Σελίδα 5 από 7

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 15:08
από Lord Brum
hellegennes έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 08:36 Εγώ θα ήμουν πιο επιεικής. 25-70 είναι τα όρια που έχω στο μυαλό μου. Βέβαια δύσκολο οποιοδήποτε κράτος να ψηφίσει κάτι τέτοιο, για δύο λόγους: αυτοκινητοβιομηχανίες και κόστος ΜΜΜ.
κυρίως πολιτικό κόστος από την καταπιεζόμενη νεολαία. Εδώ ψηφίζουν από τα 17 και θα οδηγούν στα 25? Άσε δε που σε επαρχιακές κωμοπόλεις και χωριά βλέπεις να οδηγούν αυτοκίνητο από τα 14 και μηχανάκι από τα 12, ποια 25 μου λες?

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 15:09
από Lord Brum
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 09:40 Θέτω ένα παράλληλο ερώτημα
Γιατί να επιτρέπει ο νομος να πουλιούνται και να υπάρχουν αυτοκίνητα όπου τρέχουν πολύ περισσότερο από το ανώτατο όριο ταχύτητας που επιτρέπει ο νόμος σε εθνικές οδούς;
όχι

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 15:37
από hellegennes
foscilis έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 15:02
hellegennes έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:46
EKPLIKTIKOS έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 08:56

Το ασφαλέστερο γκρουπ οδηγών είναι οι 60-70
Λοιπόν, έριξα μια ματιά στα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ για τους νεκρούς οδηγούς 65+. Είναι το 21% του συνόλου, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό εκπροσώπησης από αυτό της ηλικιακής τους ομάδας (Οι άνω των 65 είναι περίπου το 22% του πληθυσμού, αλλά μεγάλο ποσοστό τους δεν οδηγεί καθόλου, ειδικά στις γυναίκες).

Οπότε παπαριές λέει και ο foscilis, όπως πολύ σωστά έγραψα από την αρχή του νήματος.
Όπως έγραψα υπερεκπροσωπούνται ως θύματα γιατί πολύ απλά δεν επιβιώνουν το ίδιο εύκολα.

Για παράδειγμα ο πατέρας και η μάνα του φίλου μου τράκαραν σχεδόν μετωπικά με ένα μαλακισμένο που παραβίασε τη διπλή διαχωριστική, η μάνα πέθανε μέσα σε λίγες μέρες (μέσα στις χριστουγεννιάτικες γιορτές), ο πατέρας βγήκε από το νοσοκομείο λίγες εβδομάδες αργότερα ουσιαστικά ανάπηρος και πέθανε το καλοκαίρι. Το μαλακισμένο δεν έπαθε τίποτα εκτός από ένα σμπαραλιασμένο αυτοκίνητο.
Υπερεκεπροσωπούνται και γι' αυτόν τον λόγο, αλλά όχι όσο υποθέτεις. Στα στατιστικά που έχει καταγραφεί η χρήση ζώνης και κράνους από τον οδηγό, η θνησιμότητα έχει ως εξής:

Οδηγοί χωρίς ζώνη 60+: 50%
Οδηγοί χωρίς ζώνη κάτω των 60: 47%
Οδηγοί χωρίς κράνος 60+: 84%
Οδηγοί χωρίς κράνος κάτω των 60: 68%

Οδηγοί με ζώνη 60+: 2,2%
Οδηγοί με ζώνη κάτω των 60: 1,1%
Οδηγοί με κράνος 60+: 33%
Οδηγοί με κράνος κάτω των 60: 20%


Η μεγάλη διαφορά είναι στους οδηγούς με ζώνη. Εκεί η θνησιμότητα είναι διπλάσια στους 60+, πράγματι. Αλλά ο αριθμός είναι μικρός.

Ενδιαφέρον είναι πόσο αποδοτικότερη είναι η ζώνη ως μέσο προστασίας σε σχέση με το κράνος.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 15:51
από Gherschaagk
Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:51
Gherschaagk έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:45 Αν εννοείτε πως δεν έχουμε παιδεία σαν λαός, και πως θέλουμε επανεκπαίδευση και ξύλο στο θέμα της οδήγησης, θα συμφωνήσω.

