Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: 19 Οκτ 2022, 18:37
Το ερώτημα σου μπορεί να διατυπωθεί και εναλλακτικά. Μπορεί κάθε δυσκολία να αντιμετωπιστεί με εκτύπωση χρήματος? Τα τελευταία
χρόνια βλέπουμε, ειδικά στην Ευρώπη, πως η απάντηση που δίνουν οι κυβερνώνες είναι ναι. Αυτή η απάντηση όμως δε μας λέει ότι η
υπερβάλλουσα εκτύπωση χρήματος θα μας οδηγήσει και στην παραγωγή αποτελεσματικότερων εμβολίων ή πιο αποδοτικών αυτοκινήτων.
Αυτό γιατί τα εμβόλια και τα αυτοκίνητα όπως και ο χρυσός έχουν υλική υπόσταση και η ποιότητα τους τελικά κρίνεται από την επάρκεια
και το είδος των πόρων που δεσμεύονται για τη παραγωγή τους αλλά και από την ποιότητα της δουλειάς που πραγματοποείται στο πλαίσιο
της εκάστοτε παραγωγικής διαδικασίας. Σύμφωνα με τους επικριτές του fiat money αυτό οδηγεί μακροπρόθεσμα σε σπατάλες πόρων αλλά
και στην επιβράβευση αντιπαραγωγικών συμπεριφορών. Εφόσον-σύμφωνα πάντα με τους επικριτές του fiat money- μπορεί κάποιος να
δανείζεται αθρόα από τις τράπεζες, να κάνει τον επενδυτή και να βγάζει μέσα σε λίγες μέρες εκατομμύρια δολλάρια γιατί να πάει να
κάνει τον βιομήχανο και να περιμένει το αυγάτισμα της επένδυσης του Αγίου Φανουρίου ανήμερα? Επίσης, εφόσον μπορεί κάποιος να χωθεί
στα κόλπα με τις κρατικές προμήθειες ή με τα δάνεια γιατί να μην φτιάξει μιά επιχείρηση της πλάκας που θα ρουφάει αεριτζήδικο χρήμα αβέρτα?
Μιά επιχείρηση που δανείζεται αβέρτα γιατί να μην αυξήσει και την παραγωγή της αθρόα, άσχετα αν μέρος αυτής καταλήξει στα σκουπίδια?
Αυτά συνέβαιναν και παλιότερα, έστω και σε μικρότερη κλίμακα.
Μην ξεχνάμε ότι ο πληθυσμός έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και ακόμη περισσότερο το μέσο εισόδημα. Τα μεταλλεύματα χρυσού είναι φύσει αδύνατον να ακολουθήσουν αύξηση παρόμοιου ρυθμού.
Το έχω ξαναγράψει εδώ μέσα και το έχω πει και έξω από εδώ πως η αύξηση του πληθυσμού σε συνδυασμό με την επιδίωξη ή και τη δυνατότητα αν
θες πολλών ανθρώπων να ακολουθούν lifestyles τρυφηλά και καταναλωτικά ενδέχεται κάποια στιγμή(ίσως και τώρα) στο σημείο όπου η παραγωγή
των προϊόντων δε θα μπορεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ζήτησης. Οπότε εκεί θα πρέπει ή να αλλάξει η τεχνολογία ή να μειωθεί κατακόρυφα η
ζήτηση ή να το γυρίσουμε στη διανομή με δελτίο. Πάντως, αυτό το θέμα δεν έχει τόση σχέση με την παραγωγή χρυσού ή με την εκτύπωση fiat
money. Απλώς η εκτύπωση fiat money δημιουργεί πιο εύκολα τη ψευδαίσθηση ότι λεφτά υπάρχουν, εξ'ου και η διευκόλυνση εκ μέρους του
των φαινομένων διαφθοράς, σπατάλης και παρασιτισμού.
