Ε, αφού σας βολεύει για να βγει το αφήγημα σας, έτσι θα είναι!Ίφιδα έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:41Δεν ισχυρίζεται ότι είναι χριστιανική. Ίσα ίσα, δείχνει ποιοι άλλοι "ταπεινώνουν την ειδωλολατρεία" και είναι εντός θέματοςΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:06
Δεύτερον, η δεύτερη φωτογραφία είναι παραπλανητική. Στο στιγμιότυπο βλέπουμε τζιχαντιστες του ισλαμικού κράτους να καταστρέφουν αρχαία αγάλματα. Η φωτογραφία αυτή δεν έχει καμία σχέση με τον χριστιανισμό. Οπότε καλό είναι να αποσυρθεί.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Η φωτογραφία είναι σχετικά πρόσφατη, είχε γίνει και θέμα, φαινεται ότι ειναι τζιχαντιστές που σπάνε αγάλματα, το νήμα έχει τίτλο "Έτσι ταπεινωσαμε την ειδωλολατρεία" ,τί εννοείς πως "μας βολεύει το αφηγημα" ;ΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:47Ε, αφού σας βολεύει για να βγει το αφήγημα σας, έτσι θα είναι!Ίφιδα έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:41Δεν ισχυρίζεται ότι είναι χριστιανική. Ίσα ίσα, δείχνει ποιοι άλλοι "ταπεινώνουν την ειδωλολατρεία" και είναι εντός θέματοςΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:06
Δεύτερον, η δεύτερη φωτογραφία είναι παραπλανητική. Στο στιγμιότυπο βλέπουμε τζιχαντιστες του ισλαμικού κράτους να καταστρέφουν αρχαία αγάλματα. Η φωτογραφία αυτή δεν έχει καμία σχέση με τον χριστιανισμό. Οπότε καλό είναι να αποσυρθεί.
- nik_killthemall
- Δημοσιεύσεις: 7237
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
μάλλον εννοεί "μην μας εξομοιώνεται με τους ισλαμιστές, εμείς ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία με σεβασμό και ταπεινότητα, εξαλλου εδώ μιλάμε για την ταπείνωση της ειδωλολατρειας κατεργολαβια του χριστιανισμου" ...
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Είσαι πολύ πιο έξυπνος. Ξέρεις οτι δεν εννοώ αυτό. Θα μου ήταν πολύ εύκολο, ξέρεις, να αρχίσω κι εγώ να αποδίδω τα πάντα στους πάντες, δηλαδή ανθρωποθυσίες, μαγείες, μαγγανιες, διωγμούς χριστιανών, διωγμούς φιλοσόφων, παιδεραστίες και τα σχετικά, αλλά δεν θα το κάνω, διότι θα ήταν άδικο.nik_killthemall έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:53 μάλλον εννοεί "μην μας εξομοιώνεται με τους ισλαμιστές, εμείς ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία με σεβασμό και ταπεινότητα, εξαλλου εδώ μιλάμε για την ταπείνωση της ειδωλολατρειας κατεργολαβια του χριστιανισμου" ...
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
nik_killthemall έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:45η πηγή που ζητάς,
και ενα ακομη περιστατικό 45 χρονια πριν.Σε διένεξη βρίσκεται η Αρχαιολογική Υπηρεσία με τον ηγούμενο της μονής Προφήτη Ηλία Θήρας.
Κακά τα ψέμματα, ο θρησκευτικός φανατισμός του διάχυτου διπολισμού (σε όλες τις θρησκείες) τύπου "ὁ μὴ ὢν μετ᾿ ἐμοῦ κατ᾿ ἐμοῦ ἐστι" επιτρέπει και ενθαρρύνει τον χουλιγκανισμό και τον βανδαλισμό.