Το περισσότερο ξύλο από όλους όμως το θέλουν κάτι 25αρηδες που πάνε με ηλεκτρικό πατίνι σε δρόμο που εγώ άνετα πιάνω τα 70-90.
Στην εθνική οδό πάνε με πατίνι;
Θεσσαλονίκης - Μηχανιώνας τον είδα. Δεν ήταν πάνω από 30.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 15:58
από hellegennes
Παρεμπιπτόντως, σήμερα στον δρόμο είχαμε μπροστά έναν μπάρμπα, σίγουρα πάνω από 60. Μιλούσε στο τηλέφωνό του και πήγαινε σαν μεθυσμένος μεταξύ ταχείας λωρίδας και μεσαίας (στον περιφερειακό). Κρατήσαμε μια ικανή απόσταση και τον προσπεράσαμε όταν έτυχε και σύρθηκε ολόκληρος προς την μεσαία λωρίδα. Είχα καιρό να δω αυτοκίνητο να πηγαίνει τόσο πέρα-δώθε και ήταν πολύ νωρίς για να είναι μεθυσμένος.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 17:23
από EKPLIKTIKOS
hellegennes έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:46
EKPLIKTIKOS έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 08:56
vantono έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 00:20
:+1:
Ιδανικά θα πρέπει να επιτρέπεται για τους 28 και άνω, και μεχρι τα 65.
Το ασφαλέστερο γκρουπ οδηγών είναι οι 60-70
Οπότε παπαριές λέει και ο foscilis, όπως πολύ σωστά έγραψα από την αρχή του νήματος.
Έβαλα πηγή σε επόμενο ποστ

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2022, 17:26
από hellegennes
EKPLIKTIKOS έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 17:23
hellegennes έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:46
EKPLIKTIKOS έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 08:56

Το ασφαλέστερο γκρουπ οδηγών είναι οι 60-70
Οπότε παπαριές λέει και ο foscilis, όπως πολύ σωστά έγραψα από την αρχή του νήματος.
Έβαλα πηγή σε επόμενο ποστ
Ναι, αλλά εγώ έβαλα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 12:20
από Πασιφάη
Ασέβαστος έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:06
Πασιφάη έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 13:46
Ασέβαστος έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 13:26

αυτα. και αφαιρεση διπλωματος αμα πιαστεις να κανεις ορισμενες μαλακιες, και να πρεπει να ξαναδωσεις απο την αρχη εξετασεις.
Παιδιά, χαλαρώστε. Υπάρχουν άνθρωποι 75 ετών που δεν είναι για τιμόνι. Εν τω μεταξύ το Συγκοινωνιών είναι για τον πούτσο.
Ποιός θα με πείσει πως τέτοιοι άνθρωποι που είναι με καταρράκτη Νιαγάρα στα ματάκια, είναι εντάξει να παίρνουνε το οκ από γιατρούς; Ώρα είναι τώρα να μου πείτε οτι έκανα λάθος τη δουλειά μου, που τους έστελνα στο διάολο. Πέντε χρόνια πάνω, πέντε κάτω, η μαλακία έχει γίνει. Πολλώ δε μάλλον όταν χωλαίνει η αντίληψη.
Δλδ κάπου έλεος.
και 25, και 35, κλπ.

το αν ειναι η δεν ειναι, καθενας, ειναι ξεχωριστο για τον καθε ανθρωπο, και οχι απαραιτητα αποτελεσμα ηλικιας.
Α, μάλιστα. Θες να με πείσεις πως η αντιληπτική ικανότητα και τα αντανακλαστικά, παραμένουν ίδια, σε κάθε ηλικία. Λυπάμαι, δεν..
Επίσης, όταν βλέπεις εκατοντάδες ανθρώπους που διδάσκεις ακατούρηγος για πολλές ώρες σερί, λες να μη γίνεται σαφής ο τρόπος που κινούνται ή ο τρόπος οδήγησης που θα χρησιμοποιήσουν κάποια στιγμή. Εκεί αν είσαι μάγκας και σωστός λες, ''λυπάμαι, ασχολήσου με τα φυτά εσωτερικού χώρου, ή με κάποια καλλιτεχνική δραστηριότητα, δεν είναι κακό.''

Όπως επίσης δεν καταλαβαίνεις έναν παππού που σου σκάει μύτη και σου λέει, ''ψιτ ανανέωση'' και είναι 80 φεύγα. Ρε, θα με τρελλάνετε εδώ μέσα.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 12:33
από ΓΑΛΗ
Εγώ νομίζω ότι σαφώς και είναι επικίνδυνοι οδηγοί οι υπερήλικες αλλά αποτελούν ισχνή μειοψηφία των φρη ράιντερς και ντράιβερς, που καβάλα πάνε εκκλησιά ή μπαρ, καβάλα φεύγουν γιατί... το' χουν.

Κατά τα άλλα, σαφώς και πρέπει να τεθεί ένα όριο ηλικίας αλλά επίσης σαφώς πρέπει να τεθεί και ένα σεβαστό όριο αποχής από την οδήγηση μετά την πρόκληση ατυχήματος ή δυστυχήματος, για τα ατίθασα ψιλοανήλικα ή μεσοανήλικα νιάτα.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 12:37
από hellegennes
ΓΑΛΗ έγραψε: 30 Νοέμ 2022, 12:33 Εγώ νομίζω ότι σαφώς και είναι επικίνδυνοι οδηγοί οι υπερήλικες αλλά αποτελούν ισχνή μειοψηφία των φρη ράιντερς και ντράιβερς, που καβάλα πάνε εκκλησιά ή μπαρ, καβάλα φεύγουν γιατί... το' χουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που παράθεσα πιο πίσω, δεν είναι ισχνή μειοψηφία ούτε γι' αστείο.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 12:39
από Green Dragon
Gherschaagk έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 14:45 Αν εννοείτε πως δεν έχουμε παιδεία σαν λαός, και πως θέλουμε επανεκπαίδευση και ξύλο στο θέμα της οδήγησης, θα συμφωνήσω.

