!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
Χουργιατς
Δημοσιεύσεις: 6700
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 02:06

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χουργιατς »

Cavaliere έγραψε: 17 Ιούλ 2020, 12:55 :D Εδώ είναι το νήμα που κάθε τυχάρπαστος ταρίφας ξερόλας και καράμπαμπας που γυαλίζουν τα σαγόνια του από μακαρονάδα με κιμά και μυζήθρα, απαξιώνει τον εβραϊκό λαό;
Λοιπόν, ψευτοέλληνες, επειδή είστε πολύ πρόσφατοι απόγονοι κατσιγαμιάδων μόγγολων διαφόρων μπουρζόβλαχων που έπεσαν στην ίδια γη που έθρεψε κάποτε τον Αριστοτέλη, Σλάβοι, Βούλγαροι, Αρβανίτες, Σαρακηνοί, Αραπάδες, και καυκάσιοι Ασιάτες με μυτάρες και καζανοκεφάλια που το παίζουν Μακεδόνες, κι επειδή πουλάτε φούμαρα και ας βαρέθηκαν οι υπόλοιποι λαοί να σας ταΐζουν επειδή πουλάτε φούμαρα, και δεν μπορούμε να σας ξεκατσικωθούμε, γιατί κανείς δε σας θέλει για συνέταιρο, καταλάβετε πως οι Εβραίοι προκόβουνε και κάνανε γαμώ τα κράτη, και σας γαμάνε μια ζωή. Άντε, γεια.


χαλάρωσε, ραββίνε :102:
Άβαταρ μέλους
Cavaliere
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 15685
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 04:07
Τοποθεσία: HH

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Cavaliere »

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 17 Ιούλ 2020, 16:05αντισημιτισμός υπήρχε και στο Βυζάντιο, αλλά απ'όσο γνωρίζω πολύ ηπιότερος σε σχέση με τη Δύση
η καθολική εκκλησία ως μία οικομενική οντότητα στη Δυτική Ευρώπη, έσπερνε συστηματικά την μισαλλοδοξία στις μεσαιωνικές κοινωνίες όπου όποιος διέφερε ή απέκλινε από τις κυρίαρχες κοινωνικές ομάδες στιγματιζόταν και στοχοποιούταν (όπως οι Εβραίοι).
μέχρι και σήμερα η επίσημη χριστιανική θεολογία δεν έχει ξεριζώσει την (αντιχριστιανική) μεσαιωνική αυτή κληρονομιά.
το παράδοξο είναι πως ενώ ο Λούθηρος αντέδρασε στην οικομενικότητα της καθολικής εκκλησίας, έσπειρε και ο ίδιος αντισημτικό μίσος, αντί να εναντιωθεί σε αυτές τις πρακτικές.
Ο προτεσταντισμός ήταν ένα από τα μισάνθρωπα κι άρρωστα θρησκευτικά κινήματα. Ο δε Λούθηρος ένα ρατσιστικό πλάσμα, που θα έπρεπε να είχε καεί ζωντανός.
Ordem e Progresso.
Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 49563
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith »

Cavaliere έγραψε: 17 Ιούλ 2020, 16:11
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 17 Ιούλ 2020, 16:05αντισημιτισμός υπήρχε και στο Βυζάντιο, αλλά απ'όσο γνωρίζω πολύ ηπιότερος σε σχέση με τη Δύση
η καθολική εκκλησία ως μία οικομενική οντότητα στη Δυτική Ευρώπη, έσπερνε συστηματικά την μισαλλοδοξία στις μεσαιωνικές κοινωνίες όπου όποιος διέφερε ή απέκλινε από τις κυρίαρχες κοινωνικές ομάδες στιγματιζόταν και στοχοποιούταν (όπως οι Εβραίοι).
μέχρι και σήμερα η επίσημη χριστιανική θεολογία δεν έχει ξεριζώσει την (αντιχριστιανική) μεσαιωνική αυτή κληρονομιά.
το παράδοξο είναι πως ενώ ο Λούθηρος αντέδρασε στην οικομενικότητα της καθολικής εκκλησίας, έσπειρε και ο ίδιος αντισημτικό μίσος, αντί να εναντιωθεί σε αυτές τις πρακτικές.
Ο προτεσταντισμός ήταν ένα από τα μισάνθρωπα κι άρρωστα θρησκευτικά κινήματα. Ο δε Λούθηρος ένα ρατσιστικό πλάσμα, που θα έπρεπε να είχε καεί ζωντανός.
Εικόνα
🔻 There are decades where you fuck around and days where you find out🔻
Jolly Roger
Δημοσιεύσεις: 8524
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2018, 00:21
Phorum.gr user: Jolly Roger

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jolly Roger »

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 17 Ιούλ 2020, 16:05 το παράδοξο είναι πως ενώ ο Λούθηρος αντέδρασε στην οικομενικότητα της καθολικής εκκλησίας, έσπειρε και ο ίδιος αντισημτικό μίσος, αντί να εναντιωθεί σε αυτές τις πρακτικές.
παράδοξο δε θα το έλεγα, αν σκεφτεί κανείς ότι η γερμανική εκδοχή του προτεσταντισμού (λουθηρανισμός) ήταν εξαρχής γεμάτη με φεουδαρχικά κατάλοιπα (κάτι που ο ίδιος ο Λούθηρος ήξερε και όχι μόνο δεν επιχείρησε να το αλλάξει αλλά το ασπάστηκε κιόλας, βλ. την επιστολή του το 1525 υπέρ της κατάπνιξης από τους φεουδάρχες της εξέγερσης των αγροτών κλπ).

αντίθετα, στις χώρες που επικράτησε η καλβινιστική - και πιο "καπιταλιστική" - μορφή του προτεσταντισμού (Αγγλία, Ολλανδία, Αμερική) οι εκεί προτεστάντες ήταν και είναι διαχρονικά πολύ λιγότερο αντισημίτες.
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Αντισημιτισμός

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Αντισημιτισμός
https://chilonas.com/2017/05/01/httpwp-mep1op6y-561/

O Αντισημιτισμός αποτελεί ιδεολογία η οποία βασίζεται στην άποψη ότι οι λαοί που ομιλούν Σημιτικές γλώσσες ανήκουν σε υποδεέστερη φυλή. Η εν λόγω άποψη του 19ου αιώνα είναι λανθασμένη, διότι δεν υπάρχει σύνδεσμος μεταξύ γλώσσας και φυλής· εκτός αυτού η έννοια της ‹φυλής› είναι επιστημολογικά αδύναμη και πιθανόν κενή νοήματος. Παρότι εξ᾽ορισμού αφορά και στους Αραβόφωνους λαούς, χρησιμοποιείται γενικότερα για να καταδείξει αντι Εβραϊκά αισθήματα.

Τα πρώτα συμβάντα: Εσθήρ (βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης)
Για να εκδηλωθεί ο αντισημιτισμός, θα πρέπει οι Εβραίοι να συνιστούν αναγνωρίσιμη μειονότητα σε κάποια ξένη χώρα. Ξεχωριστοί ήσαν πάντοτε επειδή λάτρευαν έναν μόνο, ανεικονικό Θεό· αλλοδαπή μειονότητα έγιναν κατά την διάρκεια της Βαβυλώνιας Αιχμαλωσίας. Από τον 6ο αιώνα και μετά οι Εβραίοι αποτελούσαν σημαντικό πληθυσμιακό κομμάτι της Βαβυλώνας.

Το πρώτο καταγεγραμμένο περιστατικό συνέβη στην αυτοκρατορία των Αχαιμενιδών και αναφέρεται στο βιβλικό εγχειρίδιο Εσθήρ. Σύμφωνα με την ιστορία, αυλικός ονόματι Αμάν (Haman) παρουσιάστηκε μπροστά στον βασιλέα Ξέρξη και είπε:

«Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι διασκορπισμένοι σε μικρές ομάδες ανάμεσα στους λαούς όλων των επαρχιών του βασιλείου σου, οι οποίοι τηρούν διαφορετικά έθιμα από όλους τους άλλους ανθρώπους και δεν υπακούουν στους νόμους του βασιλέα· δεν είναι προς το καλύτερο συμφέρον του βασιλέα να τους ανέχεται. Αν φρονεί ο βασιλέας, ας εκδοθεί διάταγμα για την εξόντωσή τους».

