Σελίδα 5 από 5

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 26 Μαρ 2020, 16:31
από foscilis
:lol:

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 26 Μαρ 2020, 16:40
από Βλήμα
Μαύρο Πρόβατο έγραψε: 26 Μαρ 2020, 16:00 Οπως ειχε πει και ο Nandros στην γειτονια του υπηρχε ενας τραγος που τον λεγανε "παπα-πουλμαν". Απο τα λεφτα που μαζευε απο το παγκαρι ειχε αγορασει ολοκληρο πουλμαν και μια οικοδομη. Ολοι μας λιγο η πολυ εχουμε ακουστα για καποιον τετοιον παπα. Αυτο αποδεικνυει πως ειναι οι κανονες και οχι οι εξαιρεσεις!
Αν είχες ένα τυχαίο κι επαρκές στατιστικό δείγμα παπάδων από το οποίο πολλοί περισσότεροι θα αποδεικνύονταν διεφθαρμένοι (όχι ας πούμε 51% διεφθαρμένοι-49% μη διεφθαρμένοι, αλλά 70-30), τότε θα μπορούσες να μιλάς για ισχυρές ενδείξεις και πάλι όχι αποδείξεις. Τα "έχω ακουστά, έχεις ακουστά, έχει ακουστά" το μόνο που καταφέρνουν είναι να ενισχύουν ήδη υπάρχουσες προκαταλήψεις.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 01:15
από A0ANACIVC
Στην θεία Κοινωνία δεν μεταλαμβάνουμε και απορροφούμαστε εις Θεόν μόνον αλλά και το σώμα του Θεού, η Εκκλησία, κοινωνεί μεταξύ της, συστρέφεται, αναφέρεται και χαίρει, όπως οι εραστές κοινωνώντας τον έρωτα χαίρουν.

Γι' αυτό είναι δείγμα απιστίας, γελοίες αστικές συνήθειες όπως π.χ. η προήγηση στο άγιο Ποτήριο των παιδιών, λες και οι... μιαροί μεσήλικες και γέροι που ακολουθούν δεν είναι μέλη του σώματος του Χριστού.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 12:57
από Ασέβαστος
Namrail έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:27
Κόκκορας έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:20 η αληθεια ειναι πως μετρωντας τις θεσεις καθε εκκλησιας,θα μπορουσε π.χ να επιτραπει σε λιγους(φερ ειπειν το ενα τεταρτο οσων κανονικα δεχονται) να μπει σε αυτες για ενα διωρο την εβδομαδα ωρες δηλαδη της Θειας λειτουργιας με την υποχρεωση να φορανε μασκες
Ότι έχει μείνει ακόμα ανοιχτό, εξυπηρετεί βασικές αναγκες, πχ καταστήματα τροφοδοσίας, τράπεζες, φαρμακεία κλπ.

Μας λες λοιπόν ότι οι εκκλησίες πρέπει να μπουν στην ίδια κατηγορία με τα φαρμακεία. Δεν υπάρχει σωτηρία για κανέναν μας. Ο ανορθολογισμος έχει νικήσει.
δεν εχει νικησει. κλειστα ειναι. η λογικη, νικαει.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 13:17
από NKVD_SMERSH
Αυτή πρέπει να είναι η απάντηση!


Εικόνα

Εικόνα

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 13:24
από Ασέβαστος
Κόκκορας έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:55
η εκκλησια αφορα ενα διωρο την εβδομαδα...οχι ολη μερα καθε μερα...ενα το κρατουμενο.εξαλλου αφορα και καποια ζωτικη αναγκη που αθεοι δεν την καταλαβαινουν διοτι δεν την αποδεχονται
ζωτικη αναγκη ειναι κατι που αν δεν γινει, πεθαινεις.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 13:25
από Σέλευκας
τεν τεν έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:43
georgebi έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:36 Άσχετο με το θέμα αλλά πολύ προσφυγή παίζει σήμερα .... https://www.ant1news.gr/eidiseis/articl ... a-sti-xora ΣτΕ: προσφυγή κατά της ΠΝΠ για άμεση επιστροφή όσων εισέρχονται παράνομα στη χώρα
Η προσφυγή κατατέθηκε από τρεις γυναίκες με καταγωγή από το Αφγανιστάν και τα οκτώ ανήλικα παιδιά τους.Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της ΠΝΠ, βάσει της οποίας επιστρέφονται χωρίς καταγραφή στη χώρα προέλευσης ή καταγωγής εισέρχονται παράνομα στη χώρα, κατατέθηκε από τρείς γυναίκες από το Αφγανιστάν και τα 8 ανήλικα παιδιά τους.