Σε ποιο lifestyle αναφέρεσαι; Στο ότι εκατοντάδες εκατομμύρια Κινέζοι, Ινδοί, αλλά και πολλοί άλλοι τριτοκοσμικοί, Brics κλπ. κατάφεραν να έχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής; Αυτοί κυρίως ανέβασαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου όχι τα κότερα των εκατομμυριούχων.
Αυτά συνέβαιναν και παλιότερα, έστω και σε μικρότερη κλίμακα.
Μην ξεχνάμε ότι ο πληθυσμός έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και ακόμη περισσότερο το μέσο εισόδημα. Τα μεταλλεύματα χρυσού είναι φύσει αδύνατον να ακολουθήσουν αύξηση παρόμοιου ρυθμού.
Το έχω ξαναγράψει εδώ μέσα και το έχω πει και έξω από εδώ πως η αύξηση του πληθυσμού σε συνδυασμό με την επιδίωξη ή και τη δυνατότητα αν
θες πολλών ανθρώπων να ακολουθούν lifestyles τρυφηλά και καταναλωτικά ενδέχεται κάποια στιγμή(ίσως και τώρα) στο σημείο όπου η παραγωγή
των προϊόντων δε θα μπορεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ζήτησης. Οπότε εκεί θα πρέπει ή να αλλάξει η τεχνολογία ή να μειωθεί κατακόρυφα η
ζήτηση ή να το γυρίσουμε στη διανομή με δελτίο. Πάντως, αυτό το θέμα δεν έχει τόση σχέση με την παραγωγή χρυσού ή με την εκτύπωση fiat
money. Απλώς η εκτύπωση fiat money δημιουργεί πιο εύκολα τη ψευδαίσθηση ότι λεφτά υπάρχουν, εξ'ου και η διευκόλυνση εκ μέρους του
των φαινομένων διαφθοράς, σπατάλης και παρασιτισμού.
Σε ποιο lifestyle αναφέρεσαι; Στο ότι εκατοντάδες εκατομμύρια Κινέζοι, Ινδοί, αλλά και πολλοί άλλοι τριτοκοσμικοί, Brics κλπ. κατάφεραν να έχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής; Αυτοί κυρίως ανέβασαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου όχι τα κότερα των εκατομμυριούχων.
Δεν αυξήσαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου, το επίπεδο της παγκόσμιας κατανάλωσης αυξήσαν και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας-αν δεν το
βρίσκουμε ήδη- μέσω της πρόκλησης φαινομένων αρνητικών όπως η αύξηση του πληθωρισμού φερ'ειπείν.
Το έχω ξαναγράψει εδώ μέσα και το έχω πει και έξω από εδώ πως η αύξηση του πληθυσμού σε συνδυασμό με την επιδίωξη ή και τη δυνατότητα αν
θες πολλών ανθρώπων να ακολουθούν lifestyles τρυφηλά και καταναλωτικά ενδέχεται κάποια στιγμή(ίσως και τώρα) στο σημείο όπου η παραγωγή
των προϊόντων δε θα μπορεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ζήτησης. Οπότε εκεί θα πρέπει ή να αλλάξει η τεχνολογία ή να μειωθεί κατακόρυφα η
ζήτηση ή να το γυρίσουμε στη διανομή με δελτίο. Πάντως, αυτό το θέμα δεν έχει τόση σχέση με την παραγωγή χρυσού ή με την εκτύπωση fiat
money. Απλώς η εκτύπωση fiat money δημιουργεί πιο εύκολα τη ψευδαίσθηση ότι λεφτά υπάρχουν, εξ'ου και η διευκόλυνση εκ μέρους του
των φαινομένων διαφθοράς, σπατάλης και παρασιτισμού.
Σε ποιο lifestyle αναφέρεσαι; Στο ότι εκατοντάδες εκατομμύρια Κινέζοι, Ινδοί, αλλά και πολλοί άλλοι τριτοκοσμικοί, Brics κλπ. κατάφεραν να έχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής; Αυτοί κυρίως ανέβασαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου όχι τα κότερα των εκατομμυριούχων.
