Σελίδα 5 από 5
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2020, 00:38
από Γενιά της Αμαρτίας
Αχ ρε πόσο ανίδεοι είστε

Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2020, 00:43
από Tarkovsky
Γενιά της Αμαρτίας έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:29
Γιατί μόνο ένας πρέπει να γράψει για την Αρχαία Αθήνα;
για την ακρίβεια, με μόνη γνώση μέσω του νετ... ΚΑΝΕΝΑΣ
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2020, 00:46
από Γενιά της Αμαρτίας
Tarkovsky έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:43
Γενιά της Αμαρτίας έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:29
Γιατί μόνο ένας πρέπει να γράψει για την Αρχαία Αθήνα;
για την ακρίβεια, με μόνη γνώση μέσω του νετ... ΚΑΝΕΝΑΣ
Το νετ είναι δεν έχει γνώσεις. Μόνο το ιστορικό-αρχαιολογικό
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2020, 00:47
από Ζαποτέκος
Beria έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:32
Ζαποτέκος έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:18
Beria έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:16
Οι Πρωτοφασίστες ρατσιστές φιλόσοφοι πάντως διαφωνούν. Συμφωνα με τον Γκομπινό η ήττα των Περσών από τους Έλληνες ήταν η μεγαλύτερη δυστυχία της Άριας Φυλής.
Σταμάτησε την επικράτηση του Αριου πολεμικού Πνεύματος στην Ευρώπη και επέβαλε την μολυσμένη σημιτική ιδέα της Δημοκρατίας
Not bad ! Για να δω όμως αν έχεις εντρυφήσει στα πιο εσωτερικά μυστικά. Από πού πήραν οι Εβραίοι την ιστορία του Δαβίδ με τον Γολιάθ ;
Δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι οι Μουσουλμάνου αναφέρουν τον Γολιάθ στο Κοράνι ως βασιλιά των Αμαληκιτών από τους οποίους κατάγεται ο ίδιος ο Μωάμεθ. Do the math
Απ' τους Αγαρηνούς δεν ήταν ο Μωάμεθ ;
Λοιπόν οι Εβραίοι έκλεψαν την μονομαχία Δαβίδ vs Γολιάθ απ' τους Έλληνες.

Ο αδελφός του ποιητή Αλκαίου, ο Αντιμενίδης , ήταν μισθοφόρος των Βαβυλωνίων και συμμετείχε στις εκστρατείες τους κατά της Παλαιστίνης. Εκεί μονομάχησε με έναν γιγαντόσωμα Εβραίο και τον σκότωσε.
τὸν ἀδελφὸν Ἀντιμενίδαν, ὅν φησιν Ἀλκαῖος Βαβυλωνίοις συμμαχοῦντα τελέσαι μέγαν ἆθλον καὶ ἐκ πόνων αὐτοὺς ῥύσασθαι κτείναντα
ἄνδρα μαχαίταν βασιληίων
παλαστὰν (ὥς φησιν) ἀπολείποντα μόνον μίαν
παχέων ἀπὺ πέμπων.
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D3
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2020, 00:54
από Tarkovsky
Γενιά της Αμαρτίας έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:46
Tarkovsky έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:43
Γενιά της Αμαρτίας έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:29
Γιατί μόνο ένας πρέπει να γράψει για την Αρχαία Αθήνα;
για την ακρίβεια, με μόνη γνώση μέσω του νετ... ΚΑΝΕΝΑΣ
Το νετ είναι δεν έχει γνώσεις. Μόνο το ιστορικό-αρχαιολογικό
α σόρι
νόμιζα ότι εσύ ήσουν που γουστάριζες m-pedia, θα μπερδεύτηκα
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2020, 00:56
από Γενιά της Αμαρτίας
Tarkovsky έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:54
Γενιά της Αμαρτίας έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:46
Tarkovsky έγραψε: 06 Απρ 2020, 00:43
για την ακρίβεια, με μόνη γνώση μέσω του νετ... ΚΑΝΕΝΑΣ
Το νετ είναι δεν έχει γνώσεις. Μόνο το ιστορικό-αρχαιολογικό
α σόρι
νόμιζα ότι εσύ ήσουν που γουστάριζες m-pedia, θα μπερδεύτηκα
Για να περάσει η ώρα, πικρόχολε
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 01 Ιουν 2022, 21:04
από Ζαποτέκος
Ο Λιβάνιος ( 4ος αι. μ.Χ. ) αναφέρει ότι σύμφωνα με τον τύραννο και φιλόσοφο Κριτία , οι Σπαρτιάτες ( Όμοιοι ) αφαιρούσαν απ' τις ασπίδες τον πόρπακα ( λαβή ) όταν τις είχαν στα σπίτια τους , ώστε να είναι άχρηστες στους είλωτες αν οι τελευταίοι τις άρπαζαν σε περίπτωση εξέγερσής τους .