Στην προσφυγή τους υποστηρίζουν ότι η απαγόρευση υποβολής αιτήσεων χορήγησης ασύλου που επιβλήθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση παραβιάζει τόσο τους διεθνείς και Ευρωπαϊκούς νομικούς κανόνες, όσο και το Σύνταγμα, που προστατεύουν τους πρόσφυγες και μετανάστες και ειδικότερα, όταν η Ελλάδα είναι πρώτη χώρα υποδοχής των προσφύγων μεταναστών.

Η κύρια συζήτηση στη μείζονα ολομέλεια του ΣτΕ προσδιορίστηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2020, ενώ προσεχώς θα κριθούν το αίτημα προσωρινής διαταγής και η αίτηση αναστολής.
3 γυναίκες από το Αφγανιστάν. :smt005: :smt005: :smt005:

Άραγε ποιος είναι από πίσω;;
Πέσαμε σε απόφοιτους του πανεπιστημίου της Καμπούλ

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 13:35
από Σέλευκας
Απέναντι απο το σπίτι μου δυο φορές τη βδομάδα έστηναν πάγκο κάτι Γιαχουβάδες. Τώρα με τα μέτρα δεν ξαναεμφανίστηκαν.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 14:58
από Μαύρο Πρόβατο
A0ANACIVC έγραψε: 27 Μαρ 2020, 01:15 Στην θεία Κοινωνία δεν μεταλαμβάνουμε και απορροφούμαστε εις Θεόν μόνον αλλά και το σώμα του Θεού,

Εικόνα

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 15:01
από Υδράργυρος
Τα άτυπα τζαμιά έκλεισαν στην Ελλάδα με δική τους πρωτοβουλία και πριν την εκκλησία της Ελλάδας. Προσευχή στο σπίτι έιπανε μην κολλήσουμε. Εδώ οι μάγοι το χαβά τους

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 15:11
από paul25
georgebi έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:36 Άσχετο με το θέμα αλλά πολύ προσφυγή παίζει σήμερα .... https://www.ant1news.gr/eidiseis/articl ... a-sti-xora ΣτΕ: προσφυγή κατά της ΠΝΠ για άμεση επιστροφή όσων εισέρχονται παράνομα στη χώρα
Η προσφυγή κατατέθηκε από τρεις γυναίκες με καταγωγή από το Αφγανιστάν και τα οκτώ ανήλικα παιδιά τους.Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της ΠΝΠ, βάσει της οποίας επιστρέφονται χωρίς καταγραφή στη χώρα προέλευσης ή καταγωγής εισέρχονται παράνομα στη χώρα, κατατέθηκε από τρείς γυναίκες από το Αφγανιστάν και τα 8 ανήλικα παιδιά τους.

Στην προσφυγή τους υποστηρίζουν ότι η απαγόρευση υποβολής αιτήσεων χορήγησης ασύλου που επιβλήθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση παραβιάζει τόσο τους διεθνείς και Ευρωπαϊκούς νομικούς κανόνες, όσο και το Σύνταγμα, που προστατεύουν τους πρόσφυγες και μετανάστες και ειδικότερα, όταν η Ελλάδα είναι πρώτη χώρα υποδοχής των προσφύγων μεταναστών.

