Σελίδα 43 από 45

Re: Ήταν ο Σωκράτης μαύρος;

Δημοσιεύτηκε: 05 Ιούλ 2020, 21:19
από relativer777
Σωκράτης έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:13
relativer777 έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:09
Σωκράτης έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:04
Να σου πω πολύ επιθετικά μιλάς. Δεν πας στο διάολο;
Όχι δεν μιλάω επιθετικά, εσύ το εξέλαβε έτσι.
Και πολύ ευχαρίστως κύριε να πάω στον διάβολο, αλλά λόγω Ευγενίας μετά από εσάς.
Ο χαβαλές δεν χρειάζεται τσίτομα ok ?
Δεν μπόρεσα να το καταλάβω ως χαβαλέ. Μία ακύρωση είδα. αλλά αφού λες ότι είναι πλάκα το παίρνω πίσω και με συγχωρείς.
Μα φίλε μου όλο το νήμα είναι χαβαλές.
Ρώτα τον νηματοθέτη , να σου το επιβεβαιώσει.
Άλλωστε μήπως έχουμε προηγούμενα για να επιτεθεί ο ένας στον άλλο ?

Re: Ήταν ο Σωκράτης μαύρος;

Δημοσιεύτηκε: 05 Ιούλ 2020, 21:22
από Σωκράτης
relativer777 έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:19
Σωκράτης έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:13
relativer777 έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:09

Όχι δεν μιλάω επιθετικά, εσύ το εξέλαβε έτσι.
Και πολύ ευχαρίστως κύριε να πάω στον διάβολο, αλλά λόγω Ευγενίας μετά από εσάς.
Ο χαβαλές δεν χρειάζεται τσίτομα ok ?
Δεν μπόρεσα να το καταλάβω ως χαβαλέ. Μία ακύρωση είδα. αλλά αφού λες ότι είναι πλάκα το παίρνω πίσω και με συγχωρείς.
Μα φίλε μου όλο το νήμα είναι χαβαλές.
Ρώτα τον νηματοθέτη , να σου το επιβεβαιώσει.
Άλλωστε μήπως έχουμε προηγούμενα για να επιτεθεί ο ένας στον άλλο ?
Μπορεί επειδή είμαι αριστερός. Μη σου φαίνεται παράξενο, γίνεται στον κόσμο. Κοίτα εδώ

viewtopic.php?f=29&t=23112&p=1374592#p1374573

:D

Re: Ήταν ο Σωκράτης μαύρος;

Δημοσιεύτηκε: 05 Ιούλ 2020, 21:28
από relativer777
Thor έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:18 οχι μονο ηταν μαυρος αλλα,ειχε και ασπρες βουλες.
Αδύνατον εγώ τον είχα βάψει πράσινο με μπλέ ρίγες !
Ποιός κάφρος τον ξανάβαψε να αναφερθεί αμέσως και να του επιβληθεί η εσχάτη ποινή του επαναβαψίματος !
:g030:

Re: Ήταν ο Σωκράτης μαύρος;

Δημοσιεύτηκε: 05 Ιούλ 2020, 21:32
από relativer777
Σωκράτης έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:22
relativer777 έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:19
Σωκράτης έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:13

Δεν μπόρεσα να το καταλάβω ως χαβαλέ. Μία ακύρωση είδα. αλλά αφού λες ότι είναι πλάκα το παίρνω πίσω και με συγχωρείς.
Μα φίλε μου όλο το νήμα είναι χαβαλές.
Ρώτα τον νηματοθέτη , να σου το επιβεβαιώσει.
Άλλωστε μήπως έχουμε προηγούμενα για να επιτεθεί ο ένας στον άλλο ?
Μπορεί επειδή είμαι αριστερός. Μη σου φαίνεται παράξενο, γίνεται στον κόσμο. Κοίτα εδώ

viewtopic.php?f=29&t=23112&p=1374592#p1374573

:D
Όχι φίλε μου Σωκράτη δεν είμαι τόσο μα τόσο μαλάκας.
Έχω αρκετούς φίλους ζαίους, και δεν έχω κανένα πρόβλημα που είναι ζαίοι. Και εδώ στο πχόρουμ επίσης.
:102:

Re: Ήταν ο Σωκράτης μαύρος;

Δημοσιεύτηκε: 06 Ιούλ 2020, 14:44
από Thor
relativer777 έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:28
Thor έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:18 οχι μονο ηταν μαυρος αλλα,ειχε και ασπρες βουλες.
Αδύνατον εγώ τον είχα βάψει πράσινο με μπλέ ρίγες !
Ποιός κάφρος τον ξανάβαψε να αναφερθεί αμέσως και να του επιβληθεί η εσχάτη ποινή του επαναβαψίματος !
:g030:
προφανως τα χρωματα σου ηταν μαπα και ξεβαψε.

