάριος δεν το εγκατέλειψε όταν επανήλθε στον ανθενωτισμό ;

Εσένα δεν σου αρέσει η αλήθεια αλλά είσαι εθισμένος στο ψέμα και στην παρουσίαση αυτού ως αλήθεια! Κανένας
σοβαρός άνθρωπος δεν υποστηρίζει ότι ο Σχολάριος δεν ήταν αρχικά Ουνίτης. Τη θεωρία ότι ο σφόδρα φιλενωτικός Σχολάριος στα πρακτικά της Συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας ήταν διαφορετικός από τον γνωστό Σχολάριο την δημιούργησε ο καθολικός Λέων Αλλάτιος! Πλέον αμφισβητούνται
μόνο τα θεολογικά κείμενα που αποδίδονται σε αυτόν και έχουν λατινίζουσες τάσεις. Ο Πλήθων ήταν δάσκαλος του Σχολάριου και αυτο φαίνεται και στην ιδιοταυτότητά του όσο και αν δεν σου αρέσει.
Το εθνώνυμο «Έλληνας»
δεν ήταν συνδεδεμένο με τους Ουνίτες. Ο
Νέος Ελληνισμός (νεοελληνική ταυτότητα) ήταν συνδεδεμένη με τους ουνιτοπαγανιστές. Ο Σχολάριος είναι
Ρωμαίος (όχι Νεοέλληνας) με προγονους τόσο τους αρχαίους Ρωμαίους όσο και τους [αρχαίους] Έλληνες. Τα χωρία όπου χρησιμοποιεί το εθνώνυμο «Έλληνας» και
πραγματικά αναφέρεται σε όλους τους Ρωμαίους (και όχι στους ελλαδίτες ή τους ελληνιστές λογίους) δεν ξεφεύγουν των πλαισίων της παραδοσιακής ρωμαϊκής ρητορικής.
6) Εγώ το χρησιμοποιώ για να ξεχωρίσω τους ελληνόφωνους Ρωμαίους απ' τους λατινόφωνους Ρωμαίους . Πώς αλλιώς θα καταλάβαινες σε ποιους αναφέρομαι ; Και δεν με ξενίζει το
Ετεοκύπριοι όταν χρησιμοποιείται άδολα. Με αξγριώνει όταν χρησιμοποιείται από προπαγανδιστές με συγκεκριμένη ιδεολογική ατζέντα σαν και του λόγου σου.

Όταν εγώ τους αποκαλώ «Ρωμαίους» δεν καταλαβαίνεις σε ποιούς αναφέρομαι; «Ιδεολογική ατζέντα» έχεις εσύ (εθνικιστικού περιεχομένου). Αν υπάρχει κάποιος εδώ μέσα που χρησιμοποιεί ένα εθνώνυμο (το «Βυζαντινός») με δόλο είσαι εσύ! Πότε συζητήσαμε για τους «Ετεοκύπριους» και αποφάσισες ότι χρησιμοποιώ το εθνώνυμο «Ετεοκύπριος» με δόλο;