[… ὑπάρχει ἔθνος διεσπαρμένον ἐν τοῖς ἔθνεσιν ἐν πάσῃ τῇ βασιλείᾳ σου, οἱ δὲ νόμοι αὐτῶν ἔξαλλοι παρὰ πάντα τὰ ἔθνη, τῶν δὲ νόμων τοῦ βασιλέως παρακούουσι, καὶ οὐ συμφέρει τῷ βασιλεῖ ἐᾶσαι αὐτούς·εἰ δοκεῖ τῷ βασιλεῖ, δογματισάτω ἀπολέσαι αὐτούς … ] Εσθήρ 3.8

Στις 16 Μαΐου 474 π.Χ (μια μέρα πριν το Εβραϊκό Πάσχα) στάλθηκε προς όλους τους Σατράπες διάταγμα για την θανάτωση των Εβραίων στις 8 Μαρτίου 473 [13 του Εβραϊκού μηνός Αδάρ (Adar)]. Ωστόσο, μία εκ των συζύγων του Ξέρξη, η Εβραία βασίλισσά του, Εσθήρ, παρενέβη και ήταν σε θέση να αποτρέψει την καταστροφή. Ο Ξέρξης αντελήφθη ότι ο Αμάν ήταν αναξιόπιστος, πρόσταξε την εκτέλεσή του και ακολούθως «οι Εβραίοι πάταξαν με το σπαθί όλους τους εχθρούς τους, θανατώνοντας και καταστρέφοντάς τους, όπως εκείνοι επιθυμούσαν γι᾽ αυτούς». Οι επόμενες ημέρες, Αδάρ 14 και 15, καθιερώθηκαν ως επέτειος χαράς και εορτασμού με την ονομασία Πουρίμ (Purim).


Δεν είναι ξεκάθαρο αν η ιστορία αυτή αφορά σε ιστορικό γεγονός, αλλά ενδέχεται να περιέχει κάποια ψήγματα αλήθειας επειδή άλλο περιστατικό, γνωστό από ιστορικές πηγές, φανερώνει ότι ο αντισημιτισμός δεν αποθαρρύνθηκε από τις Περσικές αρχές. Συνέβη το 410 π.Χ στην Ελεφαντίνη της Αιγύπτου.

Τα πρώτα συμβάντα: Ελεφαντίνη (νησί του ποταμού Νείλου στην Βόρεια Νουβία της Αιγύπτου)

Στην Ελεφαντίνη υπήρχε μεγάλη φρουρά Εβραίων στρατιωτών στην υπηρεσία των Περσών, οι οποίοι κατασκεύασαν δικό τους ναό. Οι ζωές εκείνων των στρατιωτών καταγράφονται σε αρκετά κείμενα. Το γνωστό ως ANET3 492 είναι γράμμα του ιερέα της Ελεφαντίνης, Ιεδωνία (Yedoniah) προς τον Πέρση κυβερνήτη της Ιουδαίας. Αποκαλύπτει ότι τον Ιούλιο και τον Αυγουστο του 410 ο σατράπης της Αιγύπτου, Αρσάμης, απουσίαζε από την πατρίδα του, για να επισκεφθεί τον βασιλέα Δαρείο Β᾽ τον Νόθο. Κατά συνέπεια, δεν μπορούσε να αποτρέψει τον Αιγύπτιο ιερέα του τοπικού θεού Κνούμ και τον διοικητή της φρουράς, έναν Ιρανό ονόματι Βινταράναγκα (Vidaranag), από το να επιτεθούν στο Εβραϊκό ιερό. Αιτία της επίθεσής τους ήταν ότι οι Εβραίοι θυσίαζαν αρνιά, ιερά ζώα σύμφωνα με τους Αιγυπτίους. Ο γιός του Βινταράναγκα, Νεφαγιάν (Nefayan) και ολιγομελές στράτευμα ντόπιων Αιγυπτίων εφόρμησαν στον ναό και αφού γκρέμισαν κολώνες και πύλες, πυρπόλησαν την οροφή και πήραν μαζί τους πολύτιμα δισκοπότηρα και κηροπήγια.

Ωστόσο, οι Εβραίοι της Ελεφαντίνης πήραν την εκδίκησή τους, αν και το πώς δεν είναι ξεκάθαρο. Σίγουρα όμως κατέστρεψαν την περιουσία του Βινταράναγκα και σκότωσαν τον ίδιο («σκύλοι έφαγαν τα πόδια του»). Στις 25 Νοεμβρίου 407, οι Εβραίοι ζήτησαν άδεια να ανοικοδομήσουν το ιερό, η οποία τους δόθηκε με την προϋπόθεση ότι θα προσέφεραν άλλου είδους θυσίες και αυτή είναι η τελευταία πληροφορία που γνωρίζουμε για το εν λόγω περιστατικό.


Η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών συμβάντων είναι το κίνητρο. Στην Εσθήρ, οι Εβραίοι διώκονται επειδή δεν υπακούουν στους Περσικούς νόμους αλλά στον Μωσαϊκό Νόμο· οι Αιγύπτιοι ήταν οργισμένοι με την Εβραϊκή θρησκεία. Τα δύο αυτά ζητήματα — αθέμιτη και ασεβής συμπεριφορά — έμελλε να γίνουν πολύ συνηθισμένες καταγγελίες.

Οι διώξεις των Εβραίων από τον Αντίοχο

Το επόμενο επεισόδιο είναι δύσκολο να ερμηνευθεί. Συνέβη μετά την αντικατάσταση του Οίκου των Αχαιμενιδών από το Βασίλειο των Ελλήνων Σελευκιδών. Ένας από τους βασιλείς τους, ο Αντίοχος Δ᾽ ο Επιφανής, ο οποίος βασίλευσε από το 175 έως το 164 π.Χ περίπου, εξεδίωξε τους Εβραίους της Ιουδαίας αλλά δεν γνωρίζουμε τον λόγο. Αυτό που είναι βέβαιο ωστόσο, είναι ότι όλα ξεκίνησαν όταν ο βασιλέας απέσπασε τους θησαυρούς του ναού των Ιεροσολύμων τον Σεπτέμβριο του 169 μετά από επιτυχή αλλά δαπανηρή εκστρατεία εναντίον της Αιγύπτου κατά την διάρκεια του 6ου Συριακού Πολέμου.

Αυτό δεν ήταν ούτε ασυνήθιστη ούτε ιερόσυλη πράξη. Οι βασιλείς της Ανατολής θεωρούσαν τους ναούς στις επικράτειές τους ως κοιτάσματα πολύτιμων μετάλλων· μπορούσαν όποτε ήθελαν να δίνουν και να παίρνουν οτιδήποτε. Εντούτοις, οι Εβραίοι δυσαρεστήθηκαν βαθύτατα.

Ακόμα χειρότερα, δύο χρόνια νωρίτερα, ο βασιλέας είχε αντικαταστήσει τον αρχιερέα Ιάσωνα (Jason, Γιασόν) με τον Μενέλαο (αδελφό του Σίμωνα Βενιαμίν) ο οποίος του είχε υποσχεθεί περισσότερα έσοδα από φόρους —επίσης φυσιολογική ανατολίτικη πρακτική (ταυτόχρονα ο Αντίοχος είχε αντικαταστήσει τον αρχιερέα στο συγκρότημα Εσαγκίλα στην Βαβυλώνα). Το πρόβλημα ήταν ότι ο Μενέλαος επιθυμούσε να εξελληνίσει την λατρεία στην Ιερουσαλήμ, δηλαδή να επιτρέψει την διασπορά Ελληνικών επιρροών.

