Σελίδα 5 από 6

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2020, 22:40
από Bazoomba
Και η ερωτηση που σου εκανε ο Χαοτικος απανταται με ενα Ναι/Οχι αλλα δεν θα υπαρχει αντιστοιχηση στην πραγματικοτητα.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2020, 23:07
από Χαοτικός
Prepon έγραψε: 22 Απρ 2020, 22:37
Χαοτικός έγραψε: 22 Απρ 2020, 21:44
Prepon έγραψε: 22 Απρ 2020, 21:15
Προφανώς δουλεύουμε σε άλλο κλάδο, κάνεις συνάδελφος δεν μου έχει κάνει τέτοια ερώτηση.
Με άλλα λόγια αφού ποτέ δεν σου κάνανε ερωτήσεις που δεν απαντιούνται μόνο με ένα ναι ή όχι, δεν υπάρχουν αυτές οι ερωτήσεις :smt023
Όχι, υπάρχουν .

Είσαι όμως πολύ κουραστικός και βαριέμαι να ασχοληθώ άλλο.

Κάνει μπαμ αν οι συγκεκριμένες ερωτήσεις που έθεσα απαντουνται με ναι/όχι.

Όλοι οι συμφορουμιτης, πλην εσάς τους δύο, που έδωσαν συγκεκριμένη απάντηση μπορούν να στο επιβεβαιωσουν
Εγώ ασχολούμαι όσο δεν βαριέμαι. Απλό είναι. Θα μπορούσα κι εσένα να σε χαρακτηρίσω κουραστικό, ακριβώς επειδή λες κοινότυπα πράγματα σαν κι αυτά που βλέπω από τον κάθε δεξιό εδώ μέσα. Ωστόσο τα απαντάω. Δεν φταίω εγώ αν σε κουράζει το γεγονός ότι μπορώ να διακινώ τη μαϊμουδιά που επιχειρείς με το νήμα που άνοιξες. Και ασφαλώς δεν ισχυροποιεί τίποτα το γεγονός ότι δύο μόνο χρήστες δεν σε καλύψανε ενώ η "πλειοψηφία" σε κάλυψε όπως λες. Απλά δεν ισχύει αυτό που λες για το πως απαντιέται μία ερώτηση και αν η δική είναι στην απλούστατη κατηγορία να απαντιέται μόνο με ναι και όχι. Ήδη το ανέλυσα σε προσωπική μου απεύθυνση στον Συσέξ ασχέτως εάν του έκανα και πλάκα επιπροσθέτως.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2020, 23:11
από Χαοτικός
Bazoomba έγραψε: 22 Απρ 2020, 22:40 Και η ερωτηση που σου εκανε ο Χαοτικος απανταται με ενα Ναι/Οχι αλλα δεν θα υπαρχει αντιστοιχηση στην πραγματικοτητα.
Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 00:03
από Bazoomba
Χαοτικός έγραψε: 22 Απρ 2020, 23:11
Bazoomba έγραψε: 22 Απρ 2020, 22:40 Και η ερωτηση που σου εκανε ο Χαοτικος απανταται με ενα Ναι/Οχι αλλα δεν θα υπαρχει αντιστοιχηση στην πραγματικοτητα.
Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα.
Χμμ..τι θελει να πει ο ποιητης? :p2:
Υπαρχουν δεδομενα που ανηκουν εξω απο την σφαιρα του φαινεσθαι, οπως το οτι ζεις. Αυτο ειναι ενα αντικειμενικο γεγονος, μια αντικειμενικη αληθεια. Αλλα φανταζομαι εσυ το πας αλλου.

Εξαλλου εαν το σκεφτουμε λιγο περισσοτερο και η απολυτη υποκειμενικοτητα καταληγει ως ενα καθεαυτο γεγονος. Εαν ο κοσμος φιλτραρεται μεσα απο τα ματια της μοναδας αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχει το πραγμα που φιλτραρεις. το πραγμα καθεαυτο του Καντ, αλλα οτι αυτο διανοιγεται μεσα απο τα ματια του παρατηρητη.

Ισως εσυ να εννοεις πως η αντικειμενικοτητα δεβ σχετιζεται με το υποικειμενο εφοσον δεν μπορει να παρατηρηθει. Αλλα παλι θα εχεις αντιλογο, γιατι οταν διακρινεις τα ατομα με βαση την ποιοτητα τους σε δεξιους/αριστερους παλι βαζεις μπρος ενα αισθητηριο αντικειμενοποιησης αυτου που προσλαμβανεις. Εαν δεν υπαρχει πραγματικοτητα τοτε δεν υπαρχει ανεγκεφαλος δεξιος, ουτε απολιτικ μαμουχαλος ουτε καμενος αριστερος, αλλα μοναχα ποιοτητες που κυνηγουν την αληθεια τους.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 00:28
από Χαοτικός
Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 00:03
Χαοτικός έγραψε: 22 Απρ 2020, 23:11
Bazoomba έγραψε: 22 Απρ 2020, 22:40 Και η ερωτηση που σου εκανε ο Χαοτικος απανταται με ενα Ναι/Οχι αλλα δεν θα υπαρχει αντιστοιχηση στην πραγματικοτητα.
Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα.
Χμμ..τι θελει να πει ο ποιητης? :p2:
Υπαρχουν δεδομενα που ανηκουν εξω απο την σφαιρα του φαινεσθαι, οπως το οτι ζεις. Αυτο ειναι ενα αντικειμενικο γεγονος, μια αντικειμενικη αληθεια. Αλλα φανταζομαι εσυ το πας αλλου.

