Αυτό είναι η παράδοση.
Αν είναι έτσι να δεχτούμε πως η Πορταιτισα κολυμπούσε και περπατούσε στο όρος.
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Αυτό είναι η παράδοση.
παράδοση είναι το παστέλι... και τα παξιμάδια...Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 10:17Αυτό είναι η παράδοση.
Αν είναι έτσι να δεχτούμε πως η Πορταιτισα κολυμπούσε και περπατούσε στο όρος.
Εσύ μπερδευεσαι.taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 10:30παράδοση είναι το παστέλι... και τα παξιμάδια...Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 10:17Αυτό είναι η παράδοση.
Αν είναι έτσι να δεχτούμε πως η Πορταιτισα κολυμπούσε και περπατούσε στο όρος.
αυτό που σου έβαλα είναι έργο του 1ου αιωνα μ.Χ....που έχει διακοσμηθεί αιώνες αργότερα και γι αυτό σε μπερδεύει ίσως η τεχνοτροπία της διακόσμησης...
ψάξε να βρεις ποιά είναι... έχει ωραίο μύθο... δεν το λέω για να έχει ενδιαφέρον... αν θες όμως το μαρτυράω.... είμαι μαρτυριάρης....![]()
για αλλη εικονα γραφεις εσυ...Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 12:18Εσύ μπερδευεσαι.taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 10:30παράδοση είναι το παστέλι... και τα παξιμάδια...Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 10:17
Αυτό είναι η παράδοση.
Αν είναι έτσι να δεχτούμε πως η Πορταιτισα κολυμπούσε και περπατούσε στο όρος.
αυτό που σου έβαλα είναι έργο του 1ου αιωνα μ.Χ....που έχει διακοσμηθεί αιώνες αργότερα και γι αυτό σε μπερδεύει ίσως η τεχνοτροπία της διακόσμησης...
ψάξε να βρεις ποιά είναι... έχει ωραίο μύθο... δεν το λέω για να έχει ενδιαφέρον... αν θες όμως το μαρτυράω.... είμαι μαρτυριάρης....![]()
Ούτε το υλικό , ούτε η τεχνική είναι 1ου αιώνα.
Δύο χρονολογήσεις που έχουν γίνει είναι όντως 11ου και 11ου-12ου αιώνα.
Για την ίδια εικόνα μιλάτε και ναι, παρά τα όσα αφηγούνται οι μοναχοί δεν πρέπει να είναι παλιότερη του 11ου αιώνα..taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 17:36για αλλη εικονα γραφεις εσυ...Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 12:18 Εσύ μπερδευεσαι.
Ούτε το υλικό , ούτε η τεχνική είναι 1ου αιώνα.
Δύο χρονολογήσεις που έχουν γίνει είναι όντως 11ου και 11ου-12ου αιώνα.
δεν ειναι αυτη που εβαλα...
δεν εχεις βρει ποια ειναι...
10 αιωνες μουφα; τόσο τραβηγμένο;Japetus έγραψε: 20 Ιουν 2022, 18:02Για την ίδια εικόνα μιλάτε και ναι, παρά τα όσα αφηγούνται οι μοναχοί δεν πρέπει να είναι παλιότερη του 11ου αιώνα..taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 17:36για αλλη εικονα γραφεις εσυ...Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 12:18 Εσύ μπερδευεσαι.
Ούτε το υλικό , ούτε η τεχνική είναι 1ου αιώνα.
Δύο χρονολογήσεις που έχουν γίνει είναι όντως 11ου και 11ου-12ου αιώνα.
δεν ειναι αυτη που εβαλα...
δεν εχεις βρει ποια ειναι...
taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 18:1310 αιωνες μουφα; τόσο τραβηγμένο;Japetus έγραψε: 20 Ιουν 2022, 18:02Για την ίδια εικόνα μιλάτε και ναι, παρά τα όσα αφηγούνται οι μοναχοί δεν πρέπει να είναι παλιότερη του 11ου αιώνα..taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 17:36
για αλλη εικονα γραφεις εσυ...
δεν ειναι αυτη που εβαλα...
δεν εχεις βρει ποια ειναι...