Το 168 η κατάσταση χειροτέρευσε. Οι Ρωμαίοι ενεπλάκησαν στον πόλεμο των Αιγυπτίων και πίεσαν για την επιστροφή του Αντιόχου. Αρπάζοντας την ευκαιρία, ο Ιάσωνας επιχείρησε να επιστρέψει στην Ιερουσαλήμ, γεγονός που προκάλεσε εμφύλιο πόλεμο στην Ιουδαία. Ο βασιλέας απέστειλε ειρηνευτική δύναμη η οποία κατέλαβε την πόλη και οικοδόμησε στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Επειδή οι στρατιώτες χρειάστηκαν κάποιον ναό για την εκτέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων, το ιερό των Ιεροσολύμων αφιερώθηκε εκ νέου στον Ολύμπιο Δία ή Ba’al Šamem. Αυτό συνέβη τον Δεκέμβριο του 168.

Σύμφωνα με τα (προκατειλημμένα) βιβλία των Μακκαβαίων, ο Αντίοχος απαγόρευσε την Ιουδαϊκή θρησκεία (Α 1.41-62 και Β 6.6-9). Οι διαφυγόντες στην έρημο Ορθόδοξοι Εβραίοι, δέχθηκαν επίθεση κατά την διάρκεια ενός Σαμπάτ [Sabbath, Ιερού Σαββάτου (για τους Εβραίους, ημέρα ανάπαυσης και λατρείας)]. Πολλοί ευσεβείς Εβραίοι, συνήθως τους αποκαλούσαν Χασιδικούς, συντάχθηκαν με την εξέγερση του Ιούδα Μακκαβαίου, ο οποίος οδήγησε ολιγάριθμη δύναμη εναντίον του Σελευκιδικού στρατού και βγήκε νικητής. Οι εχθροί του δεν ήταν σε θέση να αντεπιτεθούν καθώς ήταν απασχολημένοι σε πολεμικές επιχειρήσεις κατά των Αρμενίων. Μετά από αρκετές νίκες, ο Ιούδας απελευθέρωσε την Ιερουσαλήμ το 165 π.Χ, απεκάθαρε τον ναό —σε ανάμνηση του γεγονότος οι Εβραίοι έκτοτε καθιέρωσαν τους ετήσιους εορτασμούς Χανουκά (Hanukkah)— και κατατρόπωσε τους Σελευκίδες. Η κατάσταση ομαλοποιήθηκε με τον θάνατο του Αντιόχου Δ᾽ του Επιφανούς, τον Νοέμβριο ή Δεκέμβριο του 164 π.Χ. Ο διάδοχός του, Αντίοχος Ε᾽ ο Ευπάτωρ, έβαλε τέλος στην δίωξη. Ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο με τον αγώνα των Εβραίων και το 152 π.Χ ο αδελφός του Ιούδα, Ιωνάθαν (ο επονομαζόμενος Απφούς) αναγνωρίστηκε ως αρχιερέας. Απο την οικογένεια του Ιούδα και του Ιωνάθαν αναδύθηκε η νέα βασιλική δυναστεία των Ασμοναίων.

Δεν είναι σαφές το γιατί ο Αντίοχος Δ᾽ αποφάσισε την δίωξη των Εβραίων. Ήταν ιδιαίτερα ασυνήθιστη κίνηση επειδή κοινό τόπο κατά την αρχαιότητα αποτελούσε η θρησκευτική ανοχή· οι βασιλείς σπανίως παρεμβαίνουν στις λατρευτικές πρακτικές. Ωστόσο, υπάρχει ένας παραλληλισμός: ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αδριανός, θιασώτης του ελληνικού πολιτισμού, επιχείρησε να εκριζώσει τον Ιουδαϊσμό το 130 μ.Χ. Απαγόρευσε επίσης την περιτομή και την μελέτη του Μωσαϊκού Νόμου. Η αποστροφή του Αντιόχου Δ᾽ προς τον Ιουδαϊσμό ενδέχεται να ήταν αποτέλεσμα του πλήρους εξελληνισμού του.

Ενδεχόμενο όχι πολύ πιθανό. Ο ίδιος ο βασιλέας δεν ήταν υπεράνω των υπολοίπων θνητών ώστε να συνάψει γάμο με την Συριακή θεότητα Αταργάτη —πράξη την οποία ουδείς Έλληνας θα ενέκρινε. Το γεγονός επίσης ότι έπρεπε να προσφερθούν χοίροι, είναι ένα ακόμη ζήτημα κατά της θεωρίας ότι ο Αντίοχος επιθυμούσε να εξελληνίσει την χώρα: οι Έλληνες δεν θυσίαζαν γουρούνια.

Πιθανόν κάτι διαφορετικό συνέβαινε στην Ιουδαία. Έχει υποτεθεί, ότι ο Μενέλαος ήταν ο αρχιτέκτονας του βασιλικού διατάγματος, διαβλέποντας την ευκαιρία να ελληνοποιήσει την χώρα του και να επιδείξει την πίστη του στον Έλληνα βασιλέα. Όμως, από συντηρητική Εβραϊκή σκοπιά, ο αρχιερέας είχε στραφεί ενάντια στον λαό του.

Οι επόμενες γενεές έχουν αποκαλέσει τον Αντίοχο Δ᾽, υπερασπιστή του Ελληνισμού, επειδή επετέθη στον Ιουδαϊσμό. Πολύ συχνά η δράση του εξελήφθη ως αντισημιτική, αλλά στην πραγματικότητα, τα πράγματα ήταν πολύ πιο περίπλοκα από μια απλή Ιουδαιοφοβία.

Πογκρόμ στην Αλεξάνδρεια
Σύμφωνα με σύγχρονη εκτίμηση η Αλεξάνδρεια είχε ένα εκατομμύριο κατοίκους: Αιγυπτίους αυτόχθονες, Έλληνες αριστοκράτες και περί τους 150.000 Εβραίους. Οι Έλληνες βασιλείς συνήθως μεταχειρίζονταν ευγενικά τους Εβραίους· για παράδειγμα ο Πτολεμαίος Β᾽ Φιλάδελφος (βασ.282-246) είχε καλύψει τα έξοδα για την μετάφραση της Βίβλου στα Ελληνικά. Ο εγγονός του ωστόσο, Πτολεμαίος Δ᾽ Φιλοπάτωρ (βασ.222-205) σκεπτόταν διαφορετικά.

Ο Εβραϊκός θρύλος τον θέλει να επισκέπτεται την Ιερουσαλήμ το 217 π.Χ και εντυπωσιασμένος από την ομορφιά της να επιθυμεί την είσοδό του στον ναό. Ο αρχιερέας επικαλείται την βοήθεια του Θεού για να αποτρέψει αυτή την ιεροσυλία και πράγματι ο βασιλέας τιμωρείται με αποπληξία. Επιστρέφει στην Αίγυπτο, όπου αποφασίζει να πάρει την εκδίκησή του από τους Εβραίους της Αλεξάνδρειας, οι οποίοι, ως εκ τούτου, ενημερώνονται ότι ο μόνος τρόπος να γλιτώσουν τις ζωές τους ήταν να προσφέρουν θυσίες στον θεό Διόνυσο. Αρνούμενοι, αιχμαλωτίζονται στο στάδιο, όπου πεντακόσιοι ελέφαντες πρόκειται να τους ποδοπατήσουν. Θαυματουργή παρέμβαση δύο αγγέλων, σώζει τις ζωές των Εβραίων και ο Πτολεμαίος μετανοεί.

Ο θρύλος αυτός μπορεί να βρεθεί στο Γ᾽ Βιβλίο των Μακκαβαίων. Ενδέχεται να περιέχει κάποιες αλήθειες, επειδή την ιστορία με τους ελέφαντες αφηγείται επίσης ο Εβραίος ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος, παρότι αναφέρεται στον βασιλέα με το όνομα Πτολεμαίος Η΄ Ευεργέτης Φύσκων (βασ.145-116) ο οποίος, είναι αλλιώς γνωστός στους Εβραίους για την καλοσύνη του απέναντί τους.