Εξαλλου εαν το σκεφτουμε λιγο περισσοτερο και η απολυτη υποκειμενικοτητα καταληγει ως ενα καθεαυτο γεγονος. Εαν ο κοσμος φιλτραρεται μεσα απο τα ματια της μοναδας αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχει το πραγμα που φιλτραρεις. το πραγμα καθεαυτο του Καντ, αλλα οτι αυτο διανοιγεται μεσα απο τα ματια του παρατηρητη.

Ισως εσυ να εννοεις πως η αντικειμενικοτητα δεβ σχετιζεται με το υποικειμενο εφοσον δεν μπορει να παρατηρηθει. Αλλα παλι θα εχεις αντιλογο, γιατι οταν διακρινεις τα ατομα με βαση την ποιοτητα τους σε δεξιους/αριστερους παλι βαζεις μπρος ενα αισθητηριο αντικειμενοποιησης αυτου που προσλαμβανεις. Εαν δεν υπαρχει πραγματικοτητα τοτε δεν υπαρχει ανεγκεφαλος δεξιος, ουτε απολιτικ μαμουχαλος ουτε καμενος αριστερος, αλλα μοναχα ποιοτητες που κυνηγουν την αληθεια τους.
Ή το ψέμα τους. Μόνο το τελευταίο σχήμα είναι κοντά μου σε σχέση με τα υπόλοιπα που υπέθεσες.
Το ότι ζω δεν είναι έξω από τη σφαίρα του φαίνεσαι. Με βλέπεις. Δεν με βλέπεις; Ότι και να κάνεις όμως δεν έχει σημασία, γενικά. Έχει βεβαίως... αλλά ειδικά. Δεν το αισθάνεσαι αυτό καλύτερα; Πόσο αντικειμενικό είναι κάτι όταν δεν έχει σημασία γενική - εφόσον αξίωσα ότι μόνο ειδική έχει. (Αν πεις βέβαια ότι το γενικά μπορεί να σημαίνει "συνολικά" αλλάζει το πράγμα και δεν ισχύει το σχήμα που σου λέω τώρα.
Εάν ο ήλιος σβήσει (και εντάξει αυτός είναι ένα τσιγάρο δρόμος φωτός (το τσιγάρο δρόμος είναι όπως ξέρουμε μονέδα χρόνου). Κάποιον άλλο αστέρα πιο πέρα ας πούμε) τότε δεν υπάρχει. Εμείς όμως ακόμα θα τον βλέπουμε. Άρα; :102:
τι να το κάνεις το πράγμα έξω από τα πιστοποιητικά του; αυτό λέγεται ύπαρξη; Καταλαβαίνω ότι μαθηματικά μπορούμε να παίξουμε. να πούμε ορίζω ένα και το αυτό. Τέλος. ορίζω την απολυτότητα. Απόλυτα λοιπόν λέω ότι ορίζεται και η ύπαρξη. Είναι αυτό το αντικειμενικό πράγμα έξω από τη δική μας επιρροή. Είτε έχει ιδιότητα να φιλτραριστεί από μας (κι ας αλλάξει, δεν μας νοιάζει), είτε δεν έχει την ιδιότητα να φιλτραριστεί από μας ή να αλληλεπιδράσει με κανέναν τρόπο. Ωστόσο είναι πράγμα και υπάρχει.

Ε σόρυ ρε φίλε αλλά κι αν υπάρχει τι να το κάνουμε; Ας πάει να γαμηθεί δηλαδή.

ναι υπάρχει η δεξιά βλακεία και τη βλέπω στο πεδίο δράσης μου. Δεν ξ΄ερω αν υπάρχει αντικειμενικά. Κατά τη γνώμη μου (αν τη θες)... δεν υπάρχουν τα άτομα αυτα ρε φίλε. Δεν υπάρχουν σου λέω :8)

Πάντως σου ξαναλέω για το τελευταίο που είπες. Δεν είναι το μετρήσιμο που υπάρχει. Το μέτρο είναι που υπάρχει.
Δεν είναι τα αντικείμενα στο χώρο. Είναι ο χώρος. Οι συνθήκες επίσης μπορεί να υπάρχουν όχι οι καταστάσεις που επιτρέπουν οι συνθήκες.
Μέσα σε όλα αυτά τα πεδία η πραγματικότητα ψάχνει την ταυτότητά της. Τα υλικά να συντεθεί.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 00:31
από Cavaliere
Εγώ, είμαι αντιπαθητικός, η αλήθεια. Αλλά δεν κρατάω κακία, κι αυτό με ανακουφίζει. Αλλά με εκνευρίζουν αυτοί που δεν αναγνωρίζουν την καλή μου πρόθεση και το δικαίωμα να είμαι στριμμένος.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 00:40
από Papa John
Prepon έγραψε: 10 Απρ 2020, 15:41
Λεγεών έγραψε: 10 Απρ 2020, 15:32
Tarkovsky έγραψε: 10 Απρ 2020, 15:21

μόνο αν πιάνουν 3 στα 3

Εικόνα
Είναι να μην τονε μισήσει τέτοιον παλίκαρο ο ριτζέρι μας; Κάθε φορά που τον βλέπει πέφτουν σαπούνια, παίκτες, εξάρες...
Έλα, πες την αλήθεια.

