Re: Η ηθική του φόνου.
Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2021, 15:06
Εννοώ ότι δεν στέλνει στρατιώτες να κατακτήσουν την Κορέα και την Ιαπωνία.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
αυτό όμως που θέλω να φέρω στη κουβέντα είναι η οντολογία της πράξηςΓΑΛΗ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:23Γιατί ο στρατιώτης (ανεξαρτήτως πλευράς) θα σκοτώσει για να προστατεύσει άλλους, η σύγκρουση είναι προαποφασισμένη. Και ακριβώς γι' αυτό οι αιχμάλωτοι πολέμου είναι (θεωρητικώς τουλάχιστον) αθώοι ενώ οι εγκληματιές πολέμου ένοχοι. Άλλο ο φόνος στρατιώτη από στρατιώτη και άλλο οι φόνοι άοπλου πληθυσμού από στρατιώτες, που εκ των πραγμάτων είναι άνισος αγών.ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:06 ο στρατιώτης που εν καιρώ πολέμου αφαιρεί τη ζωή ενός άλλου στρατιώτη, θεωρείται δολοφόνος;
ουσιαστικά η πράξη είναι μία, η αφαίρεση ζωής
είτε ένας ληστής που μπαίνει σε ένα μαγαζί για να κλέψει και σκοτώνει τον μαγαζάτορα, είτε ένας στρατιώτης που σκοτώνει έναν άλλον στρατιώτη κατά τη διάρκεια της μάχης
και οι δύο αφαιρούν μια ζωή
γιατί ο ένας θεωρείται κακοποιός και ο άλλος ήρωας;
γιατί κάθε πράξη μπορεί να είναι αντικειμενική ως ουσία, αλλά όταν μπαίνει σε πλαίσιο αποκτά υποκειμενική υπόσταση;
stavmanr
Οι στρατιώτες δεν θεωρούνται εκ των πραγμάτων ήρωες αλλά αυτό που σκοτώνει μόνον για την πάρτη του σε ειρηνική περίοδο, σε άσχετο χρόνο και χωρίς να έχει υποστεί βλάβη από το θύμα του, είναι σαφώς κακοποιός.
ο δόλος ως κίνητρο είναι κάτι υποκειμενικό1451 έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:10 Ο στρατιώτης που προστατεύει τη χώρα του και αφαιρεί ζωές για αυτήν δεν το κάνει με δόλο.
Ο στρατιώτης επιτιθέμενης, ιμπεριαλιστικής χώρας όντως το κάνει με δόλο οπότε δεν διαφέρει σε κάτι από κάποιον που ληστεύει.
Πρέπει να προσέχεις υπό ποιό σκοπό τάσεις τις μαχητικές σου ικανότητες. Είναι δίκαιος; Μια ένδειξη είναι κατά πόσο οι ανώτεροι σου σου λένε την αλήθεια για τα διάφορα ζητήματα που ανακύπτουν και κατά πόσο σε κρατάνε στο σκοτάδι και σε χρησιμοποιούν ως πιόνι.ΓΑΛΗ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:23Γιατί ο στρατιώτης (ανεξαρτήτως πλευράς) θα σκοτώσει για να προστατεύσει άλλους, η σύγκρουση είναι προαποφασισμένη. Και ακριβώς γι' αυτό οι αιχμάλωτοι πολέμου είναι (θεωρητικώς τουλάχιστον) αθώοι ενώ οι εγκληματιές πολέμου ένοχοι. Άλλο ο φόνος στρατιώτη από στρατιώτη και άλλο οι φόνοι άοπλου πληθυσμού από στρατιώτες, που εκ των πραγμάτων είναι άνισος αγών.ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 25 Νοέμ 2021, 14:06 ο στρατιώτης που εν καιρώ πολέμου αφαιρεί τη ζωή ενός άλλου στρατιώτη, θεωρείται δολοφόνος;
ουσιαστικά η πράξη είναι μία, η αφαίρεση ζωής
είτε ένας ληστής που μπαίνει σε ένα μαγαζί για να κλέψει και σκοτώνει τον μαγαζάτορα, είτε ένας στρατιώτης που σκοτώνει έναν άλλον στρατιώτη κατά τη διάρκεια της μάχης
και οι δύο αφαιρούν μια ζωή
γιατί ο ένας θεωρείται κακοποιός και ο άλλος ήρωας;
γιατί κάθε πράξη μπορεί να είναι αντικειμενική ως ουσία, αλλά όταν μπαίνει σε πλαίσιο αποκτά υποκειμενική υπόσταση;
stavmanr
Οι στρατιώτες δεν θεωρούνται εκ των πραγμάτων ήρωες αλλά αυτό που σκοτώνει μόνον για την πάρτη του σε ειρηνική περίοδο, σε άσχετο χρόνο και χωρίς να έχει υποστεί βλάβη από το θύμα του, είναι σαφώς κακοποιός.