Σελίδα 5 από 5

Re: Η ηθική του φόνου.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2021, 15:06
από 1451
Εννοώ ότι δεν στέλνει στρατιώτες να κατακτήσουν την Κορέα και την Ιαπωνία.

Re: Η ηθική του φόνου.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2021, 15:09
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
ΓΑΛΗ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:23
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:06 ο στρατιώτης που εν καιρώ πολέμου αφαιρεί τη ζωή ενός άλλου στρατιώτη, θεωρείται δολοφόνος;
ουσιαστικά η πράξη είναι μία, η αφαίρεση ζωής
είτε ένας ληστής που μπαίνει σε ένα μαγαζί για να κλέψει και σκοτώνει τον μαγαζάτορα, είτε ένας στρατιώτης που σκοτώνει έναν άλλον στρατιώτη κατά τη διάρκεια της μάχης
και οι δύο αφαιρούν μια ζωή
γιατί ο ένας θεωρείται κακοποιός και ο άλλος ήρωας;
γιατί κάθε πράξη μπορεί να είναι αντικειμενική ως ουσία, αλλά όταν μπαίνει σε πλαίσιο αποκτά υποκειμενική υπόσταση;
stavmanr
Γιατί ο στρατιώτης (ανεξαρτήτως πλευράς) θα σκοτώσει για να προστατεύσει άλλους, η σύγκρουση είναι προαποφασισμένη. Και ακριβώς γι' αυτό οι αιχμάλωτοι πολέμου είναι (θεωρητικώς τουλάχιστον) αθώοι ενώ οι εγκληματιές πολέμου ένοχοι. Άλλο ο φόνος στρατιώτη από στρατιώτη και άλλο οι φόνοι άοπλου πληθυσμού από στρατιώτες, που εκ των πραγμάτων είναι άνισος αγών.

Οι στρατιώτες δεν θεωρούνται εκ των πραγμάτων ήρωες αλλά αυτό που σκοτώνει μόνον για την πάρτη του σε ειρηνική περίοδο, σε άσχετο χρόνο και χωρίς να έχει υποστεί βλάβη από το θύμα του, είναι σαφώς κακοποιός.
αυτό όμως που θέλω να φέρω στη κουβέντα είναι η οντολογία της πράξης
η πράξη είναι μία, ο φόνος
εμείς είμαστε αυτοί που διαμορφώνουμε το ηθικό περιεχόμενό της κατά περίπτωση
ως πράξη είναι ακριβώς η ίδια σε όλες τις περιπτώσεις
σε κάποιες την θεωρούμε το απεχθέστερο έγκλημα, σε άλλες ηρωική πράξη

Re: Η ηθική του φόνου.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2021, 15:10
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
1451 έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:10 Ο στρατιώτης που προστατεύει τη χώρα του και αφαιρεί ζωές για αυτήν δεν το κάνει με δόλο.
Ο στρατιώτης επιτιθέμενης, ιμπεριαλιστικής χώρας όντως το κάνει με δόλο οπότε δεν διαφέρει σε κάτι από κάποιον που ληστεύει.
ο δόλος ως κίνητρο είναι κάτι υποκειμενικό
η πράξη αυτή καθαυτή όμως είναι ένα αντικειμενικό γεγονός

Re: Η ηθική του φόνου.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2021, 15:47
από Fixer66
ΓΑΛΗ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:23
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:06 ο στρατιώτης που εν καιρώ πολέμου αφαιρεί τη ζωή ενός άλλου στρατιώτη, θεωρείται δολοφόνος;
ουσιαστικά η πράξη είναι μία, η αφαίρεση ζωής
είτε ένας ληστής που μπαίνει σε ένα μαγαζί για να κλέψει και σκοτώνει τον μαγαζάτορα, είτε ένας στρατιώτης που σκοτώνει έναν άλλον στρατιώτη κατά τη διάρκεια της μάχης
και οι δύο αφαιρούν μια ζωή
γιατί ο ένας θεωρείται κακοποιός και ο άλλος ήρωας;
γιατί κάθε πράξη μπορεί να είναι αντικειμενική ως ουσία, αλλά όταν μπαίνει σε πλαίσιο αποκτά υποκειμενική υπόσταση;
stavmanr
Γιατί ο στρατιώτης (ανεξαρτήτως πλευράς) θα σκοτώσει για να προστατεύσει άλλους, η σύγκρουση είναι προαποφασισμένη. Και ακριβώς γι' αυτό οι αιχμάλωτοι πολέμου είναι (θεωρητικώς τουλάχιστον) αθώοι ενώ οι εγκληματιές πολέμου ένοχοι. Άλλο ο φόνος στρατιώτη από στρατιώτη και άλλο οι φόνοι άοπλου πληθυσμού από στρατιώτες, που εκ των πραγμάτων είναι άνισος αγών.

Οι στρατιώτες δεν θεωρούνται εκ των πραγμάτων ήρωες αλλά αυτό που σκοτώνει μόνον για την πάρτη του σε ειρηνική περίοδο, σε άσχετο χρόνο και χωρίς να έχει υποστεί βλάβη από το θύμα του, είναι σαφώς κακοποιός.
Πρέπει να προσέχεις υπό ποιό σκοπό τάσεις τις μαχητικές σου ικανότητες. Είναι δίκαιος; Μια ένδειξη είναι κατά πόσο οι ανώτεροι σου σου λένε την αλήθεια για τα διάφορα ζητήματα που ανακύπτουν και κατά πόσο σε κρατάνε στο σκοτάδι και σε χρησιμοποιούν ως πιόνι.