Έχεις δοξάσει κατασκόπους, εμπόρους ναρκωτικών, γέρους με Αλτσχάιμερ, παχύσαρκα ζώα, κλέφτες , Ανατολακηδες στο βωμό ενός τίτλου.

Βάζω στοίχημα τον εγλειφες από την κορυφή ως τα νύχια , αν σου έταζαν αλλη μια θρυλική κουπα
Εεεε,νομίζω και χωρίς να του την τάξουν...

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 11:46
από Bazoomba
Χαοτικός έγραψε: 23 Απρ 2020, 00:28
Ή το ψέμα τους. Μόνο το τελευταίο σχήμα είναι κοντά μου σε σχέση με τα υπόλοιπα που υπέθεσες.
Το ότι ζω δεν είναι έξω από τη σφαίρα του φαίνεσαι. Με βλέπεις. Δεν με βλέπεις; Ότι και να κάνεις όμως δεν έχει σημασία, γενικά. Έχει βεβαίως... αλλά ειδικά. Δεν το αισθάνεσαι αυτό καλύτερα; Πόσο αντικειμενικό είναι κάτι όταν δεν έχει σημασία γενική - εφόσον αξίωσα ότι μόνο ειδική έχει. (Αν πεις βέβαια ότι το γενικά μπορεί να σημαίνει "συνολικά" αλλάζει το πράγμα και δεν ισχύει το σχήμα που σου λέω τώρα.
Εάν ο ήλιος σβήσει (και εντάξει αυτός είναι ένα τσιγάρο δρόμος φωτός (το τσιγάρο δρόμος είναι όπως ξέρουμε μονέδα χρόνου). Κάποιον άλλο αστέρα πιο πέρα ας πούμε) τότε δεν υπάρχει. Εμείς όμως ακόμα θα τον βλέπουμε. Άρα; :102:
τι να το κάνεις το πράγμα έξω από τα πιστοποιητικά του; αυτό λέγεται ύπαρξη; Καταλαβαίνω ότι μαθηματικά μπορούμε να παίξουμε. να πούμε ορίζω ένα και το αυτό. Τέλος. ορίζω την απολυτότητα. Απόλυτα λοιπόν λέω ότι ορίζεται και η ύπαρξη. Είναι αυτό το αντικειμενικό πράγμα έξω από τη δική μας επιρροή. Είτε έχει ιδιότητα να φιλτραριστεί από μας (κι ας αλλάξει, δεν μας νοιάζει), είτε δεν έχει την ιδιότητα να φιλτραριστεί από μας ή να αλληλεπιδράσει με κανέναν τρόπο. Ωστόσο είναι πράγμα και υπάρχει.

Ε σόρυ ρε φίλε αλλά κι αν υπάρχει τι να το κάνουμε; Ας πάει να γαμηθεί δηλαδή.

ναι υπάρχει η δεξιά βλακεία και τη βλέπω στο πεδίο δράσης μου. Δεν ξερω αν υπάρχει αντικειμενικά. Κατά τη γνώμη μου (αν τη θες)... δεν υπάρχουν τα άτομα αυτα ρε φίλε. Δεν υπάρχουν σου λέω :8)

Πάντως σου ξαναλέω για το τελευταίο που είπες. Δεν είναι το μετρήσιμο που υπάρχει. Το μέτρο είναι που υπάρχει.
Δεν είναι τα αντικείμενα στο χώρο. Είναι ο χώρος. Οι συνθήκες επίσης μπορεί να υπάρχουν όχι οι καταστάσεις που επιτρέπουν οι συνθήκες.
Μέσα σε όλα αυτά τα πεδία η πραγματικότητα ψάχνει την ταυτότητά της. Τα υλικά να συντεθεί.

Λες: ''ναι υπάρχει η δεξιά βλακεία και τη βλέπω στο πεδίο δράσης μου. Δεν ξερω αν υπάρχει αντικειμενικά.''
Το σκοτεινο σημειο που ο ιδιος παρατηρείς είναι τα κριτήρια ή τα χαρακτηριστικα του ''δεξιου βλακα''. Αλλα θεωρεις δεδομενο ότι η πρωταρχικη διακριση υπαρχει, και ας μην προσδιορίζεται αμεσα. Αντιστοιχα ο ''δεξιος βλακας'' παρατηρει με το ιδιο βλεμμα εσενα, αποστρέφεται την διαφορα σας. Παλι λειτουργει ένα κριτηριο κατηγοριοποιησης μεσα του, ανεξάρτητα εάν η διαφορα του το κανει κατωτερο η ανωτερο από το δικο σου. Ο Ηρακλειτος στα πλαισια αυτης της διαπιστωσης μας γραφει :''Τα μάτια και τα αυτιά είναι κακοί μάρτυρες για τους ανθρώπους που έχουν βάρβαρες ψυχές.''

