Re: Κλασική Μουσική με Ελληνική γεύση
Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2018, 22:39
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Ο Γιάννης Κωνσταντινίδης είναι ιδιαίτερη περίπτωση
10 μποφορNikosVy έγραψε: 23 Απρ 2018, 21:52 Ξεκίνησε ο Καλομοίρης, προτού πατήσει το πόδι του στην Ελλάδα, πιάνοντας στο στόμα του, με άρθρα, έναν προς έναν όλους τους Επτανήσιους συνθέτες για να αποδείξει ότι η μουσική τους δεν είχε καμία σχέση με την Ελλάδα.
Αφού ξεπαστρεύτηκαν όλοι, άρχισε η επικράτηση της Γερμανικής Μουσικής (Βασιλιάς Κωνσταντίνος, αυλικοί, κυρίες της καλής κοινωνίας που μάθαιναν και έπαιζαν πιάνο, λίγες οικογένειες νεόπλουτων σε μουσικές βραδιές ιδιαίτερα αν τους τιμούσε με την παρουσία του και κανένας ξένος Πρόξενος).
Παίχτηκαν από τη Γερμανική Όπερα στην Αθήνα το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν και από τους Έλληνες στο Βερολίνο το Δαχτυλίδι της Μάνας (κατά σύμπτωση το 1940 όταν οι σύμμαχοι πολεμούσαν τους Γερμανούς στην Ευρώπη). Έβαινε προς την ολοκλήρωσή της η Ελληνική Εθνική Σχολή.
Το 1937 ο Μεταξάς μετά από επίσκεψη του Γκαίμπελς στην Αθήνα, εξασφάλισε γερμανική βοήθεια για τη δημιουργία του ραδιοφωνικού σταθμού Αθηνών. Φυσικό ήταν να μας τονίσει ο Μεταξάς την αξία της σοβαρής γερμανικής μουσικής και ιδιαίτερα όπερας του Βάγκνερ, έστω και αν ο κόσμος δεν ήξερε τίποτα εκτός από δημοτικά τραγούδια.
Στον εμφύλιο πόλεμο, οι κομμουνιστές απαγόρευαν τα ρεμπέτικα, επειδή θύμιζαν κατάντια και αποκτήνωση, όμως τα ήθελαν οι Χίτες που ενθάρρυναν τους ρεμπετοτραγουδιστές να παίζουν ότι θέλουν.
Το 1952 οι Αμερικανοί έφτιαξαν στην οδό Σταδίου (εκεί που είναι το Υπουργείο Εργασίας νομίζω δίπλα στην Κλαυθμώνος) την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών. Σκοπός να δώσουν υποτροφίες για την "Πρωτοποριακή Μουσική" στους πεινασμένους Έλληνες, Πολλοί σπούδασαν πρωτοποριακή μουσική (Χρήστου κ.α.) Ο Χατζηδάκις και ο Θεοδωράκης ξεκίνησαν με έργα κλασσικής μουσικής, όμως ανακάλυψαν το λαϊκό τραγούδι, που είχε πέραση.
Ελληνική Μουσική Σχολή; Ποια; Πότε; Αν υπήρξε, γιατί δεν αναφέρεται σε κανένα λήμμα ξένου λεξικού ή εγκυκλοπαίδειας; Μόνο για Αρχαία Ελληνική Μουσική γίνεται λόγος. A, υπάρχει και ένα φόρουμ βυζαντινής μουσικής, με μέλη φανατικούς ψάλτες (με έκαναν μπαν, αλλα τους κατασκοπεύω με άλλο ψευδώνυμο). Θεωρούν τους εαυτούς τους το απαύγασμα της ελληνικής αυθεντικής μουσικής.
Πολύ ωραίο το "πόσο λυπάμαι".Beria έγραψε: 24 Απρ 2018, 00:37 Ο Γιάννης Κωνσταντινίδης είναι ιδιαίτερη περίπτωση
Έγραψε με αυτό το όνομα σοβαρή μουσική
https: //www.youtube.com/watch?v=FFCSMaTRE-c
και ως Κώστας Γιαννίδηςτραγούδια του ελαφρού τραγουδιού
https: //www.youtube.com/watch?v=50A5kScq6VE
https: //www.youtube.com/watch?v=icecp8JL81g
Αυτουνού είναι; για φαντάσου!και έχει γράψει και αυτό
Θα μπορούσε να είναι και της Καραΐνδρου.
έχει γράψει και η Ελένη πολύ ωραίες μουσικούλες σε αυτό το ύφος, όχι τόσο ωραίες βέβαια. Ο Σταύρος έχει παίξει πολλά έργα της Ελένης για την δισκογραφία συνήθως πάντα μαζί με τον Παναγιώτη, πολύ δυνατό δίδυμο btw, βασικά έχει παίξει κι αυτό πολύ μεγάλο ρόλο στο πόσο ωραία ακούγονται τα κομμάτια της Ελένης, αν την ρωτήσεις δεν θα διαφωνήσει με αυτό.
