Maejima έγραψε: 20 Μάιος 2020, 14:24
Πολύ αλάτι, ρε φίλε, και άλλοι φάγαν άκυρα, αλλά εσύ και το κοροϊδάκι που έφτιαξε νέο account για τη πάρτη μου, είστε από άλλο ανέκδοτο.
Ναι, εγώ έκανα το νέο account.
Aητός είσαι. Για την ακρίβεια ποντιακός αητός.
και ο ζαποτεκος βλεπω δεν παει πισω,παντα εχουν ενδιαφερον τα μηνυματα του διοτι ειναι απαλλαγμενα (τουλαχιστον οσα εχω υποψιν μου)απο αρρωστημενο πολιτικοιδεολογισμο ,που ειναι η κλασικη νοσος νηματων τετοια θεματολογιας
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Κόκκορας την 20 Μάιος 2020, 14:37, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Δεν είπα ότι εσύ έκανες το νέο account, ρε ταλαίπωρε, ξέρεις να διαβάζεις;
Όσο για τη γενετική, άσε καλύτερα τί ξέρω και τί δεν ξέρω γιατί προφανώς εσύ δεν ξέρεις απολύτως τίποτα γι'αυτό και δεν λές απολύτως τίποτα. Οι Greek_Trabzon samples είναι two-way mix από Mycenean Bronze Age και Caucasus Hunter-Gatherers/Iran_Neo που είναι και το βασικό νεολιθικό συστατικό των Καυκάσιων και Ιρανών.
Τώρα, αν αυτό το αποτέλεσμα παρέμεινε από την Bronze Age ή είναι κατάλοιπο του Ελληνοπερσικού Βασιλείου της αρχαιότητας, δεν ξέρω να σου πώ, αλλά το επιχείρημα μου παρεμένει ακλόνητο.
Συνεχίσε τη κλάψα και τις χαζομαρίτσες χωρίς να λές τίποτα πέραν του "Οι Πόντιοι είναι δειλοί, ο Βασιλιάς τους είναι δείλος! ... χούρ χούρ...", είσαι πολύ διασκεδαστικός .
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Maejima την 20 Μάιος 2020, 14:45, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Θα βάλω περιληπτικά κάποια στοιχεία για το πως έπεσε το κράτος της Τραπεζούντας . Οι πληροφορίες είναι απ' τον Βακαλόπουλο.
Η πρώτη επίθεση στο κράτος ξεκινάει το 1456 απ' τον Χιτίρ πασά της Αμάσειας κατά διαταγή του Μωάμεθ Β΄του Πορθητή. Παράλληλα ο οθωμανικός στόλος λεηλατεί τα παράλια. Επήλθε συμφωνία. Το κράτος της Τραπεζούντας χάνει την ανεξαρτησία του και θα πληρώνει ετήσιο φόρο στους Οθωμανούς.
Η Τραπεζούντιοι όμως δεν κάθισαν ήσυχοι. Το 1458 προσπαθούν να συνάψουν αντιοθωμανική συμμαχία με τους Ακ Κογιουνλού , τους Γεωργιανούς , τους Μιγκρέλιους και τους Κασταμονίτες και Καραμάνους Τούρκους. Παράλληλα το 1459 ο βασιλιάς Δαβίδ ζητάει δυτική βοήθεια ( πάπας , Βουργουνδοί - οι προσπάθειες για δυτική βοήθεια τελικά ήταν ατελέσφορες ). Και το πιο σημαντικό. Ζήτησε να απαλλαγεί απ' τον ετήσιο φόρο υποτέλειας. Ο Μωάμεθ εκστρατεύει ( 1461 ) κατά της Τραπεζούντας με + 300 πλοία, 60.000 ιππείς και 80.000 πεζούς.
