ναι
να μην είσαι αριστερός
ναι
Πολύ σωστά όλα αυτά και αυτός είναι ο λόγος που είμαι καχύποπτος όταν τίθενται τέτοια ζητήματα, σε σημείο να περιμένω να δω την ταμπακιέρα. Οταν ο άλλος το πάει λάου λάου και έξω-έξω, κάτι ύποπτο έχει κατά νου.break έγραψε: 09 Οκτ 2021, 16:36Το παράδειγμα είναι άστοχο. Δεν σημαίνει αυτό ελευθερία λόγου.GReaper έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:51 Συμφωνούμε ότι δε μπορείς να φωνάξεις "ΦΩΤΙΑ" μέσα σ' ένα γεμάτο θέατρο?
Όταν λέμε ελευθερία λόγου δεν εννοούμε να λες ότι θες, όποτε το θες, και όπως το θες. Αυτό που εννοούμε είναι να υπάρχει ελευθερία έκφρασης. Να μην υπάρχει ποινικοποίηση απόψεων.
Αν δηλαδή πιστεύει κανείς ότι κάθε άποψη μπορεί να αποτελεί αντικείμενο συζήτησης, οσοδήποτε ειδεχθείς και μισητή και αν είναι, τότε είναι υπέρ της ελευθερίας λόγου. Αλλιώς δεν είναι.
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι στην πραγματικότητα κατά της ελευθερίας του λόγου όσο και αν θέλουν να πιστεύουν το αντίθετο. Δηλαδή αν τους πιέσεις πάντα θα βρεις μία άποψη με την οποία διαφωνούν τόσο πολύ που θα αρνηθούν ότι η κοινωνία θα πρέπει να ανεχτεί να εκφράζεται ανοιχτά. Είτε αυτό είναι βλασφημία, είτε ναζισμός, είτε ρατσισμός, είτε παιδεραστία, είτε οτιδήποτε άλλο.
Για τους περισσότερους δηλαδή η ελευθερία λόγου υφίσταται με αστεράκι, όπου το αστεράκι λέει από κάτω με μικρά γράμματα εκτός αν επιτρέπει κάτι που με ενοχλεί οπότε δεν υφίσταται.
Παλιά, στους πορνοσινεμάδες του Πειραιά, μπορεί να μην φώναζαν φωτιά, αλλά άναβαν φωτιά με εφημερίδες, για να ψήσουν ρέγγες οι ολημερίς θαμώνες.AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:59 Στο παράδειγμα που αναφέρεις, υπάρχει η ελευθερία να φωνάξει κάποιος "ΦΩΤΙΑ". Δεν υπάρχει καμία ταμπέλα (συνήθως) στα σινεμά που να λέει "μη φωνάξετε φωτιά".
. . . .
ΙουNandros έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:13Παλιά, στους πορνοσινεμάδες του Πειραιά, μπορεί να μην φώναζαν φωτιά, αλλά άναβαν φωτιά με εφημερίδες, για να ψήσουν ρέγγες οι ολημερίς θαμώνες.AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:59 Στο παράδειγμα που αναφέρεις, υπάρχει η ελευθερία να φωνάξει κάποιος "ΦΩΤΙΑ". Δεν υπάρχει καμία ταμπέλα (συνήθως) στα σινεμά που να λέει "μη φωνάξετε φωτιά".
. . . .![]()
.
Καλά που δεν λιποθυμούσαν από τις αναθυμιάσεις (φωτιά σε κλειστό χώρο).Nandros έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:13Παλιά, στους πορνοσινεμάδες του Πειραιά, μπορεί να μην φώναζαν φωτιά, αλλά άναβαν φωτιά με εφημερίδες, για να ψήσουν ρέγγες οι ολημερίς θαμώνες.AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:59 Στο παράδειγμα που αναφέρεις, υπάρχει η ελευθερία να φωνάξει κάποιος "ΦΩΤΙΑ". Δεν υπάρχει καμία ταμπέλα (συνήθως) στα σινεμά που να λέει "μη φωνάξετε φωτιά".
. . . .![]()
.
Φωτιά από 1-2 φύλλα εφημερίδας σε τεράστιο χώρο ούτε την καταλαβαίνει κανείς.AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:26Καλά που δεν λιποθυμούσαν από τις αναθυμιάσεις (φωτιά σε κλειστό χώρο).Nandros έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:13Παλιά, στους πορνοσινεμάδες του Πειραιά, μπορεί να μην φώναζαν φωτιά, αλλά άναβαν φωτιά με εφημερίδες, για να ψήσουν ρέγγες οι ολημερίς θαμώνες.AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:59 Στο παράδειγμα που αναφέρεις, υπάρχει η ελευθερία να φωνάξει κάποιος "ΦΩΤΙΑ". Δεν υπάρχει καμία ταμπέλα (συνήθως) στα σινεμά που να λέει "μη φωνάξετε φωτιά".
. . . .![]()
.
Επιτέλους, ένα ενδιαφέρον κείμενο, που ξεφεύγει απο τη πεπατημένη (σε βαθμό που να καθίσταται πλέον αδιάφορη) της ερμηνείας του ρατσιστικού λόγου.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:18 Γιώργος Καραβοκύρης, Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ
.....