Βλεπεις ομως που ακομα και τωρα χρησιμοποιεις τον ενδιαφεροντα δυισμο αληθειας/ψεματος? Υπαρχει μεσα σου ακομα ενα ενστικτο που σε προτρεπει να αξιολογεις τα πραγματα με βαση το ποσο πλησιαζουν την διανοιξη/φανερωση της ιδιας της ζωης. Ανεξαρτητα απο τις υποκειμενικες επενδυσεις(λαων, κουλτουρων, πολιτισμων ακομα και του ατομου) ολοι μας στις στιγμες της αληθειας/φανερωσης αντιλαμβανομαστε το ιδιο πραγμα.
Η αντικειμενικοτητα ετσι θεμελιωνεται στην εσωτερικοτητα του καθενος, στην υποκειμενικοτητα του (!)


Μα παραπανω μιλαω για ενστικτο...
Ποια ειναι η φυση του ενστικτου? Ειναι δεδομενο πως αυτη η μυστυριοπεριεργη λεξη περιγραφει μια ενεργεια που υφισταται ανεξαρτητα απο το υποκειμενο φορεα. Τα αρχικα σταδια της ζωης δεν εμπλεκουν την συνειδηση ή ακομα την αισθηση της μοναδικοτητας του οντος, κι ομως αυτο δεν εμποδιζει το βρεφος να ζει, να χαμογελαει, να αντιλαμβανεται.

Η αντικειμενικοτητα δεν οριζεται με τις φανερωσεις των φαινομενων στα οντα. Η φυλη του αμαζονιου που δεν μπορει να διακρινει χρωματα γιατι δεν υπαρχουν στο λεξιλογιο της, ναι ειναι μια αποδειξη του υποκειμενικου, αλλα παραμεριζουμε πως κυνηγουν την τροφη τους οργανωνονται σε ομαδα, προβαινουν σε εσωτερικες διαβαθμίσεις, ΖΟΥΝ , οπως και εμεις. Εν προκειμενω η αποχρωσεις του μπλε σε ενα περιβαλλον πρασινο δεν τους χρειαζονται. Η υποκειμενικοτητα στην περιπτωση μας σχετιζεται αμεσα με την την αντικειμενικοτητα που κρυβεται απο πισω, ειναι η εκ-καλυψη της, η ενδοκοσμη αναπτυξη της. Ειναι και Φαινεσθαι εχουν μια συναφεια που προηγειται του διαχωρισμου των εννοιων μας λεει ο Χαιντεγκερ.

