17/06/2024
Απλά διαβάστε το!!!!

Ίσως η καλύτερη ανάρτηση που δημοσιεύτηκε ποτέ με θέμα τις "μηδενικές εκπομπές ρύπων".
«Οι μπαταρίες δεν δημιουργούν ηλεκτρισμό – αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται αλλού, ειδικά μέσω άνθρακα, ουρανίου, φυσικής ενέργειας ή γεννήτριες με ντίζελ.
Ο ισχυρισμός λοιπόν ότι "ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι όχημα μηδενικών εκπομπών" δεν ισχύει καθόλου.
Δεδομένου ότι το σαράντα τοις εκατό της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχεται από εργοστάσια παραγωγής άνθρακα, έτσι το σαράντα τοις εκατό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο έχουν βάση τον άνθρακα.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Όσοι είναι ενθουσιασμένοι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την πράσινη επανάσταση ας ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στις μπαταρίες, αλλά και τις ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά πάνελ.
Μια τυπική μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου ζυγίζει 1.000 λίβρες, περίπου στο μέγεθος μιας βαλίτσας.
Περιέχει 25 λίβρες λίθιο, 60 λίβρες νικέλιο, 44 λίβρες μαγγάνιο, 30 λίβρες κοβάλτιο, 200 λίβρες χαλκού και 400 λίβρες αλουμινίου, ατσάλι και πλαστικό.
Υπάρχουν πάνω από 6.000 μεμονωμένα κύτταρα ιόντων λιθίου μέσα.
Για να φτιάξετε κάθε μπαταρία BEV, θα πρέπει να επεξεργαστείτε 25.000 λίβρες αλάτι για λίθιο, 30.000 λίβρες μεταλλεύματος για κοβάλτιο, 5.000 λίβρες ρητίνης για νικέλιο και 25.000 λίβρες μεταλλεύματος από χαλκό. Συνολικά, πρέπει να ξεθάψεις 500.000 λίβρες χώμα για μια μπαταρία. "
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλιακά συστήματα είναι οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για να μετατρέψουν το πυριτικό άλας σε χαλίκι που χρησιμοποιείται για τα πάνελ.
Για να παραχθεί επαρκές καθαρό πυρίτιο, πρέπει να υποβληθεί σε επεξεργασία με υδροχλωρικό οξύ, θειικό οξύ, φθόριο, τριχλωροτάνιο και ακετόνη.
Επιπλέον, χρειάζονται γάλλιο, αρσενίδιο, δισελενίδιο χαλκού-ίνδιο-γαλλίου και τελλουριούχο κάδμιο, τα οποία είναι επίσης ιδιαίτερα τοξικά.
Η σκόνη σιλικόνης αποτελεί κίνδυνο για τους εργαζόμενους και τα πάνελ δεν μπορούν να ανακυκλωθούν.
Οι ανεμογεννήτριες δεν αποτελούν λύση από άποψη κόστους και περιβαλλοντικής καταστροφής που προξενούν.
Κάθε ανεμογεννήτρια ζυγίζει 1.688 τόνους (ισοδύναμο βάρους 23 σπιτιών) και περιέχει 1300 τόνους σκυρόδεμα, 295 τόνους χάλυβα, 48 τόνους σιδήρου, 24 τόνους υαλοπίνακας και τα δύσκολα να εξορυχθούν Νεοδύμ, Πρασεοδύμιο και Δυσπρόσιο.
Κάθε μία από τους τρεις έλικες ζυγίζει 81.000 λίβρες και έχει διάρκεια ζωής από 15 έως 20 χρόνια, μετά πρέπει να αντικατασταθούν.
Δεν μπορούμε να ανακυκλώσουμε χρησιμοποιημένους έλικες ανεμογεννήτριας.
Ομολογουμένως, αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να έχουν τη θέση τους, αλλά πρέπει να κοιτάξετε πέρα από τον μύθο της μείωσης των εκπομπών ρύπων.
Το "Going Green" μπορεί να ακούγεται σαν ένα ουτοπικό ιδανικό, αλλά αν κοιτάξετε το κρυμμένο και ενσωματωμένο κόστος με ρεαλιστικό και αμερόληπτο τρόπο, θα διαπιστώσετε ότι το "Going Green" κάνει μεγαλύτερη ζημιά στο περιβάλλον της γης από ό,τι φαίνεται.
Δεν είμαι αντίθετος στα ηλεκτρικά οχήματα, την αιολική ή ηλιακή ενέργεια.
Αλλά δείχνω την πραγματικότητα της κατάστασης.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΝΑΚΑΣ.
20/06/2024
Γερμανική εταιρεία θέλει να βάλει ανεμογεννήτριες ανάμεσα σε 2 Εθνικά Πάρκα στον Εβρο.

Για περιβαλλοντικό έγκλημα κάνει λόγο η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία – Η περιοχή είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας μεταναστευτικό πέρασμα για τα πουλιά.
