Re: Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ-Γανδη-Πιζα-Bart Accou και Fabrizio Carpinelli
Δημοσιεύτηκε: 17 Απρ 2025, 10:39
Γιατι ετσι γουσταρω
Καποια αλλη ερωτηση;
Καποια αλλη ερωτηση;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Άσε τον enaon.
https://www.youtube.com/watch?v=anXZKhLRh3USeaHawk έγραψε: 17 Απρ 2025, 09:36 Θεωρεις οτι ο Λακαφωσης ειναι ενα ατομο το οποιο εχει τις γνωσεις και την εμπειρια για να διενεργησει ενα τετοιο cfd;Ειναι καταλληλος για κατι τετοιο;
Απο οτι διαβαζουμε απο την Γανδη ειναι παντελως ακαταλληλος.Συμφωνεις;
Ακόμα στον λακαφωση είσαι ρε φίλε;Darkman έγραψε: 17 Απρ 2025, 11:01https://www.youtube.com/watch?v=anXZKhLRh3USeaHawk έγραψε: 17 Απρ 2025, 09:36 Θεωρεις οτι ο Λακαφωσης ειναι ενα ατομο το οποιο εχει τις γνωσεις και την εμπειρια για να διενεργησει ενα τετοιο cfd;Ειναι καταλληλος για κατι τετοιο;
Απο οτι διαβαζουμε απο την Γανδη ειναι παντελως ακαταλληλος.Συμφωνεις;
Εγώ πάντως τον έχω πρότυπο τον Λακαφώση. Είναι ο μόνος που έχει κάνει αξιόπιστα και σοβαρά πειράματα για τα έλαια σιλικόνης.
Σε αυτό το συνταρακτικό βίντεο έχει θερμάνει ένα βαζάκι βαζελίνης που έχει μέσα baby oil, σε μια σκουριασμένη σχάρα μπάρμπεκιου στην οποία εναποθέτει ένα αναμμένο σπίρτο. Σε ένα άλλο βίντεο χρησιμοποιεί ένα καμινέτο, και σε ένα ακόμα ψεκάζει με ψεκαστήρι φλιτ ένα κερί. Τα συγκεκριμένα πειράματα δεν αμφισβητούνται από κανένα σοβαρό επιστήμονα. Τα έλαια σιλικόνης δεν καίγονται. ΤΕΛΟΣ.
Νετο Γκουερινο έγραψε: 17 Απρ 2025, 11:15 Είσαι δικαστής, ρωτάς ποια ειδικότητα είναι αρμόδια να απαντήσει και σε λένε αυτή των χημικών μηχανικών
Υπάρχουν και άλλοι. Ο αγαπημένος σας Κούλης έχει εφεδρείες για τη δίκη.Νετο Γκουερινο έγραψε: 17 Απρ 2025, 11:04
Ακόμα στον λακαφωση είσαι ρε φίλε;
Έχουν πάρει θέση τόσοι χημικοί μηχανικοί
Βέβαια από την άλλη υπάρχει ο Καπος
Ελπίζω να μην του τύχει τίποτα έκτακτο,όπως το να ανάψει τα φώτα σε καμιά αποθήκη και να παρευρεθεί στην δικη
Δεν είναι διάδικος ο Κούλης στα ξυλόλια.Διάδικος είναι μόνο στο δικαστήριο της κοινής γνώμης,στο πολιτικό δηλαδή δικαστήριο.Στο ποινικό κατηγορούμενοι για παράνομο φορτίο εάν υπάρξει κατηγορία θα είναι η Hellenic Train που το μετέφερε και όλοι οι υπάλληλοι που ήσαν υπεύθυνοι για να ΜΗΝ υπάρχει παράνομο φορτίο.Darkman έγραψε: 17 Απρ 2025, 11:49 Υπάρχουν και άλλοι. Ο αγαπημένος σας Κούλης έχει εφεδρείες για τη δίκη.