Re: Ήταν ο Σωκράτης μαύρος;

Δημοσιεύτηκε: 06 Ιούλ 2020, 15:44
από relativer777
Thor έγραψε: 06 Ιούλ 2020, 14:44
relativer777 έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:28
Thor έγραψε: 05 Ιούλ 2020, 21:18 οχι μονο ηταν μαυρος αλλα,ειχε και ασπρες βουλες.
Αδύνατον εγώ τον είχα βάψει πράσινο με μπλέ ρίγες !
Ποιός κάφρος τον ξανάβαψε να αναφερθεί αμέσως και να του επιβληθεί η εσχάτη ποινή του επαναβαψίματος !
:g030:
προφανως τα χρωματα σου ηταν μαπα και ξεβαψε.
Χμ... μάλλον έχεις δίκιο.
Το φελέκι μου μέσα, μου πούλησαν Κινέζικα χρώματα !!!
Θα αλλάξω εξάπαντος χρωματοπωλείο !!! :011:

Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 00:51
από Giorgos 574
Εικόνα

Πριν από 33 χρόνια κυκλοφορούσε ένα βιβλίο που προκάλεσε μια από τις πιο μεγάλες αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους ερευνητές της ελληνικής αρχαιότητας. Το βιβλίο ήταν η «Μαύρη Αθηνά. Οι αφροασιατικές ρίζες του κλασικού πολιτισμού. Τόμος 1: Η κατασκευή της Αρχαίας Ελλάδας 1785-1985» και ο συγγραφέας ήταν ο Μάρτιν Μπερνάλ. Ο συγγραφέας, δεν προερχόταν από την Κλασική Αρχαιολογία και τις Κλασικές Σπουδές, αλλά ήταν σινολόγος. Ωστόσο, το βιβλίο έδειχνε να είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης συγκέντρωσης υλικού, κάτι που αποδείχτηκε όταν εκδόθηκαν οι δύο επόμενοι τόμοι που περιλάμβαναν την αρχαιολογική και τη γλωσσολογική τεκμηρίωση. Το βιβλίο παραδόξως δεν μεταφράστηκε ποτέ στα ελληνικά, παρότι συζητήθηκε εκτεταμένα, ενώ μεταφράστηκαν βιβλία που του ασκούσαν δριμεία κριτική.

Η βασική υπόθεση του Μπερνάλ ήταν η ακόλουθη. Για αιώνες θεωρείτο σχεδόν αυτονόητο ότι αυτό που συνηθίζουμε να ονομάζουμε αρχαιοελληνικό πολιτισμό ήταν αποτέλεσμα πολύ μεγάλων και καθοριστικών επιδράσεων από την Αίγυπτο, συνολικά την Αφρική αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Φοίνικες κ.λπ.). Η αντίληψη αυτή για την προέλευση του αρχαίου πολιτισμού, που αποτυπωνόταν και σε μεγάλο μέρος της μυθολογίας, αποτελούσε για τον Μπερνάλ το «Αρχαίο μοντέλο». Σε αυτό αντιπαραθέτει αυτό που ονομάζει «Αρειο μοντέλο», που δίνει έμφαση στην ινδοευρωπαϊκή καταγωγή και παρουσιάζει την εξέλιξη του ελληνικού πολιτισμού ως κάτι διακριτό από αφροασιατικές παραδόσεις στις οποίες παρέπεμπε το «Αρχαίο μοντέλο». Για τον Μπερνάλ η ανάδυση του «Αρειου μοντέλου» δεν ήταν άσχετη με τις εξελίξεις του 19ου αιώνα, την ανάδυση της αποικιοκρατίας, του ιμπεριαλισμού, του αντισημιτισμού και την έμφαση σε μια αφήγηση που θα συνέδεε την Ευρώπη με μια «λευκή» Ελληνική Αρχαιότητα.