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2022, 09:31
από Ζαποτέκος
Αρχαία Σπάρτη : Μια κοινωνία πρώην μισθοφόρων ;
Βαγγέλης Πανταζής
https://www.academia.edu/6222097/%CE%91 ... F%89%CE%BD_
Ξυρισμένο μουστάκι με γενειάδα όμοια σε Μυκηναίους μισθοφόρους και Σπαρτιάτες πολεμιστές. Αντίθετα οι Μυκηναίοι άρχοντες ή ήταν εντελώς ξυρισμένοι ή είχαν τόσο μουστάκι όσο και γενειάδα :

- Οι ρατσιστές Γερμανοί έλεγαν πως οι Δωριείς Σπαρτιάτες Ινδογερμανοί κατέβηκαν από την Γερμανία στην Ελλάδα και κατέλυσαν τα παρηκμασμένα από την φθοροποιό επίδραση των μεσογειακών Προελλήνων μυκηναϊκά καθεστώτα των Αιολέων και των Ιώνων. Ήταν τόσο βλάκες που δεν καταλάβαιναν πως αν τους Δωριείς Σπαρτιάτες ένοιαζε κάποια φυλετική καθαρότητα , δεν θα ονόμαζαν μια απ' τις 3 φυλές τους με την ονομασία "Πάμφυλοι" . Αυτό που τους ένοιαζε ήταν τα αρτιμελή - δυνατά παιδιά. Γι' αυτό και οι Σπαρτιάτισσες με την άδεια του συζύγου τους μπορούσαν να γεννήσουν και το παιδί ενός άλλου Σπαρτιάτη *. Κάποιες φορές μάλιστα νόθα παιδιά ή είλωτες συμμετείχαν στην αγωγή των Ομοίων.
Ο Μανώλης Ανδρόνικος υποστήριξε πως οι Δωριείς δεν προέρχονταν έξω απ' την Ελλάδα.
Ο Τσάντγουικ ( "Οι Μυκηναίοι Δωριείς" ) υποστήριξε πως οι Δωριείς υπήρχαν στον μυκηναϊκό κόσμο ως υποτελείς των Μυκηναίων.
Ο Risch έδειξε πως είναι απίθανο να υπήρχε η ιωνική διάλεκτος την Μυκηναϊκή Εποχή.
Ο Ramon έδειξε ότι η αιολική διάλεκτος προέκυψε την μεταμυκηναϊκή εποχή. Αντίθετα η δωρική ανιχνεύεται στις πινακίδες της Γραμμικής Β΄.
* Ησύχιος και Σούδα.
Λακωνικόν τρόπον : το παρέχειν εαυτάς τοις ξένοις. Ήκιστα γαρ φυλάττουσι Λάκωνας τας γυναίκας.
- Πώς και γιατί η αριστοκρατία των Ομοίων επέλεξε για τον εαυτό της μια ζωή στερημένη από υλικές απολαύσεις ; Γιατί η κύρια ενασχόλησή τους να είναι ο πόλεμος ; Γιατί να ελέγχονται όλα τόσο πολύ , ακόμη και η ζωή των βασιλιάδων ; Προς τι η σχεδόν ισόβια στρατιωτική θητεία ;
- To καθεστώς των Λακεδαιμονίων ήταν κατάλοιπο των μισθοφόρων της Μυκηναϊκής Εποχής. "Δωριεύς" ( δόρυ ) = μισθοφόρος των Μυκηναίων. Οι Δωριείς - μισθοφόροι των αρχόντων Μυκηναίων ζούσαν σε στρατόπεδα σε μυκηναϊκές περιοχές , οι κάτοικοι των οποίων τους διασφάλιζαν τροφή. Αυτοί οι τελευταίοι κατέληξαν στους μετέπειτα περιοίκους και είλωτες.
Re: Κρυπτεία
Δημοσιεύτηκε: 30 Νοέμ 2022, 11:51
από Ζαποτέκος
Κοινωνικές ομάδες στην αρχαία Λακεδαίμονα πέραν των τριών μεγάλων ( όμοιοι , περίιοικοι , είλωτες ).
Υπομείονες : Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το τι ήταν.
α) Όμοιοι μειωμένων πολίτικών δικαιωμάτων.
β) Δωριείς που εγκαταστάθηκαν στις πόλεις των περιοίκων.
γ) Είλωτες με μειωμένα δικαιώματα πολίτη.
Σκιρίτες : Ξεχωριστή ομάδα περιοίκων που ζούσαν στα σύνορα Λακωνίας - Αρκαδίας ( Σκιρίτις ) . Καταλαμβάνανε τιμητική θέση στην παράταξη.