Γράφει αυτός ο νέος άνθρωπος αυτό το έργο έχοντας πάει στο εξωτερικό, έχοντας γνωρίσει την μουσική της εποχής του και μετά από λίγα χρόνια το γυρνάει στα τραγούδια και απομακρύνεται από την λόγια παράδοση της γενιάς του. Τι το τόσο σημαντικό προκάλεσε αυτή την μεταστροφή;
Με Μητρόπουλο, Κάλλας, Ξενάκη κατ' αρχήν και Σκαλκώτα και Χρήστου δεν μπορείς να έχεις παράπονο για τον 20ο αιώνα για τα δεδομένα της Ελλάδας. Εθνική μουσική σχολή ίσως όχι αλλά προσωπικότητες με διεθνή ακτινοβολία και ιδιαίτερη επιρροή.NikosVy έγραψε: 23 Απρ 2018, 21:52 Ξεκίνησε ο Καλομοίρης, προτού πατήσει το πόδι του στην Ελλάδα, πιάνοντας στο στόμα του, με άρθρα, έναν προς έναν όλους τους Επτανήσιους συνθέτες για να αποδείξει ότι η μουσική τους δεν είχε καμία σχέση με την Ελλάδα.
Αφού ξεπαστρεύτηκαν όλοι, άρχισε η επικράτηση της Γερμανικής Μουσικής (Βασιλιάς Κωνσταντίνος, αυλικοί, κυρίες της καλής κοινωνίας που μάθαιναν και έπαιζαν πιάνο, λίγες οικογένειες νεόπλουτων σε μουσικές βραδιές ιδιαίτερα αν τους τιμούσε με την παρουσία του και κανένας ξένος Πρόξενος).
Παίχτηκαν από τη Γερμανική Όπερα στην Αθήνα το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν και από τους Έλληνες στο Βερολίνο το Δαχτυλίδι της Μάνας (κατά σύμπτωση το 1940 όταν οι σύμμαχοι πολεμούσαν τους Γερμανούς στην Ευρώπη). Έβαινε προς την ολοκλήρωσή της η Ελληνική Εθνική Σχολή.
Το 1937 ο Μεταξάς μετά από επίσκεψη του Γκαίμπελς στην Αθήνα, εξασφάλισε γερμανική βοήθεια για τη δημιουργία του ραδιοφωνικού σταθμού Αθηνών. Φυσικό ήταν να μας τονίσει ο Μεταξάς την αξία της σοβαρής γερμανικής μουσικής και ιδιαίτερα όπερας του Βάγκνερ, έστω και αν ο κόσμος δεν ήξερε τίποτα εκτός από δημοτικά τραγούδια.
Στον εμφύλιο πόλεμο, οι κομμουνιστές απαγόρευαν τα ρεμπέτικα, επειδή θύμιζαν κατάντια και αποκτήνωση, όμως τα ήθελαν οι Χίτες που ενθάρρυναν τους ρεμπετοτραγουδιστές να παίζουν ότι θέλουν.
Το 1952 οι Αμερικανοί έφτιαξαν στην οδό Σταδίου (εκεί που είναι το Υπουργείο Εργασίας νομίζω δίπλα στην Κλαυθμώνος) την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών. Σκοπός να δώσουν υποτροφίες για την "Πρωτοποριακή Μουσική" στους πεινασμένους Έλληνες, Πολλοί σπούδασαν πρωτοποριακή μουσική (Χρήστου κ.α.) Ο Χατζηδάκις και ο Θεοδωράκης ξεκίνησαν με έργα κλασσικής μουσικής, όμως ανακάλυψαν το λαϊκό τραγούδι, που είχε πέραση.
Ελληνική Μουσική Σχολή; Ποια; Πότε; Αν υπήρξε, γιατί δεν αναφέρεται σε κανένα λήμμα ξένου λεξικού ή εγκυκλοπαίδειας; Μόνο για Αρχαία Ελληνική Μουσική γίνεται λόγος. A, υπάρχει και ένα φόρουμ βυζαντινής μουσικής, με μέλη φανατικούς ψάλτες (με έκαναν μπαν, αλλα τους κατασκοπεύω με άλλο ψευδώνυμο). Θεωρούν τους εαυτούς τους το απαύγασμα της ελληνικής αυθεντικής μουσικής.
sys3x αυτό που κολλάει; Επειδή έχει όργανα ορχήστρας;
Ίσως συνειδητοποίησε πως, ενώ σαν "κλασσικό" θα τον ήξερε μετά βίας μισός στους χίλιους Έλληνες, σαν λαϊκό θα τον ήξεραν κι οι χίλιοι.ST48410 έγραψε: 25 Απρ 2018, 01:42Γράφει αυτός ο νέος άνθρωπος αυτό το έργο έχοντας πάει στο εξωτερικό, έχοντας γνωρίσει την μουσική της εποχής του και μετά από λίγα χρόνια το γυρνάει στα τραγούδια και απομακρύνεται από την λόγια παράδοση της γενιάς του. Τι το τόσο σημαντικό προκάλεσε αυτή την μεταστροφή;
βάλε ότι θες εκτός από Σαββόπουλο.enaon έγραψε: 25 Απρ 2018, 09:36 παιδιά όσο σοβαρά που επιτρέπει η φήμη που με κόπο έχω συντηρήσει εδώ μέσα, όταν λέμε κλασική μουσική τί εννοούμε;
Εννοούμε μία τεχνοτροπία μίας περιόδου στον χρόνο, ίσως και μερικά εκτός χρόνου αλλά εντός τεχνοτροπίας, ή εννούμε κάτι σαν αυτό που περιγράφει ο Λ. Καβάκος, μουσική ως θείο μήνυμα που πρέπει να καταλάβουμε ώς ανθρωπότητα για να πάμε παραπέρα, κάτι ανυπέρβλητο και ασύγκριτο για την ώρα;