Pirate7G έγραψε: 13 Μαρ 2019, 19:57
Μπορεις να μου δείξεις που αναφέρει πως το έλεγαν Ελληνες;
Το ότι ο Ευριπίδης λέει πως είναι φυσικό τους βαρβάρους να τους εξουσιαζουν Έλληνες, δεν είναι δείγμα εθνικισμού. Δείγμα θα ήταν να έλεγε ότι οι Έλληνες πρέπει να εξουσιαζουν το ανθρώπινο γένος. Εξάλλου και τους Ηπειρώτης βαρβάρους τους θεωρούσαν, οπως και τους Μακεδόνες και τους Αιτωλούς. Πάλι η αναφορά εχει να κάνει με την πολιτιστική άποψη που είχαν οι Αθηναίοι για τους άλλους.
Αλλά ποιοι το έλεγαν ; Λατίνοι ; Βεδουίνοι ; Εσκιμώοι ; Ένας Λατίνος συγγραφέας γράφει στα λατινικά και σου πετάει μια φράση στα ελληνικά γιατί είναι κάτι που έλεγαν οι μη ελληνόφωνοι ;
auro barbarico: id est aut multo; aut cultu barbaro, quia barbari copiae magis quam elegantiae student; aut a barbaris capto; aut vere barbaro, id est Phrygio, quia πᾶς μὴ Ἕλλην βάρβαρος. nam et Homerus Phrygas barbaros appellat
«βαρβαρικός χρυσός»: δηλαδή μπόλικος· ή βαρβαρικού γούστου, καθώς οι βάρβαροι νοιάζονται περισσότερο για την αφθονία παρά για την κομψότητα· ή λάφυρο από βαρβάρους· ή κυριολεκτικά βαρβαρικός, δηλαδή φρυγικός, καθώς «πας μη Έλλην βάρβαρος». Άλλωστε κι ο Όμηρος αποκαλεί τους Φρύγες βαρβάρους…
Όταν κάνει διαχωρισμό Ελλήνων και βαρβάρων ποιοι αποτελούν το ανθρώπινο γένος ; Σου λέει
βαρβάρων δ’ Ἕλληνας ἄρχειν εἰκός, ἀλλ’ οὐ βαρβάρους … Ἑλλήνων· τὸ μὲν γὰρ δοῦλον, οἱ δ’ ἐλεύθεροι. Τι πιστεύεις ότι θα πετύχεις με αυτά τα κλωθογυρίσματα ;
Οι Αθηναίοι θεωρούσαν μη αυθεντικούς Έλληνες όλους τους άλλους Έλληνες όπως ήδη σου έδειξα με το κείμενο του Πλάτωνος. Και οι υπόλοιποι Έλληνες το ίδιο πίστευαν για τους Αθηναίους. Ο τοπικισμός δεν αναιρεί τον εθνικισμό.
Εμ κάπου το έχεις χάσει. Πρώτον δεν θα μου πεις εσύ τι έκανα και πως έγραψα ότι εγραψα. Εγώ θα σου πω.
Δεύτερο σχολίασα τις πρακτικές των εθνικιστων. Άρα δεν έκανα καμία εννοιολογική αναφορά σε αυτούς. Αν δεν το καταλαβαίνεις πρόβλημα σου. Αν επιμένεις, τότε δεν έχεις μονο ένα πρόβλημα.
Τριτον, δεν είμαι εγώ αυτός που δίνει σωβινιστική απόχρωση στον όρο εθνικιστης. Ο σωβινισμός ΕΙΝΑΙ βασικό χαρακτηριστικό του εθνικισμού. Όπως ο ρατσισμός, ο αναθεωριτισμός κλπ.
Αν εσύ θες να του δώσεις μια ρομαντικά εξευγενισμενη μορφή, δεν σημαίνει πως όλοι εμείς οι υπόλοιποι πρέπει να αποδεχθούμε αυτήν την μορφή.
Αμ δεν το έχω χάσει . Εσύ το έχεις χάσει και αδυνατείς να το βρείς. Ότι θέλω θα σου λέω στα πλαίσια της ευπρέπειας. Τις απαγορεύσεις σου εκεί που σε παίρνει.
Σου είπα ήδη πως θεώρησες χαρακτηριστικό της υπόστασης των εθνικιστών την διαστρέβλωση των πηγών. Αν επανέρχεσαι σε πράγματα που σου έχω ήδη απαντήσει τότε ο προβληματικός είσαι εσύ. Εάν πάλι έχω τραυματίσει τον εγωισμό σου αυτό έγινε αθελά μου.
Απ'την αρχή σου είπα πως δεν δίνουμε την ίδια έννοια στον όρο εθνικιστής. Δές εδώ δυο από τους πολλούς ορισμούς :
http://www.greek-language.gr/greekLang/ ... %CF%82&dq=
Βλέπεις λοιπόν πως ο σωβινισμός και ο ρατσισμός δεν ΕΙΝΑΙ χαρακτηριστικά του εθνικισμού στον δεύτερο ορισμό.