Αυτό που λέει πιο πάνω ο σκίουρος ισχύει, στην αρχαία θρησκεία δεν υπήρχε διπολισμός. Και απόδειξη γι'αυτό είναι πως άνθισαν διαφορετικές φιλοσοφικές σχολές που χρησιμοποιούσαν την λογική για να αναλύσουν τον θεό, και ουδεποτε διώχθηκαν οι φιλοσοφικές σχολές επειδή το έπραξαν, ούτε και τις κατέστρεψαν, πολύ απλά γιατί δεν υπήρχε εκεινός ο φανατισμός του διπολισμού, που τον έφερε ο χριστιανισμός.
Δεν διώχθηκαν φιλόσοφοι και φιλοσοφικές σχολες; Αλήθεια τωρα;
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
- nik_killthemall
- Δημοσιεύσεις: 7237
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
έχεις δίκιο, το ιερατείο του δωδεκάθεου εκδίωξε Επικούρειους που έλεγαν πως τα θεϊκά σημάδια, διάβασμα σπλάχνων κλπ είναι τσαρλατανισμοί απατεώνων, εκδίωξε τους Κυνικούς, εκδίωξε Περιπατητές, εκδίωξε τον Μέγα Αλέξανδρο που ασπάστηκε όλες τις θρησκείες Μεσογείου και Ασίας ...
(πέραν του μυθικού Σωκράτη που έπαιξαν και πολιτικοί λόγοι, όλες οι υπόλοιπες διώξεις μεμονωμένων προσώπων και ΟΧΙ ολόκληρων φιλοσοφικών σχολών ήταν πολιτικές. Και η απόδειξη είναι πως ποτέ δεν διατάχτηκε κλείσιμο ολόκληρης φιλοσοφικής σχολής. Πράγματι στην αρχαία ελλάδα ΔΕΝ υπήρχε ΚΑΜΙΑ πολιτική ανοχή ! Αυτό είναι αλήθεια. Οι πολιτικές διώξεις ήταν καθημερινές. Αλλά το να μετατρέψουμε τις πολιτικές διώξεις σε θρησκευτικές για να στηρίξουμε τα ιστορικά αντίποινα του χριστιανισμού είναι εξίσου λαϊκίστικο πολιτικά.)
(πέραν του μυθικού Σωκράτη που έπαιξαν και πολιτικοί λόγοι, όλες οι υπόλοιπες διώξεις μεμονωμένων προσώπων και ΟΧΙ ολόκληρων φιλοσοφικών σχολών ήταν πολιτικές. Και η απόδειξη είναι πως ποτέ δεν διατάχτηκε κλείσιμο ολόκληρης φιλοσοφικής σχολής. Πράγματι στην αρχαία ελλάδα ΔΕΝ υπήρχε ΚΑΜΙΑ πολιτική ανοχή ! Αυτό είναι αλήθεια. Οι πολιτικές διώξεις ήταν καθημερινές. Αλλά το να μετατρέψουμε τις πολιτικές διώξεις σε θρησκευτικές για να στηρίξουμε τα ιστορικά αντίποινα του χριστιανισμού είναι εξίσου λαϊκίστικο πολιτικά.)
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
nik_killthemall έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:45
Αυτό που λέει πιο πάνω ο σκίουρος ισχύει, στην αρχαία θρησκεία δεν υπήρχε διπολισμός. Και απόδειξη γι'αυτό είναι πως άνθισαν διαφορετικές φιλοσοφικές σχολές που χρησιμοποιούσαν την λογική για να αναλύσουν τον θεό, και ουδεποτε διώχθηκαν οι φιλοσοφικές σχολές επειδή το έπραξαν, ούτε και τις κατέστρεψαν, πολύ απλά γιατί δεν υπήρχε εκεινός ο φανατισμός του διπολισμού, που τον έφερε ο χριστιανισμός.
Εδώ υπάρχει ένα εσωτερικό αστείο, ότι ο χριστιανισμός ειναι ο διπολικός στα πλαίσια μιας αφήγησης της ιστορίας που είναι ακραία διπολική.