Γνωρίζουμε πολλά περισσότερα για ένα άλλο Αλεξανδρινό πογκρόμ: το 38 μ.Χ, κάπου εβδομήντα χρόνια μετά την ένταξη της Αιγύπτου στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Η βασική αναφορά μας είναι κείμενο που τιτλοφορείται Εις Φλάκκον, γραμμένο από τον Εβραίο φιλόσοφο Φίλωνα τον Αλεξανδρινό (20 π.Χ-50 μ.Χ). Ο επίτροπος Αλεξανδρείας Φλάκκος Ἀουίλλιος, κυβερνήτης της Αιγύπτου από το 32 έως το 38 μΧ, ήταν, σύμφωνα με τον Φίλωνα, παντελώς διεφθαρμένος. Πάντα από την ίδια πηγή, πληροφορούμαστε ότι ο Φλάκκος δεν είχε αποστείλει την Εβραϊκή διακήρυξη πίστης προς τον Καλιγούλα, όταν εκείνος έγινε αυτοκράτορας το 37 μ.Χ. Αν και η αναφορά ενδέχεται να είναι ανακριβής, το σίγουρο είναι ότι ο Φλάκκος όχι μόνο ήταν ανίκανος να ελέγξει το ξέσπασμα βίας του Αυγούστου/Σεπτεμβρίου του 38 μ.Χ αλλά το ενεθάρρυνε κιόλας.

Πάντα υπήρχαν εντάσεις ανάμεσα στις τρείς πληθυσμιακές ομάδες της Αλεξάνδρειας: οι Έλληνες απεχθάνονταν τους Εβραίους και οι Αιγύπτιοι τους μισούσαν επειδή οι Εβραίοι έχαιραν προνομίων τα οποία εκείνοι δεν είχαν. Τον Ιούλιο του 38 μ.Χ, ο Εβραίος βασιλέας Ηρώδης Αγρίππας Α΄, επισκέφθηκε την Αλεξάνδρεια απεσταλμένος του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καλιγούλα. Δεν έγινε καλά δεκτός από τους παρισταμένους και παρά τις προσβολές που δέχτηκε, ο Φλάκκος δεν προχώρησε σε τιμωρία των καθυβριζόντων την Αυτού Μεγαλειότητα στο πρόσωπό του. Σύμφωνα με τον Φίλωνα, το γεγονός ενθάρρυνε τους κατοίκους να απαιτήσει την τοποθέτηση αγαλμάτων του Καλιγούλα στις συναγωγές.

Τούτο το αίτημα ήταν παγίδα, από μέρους των Ελλήνων αριστοκρατών της Αλεξάνδρειας, οι οποίοι μισούσαν τους Ρωμαίους και απεχθάνονταν τους Εβραίους. Πρόθεσή τους ήταν να φέρουν τον Ρωμαίο κυβερνήτη σε δύσκολη θέση: εφόσον επέτρεπε να γίνει κάτι τέτοιο, οι Εβραίοι θα επαναστατούσαν και θα αναγκαζόταν να χρησιμοποιήσει δυνάμεις καταστολής εναντίον τους· αν το αρνιόταν, θα όφειλε εξηγήσεις ενώπιον του αυτοκράτορα της Ρώμης, ο οποίος φέρεται να ήταν παράφρων.

Ο Φλάκκος αναγκάστηκε να διατάξει την τοποθέτηση των αγαλμάτων και αυτό προέτρεψε τον λαό να επιτεθεί στις συναγωγές: κήποι καταστράφηκαν, κτίρια πυρπολήθηκαν. Ο Φίλων καταλογίζει την ευθύνη σε συμμορία Αλεξανδρινών, αλλά η καλή οργάνωση των δράσεων φανερώνει τον προσχεδιασμό τους.

Έκτοτε οι Εβραίοι παγιδεύτηκαν. Μέχρι τότε ζούσαν και στις πέντε συνοικίες της πόλης· τώρα διατάχθηκαν να περιοριστούν όλοι σε μια. Μπορεί να σκέφτηκε ο Φλάκκος ότι αυτός ο διαχωρισμός θα βοηθούσε τους Εβραίους καθιστώντας αδύνατες πλεον τις μεμονωμένες επιθέσεις. Όποιο και να ήταν το κίνητρο, είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία του πρώτου γνωστού γκέτο στην ιστορία. Βεβαίως, τα σπίτια που άφησαν πίσω τους οι Εβραίοι, λεηλατήθηκαν από ομάδες Αιγυπτίων και Ελλήνων.

Ήταν αδύνατον για τους Εβραίους να εγκαταλείψουν την συνοικία τους: τους λιθοβολούσαν, τους χτυπούσαν με ρόπαλα ή τους έκαιγαν και ακρωτηρίαζαν τα πτώματά τους. Άλλοι σέρνονταν στις αρένες ή σταυρώνονταν. Ο Φίλων μας αφηγείται μια σοκαριστική μαρτυρία. Χιλιάδες θα πρέπει να αφανίστηκαν και σύμφωνα με τον ίδιο, ο Φλάκκος δεν έκανε κάτι ώστε να το εμποδίσει, αντιθέτως συντάχθηκε με τους επιτιθέμενους. Μέλη του εβραϊκού συμβουλίου συνελήφθησαν και μαστιγώθηκαν δημοσίως στο θέατρο για τον εορτασμό των γενεθλίων του αυτοκράτορα· άλλοι, σταυρώθηκαν και το ημερολόγιο έδειχνε ημέρα Σάββατο 31 Αυγούστου.

Μετά από αυτό η κατάσταση μοιάζει κάπως να ηρεμεί: για όσο παρέμεναν στο γκέτο τους, οι Εβραίοι ήσαν λίγο-πολύ ασφαλείς· ο κυβερνήτης είχε δείξει στους Έλληνες ότι ήταν με το μέρος τους και πιθανόν πιστώνεται την τωρινή προσπάθεια να κατευνάσει το μένος του όχλου. Κυνική επίλυση αλλά ίσως έπαυσαν οι σκοτωμοί.

Τα μέχρι τώρα συμβάντα είχε αναφέρει στον αυτοκράτορα ο πρίγκιπας Αγρίππας. Ο Καλιγούλας έστειλε άμεσα έναν αξιωματικό στην Αλεξάνδρεια, ο οποίος συνέλαβε τον Φλάκκο την πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη. Ο Φίλων καταγράφει ότι τούτο συνέβη κατά την διάρκεια των εορτασμών της Σκηνοπηγίας (Ταμπερνάκλ) υπαινισσόμενος την θεϊκή παρέμβαση στο γεγονός· εντρυφεί στην περιγραφή του για την δίκη, την εξορία και τον βίαιο θάνατο του Φλάκκου.

Ο επόμενος κυβερνήτης επέτρεψε στους Εβραίους της Αλεξάνδρειας να εξηγήσουν όσα έγιναν στην Ρώμη. Ατυχώς, ο Καλιγούλας είχε πλέον γίνει βάναυσος τύραννος και δεν συμμερίστηκε τους Εβραίους. Ωστόσο, προτού η κατάσταση χειροτερεύσει, ο Καλιγούλας δολοφονήθηκε στις 24 Ιανουαρίου 41 μ.Χ. Ο νέος αυτοκράτορας Κλαύδιος, κατάφερε να ομολοποιήσει το σύνολο των συνθηκών αλλά δίχως να είναι ξεκάθαρο το πώς, επειδή η αφήγηση του Φίλωνα διακόπτεται πριν τον θάνατο του Καλιγούλα.