Η κύρια συζήτηση στη μείζονα ολομέλεια του ΣτΕ προσδιορίστηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2020, ενώ προσεχώς θα κριθούν το αίτημα προσωρινής διαταγής και η αίτηση αναστολής.
Και που 'σαι ακομα....μολις τελειωσει η κατασταση εκτακτου αναγκης.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 23:25
από Κόκκορας
Ασέβαστος έγραψε: 27 Μαρ 2020, 13:24
Κόκκορας έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:55
η εκκλησια αφορα ενα διωρο την εβδομαδα...οχι ολη μερα καθε μερα...ενα το κρατουμενο.εξαλλου αφορα και καποια ζωτικη αναγκη που αθεοι δεν την καταλαβαινουν διοτι δεν την αποδεχονται
ζωτικη αναγκη ειναι κατι που αν δεν γινει, πεθαινεις.
π.χ περιπτερα καφετεριες take away κ.λπ σωστα;

αφου το βλεπεις τελειως υλιστικα.

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 23:29
από Υδράργυρος
Κόκκορας έγραψε: 27 Μαρ 2020, 23:25
Ασέβαστος έγραψε: 27 Μαρ 2020, 13:24
Κόκκορας έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:55
η εκκλησια αφορα ενα διωρο την εβδομαδα...οχι ολη μερα καθε μερα...ενα το κρατουμενο.εξαλλου αφορα και καποια ζωτικη αναγκη που αθεοι δεν την καταλαβαινουν διοτι δεν την αποδεχονται
ζωτικη αναγκη ειναι κατι που αν δεν γινει, πεθαινεις.
π.χ περιπτερα καφετεριες take away κ.λπ σωστα;

αφου το βλεπεις τελειως υλιστικα.
Τον καφε τον παιρνεις και φευγεις, στην εκκλησια θα συνωστιζονται, θα φιλανε το ιδιο τζαμι, και δε θα μπορεις να τους σταματησεις

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2020, 23:37
από The Age of Aquarius
Υδράργυρος έγραψε: 26 Μαρ 2020, 14:48 Όλες οι δυτικές θρησκείες έχουν αποβάλλει τη μαγεία από τη ρητορική τους, εδώ ακόμα πουλάνε μαγεία.
Αν πουλάγανε λιβάνι και μύρο και θρησκευτικές υπηρεσίες κόβοντας απόδειξη τότε όλοι θα ταν ευχαριστημένοι, έτσι; :102:

Re: Προσφυγή στο ΣτΕ από 4 δικηγόρους για το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης τέλεσης θρησκευτικων λειτουργιών

Δημοσιεύτηκε: 28 Μαρ 2020, 15:27
από georgebi
Του Δήμου Γ. Θανάσουλα δικηγόρου Παρ' Αρείω Πάγω : Γιατί η καθολική και αδιάκριτη απαγόρευση της Θείας Λατρείας ειναι παράνομη και καταχρηστική https://www.romfea.gr/epikairotita-xron ... taxristiki Γιατί ἡ καθολική καί ἀδιάκριτη ἀπαγόρευση
τῆς Θείας Λατρείας μέ τήν 2867/Υ1/16-3-2020 ΚΥΑ
εἶναι παράνομη καί καταχρηστική

Ἐπιτρέψτε μου νά συνεισφέρω στή σχετική προβληματική καί ἀρθρογραφία πού ἔχει ἀναπτυχθεῖ τίς τελευταῖες ἡμέρες σχετικά μέ τή νομιμότητα καί σκοπιμότητα τῆς καθολικῆς ἀπαγόρευσης τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργιῶν καί ἱεροπραξιῶν στούς θρησκευτικούς χώρους λατρείας γιά τό χρονικό διάστημα ἀπό 16-3-2020 ἕως 30-3-2020, ὅπως αὐτή ἔχει ἐπιβληθεῖ μέ τήν 2867/Υ1/16-3-2020 Κοινή Ὑπουργική Ἀπόφαση ( στό ἑξῆς ΚΥΑ). Λόγῳ παρανοήσεων σέ ἀρκετούς γιά τό ἀκριβές περιεχόμενο τῆς ΚΥΑ θά ἦταν σκόπιμο νά συμπεριλάβω ἐδῶ τό ἀκριβές ἐπίμαχο κείμενό της:

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ-ΥΓΕΙΑΣ

Ἔχοντας ὑπόψη:

1.Τίς διατάξεις τοῦ ἄρθρου πρώτου τῆς ἀπό 25-2-2020 Πράξεις Νομοθετικοῦ Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα ἀποφυγῆς καί περιορισμοῦ τῆς διάδοσης τοῦ κορωνοϊοῦ» (Α' 42) καί ἰδίως τῆς περίπτωσης στ' τῆς παραγράφου 2 καί τῆς παραγράφου 4 αὐτοῦ.....
ἀποφασίζουμε:

Ἄρθρο μόνο

1. Τήν προσωρινή ἀπαγόρευση τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργιῶν καί ἱεροπραξιῶν σέ ὅλους ἀνεξαιρέτως τούς χώρους θρησκευτικῆς λατρείας (κάθε εἴδους καί κάθε νομικοῦ, κανονικοῦ καί ἐν γένει θρησκευτικοῦ καθεστῶτος ναῶν καί παρεκκλησίων, εὐκτηρίων οἴκων, τεμενῶν κ.λπ.) κάθε δόγματος καί θρησκείας, ἀνεξαρτήτως μεγέθους καί χωρητικότητάς τους, στό σύνολο τῆς Ἐπικράτειας, γιά προληπτικούς λόγους δημόσιας ὑγείας καί γιά τό χρονικό διάστημα ἀπό 16.3.2020 ἕως καί 30.3.2020, κατά τά ἀναφερόμενα στίς σχετικές εἰσηγήσεις τῆς Ἐθνικῆς Ἐπιτροπῆς Προστασίας Δημόσιας Ὑγείας ἔναντι τοῦ κορωνοϊοῦ COVID-19.

Ἐπιτρέπεται μόνο ἡ προσέλευση πιστῶν, γιά ἀτομική προσευχή μέ βραχεῖα παραμονή τους στόν χῶρο λατρείας, τηρουμένης τῆς ἀναλογίας τοῦ ἑνός ἀτόμου ἀνά 10 τ.μ. ἐπιφανείας καί μέ ἐλάχιστη ἀπόσταση τά δύο (2) μέτρα μεταξύ τους.

Στόν ὑπολογισμό τοῦ προηγούμενου ἐδαφίου περιλαμβάνεται ἀποκλειστικά καί μόνο ἡ ἐπιφάνεια τοῦ κύριου/ὠφέλιμου χώρου πού ἐξυπηρετεῖ τίς λατρευτικές ἀνάγκες καί δέν συμπεριλαμβάνονται οἱ ἐπιφάνειες τυχόν ἄλλων ὅμορων κυρίων χώρων τοῦ ἀκινήτου πού ἐξυπηρετοῦν δραστηριότητες μή λατρευτικές (π.χ. χώρων σεμιναρίων καί ἀναγνωστηρίων), τυχόν βοηθητικῶν χώρων (π.χ. γραφείων, ἀποθηκῶν), χώρων ὑγιεινῆς, κοινοχρήστων κ.λπ.

Οἱ ὑπεύθυνοι τῶν χώρων λατρείας ὀφείλουν νά διασφαλίζουν ὅτι τηρεῖται ἀνά πᾶσα στιγμή ἡ ὡς ἄνω ἀναλογία ἀριθμοῦ πιστῶν/τετραγωνικῶν καί ἡ ἀπόσταση μεταξύ τῶν πιστῶν, καθώς καί ὅλα τά μέτρα ὑγιεινῆς πού ἔχουν θεσπίσει οἱ ἁρμόδιες ἀρχές.

Στίς εἰσόδους τῶν χώρων λατρείας θά πρέπει νά ὑπάρχει συσκευή μέ ἀπολυμαντικό/ἀντισηπτικό ἤ ἰσοδύναμης δράσης προϊόν, πρός ἐλεύθερη χρήση ἀπό τούς πιστούς.

