Re: Eχετε δει μινι μαρκετ που να ειναι φτηνοτερο απο τις μεγαλες αλυσιδες;
Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2018, 11:26
Κάποια πράγματα είναι brand names και όντως χτυπάνε την τιμή χωρίς λόγο. Αλλά συνήθως τα ακριβότερα πράγματα είναι ακριβότερα επειδή το αξίζουν. Ας πούμε για τις πάνες που συζητάτε θυμάμαι πολύ καλά όταν παίρναμε για τη μικρή ότι οι Pampers και οι Babylino ήταν πραγματικά γαμάτες, οι πάνες ιδιωτικής ετικέτας του ΑΒ ήταν επίσης πάρα πολύ καλές και οι πάνες ιδιωτικής ετικέτας του Καρφούρ ήταν αληθινά σα γυαλόχαρτο και δεν έπαιζε να κρατήσουν μέσα κάτουρο και σκατό.Ασέβαστος έγραψε: 20 Δεκ 2018, 10:22 δεν ειναι λιγοι εκεινοι που ειναι τοσο βλαμμενοι, που προτιμανε ακριβως το ιδιο προιον σε μεγαλυτερη τιμη, γιατι πιστευουν οτι ειναι πιο καλο, το φτηνο κατι στραβο θα εχει.
Ωστόσο αντιλαμβάνομαι ότι συζητάμε για διαφορές στην τιμή του ίδιου προϊόντος μεταξύ διαφορετικών μαγαζιών. Θα πω ένα χειροπιαστό παράδειγμα από την προσωπική μου εμπειρία.
Ο ΑΒ έχει σταθερά τουλάχιστον 10% μεγαλύτερες τιμές για το ίδιο προϊόν σε σχέση με λαϊκή αλυσίδα που φημολογείται ότι αγοράζει προστασία από τη ΧΑ επί των εργατικών θεμάτων και η οποία αναφέρθηκε στο νήμα. Όμως έχει και πολύ κοντά στο 0% προβληματικά προϊόντα και όπου είναι όντως χαμηλή η ποιότητα [ξερωγω πλησιάζουν στη λήξη] στο λέει και τα χτυπάει 20% ή και 50% κάτω.
Δεν έχω όρεξη να χρειάζεται να ελέγχω το βαζάκι με τις ελιές αν είναι ανοιγμένο και λείπει μία (ή έστω μη αεροστεγώς κλειστό), ούτε το κατσαριδοκτόνο αν όντως πατιέται το μπεκ, ούτε το γκούντα αν έχει μούχλα κάτω από τη 2η φέτα, ούτε το σκάκι που αγόρασα τελευταία στιγμή για το μαλακισμένο της αδερφής μου αν τελικά μέσα έχει μόνο πούλια για τάβλι και ένα ζάρι. Και σε γενικές γραμές όταν λένε "στήθος κοτόπουλου [30% πιο φθηνό από του Μιμίκου]" εκτιμώ αν η ταμπέλα προσθέτει "μαγειρέψτε το πριν δύσει ο ήλιος γιατί μετά θα αρχίσει να γίνεται μπλε και θα πρέπει να αδειάσετε το ψυγείο σας να το περάσετε δυο χέρια απολυμαντικό, να το αερίσετε τουλάχιστον έξι ώρες και πάλι η βοθρίλα θα σας έχει καρφωθεί στον εγκέφαλο για 1 μήνα".
Ένας άλλος λόγος που αποφεύγω τους μικρούς είναι ότι οι περισσότεροι έχουν πρόβλημα με την Amex (που προσωπικά την προτιμώ λόγω πόντων) αλλά ακόμα και άμα πληρώνεις μετρητά είναι ΑΠΟΛΥΤΑ βέβαιο ότι θα αρχίσουν τα "χμμ μήπως έχετε 0.26 ή 0.46 ά και 1.16 μου κάνει να να εκεί βλέπω έχετε ένα εικοσάλεπτο και αν μετρήσετε τα κόκκινα σίγουρα βγάζουν 0.6 α εντάξει 0.7 το ίδιο κάνει". Μην αρχίσω για τη διαφορά ευκολίας να βγάλεις τιμολόγιο σε μια μεγάλη αλυσίδα και στο λαϊκό μαγαζί (το τιμολόγιο όμως για μένα ισοδυναμεί με 50% έκπτωση), αυτό πες δεν αφορά τον απλό καταναλωτή.