Αυτό ήταν το καλύτερα γνωστό αντισημιτικό περιστατικό από την αρχαιότητα. Υπήρξαν μερικά ακόμη γεγονότα αλλά είναι ασαφές το αν ήταν από την φύση τους τέτοιου είδους, για παράδειγμα, ο αυτοκράτορας Τιβέριος το 19 μ.Χ απέλασε τους Εβραίους από την Ρώμη, αλλά μοιάζει ωστόσο με μέτρο αστυνόμευσης εξαιτίας ταραχών. Σίγουρα αυτός ήταν ο λόγος που ο Κλαύδιος εξεδίωξε Εβραίους το 49 ή το 50 μ.Χ: διαπληκτίζονταν «εξαιτίας του ακτιβιστή Χριστού». Άλλα συμβάντα σχετίζονται με πόλεμο και είναι άτυπα.

Κατηγορητήριο

Ας εξετάσουμε την ιδεολογία εκείνων οι οποίοι επιτέθηκαν στους Εβραίους.

Οι αρχαίες αντισημιτικές ιδέες είναι γνωστές. Παρόλο που το πλέον διαβόητο αντι-Εβραϊκό λιβελογράφημα, η πεντάτομη Αιγυπτική Ιστορία του Απίωνος της Αλεξαδρείας (20 π.Χ έως 45 μ.Χ περίπου) δεν έφθασε στις ημέρες μας, επιβίωσε ωστόσο καθώς απετέλεσε αναφορά άλλων συγγραφέων, όπως ο Ρωμαίος ιστορικός Τάκιτος (≈55 έως 120). Επιπροσθέτως, ο Εβραίος ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος με το έργο του «Κατά Απίωνος» συνιστά πηγή για τις ιδέες του Αλεξανδρινού ιστοριογράφου. Ωστόσο ο Απίων δεν ήταν ο μόνος που απεχθανόταν τους Εβραίους. Οι ακόλουθες καταγγελίες ήταν συνήθεις.
  • Η ιστορία της Εξόδου είχε αντιστραφεί. Οι Εβραίοι θεωρούνταν απόγονοι των λεπρών οι οποίοι είχαν εξοριστεί από τους Αιγυπτίους. Κατά την αρχαιότητα, τέτοιες δηλώσεις λογίζονταν ακραία προσβλητικές.
  • Επειδή οι Εβραίοι λέγεται ότι διεσώθησαν στην έρημο από ένα άγριο γαϊδούρι, επιστεύετο ότι σέβονταν το ζώο αυτό σαν θεό τους. Παρόμοια δήλωση μπορεί να βρεθεί στο «Συμπόσιο των Επτά Σοφών» του Έλληνα φιλοσόφου Πλουτάρχου από την Χαιρώνεια, όπου αναφέρει ότι αντικείμενο της Ιουδαϊκής λατρείας ήταν ο χοίρος.
  • Οι Εβραίοι δεν λάτρευαν τους γνωστούς θεούς, όπως έκαναν άλλοι. Αυτό ήταν προφανής αλήθεια, η οποία όμως στρεφόταν εναντίον τους επειδή κάποιες φορές τους καταλογίζονταν ευθύνες όταν θεϊκή οργή επέφερε δεινά σε κάποια κοινότητα. Θα πρέπει να προστεθεί ωστόσο, ότι αρκετοί Έλληνες και Ρωμαίοι υπήρξαν γοητευμένοι από τον ριζοσπαστικό μονοθεϊσμό των Εβραίων, ο οποίος ήταν φιλοσοφικά ελκυστικός.
  • Στον ναό των Ιεροσολύμων, οι Εβραίοι θυσίαζαν ανθρώπους. Για παράδειγμα, ήταν ευρέως διαδεδομένη φήμη ότι όταν ο Αντίοχος κατέλαβε την πόλη και εισήλθε στο ιερό, ελευθέρωσε Έλληνα φυλακισμένο ο οποίος σιτευόταν για να προσφερθεί ως θυσία. :o
  • Οι Εβραίοι θεωρούνταν τεμπέληδες: αυτό ήταν ξεκάθαρο για όλους τους Έλληνες και τους Ρωμαίους, επειδή διατηρούσαν την αργία του Σαββάτου. Τούτη η άποψη μπορεί να βρεθεί στην δεκατη-τέταρτη «Σάτιρα» του Ρωμαίου ποιητή Γιουβενάλη (≈67 έως ≈145).
  • Οι Εβραίοι είχαν παράξενα έθιμα. Οι νόμοι περί τροφής και αγνότητας —διάκριση την οποία Έλληνες και Ρωμαίοι ουδέποτε κατενόησαν— έγιναν αντικείμενο πολλών αστεϊσμών κάποιες φορές καλοπροαίρετων, αλλά συνήθως χλευαστικών.
  • Εκείνοι οι οποίοι τηρούσαν τον Μωσαϊκό Νόμο θεωρούνταν απείθαρχοι προς τους νόμους τους κράτους όπου κατοικοέδρευαν. Από όλες τις κατηγορίες εναντίον των Εβραίων αυτή είναι η αρχαιότερη και απαντάται στην ιστορία για την Εσθήρ.
  • Οι Εβραίοι θεωρούντο αντικοινωνικοί. Ζούσαν ξεχωριστά από τους άλλους λαούς του αρχαίου Μεσογειακού κόσμου. (Στην πραγματικότητα, οι ευσεβείς Εβραίοι ήταν αναγκασμένοι να ζούν σε γειτονιές πέριξ των συναγωγών τους —υπήρχε μέγιστη απόσταση την οποία επιτρεπόταν να διανύουν κατά την διάρκεια του Σαββάτου— γεγονός που εξηγεί την ύπαρξη των εβραϊκών συνοικιών. Για παράδειγμα, στην Ρώμη, το διαμέρισμα από την άλλη μεριά του Τίβερη ήταν αποκλειστικά εβραϊκό. Συνεπώς, πράγματι οι Εβραίοι ζούσαν απομονωμένοι από τους άλλους αλλά δίχως αυτό να σημαίνει ότι ήταν αντικοινωνικοί).
  • Ο «ακρωτηριασμός των γεννητικών οργάνων» εθεωρείτο βάρβαρος. Έλληνες και Ρωμαίοι πίστευαν ότι οι Εβραίοι με την περιτομή την οποία επέβαλλαν στα αγόρια τους, απέτρεπαν την αφομοίωσή τους από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Το 132 μ.Χ ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αδριανός επιχείρησε να εξαλείψει αυτή την πρακτική, γεγονός το οποίο οδήγησε σε πόλεμο. Πιθανόν είχε επηρεασθεί από τις φιλοσοφικές ιδέες των Ελλήνων περί ακεραιότητας του ανθρωπίνου σώματος, το οποίο εκτός των άλλων ήταν το όχημα της ψυχής. Το ίδιο μπορεί να ισχύει και για τις διώξεις από μέρους του Αντιόχου Δ᾽του Επιφανούς.
Ιδιαίτερα καταφρονητικές όλες αυτές οι ιδέες. Ωστόσο, ελάχιστοι θα αρνούντο ότι οι Εβραίοι ήσαν ανθρώπινες υπάρξεις. Αυτό ακριβώς ισχυρίζεται ο Έλληνας συγγραφέας Φιλόστρατος (170 έως ≈244 μ.Χ) στο μυθιστορηματικό έργο του περί του Απολλωνίου από τα Τύανα, χαρισματικού διδασκάλου του 1ου αιώνα: οι Εβραίοι από καιρό εξεγερμένοι εναντίον της ανθρωπότητας· αγώνας που απομόνωσε και κατέστησε την ζωή τους αταίριαστη· τἰποτα δεν μπορούν να μοιραστούν με τους υπολοίπους, είτε πρόκειται για την χαρά των συνεστιάσεων είτε για προσευχές και θυσίες· χάσμα τους κρατά μακριά, μεγαλύτερο απ᾽αυτό που χωρίζει εμάς με τα Σούσα, την Βάκτρα ή τις, πιο μακρινές, Ινδίες.