Το βιβλίο του Μπερνάλ προκάλεσε αίσθηση. Από τη μια αγκαλιάστηκε από όσες και όσους αναζητούσαν μια απο-αποικιακή οπτική, ενώ συναντήθηκε και με την προσπάθεια να τονιστεί η σημασία της αφρικανικής ιστορίας και πολιτισμού. Από την άλλη, μεγάλο μέρος των ειδικών στις Κλασικές Σπουδές θα αντιδράσουν έντονα, θεωρώντας ότι αυτή η «πολυπολιτισμική» και – κατά τη γνώμη τους – «αφροκεντρική» αντίληψη της ελληνικής αρχαιότητας υπονόμευε τη βαρύτητά της στην ιστορία του πολιτισμού. Αλλωστε, είμαστε στη δεκαετία του 1990 και την κορύφωση των μεγάλων αντιπαραθέσεων στα αμερικανικά πανεπιστήμια ως προς την κεντρικότητα του «Δυτικού Κανόνα» στις ανθρωπιστικές σπουδές και την αναμέτρηση με την κληρονομιά του ρατσισμού και της αποικιοκρατίας στην ακαδημία, μια αντιπαράθεση που συνεχίζεται ακόμη και που εκφάνσεις της μπορούμε να δούμε σε ζητήματα όπως η συζήτηση για τα αγάλματα και τα μνημεία από το παρελθόν, της δουλείας και των φυλετικών διακρίσεων. Μεγάλο μέρος της αισθητικής πρόσληψης της ελληνικής αρχαιότητας στηρίχτηκε στην αντίληψη ενός πολιτισμού που χρησιμοποιούσε εκτεταμένα το λευκό χρώμα, ιδίως ως προς τα αρχιτεκτονικά μέλη και τον γλυπτό διάκοσμο. Βέβαια, αυτή η αντίληψη της κυριαρχίας του λευκού στηριζόταν σε μια παρανόηση. Στην αρχαιότητα ούτε τα αγάλματα ούτε πολλά αρχιτεκτονικά μέλη ήταν λευκά. Είχαν έντονα χρώματα, που απλώς με το πέρασμα των αιώνων ξεθώριασαν δίνοντας την εικόνα μιας πλασματικής λευκότητας. Το ίδιο το βιβλίο του Μπερνάλ ωστόσο σε ορισμένα σημεία του έδινε αφορμές για να δεχτεί επιθέσεις. Είχε μια τάση να διαβάζει τα μυθολογικά στοιχεία ως άμεσες ιστορικές αναφορές, ενώ κάποια από τα επιμέρους αρχαιολογικά δεδομένα θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν. Ομως, σε αρκετές από τις επιθέσεις εναντίον του ήταν εμφανής η υπεράσπιση μιας «καθαρής» ελληνικής αρχαιότητας, με πεπερασμένες επιδράσεις από άλλους πολιτισμούς και με εμφανή την πρόθεση να διατηρηθεί ένα ιστορικό και πολιτισμικό συνεχές ανάμεσα στην ελληνική και ρωμαϊκή αρχαιότητα και αυτό που θα λέγαμε φιλελεύθερη δημοκρατική κουλτούρα της Δύσης. Ωστόσο, ο πυρήνας του βιβλίου και της έρευνας του Μπερνάλ έθετε κρίσιμα ερωτήματα για τη σχέση ανάμεσα σε ιστορία, αρχαιολογία, πολιτική και ιδεολογία. Δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τη βασική του υπόθεση εργασίας ότι όντως σε μια εποχή που διαμορφωνόταν η έννοια της «λευκής φυλής» και της υποτιθέμενης «ανωτερότητάς της», αυτό είχε επιπτώσεις και στον τρόπο με τον οποίο κατασκευαζόταν μια εκδοχή της Αρχαίας Ελλάδας που μπορούσε να συνάδει με αυτή την αποικιοκρατική οπτική. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η προσπάθεια κατασκευής «εθνικού αφηγήματος» στο νεαρό νεοελληνικό κράτος θα υιοθετήσει μέρος αυτής της κατασκευασμένης εκδοχής «αρχαιότητας».

