Jimmy81 έγραψε: 09 Φεβ 2024, 15:37
Μέγας Αλέξανδρος
Ο Μεγάλος στρατηλάτης ήταν ταυτόχρονα και μεγάλος πότης, από τους μεγαλύτερους της αρχαιότητας τουλάχιστον. Πολλές αρχαίες πηγές αναφέρονται στα μεθύσια του Αλέξανδρου και τη λατρεία του για τον οίνο.
Ο Αιλιανός γράφει ότι ήταν ο μεγαλύτερος πότης της ανθρωπότητας (καὶ αὐτὸς δὲ Ἀλέξανδρος λέγεται πλεῖστον πιεῖν ἀνθρώπων). Ο Αρριανός γράφει ότι στάθηκε αδύνατο για τον Αλέξανδρο να δαμάσει τα δύο του πάθη,
τον αχαλίνωτο θυμό και την οινοφλυγία (οργής τε και παροινίας). Ο Πλούταρχος αποδίδει τη μανία του Αλέξανδρου για τα μεθύσια και το κρασί στην φλογερή του κράση. Ο Αδαμάντιος εξ Αλεξάνδρειας αναφερόμενος στα αρνητικά χαρακτηριστικά του Αλέξανδρου,
περιλαμβάνει και τα μεθύσια. Τα βράδια ξάπλωνε περιτριγυρισμένος από αυλητές και έπινε ως το πρωί σύμφωνα με τον Αθήναιο.
Ο Ρωμαίος ιστοριογράφος Τίτος Λίβιος αναρωτιέται τι θα είχε συμβεί αν η λατρεία του Αλέξανδρου για το κρασί χειροτέρευε σε μεγαλύτερη ηλικία. Ο ιστοριογράφος Έφιππος που έλαβε μέρος στην ασιατική εκστρατεία αναφέρει ότι
ο Αλέξανδρος έπινε τόσο πολύ που κοιμόταν δύο μερόνυχτα. Ο ίδιος προσθέτει ότι στις βακχικές εκστάσεις του,
ο Αλέξανδρος μεθούσε και φορούσε ενδύματα και υποδήματα θεών (Άμμων Δίας, Ερμής, Άρτεμη) ενώ άλλοτε την λεοντή του Ηρακλή!
Στο ημερολόγιο της εκστρατείας (Βασίλειες Εφημερίδες) που τηρούσαν οι γραμματείς του Αλέξανδρου γίνονται αναφορές στην ασταμάτητη οινοποσία του Αλέξανδρου και στις συνέπειές της. Αποσπάσματά τους εμφανίζουν τον Αλέξανδρο να πίνει, να τον παίρνει ο ύπνος από το ποτό, να ξυπνάει, να ξαναπίνει αλλού, να ξανακοιμάται, να πηγαίνει σε δείπνο και να ξαναπίνει μέχρι αργά τη νύχτα. Στην κωμωδία του Μενάνδρου «Κόλαξ» ο Στρουθίος, ακόλουθος του στρατιωτικού Βία λέει στον αυθέντη του που καυχιέται ότι στην Καππαδοκία ήπιε μονορούφι τρεις φορές μια χρυσή κούπα με τρεις κοτύλες κρασί:
«Μα εσύ ήπιες περισσότερο κι από τον βασιλιά Αλέξανδρο» το οποίο ο Στρουθίος θεωρεί
«μεγάλο κατόρθωμα». Ο Καρύστιος ο Περγαμηνός στο έργο του «Ιστορικά Υπομνήματα» γράφει ότι
τα μεθύσια του Αλέξανδρου ήταν τόσο αχαλίνωτα που ξεφώνιζε και τραγουδούσε πάνω σε γαϊδουράμαξο. Ακόμα και ο αυτοκράτορας Ιουλιανός αποκαλεί τον Αλέξανδρο
«μέθυσον και φίλοινον».
Συνήθιζε μετά από πολεμικές επιχειρήσεις, νίκες και κατακτήσεις να οργανώνει μεγάλα εορταστικά συμπόσια για φίλους, αξιωματικούς και στρατιώτες παρέχοντας κάθε απόλαυση – εννοείται και αλκοόλ!
Ο Διόδωρος Σικελιώτης περιγράφει το εννιαήμερο εορταστικό φαγοπότι που στήθηκε στο Δίον μετά την ισοπέδωση της Θήβας. Ο Πλούταρχος γράφει για
τα κρασοπότια του Αλέξανδρου στην Περσέπολη με φίλους και γυναίκες που γλεντούσαν με τους εραστές τους. Η Νικοβούλη γράφει ότι σε ένα συμπόσιο ο Αλέξανδρος απάντησε στις προπόσεις είκοσι συνδαιτημόνων
κατεβάζοντας ισάριθμες κύλικες! Αλλά οργάνωνε και διαγωνισμούς αντοχής στο κρασί. Σύμφωνα με τον Χάρη τον Μυτιληναίο, τελετάρχη του Αλέξανδρου, σε έναν διαγωνισμό όπου ο νικητής βραβευόταν με ένα τάλαντο,
πέθαναν 42 άτομα από την αχαλίνωτη κρασοποσία. Η πορεία μέσω της Καραμανίας, γράφει ο Πλούταρχος, ήταν
ένα ατελείωτο χαροκόπι με άγρια οινοποσία, πιθάρια γεμάτα κρασί, βακχικούς χορούς γυναικών και παιχνίδια ακολασίας.
Σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο.
Δεν ξέρω αν ήταν μπέκρα ή όχι, μπορεί και να ήταν, αλλά θα κάνω τις εξής σκέψεις.
Ο Μέγα Αλέξανδρος, είχε στην εκστρατεία γραμματέα και ιστορικό τον Καλλισθένη, ένα φιλόσοφο γ' διαλογής,
μαθητής και αυτός του Αριστοτέλη. Ο Καλλισθένης φυλακίστηκε και πέθανε, πριν δικαστεί, επειδή έμπλεξε
σε κάποια ανταρσία, συνωμοσία τέλος πάντων.
Η περιπατητική σχολή, έκτοτε, θεώρησε τον Μέγα Αλέξανδρο, ως αποκλειστικό υπεύθυνο του θανάτου του Καλλισθένη,
ένας δικός τους, και ως εκ τούτου, ο Μ.Α. ήταν έναν διαχρονικά άσπονδος εχθρός της σχολής .
Πολλοί μετέπειτα ιστορικοί, της σχολής του Αριστοτέλη, συνέχισαν το έργο τους γράφοντας αρνητικά σχόλια για τον Μ.Α.
χωρίς όμως οι πηγές τους να θεωρούνται αδέκαστες και χωρίς δόλο.
Τις πηγές αυτές χρησιμοποίησαν και οι μετέπειτα μετέπειτα ιστορικοί και έτσι δημιουργήθηκε αυτή η εικόνα.
Ο Πλούταρχος γράφει λογοτεχνήματα. Είναι σαν να θέλουμε να μάθουμε για τον Ιούλιο Καίσαρα και να παίρνουμε
πληροφορίες διαβάζοντας έργα του Σαίξπηρ.
Πάμε και στο ζουμί.
Τον Μ.Α. , τον δολοφόνησαν οι στρατηγοί του μετά από συνομωσία.
Οι στρατηγοί του, είχαν σοβαρότατο κίνητρο και πρόβλημα για να το κάνουν αυτό.
Σε κάθε μάχη έπαιζαν την ζωή τους κορώνα γράμματα (βλέπε μάχη Γαυγάμηλα)
και το κωλόπαιδο δεν έλεγε να σταματήσει από μόνο του την εκστρατεία.
Είχε διαλύσει την Περσία και ξεκινούσε νέα εκστρατεία προς Ινδίες, σιγά σιγά
θα έκανε και "εξαγωγή επανάστασης", με την τροτσκιστική την έννοια, και προς Κίνα.
Οι Στρατηγοί δεν θα έβρισκαν ησυχία παρά μόνο αν τους έβρισκε κανένα βόλι στην μάχη.
Μετά την δολοφονία, σκέψου, ΟΛΟΙ οι Στρατηγοί έγιναν αυτοκράτορες στις επαρχίες τους που μοίρασαν
(Πτολεμαίοι, Σέλευκοι, κλπ) και αποδείχθηκαν ιδιαίτερα φιλόδοξοι και φίλαρχοι.
Σε κείμενα που περιγράφουν την ζωή του Μ.Α. τα οποία γράφτηκαν 50 και 100 χρόνια μετά,
υπό την φροντίδα των Πτολεμαίων, διαπιστώνουμε πολλές ιστορικές ανακρίβειες που στοχεύουν
στο να "παραπλανήσουν" τον αναγνώστη και να του εμφανίσουν τον Μ.Α. ως άτομο με ιδιαίτερες αδυναμίες.
Στις ιστορικές πηγές υπάρχουν πάντα και οι προπαγάνδες της εποχής. Μην το ξεχνάμε αυτό.
Στην ιστορία της Σπάρτης, πρέπει ΠΑΝΤΑ ότι διαβάζουμε να έχουμε υπόψιν μας πως δεν υπήρξε
ούτε μισός ιστορικός με καταγωγή απ την Σπάρτη. Όσα γνωρίζουμε τα γνωρίζουμε κυρίως
από Αθηναίους ιστορικούς οι οποίοι ανακύκλωναν και την Αθηναϊκή προπαγάνδα σε ένα μεγάλο βαθμό.
Πρέπει να το λάβουμε και αυτό σοβαρά υπόψη μας και να μην δεχόμαστε τις ιστορικές πηγές ως ευαγγελικά κείμενα.
Επαναλαμβάνω, δεν υποστηρίζω πως ο ΜΑ, ήταν ή δεν ήταν μπέκρας ή παιδόφιλος, μπορεί και ναι μπορεί και όχι,
λέω πως πολλές πηγές είναι χαλκευμένες πειραγμένες και στρατευμένες.