Η τουρκική Σινώπη υποτάσσεται σε αυτόν χωρίς μάχη παρόλο που διέθετε ισχυρό πυροβολικό. Οι Ακ Κουγιουνλού συνάπτουν ειρήνη με τους Οθωμανούς. Η Τραπεζούντα μένει μόνη της και αρχίζει ο αποκλεισμός της από στεριά και θάλασσα. Οι Τραπεζούντιοι ηττώνται έξω απ' τα τείχη απ' τις ισχυρότερες και πολυαριθμότερες οθωμανικές δυνάμεις και κλείνονται μέσα στα τείχη. Αντιστέκονται για 28 ημέρες και αποκρούουν όλες τις επιθέσεις. Δεν υστερούσαν καθόλου απ' τους εχθρούς αναφέρει ο Κριτόβουλος. Οι χωρικοί Πόντιοι κατέβαιναν απ' τα βουνά και έκαναν αιφνιδιαστικές επιθέσεις κατά του οθωμανικού στρατοπέδου. Οι πολιορκημένοι έβρισκαν τότε ευκαιρία και έκαναν εξόδους.
Μαθεύτηκε όμως η συνθηκολόγηση του Ουζούν Χασάν ( Ακ Κογιουνλού ) και το ηθικό έπεσε. Το ηθικό υπέσκαπτε και καιροσκόπος Γεώργιος Αμιρούτζης ( αρχικά ενωτικός και τελικά μουσουλμάνος ). Αυτός διεξήγαγε τις διαπραγματεύσεις . Η έλλειψη νερού και τροφίμων και οι πανίσχυρες οθωμανικές δυνάμεις παρέλυσαν την αντίσταση των Τραπεζουντίων και τους προδιάθεσαν για την παράδοση.
Την τύχη του Δαβίδ την έχω περιγράψει ( βλ. παραπάνω Ράνσιμαν ). Παρά την παράδοση της Τραπεζούντας ο Πόντος δεν γλίτωσε τις λεηλασίες. Τραπεζούντιοι ευγενείς διασκορπίζονται σε Αδριανούπολη , Κωνσταντινούπολη , Αιγαίο , Πελοπόννησο και Ιταλία.
Μετά την παράδοση της Τραπεζούντας 1500 νέοι αρπάζονται για τα γενιτσαρικά τάγματα και τα χαρέμια. Μέχρι και του Αμιρούτζη του πήραν τον γιό και τον γαμπρό του. Πολλοί Τραπεζούντιοι μεταφέρονται στην Κωνσταντινούπολη για τον ανασυνοικισμό της πόλης. Οι υπόλοιποι απαγορεύεται να κατοικήσουν μέσα στην πόλη της Τραπεζούντας , αλλά μόνο στα πυρπολημένα προάστεια έξω απ' τα τείχη.
Κι αν έπεσε όμως η Τραπεζούντα οι Πόντιοι των περιχώρων δεν έπεσαν . Συνέχισαν την αντίσταση σε πολλά οχυρωμένα σημεία της υπαίθρου. Δυστυχώς όμως πολλοί ευγενείς που κατείχαν τα κάστρα και άλλες επίκαιρες θέσεις παραδόθηκαν με ανταλλάγματα. Οι Καβαζιταίοι δεν πρόβαλαν αντίσταση. Ο Μερνέ παρέδωσε το κάστρο του Μεσοχαλδίου και κράτησε τα χτήματά του. 9 στους 12 προνοιαρίους στρατιωτικούς του Δαβίδ παραδόθηκαν και κράτησαν τα τιμάριά τους. Η λαϊκή ποντιακή μούσα τους περιφρόνησε :
Κάστρο μ ' , κάστρο μ' Παλαιόκαστρον παλαιοθεμελιωμένον ,
σίτ' ές μέγας και δυνατός , το πώς επαραδόθες ;
Είχες πορτάριν δίκλοπον , αφέντην φοβετζέαν ,
ήτον κι ο σκύλον ο Μαρθάς του κάστρου παραδότες.
Τα κάστρα των παραλίων άντεξαν περισσότερο ( Κορδύλη , Πλάτανοι κ.α. ) και έπεσαν κατόπιν ηρωικής αντίστασης. Άλλα παραδόθηκαν. Η εσωτερική ύπαιθρος χώρα λεηλατήθηκε. Κάποιοι Πόντιοι κατέφυγαν στην Γεωργία. Οι περισσότεροι όμως ( λαός και άρχοντες ) κατέφυγαν στο εσωτερικό , σε ορεινά και οχυρωμένα μέρη και συνέχισαν την αντίσταση.
Έρθεν ο Τούρκον ο κακόν κι εκόνεψεν στην χώραν,
τ' ομάλια Τούρκς εγόμωσεν και τα βουνά λεβέντους.