Το περισσότερο ξύλο από όλους όμως το θέλουν κάτι 25αρηδες που πάνε με ηλεκτρικό πατίνι σε δρόμο που εγώ άνετα πιάνω τα 70-90.
Τα πατίνια είναι χειρότερα και από τους ποδηλάτες. Άσε που πετάγονται και ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και δεν φαίνονται.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 12:40
από Πασιφάη
ΓΑΛΗ έγραψε: 30 Νοέμ 2022, 12:33 Εγώ νομίζω ότι σαφώς και είναι επικίνδυνοι οδηγοί οι υπερήλικες αλλά αποτελούν ισχνή μειοψηφία των φρη ράιντερς και ντράιβερς, που καβάλα πάνε εκκλησιά ή μπαρ, καβάλα φεύγουν γιατί... το' χουν.

Κατά τα άλλα, σαφώς και πρέπει να τεθεί ένα όριο ηλικίας αλλά επίσης σαφώς πρέπει να τεθεί και ένα σεβαστό όριο αποχής από την οδήγηση μετά την πρόκληση ατυχήματος ή δυστυχήματος, για τα ατίθασα ψιλοανήλικα ή μεσοανήλικα νιάτα.
Ασχολήσου με πράγματα που κατανοείς. Άσε τα υπόλοιπα που δεν έχεις την παραμικρή ιδέα, για όσους τα κατέχουν.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 13:09
από ΓΑΛΗ
hellegennes έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 08:36 Εγώ θα ήμουν πιο επιεικής. 25-70 είναι τα όρια που έχω στο μυαλό μου. Βέβαια δύσκολο οποιοδήποτε κράτος να ψηφίσει κάτι τέτοιο, για δύο λόγους: αυτοκινητοβιομηχανίες και κόστος ΜΜΜ.
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί πελάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών, που είναι άνω των 70.
Επίσης, είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι άνω των 70 είναι συνταξιούχοι και δεν έχουν άμεση ανάγκη μετακίνησης λόγω εργασίας, που είναι σημαντικός καθημερινός παράγων. Όπως και το ότι δεν είναι σημαντικός αριθμός των θαμώνων σε χώρους διασκέδασης τις ...επικίνδυνες ώρες.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 13:11
από Green Dragon
ΓΑΛΗ έγραψε: 30 Νοέμ 2022, 13:09
hellegennes έγραψε: 29 Νοέμ 2022, 08:36 Εγώ θα ήμουν πιο επιεικής. 25-70 είναι τα όρια που έχω στο μυαλό μου. Βέβαια δύσκολο οποιοδήποτε κράτος να ψηφίσει κάτι τέτοιο, για δύο λόγους: αυτοκινητοβιομηχανίες και κόστος ΜΜΜ.
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί πελάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών, που είναι άνω των 70.
Επίσης, είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι άνω των 70 είναι συνταξιούχοι και δεν έχουν άμεση ανάγκη μετακίνησης λόγω εργασίας, που είναι σημαντικός καθημερινός παράγων. Όπως και το ότι δεν είναι σημαντικός αριθμός των θαμώνων σε χώρους διασκέδασης τις ...επικίνδυνες ώρες.
Αυτά που λες ενισχύουν το επιχείρημα του Χέλη αφού η συμμετοχή τους στους θανάτους φαίνεται ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψιν το γεγονός ότι οδηγούν σπάνια.

Re: Υπερήλικες οδηγοί

Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 13:14
από ΓΑΛΗ
hellegennes έγραψε: 30 Νοέμ 2022, 12:37
ΓΑΛΗ έγραψε: 30 Νοέμ 2022, 12:33 Εγώ νομίζω ότι σαφώς και είναι επικίνδυνοι οδηγοί οι υπερήλικες αλλά αποτελούν ισχνή μειοψηφία των φρη ράιντερς και ντράιβερς, που καβάλα πάνε εκκλησιά ή μπαρ, καβάλα φεύγουν γιατί... το' χουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που παράθεσα πιο πίσω, δεν είναι ισχνή μειοψηφία ούτε γι' αστείο.
Ρε συ, δεν είμαι υπέρ στην οδήγηση από υπερήλικες ούτε θεωρώ το όριο ηλικίας καταπάτηση δικαιωμάτων και λοιπά μπλαμπλα.

Απλώς μου φαίνεται λίγο περίεργο το να αποδίδονται σ' αυτούς τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα στη χώρα. Κάτι σαν μετάθεση του βασικού προβλήματος.

Και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έβαλες αφορούν στη θνησιμότητα και όχι στην πρόκληση του δυστυχήματος.