Εγω υποστηριζω λοιπον ότι η αντικειμενικοτητα όχι απλα σχετίζεται με το υποκειμενο αλλα ακομα περισσοτερο υφίσταται μεσω αυτου, της επιτρεπεται η επενεργεια της. Η πρωιμη φιλοσοφια Ανηγαγε την σκεψη μας στο ΕΝΑ, αναλωνοταν στο να ψαχνει τα βαθυτερα σημαδια που μαρτυρουν την φυση του και αυτό όχι γιατι υστερουσαν ποιοτικα ως ανθρωποι(ώστε να μην ασχολούνται με τα ανθρωπινα[υποκειμενικα]) αλλα γιατι ειχαν προ πολλου ξεκαθαρισει την συναφεια τους. Αληθες λοιπον είναι ότι μας φανερώνεται, ότι υπο το φως της διανοιας μας γινεται προσιτο μεσα στον σωρο του απροσιτου, Ψευδες είναι ότι υποκρυπτει αυτή την εμφανεια.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 17:47
από Χαοτικός
Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Λες: ''ναι υπάρχει η δεξιά βλακεία και τη βλέπω στο πεδίο δράσης μου. Δεν ξερω αν υπάρχει αντικειμενικά.''
Το σκοτεινο σημειο που ο ιδιος παρατηρείς είναι τα κριτήρια ή τα χαρακτηριστικα του ''δεξιου βλακα''. Αλλα θεωρεις δεδομενο ότι η πρωταρχικη διακριση υπαρχει, και ας μην προσδιορίζεται αμεσα. Αντιστοιχα ο ''δεξιος βλακας'' παρατηρει με το ιδιο βλεμμα εσενα, αποστρέφεται την διαφορα σας. Παλι λειτουργει ένα κριτηριο κατηγοριοποιησης μεσα του, ανεξάρτητα εάν η διαφορα του το κανει κατωτερο η ανωτερο από το δικο σου. Ο Ηρακλειτος στα πλαισια αυτης της διαπιστωσης μας γραφει :''Τα μάτια και τα αυτιά είναι κακοί μάρτυρες για τους ανθρώπους που έχουν βάρβαρες ψυχές.''
ναι. Έχει συνέπεια στι σύστημά μου στο οποίο ισχύει και το πως όλο το σύμπαν υπάρχει αφού φιλτραριστεί από το όργανό μας ή το σύστημά μας το αντιληπτικό. Όπως λέω λοιπόν "δεν είμαι σίγουρος ότι το σύμπαν υπάρχει αντικειμενικά" και μάλιστα το καθιστώ ισοδύναμα με το "Το σύμπαν δεν υπάρχει αντικειμενικά",
με τον ίδιο τρόπο θα πω και για τη δεξιά βλακεία. έχει κι άλλα σκοτεινά σημεία όπως λες. Θα επεξεργαστώ αυτά που εσύ θέτεις και τα άλλα που λέω εγώ θα προσπαθήσω να τα εντάξω στο ίδιο πνεύμα που κινείσαι (αν μπορώ και το έχω καταλάβει).
Ωστόσο τα σκοτεινά σημεία ας τα φωτίσουμε όσο πάει.
Το αντικειμενικό λοιπόν δεν ξέρω τι ταυτότητα έχει. Αν είναι μη αλληλεπιδραστικό ή αν είναι ευμετάβλητο και έχει δυναμική. Αν σκεφτείς ότι μας βγαίνει να είναι Ένα παγωμένο, αέναο, στιβαρό πράγμα, κάτι τόσο μη αλληλεπιδραστικό σαν νεκρό ή σαν νεκρός (Ως προς την επικοινωνία με έναν ζωντανό άνθρωπο. Όχι ότι δεν είναι αλληπεδραστικό το σώμα του νεκρού. Με τα μικρόβια για παράδειγμα!) που εντέλει είτε υπάρχουμε είτε όχι αυτό θα είναι εκεί. Και μάλιστα σε ένα απόλυτο εκεί. Διαισθάνομαι το μαθηματικά αυτό το εκεί δεν θα έχει ιδιότητες. δεν θα μπορεί να αφαιρεθεί ή διευρυνθεί ή να διαιρεθεί. Άρα ούτε και να χαρακτηριστεί, να προσδιοριστεί, να μετρηθεί. Πως λοιπόν μπορεί να μπει ως σημαία (flag ως προς την πληροφορική ορολογία) σε κάποια νοητική οντότητα. Όπως πραγματικότητα, σύμπαν και οτιδήποτε άλλο; Δηλαδή να χαρακτηρίσει ρευστά πράγματα και καθημερινά πράγματα εν τέλει.
Μπορεί να έχουμε την τάση να απλοποιούμαι και "τελεσιδικούμε". Να έχουμε απόλυτες αναφορές. Απόλυτα μέτρα και σταθμά. αυτό όμως πρέπει να εξετάσουμε αν είναι ο Θεός της αλήθειας που μας οδηγεί και το κάνουμε, αν είναι η αλήθεια. Αν είναι έτσι και πάει τελείωσε!
δεν ξέρουμε ακόμα γιατί έχουμε αυτήν την τάση. Εμένα πάντως δεν μου έχει απαντηθεί. Συνήθως προβοκατόρικα αντιδρώ, ότι "Επειδή το νιώθεις εσύ ρε φίλε σημαίνει ότι έτσι είναι; εξάλου δες τις αντιδράσεις απέναντι στον Αϊνστάιν. Αν ήταν "επιστημονική" η όλη διάθεση των υπολοίπων που τον κράζανε; που ήταν η επιστημονικότητά τους. που ήταν η κατάκτηση της αντικειμενικότητας, των αντικειμενικών αληθειών; ποιο πρωτόκολλο τηρούσαν;
Τίποτα. Μόνο η διάισθησή τους ήταν. Επειδή απλά κάπως τους φαίνοταν αυτό που έλεγε ο Αϊνστάιν. εδώ δεν μου λέει κάτι ο ισχυρισμός "Μα μέχρι εκεί ήταν το επίπεδο, χτίζουμε πάνω σε στέρεες και ασφαλείς βάσεις. μασταν συνεπείς στις μέχρι τότε γνώσεις μας κλπ". Αυτό μου λέει ότι ηαντικειμενικότητα είναι κάτι που δομείται διαρκώς. Ότι πάει φασούλι το φασούλι η δουλειά. και πως λοιπόν αυτό που πριν τόσες χιλιάδες ή δις εκατομμύρια χρόνια ήταν το αντικειμενικό με αυτό που σήμερα είναι το αντικειμενικό και που αξιώνουμε ότι είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

Μόνο εικασία κάνω ότι τελικά αυτές οι ασφείς και αόριστες έννοιες είνα ιαδόκιμες για την αλήθεια. είναι απλά τρύπες στη λογική μας. πως οι μαύρες τρύπες. Είναι δύνες λογικής και χρειάζονται για να μας ξεκουράζουν και τίποτα άλλο. να σταματάμε απλά να ψάχνουμε γιατί απλά δεν μπορούμε εκείνη τη στιγμή κάτι άλλο.

Τα κριτηρια και χαρακτηριστικά του δεξιού λοιπόν είναι ακριβώς αυτές οι τρύπες. Και ο εριθμός τους δεν είναι κι αυτός απόλυτος. δεν είναι ότι έχουν 10 τρύπες είτε υπήρχα εγώ είτε όχι. είναι ότι έχουν πιο πολλές τρύπες από μένα. όταν βλέπεις λογικές που δεν τίθενται σε αλληλεπίδραση σε αναίρεση αλλά ικανοποιούν μία σταθερή πορεία ρουφήγματος επό την τρύπα της λογικής, τα απόλυτα δηλαδή που λεμε, το λρες τότεε πιο δεξιό από σένα. Και εντέλει δεξιό. Χωρίς στάθμιση και χωρίς ελάχιστη τιμή κατά συνέπεια. είναι ο δεξιός ρε παιδί μου. με τις κομπλεξαρίες του, τις άγνοιές του και τος κοινωνικο-ανθρωπολογικές διαταραχές του. να θεωρεί ότι όλα του ανήκουν κλπ κλπ (τα λέμε σε άλλη φάση αυτά).

