Σελίδα 5 από 7
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2021, 18:23
από Στύγιος
Λοξίας έγραψε: 16 Δεκ 2021, 18:17
Στύγιος έγραψε: 16 Δεκ 2021, 18:14
Λοξίας έγραψε: 16 Δεκ 2021, 17:29
Ωπ! Πως μου ήρθε τον καλώντα; Λάθος μου...
Έχουμε ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο.Θα φροντίσουμε και για τμήμα υπερηλίκων.
Μέσα...αρκεί να έχεις κάνει εμβόλιο, μπας και με κολλήσεις ρε μπάμια...
Γω έχω (μ)πιστοποιητικό, δεν κολλάω σαν τεφάλ λέμε και δεν κάνω ενισχυτική σε στούρνους. Να σ' αναλάβουν άλλοι.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2021, 18:29
από Λοξίας
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2021, 18:38
από Στύγιος
"Φόρτωσα" σήμερα 7η ώρα ,γιατί είπα κι γω μετά την εξέταση να τους δείξω στην παράδοση μια παρουσίαση στην ιστορία.Εεε μου την ψιλοακυρώσανε με χάχανα , οπότε έκλεισε το λάπτοπ και επήλθε "στρατιωτικοποίηση" . 2 σελίδες παράδοση παρακάτω ύλης + φύλλο εργασίας .
ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2021, 18:49
από Λοξίας
Ου να χαθείς ρε...είσαι γκακός με τα μπαιδιά...

Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 11:59
από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Όσοι πασχίζουν να δικαιολογήσουν τύπους όπως ο «καλούντας», ας αναρωτηθούν, πρώτον, πώς κάνει το θηλυκό και το ουδέτερο (προτείνω: «η καλούσαινα», «το καλούνενο»

) και, δεύτερον, ας διαβάσουν την παρακάτω τοποθέτηση φιλολόγου από το ιστολόγιο του Σαραντάκου, σε σχέση με τα παρεμφερή εκτρώματα «ο συλληφθέντας», «ο απαλλαγέντας»:
“Ο συλληφθείς και ο απαλλαγείς είναι λόγιες λέξεις, δηλαδή δάνειες από την αρχαία και όχι κληρονομημένες από την αρχαία. Ολοκλήρωσαν τον κύκλο της ζωής τους, σταμάτησαν να λέγονται στη ζωντανή εξελισσόμενη γλώσσα πριν αλλάξει η κλίση τους, και αργότερα ξαναμπήκαν για ειδικές (διοικητικές κλπ.) χρήσεις στη μορφή όπου είχαν μείνει, απροσάρμοστες.
Κλίνονται αρχαϊστί. Αυτός που τις επανέφερε στη χρήση ήξερε να τις κλίνει γιατί ήξερε αρχαία. Αυτός που ακούγοντας «τον συλληφθέντα, οι συλληφθέντες» λέει και «ο συλληφθέντας» εφαρμόζει την αναλογία λόγω άγνοιας. Και η άγνοιά του είναι απόλυτα φυσιολογική, γιατί η αρχαία γραμματική δεν ανήκει στη φυσική του γλωσσική κληρονομιά. (Θα ήταν εντελώς λαϊκίστικο να γενικεύσει κανείς λέγοντας ότι η αρχαία γραμματική δεν ανήκει σε κανενός τη φυσική γλωσσική κληρονομιά, γιατί ναι μεν κανείς δε μιλάει αρχαία αλλά ούτε και κανείς μιλάει, σήμερα πια, αποκλειστικά όπως άκουσε προφορικά από τη μάνα του και τη γιαγιά του – μαθαίνουμε από ένα σωρό πηγές.)
Πρόκειται λοιπόν για μια λανθασμένη χρήση λόγιας λέξεις από λαϊκούς ομιλητές. Όταν, αντίστροφα, λόγιοι ομιλητές κάνουν λάθος σε λαϊκούς τύπους που μισοάκουσαν κάποτε χωρίς να τους κατανοήσουν πλήρως, δε σπεύδουμε να τους δικαιολογήσουμε λέγοντας ότι είναι μια φυσική εξέλιξη – ονομάζουμε το λάθος λάθος.”