Οι λεβέντοι , οι δράκοι ( = ανδρειωμένοι ) Έλλενοι των ελλενικών κάστρων με το ελλενικόν κοντάριν συνεχίζουν την αντίσταση απελπισμένα σε στενά και βουνοκορφές. Πέφτουν όμως και αυτοί με το τραγικό παράπονο στα χείλη :
Ντ΄εποίκαμέ σε , νέ Θεέ μ' , στα αίματα βαμμένοι ;
Tα κάστρα γκρεμίστηκαν και ερημώθηκαν :
Σαράντα χρόνια χτέσκουντουν του ξένου μου ο κάστρον
και ατώρα να χαλάγεται με το βαρύν την σπάθην ;
Εκεί πουλίαν κελαηδούν με φλιβερόν λαλίαν
εκεί Έλλενοι απέθαναν μύριοι παλληκάρια .
Ο Πόντος τελικά υποτάχτηκε. Οι τελευταίες μικρούλες εστίες αντίστασης έσβησαν. Τα δεινά των χριστιανών συνεχίστηκαν. Ναοί έγιναν τζαμιά. Τον 10ο αι. υπήρχαν 15 επισκοπές. Τον 15ο αι. μόνο μία.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
μεγαλη πικρα να σ εχουν διωξει με τις κλωτσιες απο την ιδια σου τη γη και να αναγκαζεσαι να παριστανεις μια αλλη εθνικοτητα σαν εποικος
σταματα να χαλας το νημα του ανθρωπου τωρα γιωρικα τουρκιδη
Κοροϊδάκι, μετά τη κλάψα και το δακρύβρεχτο και μεγαλοπρεπές αντίο στο φόρουμ, για την αδικία που υπέστης, πάλι πίσω με τις ίδιες τρολιές;
Ζαποτέκος έγραψε: 20 Μάιος 2020, 14:35
Κι αν έπεσε όμως η Τραπεζούντα οι Πόντιοι των περιχώρων δεν έπεσαν . Συνέχισαν την αντίσταση σε πολλά οχυρωμένα σημεία της υπαίθρου. Δυστυχώς όμως πολλοί ευγενείς που κατείχαν τα κάστρα και άλλες επίκαιρες θέσεις παραδόθηκαν με ανταλλάγματα. Οι Καβαζιταίοι δεν πρόβαλαν αντίσταση. Ο Μερνέ παρέδωσε το κάστρο του Μεσοχαλδίου και κράτησε τα χτήματά του. 9 στους 12 προνοιαρίους στρατιωτικούς του Δαβίδ παραδόθηκαν και κράτησαν τα τιμάριά τους. Η λαϊκή ποντιακή μούσα τους περιφρόνησε :
Ε αυτό λέμε. Παραδίνονταν με ανταλλάγματα. Αν υπήρξαν και κάποιες εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Η σύγχρονη ποντιακή μυθολογία, πάει να φτιάξει ένα παραμύθι περί συνεχούς αντίστασης που ενώνει αρχαιότητα και μεσαίωνα με το βραχύβιο αντάρτικο του Πόντου.
Στην πράξη, σε αντίθεση με την περιορισμένη αντίσταση, είχαμε μαζικές προσχωρήσεις στο Ισλάμ σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
Το ότι επιβίωσε χριστιανικός πληθυσμός οφείλεται αφενός πως το κράτος της Τραπεζούντας σε αντίθεση με την κεντρική και ανατολική Μικρασία κατακτήθηκε αργότερα από τους Οθωμανούς, όταν αυτοί ήταν πλέον οργανωμένη αυτοκρατορία και αφετέρου στη γεωγραφία της περιοχής με τα πολύ ψηλά βουνά.
Φιλαράκι, αν κάποιος μπει φορουμάκι από μαγκιά ή από αδυναμία κάποιας στιγμής, πάει, τελείωσε.
Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Μάιος 2020, 14:48
Ε αυτό λέμε. Παραδίνονταν με ανταλλάγματα. Αν υπήρξαν και κάποιες εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Η σύγχρονη ποντιακή μυθολογία, πάει να φτιάξει ένα παραμύθι περί συνεχούς αντίστασης που ενώνει αρχαιότητα και μεσαίωνα με το βραχύβιο αντάρτικο του Πόντου.