Η γερμανική εταιρεία
WPD υπέβαλε μελέτη για εγκαταστήσει
41 ανεμογεννήτριες σε μια
ιδιαίτερης οικολογικής σημασίας περιοχή στον Έβρο, προκαλώντας την οργή περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Πρόκειται για την
κοιλάδα του ποταμού Έβρου και συγκεκριμένα για την
παραποτάμια περιοχή ανάμεσα σε δύο Εθνικά Πάρκα, του Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου και του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Έβρου.
Ο ΑΣΠΗΕ «ΚΑΤΩ ΛΙΜΝΕΣ – ΜΑΚΡΥΛΟΦΟΣ – ΒΟΣΚΟΤΟΠΟΣ – ΚΟΥΝΙΑ» πρόκειται να καταλάβει μία τεράστια παραποτάμια έκταση σε άμεση γειτνίαση με τα Εθνικά Πάρκα Δαδιάς και Έβρου. Η χαρτογραφική του αποτύπωση αναδεικνύει με μελανά χρώματα το φράγμα ανεμογεννητριών που θα δημιουργηθεί πάνω στο μεταναστευτικό διάδρομο, ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς ότι κάθε «τριγωνάκι» είναι μία ανεμογεννήτρια συνολικού ύψους 200 μ. και με διάμετρο πτερωτής 155 μ.!
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία κάνει λόγο για περιβαλλοντικό έγκλημα καλυμμένο με τον «πράσινο» μανδύα των ανεμογεννητριών καθώς η περιοχή που έχει επιλεγεί «αποτελεί γνωστότατο και εξαιρετικά μεγάλης σημασίας μεταναστευτικό πέρασμα για τα πουλιά».
Η ΕΟΕ, επισημαίνει από την ίδια τη μελέτη του έργου και τις καταγραφές που έγιναν κατά τις εργασίες πεδίου για την ορνιθοπανίδα στην περιοχή έρευνας του ΑΣΠΗΕ, προκύπτουν τα εξής εντυπωσιακά στοιχεία για την ιδιαίτερη οικολογική σημασία της περιοχής που έχει επιλεγεί για να μπουν 41 ανεμογεννήτριες καθώς έχουν καταγραφεί:
–2.200 κύκνοι (συνολικά και από τα τρία είδη – Αγριόκυκνος Νανόκυκνος, Βουβόκυκνος) κατά τους χειμερινούς μήνες.
–2.250 Λευκοπελαργοί και
500 Μαυροπελαργοί, κατά τους ανοιξιάτικους μήνες.
–600 Καλαμόκιρκοι, 260 Σαΐνια, 30 Μαυρόγυπες, 210 Φιδαετοί, 75 Κραυγαετοί και πολλά ακόμα αρπακτικά πουλιά.
Το καθεστώς και η ιδιαίτερη σημασία της περιοχής που έχει επιλεγεί για να τοποθετούν από τη γερμανική εταιρεία 41 ανεμογεννήτριες είναι γνωστό καθώς
η Ζώνη Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ – περιοχή Natura 2000) Δέλτα Έβρου
αποτελεί θεσμοθετημένο μεταναστευτικό πέρασμα – στενωπός και είναι απορίας άξιο πώς «η Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση του έργου «συμπεραίνει» ότι με την τοποθέτηση συστήματος αποτροπής πρόσκρουσης (ορθότερα: εκδίωξης) πουλιών, όλα θα είναι “μέλι-γάλα”!».
Η περιβαλλοντική οργάνωση υπογραμμίζει ότι σε περίπτωση υλοποίησης του έργου
θα δημιουργηθεί ένας «φραγμός» πάνω στη μεταναστευτική διαδρομή των πουλιών, γεγονός που θα απειλήσει την επιβίωσή τους.
Να σημειωθεί ότι η
Διεθνής Ένωση για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN), αναφέρει χαρακτηριστικά στο κατευθυντήριο κείμενο για τον μετριασμό των επιπτώσεων από τα έργα αιολικής και ηλιακής ενέργειας ότι:
«
Τα μεταναστευτικά πτηνά επηρεάζονται ιδιαίτερα από τις ανεμογεννήτριες, καθώς συχνά ταξιδεύουν σε μεγάλα σμήνη κατά μήκος προκαθορισμένων διαδρομών. Οποιαδήποτε εμπόδια
“μπλοκάρουν” τις διόδους πτήσης τους, όχι μόνο θα προκαλέσουν
θανατώσεις από πρόσκρουση, αλλά δύναται να τα υποχρεώσουν να δαπανήσουν κρίσιμα ενεργειακά αποθέματα με το να εκτρέπονται της πορείας τους ή να παρακάμψουν συνολικά απαραίτητους σταθμούς ξεκούρασης».
Τα περιβαλλοντικά δεδομένα, συνεπώς, είναι συντριπτικά προς την κατεύθυνση της απόρριψης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων/ΕΟΑ. Οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα αποτελέσει άλλη μια βαθιά μαχαιριά στο ήδη πολυτραυματισμένο σώμα της εβρίτικης Φύσης, σημειώνει η ΕΟΕ.
https://www.olympia.gr/1593595/apopsi/g ... ston-evro/