στην πραγματικότητα:
--οι φιλοσοφικές σχολές αφορούσαν μία μικρή κοινωνική τάξη, ενώ ο χριστιανισμός όλον τον πληθυσμό. Πολιτικά ποτέ δεν είχαν δυναμη (με μετρημένες στα δάκτυλα εξαιρέσεις μέσα στα 900 χρόνια), και δεν είχαν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τη ζωή των μεγάλων μαζών του πληθυσμού. Ο χριστιανισμος από τον 3ο αιώνα ήταν ένα μαζικό κίνημα, που απευθυνόταν σε όλες τις τάξεις. Τελείως διαφορετική δυναμική και ρόλος στην κοινωνία.
---Παρά τη μικρή κοινωνική εμβέλεια τους, βεβαίως και διώκονταν οι φιλοσοφικές σχολές: τα παραδείγματα είναι γνωστά και πολλά. Και για εκπεφρασμένα λόγους είτε θρησκευτικούς είτε προσβολής στα παραδοσιακά ήθη.
Να προσθέσω επίσης ότι μέχρι την επικράτηση του χριστιανισμού δεν υπήρχε σοβαρή διαφοροποίηση πολιτικού-θρησκευτικού. η πολιτική ηγεσία ήταν και θρησκευτική ηγεσία, να μην πω ότι συχνά ήταν η ίδια αντικείμενο λατρείας. Να βρίσκει κανείς τέτοια διαφοροποίηση π.χ. στη δίκη του Σωκράτη είναι αναχρονισμός, οι Αθηναίοι δεν την έκαναν.
---Μετά τον 1ο πΧ αιώνα, οι περισσότερες φιλοσοφικές σχολές στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία ασχολιούντουσαν αποκλειστικά με τη θεολογία και την ηθική. Η λογική αναζήτηση είτε είχε πάει σε εξειδικευμένα αντικείμενα είτε είχε εξοβελιστεί. Μέχρι τον 3ο αιώνα οι φιλόσοφοι είχαν καταντήσει να προσφέρουν σχεδόν αποκλειστικά υπηρεσίες life coaching για πλούσιους πάτρωνες(πλην των κυνικών ίσως). Γιατί να τσακωθούν, όσο υπήρχε φαί για όλους;
Μόνο από τον 4ο αιώνα ξαναπέκτησε ζωή η φιλοσοφία, όταν η παγανιστική αριστοκρατία υιοθέτησε μία αφήγηση της αρχαίας φιλοσοφίας ως αντίβαρο στην επικράτηση του χριστιανισμού, οπότε υπήρχε διακύβευμα στη φιλοσοφία με άμεσο αντίκρυσμα στην κοινωνία.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
The anti-Pythagorean attacks in c. 500 BC were headed by Cylon of Croton. After these initial attacks and the death of Pythagoras, Pythagorean communities in Croton and elsewhere continued to flourish. At around 450 BC attacks on Pythagorean communities were carried out across Magna Graecia. In Croton, a house were Pythagoreans gathered was set on fire and all but two of the Pythagorean philosophers burned alive. Pythagorean meeting places in other cities were also attacked and philosophic leaders killed.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pythagoreanism#History
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Κουρκούας έγραψε: 22 Απρ 2019, 13:52nik_killthemall έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:45
Αυτό που λέει πιο πάνω ο σκίουρος ισχύει, στην αρχαία θρησκεία δεν υπήρχε διπολισμός. Και απόδειξη γι'αυτό είναι πως άνθισαν διαφορετικές φιλοσοφικές σχολές που χρησιμοποιούσαν την λογική για να αναλύσουν τον θεό, και ουδεποτε διώχθηκαν οι φιλοσοφικές σχολές επειδή το έπραξαν, ούτε και τις κατέστρεψαν, πολύ απλά γιατί δεν υπήρχε εκεινός ο φανατισμός του διπολισμού, που τον έφερε ο χριστιανισμός.
Εδώ υπάρχει ένα εσωτερικό αστείο, ότι ο χριστιανισμός ειναι ο διπολικός στα πλαίσια μιας αφήγησης της ιστορίας που είναι ακραία διπολική.