Δεν αυξήσαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου, το επίπεδο της παγκόσμιας κατανάλωσης αυξήσαν και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας-αν δεν το
βρίσκουμε ήδη- μέσω της πρόκλησης φαινομένων αρνητικών όπως η αύξηση του πληθωρισμού φερ'ειπείν.
Ο πληθωρισμός οφείλεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής, η οποία οφείλεται στη διατάραξη της αλυσίδας προμηθειών λόγω κορωνοϊού.
Αν παρ' όλ' αυτά έχεις αύξηση κατανάλωσης, προφανώς αυτό συμβαίνει διότι αυξήθηκε ο πλούτος, δεν γίνεται να καταναλώνεις χωρίς να έχεις να αγοράσεις.
Σε ποιο lifestyle αναφέρεσαι; Στο ότι εκατοντάδες εκατομμύρια Κινέζοι, Ινδοί, αλλά και πολλοί άλλοι τριτοκοσμικοί, Brics κλπ. κατάφεραν να έχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής; Αυτοί κυρίως ανέβασαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου όχι τα κότερα των εκατομμυριούχων.
Δεν αυξήσαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου, το επίπεδο της παγκόσμιας κατανάλωσης αυξήσαν και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας-αν δεν το
βρίσκουμε ήδη- μέσω της πρόκλησης φαινομένων αρνητικών όπως η αύξηση του πληθωρισμού φερ'ειπείν.
Ο πληθωρισμός οφείλεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής, η οποία οφείλεται στη διατάραξη της αλυσίδας προμηθειών λόγω κορωνοϊού.
Αν παρ' όλ' αυτά έχεις αύξηση κατανάλωσης, προφανώς αυτό συμβαίνει διότι αυξήθηκε ο πλούτος, δεν γίνεται να καταναλώνεις χωρίς να έχεις να αγοράσεις.
Γίνεται, αν τα εισοδήματά σου έχουν αυξηθεί ή αν δανείζεσαι. Η διατάραξη των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιού δεν υφίσταται σαν λόγος
αύξησης πληθωρισμού εφόσον είμαστε στο φθινόπωρο του 2022 και τα lockdowns έγιναν την άνοιξη του 2020. Χώρια πως ακόμα και τότε, τα περισσότερα προϊόντα κυκλοφορούσαν μέσω σούπερμάρκετ και κούριερ έστω.
Δεν αυξήσαν το επίπεδο του παγκόσμιου πλούτου, το επίπεδο της παγκόσμιας κατανάλωσης αυξήσαν και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας-αν δεν το
βρίσκουμε ήδη- μέσω της πρόκλησης φαινομένων αρνητικών όπως η αύξηση του πληθωρισμού φερ'ειπείν.
Ο πληθωρισμός οφείλεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής, η οποία οφείλεται στη διατάραξη της αλυσίδας προμηθειών λόγω κορωνοϊού.
Αν παρ' όλ' αυτά έχεις αύξηση κατανάλωσης, προφανώς αυτό συμβαίνει διότι αυξήθηκε ο πλούτος, δεν γίνεται να καταναλώνεις χωρίς να έχεις να αγοράσεις.
Γίνεται, αν τα εισοδήματά σου έχουν αυξηθεί ή αν δανείζεσαι. Η διατάραξη των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιού δεν υφίσταται σαν λόγος
αύξησης πληθωρισμού εφόσον είμαστε στο φθινόπωρο του 2022 και τα lockdowns έγιναν την άνοιξη του 2020. Χώρια πως ακόμα και τότε, τα περισσότερα προϊόντα κυκλοφορούσαν μέσω σούπερμάρκετ και κούριερ έστω.
Καμμία σχέση. Η παραγωγή καθυστερεί, όχι η παράδοση στον καταναλωτή κι αυτό επειδή δεν έρχονται εγκαίρως τα ενδιάμεσα προϊόντα στα εργοστάσια. Τα πλοία στη Σαγκάη μπαίνουν σε 14ήμερη καραντίνα αν τυχόν εμφανισθεί ένα κρούσμα στο πλήρωμα, λόγω της πολιτικής του zero covid, δηλ. δεν μπαίνουν στο λιμάνι επί δύο εβδομάδες.