Ποιοι είστε όλοι εσείς οι υπόλοιποι ; Με εσένα μιλάω και αδιαφορώ αν νομίζεις πως είσαι όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Θα είναι άλλο ένα από τα προβλήματά σου.
Φυσικα και δεν τον έκανε εθνικιστή. Ίσα ίσα αφού ο ίδιος γράφει πως είναι θέμα παιδείας το ποιος είναι Έλληνας και ποιος όχι, δείχνει ότι ήταν εντελώς ξενος με τον εθνικισμο.
Δεν θυμάμαι σε ποιο βιβλίο του ο Ισοκράτης γράφει πως ο βασιλιάς της Κύπρου έκανε μέσα σε 7 χρόνια του κατοίκους Έλληνες, λόγω των νόμων και της εισαγωγής της ελληνικής παιδείας. Δεν έχω χρόνο να ψάξω να το βρω τωρα, αλλά θα το βρω. Κι εκεί θα καταλάβεις πόσο λάθος είσαι να λες τον Ισοκράτης εθνικιστη.
Επίσης άλλο εθνικιστής και άλλο εθνιστης.
Ο Ισοκράτης φυσικά και ήταν εθνικιστής. Γι' αυτό και έγραφε στον Φίλιππο
τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι. Γι' αυτό και λέει στον Φίλιππο να θεωρεί πατρίδα του ολόκληρη την Ελλάδα :
ἅπασαν τὴν Ἑλλάδα πατρίδα νομίζειν.
Άσε να σου πώ εγώ που τα θυμάμαι. Ο Ισοκράτης λέει πως η Σαλαμίνα της Κύπρου ήταν ελληνική αποικία που ίδρυσε ο ήρωας της Ιλιάδας Τεύκρος, πρόγονος του βασιλιά Ευαγόρα. Μετά η πόλη κυβερνήθηκε από Φοίνικες που την εκβαρβάρωσαν πολιτισμικά ( τέχνες, εμπόριο ) και υποδούλωσαν την Κύπρο στους Πέρσες. Έπειτα η εξουσία πέρασε πάλι στα χέρια των Ελλήνων και επανελληνίστηκε και οι πολίτες από βάρβαροι ξαναέγιναν Έλληνες. Τι θέλεις να μου πείς με αυτό ; Πως ο χαρακτηρισμός "βάρβαρος" είχε και την έννοια του πολιτισμικά καθυστερημένου. Τέτοιους βάρβαρους θεωρούσε και ο Θουκυ τους Ευρυτάνες και τους Χάονες. Τέτοιους θεωρούσε και ο Στράβων τους Ηπειρώτες.
Σου λέω τον Ισοκράτη εθνικιστή γιατί διακρίνει μια ομάδα ξεχωριστή από τις υπόλοιπες, τους Έλληνες , στους οποίους ανήκει και εκείνος. Σου λέω τον Ισοκράτη εθνικιστή γιατί λέει στον Φίλιππο να ενώσει όλους τους Έλληνες, να εκστρατεύσει κατάτων βαρβάρων και να θεωρεί ολόκληρη την Ελλάδα πατρίδα του. Σου λέωτον Ισοκράτη εθνικιστή γιατί επαινούσε τους Σπαρτιάτες και τους Αθηναίους που θεωρούσαν την εποχή των Περσικών Πολέμων πατρίδα τους ολόκληρη την Ελλάδα :
κοινὴν δὲ πατρίδα τὴν Ἑλλάδα νομίζοντες εἶναι.
Σου λέω πως αν δεν δέχεσαι τον όρο έθνος/εθνικισμός ( nation ) για τους αρχαίους Έλληνες επειδή απουσιάζει η ενιαία πολιτική συγκρότηση , θα πρέπει τουλάχιστον να δεχτείς τον όρο εθνότητα/εθνισμός/εθνοτισμός ( ethnicity ) γιατί δεν απουσιάζει η πολιτισμική ( όμαιμο, ομότροπο, ομόθρησκο, ομόγλωσσο ) και η συνειδητοποίησή της.
Α, για αυτό το έφερες;
Μάλιστα, μάλιστα.
Και πάλι όμως το κειμενο δείχνει πράγματα που ποτέ δεν θα χαρακτήριζαν έναν εθνικιστή.
Ένας εθνικιστής δεν θα έλεγε για άλλους ομοεθνείς του ότι είναι μπασταρδεμένοι. Αυτό το κείμενο λοιπόν είναι από τις τρανοτερες αποδείξεις ότι ο Ισοκράτης δεν ήταν εθνικιστης.
Εν τω μεταξύ ειναι πολυ γελοία η διαφωνία μας. Λέμε περί εθνικισμού για μια εποχή που όχι μόνο δεν υπήρχε ο εθνικισμός ως ιδέα, αλλά ούτε ακόμα κι ως λεξη.