στην πραγματικότητα:
--οι φιλοσοφικές σχολές αφορούσαν μία μικρή κοινωνική τάξη, ενώ ο χριστιανισμός όλον τον πληθυσμό. Πολιτικά ποτέ δεν είχαν δυναμη (με μετρημένες στα δάκτυλα εξαιρέσεις μέσα στα 900 χρόνια), και δεν είχαν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τη ζωή των μεγάλων μαζών του πληθυσμού. Ο χριστιανισμος από τον 3ο αιώνα ήταν ένα μαζικό κίνημα, που απευθυνόταν σε όλες τις τάξεις. Τελείως διαφορετική δυναμική και ρόλος στην κοινωνία.
---Παρά τη μικρή κοινωνική εμβέλεια τους, βεβαίως και διώκονταν οι φιλοσοφικές σχολές: τα παραδείγματα είναι γνωστά και πολλά. Και για εκπεφρασμένα λόγους είτε θρησκευτικούς είτε προσβολής στα παραδοσιακά ήθη.
Να προσθέσω επίσης ότι μέχρι την επικράτηση του χριστιανισμού δεν υπήρχε σοβαρή διαφοροποίηση πολιτικού-θρησκευτικού. η πολιτική ηγεσία ήταν και θρησκευτική ηγεσία, να μην πω ότι συχνά ήταν η ίδια αντικείμενο λατρείας. Να βρίσκει κανείς τέτοια διαφοροποίηση π.χ. στη δίκη του Σωκράτη είναι αναχρονισμός, οι Αθηναίοι δεν την έκαναν.
---Μετά τον 1ο πΧ αιώνα, οι περισσότερες φιλοσοφικές σχολές στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία ασχολιούντουσαν αποκλειστικά με τη θεολογία και την ηθική. Η λογική αναζήτηση είτε είχε πάει σε εξειδικευμένα αντικείμενα είτε είχε εξοβελιστεί. Μέχρι τον 3ο αιώνα οι φιλόσοφοι είχαν καταντήσει να προσφέρουν σχεδόν αποκλειστικά υπηρεσίες life coaching για πλούσιους πάτρωνες(πλην των κυνικών ίσως). Γιατί να τσακωθούν, όσο υπήρχε φαί για όλους;
Μόνο από τον 4ο αιώνα ξαναπέκτησε ζωή η φιλοσοφία, όταν η παγανιστική αριστοκρατία υιοθέτησε μία αφήγηση της αρχαίας φιλοσοφίας ως αντίβαρο στην επικράτηση του χριστιανισμού, οπότε υπήρχε διακύβευμα στη φιλοσοφία με άμεσο αντίκρυσμα στην κοινωνία.
Εξαιρετικός, Κουρκούας, για άλλη μια φορά.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Για ποιο πράγμα; Δε θυμάμαι να βριστηκαμε: PCloud87 έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:43Συγνώμη.bluerose έγραψε: 22 Απρ 2019, 00:47 Δε νομίζουμε ότι πρέπει να έχουν την υποστήριξη μας
Ανάγκη μας έχουν; Δε νομίζω
Απλά πρέπει όταν μου βρίζεις μια,δύο τα Θεία να υπερασπιστώ αυτό που πιστεύω,όχι εμένα
Αν συνεχίσεις όχι εσύ,γενικά, τότε είναι αυτό που λένε οι άθεοι δεν πείθονται και σταματάς. Όχι για να τους πείσεις, φτάνει υπερασπίστηκες μια, δύο![]()
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Εσυ ήσουνα πολύ ψύχραιμη μαζί μου αλλά εγώ ήμουνα βιαστικός.bluerose έγραψε: 22 Απρ 2019, 14:42Για ποιο πράγμα; Δε θυμάμαι να βριστηκαμε: PCloud87 έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:43Συγνώμη.bluerose έγραψε: 22 Απρ 2019, 00:47 Δε νομίζουμε ότι πρέπει να έχουν την υποστήριξη μας
Ανάγκη μας έχουν; Δε νομίζω
Απλά πρέπει όταν μου βρίζεις μια,δύο τα Θεία να υπερασπιστώ αυτό που πιστεύω,όχι εμένα
Αν συνεχίσεις όχι εσύ,γενικά, τότε είναι αυτό που λένε οι άθεοι δεν πείθονται και σταματάς. Όχι για να τους πείσεις, φτάνει υπερασπίστηκες μια, δύο![]()
Ένα το Χελιδόνι κι η Ανοιξη ακριβή
Warn your gods about our wrath. None may stand against space marines.