και η μονη μουφα;
και οι ιδρυτές της μονής μούφα;
και ο δημιουργός της εικόνας μούφας;
ουλα ψέμματα;

Όλες αυτές οι αναπαραστάσεις προέρχονται από την περίοδο της ύστερης Τουρκοκρατίας, ιδίως του 17ου και 18ου αιώνα, σε λαϊκές επαρχιακές ζωγραφιές. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Ξυγγόπουλο, καμία παράσταση του Αγίου ως κυνοκεφάλου δεν απαντάται στα βυζαντινά χρόνια. Σύμφωνα με το Συναξάριο του Αγίου αναφέρεται ότι «Περὶ τούτου τοῦ ἐνδόξου καὶ μεγαλομάρτυρος τερατώδη λέγεταί τινά καὶ παράδοξα, ὅτι τε κυνοπρόσωπος ἦν ἐκ τῆς χώρας τῶν τοὺς ἀνθρώπους κατεσθιόντων καὶ ὅτι πρότερον ἀνθρώπους ἤσθιεν, ὕστερον δὲ μετὰ τὸ πιστεῦσαι Χριστῷ μετεμορφώθη. Οὐκ ἔστι δὲ τοῦτο, οὐκ ἔστιν· ἀλλὰ τινὲς αὐτὸν οὕτως ὑπενόησαν διὰ τὸ ἐθνικὸν καὶ ἄγριον καὶ φοβερόν.» Δηλαδή για την Εκκλησιαστική συνείδηση, η λαϊκή αυτή παράδοση που είναι σχετική με την απεικόνιση του Αγίου ως σκύλου, αποκρούσθηκε.[5]
Σε κώδικα του 11ου αιώνα ο Χριστόφορος «ἐκ τοῦ γένους τῶν κυνοκεφάλων ὐπῆρχεν, γῆς δὲ τῶν ἀνθρωποφάγων». Και περιγράφεται ως ἀνὴρ νεανίας, φοβερὸς τῷ εἴδει, καὶ ὑπερμεγέθης τῷ σώματι καὶ τῷ πάχει· οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς ἀστὴρ ὁ πρωῒ ἀνατέλλων, καὶ οἱ ὀδόντες αὐτοῦ ὡς συάγρου ἐξέχοντες.[6] Έτσι από τα κείμενα προκύπτει πως υπήρχε παράδοση περί καταγωγής του Χριστόφορου από τη χώρα των Κυνοκεφάλων, χωρίς όμως να λέγεται ότι αυτός ήταν κυνοκέφαλος.[6] Το θέμα της ερμηνείας του Κυνοκέφαλου Αγίου έχει απασχολήσει τους ερευνητές, οι οποίοι το συνδέουν με τον Αιγύπτιο θεό Άνουβι αλλά δυσκολεύονται να βρουν τη συνέχεια, αφού η μορφή αυτή είναι γνωστή περισσότερο από νεότερες εικόνες.[2][7] Γενικά η απεικόνισή του ως σκύλου συνδέεται με μια λαϊκή, ανατολική μορφή του Αγίου[2][4].
Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 20 Ιουν 2022, 23:39taxalata xalasa έγραψε: 20 Ιουν 2022, 18:1310 αιωνες μουφα; τόσο τραβηγμένο;Japetus έγραψε: 20 Ιουν 2022, 18:02
Για την ίδια εικόνα μιλάτε και ναι, παρά τα όσα αφηγούνται οι μοναχοί δεν πρέπει να είναι παλιότερη του 11ου αιώνα..
και η μονη μουφα;
και οι ιδρυτές της μονής μούφα;
και ο δημιουργός της εικόνας μούφας;
ουλα ψέμματα;
Υπάρχουν πάμπολλα αντίστοιχα παραδείγματα.
Το "στέμμα του Νικηφόρου Φωκά" είναι επισκοπική μίτρα του 18ου αιώνα, ενώ η "ασπίδα του Αγίου Μερκουρίου" γερμανική μεταλλική εικόνα του 15ου αιώνα.
Τα τεμάχια του Τιμίου Σταυρού είναι όσο ένα δάσος από διαφορετικά μάλιστα δέντρα, ενώ ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος θα πρέπει να είχε τουλάχιστον τρία κεφάλια, αν αληθεύουν όλες οι αντίστοιχες αφηγήσεις των μονών.