2. Οἱ ὡς ἄνω ἀπαγορεύσεις καί ὑποχρεώσεις καταλαμβάνουν καί τούς χώρους λατρείας πού βρίσκονται ἐνταγμένοι ἐντός δημοσίων, δημοτικῶν, φιλανθρωπικῶν, κοινωφελῶν ἤ ἄλλων ὑπηρεσιῶν, καταστημάτων καί ἐγκαταστάσεων (π.χ. νοσοκομείων καί ψυχιατρείων, γηροκομείων, οἰκοτροφείων, κοιμητηρίων, κατασκηνώσεων) καί ἰδιωτικῶν κτημάτων, κτιρίων καί ἐπιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιῶν, κέντρων ἐκδηλώσεων, ξενοδοχείων).

3. Οἱ ὡς ἄνω ἀπαγορεύσεις καί ὑποχρεώσεις καταλαμβάνουν καί τούς ναούς καί πάσης φύσεως χώρους λατρείας πού κεῖνται ἐντός τῶν ἱερῶν μονῶν, μοναστηριῶν καί κάθε εἴδους καί νομικοῦ/κανονικοῦ καθεστῶτος χώρων ἐγκαταβίωσης....

Ἀπό τήν ἀνάγνωση τῆς ΚΥΑ ἀντιλαμβάνεται κανείς ὅτι ἡ ἀπαγόρευση εἶναι καθολική καί ἀδιάστικτη. Πιό αὐστηρή δέν μποροῦσε νά γίνει.

Τό ἀπόλυτο τῆς ἀπαγόρευσης προκαλεῖ θυμηδία καθώς ἀπαγορεύει τήν τέλεση κάθε ἱεροπραξίας ἀκόμη καί στίς Ἱερές Μονές ὅπου κατά τά λοιπά οἱ Μοναχοί/ές ζοῦν κοινοβιακά ἔχοντας κοινή τράπεζα!

Δέν ἐξαιρεῖ μάλιστα ἀκόμη καί τό Ἅγιον Ὄρος, καθώς ρητά μνημονεύει ὅλην τήν Ἐπικράτεια. Εἶναι τόσο πρόδηλη ἐδῶ ἡ καταχρηστικότητα τῆς διατάξεως ὥστε εὔλογα νά ἀπορεῖ κανείς ἐάν ὁ νομοθέτης εἶναι τόσο πλημμελῶς καταρτισμένος περί τῶν ἱεροπραξιῶν καί τῆς μοναστικῆς ζωῆς ἤ μήπως ἐμφορεῖται ἀπό ἀποστροφή πρός τίς κάθε εἴδους ἱεροπραξίες!

Εἶχε ὅμως τό δικαίωμα αὐτό ὁ νομοθέτης; Τήν ἀπάντησή μας τή δίδει τό ἴδιο τό κείμενο τῆς ἀπό 25-2-2020 Πράξεως Νομοθετικοῦ Περιεχομένου μέ τίτλο «Κατεπείγοντα μέτρα ἀποφυγῆς καί περιορισμοῦ τῆς διάδοσης τοῦ κορωνοϊοῦ» ( στό ἑξῆς ΠΝΠ ) δυνάμει τῆς ὁποίας καί μόνον ἦταν δυνατή ἡ ἔκδοση τῆς ἐπίμαχης ΚΥΑ, πού ἄλλωστε τή μνημονεύει στό κείμενό της ὅπως τό παραθέσαμε παραπάνω. Ἐκεῖ ὄντως διαβάζουμε ὅτι:

Ἄρθρο πρῶτο

Μέτρα πρόληψης, ὑγειονομικῆς παρακολούθησης καί περιορισμοῦ τῆς διάδοσης τῆς νόσου.

1. Πρός τόν σκοπό τῆς ἀποφυγῆς κινδύνου ἐμφάνισης ἤ καί διάδοσης κορωνοϊοῦ πού ἐνδέχεται νά ἔχουν σοβαρές ἐπιπτώσεις στή δημόσια ὑγεία, μπορεῖ νά ἐπιβάλλονται μέτρα πρόληψης, ὑγειονομικῆς παρακολούθησης, καθώς καί περιορισμοῦ τῆς διάδοσης τῆς νόσου.

