Γράφων έγραψε: 26 Φεβ 2024, 02:53
Αχθος Αρουρης έγραψε: 26 Φεβ 2024, 01:00
Γράφων έγραψε: 26 Φεβ 2024, 00:37
Είναι συμμαχικές δυνάμεις, κατά την γνώμη μου, αρκεί το επιθυμητικό μέρος της ψυχής, όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης, να υποτάσσεται στο λογικό μέρος αυτής. Αυτό είναι και ένα στοιχείο του ενάρετου ανθρώπου
καλησπερα .....
σου κανω λιγο τον δασκαλο ..... με το συμπαθειο .....
Καλά κάνεις! Έτσι πρέπει. Άλλωστε, από εσάς μαθαίνω. Ποιος είπε ότι έχω το αλάθητο;
Αχθος Αρουρης έγραψε: 26 Φεβ 2024, 01:00
το επιθυμητικο ειναι το αλογο μερος της ψυχης
λεγεται και φιλοχρηματο ...... δεν μπορουμε
να κανομε και πολλα με αυτο για να το
ελεγξουμε αφου <<δεν ακουει λογια>>....
αρετη του επιθυμητικου ειναι η εγκρατεια ........
το συναισθημα ανηκει στο θυμικο μερος ........
...... και πρεπει να συμμαχει με το λογικο μερος
για να το ενδυναμωνει ..... αρετη του θυμικου
ειναι η ανδρεια ..............
καλο ξημερωμα .............
Πριν αναφερόμουν σε ένα χωρίο από τα "Ηθικά Νικομάχεια". Σ' το παραθέτω:
"[..] ἴσως δ᾿ οὐδὲν ἧττον καὶ ἐν τῇ ψυχῇ νομιστέον εἶναί τι παρὰ τὸν λόγον, ἐναντιούμενον τούτῳ καὶ ἀντιβαῖνον. πῶς δ᾿ ἕτερον, οὐδὲν διαφέρει. λόγου δὲ καὶ τοῦτο φαίνεται μετέχειν, ὥσπερ εἴπομεν· πειθαρχεῖ γοῦν τῷ λόγῳ τὸ τοῦ ἐγκρατοῦς — ἔτι δ᾿ ἴσως εὐηκοώτερόν ἐστι τὸ τοῦ σώφρονος καὶ ἀνδρείου· πάντα γὰρ ὁμοφωνεῖ τῷ λόγῳ.
Φαίνεται δὴ καὶ τὸ ἄλογον διττόν. τὸ μὲν γὰρ φυτικὸν οὐδαμῶς κοινωνεῖ λόγου, τὸ δ᾿ ἐπιθυμητικὸν καὶ ὅλως ὀρεκτικὸν μετέχει πως, ᾗ κατήκοόν ἐστιν αὐτοῦ καὶ πειθαρχικόν· [...]"
Εδώ η μετάφραση:
Ο Αριστοτέλης διαιρεί την ψυχή σε δύο μέρη, το άλογο και το λογικό. Απ' ό,τι καταλαβαίνω το επιθυμητικό ανήκει και στα δύο. Υποτάσσεται στον λόγο στην περίπτωση του εγκρατούς και πειθαρχεί και στον ανδρείο και σώφρονα. Τα συναισθήματα ανήκουν στο επιθυμητικό. Αυτό θέλω να πω στο αρχικό μου μήνυμα.
o αρστ ακολουθει την διαιρεση της ψυχης που κανει
ο δασκαλος του, αλλα διαιρει διαφορετικα γιατι εχει
διαφορετικο ορισμο της ψυχης ....
ενα μερος απο το αλογο μερος ειναι κοινο σε ολους
τους τρεφομενους οργανισμους δηλ. και στους ανθρωπους
και στα ζωα και στα φυτα ....
αυτο το αλογο μερος του αλογου μερους σχετιζεται
με το αναγκαιο δηλ. τα αναγκαια παθη της ψυχης, πεινα,
διψα, υπνος, συνουσιαζειν, διπλουσιαζειν .....
ολα αυτα λοιπον, θεωρουνται αλογα ακριβως επειδη δεν
<<ακουνε λογια>>, δεν υπακουουν στον λογο ....
τα αλογα ειναι αδυνατον να εχουν με αλλο τροπο ξενο απο αυτον
τον τροπο που εχουν τα ιδια δηλ. δεν μπορουν, ειναι αδυνατον,
να αλλαξουν ουτε με εξωγη.ι.νη τεχνολογια, διοτι τοτε
δηλ. στην περιπτωση που μπορουν να αλλαξουν, θα παψουν
να υπαρχουν ως γη.ι.νοι ζωντανοι οργανισμοι ....
το αλλο αλογο μερος του αλογου μερους .........
(η συνεχεια αυριο......ενυσταξε το ματακιμ)
..............................................