Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια
Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2020, 22:40
Και η ερωτηση που σου εκανε ο Χαοτικος απανταται με ενα Ναι/Οχι αλλα δεν θα υπαρχει αντιστοιχηση στην πραγματικοτητα.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Εγώ ασχολούμαι όσο δεν βαριέμαι. Απλό είναι. Θα μπορούσα κι εσένα να σε χαρακτηρίσω κουραστικό, ακριβώς επειδή λες κοινότυπα πράγματα σαν κι αυτά που βλέπω από τον κάθε δεξιό εδώ μέσα. Ωστόσο τα απαντάω. Δεν φταίω εγώ αν σε κουράζει το γεγονός ότι μπορώ να διακινώ τη μαϊμουδιά που επιχειρείς με το νήμα που άνοιξες. Και ασφαλώς δεν ισχυροποιεί τίποτα το γεγονός ότι δύο μόνο χρήστες δεν σε καλύψανε ενώ η "πλειοψηφία" σε κάλυψε όπως λες. Απλά δεν ισχύει αυτό που λες για το πως απαντιέται μία ερώτηση και αν η δική είναι στην απλούστατη κατηγορία να απαντιέται μόνο με ναι και όχι. Ήδη το ανέλυσα σε προσωπική μου απεύθυνση στον Συσέξ ασχέτως εάν του έκανα και πλάκα επιπροσθέτως.Prepon έγραψε: 22 Απρ 2020, 22:37Όχι, υπάρχουν .
Είσαι όμως πολύ κουραστικός και βαριέμαι να ασχοληθώ άλλο.
Κάνει μπαμ αν οι συγκεκριμένες ερωτήσεις που έθεσα απαντουνται με ναι/όχι.
Όλοι οι συμφορουμιτης, πλην εσάς τους δύο, που έδωσαν συγκεκριμένη απάντηση μπορούν να στο επιβεβαιωσουν
Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα.Bazoomba έγραψε: 22 Απρ 2020, 22:40 Και η ερωτηση που σου εκανε ο Χαοτικος απανταται με ενα Ναι/Οχι αλλα δεν θα υπαρχει αντιστοιχηση στην πραγματικοτητα.
Χμμ..τι θελει να πει ο ποιητης?
Ή το ψέμα τους. Μόνο το τελευταίο σχήμα είναι κοντά μου σε σχέση με τα υπόλοιπα που υπέθεσες.Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 00:03Χμμ..τι θελει να πει ο ποιητης?![]()
Υπαρχουν δεδομενα που ανηκουν εξω απο την σφαιρα του φαινεσθαι, οπως το οτι ζεις. Αυτο ειναι ενα αντικειμενικο γεγονος, μια αντικειμενικη αληθεια. Αλλα φανταζομαι εσυ το πας αλλου.
Εξαλλου εαν το σκεφτουμε λιγο περισσοτερο και η απολυτη υποκειμενικοτητα καταληγει ως ενα καθεαυτο γεγονος. Εαν ο κοσμος φιλτραρεται μεσα απο τα ματια της μοναδας αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχει το πραγμα που φιλτραρεις. το πραγμα καθεαυτο του Καντ, αλλα οτι αυτο διανοιγεται μεσα απο τα ματια του παρατηρητη.
Ισως εσυ να εννοεις πως η αντικειμενικοτητα δεβ σχετιζεται με το υποικειμενο εφοσον δεν μπορει να παρατηρηθει. Αλλα παλι θα εχεις αντιλογο, γιατι οταν διακρινεις τα ατομα με βαση την ποιοτητα τους σε δεξιους/αριστερους παλι βαζεις μπρος ενα αισθητηριο αντικειμενοποιησης αυτου που προσλαμβανεις. Εαν δεν υπαρχει πραγματικοτητα τοτε δεν υπαρχει ανεγκεφαλος δεξιος, ουτε απολιτικ μαμουχαλος ουτε καμενος αριστερος, αλλα μοναχα ποιοτητες που κυνηγουν την αληθεια τους.
Εεεε,νομίζω και χωρίς να του την τάξουν...Prepon έγραψε: 10 Απρ 2020, 15:41Έλα, πες την αλήθεια.