Warn your gods about our wrath. None may stand against space marines.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Δε θυμαμαι
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Και ο Αναξαγόρας και ο Πρωταγόρας και ο Διογένης ο Απολλωνιάτης και ο Στίλπων και ο Αριστοτέλης και ο Θεόδωρος και ο Αρίσταρχος ο Σάμιος και ο Αλκιβιάδης και άλλοι πολλοί εκδιώχθηκαν με βάση θρησκευτικό και όχι πολιτικό κατηγορητήριο. Και, όπως σου έγραψε και ο Κουρκούας, δεν υπήρχε τέτοιος διαχωρισμός στο μυαλό των αρχαίων. Το θρησκευτικό ήταν και πολιτικό.nik_killthemall έγραψε: 22 Απρ 2019, 13:23 έχεις δίκιο, το ιερατείο του δωδεκάθεου εκδίωξε Επικούρειους που έλεγαν πως τα θεϊκά σημάδια, διάβασμα σπλάχνων κλπ είναι τσαρλατανισμοί απατεώνων, εκδίωξε τους Κυνικούς, εκδίωξε Περιπατητές, εκδίωξε τον Μέγα Αλέξανδρο που ασπάστηκε όλες τις θρησκείες Μεσογείου και Ασίας ...
(πέραν του μυθικού Σωκράτη που έπαιξαν και πολιτικοί λόγοι, όλες οι υπόλοιπες διώξεις μεμονωμένων προσώπων και ΟΧΙ ολόκληρων φιλοσοφικών σχολών ήταν πολιτικές. Και η απόδειξη είναι πως ποτέ δεν διατάχτηκε κλείσιμο ολόκληρης φιλοσοφικής σχολής. Πράγματι στην αρχαία ελλάδα ΔΕΝ υπήρχε ΚΑΜΙΑ πολιτική ανοχή ! Αυτό είναι αλήθεια. Οι πολιτικές διώξεις ήταν καθημερινές. Αλλά το να μετατρέψουμε τις πολιτικές διώξεις σε θρησκευτικές για να στηρίξουμε τα ιστορικά αντίποινα του χριστιανισμού είναι εξίσου λαϊκίστικο πολιτικά.)
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
οριακά δεν υπήρχε η έννοια θρησκευτικό όπως την καταλαβαίνουμε σήμερα νομίζω
- nik_killthemall
- Δημοσιεύσεις: 7237
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35
Re: Έτσι ταπεινώσαμε την ειδωλολατρεία.
Κουρκούας έγραψε: 22 Απρ 2019, 13:52nik_killthemall έγραψε: 22 Απρ 2019, 12:45
Αυτό που λέει πιο πάνω ο σκίουρος ισχύει, στην αρχαία θρησκεία δεν υπήρχε διπολισμός. Και απόδειξη γι'αυτό είναι πως άνθισαν διαφορετικές φιλοσοφικές σχολές που χρησιμοποιούσαν την λογική για να αναλύσουν τον θεό, και ουδεποτε διώχθηκαν οι φιλοσοφικές σχολές επειδή το έπραξαν, ούτε και τις κατέστρεψαν, πολύ απλά γιατί δεν υπήρχε εκεινός ο φανατισμός του διπολισμού, που τον έφερε ο χριστιανισμός.
Εδώ υπάρχει ένα εσωτερικό αστείο, ότι ο χριστιανισμός ειναι ο διπολικός στα πλαίσια μιας αφήγησης της ιστορίας που είναι ακραία διπολική.