Τούτη η δήλωση, η οποία δεν αντιπροσωπεύει απαραίτητα τις προσωπικές απόψεις του Φιλοστράτου, ενδέχεται να είναι η εντονότερη έκφραση της Ιουδαιοφοβίας κατά την αρχαιότητα. Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο Φιλόστρατος υπήρξε αυλικός των Ρωμαίων αυτοκρατόρων Σεπτίμιου Σεβήρου (βασ. 193-211 μ.Χ) και Καρακάλλα (βασ. 211-217 μ.Χ).

Αξιολόγηση

Τα λόγια του Φιλοστράτου —«έχουν επαναστατήσει ενάντια στην ανθρωπότητα»— ομοιάζουν συγκλονιστικά με ορισμένα σχόλια πολιτικών του 19ου και 20ου αιώνα. Το 1925 ο Χίτλερ γράφει, στο 2ο κεφάλαιο του Mein Kampf (Ο Αγών μου):

Όπου κι αν πήγα, άρχισα να βλέπω Εβραίους και όσους περισσότερους έβλεπα, τόσο πιο καθαρά τους διέκριναν τα μάτια μου από την υπόλοιπη ανθρωπότητα.

Έχοντας διαβάσει την ιστορία του Αλεξανδρινού πογκρόμ, δεν μπορούμε παρά να αναλογισθούμε την βαθμιαία απομόνωση και την βία εναντίον των Εβραίων κατά την διάρκεια του Β᾽ Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι δελεαστική η σύγκριση ανάμεσα στον αρχαίο και τον σύγχρονο αντισημιτισμό. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα ήταν λάθος. Υπάρχουν τρείς πολύ σημαντικές διαφοροποιήσεις του αρχαίου αντισημιτισμού από αυτόν του 19ου και του 20ου αιώνα.

Αρχικά, η πιο συχνή κατηγορία, διατυπωμένη από συγγραφείς του Χριστιανισμού, ήταν ότι Εβραίοι θανάτωσαν τον Ιησού από την Ναζαρέτ· με άλλα λόγια, ο μοντέρνος ανισημιτισμός ήταν πρωτίστως θρησκευτικό μίσος, πτυχή απούσα από τον αρχαίο αντισημιτισμό.

Κατά δεύτερο λόγο, απουσίαζαν επίσης οι οικονομικής φύσεως κατηγορίες. Τον 19ο και τον 20ο αιώνα, πολλοί θεωρούσαν ότι επιδίωξη των Εβραίων της Ευρώπης ήταν η παγκόσμια οικονομική κυριαρχία· υπήρχε η αμφιβολία για το αν αυτή η επικράτηση θα είχε φιλελεύθερο ή μαρξιστικό χαρακτήρα (αμφότεροι οι Ρικάρντο και Μαρξ ήταν εβραϊκής καταγωγής) αλλά πολλοί άνθρωποι θεωρούσαν σίγουρη την προσπάθεια των Εβραίων να κατακτήσουν το παγκόσμιο εμπόριο. Την αρχαιότητα ίσχυε το αντίθετο: οι Εβραίοι περιφρονήθηκαν επειδή ήταν πολύ φτωχοί (παράδειγμα μπορεί να βρεθεί στην αρχή της τρίτης Σάτυρας του Γιουβενάλη).

Η τρίτη και σημαντικότερη διαφορά είναι ότι δεν υπήρχαν τόσο περίπλοκες πτυχές στον αρχαίο ρατσισμό. Το δεύτερο μισό του 19ου και το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, αρκετοί καταξιωμένοι επιστήμονες πίστεψαν ότι μπορούσαν να καταδείξουν τα χαρακτηριστικά των ανθρωπίνων φυλών· σύμφωνα με τις θεωρίες τους, οι Εβραίοι ήταν πάντοτε αναγνωρίσιμοι επειδή, για παράδειγμα, είχαν μεγάλες μύτες και σκουρόχρωμα μάτια. Αυτό το βιολογικό είδος ρατσισμού, απουσιάζει εντελώς από τις αρχαίες πηγές.

Οι μομφές της αρχαιότητας που αποδόθηκαν στους Εβραίους, δεν υπάρχουν στα αντισημιτικά γραπτά της σύγχρονης εποχής. Ελάχιστοι τέτοιοι συγγραφείς του 19ου και του 20ου αιώνα, είχαν πεισθεί για την αντιστροφή της ιστορίας που αφηγείται η Έξοδος και τις άλλες κατηγορίες που αναφέρθηκαν πρωτύτερα. Εξαίρεση αποτελεί εκείνη της ανθρωποθυσίας η οποία έχει συχνά επαναληφθεί στην ιστορία της Ευρώπης.

Αυτό μας αφήνει με δύο εντελώς διαφορετικούς τύπους αντισημιτισμού ή ακόμα και τρείς: τον αρχαίο, τον Χριστιανικό (στον οποίο κεντρικό θέμα ήταν η θανάτωση του Ιησού) και τον σύγχρονο, στον οποίο σημαντικές είναι οι κατηγορίες που σχετίζονται με τα οικονομικά και την βιολογία. Επίκεντρο και των τριών το παράλογο μίσος για τους Εβραίους.

https://chilonas.com/2017/05/01/httpwp-mep1op6y-561/
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Οι Ισπανοί έκαναν διωγμούς κατά των Μορίσκος ( βιαίως εκχριστιανισθέντες μουσουλμάνοι/Μαυριτανοί της Ισπανίας ) και κατά των Εβραίων. O Ιωσήφ Νάζι ( γεννήθηκε το 1520 ) ήταν από οικογένεια Εβραίων εμπόρων και γιατρών, οι οποίοι το 1492 εκτοπίσθηκαν από την Ισπανία και εκχριστιανίστηκαν βιαίως στην Λισσαβώνα το 1497. Η εγκατάσταση της Ιεράς Εξετάσεως στην Πορτογαλία , το 1536 , έκανε την χήρα αρχηγέτιδα της οικογένειας, Γκράτσια Νάζι να μεταφέρει όλη την οικογένεια , συμπεριλαμβανομένου και του Ιωσήφ, ανηψιού της και μέλλοντος γαμπρού της , στην Αμβέρσα. Ο Ιωσήφ έγινε πλούσιος επιχειρηματίας , ευπρόσδεκτος στις αυλές των Γαλλία, Κάτων Χωρών και Ιταλίας, πήρε τίτλο ευγενείας από τον Κάρολο Ε΄ και έγινε φίλος με τον μέλλοντα αυτοκράτορα Μαξιμιλιανό Β΄, ανηψιό του Καρόλου. Οι Νάζι μετανάστευσαν στην Βενετία γιατί τους υποψιάστηκαν για κρυπτοϊουδαϊσμό ( 1544 ). Έπειτα στη Φερράρα ( 1552 ) και τέλος στην Κων/πολη ( 1553 ).

Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Βέβαια δεν ήταν όλα καλά για τους Ευρωπαίους Εβραίους πρόσφυγες στην Οθωμανία. Καλά τους φέρθηκαν για 2 λόγους. Ο πρώτος είναι ότι είχαν επαφές με συγγενείς, φίλους και εμπορικούς πράκτορες της Ευρώπης , γεγονός που τους καθιστούσε εξαιρετικούς πληροφοριοδότες στον αγώνα κατά της Ισπανίας. Ο δεύτερος ότι είχαν οικονομικές και τεχνικές δεξιότητες που έλειπαν από την οθωμανική κοινωνία. Τα χρόνια όμως πέρασαν , μειώθηκε η επαφή τους με την Δύση και συνεπώς η αξιοπιστία των πληροφοριών τους. Ακόμη Έλληνες άρχισαν να τους ανταγωνίζονται στο εμπόριο και κατά τον 17ο αι. ανέτρεψαν το μονοπώλιό τους στις τράπεζες και στον δανεισμό χρημάτων. Οι Εβραίοι ξέπεσαν ως τεχνίτες, καταστηματάρχες, ενεχυροδανειστές και κομπογιανίτες γιατροί. Πλέον οι πρόσφυγες ευρωπαϊκής καταγωγής έχασαν τον ρόλο τους στην Οθωμανία, ρόλο παρόμοιο με αυτόν των Γενουατών στην οικονομική ζωή και τις ναυτικές επιχειρήσεις της Ισπανίας.

