ΓΑΛΗ έγραψε: 17 Σεπ 2019, 09:00 Εννοείς ότι όσοι ακούγονται στα ηχογραφημένα αποσπάσματα ήθελαν να φύγουν και δεν μπορούσαν;
Να πάνε που και να κάνουν τι; Και σε ποια ακριβώς χρονική περίοδο αναφερόμαστε;
Βεβαίως.ΟΙ δούλοι για αυτό λέγονται δούλοι.Είναι ιδιοκτησία άλλου και δεν μπορούν να φύγουν.Η πραγματική έννοια της δουλείας και όχι η μεταφορική (δουλεία = κακές συνθήκες εργασίας) είτε στην αρχαιότητα είτε στη νέα εποχή είναι η εξαναγκασμένη εργασία και έλεγχος της ζωής του δούλου από τον κύριό του και όχι ο μικρός μισθός του ελεύθερου εργάτη.Όσο για την Αμερική του 19ου αιώνα,οι ελεύθεροι μπορούσαν να πάνε όπου ήθελαν από το Φαρ Ουέστ που ήταν άδειο ως τις πόλεις του βορρά.Εδώ οι υποστηρικτές της δουλοκτησίας σέρβιραν επιχειρήματα προσομοιάζοντα με σημερινά ..βορειοκορεατικά λέγοντας ότι οι δούλοι είχαν εξασφαλισμένη τροφή και στέγη (αυτή που είχαν) ενώ οι ελεύθεροι εργάτες μπορεί να πέθαιναν της πείνας από την ανεργία - κάτι που δεν αποκλειόταν την εποχή εκείνη.Η αντιπαράθεση είχε και οικονομικά επιχειρήματα φυσικά.
Το ρεπουμπλικανικό κόμμα που ιδρύθηκε από τον Λίνκολν απέρριψε όλα αυτά τα επιχειρήματα και είπε η ελευθερία του ατόμου είναι πάνω απ όλα.
Το γεγονός ότι το ίδιο κόμμα που υποστήριζε τη δουλεία με επιχειρήματα ότι συμφέρει τους δούλους γιατί τους προστατεύει από τον σκληρό κόσμο έξω από τη φυτεία,το δημοκρατικό,είναι το ίδιο που στον 20ο αιώνα το έπαιξε σοσιαλίζον,έδωσε τα επιχειρήματα στους σημερινούς ρεπουμπλικάνους να λένε ότι το κοινωνικό κράτος είναι εκσυγχρονισμένη δουλεία γιατί καταδικάζει τους μαύρους στην εξάρτηση από το κράτος.
Φυσικά αυτό δεν ισχύει διότι υπάρχει η πολύ σημαντική διαφορά της ατομικής βούλησης.Κανείς δεν εξαναγκάζει σήμερα τον φτωχό μαύρο να ζει με επιδόματα.Μπορεί να τον κακομαθαίνει αλλά δεν τον εξαναγκάζει.Εάν θέλει μπορεί να αναζητήσει αλλού την τύχη του.Ο δούλος δεν μπορούσε.
Τους δραπέτες από τις φυτείες τους κυνηγούσαν.