2. Τά μέτρα αὐτά συνίστανται:...(στ) στήν προσωρινή ἀπαγόρευση τῆς λειτουργίας σχολικῶν μονάδων καί πάσης φύσεως ἐκπαιδευτικῶν δομῶν, φορέων καί ἱδρυμάτων, δημοσίων καί ἰδιωτικῶν, κάθε τύπου καί βαθμοῦ, χώρων θρησκευτικῆς λατρείας,.....

Κατά τήν ἐπιβολή τῶν μέτρων ἐπιλέγεται ἀπό τά ἁρμόδια ὄργανα τό ἠπιότερο δυνατό γιά τήν ἐκπλήρωση τοῦ σκοποῦ του, ὑπό τό πρῖσμα τῆς συνταγματικῆς ἀρχῆς τῆς ἀναλογικότητας.

Ἄς δοῦμε καί ποιά εἶναι ἡ συνταγματική ἀρχή τῆς ἀναλογικότητας.

Ἄρθρο 25 τοῦ Συντάγματος

1. Τά δικαιώματα τοῦ ἀνθρώπου ὡς ἀτόμου καί ὡς μέλους τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου καί ἡ ἀρχή τοῦ κοινωνικοῦ κράτους δικαίου τελοῦν ὑπό τήν ἐγγύηση τοῦ Κράτους. Ὅλα τά κρατικά ὄργανα ὑποχρεοῦνται νά διασφαλίζουν τήν ἀνεμπόδιστη καί ἀποτελεσματική ἄσκησή τους. Τά δικαιώματα αὐτά ἰσχύουν καί στίς σχέσεις μεταξύ ἰδιωτῶν στίς ὁποῖες προσιδιάζουν. Οἱ κάθε εἴδους περιορισμοί πού μποροῦν κατά τό Σύνταγμα νά ἐπιβληθοῦν στά δικαιώματα αὐτά πρέπει νά προβλέπονται εἴτε ἀπευθείας ἀπό τό Σύνταγμα εἴτε ἀπό τό νόμο, ἐφόσον ὑπάρχει ἐπιφύλαξη ὑπέρ αὐτοῦ καί νά σέβονται τήν ἀρχή τῆς ἀναλογικότητας.

2. H ἀναγνώριση καί ἡ προστασία τῶν θεμελιωδῶν καί ἀπαράγραπτων δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν Πολιτεία ἀποβλέπει στήν πραγμάτωση τῆς κοινωνικῆς προόδου μέσα σέ ἐλευθερία καί δικαιοσύνη.

3. H καταχρηστική ἄσκηση δικαιώματος δέν ἐπιτρέπεται.

4. Τό Κράτος δικαιοῦται νά ἀξιώνει ἀπό ὅλους τούς πολῖτες τήν ἐκπλήρωση τοῦ χρέους τῆς κοινωνικῆς καί ἐθνικῆς ἀλληλεγγύης.

Ἀπό τόν συνδυασμό τῶν παραπάνω προκύπτει ἀβίαστα ὅτι τό Κράτος χάριν τῆς ἐθνικῆς κοινωνικῆς ἀλληλεγγύης - Δημόσιας Ὑγείας ἐν προκειμένῳ - μπορεῖ νά ἐπιβάλει περιορισμούς στήν ἄσκηση τῶν ἀτομικῶν καί κοινωνικῶν μας δικαιωμάτων ὑπό τόν ὅρο ὅμως ὅτι θά ἐπιλέξει τούς περιορισμούς αὐτούς πού θά ἐξυπηρετοῦν μέν τή διασφάλιση τῶν πολιτῶν ἀπό τόν Κορωνοϊό ἀλλά ταυτόχρονα θά εἶναι καί οἱ ἠπιότεροι δυνατοί ὡς πρός τά δικαιώματά μας.