Ζαποτέκος έγραψε: 13 Μαρ 2025, 08:38 ( Αν και όχι για την Θεοτόκο , έχει ενδιαφέρον λόγω των ημερών ).
Μεταβυζαντινές και όχι βυζαντινές οι απεικονίσεις του Αγίου Χριστοφόρου ως σκυλοκέφαλου ;![]()
Οι κυνοκέφαλες εικόνες τoύ Αγίου Χριστοφόρου
Ανήκουν στη γνήσια Ορθόδοξη παράδοση;
Τού βυζαντινολόγου και ακαδημαϊκού Ανδρέα Ξυγγόπουλου
https://www.oodegr.com/oode/orthod/ag_e ... alos_1.htm
Βλ. και εδώ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE ... E%BF%CF%82
Όλες αυτές οι αναπαραστάσεις προέρχονται από την περίοδο της ύστερης Τουρκοκρατίας, ιδίως του 17ου και 18ου αιώνα, σε λαϊκές επαρχιακές ζωγραφιές. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Ξυγγόπουλο, καμία παράσταση του Αγίου ως κυνοκεφάλου δεν απαντάται στα βυζαντινά χρόνια. Σύμφωνα με το Συναξάριο του Αγίου αναφέρεται ότι «Περὶ τούτου τοῦ ἐνδόξου καὶ μεγαλομάρτυρος τερατώδη λέγεταί τινά καὶ παράδοξα, ὅτι τε κυνοπρόσωπος ἦν ἐκ τῆς χώρας τῶν τοὺς ἀνθρώπους κατεσθιόντων καὶ ὅτι πρότερον ἀνθρώπους ἤσθιεν, ὕστερον δὲ μετὰ τὸ πιστεῦσαι Χριστῷ μετεμορφώθη. Οὐκ ἔστι δὲ τοῦτο, οὐκ ἔστιν· ἀλλὰ τινὲς αὐτὸν οὕτως ὑπενόησαν διὰ τὸ ἐθνικὸν καὶ ἄγριον καὶ φοβερόν.» Δηλαδή για την Εκκλησιαστική συνείδηση, η λαϊκή αυτή παράδοση που είναι σχετική με την απεικόνιση του Αγίου ως σκύλου, αποκρούσθηκε.[5]
Σε κώδικα του 11ου αιώνα ο Χριστόφορος «ἐκ τοῦ γένους τῶν κυνοκεφάλων ὐπῆρχεν, γῆς δὲ τῶν ἀνθρωποφάγων». Και περιγράφεται ως ἀνὴρ νεανίας, φοβερὸς τῷ εἴδει, καὶ ὑπερμεγέθης τῷ σώματι καὶ τῷ πάχει· οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς ἀστὴρ ὁ πρωῒ ἀνατέλλων, καὶ οἱ ὀδόντες αὐτοῦ ὡς συάγρου ἐξέχοντες.[6] Έτσι από τα κείμενα προκύπτει πως υπήρχε παράδοση περί καταγωγής του Χριστόφορου από τη χώρα των Κυνοκεφάλων, χωρίς όμως να λέγεται ότι αυτός ήταν κυνοκέφαλος.[6] Το θέμα της ερμηνείας του Κυνοκέφαλου Αγίου έχει απασχολήσει τους ερευνητές, οι οποίοι το συνδέουν με τον Αιγύπτιο θεό Άνουβι αλλά δυσκολεύονται να βρουν τη συνέχεια, αφού η μορφή αυτή είναι γνωστή περισσότερο από νεότερες εικόνες.[2][7] Γενικά η απεικόνισή του ως σκύλου συνδέεται με μια λαϊκή, ανατολική μορφή του Αγίου[2][4].
Αναφέρεται πως υπάρχει σχετική εικόνα του 11ου αιΖαποτέκος έγραψε: 13 Μαρ 2025, 08:38 ( Αν και όχι για την Θεοτόκο , έχει ενδιαφέρον λόγω των ημερών ).
