Jimmy81 έγραψε: 22 Απρ 2023, 04:32
ο Σχολάριος θεωρεί πατέρες του τους αρχαίους Έλληνες και τους βυζαντινούς ονομάζει επίσης Έλληνες
Μεγαλύτερη σημασία έχουν τα ίδια τα γραφόμενα του Σχολάριου που θέλει να αυτοπροσδιορίζεται χριστιανός (Refutatio erroris Judaeorum, σ.253) γιατί δεν σκέφτεται όπως οι Έλληνες.
Μιλάμε για συζήτηση χωρίς σοβαρότητα. Πρώτα το θέμα είανι ότι δήθεν δεν θέλει να λέγεται Έλληνας. Του δείχνεις ότι ο Σχολάριος όντως αυτοπροσδιορίζεται Έλληνας απόγονος των αρχαίων, τελειώνει το θέμα.
Αλλά για να δικαιολογηθεί, μετά
μεγαλύτερη σημασία έχει ότι αυτοπροσδιορίζεται χριστιανός γιατί δεν σκέφτεται όπως οι Έλληνες.
Καταρχάς, σαν σκέψη είναι κωμική, αν δεχόμασταν ότι Έλληνας είναι μόνο όποιος πιστεύει στον... Δία!
Όπως έχουμε πει, το γεγονός ότι μπορούσε ο Όμηρος, ο Δημόκριτος, ο Πλάτωνας, ο Πρωταγόρας ή ο Επίκουρος, να είναι όλοι ΕΛΛΗΝΕΣ, παρά το γεγονός ότι υιοθετούσαν διαφορετική θρησκευτική πίστη, δείχνει ότι ο Σχολάριος λέει απλά το αυτονόητο. Είναι Έλληνας Χριστιανός χωρίς να είναι ειδωλολάτρης. Έτσι και στο Βυζάντιο, μπορούσαν να αυτοπροσδιορίζονται εξίσου ως Έλληνες και οι ορθόδοξοι, και οι λατινόφρονες, αλλά και ο Πλήθων.
Γι' αυτό μπορούμε κι εμείς σήμερα να είμαστε Έλληνες, είτε Ορθόδοξοι, είτε άθεοι, είτε αγνωστικιστές, είτε και οι λίγοι ρωμαιοκαθολικοί ή προτεστάντες.
Η σκέψη του Σχολάριου είναι απόλυτα ελληνική, διότι ο ελληνισμός δεν εξαρτάται από τη θρησκεία. Ο Σχολάριος θρηνεί για την Άλωση και την υποδούλωση, ταυτίζοντας τον βυζαντινό κόσμο με τον ελληνισμό και τους βυζαντινούς με τους Έλληνες, συνδεδεομένους μάλιστα με τις προγονικές αρετές.
Να πούμε βεβαίως ότι η γραμμή της λογικής που εκπροσωπούσε ο Σχολάριος και οι Ανθενωτκοί, είχε σύμμαχο όχι μόνο τον νεοπλατωνιστή Πλήθωνα, αλλά και τον Κοραή (όπως και τον Ανώνυμο της Νομαρχίας).
Σύμφωνα με τον Κοραή, χάρη στους Ανθενωτικούς γλυτώσαμε και την ταυτότητα μας, και δεν "καταβρώμισαν" οι παπικοί τα ελληνικά εδάφη:
Η γραμμή του Σχολάριου δικαιώθηκε ακόμα και από πολέμιους της ορθοδοξίας διότι ήταν φανερό ότι οι παπικοί ψεύδονταν ενώ οι Ενωτικοί πίστευαν ό,τι τους έταζαν.
Ο Σχολάριος, σε αντίθεση με όσα γράφεις, έλεγε ότι δεν πρέπει να χάσουμε την πίστη μας, για να ΜΗΝ χάσουμε την Πόλη. Και όχι την προπαγανδιστική ανοησία "ας χάσουμε την Πόλη, αρκεί να μην χάσουμε την πίστη μας". Οι προσευχές του προς τον Θεό πριν την Άλωση ζητούσαν να μην χαθεί το βυζάντιο και να μην αφήσει ο θεός να δικαιωθεί η ορθοδοξία με την απώλεια της Πόλης, αλλά το αντίθετο, με την σωτηρία τους.
Έγνοια του ήταν η σωτηρία της Πόλης και της πατρίδας και οι πηγές είναι αδιάψευστες:
Όπως έχουμε πει, οι Ενωτικοί βρίσκονταν σε βαθιά πλάνη, τρομοκρατημένοι όπως όλοι άλλωστε, προσπαθούσαν να πιαστούν από τα μαλλιά τους, ενώ ο Σχολάριος του έλεγε μην ελπίζετε σε ηλιθιότητες περί "τεραστίων δυνάμεων της δύσης", δεν υπάρχουν. Αν τον άκουγαν, θα είχαν ρίξει το βάρος σε άλλες λύσεις και οι ελπίδες θα ήταν περισσότερες.
Μόνο ηλίθιος ή απελπισμένος, όπως οι Ενωτικοί, δεν θα είχαν καταλάβει πόσο δίκιο είχε ο Σχολάριος, όταν μόλις 9 χρόνια πριν την Άλωση, είχαν συντριβεί στη Βάρνα από τους Τούρκους τόσες δυτικές δυνάμεις.
Και οι τότε Ενωτικοί αλλά και οι σημερινοί οπαδοί τους, απλά κάνουν διαγωνισμό ανοησίας ενάντια στο αυτονόητο που έλεγαν οι Ανθενωτικοί διότι το έβλεπαν να έρχεται:
Απίστευτο κι όμως αληθινό, μετά από αυτή την καταστροφή στη Βάρνα, υπήρχαν άνθρωποι που δεν έβλεπαν ότι οι Ανθενωτικοί είχαν δίκιο και έβλεπαν την τεράστια κοροϊδία που είχαν πλέξει οι παπικοί εις βάρος τους...
Κοιτάξτε τι έγραφε ο ταλαίπωρος Ενωτικός Ιω. Αργυρόπουλος προς τον αυτοκράτορα: κατηγορούσε τους Ανθενωτικούς επειδή έλεγαν ότι πρέπει να αντισταθούμε μόνοι μας στους βάρβαρους διότι δεν θα έλθει καμία βοήθεια.
Και ο Αργυρόπουλος απορεί με τους Ανθενωτικούς, πώς είναι δυνατόν να μην γνωρίζουν "πόσο μεγάλη ήταν η δύναμη των Δυτικών"!
Μιλάμε οι Ενωτικοί ήταν τρεις λαλούν και δυο χορεύουν...