Θα πάνε αυτοί που έδωσαν τα αντίστοιχα πορίσματα.Νετο Γκουερινο έγραψε: 17 Απρ 2025, 10:58 Όλα καλά και άγια,αλλά δεν έχω καταλάβει ποιός θα πάει στα δικαστήρια να υπερασπιστεί το σενάριο με τα έλαια
Ο Δέδες;
Ο καπος;
Ο Λιόλιος;
Οι πυροσβέστες;
Ο Κούλης;
Ο αλικακος;
Ο πρωτοσαλτε;
Ο Ζούκοφ;
Ο γ.γ;
Ο οττο;
Η υπόθεση έχει τελειώσει.Νετο Γκουερινο έγραψε: 17 Απρ 2025, 10:45 Η «ΜτΚ» απευθύνθηκε στον κ. Κωνσταντόπουλο καταρχάς με το ερώτημα, αν η δική του συμβολή στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑM αποδόθηκε ορθά, κάτι που ο ίδιος επιβεβαίωσε. Ο κ. Κωνσταντόπουλος υποστηρίζει την επιστημονική άποψη ότι, υπό τις δεδομένες συνθήκες του δυστυχήματος, τα έλαια σιλικόνης δεν θα μπορούσαν να σχηματίσουν την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων.
Ζητήσαμε από τον καθηγητή να μας εξηγήσει το γιατί. Όπως λέει, το έλαιο σιλικόνης μέσα στον μετασχηματιστή βρίσκεται στους 90 βαθμούς Κελσίου και για να μπορέσει να αναφλεγεί χρειάζεται να υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που σχετίζονται με:
* την ανάμειξη των αντιδρώντων (εν προκειμένω ατμοί των ελαίων σιλικόνης και οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα),
* τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην οποία λαμβάνει χώρα η αντίδραση (μεγαλύτερη του σημείου ανάφλεξης, το οποίο για τα συγκεκριμένα έλαια δίνεται από τον κατασκευαστή τους ως θερμοκρασία μεγαλύτερη των 300 βαθμών Κελσίου) και
* τον χρόνο παραμονής στο περιβάλλον αυτό, ώστε η χημική αντίδραση να ολοκληρωθεί (σύμφωνα με τη λεγόμενη κινητική της αντίδρασης).
Δεν υπήρχαν oι προϋποθέσεις ανάφλεξης των ελαίων σιλικόνης
Στην περίπτωση του δυστυχήματος των Τεμπών, όπως αναφέρεται και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η ανάφλεξη δεν είναι δυνατόν να συμβεί εντός του δεδομένου χρονικού πλαισίου της δημιουργίας της πυρόσφαιρας, λόγω ανεπαρκούς χρόνου για την αντίδραση. Συγκεκριμένα, στο δυστύχημα των Τεμπών, από την ανάλυση των βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας, φαίνεται ότι εκδηλώνονται ηλεκτρικά τόξα στο ύψος των ηλεκτρικών καλωδίων που τροφοδοτούν τα τρένα, διάρκειας 0,2-0,3 δευτερολέπτων από τη στιγμή της σύγκρουσης. Μετά από αυτό δεν υπάρχει πια ηλεκτρικό ρεύμα στο σύστημα, λόγω διακοπής από το βραχυκύκλωμα. Η πυρόσφαιρα αρχίζει να εμφανίζεται σε διάστημα 0,4 δευτερολέπτων μετά τη σίγαση του τελευταίου ηλεκτρικού τόξου, στο ύψος του εδάφους και σε απόσταση από το σημείο της εκδήλωσης των ηλεκτρικών τόξων.
«Τα γεγονότα δεν συμβαίνουν ακαριαία, απαιτείται χρόνος, για να συμβεί η μετάδοση θερμότητας από το θερμό περιβάλλον στο έλαιο σιλικόνης. Η πιο ευνοϊκή περίπτωση για πιθανή ανάφλεξη είναι να δημιουργηθεί αερόλυμα λεπτών σταγονιδίων ελαίων σιλικόνης. Γιατί έχει σημασία ο σχηματισμός σταγονιδίων; Η διασπορά ενός υγρού σε σταγονίδια μεγιστοποιεί την επιφάνεια επαφής και έτσι γίνεται πιο γρήγορα η μετάδοση της θερμότητας στο προς ανάφλεξη υλικό. Η γρήγορη μετάδοση θερμότητας ανεβάζει τη θερμοκρασία του σταγονιδίου, η οποία με τη σειρά της καθορίζει (επιταχύνει) την κινητική της αντίδρασης», σημειώνει.