Paul coles , Οι Οθωμανοί στην Ευρώπη

Στην Π-Λ-Μπ, στο λήμμα «Νάζος ή Νάζι» , λέει πως είναι οικογένεια της Τήνου που μπορεί να κατάγονται από συγγενείς του Ιωσήφ Νάζι. Ένας, ο Αντώνιος ( 1759 – 1843 ), πρόκριτος της Τήνου , γιός του Καρόλου Νάζου από το χωριό Ναζάδες της Νάξου, συμμετείχε στην Γαλλική Επανάσταση και νυμφεύθηκε την Ειρήνη Μαυρογένους , αδελφή της ηρωίδας της Μυκόνου Μαντώς, μετά την άρνηση της τελευταίας να τον παντρευτεί.
Έχει και άλλους τρείς Νάζους
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Χωρία της Παλαιάς διαθήκης για την ανθρώπινη ισότητα. Ερμηνευτική απόδοση Κολιτσάρα.
http://users.sch.gr/aiasgr/Palaia_Diath ... athikh.htm

- Δεν θα αδικήσετε και δεν θα στενοχωρήσετε ξένον, διότι και σεις υπήρξατε κάποτε ξένοι εις την Αίγυπτον.

- Δεν θα στενοχωρήσετε ξένον. Διότι και σεις γνωρίζετε την ζωήν του ξένου, επειδή και οι ίδιοι εζήσατε ως ξένοι εις την Αίγυπτον.

- Εάν ξένος τις έλθη εις την χώραν σας, δεν θα τον θλίψετε.

- Ο ξένος αυτός ο ερχόμενος από άλλην χώραν προς σας θα είναι, όπως ο εντόπιος, ο συμπατριώτης σας. Θα αγαπήσης και αυτόν όπως τον εαυτόν σου, διότι και σεις υπήρξατε ξένοι εις την Αίγυπτον. Εγώ είμαι ο Κυριος ο Θεός σας, που διατάσσω αυτά.

- Μια και η αυτή θα είναι η απόδοσις δικαιοσύνης και η επιβολή κυρώσεων δια τον ξένον και δια τον εντόπιον. Εγώ δίδω αυτάς τας εντολάς, διότι εγώ είμαι Κυριος ο Θεός σας.

- Είναι Θεός δίκαιος, ο οποίος κρίνει δικαίως και αποδίδει το δίκαιον στον ξένον, στο ορφανόν, εις την χήραν, και αγαπά τον ξένον, ώστε να δίδη και εις αυτόν άρτον και ένδυμα. Και σεις πρέπει να αγαπήσετε τον ξένον, διότι κάποτε, εκεί εις την Αίγυπτον, υπήρξατε και σεις ξένοι.

- Είπε τότε ο Θεός προς τον Ιωνάν· “πράγματι, τόσον πολύ συ ελυπήθης δια την κολοκύνθην;” Ο Ιωνάς απήντησε· “πάρα πολύ έχω λυπηθή μέχρι θανάτου”. Ο Κυριος του είπε· “συ ελυπήθης δια μίαν κολοκύνθην, δια την οποίαν δεν εκοπίασες και την οποίαν δεν έθρεψες. Αυτή εφύτρωσε μίαν νύκτα και την άλλην νύκτα εχάθη. Εγώ δεν έπρεπε να λυπηθώ δια την μεγάλην πόλιν την Νινευή, εις την οποίαν, έκτος των ωρίμων κατά την ηλικίαν ανθρώπων, κατοικούν και περισσότερα από εκατόν είκοσι χιλιάδες νήπια, που δεν μπορούν να διακρίνουν το δεξί των χέρι από το αριστερόν των, όπως επίσης και ζώα πολλά ; :!:

- Ακόμη δε και την προσευχήν εκείνου του ξένου, ο οποίος δεν είναι Ισραηλίτης, θα έλθη όμως εις τον τόπον αυτόν να προσευχηθή, συ, Κυριε, θα την εισακούσης από τον ουρανόν, από το τέλειον κατοικητήριόν σου, και θα δώσης εις αυτόν όλα όσα σε παρακαλεί ο ξένος ούτος. Ετσι δε όλοι οι λαοί θα γνωρίσουν το Ονομά σου, θα σε σέβωνται και θα σε φοβούνται, όπως ο ισραηλιτικός λαός.

--------------------------------------------------------------------

Όταν έγινε η διάβαση της Ερυθράς Θάλασσας, οι Αιγύπτιοι πνίγηκαν στα κύματα. Ο Μωυσής τότε άρχισε να ψάλλει ύμνο στον Θεό για την διάσωση του εβραϊκού λαού. Κατά μια εβραϊκή παράδοση ( η οποία πέρασε και στον χριστιανισμό ) :

Την στιγμή που ο Μωυσής έψαλλε τον ύμνο του, οι άγγελοι άρχισαν και αυτοί να ψάλλουν. Αλλά ο Ύψιστος , ευλογημένο να είναι το όνομά του , τους είπε : Τα έργα της χειρός μου ( = οι Αιγύπτιοι ) πνίγονται στην θάλασσα και σείς θέλετε να ψάλετε μπροστά μου ;

( Ταλμούδ, Sanhedrin 39b )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Εβραϊκή παράδοση 12ος αι.

Αν ένας Εβραίος επιχειρήσει να σκοτώσει έναν αθώο Γεντίλο ( = ξένο ) , όλοι οι άλλοι Εβραίοι οφείλουν να ενωθούν εναντίον του για να σώσουν τον Γεντίλο.

------------------------------------------------

Η ανταρσία των Πολωνών , η οποία ξεσπούσε το 1863 σε ένοπλη εξέγερση , είχε αρχίσει από το 1861. Στις 8 Απριλίου , μια μεγάλη διαδήλωση κατά του κατακτητή σημειώθηκε στους δρόμους της Βαρσοβίας με τη συμμετοχή πολλών Εβραίων. Ο Πολωνός ιερέας , ο οποίος ήταν επικεφαλής του πλήθους κρατώντας έναν σταυρό , σκοτώθηκε από μια σπαθιά ενός κοζάκου . Τότε ένας Εβραίος , μαθητής Λυκείου , σήκωσε το σταυρό και πήρε τη θέση του ιερέως.

Κυπριανός Καμίλ Νόρουιντ , Οι Εβραίοι της Πολωνίας

Ω σοβαρό έθνος των Εβραίων , είσαι για την Ευρώπη
ένα μνημείο, που έσπασε κάπου στην Ανατολή,
που τα συντρίμμια του , σκορπισμένα σ' όλους τους τόπους ,
φέρουν καθένα το αιώνιο ιερόγλυφο !
Ο άνθρωπος του Βορρά , μέσα στα ελατόδασά του ,
όταν σε συνάντησε , σίγουρα διαισθάνθηκε
το ηλιόφως της πατρίδας σου , που στο γαλάζιο ,
σαν τον Μωυσή στου Νείλου τα νερά , είναι λουσμένη
κι είπε : "Μέγας αυτός π' ανέβηκε τόσο ψηλά
και κατέρρευσε, κι όπως εσείς , σωπαίνει."

Τέκνα εμείς του Βορρά , με πυρρόχρωμη κόμη ,
(...)
σας αναγνωρίσαμε , πριν απ' τους άλλους ,
κι ολότελα διαφορετικά . Κι όχι με κόπο.
Όταν ο ευγενής μοιράστηκε τα όπλα του μαζί σας ,
έβαλε 'κει και τον Σταυρό, που δεν ψεύδεται.