Έχεις δοξάσει κατασκόπους, εμπόρους ναρκωτικών, γέρους με Αλτσχάιμερ, παχύσαρκα ζώα, κλέφτες , Ανατολακηδες στο βωμό ενός τίτλου.
Βάζω στοίχημα τον εγλειφες από την κορυφή ως τα νύχια , αν σου έταζαν αλλη μια θρυλική κουπα
Χαοτικός έγραψε: 23 Απρ 2020, 00:28
Ή το ψέμα τους. Μόνο το τελευταίο σχήμα είναι κοντά μου σε σχέση με τα υπόλοιπα που υπέθεσες.
Το ότι ζω δεν είναι έξω από τη σφαίρα του φαίνεσαι. Με βλέπεις. Δεν με βλέπεις; Ότι και να κάνεις όμως δεν έχει σημασία, γενικά. Έχει βεβαίως... αλλά ειδικά. Δεν το αισθάνεσαι αυτό καλύτερα; Πόσο αντικειμενικό είναι κάτι όταν δεν έχει σημασία γενική - εφόσον αξίωσα ότι μόνο ειδική έχει. (Αν πεις βέβαια ότι το γενικά μπορεί να σημαίνει "συνολικά" αλλάζει το πράγμα και δεν ισχύει το σχήμα που σου λέω τώρα.
Εάν ο ήλιος σβήσει (και εντάξει αυτός είναι ένα τσιγάρο δρόμος φωτός (το τσιγάρο δρόμος είναι όπως ξέρουμε μονέδα χρόνου). Κάποιον άλλο αστέρα πιο πέρα ας πούμε) τότε δεν υπάρχει. Εμείς όμως ακόμα θα τον βλέπουμε. Άρα;![]()
τι να το κάνεις το πράγμα έξω από τα πιστοποιητικά του; αυτό λέγεται ύπαρξη; Καταλαβαίνω ότι μαθηματικά μπορούμε να παίξουμε. να πούμε ορίζω ένα και το αυτό. Τέλος. ορίζω την απολυτότητα. Απόλυτα λοιπόν λέω ότι ορίζεται και η ύπαρξη. Είναι αυτό το αντικειμενικό πράγμα έξω από τη δική μας επιρροή. Είτε έχει ιδιότητα να φιλτραριστεί από μας (κι ας αλλάξει, δεν μας νοιάζει), είτε δεν έχει την ιδιότητα να φιλτραριστεί από μας ή να αλληλεπιδράσει με κανέναν τρόπο. Ωστόσο είναι πράγμα και υπάρχει.
Ε σόρυ ρε φίλε αλλά κι αν υπάρχει τι να το κάνουμε; Ας πάει να γαμηθεί δηλαδή.
ναι υπάρχει η δεξιά βλακεία και τη βλέπω στο πεδίο δράσης μου. Δεν ξερω αν υπάρχει αντικειμενικά. Κατά τη γνώμη μου (αν τη θες)... δεν υπάρχουν τα άτομα αυτα ρε φίλε. Δεν υπάρχουν σου λέω![]()
Πάντως σου ξαναλέω για το τελευταίο που είπες. Δεν είναι το μετρήσιμο που υπάρχει. Το μέτρο είναι που υπάρχει.
Δεν είναι τα αντικείμενα στο χώρο. Είναι ο χώρος. Οι συνθήκες επίσης μπορεί να υπάρχουν όχι οι καταστάσεις που επιτρέπουν οι συνθήκες.
Μέσα σε όλα αυτά τα πεδία η πραγματικότητα ψάχνει την ταυτότητά της. Τα υλικά να συντεθεί.
ναι. Έχει συνέπεια στι σύστημά μου στο οποίο ισχύει και το πως όλο το σύμπαν υπάρχει αφού φιλτραριστεί από το όργανό μας ή το σύστημά μας το αντιληπτικό. Όπως λέω λοιπόν "δεν είμαι σίγουρος ότι το σύμπαν υπάρχει αντικειμενικά" και μάλιστα το καθιστώ ισοδύναμα με το "Το σύμπαν δεν υπάρχει αντικειμενικά",Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Λες: ''ναι υπάρχει η δεξιά βλακεία και τη βλέπω στο πεδίο δράσης μου. Δεν ξερω αν υπάρχει αντικειμενικά.''