Στο ίδιο δίπολο στήνεται και η καθ’ ημάς αντιπαράθεση. Οι υπέρμαχοι της ελευθερίας της έκφρασης καταγγέλλουν την ποινικοποίηση του λόγου και την αστυνόμευση των ιδεών, με αιχμή την αυστηρή μεταχείριση του «αρνητισμού». Από την άλλη, για τον νομοθέτη είναι –τουλάχιστον– προφανές ότι η στενή σύνδεση ρατσιστικού λόγου και πράξης υπηρετεί τον επιτακτικό σκοπό της αναχαίτισης του ρατσιστικού φαινομένου. Ωστόσο, πέρα από τις πολιτικές συμπαραδηλώσεις και σκοπιμότητες του νομοσχεδίου που έχουν, μάλλον, θολώσει και τους νομικούς όρους του διαλόγου, δύσκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει στα επιχειρήματα αμφοτέρων μια συνεκτική θέση για την ελευθερία της έκφρασης. Kι αυτό διότι παραλείπεται ένας κρίσιμος για το εγχείρημα συλλογισμός: η ανατομία της έκφρασης, πριν ακόμη τεθεί στη νομική και πολιτική της δοκιμασία, ως συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα. Μιλώντας, δηλαδή, για την ελευθερία του λόγου αμελούμε παραδόξως να αναρωτηθούμε προηγουμένως πάνω στον ίδιο τον λόγο.
....
Εγώ πάλι, διαβάζοντας τέτοια κείμενα αναρωτιέμαι αν υπάρχουν και άλλοι λόγοι πλην του οικονομικού που μεταναστεύουν κάποιοι στις ΗΠΑ. Οχι ότι δεν αναφέρει δυσάρεστες αλήθειες, αλλά κάποια στιγμή, θα πρέπει και η Ευρώπη να προχωρήσει μπροστά.ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:45Επιτέλους, ένα ενδιαφέρον κείμενο, που ξεφεύγει απο τη πεπατημένη (σε βαθμό που να καθίσταται πλέον αδιάφορη) της ερμηνείας του ρατσιστικού λόγου.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 09 Οκτ 2021, 18:18 Γιώργος Καραβοκύρης, Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ
.....
Στο ίδιο δίπολο στήνεται και η καθ’ ημάς αντιπαράθεση. Οι υπέρμαχοι της ελευθερίας της έκφρασης καταγγέλλουν την ποινικοποίηση του λόγου και την αστυνόμευση των ιδεών, με αιχμή την αυστηρή μεταχείριση του «αρνητισμού». Από την άλλη, για τον νομοθέτη είναι –τουλάχιστον– προφανές ότι η στενή σύνδεση ρατσιστικού λόγου και πράξης υπηρετεί τον επιτακτικό σκοπό της αναχαίτισης του ρατσιστικού φαινομένου. Ωστόσο, πέρα από τις πολιτικές συμπαραδηλώσεις και σκοπιμότητες του νομοσχεδίου που έχουν, μάλλον, θολώσει και τους νομικούς όρους του διαλόγου, δύσκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει στα επιχειρήματα αμφοτέρων μια συνεκτική θέση για την ελευθερία της έκφρασης. Kι αυτό διότι παραλείπεται ένας κρίσιμος για το εγχείρημα συλλογισμός: η ανατομία της έκφρασης, πριν ακόμη τεθεί στη νομική και πολιτική της δοκιμασία, ως συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα. Μιλώντας, δηλαδή, για την ελευθερία του λόγου αμελούμε παραδόξως να αναρωτηθούμε προηγουμένως πάνω στον ίδιο τον λόγο.
....
Συγχαρητήρια για την επιλογή, ΠΑΓΧΡΗΣΤΕ.
Κράτησα το σημείο που βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Ωωωπα κατσ κατσ. Αυτοί οι άλλοι δεν έχουν κρίση;Chainis έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:33 Η ελευθερία του λόγου είναι αδιαπραγμάτευτη με την προϋπόθεση ότι ο λέγων αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του, δηλαδή αποδέχεται την υποχρέωση να πληρώσει το κόστος όταν οι λόγοι του οδηγούν σε ζημιά των άλλων.
Ρε, Γαλη. Πραγματικά, ώρες-ώρες μου θυμίζεις τον stavmanr. Σου ζήτησα επανειλημμένα να μου εξηγήσεις με συγκεκριμένα παραδείγματα σε τι διαφωνείς με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν έχεις κάποια αλλαγή να προτείνεις για συγκεκριμένα θέματα κλπ.ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:32 Το πρόβλημα είναι ότι καπου έχουμε χάσει τους κοινώς αποδεκτούς προσδιορισμούς για το τι σημαίνει "μπροστά" και "πίσω".
Το παράδειγμα "φωτιά σε γεμάτο θέατρο είναι νομίζω καλή απάντηση στο ερώτημα σου.Fixer66 έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:37Ωωωπα κατσ κατσ. Αυτοί οι άλλοι δεν έχουν κρίση;Chainis έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:33 Η ελευθερία του λόγου είναι αδιαπραγμάτευτη με την προϋπόθεση ότι ο λέγων αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του, δηλαδή αποδέχεται την υποχρέωση να πληρώσει το κόστος όταν οι λόγοι του οδηγούν σε ζημιά των άλλων.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Τι σημαίνει "ζημιά" και πώς αποτιμάται.Chainis έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:33 Η ελευθερία του λόγου είναι αδιαπραγμάτευτη με την προϋπόθεση ότι ο λέγων αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του, δηλαδή αποδέχεται την υποχρέωση να πληρώσει το κόστος όταν οι λόγοι του οδηγούν σε ζημιά των άλλων.