Σύμφωνα με τον καθηγητή, ακόμα και αν υποτεθεί ότι με κάποιον τρόπο (1η υπόθεση εργασίας) δημιουργήθηκε αερόλυμα ελαίων σιλικόνης (με διάφορα πιθανά μεγέθη σταγονιδίων) και ότι υπάρχει χώρος με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 300 βαθμών Κελσίου στην οποία εκτίθεται το αερόλυμα (2η υπόθεση εργασίας) το χρονικό διάστημα των κλασμάτων δευτερολέπτου που μεσολαβεί πριν την εμφάνιση της πυρόσφαιρας (που αποτελεί πραγματικό δεδομένο!) δεν επαρκεί για να εκδηλωθούν τα απαραίτητα στάδια που περιγράφηκαν πιο πάνω.
Επιπλέον, όπως επισημαίνει, «διαφορετικές ουσίες έχουν διαφορετικές ιδιότητες. Η τάση να δημιουργεί ατμούς μία ένωση ονομάζεται πτητικότητα. Για ουσίες που έχουν πτητικότητα, ακόμα και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (όπως για παράδειγμα οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες) η δημιουργία εύφλεκτων μειγμάτων με το οξυγόνο του αέρα (ανάμειξη) και η ανάφλεξή τους μπορεί να γίνει σε κλάσματα του δευτερoλέπτου και η εκλυόμενη θερμότητα μεταδίδει την αντίδραση (μέσω των ατμών που υπάρχουν στο νέφος του αερολύματος) σε μεγάλη έκταση. Το έλαιο σιλικόνης στα τρένα του δυστυχήματος, όμως, δεν έχει την απαιτούμενη πτητικότητα για να συμπεριφερθεί με αυτόν τον τρόπο».
Επίσης, καθοριστικό στοιχείο, για να αποκλειστούν τα έλαια σιλικόνης, ήταν η απουσία της χαρακτηριστικής λευκής σκόνης διοξειδίου του πυριτίου (SiO2). Εάν τα έλαια σιλικόνης είχαν δημιουργήσει τη πυρόσφαιρα, η καύση 2,4 τόνοι ελαίων σιλικόνης θα είχε αποτέλεσμα τη παραγωγή 1,94 τόνων λευκής σκόνης, ποσότητα που εμφανώς δεν υπήρχε στον τόπο του δυστυχήματος, όπως αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Διά της εις άτοπον απαγωγής
«Πλησιάζουμε στο συμπέρασμα διά της εις άτοπον απαγωγής και κάνουμε σειρά υποθέσεων εργασίας, τις οποίες ελέγχουμε, αν μπορούν να συμβούν. Η ερώτηση δεν είναι αν τα έλαια σιλικόνης καίγονται ή αν μπορούν να αναφλεγούν γενικά. Αλλά το αν υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες στο περιβάλλον του δυστυχήματος, ώστε το συγκεκριμένο έλαιο σιλικόνης να μπορεί να σχηματίσει αυτήν την πυρόσφαιρα. Και η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι καθαρά επιστημονική. Ακόμα, λοιπόν, και με ευνοϊκές υποθέσεις εργασίας η ανάφλεξη και η δημιουργία της πυρόσφαιρας δεν μπορεί να αποδοθεί στα έλαια σιλικόνης και πρέπει να αναζητηθεί αλλού.
Το ζητούμενο είναι να υπάρξει η αλήθεια, όποια και αν είναι αυτή, ώστε να μπορέσουν να ησυχάσουν οι συγγενείς που έχουν χάσει τους δικούς τους και να αναπαυθούν οι ψυχές των αδικοχαμένων συνανθρώπων μας», τονίζει ο κ. Κωνσταντόπουλος.
*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 13.04.2025
https://www.emakedonia.gr/athanasios-ko ... nis-752467