Ο πληθωρισμός οφείλεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής, η οποία οφείλεται στη διατάραξη της αλυσίδας προμηθειών λόγω κορωνοϊού.
Αν παρ' όλ' αυτά έχεις αύξηση κατανάλωσης, προφανώς αυτό συμβαίνει διότι αυξήθηκε ο πλούτος, δεν γίνεται να καταναλώνεις χωρίς να έχεις να αγοράσεις.
Γίνεται, αν τα εισοδήματά σου έχουν αυξηθεί ή αν δανείζεσαι. Η διατάραξη των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιού δεν υφίσταται σαν λόγος
αύξησης πληθωρισμού εφόσον είμαστε στο φθινόπωρο του 2022 και τα lockdowns έγιναν την άνοιξη του 2020. Χώρια πως ακόμα και τότε, τα περισσότερα προϊόντα κυκλοφορούσαν μέσω σούπερμάρκετ και κούριερ έστω.
Καμμία σχέση. Η παραγωγή καθυστερεί, όχι η παράδοση στον καταναλωτή κι αυτό επειδή δεν έρχονται εγκαίρως τα ενδιάμεσα προϊόντα στα εργοστάσια. Τα πλοία στη Σαγκάη μπαίνουν σε 14ήμερη καραντίνα αν τυχόν εμφανισθεί ένα κρούσμα στο πλήρωμα, λόγω της πολιτικής του zero covid, δηλ. δεν μπαίνουν στο λιμάνι επί δύο εβδομάδες.
Πότε έγινε τελευταία φορά lockdown στη Σαγκάη? Επίσης, μόνο εκεί παράγονται ενδιάμεσα προϊόντα παγκοσμίως? Αυτό με τη διατάραξη των αλυσίδων
προμηθειών δεν το αναφέρει κανείς τώρα τελευταία τουλάχιστον σαν επιχείρημα εξήγησης του πληθωρισμού. Εδώ ξεχάσαμα τα lockdowns πλέον.
Γίνεται, αν τα εισοδήματά σου έχουν αυξηθεί ή αν δανείζεσαι. Η διατάραξη των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιού δεν υφίσταται σαν λόγος
αύξησης πληθωρισμού εφόσον είμαστε στο φθινόπωρο του 2022 και τα lockdowns έγιναν την άνοιξη του 2020. Χώρια πως ακόμα και τότε, τα περισσότερα προϊόντα κυκλοφορούσαν μέσω σούπερμάρκετ και κούριερ έστω.
Καμμία σχέση. Η παραγωγή καθυστερεί, όχι η παράδοση στον καταναλωτή κι αυτό επειδή δεν έρχονται εγκαίρως τα ενδιάμεσα προϊόντα στα εργοστάσια. Τα πλοία στη Σαγκάη μπαίνουν σε 14ήμερη καραντίνα αν τυχόν εμφανισθεί ένα κρούσμα στο πλήρωμα, λόγω της πολιτικής του zero covid, δηλ. δεν μπαίνουν στο λιμάνι επί δύο εβδομάδες.
Πότε έγινε τελευταία φορά lockdown στη Σαγκάη? Επίσης, μόνο εκεί παράγονται ενδιάμεσα προϊόντα παγκοσμίως? Αυτό με τη διατάραξη των αλυσίδων
προμηθειών δεν το αναφέρει κανείς τώρα τελευταία τουλάχιστον σαν επιχείρημα εξήγησης του πληθωρισμού. Εδώ ξεχάσαμα τα lockdowns πλέον.
Καμμία σχέση. Η παραγωγή καθυστερεί, όχι η παράδοση στον καταναλωτή κι αυτό επειδή δεν έρχονται εγκαίρως τα ενδιάμεσα προϊόντα στα εργοστάσια. Τα πλοία στη Σαγκάη μπαίνουν σε 14ήμερη καραντίνα αν τυχόν εμφανισθεί ένα κρούσμα στο πλήρωμα, λόγω της πολιτικής του zero covid, δηλ. δεν μπαίνουν στο λιμάνι επί δύο εβδομάδες.
