Γράφων έγραψε: 10 Ιούλ 2023, 16:49
Ναύτης έγραψε: 10 Ιούλ 2023, 13:06
Passager έγραψε: 10 Ιούλ 2023, 00:26
Oχι δεν μου τα λες καλα.
Η Μαλον τα λες οπως τα εχεις διαβασει απο το μεηστρημ τυπο που τραβαει παντα την κουβερτα πανω του, δηλ το πουστιρλικι καθως τετοιος ειναι πλεον ο τυπος αυτος.
Και οχι, ο Σωκρατης δεν ειναι λιγουρης. Θαυμαζει τον Αλκιβιαδη για τη ν ωραιοτητα του σε ολους τους τομεις. Και αποκρουει τις προτασεις του διοτι δε θελει να χαλασει την ωραιοτητα αυτη και ο Αλκκιβιαδης τον θαυμαζει για αυτο.
Απο που τα εβγαλες ολα αυτα ; Οπως η συγχηση των Νομων με την Πολιτεια ; Μαλον εχεις καιρο να διαβασεις Πλατωνα. Σε παρακαλω ξαναδιαβασε τα, Διαβασε και τους Νομους που ισως ειναι το πιο βαρετο του αλλα που ερχεται σχεδον να αποκυρηξει τα "κοινα" που εβαλε στην Πολιτεια.
Και οχι η πορνεια δεν ηταν ατιμωτικη. Θεορουταν επαγγελμα με μεγαλη επιρροη και τεχνη. Θα μου πεις δεν ηταν για ελευθερους πολιτες ; Κανενα επαγγλμα δεν ηταν.
Παλι αυτο με τον Αχιλεα και τον Πατροκλο το βγαζεις απο αυτα που εχεις διαβασει στα ιδια "χαρτια" που αρεσκονται να ψυχολογουν τα παντα ομοφυλοφυλικα. Πουθενα στα επη του Ομηρου δεν γινεται λογος για ομοφυλοφιλικη σχεση. Για φιλια προκειται. Βεβαια καταλαβαινω οτι στην εποχη μας ο ορος φιλια δεν εχει κανενα νοημα οποτε του δινουν διαφοροι διαφορα.
ΚΑτι ακομα... η ¨Λεσβια" η θεμελειωτρια του ομοφυλοφιλικου γυναικειου ερωτα ξερεις πως και γιατι πεθανε ;;; Για μαθε.
Τελος, και αν καποιος λογιος της αριστοκρατικης ταξης, παραδειγμα ο Πλατων, εγραψε καποια κειμενα οπου ο ερος παρουσιαζεται κανονικα σαν σχεση των ιδιων, των ομοιων και αναλογων. Πες το ομοφυλοφυλικη. Δεν σημαινει οτι επειδη αυτος στον κυκλο του το εγραψε θεορουταν οπως λες "μια συμπεριφορα κανονικη".
Οταν ο Διας πηδηξε τον Γανημηδη δεν ηταν μια "αποθεωση του Δια" αλλα μια ενδειξη των παραβατικων πραξεων του οπως πολλων αλλων (βιασμοι κορασιδων κλπ)...
Ομοφυλοφιλια υπηρχε, την γνωριζαν και την ενετασαν στην κοινωνια με τον εναν η τον αλλο τροπο... δεν τους ριχναν απο τον πεμπτο οροφο αυτο οχι.
Εχεις διαβασει Ισλαμικη (λεγομενη Αραβικη) Ποιηση ; Αμα διαβασεις θα δεις οτι ο ποιητης μιλαει για τον αγαπημενο του... τον ακριοβο του κλπ...
Τι σημαινει αυτο οτι ηταν ντε και καλα ομο ; Μπορει αλλα ισως και οχι. Μπορει απλα να ειναι η αιδως του χαρακτηρισμου του ποθου προς το γυναικειο φυλο οπως λενε πολλοι ειδικοι. Ενα ειδος ουδετεροποιησης.
Ετσι και στο εργο του Πλατωνα, μπορει να ειναι ενα αλλο ειδος, το ειδος της αναγωγης του ομογενους σαν υπερτατη αξια. Ασχετα με τις δικες του προτιμησεις τις οποιες δεν γνωριζω γιατι δεν ημουν εκει.
[...]