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 12:16
από stavmanr
Η επόμενη γενιά θα συνεννοείται με Smilies.
Οι εκθέσεις θα μοιάζουν περισσότερο με Ρέμπους παρά με κείμενα.
Μην κολλάτε σε Σαμψούντες και Καλούντες.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 12:47
από hellegennes
Μαλακίες λέει ο φιλόλογος. Όπως είπα και πιο πίσω, ο σχηματισμός ονομαστικής από την αιτιατική είναι φαινόμενο πολλών αιώνων. Είναι γλωσσική εξέλιξη. Ο ενεστώτας δεν είναι λάθος, ο μέλλοντας δεν είναι λάθος, ο γίγαντας δεν είναι λάθος, ο εξάντας δεν είναι λάθος, ο ιμάντας δεν είναι λάθος, ο πλακούντας δεν είναι λάθος.
Το αυτό και για τον πληγέντα. Όσο το ψευτοερώτημα περί θηλυκού και ουδετέρου, το θηλυκό σχηματίζει τύπο που δεν χρειάζεται αναλογία γιατί αυτοί οι τύποι χρησιμοποιούνται στην ΚΝΕ. Οι ουδέτεροι τύποι δεν συνηθίζονται έτσι κι αλλιώς.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 12:49
από Beria
hellegennes έγραψε: 20 Δεκ 2021, 12:47
Μαλακίες λέει ο φιλόλογος. Όπως είπα και πιο πίσω, ο σχηματισμός ονομαστικής από την αιτιατική είναι φαινόμενο πολλών αιώνων. Είναι γλωσσική εξέλιξη. Ο ενεστώτας δεν είναι λάθος, ο μέλλοντας δεν είναι λάθος, ο γίγαντας δεν είναι λάθος, ο εξάντας δεν είναι λάθος, ο ιμάντας δεν είναι λάθος, ο πλακούντας δεν είναι λάθος.
Το αυτό και για τον πληγέντα. Όσο το ψευτοερώτημα περί θηλυκού και ουδετέρου, το θηλυκό σχηματίζει τύπο που δεν χρειάζεται αναλογία γιατί αυτοί οι τύποι χρησιμοποιούνται στην ΚΝΕ. Οι ουδέτεροι τύποι δεν συνηθίζονται έτσι κι αλλιώς.
Ποιος είναι ο φιλόλογος;
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 12:53
από hellegennes
Δεν ξέρω και δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Δεν έχει σημασία ποιος λέει κάτι αλλά τι είναι αυτό που λέει.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 12:54
από Αγις
Beria έγραψε: 20 Δεκ 2021, 12:49
hellegennes έγραψε: 20 Δεκ 2021, 12:47
Μαλακίες λέει ο φιλόλογος. Όπως είπα και πιο πίσω, ο σχηματισμός ονομαστικής από την αιτιατική είναι φαινόμενο πολλών αιώνων. Είναι γλωσσική εξέλιξη. Ο ενεστώτας δεν είναι λάθος, ο μέλλοντας δεν είναι λάθος, ο γίγαντας δεν είναι λάθος, ο εξάντας δεν είναι λάθος, ο ιμάντας δεν είναι λάθος, ο πλακούντας δεν είναι λάθος.
Το αυτό και για τον πληγέντα. Όσο το ψευτοερώτημα περί θηλυκού και ουδετέρου, το θηλυκό σχηματίζει τύπο που δεν χρειάζεται αναλογία γιατί αυτοί οι τύποι χρησιμοποιούνται στην ΚΝΕ. Οι ουδέτεροι τύποι δεν συνηθίζονται έτσι κι αλλιώς.