Μεταβυζαντινές και όχι βυζαντινές οι απεικονίσεις του Αγίου Χριστοφόρου ως σκυλοκέφαλου ;![]()
Οι κυνοκέφαλες εικόνες τoύ Αγίου Χριστοφόρου
Ανήκουν στη γνήσια Ορθόδοξη παράδοση;
Τού βυζαντινολόγου και ακαδημαϊκού Ανδρέα Ξυγγόπουλου
https://www.oodegr.com/oode/orthod/ag_e ... alos_1.htm
Βλ. και εδώ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE ... E%BF%CF%82
Όλες αυτές οι αναπαραστάσεις προέρχονται από την περίοδο της ύστερης Τουρκοκρατίας, ιδίως του 17ου και 18ου αιώνα, σε λαϊκές επαρχιακές ζωγραφιές. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Ξυγγόπουλο, καμία παράσταση του Αγίου ως κυνοκεφάλου δεν απαντάται στα βυζαντινά χρόνια. Σύμφωνα με το Συναξάριο του Αγίου αναφέρεται ότι «Περὶ τούτου τοῦ ἐνδόξου καὶ μεγαλομάρτυρος τερατώδη λέγεταί τινά καὶ παράδοξα, ὅτι τε κυνοπρόσωπος ἦν ἐκ τῆς χώρας τῶν τοὺς ἀνθρώπους κατεσθιόντων καὶ ὅτι πρότερον ἀνθρώπους ἤσθιεν, ὕστερον δὲ μετὰ τὸ πιστεῦσαι Χριστῷ μετεμορφώθη. Οὐκ ἔστι δὲ τοῦτο, οὐκ ἔστιν· ἀλλὰ τινὲς αὐτὸν οὕτως ὑπενόησαν διὰ τὸ ἐθνικὸν καὶ ἄγριον καὶ φοβερόν.» Δηλαδή για την Εκκλησιαστική συνείδηση, η λαϊκή αυτή παράδοση που είναι σχετική με την απεικόνιση του Αγίου ως σκύλου, αποκρούσθηκε.[5]
Σε κώδικα του 11ου αιώνα ο Χριστόφορος «ἐκ τοῦ γένους τῶν κυνοκεφάλων ὐπῆρχεν, γῆς δὲ τῶν ἀνθρωποφάγων». Και περιγράφεται ως ἀνὴρ νεανίας, φοβερὸς τῷ εἴδει, καὶ ὑπερμεγέθης τῷ σώματι καὶ τῷ πάχει· οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς ἀστὴρ ὁ πρωῒ ἀνατέλλων, καὶ οἱ ὀδόντες αὐτοῦ ὡς συάγρου ἐξέχοντες.[6] Έτσι από τα κείμενα προκύπτει πως υπήρχε παράδοση περί καταγωγής του Χριστόφορου από τη χώρα των Κυνοκεφάλων, χωρίς όμως να λέγεται ότι αυτός ήταν κυνοκέφαλος.[6] Το θέμα της ερμηνείας του Κυνοκέφαλου Αγίου έχει απασχολήσει τους ερευνητές, οι οποίοι το συνδέουν με τον Αιγύπτιο θεό Άνουβι αλλά δυσκολεύονται να βρουν τη συνέχεια, αφού η μορφή αυτή είναι γνωστή περισσότερο από νεότερες εικόνες.[2][7] Γενικά η απεικόνισή του ως σκύλου συνδέεται με μια λαϊκή, ανατολική μορφή του Αγίου[2][4].
οι αργοναυτες πολεμησαν με τους κυνοκέφαλους στον δουναβη, στο τριεθνες ρουμανιας-σερβιας-βουλγαρίας.Saturn έγραψε: 15 Μαρ 2025, 00:03 Σε κοπτικό? Δηλαδή, πρόκειται για την παλαιότερη αν όχι μια από τις παλαιότερες απεικονίσεις?
Ο Άννουβις ήταν Αιγύπτιος
Τον Αννουβι λένε κάποιοι επίσης οτι λατρεύει εκτός άλλων, το Βατικανό
Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: 14 Μαρ 2025, 23:52 Αναφέρεται πως υπάρχει σχετική εικόνα του 11ου αι
με τον άγιο κυνοκέφαλο, στο Σινά καθώς και παλαιότερη τοιχογραφία , ίσως και του 7ου άι σε κοπτικό μοναστήρι.
Δυστυχώς δε μπόρεσα να βρω τις απεικονίσεις
Μυθικές ανθρωπόμορφες φυλές