Μέ ἄλλα λόγια ἡ Πολιτεία ὀφείλει μεταξύ διαφόρων ἐξίσου ἀποτελεσματικῶν μέτρων πού μπορεῖ νά πάρει γιά τή Δημόσια Ὑγεία, νά ἐπιλέγει αὐτά πού θά θίγουν τό λιγότερο δυνατό τή Θρησκευτική μας ἐλευθερία.

Μέ τήν ἐπίμαχη ἀπόλυτη ἀπαγόρευση -ὅπως προαναφέρθηκε- εἶναι σαφές ὅτι ὄχι ἁπλά περιορίζεται ἡ θρησκευτική μας ἐλευθερία ἀλλά πλήττεται ὁ ἴδιος ὁ πυρήνας τοῦ δικαιώματός μας ὥστε νά ἀκυρώνεται πλήρως ἡ Θρησκευτική μας ἐλευθερία.

Ὁ λόγος εἶναι ὅτι ἀπαγορεύεται σέ ὅλην τήν Ἐπικράτεια ἡ τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας μετά τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας, ἕνα Μυστήριο κομβικό γιά τήν Ὀρθόδοξη Πίστη μας, sine qua non γιά τήν ἀκρίβεια, χωρίς τό ὁποῖο οὐσιαστικά δέν δύναται νά ζεῖ ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός, χωρίς τό ὁποῖο ὑπονομεύεται ὁ ἴδιος ὁ θεσμός τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.

Ὑποστηρίχθηκε σχετικά ὅτι παράλληλα μέ τήν ἀπαγόρευση προβλέφθηκε ἡ δυνατότητα τηλεοπτικῆς – ραδιοφωνικῆς παρακολούθησης τῆς Θείας Λειτουργίας καί τῶν λοιπῶν ἀκολουθιῶν καί ὅτι σέ κάθε περίπτωση πρόκειται γιά προσωρινό μέτρο.

Ὡς πρός τό πρῶτο ἐπιχείρημα γνωρίζουμε ὅλοι ὅτι ἡ συμμετοχή στή Θεία Λειτουργία προϋποθέτει τουλάχιστον τήν φυσική μας παρουσία καί τό νά λέει κανείς ὅτι αὐτή ὑποκαθίσταται ραδιοτηλεοπτικῶς εἶναι σάν νά ἰσχυρίζεται ὅτι κοιτώντας τή βιτρίνα ἑνός ἑστιατορίου δύναται κανείς νά χορτάσει!

Ὡς πρός τό δεύτερο ἐπιχείρημα γιά τήν προσωρινότητα τοῦ μέτρου, αὐτό καταρρίπτεται ἀπό τήν ἴδια τήν ΠΝΠ πού δέν τῆς ἀρκεῖ ἡ προσωρινότητα τῶν μέτρων πού προβλέπει ἀλλά καί ἡ διασφάλιση τῆς ἐφαρμογῆς τῆς ἀρχῆς τῆς ἀναλογικότητας.

Ὑπῆρχαν μέτρα πού νά ἐξυπηρετοῦσαν τή διασφάλιση τῆς μή διάδοσης τοῦ ἰοῦ καί ταυτόχρονα νά μήν πλήττουν τόν ἴδιο τόν πυρῆνα τοῦ δικαιώματός μας στή Θρησκευτική μας Ἐλευθερία; Εἶναι σαφές ὅτι αὐτά ὑπῆρχαν μέ τήν πρόβλεψη π.χ. ἐλαχίστων τετραγωνικῶν ἤ ἀριθμοῦ προσώπων.

Στό προληπτικά μέτρα πού ἔχουν παρθεῖ γιά ἄλλες δραστηριότητες προβλέπονται τέτοιες ποσοστώσεις, ἐνῷ ἡ πράξη ἔχει δείξει ὅτι ὁ Ἑλληνικός Λαός ἐπιδεικνύει ἀξιοζήλευτη ὡριμότητα καί αὐτοπειθαρχία.