Στο δια ταύτα, αγαπητέ μου, ισχύει εκείνο που σου έγραψα:
η ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα όχι μόνον δεν ήταν καταδικαστέα, αλλά ήταν μια μάλλον συνήθης και γενικά αποδεκτή σεξουαλική συμπεριφορά, σε αντίθεση με την ανδρική πορνεία αλλά και τη θηλυπρέπεια.
Πώς τεκμαίρεται αυτό; Θα ήθελες να παραθέσεις τα σχετικά χωρία;
Υπάρχει νόμος του Σόλωνα, ο οποίος περιγράφεται στο "Κατά Τιμάρχου" και κυριολεκτικά προβλέπει ποινές για όποιον συνάψει ομοφυλοφιλική σχέση
Σου τον παραθέτω:
Επίσης, επειδή νομίζω ότι αναφέρθηκε ο Πλάτων, στους "Νόμους" του, υπάρχει το εξής χωρίο (636c):
Ρε παιδιά, συνεννοημένοι είστε για να με βάζετε να γράφω συνέχεια τα ίδια και τα ίδια;
Φίλε μου, παρέθεσες έναν νόμο του Σόλωνα. Δεν ξέρω από πού πήρες το κείμενο, αλλά η απόδοση στη νεοελληνική είναι λανθασμένη.
Γράφει το αυθεντικό κείμενο: "Αν τις Αθηναίος εταιρήσει (...), κι ο μεταφραστής το αποδίδει στη νεοελληνική ως: "Αν κάποιος Αθηναίος πολίτης συνάψει ερωτική σχέση με άλλον (...)".
Το εταιρήσω, όμως, είναι ο μέλλοντας του ρ. εταιρέω, που σημαίνει εκπορνεύομαι, εξ' ου και το "εταίρα".
Το αποσαφηνίζει μάλιστα:
Οι δε "Νόμοι" του Πλάτωνα ήταν ένας πλατωνικός διάλογος, που ο Πλάτωνας συνέγραψε στα ύστερα της ζωής του.
Πρωτύτερα είχε συγγράψει έναν άλλον διάλογο, το "Συμπόσιο". Κάνε έναν κόπο να το διαβάσεις.
Πέρα από μερικά χαριτωμένα, όπως την καψούρα του Σωκράτη για τον Αλκιβιάδη (έχει γράψει κι ο Διογένης ο Λαέρτιος κάτι νόστιμα κι εξόχως σκανδαλιστικά περί του Αλκιβιάδη), εκεί θα βρεις και τον πλατωνικό μύθο (δια στόματος Αριστοφάνη) για τα ανδρόγυνα και θα διαπιστώσεις, φαντάζομαι με έκπληξη, ότι εκεί ο Πλάτων όχι μόνον παρουσιάζει την ομοφυλοφιλία ως απολύτως φυσιολογική, αλλά και ως αρετή των ανδρείων (διπλά αρσενικά), που μόνον "κατ' έθιμον" συνάπτουν ερωτικές σχέσεις με τις γυναίκες κι αυτό προς τεκνοποίηση. Και πού να σου πω, τι λέει ο Πλάτωνας (δια στόματος Αριστοφάνη) για την παιδεραστία...θα φρίξεις.
Σ' έναν άλλον διάλογο, τον "Φαιδρό", ο Πλάτωνας γράφει ότι ο μόνος αληθινός έρωτας είναι εκείνος μεταξύ ανδρών.
Μήπως όλα αυτά σημαίνουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήσαν τίποτα θηλυπρεπείς ντιγκιντάγκες, που κυκλοφορούσαν με δωδεκάποντες γόβες, μίνι φούστες και τσαντάκια και πηδούσαν όποιο παιδάκι έβρισκαν μπροστά τους;
Ουδόλως. Η θηλυπρέπεια ήταν απολύτως καταδικαστέα, όπως και η ανδρική πορνεία. Μια δε από τις κατηγορίες εναντίον του Σωκράτη ήταν ότι διέφθειρε τους νέους στα Γυμναστήρια (σαν να λέμε σήμερα, στα δημοτικά σχολεία).
Ούτε βέβαια σημαίνει ότι όλοι οι αρχαίοι Έλληνες, ή η πλειονότητά τους, ήσαν ομοφυλόφιλοι.
Απλά οι άνθρωποι είχαν άλλα ήθη, ήταν μια εντελώς διαφορετική κοινωνία με εντελώς διαφορετικό ηθικό κώδικα.