Πότε έγινε τελευταία φορά lockdown στη Σαγκάη? Επίσης, μόνο εκεί παράγονται ενδιάμεσα προϊόντα παγκοσμίως? Αυτό με τη διατάραξη των αλυσίδων
προμηθειών δεν το αναφέρει κανείς τώρα τελευταία τουλάχιστον σαν επιχείρημα εξήγησης του πληθωρισμού. Εδώ ξεχάσαμα τα lockdowns πλέον.
Σε μεγάλα αυτό που έγραψα.
Έστω και έτσι, πόσα πλοία έχουν μπει σε καθεστώς καραντίνας στη Σαγκάη και πόσα όχι? Επίσης, όλα τα προϊόντα του κόσμου
διακινούνται θαλασσίως εφόσον πρωτύτερα έχουν φορτωθεί στο λιμάνι της προαναφερθείσας πόλης? Για να μην το κουράζουμε,
μπορεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη Σαγκάη να παραμένουν αυστηρά αλλά ουδείς εδώ και πολύ καιρό δεν έχει αναφερθεί
στη διαταραχή των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιου. Πολλοί μπορεί να αποδίδουν τώρα τελευταία την έξαρση του πληθωρισμού
σε γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά ο κορωνοιός και τα lockdowns δεν αναφέρονται πια.
Πότε έγινε τελευταία φορά lockdown στη Σαγκάη? Επίσης, μόνο εκεί παράγονται ενδιάμεσα προϊόντα παγκοσμίως? Αυτό με τη διατάραξη των αλυσίδων
προμηθειών δεν το αναφέρει κανείς τώρα τελευταία τουλάχιστον σαν επιχείρημα εξήγησης του πληθωρισμού. Εδώ ξεχάσαμα τα lockdowns πλέον.
Σε μεγάλα αυτό που έγραψα.
Έστω και έτσι, πόσα πλοία έχουν μπει σε καθεστώς καραντίνας στη Σαγκάη και πόσα όχι? Επίσης, όλα τα προϊόντα του κόσμου
διακινούνται θαλασσίως εφόσον πρωτύτερα έχουν φορτωθεί στο λιμάνι της προαναφερθείσας πόλης? Για να μην το κουράζουμε,
μπορεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη Σαγκάη να παραμένουν αυστηρά αλλά ουδείς εδώ και πολύ καιρό δεν έχει αναφερθεί
στη διαταραχή των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιου. Πολλοί μπορεί να αποδίδουν τώρα τελευταία την έξαρση του πληθωρισμού
σε γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά ο κορωνοιός και τα lockdowns δεν αναφέρονται πια.
Ορίστε ένα τυχαίο σημερινό παράδειγμα. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν έχει να κάνει με τα υλικά που τού λείπουν αυτουνού.
„Ungefähr einmal im Monat fehlen uns wichtige Komponenten. Dann laufen teilweise zwei bis drei Tage lang keine Roller mehr vom Band“, so Tykesson. Der Grund: Lieferschwierigkeiten. Stahl, Aluminium, Halbleiter – irgendein Teil sei immer knapp.
Πότε έγινε τελευταία φορά lockdown στη Σαγκάη? Επίσης, μόνο εκεί παράγονται ενδιάμεσα προϊόντα παγκοσμίως? Αυτό με τη διατάραξη των αλυσίδων
προμηθειών δεν το αναφέρει κανείς τώρα τελευταία τουλάχιστον σαν επιχείρημα εξήγησης του πληθωρισμού. Εδώ ξεχάσαμα τα lockdowns πλέον.
Σε μεγάλα αυτό που έγραψα.