Εἶναι λοιπόν σαφές ἀπό τά παραπάνω ὅτι ὁ ἀποκλεισμός μας ἀπό τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας δέν εἶναι ἕνα ἐκ Θεοῦ ἐπιτίμιο.

Προέρχεται ἀπό μία διοικητική πράξη, μία ἀπόλυτη ἀπαγόρευση. μία ἀκραία ἐπιλογή πού στερεῖται τεκμηρίωσης καί ἐλέγχεται ὡς ἐκτός νομοθετικῆς ἐξουσιοδοτήσεως παράνομη καί καταχρηστική.

Τό αὐτό βεβαιώνεται καί ἀπό τήν πρόσφατη σχετική ἐπιστολή τοῦ Ἀρχιεπισκόπου μας πρός τήν Ὑπουργό Παιδείας καί Θρησκευμάτων συνυπεύθυνη μέ τόν Ὑπουργό Ὑγείας γιά τήν ἀπαγορευτική ΚΥΑ.

Πρόσφατη μελέτη ἑνός ἀπό τά μεγαλύτερα κέντρα στατιστικῆς τῶν ΗΠΑ, τοῦ PEW Research Center καταγράφει ὅτι ἐβδομαδι- αίως ἐκκλησιάζεται τό 17% τῶν Ἑλλήνων.

Ἐάν σέ αὐτό τό ποσοστό προστεθοῦν καί οἱ λιγότεροι “τακτικοί” εἶναι σαφές ὅτι ἡ ἀπαγόρευση, ὅπως ἔχει τόσο ἀπόλυτα ληφθεῖ, πλήττει τό θρησκευτικό συναίσθημα τῆς μεγάλης μερίδας τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν.

Στίς δύσκολες στιγμές πού αὐτοί βιώνουν ἡ ἀπαγόρευση αὐτή λειτουργεῖ ἐπιβαρυντικά στόν ψυχισμό τους καί καθιστᾶ πολύ πιό δυσβάσταχτο τόν ἐγκλεισμό πού πρέπει νά ὑπομείνουν γιά πολλές ἑβδομάδες ἀκόμη, ὅπως δυστυχῶς προοιωνίζεται.

Μόλις πρίν λίγα 24ωρα τό Γαλλικό ΣτΕ μέ τήν ὑπ' ἀρίθμ. 439674/22.3.2020 ἀπόφασή του ἔκρινε μή νόμιμο τό αἴτημα γιά περαιτέρω αὐστηροποίηση τῶν μέτρων τῆς ἀπαγόρευσης κυκλοφορίας τῶν πολιτῶν μέ μεταξύ ἄλλων σκεπτικό ὅτι ἡ αὐστηροποίηση αὐτή δέ συνεπάγεται καί ἄνευ ἑτέρου διασφάλιση τῆς δημόσιας ὑγείας καί ὅτι ἀντίθετα μπορεῖ νά λειτουργήσει καί ἐπιβαρυντικά πρός αὐτή.

Στίς 30 Μαρτίου ἡ ΚΥΑ ἐκπνέει καί θά πρέπει νά ἀνανεωθεῖ. Εἶναι εὐχῆς ἔργον οἱ ὑπεύθυνοι νά ἀντιληφθοῦν τό προδήλως παράνομό της ἀποφάσεώς τους καί νά διασφαλίσουν τήν ἔστω καί μέ θεμιτούς περιορισμούς Θρησκευτική Ἐλευθερία στούς Ἕλληνες Ὀρθοδόξους Πολῖτες.

Ἴσως τότε νά ἔχουμε ὅλοι μας λίγη μεγαλύτερη παρρησία πρός τόν Θεό γιά νά ζητήσουμε τό Ἔλεός του στή δοκιμασία πού μᾶς ἔχει ἐπιτρέψει καί οἱ Ἱερεῖς μας νά ἀνακτήσουν τήν πεποίθηση ὅτι ἀξίως φέρουν τό ὄνομα ”Λειτουργοί τοῦ Ὑψίστου”.