Γι' αυτό το έφερα και στο εξήγησα. Με τα γελάκια τι προσπαθείς να παραστήσεις , πώς δεν το παραδέχομαι όταν κάνω λάθος ; Μόνο άσφαλτος (
https://el.wiktionary.org/wiki/ἄσφαλτος ... νικά_(gkm) ) δεν είμαι . Δεν έχω τέτοια κόμπλεξ. Το συγκεκριμένο δείχνει τον τοπικισμό των Αθηναίων της κλασικής εποχής. Και αυτό δεν αναιρεί τον εθνικισμό. Όπως σήμερα οι τοπικιστικές διενέξεις Θεσσαλονικέων - Αθηναίων ή παλαιότερα Παλαιοελλαδιτών - προσφύγων δεν αναιρούσε τον εθνικισμό τους.
Δηλαδή οι εθνικιστές Παλαιοελλαδίτες δεν έλεγαν τους πρόσφυγες "τουρκόσπορους" ; Τι μαθαίνουμε !
Αν δείς την συζήτηση που είχα με τον Pertinax και ο οποίος έχει γνώση του θέματος θα καταλάβεις γιατί ο μόνος λόγος που δεν δίνει στους αρχαίους Έλληνες τον χαρακτηρισμό έθνος ( nation ) είναι πως δεν είχαν πετύχει την πολιτική ενοποίηση.
Με την λέξη περιγάφουμε την κατάσταση. Δεν χριάζεται να υπήρχε εκείνη την εποχή.
Μία χαρά έχω εμπεδώσει. Και το κειμενο είναι σαφέστατο. Ο Ισοκράτης είναι ξεκάθαρος πως ο πρόγονος του μεγαλέκου διάλεξε να κυβερνήσει ένα
"ουχ ομόφυλον γένος", ενώ τον ίδιο τον θεωρεί Έλληνα και τον εντάσσει μέσα στους Έλληνες αφού λέει ξεκάθαρα πως ήταν ο μονος από τους Έλληνες που δεν θελησε να κυβερνήσει ομοφυλους του (δηλαδή Έλληνες).
Έτσι είναι τελικά ( το συζήτησα πιο πάνω με τον Pertinax ) , αλλά ο Ισοκράτης δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους". Το πιθανότερο είναι πως τους διακρίνει από τους ( Νότιους )Έλληνες ( πόλεις - κράτη ) επειδή είχαν βασιλεία. Όταν όμως λέει στον Φίλιππο να θεωρεί πατρίδα του όλη την Ελλάδα δεν μπορεί να αφήνει απέξω την Μακεδονία, την πατρίδα του Φιλίππου. Επίσης ο Ισοκράτης θεωρούσε τους γείτονες των Μακεδόνων βαρβάρους, συνεπώς όχι τους Μακεδόνες.
Δεν με απασχολεί τι ερμηνεία δίνεις στην λέξη εθνικιστής. Στο έγραψα και πιο πάνω. Η λέξη έχει συγκεκριμένη σημασία και χαρακτηριστικά. Αν δνε θες να τα δεχθείς είσαι κι εσύ, τότε, κατά του εθνικισμού. Πρεπει να το καταλάβεις αυτό.
Στην Β Ελλαδα, γενικά, όντως υπήρχαν αποικίες ελληνικών πόλεων. Στο Μακεδονικό βασίλειο όμως, το οποίο ήταν κι αυτό στην Β Ελλάδα δεν υπήρχαν. Καιαι μην ξεχνάς πως τα εθνικια στων Σκοπίων δεν διεκδικούν μόνο τους Μακεδόνες αλλά και όποιον ήταν απο αυτήν την περιοχή (πχ Αριστοτέλης). Οπότε καλά κάνει και αναφέρει γενικά την Β Ελλάδα χωρίς διευκρινίσεις. Κατ αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίσεται η παραδοχή των γειτόνων πως όποιος ζούσε στην Β Ελλάδα, κατά την αρχαιότητα, ήταν μέρος του ελκηνιμου πολιτισμού.
Άρα ελπίζω τώρα να κατανοείς για ποιον λόγο θα ήταν 100% λάθος να έλεγε κάποιος ομοϊδεάτης σου από την Β Μακεδονία, το κείμενο που έγραψες
.
Ήδη σου απάντησα πως δεν με ενδιαφέρει τι σε απασχολεί. Δεκάρα τσακιστή δεν δίνω. Η λέξη έχει αρκετούς ορισμούς. Αυτά που γράφεις δεν αναιρούν πως οι Σκποιανοί μπορούν να αξιώνουν πως είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων. Το κείμενο της συμφωνίας μιλάει για τον ελληνικό πολιτισμό, ιστορία και κληρονομια της Μακεδονίας της Ελλάδας. Δεν λέει τίποτα για μακεδονικό πολιτισμό και Μακεδόνες της αρχαίας εποχής, συνεπώς μπορούν να κάνουν διάκριση των εννοιών "αρχαίος ελληνικός" και "αρχαίος μακεδονικός" .
Υ.Γ. Αν μου απαντήσεις πάλι μετά από 1 εβδομάδα ( ! ) , θα μου επιτρέψεις να μην ανταπαντήσω. Δεν είμαι ακατάδεκτος και κατανοώ πως οι υποχρεώσεις δεν σου αφήνουν αρκετό ελεύθερο χρόνο. Όμως κι εγώ δυσκολεύομαι να θυμάμαι τι είχαμε συζητήσει μια βδομάδα πρίν !