Ένας τρίτος λόγος είναι ότι συνήθως δεν έχουν πάρκινγκ ή έχουν μισή θέση και για τις υπόλοιπες βασίζονται στο ότι οι πελάτες θα κλέψουν από το πεζοδρόμιο και από το δρόμο. Ή αν δεν έχεις ελληνικό λαϊκό μεγαλείο ψυχής πρέπει να ψάχνεις μόνος σου σε όλο το τετράγωνο κάπου νόμιμα να παρκάρεις.
Βλέπουμε λοιπόν όπως εξήγησα και στο παράδειγμα με τη φωτογραφική μηχανή ότι μολονότι ο ένας πουλάει την πάνα μάρκας Χ και ο άλλο πουλάει την πάνα επίσης μάρκας Χ, τελικά δεν είναι ακριβώς το ίδιο προϊόν: είναι το ίδιο πράγμα + τεράστιες διακυμάνσεις στην προστιθέμενη αξία της λιανικής πώλησης η οποία είναι επίσης κάτι που αγοράζεις από αυτούς (αλλιώς θα πήγαινες κατευθείαν στο εργοστάσιο ή σε κάποιο πρατήριο).
Όλα αυτά τα πράγματα, δηλαδή η εξασφάλιση υψηλής ποιότητας, η διευκόλυνση στην πληρωμή, το να πληρώνεις νοίκι για το χώρο σου συν άλλο μισό στρέμμα πάρκινγκ αντί μόνο το χώρο σου, έχουν κόστος και μάλιστα αρκετά υψηλό. Για παράδειγμα είναι βασική αρχή της αξιοπιστίας (εννοώ ως μαθηματικό κλάδο) ότι ένα σύστημα (ας πούμε το σύστημα που σου φέρνει ένα ποιοτικό προϊόν στο ράφι) το οποίο δουλεύει 99%, για να το πας στο 99.9% στοιχίζει ΠΟΛΥ παραπάνω από +0.9%. Προφανέστατα το αυξημένο κόστος θα πάει στην τιμή του προϊόντος.
Αντιστρόφως όταν το κόστος δεν πάει στην τιμή του προϊόντος δεν εξαφανίζεται. Απλώς μετακυλίεται σε εσένα: ο χρόνος που χάνεις ψάχνοντας τις τσέπες σου για ψιλά, το πρόστιμο που τρως επειδή πάρκαρες παράνομα, ο χρόνος και η παραπάνω βενζίνη που χάλασες ψάχνοντας να παρκάρεις νόμιμα, το βαζάκι με τις ελιές που πέταξες, ο καφές που αγόρασες χωρίς τιμολόγιο γιατί δεν είχες όρεξη να περιμένεις 1 ώρα να βγει άκρη κλπ. Και άλλα πράγματα που φορτώνονται σε εντελώς τρίτους, στη μαμά με το καρότσι ξερωγώ που αναγκάζεται να βγει στη λεωφόρο επειδή το πεζοδρόμιο είναι λαϊκό πάρκινγκ. Όλα αυτά αν τα αθροίσεις και τα υπολογίσεις στο σύνολο της χρονιας είναι πάρα πολύ πιθανό να βγάζουν ένα εξωφρενικό νούμερο το οποίο υπερκαλύπτει κατά πολύ τη χαμηλότερη τιμή.
Το βασικό πρόβλημα των popular mattresses (λαϊκών στρωμάτων) στο οποίο πατάνε οι έμπορες είναι ότι επειδή όλα αυτά είναι ανεπαίσθητα και μη εύκολα ποσοτικοποιήσιμα και όχι ιδιαίτερα προφανές ότι συνδέονται άμεσα με επιλογές του μαγαζιού, δεν τα λαμβάνουν υπόψη. Δε σκέφτεται ας πούμε ο άλλος "χάνω 4 ώρες το χρόνο επειδή εγώ και οι μπροστινοί μου ψάχνουμε για ψιλά και αυτό κάνει 16 ευρώ με βάση το μεροκάματό μου" ούτε "έφαγα πρόστιμο 50 ευρώ επειδή αυτός δεν έχει πάρκινγκ". Το popular mattress σκέφτεται "κοίτα τη μαλακισμένη τη γριά μπροστά μια ώρα κάνει να βρει τα ψιλά" και "οι κωλόμπατσοι με γράψανε για 5 λεπτά που είχα παρκάρει" και "τι μαλάκας ο γείτονας που το Σάββατο θα πάει στον ΑΒ και θα πάρει τα ίδια με εμένα 12 ευρώ παραπάνω".