Το σκοτεινο σημειο που ο ιδιος παρατηρείς είναι τα κριτήρια ή τα χαρακτηριστικα του ''δεξιου βλακα''. Αλλα θεωρεις δεδομενο ότι η πρωταρχικη διακριση υπαρχει, και ας μην προσδιορίζεται αμεσα. Αντιστοιχα ο ''δεξιος βλακας'' παρατηρει με το ιδιο βλεμμα εσενα, αποστρέφεται την διαφορα σας. Παλι λειτουργει ένα κριτηριο κατηγοριοποιησης μεσα του, ανεξάρτητα εάν η διαφορα του το κανει κατωτερο η ανωτερο από το δικο σου. Ο Ηρακλειτος στα πλαισια αυτης της διαπιστωσης μας γραφει :''Τα μάτια και τα αυτιά είναι κακοί μάρτυρες για τους ανθρώπους που έχουν βάρβαρες ψυχές.''
Αυτό είναι τελικά. Δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι το ίδιο. δεν ξέρει αν ωφελεί και το να υπάρχει αυτό το ίδιο. Αυτό που αισθανόμαστε. Σίγουρα αυτό που υπάρχει (και μπορούμε και αναφερόμαστε τώρα σε αυτό) είναι η σχέση μας με αυτό. Κι αν η σεση είναι κάπως ίδια, λέμε αντιλαμβανόμαστε το ίσιο.Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Βλεπεις ομως που ακομα και τωρα χρησιμοποιεις τον ενδιαφεροντα δυισμο αληθειας/ψεματος? Υπαρχει μεσα σου ακομα ενα ενστικτο που σε προτρεπει να αξιολογεις τα πραγματα με βαση το ποσο πλησιαζουν την διανοιξη/φανερωση της ιδιας της ζωης. Ανεξαρτητα απο τις υποκειμενικες επενδυσεις(λαων, κουλτουρων, πολιτισμων ακομα και του ατομου) ολοι μας στις στιγμες της αληθειας/φανερωσης αντιλαμβανομαστε το ιδιο πραγμα.
Η αντικειμενικοτητα ετσι θεμελιωνεται στην εσωτερικοτητα του καθενος, στην υποκειμενικοτητα του (!)
Τα ένστικτα λοιπόν που μια χαρά περιορίζονται στοι σώμα και το χζρόνο που ενεργεί αυτό το σώμα, δεν είναι στην τελική παρά ορμονες που με τη σειρά τους σε κάνουν να ορίζεις, να νομίζεις, να φιλτράρεις κλπ κλπ. ουτε αυτά είναι ικανά να μας οδηγήσουν στην αλήθεια. Είναι μεταβαλλόμενα σε δυναμική κατάσταση.Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Μα παραπανω μιλαω για ενστικτο...
Ποια ειναι η φυση του ενστικτου? Ειναι δεδομενο πως αυτη η μυστυριοπεριεργη λεξη περιγραφει μια ενεργεια που υφισταται ανεξαρτητα απο το υποκειμενο φορεα. Τα αρχικα σταδια της ζωης δεν εμπλεκουν την συνειδηση ή ακομα την αισθηση της μοναδικοτητας του οντος, κι ομως αυτο δεν εμποδιζει το βρεφος να ζει, να χαμογελαει, να αντιλαμβανεται.
Όχι απόδειξη. Ισχυρή ένδειξη για μένα. Αλλά το βλέπω κι εγώ έτσι όπως το λες. Απλά δεν με πιέζει κάτι να το ορίσω τελειωτικά, υπεύθυνα και σοβαρά, και μόνο με την προπάθεια να το κάνεις θα έχεις αλλοιώσει το ίδιοBazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Η αντικειμενικοτητα δεν οριζεται με τις φανερωσεις των φαινομενων στα οντα. Η φυλη του αμαζονιου που δεν μπορει να διακρινει χρωματα γιατι δεν υπαρχουν στο λεξιλογιο της, ναι ειναι μια αποδειξη του υποκειμενικου, αλλα παραμεριζουμε πως κυνηγουν την τροφη τους οργανωνονται σε ομαδα, προβαινουν σε εσωτερικες διαβαθμίσεις, ΖΟΥΝ , οπως και εμεις. Εν προκειμενω η αποχρωσεις του μπλε σε ενα περιβαλλον πρασινο δεν τους χρειαζονται. Η υποκειμενικοτητα στην περιπτωση μας σχετιζεται αμεσα με την την αντικειμενικοτητα που κρυβεται απο πισω, ειναι η εκ-καλυψη της, η ενδοκοσμη αναπτυξη της. Ειναι και Φαινεσθαι εχουν μια συναφεια που προηγειται του διαχωρισμου των εννοιων μας λεει ο Χαιντεγκερ.
Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Εγω υποστηριζω λοιπον ότι η αντικειμενικοτητα όχι απλα σχετίζεται με το υποκειμενο αλλα ακομα περισσοτερο υφίσταται μεσω αυτου, της επιτρεπεται η επενεργεια της. Η πρωιμη φιλοσοφια Ανηγαγε την σκεψη μας στο ΕΝΑ, αναλωνοταν στο να ψαχνει τα βαθυτερα σημαδια που μαρτυρουν την φυση του και αυτό όχι γιατι υστερουσαν ποιοτικα ως ανθρωποι(ώστε να μην ασχολούνται με τα ανθρωπινα[υποκειμενικα]) αλλα γιατι ειχαν προ πολλου ξεκαθαρισει την συναφεια τους. Αληθες λοιπον είναι ότι μας φανερώνεται, ότι υπο το φως της διανοιας μας γινεται προσιτο μεσα στον σωρο του απροσιτου, Ψευδες είναι ότι υποκρυπτει αυτή την εμφανια.
Απαντιούνται.Χαοτικός έγραψε: 22 Απρ 2020, 21:44Με άλλα λόγια αφού ποτέ δεν σου κάνανε ερωτήσεις που δεν απαντιούνται μόνο με ένα ναι ή όχι, δεν υπάρχουν αυτές οι ερωτήσεις![]()
Δεν είναι θέμα υπόθεσης/προσέγγισης/μονομερούς οπτικής ή οτιδήποτε άλλο.Χαοτικός έγραψε: 23 Απρ 2020, 18:07 Από αυτούς που νομίζουν ότι έχουν απάντηση. Από αυτούς που βαριούνται ή γενικότερα δεν δύνανται να σκεφτούν. Τους παραιτημένους, Τους ψιλοχαζούς.
Όχι όμως από τους καλούς και τους σωστούς.
Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση.Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 αν υπάρχει αντικειμενικά.''
Εγω υποστηριζω λοιπον ότι η αντικειμενικοτητα όχι απλα σχετίζεται με το υποκειμενο αλλα ακομα περισσοτερο υφίσταται μεσω αυτου, της επιτρεπεται η επενεργεια της. Η πρωιμη φιλοσοφια Ανηγαγε την σκεψη μας στο ΕΝΑ, αναλωνοταν στο να ψαχνει τα βαθυτερα σημαδια που μαρτυρουν την φυση του και αυτό όχι γιατι υστερουσαν ποιοτικα ως ανθρωποι(ώστε να μην ασχολούνται με τα ανθρωπινα[υποκειμενικα]) αλλα γιατι ειχαν προ πολλου ξεκαθαρισει την συναφεια τους. Αληθες λοιπον είναι ότι μας φανερώνεται, ότι υπο το φως της διανοιας μας γινεται προσιτο μεσα στον σωρο του απροσιτου, Ψευδες είναι ότι υποκρυπτει αυτή την εμφανεια.
Είναι πολύ περισσότερο από ένα θέμα και η λογική είναι μία αόριστη έννοια έτσι όπως τίθεται.ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Απρ 2020, 18:12Δεν είναι θέμα υπόθεσης/προσέγγισης/μονομερούς οπτικής ή οτιδήποτε άλλο.Χαοτικός έγραψε: 23 Απρ 2020, 18:07 Από αυτούς που νομίζουν ότι έχουν απάντηση. Από αυτούς που βαριούνται ή γενικότερα δεν δύνανται να σκεφτούν. Τους παραιτημένους, Τους ψιλοχαζούς.
Όχι όμως από τους καλούς και τους σωστούς.
Είναι θέμα λογικής.