(...)
Και νά : στα λιθόστρωτα της Βαρσοβίας , ο Εβραίος
προχωρεί χέρι - χέρι με τον Πολωνό.
Κι ενώ της γης τα έθνη τα πιο πλούσια ,
του πρόσφεραν όχι τον σταυρό του μαρτυρίου ,
αλλά τον πλούτο , με του Δαβίδ
το άοπλο το χέρι να χτυπήσει επροτίμησε.

( Ουνέσκο , Το δικαίωμα να είσαι άνθρωπος , Εκδόσεις ΓΕΣ/ΔΙΣ )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
Obi Wan Iakobi
Δημοσιεύσεις: 15683
Εγγραφή: 19 Ιαν 2020, 22:20

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Obi Wan Iakobi »

Πολλους φιλους εβραιους πρεπει να ειχε και ο Τσε :lol:

«Το πρώτο άτομο που χτυπήσαμε ήταν ο δήμαρχος, κάποιος που ονομαζόταν Cohen. Είχαμε ακούσει πολλά γι’ αυτόν, ήταν Εβραίος και ως Εβραίος ενδιαφερόταν μόνο για τα χρήματα, οπότε ήταν ένας καλός στόχος!» - Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια είναι μια μικροαστική εμμονή.

Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν
Άβαταρ μέλους
περαστικος
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 22 Δεκ 2019, 18:29

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από περαστικος »

Yochanan έγραψε: 22 Απρ 2019, 23:48 Αντισημιτικό το κάψιμο του ιούδα λενε οι Εβραιοι

Είμαι σίγουρος οτι ο αντισημιτισμος δεν έχει καμμια σχέση με τον χριστιανισμο και το γεγονος οτι ο προδοτης σταυρωτής του χριστου λέγεται Ιούδας είναι εντελώς τυχαίο και δεν έχει σχέση με το οτι ακουγεται σαν "Ιουδάιος".Οπως φυσικα ειναι τυχαιο οτι κατηγορουνται για τη σταυρωση του Χριστου οι Εβραιο και οχι οι Ρωμαιοι.
Παντως οι Χιτλερ-Σταλιν δεν ηταν χριστιανοι.
Ζενίθεδρος έγραψε: 21 Οκτ 2020, 22:16 Το μόνο τραγούδι που αξίζει να ακουστεί για να τιμήσει το 21, θα είναι τα ουρλιαχτά των Τούρκων όταν θα πέφτουν στο κεφάλι τους τα πυρηνικά στις μεγαλύτερες τους πόλεις.
Άβαταρ μέλους
Obi Wan Iakobi
Δημοσιεύσεις: 15683
Εγγραφή: 19 Ιαν 2020, 22:20

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Obi Wan Iakobi »

περαστικος έγραψε: 09 Οκτ 2020, 14:53

Παντως οι Χιτλερ-Σταλιν δεν ηταν χριστιανοι.
Ο Χίτλερ ήταν απλά θεωρούσε ότι ο Απόστολος Παύλος διαστρέβλωσε το αρχικό μήνυμα του Χριστιανισμού για να το θέσει υπό την υπηρεσία των Εβραίων. '

'Η Εθνική Κυβέρνηση θεωρεί ως πρώτιστο καθήκον της να αναβιώσει στο έθνος, το πνεύμα της ενότητας και της συνεργασίας. Να διατηρήσει και να υπερασπιστεί αυτές τις βασικές αρχές επί των οποίων έχει χτιστεί το έθνος μας. Θεωρεί τον Χριστιανισμό ως θεμέλιο της εθνικής μας ηθικής, και την οικογένεια ως βάση της εθνικής ζωής.''

Χίτλερ 1η Φεβρουαρίου 1933 στο Βερολίνο
Η αλήθεια είναι μια μικροαστική εμμονή.

Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν
Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 21187
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας »

δεν ηταν χριστιανος,τον ανεχοταν μεχρι να επικρατησει και απο μια εκτιμηση στην μανα του που ηταν

το αντιθετο βασικα του χριστιανος ηταν...θεωρουσε αυην την θρησκεια θρησκεια των αδυναμων,που κανει τον ανθρωπο αδυναμο και επομενως μπολιαζει λαθος την νοοτροπια του υπερανθρωπου που ειχε κατα νου για τους πολιτες του

αλλα ηταν too much εκεινη την ωρα να τα βαλει και με αυτην,το αφησε για πιο μετα το ξηλωμα.
Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 49563
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith »

Πολιτισμικά ήταν χριστιανοί και οι δύο, δεν διαμορφώνονται εν κενώ οι απόψεις.
🔻 There are decades where you fuck around and days where you find out🔻
Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 21187
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας »

The Goebbels Diaries also remark on this policy. Goebbels wrote on 29 April 1941 that though Hitler was "a fierce opponent" of the Vatican and Christianity, "he forbids me to leave the church. For tactical reasons."
Goebbels wrote on 29 December 1939 The Führer is deeply religious, though completely anti-Christian. He views Christianity as a symptom of decay. Rightly so. It is a branch of the Jewish race. This can be seen in the similarity of their religious rites. Both (Judaism and Christianity) have no point of contact to the animal element, and thus, in the end they will be destroyed. The Führer is a convinced vegetarian on principle.
Goebbels notes in a diary entry in 1939 a conversation in which Hitler had "expressed his revulsion against Christianity. He wished that the time were ripe for him to be able to openly express that. Christianity had corrupted and infected the entire world of antiquity."[78] Hitler, wrote Goebbels, saw the pre-Christian Augustan Age as the high point of history, and could not relate to the Gothic mind nor to "brooding mysticism".[73]
According to Speer, Hitler's private secretary, Martin Bormann, relished recording any harsh pronouncements by Hitler against the church.[47] Speer considered Bormann to be the driving force behind the regime's campaign against the churches. Speer thought that Hitler approved of Bormann's aims, but was more pragmatic and wanted to "postpone this problem to a more favourable time"
He was to all intents and purposes an atheist by the time
— Ernst Hanfstaengl
ενδεικτικα



και ο Σταλιν και ο Χιτλερ ήταν άθεοι
Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 49563
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: Μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι Εβραίοι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith »

Κόκκορας έγραψε: 09 Οκτ 2020, 15:18
The Goebbels Diaries also remark on this policy. Goebbels wrote on 29 April 1941 that though Hitler was "a fierce opponent" of the Vatican and Christianity, "he forbids me to leave the church. For tactical reasons."
Goebbels wrote on 29 December 1939 The Führer is deeply religious, though completely anti-Christian. He views Christianity as a symptom of decay. Rightly so. It is a branch of the Jewish race. This can be seen in the similarity of their religious rites. Both (Judaism and Christianity) have no point of contact to the animal element, and thus, in the end they will be destroyed. The Führer is a convinced vegetarian on principle.
Goebbels notes in a diary entry in 1939 a conversation in which Hitler had "expressed his revulsion against Christianity. He wished that the time were ripe for him to be able to openly express that. Christianity had corrupted and infected the entire world of antiquity."[78] Hitler, wrote Goebbels, saw the pre-Christian Augustan Age as the high point of history, and could not relate to the Gothic mind nor to "brooding mysticism".[73]
According to Speer, Hitler's private secretary, Martin Bormann, relished recording any harsh pronouncements by Hitler against the church.[47] Speer considered Bormann to be the driving force behind the regime's campaign against the churches. Speer thought that Hitler approved of Bormann's aims, but was more pragmatic and wanted to "postpone this problem to a more favourable time"
He was to all intents and purposes an atheist by the time.
— Ernst Hanfstaengl
ενδεικτικα



και ο Σταλιν και ο Χιτλερ ήταν άθεοι
Όπως λένε και στην Ιρλανδία όταν γνωρίζονται και κάποιος δηλώνει άθεος: "Ναι αλλά καθολικός άθεος ή προτεστάντης άθεος;"
🔻 There are decades where you fuck around and days where you find out🔻
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”