Ποιος είναι ο φιλόλογος;
αν εννοει τον Παγχρηστο ριξτε του ενα πολυμηνο μπαν
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 13:24
από hellegennes
Αυτό μού θυμίζει το περιστατικό με τον Βύρωνα Πολύδωρα, που είπε ότι ο Ελύτης θα μαστίγωνε τους διοργανωτές της έκθεσης "Ο νικήσαντας τον Αδη", που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του για τον 1 χρόνο από τον θάνατό του (1997) από την διοργάνωση του οργανισμού πολιτιστική πρωτεύουσα Θεσσαλονίκη.
Στην συγκεκριμένη ομιλία του Πολύδωρα, βέβαια, έτυχε να βρίσκεται η Ιουλίτα Ηλιοπούλου, που, μέσα σε χειροκροτήματα των υπολοίπων, για την υποτιθέμενη οργή του Ελύτη για την «κακοποίησή» του, θύμισε ότι «ο νικήσαντας τον Άδη» είναι στίχος από το Άξιον Εστί.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 18:41
από Καραμελίτσα
Η λέξη "Καλούντας" μου φέρνει σε τέρας του βάλτου που βγαίνει τις ομιχλώδεις νύχτες και αρπάζει όσους χωρικούς είναι έξω από τα σπίτια τους.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 18:43
από Beria
hellegennes έγραψε: 20 Δεκ 2021, 13:24
Αυτό μού θυμίζει το περιστατικό με τον Βύρωνα Πολύδωρα, που είπε ότι ο Ελύτης θα μαστίγωνε τους διοργανωτές της έκθεσης "Ο νικήσαντας τον Αδη", που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του για τον 1 χρόνο από τον θάνατό του (1997) από την διοργάνωση του οργανισμού πολιτιστική πρωτεύουσα Θεσσαλονίκη.
Στην συγκεκριμένη ομιλία του Πολύδωρα, βέβαια, έτυχε να βρίσκεται η Ιουλίτα Ηλιοπούλου, που, μέσα σε χειροκροτήματα των υπολοίπων, για την υποτιθέμενη οργή του Ελύτη για την «κακοποίησή» του, θύμισε ότι «ο νικήσαντας τον Άδη» είναι στίχος από το Άξιον Εστί.
Ο νικήσαντας τον Αδη και τον Ερωτα σώσαντας, αυτός ο πρίγκηπας των κρίνων είναι
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 19:16
από Λοξίας
Τουλάχιστον, ας μην ρίξουμε και κάνα ανάθεμα στον Ελύτη, έτσι;
Νομίζω πως ο Ελύτης, ήξερε πολύ καλά για ποιον λόγο έγραψες τις μετοχές έτσι...
Χώρια την ποιητική άδεια (λόγω μέτρου;)
Αλλά για να τις έγραψε έτσι, ώστε η γλώσσα που χρησιμοποιεί στο Άξιον Εστί, να είναι σύμφωνη με την ΚΝΕ, ούτε καν!
Αν έτσι: Ο νικήσαντας τον Αδη και τον Ερωτα σώσαντας, αυτός ο πρίγκηπας των κρίνων είναι
ώστε να καταλάβουν οι σημερινοι ομιλητές της ΚΝΕ...
...τότε το "γιουβέτσι", ποιος θα το κατανοήσει;
Και μια μέρα θα 'ρθει βοηθούς ν' αποκτήσεις
Θυμήσου:
τον αγχέμαχο Ζέφυρο
το ερεβοκτόνο ρόδι
τα φλεγόμενα ωκύποδα φιλιά
Και φυσικά, υπάρχουν δεκάδες άλλες λέξεις ισάξιας "ακαταλαβίστικης" σημασίας για το 90% αυτών που κατανοούν μόνον την ΚΝΕ...
.
Re: Ο Καλούντας
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2021, 19:27
από sys3x
Καραμελίτσα έγραψε: 15 Δεκ 2021, 17:16
Ο καλών δεν είναι το δόκιμο; Ποιος λέει "καλούντας"; Μην είναι ντοπιολαλιά; Για θεσσαλονικιό ακούγεται.
Κι αν στην γραμμή είναι κάποια/@ γυναίκα/θηλυκότητ@ τι γίνεται, Λίτσα;