Νεοδαμώδεις : Απελευθερωμένοι είλωτες σύμφωνα με τις πηγές. Αλλά ο όρος πρέπει να σήμαινε κάτι παραπάνω γιατί οι απελευθερωμένοι είλωτες συνήθως είχαν όνομα δηλωτικό της προέλευσής τους : απελεύθεροι , επεύνακτοι , αφέτες , αδέσποτοι , ευρυκτήρες, δεσποσιοναύτες κ.α.
Ίσως λοιπόν οι νεοδαμώδεις ήταν είλωτες που πρόσφεραν τόσα πολλά στην Σπάρτη ώστε τους δόθηκε όχι μόνο ελευθερία , αλλά και κλήρος και πολιτικά δικαιώματα. Η λέξη "Νεοδαμώδης" μπορεί να σημαίνει νέος δημότης ( νέος πολίτης ) ή νέος δήμος ( νέο πολιτικό σώμα )
Τρόφιμοι : Μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν.
α) Ξένοι που ζούσαν στην Σπάρτη.
β) Νέοι που είχαν σταλεί στην Σπάρτη να εκπαιδευτούν χωρίς να γίνουν Όμοιοι.
γ) Παιδιά φτωχών Ομοίων που συμμετείχαν στην αγωγή με έξοδα πλουσίων Ομοίων και συντρόφευαν τους γιους τους.
δ) Γενικά όσοι έπαιρναν εκπαίδευση Ομοίου , χωρίς όμως να γίνονται Όμοιοι.
Μόθακες ή Μόθονες : Παιδιά δούλων ή/και ειλώτων που ανατρέφονταν μαζί με τα παιδιά των Λακεδαιμονίων και έπαιρναν πολιτικά δικαιώματα αφού περνούσαν την αγωγή . Μόθακες ήταν ο Καλλικρατίδας, ο Λύσανδρος και ο Γύλιππος.
Άλλες θεωρίες είναι :
α) Νέοι της Λακεδαίμονος που συντηρούνταν απ' τους Ομοίους.
β) Ελεύθεροι νέοι , αλλά όχι Λακεδαιμόνιοι , δηλαδή ξένοι , που μαζί με τα παιδιά των Ομοίων συμμετείχαν επιτυχώς στην αγωγή.
γ) Παιδιά φτωχών Ομοίων που βρίσκονταν σε σχέση εξάρτησης με πλούσιους Ομοίους και τα οποία συντρόφευαν τους γιους των πλουσίων Ομοίων στην αγωγή με επιτυχία .
δ) Νόθα παιδιά Ομοίων που δεν είχαν αναγνωρίσει επίσημα οι πατεράδες τους και συμμετείχαν επιτυχώς στην αγωγή και τους δίνονταν δικαιώματα Ομοίων.
ε) Νόθα παιδιά Ομοίων από μεικτούς γάμους με είλωτες ή/και περιοίκους που συμμετείχαν με επιτυχία στην αγωγή και τους δίνονταν δικαιώματα Ομοίων.
Βρασίδειοι : Είλωτες που εκστράτευσαν μαζί με τον Βρασίδα και για αντάλλαγμα τους επέτρεψαν να κατοικούν όπου θέλουν. ( Οι είλωτες δεν μπορούσαν να κατοικούν όπου ήθελαν εντός της Λακεδαίμονος . Ήταν συνδεδεμένοι με την γη που καλλιεργούσαν ).
Δούλοι: Εκτός από είλωτες υπήρχαν και δούλοι σύμφωνα με τον Πλάτωνα και επιγραφές του Ταινάρου .
Επεύνακτοι : Είλωτες που νυμφεύθηκαν χήρες Ομοίων.
Παρθενίαι : Παιδιά γυναικών από μη νόμιμο γάμο. Αποίκισαν τον Τάραντα.
Κατά τον Έφορο ήταν παιδιά νέων Ομοίων με Σπαρτιάτισσες κατά τον Α΄Μεσσηνιακό Πόλεμο. Τα παιδιά αυτά θεωρήθηκαν νόθα.
Κατά τον Θεόπομπο και τον Διόδωρο τον Σικελιώτη ήταν παιδιά Σπαρτιατισσών και ειλώτων.
Κατά τον Αριστοτέλη και τον Αντίοχο ήταν παιδιά Ομοίων που δεν συμμετείχαν στον πόλεμο. Κρίθηκαν άτιμοι , έγιναν είλωτες και τελικά στάλθηκαν να ιδρύσουν τον Τάταντα.
πηγές :
- Αναργυρος Κουτσιλιέρης , Ιστορία της Μάνης
- Ιστορία των Ελλήνων , ΔΟΜΗ , τόμοι 2 και 3