Έστω και έτσι, πόσα πλοία έχουν μπει σε καθεστώς καραντίνας στη Σαγκάη και πόσα όχι? Επίσης, όλα τα προϊόντα του κόσμου
διακινούνται θαλασσίως εφόσον πρωτύτερα έχουν φορτωθεί στο λιμάνι της προαναφερθείσας πόλης? Για να μην το κουράζουμε,
μπορεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη Σαγκάη να παραμένουν αυστηρά αλλά ουδείς εδώ και πολύ καιρό δεν έχει αναφερθεί
στη διαταραχή των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιου. Πολλοί μπορεί να αποδίδουν τώρα τελευταία την έξαρση του πληθωρισμού
σε γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά ο κορωνοιός και τα lockdowns δεν αναφέρονται πια.
κι όμως το container/supply chain crisis ως απόρροια τής πανδημίας είναι σημαντικότατος παράγοντας που μόλις φέτος αρχίζει να ξεπερνιέται. απλά επισκιάστηκε απ'τον πόλεμο (και δεν ήταν πότε και τόσο "headline topic").
Disruption to supply chains triggered by the impacts of Covid-19 has ignited a worldwide shipping crisis, with prices of shipments skyrocketing due to a shortage of containers. Often headlined as the perfect storm, a combination of pressures has escalated shipping costs to more than four times the normal rate, threatening the stability of businesses that depend on these trade transport lines.
With 90% of the world’s goods transported by sea, the current shipping crisis has resulted in spiralling costs and bottlenecks in global supply chains. The situation has been exacerbated by a shortage of shipping containers and massive congestion at major ports
The post-Covid demand surge for container shipping appears to have run its course according to Drewry’s port throughput indices.
Marcus Hand | Jul 11, 2022
Έστω και έτσι, πόσα πλοία έχουν μπει σε καθεστώς καραντίνας στη Σαγκάη και πόσα όχι? Επίσης, όλα τα προϊόντα του κόσμου
διακινούνται θαλασσίως εφόσον πρωτύτερα έχουν φορτωθεί στο λιμάνι της προαναφερθείσας πόλης? Για να μην το κουράζουμε,
μπορεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη Σαγκάη να παραμένουν αυστηρά αλλά ουδείς εδώ και πολύ καιρό δεν έχει αναφερθεί
στη διαταραχή των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιου. Πολλοί μπορεί να αποδίδουν τώρα τελευταία την έξαρση του πληθωρισμού
σε γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά ο κορωνοιός και τα lockdowns δεν αναφέρονται πια.
Ορίστε ένα τυχαίο σημερινό παράδειγμα. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν έχει να κάνει με τα υλικά που τού λείπουν αυτουνού.
„Ungefähr einmal im Monat fehlen uns wichtige Komponenten. Dann laufen teilweise zwei bis drei Tage lang keine Roller mehr vom Band“, so Tykesson. Der Grund: Lieferschwierigkeiten. Stahl, Aluminium, Halbleiter – irgendein Teil sei immer knapp.
Δεν είμαι συνδρομητής στη FAZ και έτσι δεν μου επιτρέπεται να διαβάσω το υπό παράθεση κείμενο. Τις διαταραχές στην προμήθεια πρώτων
υλών προς τη γερμανική αγορά και όχι μόνο πάντως τις αποδίδουν αρκετοί στον πόλεμο. Θεωρητικά μιλώντας τουλάχιστον υπάρχουν
μεγάλες βιομηχανίες πρώτων υλών που δε μπορούν να καλύψουν το κόστος της ενέργειας και έχουν μειώσει την παραγωγή και λοιπά και λοιπά.
Αυτή η αφήγηση δείχνει τον πληθωρισμό ως αιτία των διαταραχών στις αλυσίδες προμηθειών όχι το αντίστροφο.