στην πραγματικότητα:
--οι φιλοσοφικές σχολές αφορούσαν μία μικρή κοινωνική τάξη, ενώ ο χριστιανισμός όλον τον πληθυσμό. Πολιτικά ποτέ δεν είχαν δυναμη (με μετρημένες στα δάκτυλα εξαιρέσεις μέσα στα 900 χρόνια), και δεν είχαν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τη ζωή των μεγάλων μαζών του πληθυσμού. Ο χριστιανισμος από τον 3ο αιώνα ήταν ένα μαζικό κίνημα, που απευθυνόταν σε όλες τις τάξεις. Τελείως διαφορετική δυναμική και ρόλος στην κοινωνία.
---Παρά τη μικρή κοινωνική εμβέλεια τους, βεβαίως και διώκονταν οι φιλοσοφικές σχολές: τα παραδείγματα είναι γνωστά και πολλά. Και για εκπεφρασμένα λόγους είτε θρησκευτικούς είτε προσβολής στα παραδοσιακά ήθη.
Να προσθέσω επίσης ότι μέχρι την επικράτηση του χριστιανισμού δεν υπήρχε σοβαρή διαφοροποίηση πολιτικού-θρησκευτικού. η πολιτική ηγεσία ήταν και θρησκευτική ηγεσία, να μην πω ότι συχνά ήταν η ίδια αντικείμενο λατρείας. Να βρίσκει κανείς τέτοια διαφοροποίηση π.χ. στη δίκη του Σωκράτη είναι αναχρονισμός, οι Αθηναίοι δεν την έκαναν.
---Μετά τον 1ο πΧ αιώνα, οι περισσότερες φιλοσοφικές σχολές στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία ασχολιούντουσαν αποκλειστικά με τη θεολογία και την ηθική. Η λογική αναζήτηση είτε είχε πάει σε εξειδικευμένα αντικείμενα είτε είχε εξοβελιστεί. Μέχρι τον 3ο αιώνα οι φιλόσοφοι είχαν καταντήσει να προσφέρουν σχεδόν αποκλειστικά υπηρεσίες life coaching για πλούσιους πάτρωνες(πλην των κυνικών ίσως). Γιατί να τσακωθούν, όσο υπήρχε φαί για όλους;
Μόνο από τον 4ο αιώνα ξαναπέκτησε ζωή η φιλοσοφία, όταν η παγανιστική αριστοκρατία υιοθέτησε μία αφήγηση της αρχαίας φιλοσοφίας ως αντίβαρο στην επικράτηση του χριστιανισμού, οπότε υπήρχε διακύβευμα στη φιλοσοφία με άμεσο αντίκρυσμα στην κοινωνία.
Είναι αληθές πως οι φιλόσοφοι και οι φιλοσοφικές σχολές και στην αρχαία ελλάδα αλλά και στην ελληνιστική εποχή απευθύνονταν στους πολίτες και όχι στους δούλους (αν και αυτό έχει πάρα πολλές εξαιρέσεις, ο Επίκτητος π.χ. δούλος ήταν, και στην Στωική φιλοσοφική σχολή που έφτιαξε στην Πρέβεζα μαθητή είχε τον Ρωμαίο έπαρχο Καπαδοκίας, ή στον κήπο του Επίκουρου ήταν δεκτοί δούλοι, γυναίκες, βάρβαροι οι πάντες, ο Πλάτωνας είχε πουληθεί ως δούλος στην Αίγινα κλπ. η ικανότητα εν ολίγοις ήταν αυτό που προείχε και όχι η κοινωνική τάξη), ωστόσο αυτό απέχει από το να λες εν ολιγοις πως η φιλοσοφία ήταν για τους ολιγάρχες, σε κοντραστ μάλιστα με τον χριστιανισμό που ήταν ανοικτός "στον λαό" (βλέπε πως προσυλητίζονταν στον χριστιανισμό επί Συμεών Στηλίτη) ...
Η φιλοσοφία ήταν για όλους τους πολίτες και απόδειξη γιαυτό είναι πως το Βυζάντιο έβγαλε σε 1000+ χρόνια πολύ λιγότερους φιλοσόφους (έβγαλε φιλοσόφους ή μόνο θεολόγους του χριστιανισμού ? ), απόσους έβγαλε κλασικη ελλαδα και ελληνιστικη εποχή.