Στην πραγματικότητα και ανεξαρτήτως των όποιων αδυναμιών είχε το βιβλίο του Μπερνάλ, η επιστημονική έρευνα και η μελέτη των οικονομικών και πολιτιστικών αλληλεπιδράσεων σε μια ευρύτερη περιοχή του ελλαδικού χώρου, του Αιγαίου, των παραλίων της Μεσογείου, της σημερινής Μέσης Ανατολής, της Αιγύπτου, δείχνει τον τρόπο που οι μεγάλοι πολιτισμοί ήταν ακριβώς αποτελέσματα συναντήσεων, αποτελούσαν σταυροδρόμια, διαψεύδοντας μεταγενέστερους εθνικούς μύθους και ιστορικά διαμορφωμένες αντιλήψεις «εθνικής ιδιοσυστασίας». Και αυτό είναι σίγουρα μια αναγκαία και χειραφετητική διόρθωση όχι μόνο απέναντι στην υποταγή της ιστορικής και αρχαιολογικής έρευνας σε πολιτικές και ιδεολογικές σκοπιμότητες αλλά και απέναντι στην επίμονη και διαβρωτική επίδραση του εθνικισμού σε πλήθος πλευρών της κοινωνικής ζωής.

https://www.in.gr/2020/07/06/apopsi/kat ... thina/amp/

Re: Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 00:56
από Ομελέτιος Δανιμαρκίας
"Γλαυκώπις"... by Όμηρος... μόνο τον τίτλο διάβασα...

Re: Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 04:18
από Jimmy81
Κι αυτό το θέμα έχεις ξαναγράψει Γιώργη. Δεν έχει τίποτα φρέσκο το μενού?

Re: Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 04:24
από Σπύρος
ΖΕΥΣ + ΜΗΤΙΣ = ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΕΙΜΙ = 1170

Re: Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 04:56
από nowhere
Jimmy81 έγραψε: 27 Ιούλ 2020, 04:18 Κι αυτό το θέμα έχεις ξαναγράψει Γιώργη. Δεν έχει τίποτα φρέσκο το μενού?
είναι τριλογία.το επόμενο "μαύρη αθηνά vs predator" θα είναι το τελευταίο [ίσως]

Re: Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 05:42
από Hector Buas
Αφήνω αυτό εδώ. Για να μην το ψάχνετε και να κάνετε και ένα review σε ότι είχε γραφτεί την πρηγούμενη φορά. Πάλι απο τον Γιώργη φυσικά.

Μαύρη Αθηνά: Μια επαναστατική θεωρεία για την αφρικανική προέλευση του ελληνικού πολιτισμού

Α ρε Γιώργη, δεν σε καταλαβαίνει κανένας...

Re: Η αιρετική "Μαύρη Αθηνά"

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 07:44
από Maejima
Μεσολιθική/Νεολιθική 'αγρότισσα' της Ελλάδας ετών 9000.




Άντε, Γιωργάκη, πόσταρε/σπάμαρε το ίδιο παπαρο-thread και τρίτη φορά μπάς και στεριώσει.

Re: Μαύρη Αθηνά: Μια επαναστατική θεωρεία για την αφρικανική προέλευση του ελληνικού πολιτισμού

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 12:49
από Ζαποτέκος
Απ' την ομηρική εποχή οι Έλληνες ονόμαζαν Αιθίοπες τους μαύρους .

Εικόνα

Oι Αιθίοπες στις δύο άκρες του κόσμου μοιρασμένοι.
Μισοί όπου ο ήλιος βασιλεύει , μισοί απ' όπου ο ήλιος ανατέλλει.

( Οδύσσεια α 23 )

Re: Μαύρη Αθηνά: Μια επαναστατική θεωρεία για την αφρικανική προέλευση του ελληνικού πολιτισμού

Δημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2020, 13:01
από ζιτανιτα
Δεν νομίζω να σε συμφέρει προσωπικά να βγούμε οι Έλληνες μαύροι με τόσο Ελ πέος που έχει πέσει διαχρονικά στο βαλκανικό σου ανθυποκρατίδιο :D