Τα ένστικτα λοιπόν που μια χαρά περιορίζονται στοι σώμα και το χζρόνο που ενεργεί αυτό το σώμα, δεν είναι στην τελική παρά ορμονες που με τη σειρά τους σε κάνουν να ορίζεις, να νομίζεις, να φιλτράρεις κλπ κλπ. ουτε αυτά είναι ικανά να μας οδηγήσουν στην αλήθεια. Είναι μεταβαλλόμενα σε δυναμική κατάσταση.


Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Βλεπεις ομως που ακομα και τωρα χρησιμοποιεις τον ενδιαφεροντα δυισμο αληθειας/ψεματος? Υπαρχει μεσα σου ακομα ενα ενστικτο που σε προτρεπει να αξιολογεις τα πραγματα με βαση το ποσο πλησιαζουν την διανοιξη/φανερωση της ιδιας της ζωης. Ανεξαρτητα απο τις υποκειμενικες επενδυσεις(λαων, κουλτουρων, πολιτισμων ακομα και του ατομου) ολοι μας στις στιγμες της αληθειας/φανερωσης αντιλαμβανομαστε το ιδιο πραγμα.
Η αντικειμενικοτητα ετσι θεμελιωνεται στην εσωτερικοτητα του καθενος, στην υποκειμενικοτητα του (!)
Αυτό είναι τελικά. Δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι το ίδιο. δεν ξέρει αν ωφελεί και το να υπάρχει αυτό το ίδιο. Αυτό που αισθανόμαστε. Σίγουρα αυτό που υπάρχει (και μπορούμε και αναφερόμαστε τώρα σε αυτό) είναι η σχέση μας με αυτό. Κι αν η σεση είναι κάπως ίδια, λέμε αντιλαμβανόμαστε το ίσιο.
Όχι λοιπόν. Νομίζουμε ότι αντιλαμβανόμαστε το ίσιο γιατί τέτοια σχέση έχουμε. Ακόμα κι αν δεν υπάρχουμε και μεις ή αυτό μπορεί να υπάρχει η σχέση.

Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Μα παραπανω μιλαω για ενστικτο...
Ποια ειναι η φυση του ενστικτου? Ειναι δεδομενο πως αυτη η μυστυριοπεριεργη λεξη περιγραφει μια ενεργεια που υφισταται ανεξαρτητα απο το υποκειμενο φορεα. Τα αρχικα σταδια της ζωης δεν εμπλεκουν την συνειδηση ή ακομα την αισθηση της μοναδικοτητας του οντος, κι ομως αυτο δεν εμποδιζει το βρεφος να ζει, να χαμογελαει, να αντιλαμβανεται.
Τα ένστικτα λοιπόν που μια χαρά περιορίζονται στοι σώμα και το χζρόνο που ενεργεί αυτό το σώμα, δεν είναι στην τελική παρά ορμονες που με τη σειρά τους σε κάνουν να ορίζεις, να νομίζεις, να φιλτράρεις κλπ κλπ. ουτε αυτά είναι ικανά να μας οδηγήσουν στην αλήθεια. Είναι μεταβαλλόμενα σε δυναμική κατάσταση.

Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Η αντικειμενικοτητα δεν οριζεται με τις φανερωσεις των φαινομενων στα οντα. Η φυλη του αμαζονιου που δεν μπορει να διακρινει χρωματα γιατι δεν υπαρχουν στο λεξιλογιο της, ναι ειναι μια αποδειξη του υποκειμενικου, αλλα παραμεριζουμε πως κυνηγουν την τροφη τους οργανωνονται σε ομαδα, προβαινουν σε εσωτερικες διαβαθμίσεις, ΖΟΥΝ , οπως και εμεις. Εν προκειμενω η αποχρωσεις του μπλε σε ενα περιβαλλον πρασινο δεν τους χρειαζονται. Η υποκειμενικοτητα στην περιπτωση μας σχετιζεται αμεσα με την την αντικειμενικοτητα που κρυβεται απο πισω, ειναι η εκ-καλυψη της, η ενδοκοσμη αναπτυξη της. Ειναι και Φαινεσθαι εχουν μια συναφεια που προηγειται του διαχωρισμου των εννοιων μας λεει ο Χαιντεγκερ.
Όχι απόδειξη. Ισχυρή ένδειξη για μένα. Αλλά το βλέπω κι εγώ έτσι όπως το λες. Απλά δεν με πιέζει κάτι να το ορίσω τελειωτικά, υπεύθυνα και σοβαρά, και μόνο με την προπάθεια να το κάνεις θα έχεις αλλοιώσει το ίδιο
Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 Εγω υποστηριζω λοιπον ότι η αντικειμενικοτητα όχι απλα σχετίζεται με το υποκειμενο αλλα ακομα περισσοτερο υφίσταται μεσω αυτου, της επιτρεπεται η επενεργεια της. Η πρωιμη φιλοσοφια Ανηγαγε την σκεψη μας στο ΕΝΑ, αναλωνοταν στο να ψαχνει τα βαθυτερα σημαδια που μαρτυρουν την φυση του και αυτό όχι γιατι υστερουσαν ποιοτικα ως ανθρωποι(ώστε να μην ασχολούνται με τα ανθρωπινα[υποκειμενικα]) αλλα γιατι ειχαν προ πολλου ξεκαθαρισει την συναφεια τους. Αληθες λοιπον είναι ότι μας φανερώνεται, ότι υπο το φως της διανοιας μας γινεται προσιτο μεσα στον σωρο του απροσιτου, Ψευδες είναι ότι υποκρυπτει αυτή την εμφανια.