Αυτό το οποίο ξύπνησε από τον 4ο αιώνα και μετά ήταν η θεολογία και αποκλειστικά η χριστιανική (και ΟΧΙ η φιλοσοφία η οποία ΠΕΘΑΝΕ), και μάλιστα η θεολογία ήταν χιλιάδες φορές πιο δυσπρόσιτη προς τον λαό που ειδικά τους πρώτους αιώνες πλειοψήφησης του χριστιανισμού γνώρισε ρεκόρ αναλφαβητισμού, απ'ότι ήταν η φιλοσοφία επί κλασικών και ελληνιστικών χρόνων.
Ατζαμής εντελώς και η ταύτιση θρησκευτικής ηγεσίας και πολιτικής ηγεσίας, ήταν το μαντείο των Δελφών πολιτική ηγεσία ? (άλλο αν ασκούσε επί χρήμασι πολιτική όπως ακριβως και η εκκλησία επί Βυζαντίου), ή μήπως λατρευόταν ως θεός ο Αλκιβιάδης και ο Αγησίλαος ... ? Εδώ είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια ταύτισης της πολιτικής με την θρησκευτική δίωξη, επειδή έτσι ... Το τι είναι μια δίωξη όμως το καθορίζει το αίτιο της δίωξης και τίποτα άλλο.
Τέλος καμιά μαζικότητα δεν είχε ο χριστιανισμός, μέχρι το 300μ.χ. η μαζικότητά του περιοριζόταν στο 8-10% της αυτοκρατορίας. Η μαζικότητα του χριστιανισμού έγινε πράξη και εκτινάχθηκε μόνο όταν ο Κωνσταντίνος έθεσε τον πλούτο της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, στη διάθεσή του, και τότε φόρεσαν όλοι την χριστιανική φανέλα, χωρίς καμιά επίγνωση και συνείδηση. Ο Χριστιανισμός που εδραιώθηκε δηλ. αυτός από τον ισαπόστολο Κωνσταντίνο και μετά, είναι ο ορισμός του χρηματοτροφούμενου κινήματος χωρίς καμιά έμφαση στο περιεχόμενο συνείδησης, με ανάλογο αποτέλεσμα ("Όταν η εκκλησία του Χριστού πειήλθε σε χέρια χριστιανών ηγεμόνων αυξήθηκαν η δύναμη και ο πλούτος της, αλλά μειώθηκαν οι αρετές της" Άγιος Ιερώνυμος 390.μ.χ.) Μέσα σε 70-80 χρόνια ο χριστιανισμός άγγιξε το 50% της αυτοκρατορίας.
Δεν ισχύει τέλος ούτε αυτό που λες περί φιλοσοφικού "τέλματος" μέχρι τον 1ο αι.π.χ. έλεος ... χαμός γινόταν, καταρχήν φτιάχτηκαν οι 2 μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του τότε γνωστού κόσμου της Αλεξάνδρειας και της Περγάμου. Η έξαρση Στοάς και Επικούρειων είχε εκτοπίσει σε τέτοιο βαθμό τους υπολοιπους που ακόμα κι ο Παύλος όταν πήγε να κυρήξει στην Αθήνα περί το 50μ.χ. μόνο αυτούς αναφέρει. Ο Φίλων ο Αλεξανδρευς, ελληνόφωνος Ιουδαίος συγκαιρινός του Χριστού απ'την άλλη στην Αλεξάνδρεια, αντιγράφει τον Στωικισμό και εκσυγχρονίζει τον Ιουδαϊσμό στρώνοντας τον δρόμο ιδεολογικά για τον χριστιανισμό. Ο δούλος ο Στωικός Επίκτητος που προανέφερα τον 1οαι.μ.χ. έδρασε.
(Ουδεμία σχέση όλα αυτά με την διπολικότητα του πιστεύσας και μη πιστεύσας, που ξεκινησαμε βέβαια)
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.