Έστω και έτσι, πόσα πλοία έχουν μπει σε καθεστώς καραντίνας στη Σαγκάη και πόσα όχι? Επίσης, όλα τα προϊόντα του κόσμου
διακινούνται θαλασσίως εφόσον πρωτύτερα έχουν φορτωθεί στο λιμάνι της προαναφερθείσας πόλης? Για να μην το κουράζουμε,
μπορεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη Σαγκάη να παραμένουν αυστηρά αλλά ουδείς εδώ και πολύ καιρό δεν έχει αναφερθεί
στη διαταραχή των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιου. Πολλοί μπορεί να αποδίδουν τώρα τελευταία την έξαρση του πληθωρισμού
σε γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά ο κορωνοιός και τα lockdowns δεν αναφέρονται πια.
κι όμως το container/supply chain crisis ως απόρροια τής πανδημίας είναι σημαντικότατος παράγοντας που μόλις φέτος αρχίζει να ξεπερνιέται. απλά επισκιάστηκε απ'τον πόλεμο (και δεν ήταν πότε και τόσο "headline topic").
Disruption to supply chains triggered by the impacts of Covid-19 has ignited a worldwide shipping crisis, with prices of shipments skyrocketing due to a shortage of containers. Often headlined as the perfect storm, a combination of pressures has escalated shipping costs to more than four times the normal rate, threatening the stability of businesses that depend on these trade transport lines.
With 90% of the world’s goods transported by sea, the current shipping crisis has resulted in spiralling costs and bottlenecks in global supply chains. The situation has been exacerbated by a shortage of shipping containers and massive congestion at major ports
The post-Covid demand surge for container shipping appears to have run its course according to Drewry’s port throughput indices.
Marcus Hand | Jul 11, 2022
Αν έχει αρχίσει να ξεπερνιέται και ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός κάτι έξτρα συμβαίνει.
Έστω και έτσι, πόσα πλοία έχουν μπει σε καθεστώς καραντίνας στη Σαγκάη και πόσα όχι? Επίσης, όλα τα προϊόντα του κόσμου
διακινούνται θαλασσίως εφόσον πρωτύτερα έχουν φορτωθεί στο λιμάνι της προαναφερθείσας πόλης? Για να μην το κουράζουμε,
μπορεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη Σαγκάη να παραμένουν αυστηρά αλλά ουδείς εδώ και πολύ καιρό δεν έχει αναφερθεί
στη διαταραχή των αλυσίδων προμηθειών λόγω κορωνοιου. Πολλοί μπορεί να αποδίδουν τώρα τελευταία την έξαρση του πληθωρισμού
σε γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά ο κορωνοιός και τα lockdowns δεν αναφέρονται πια.
κι όμως το container/supply chain crisis ως απόρροια τής πανδημίας είναι σημαντικότατος παράγοντας που μόλις φέτος αρχίζει να ξεπερνιέται. απλά επισκιάστηκε απ'τον πόλεμο (και δεν ήταν πότε και τόσο "headline topic").
Disruption to supply chains triggered by the impacts of Covid-19 has ignited a worldwide shipping crisis, with prices of shipments skyrocketing due to a shortage of containers. Often headlined as the perfect storm, a combination of pressures has escalated shipping costs to more than four times the normal rate, threatening the stability of businesses that depend on these trade transport lines.
With 90% of the world’s goods transported by sea, the current shipping crisis has resulted in spiralling costs and bottlenecks in global supply chains. The situation has been exacerbated by a shortage of shipping containers and massive congestion at major ports
The post-Covid demand surge for container shipping appears to have run its course according to Drewry’s port throughput indices.
Marcus Hand | Jul 11, 2022
Αν έχει αρχίσει να ξεπερνιέται και ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός κάτι έξτρα συμβαίνει.
προφανώς η κατάσταση δεν αλλάζει απ'την μια μέρα στην άλλη και προφανώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.
το σίγουρο είναι οτι ο πληθωρισμός άρχισε να αυξάνεται σε όλες τις κατηγορίες απ'το Q4 '20 και με σταθερά αυξημένη τάση στα τρόφιμα από την αρχή τού πολέμου. αντίθετα στην ενέργεια ο πόλεμος φαίνεται να επηρέασε μόνο παροδικά την τάση.