:smt023

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 17:55
από ΓΑΛΗ
Χαοτικός έγραψε: 22 Απρ 2020, 21:44
Prepon έγραψε: 22 Απρ 2020, 21:15
Χαοτικός έγραψε: 22 Απρ 2020, 20:22

Κι αν σε ρωτήσει: "σ' έχει γαμήσει κάποιος άλλος εκτός από μένα;" Θα του απαντήσεις με ναι ή όχι;
Προφανώς δουλεύουμε σε άλλο κλάδο, κάνεις συνάδελφος δεν μου έχει κάνει τέτοια ερώτηση.
Με άλλα λόγια αφού ποτέ δεν σου κάνανε ερωτήσεις που δεν απαντιούνται μόνο με ένα ναι ή όχι, δεν υπάρχουν αυτές οι ερωτήσεις :smt023
Απαντιούνται.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 18:07
από Χαοτικός
Από αυτούς που νομίζουν ότι έχουν απάντηση. Από αυτούς που βαριούνται ή γενικότερα δεν δύνανται να σκεφτούν. Τους παραιτημένους, Τους ψιλοχαζούς.
Όχι όμως από τους καλούς και τους σωστούς.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 18:12
από ΓΑΛΗ
Χαοτικός έγραψε: 23 Απρ 2020, 18:07 Από αυτούς που νομίζουν ότι έχουν απάντηση. Από αυτούς που βαριούνται ή γενικότερα δεν δύνανται να σκεφτούν. Τους παραιτημένους, Τους ψιλοχαζούς.
Όχι όμως από τους καλούς και τους σωστούς.
Δεν είναι θέμα υπόθεσης/προσέγγισης/μονομερούς οπτικής ή οτιδήποτε άλλο.

Είναι θέμα λογικής.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 18:50
από ΓΑΛΗ
Bazoomba έγραψε: 23 Απρ 2020, 11:46 αν υπάρχει αντικειμενικά.''
Εγω υποστηριζω λοιπον ότι η αντικειμενικοτητα όχι απλα σχετίζεται με το υποκειμενο αλλα ακομα περισσοτερο υφίσταται μεσω αυτου, της επιτρεπεται η επενεργεια της. Η πρωιμη φιλοσοφια Ανηγαγε την σκεψη μας στο ΕΝΑ, αναλωνοταν στο να ψαχνει τα βαθυτερα σημαδια που μαρτυρουν την φυση του και αυτό όχι γιατι υστερουσαν ποιοτικα ως ανθρωποι(ώστε να μην ασχολούνται με τα ανθρωπινα[υποκειμενικα]) αλλα γιατι ειχαν προ πολλου ξεκαθαρισει την συναφεια τους. Αληθες λοιπον είναι ότι μας φανερώνεται, ότι υπο το φως της διανοιας μας γινεται προσιτο μεσα στον σωρο του απροσιτου, Ψευδες είναι ότι υποκρυπτει αυτή την εμφανεια.
Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση.

Έτσι όπως το θέτεις, θα συμπληρώσω ότι από τη στιγμή που δεν μπορούμε να έχουμε μια σαφή απεικόνιση του Αληθούς επειδή πάντα είναι κάτι υπεράνω της νόησης και των πληροφοριών μας, μπορούμε να κινηθούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια στα ορατά και απτά σημεία του φυσικού μας χώρου, αναζητώντας τα σημεία όπου αυτό που ορίζουμε ως Ψεύδος, πιθανόν να είναι μια έκφανση της υπεράνω ημών Αλήθειας που απλώς κλονίζει τα θεμέλια της δικής μας στενής Αλήθειας. Με λίγα λόγια, ίσως αυτό που κάποιες φορές χαρακτηρίζουμε ως Ψευδές, να είναι μια ασυνείδητη ή συνειδητή προσπάθεια κάλυψης του δικού μας Ψεύδους. Υπάρχουν φυσικά και οι περιπτώσεις όπου το Ψεύδος παραμένει Ψεύδος σε όλα τα ορατά πλαίσια, γιατί παίζει σε πολύ πιο περιορισμένο χώρο από την Αλήθεια, είναι αμιγώς ανθρώπινο εφεύρημα. Δεν υπάρχει κάτι Ψευδές στο φυσικό περιβάλλον. :lol:

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 21:13
από Χαοτικός
ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Απρ 2020, 18:12
Χαοτικός έγραψε: 23 Απρ 2020, 18:07 Από αυτούς που νομίζουν ότι έχουν απάντηση. Από αυτούς που βαριούνται ή γενικότερα δεν δύνανται να σκεφτούν. Τους παραιτημένους, Τους ψιλοχαζούς.
Όχι όμως από τους καλούς και τους σωστούς.
Δεν είναι θέμα υπόθεσης/προσέγγισης/μονομερούς οπτικής ή οτιδήποτε άλλο.