Στην πράξη, σε αντίθεση με την περιορισμένη αντίσταση, είχαμε μαζικές προσχωρήσεις στο Ισλάμ σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
Το ότι επιβίωσε χριστιανικός πληθυσμός οφείλεται αφενός πως το κράτος της Τραπεζούντας σε αντίθεση με την κεντρική και ανατολική Μικρασία κατακτήθηκε αργότερα από τους Οθωμανούς, όταν αυτοί ήταν πλέον οργανωμένη αυτοκρατορία και αφετέρου στη γεωγραφία της περιοχής με τα πολύ ψηλά βουνά.
Νομίζω πως τέτοιες συζητήσεις δεν έχουν νόημα. Αν η γενναιότητα και η αυτοθυσία ήταν πράγματα συχνά, τότε ούτε θα θαυμάζονταν, ούτε θα επαινούνταν τόσο πολύ. Το σημαντικό είναι πως ούτε ο Δαβίδ κάθισε ήσυχος στην υποτέλειά του ( το ίδιο παλαιότερα και η Κωνσταντινούπολη ) , ούτε όλοι οι άρχοντες , ούτε όλος ο λαός. Ειδικά ο λαός εκθείασε την αντίσταση και αφόρισε την υποχωρητικότητα. Η τελευταία βέβαια ήταν αυτή που του έδωσε και συνέχισε να του δίνει βιολογική ύπαρξη και όχι εξανδραποδισμό και εξαφάνιση. Χωρίς την υποχωρητικότητα και τον συμβιβασμό , θα έπαυε να υπάρχει τελικά και η μνήμη.
Τα άλλα είναι πράγματα γνωστά. Ως και η ατίθαση Μάνη υποτάχτηκε , χωρίς βέβαια να είναι δουλική. Το ίδιο συνέβει και με πλήθος άλλων ελληνικών ( Σφακιά , Άγραφα, Σούλι ) και μη ( Μαυροβούνιο ) περιοχών. Ο Πόντος δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Τώρα αν κάποιοι Πόντιοι θέλουν να εκθειάσουν λίγο παραπάνω την ιδιαίτερη πατρίδα τους και την χώρα τους , αυτό και ευχάριστο είναι , και θεμιτό και απαραίτητο. Το ίδιο ισχύει και για τους υπολοίπους Έλληνες στα πλαίσια της πατριδογνωσίας.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Ζαποτέκος έγραψε: 20 Μάιος 2020, 15:00
Τώρα αν κάποιοι Πόντιοι θέλουν να εκθειάσουν λίγο παραπάνω την ιδιαίτερη πατρίδα τους και την χώρα τους , αυτό και ευχάριστο είναι , και θεμιτό και απαραίτητο. Το ίδιο ισχύει και για τους υπολοίπους Έλληνες στα πλαίσια της πατριδογνωσίας.
Η δημιουργία πλαστών ταυτοτήτων και παραμυθιών δεν είναι ούτε ευχάριστο, ούτε απαραίτητο. Κάνει πιο στενή τη θεώρηση του κόσμου, τρέφει το μίσος, τον εθνικισμό και τον ρατσισμό.
Κάνει ακόμη, πιο φτωχή την αληθινή, ζωντανή παράδοση. Πχ μπορεί να μπαίνουν στην άκρη στοιχεία μιας παράδοσης (μουσικά, ενδυματολογικά κλπ) γιατί μπορεί να θεωρηθούν χονδροειδώς, όχι αρκετά ελληνοπρεπή και να ενισχυθούν άλλα γιατί κολλάνε στο παραμύθι που είναι προς επιβεβαίωση.
Πχ στους Πόντιους, η Σέρρα έχει ονομαστεί πυρρίχιος από το πουθενά. Επίσης η κυριαρχία της λύρας είναι καθολική γιατί έχει ταυτιστεί με την εικόνα του Πόντου, εξαφανίζοντας άλλα όργανα από την ποντιακή μουσική (τα οποία ήταν σε χρήση 100 χρόνια πριν) και ουσιαστικά φτωχαίνοντας την πραγματική ιδιαίτερη παράδοση και κουλτούρα .
Φιλαράκι, αν κάποιος μπει φορουμάκι από μαγκιά ή από αδυναμία κάποιας στιγμής, πάει, τελείωσε.