Είναι θέμα λογικής.
Είναι πολύ περισσότερο από ένα θέμα και η λογική είναι μία αόριστη έννοια έτσι όπως τίθεται.

Re: Δικαίωμα στην αντιπάθεια

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 22:06
από Bazoomba
Χαοτικός
Καπου βαθια μεσα μου πιστευω ότι δεν διαφωνούμε...κι ας διαφωνούμε ( :D )
Δεν θελω να σε κουραζω άλλο, θα σταθω λοιπον σε ένα σημειο :

''Τα ένστικτα λοιπόν που μια χαρά περιορίζονται στοι σώμα και το χζρόνο που ενεργεί αυτό το σώμα, δεν είναι στην τελική παρά ορμονες που με τη σειρά τους σε κάνουν να ορίζεις, να νομίζεις, να φιλτράρεις κλπ κλπ. ουτε αυτά είναι ικανά να μας οδηγήσουν στην αλήθεια. Είναι μεταβαλλόμενα σε δυναμική κατάσταση''.

-Τι είναι οι ορμονες?
-Χημικοι δεσμοι
-τι είναι οι χημικοι δεσμοι?
-ομαδες ατομων

Αυτό είναι ο ορισμος της επιπεδοποιησης, και το λεω αυτό γιατι απαντούμε χωρις να απαντούμε σε τιποτα. Τι είναι αυτό που συνενωνει τα ατομα μεταξυ τους? Εγγενεις ιδιότητες.
( οι ιδιες οι εγγενείς ιδιότητες που λειτουργουν και για την συνενωση ατομων που δημιουργουν μια πετρα, το ιδιο και για ατομα που συναπαρτιζουν τα υλικα μια ατομικης βομβας. )
Μια ενωτικη δυναμη συνασπιζει αυτά τα ατομα σε μια συγκεκριμενη κατευθυνση, σε μια πιο περιπλοκη δεσμη ατομων που συναπαρτιζουν το γενετικο υλικο. Αυτόματα η ιδια ενωτικη δυναμη μας οδηγει στο κυταρο, και υστερα κατά τον ιδιο τροπο σε ακομα πιο περιπλοκες δομες και τελος σε ένα ον που μπορει και στοχάζεται πανω στα υλικα του. Η κοινη συνιστωσα της παραπανω πρότασης είναι η ενωτικη δυναμη. Δεν με ενδιαφερει να καθοριστεί(επι της ουσιας δεν γινεται) αλλα γνωρίζεις και γνωρίζω ότι εάν αυτή η εξελικτικη τυχαιοτητα δεν καθοριζοταν από μια Κατευθυνση η ζωη δεν θα υπηρχε.Αν δεν θεωρήσουμε δεδομενη την πραγματικοτητα(υποκειμενικη κατά συμβαση της συζητησης :D ), θα μπορουσε στα πλαισια της Τυχης να παρατηρηθει το αντιθετο φαινομενο από αυτό που περιγράψαμε, δηλαδή ότι συνηγορει στο εμεις οι δυο να συζητάμε εδώ να Μην...Η απολυτη ανυπαρξια. Ωστόσο μεσα από τις απειρες μορφες, την αλληλοδιαδοχη καταστάσεων, τον κατακερματισμο συμβαντων κλπ κλπ υπαρχει ένα θεμελιο από το οποιο αναγκαστικα ξεκινάς. Εμεις οι δυο πραγματι κανουμε αυτή τη συζητηση(ακομα και αν εισαι αποκύημα της φαντασιας μου υπαρχω εγω να σε φανταζομαι μας λεει ο Καρτέσιος), αρα η Τυχαιοτητα περιορίζεται από μια ισχυροτερη αφεντρα, την Αναγκη. Την καθορισμενη πορεια της ζωης μεσα στον χρονο. Από αυτή την αφετηρια ξεκιναμε το ταξιδι στον μικροκοσμο και στις παραδοξότητες του και καταληγουμε ότι εάν δεν υπηρχε τοτε η εκπληκτικη ακριβεια του ανθρωπινου γονιδιωματος δεν θα υπηρχε εξισου.

Ποτε λοιπον διαμορφώνεται το ανθρωπινο σωμα? Ποτε η αμορφη ζωικη μαζα γινεται επιτελους βρεφος? Ποτε σχηματίζονται οι αδενες που θα εκρινουν τις ορμονες που σε κανουν να ''οριζεις,νομιζεις, να φιλτραρεις''? Οσο εμεις σκεφτόμαστε την απαντηση που θα δωσουμε η αμορφη ζωικη μαζα μας προσπερναει, η συζητηση μας της φαινεται αστεια, γιατι για αυτην η μη καθορισιμη διαδικασια της ζωης είναι ενας μονόδρομος πρωτου αποκτησει χαρακτηριστικα ποσο μαλλον αισθηση ταυτότητας. Ε λοιπον ονομάζω ενστικτο την ενεργεια που υπερβαινει την μοναδα κατά αυτόν τον τροπο. Το να εμμεινουμε στην μετέπειτα πολυπλοκοτητα της αρχικης δυνατοτητας δεν αφαιρει κατι από το καδρο της αναλυσης , γιατι προϋποθέτει την εν λογω διαπιστωση.