Re: που ναι οι Θράκες;
Δημοσιεύτηκε: 10 Νοέμ 2021, 22:07
O CΠAΡΤΑΚΟC ΗΤΟ ΘΡΑΞ
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
μια φιλική προειδοποιηση ο λοξιας δεν λογοπαιζει εκτος αν του σερβίρεις ψητη σαρδέλα και δει σε αλλο πιατο μια τσιπούραtaxalata xalasa έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 21:30λογοπαιζουμε.
οχι ολα τοις μετρητοις.
δηλαδη τι κανει ο λοξιας;nemo έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:08μια φιλική προειδοποιηση ο λοξιας δεν λογοπαιζει εκτος αν του σερβίρεις ψητη σαρδέλα και δει σε αλλο πιατο μια τσιπούρα
Μισό για να καταλάβω...διότι έχω την εντύπωση πως δεν έχεις αντιληφθεί τι έχω γράψει.Σέλευκας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 20:49καλά οταν μπουν ολα τα ονοματα που βρέθηκαν αν μπορέσω τότε έλα να μου πειςSpoiler
Λοξίας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 19:00 Κοιτάχτε, υπάρχει κάποιο πρόβλημα εδώ, ή τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ...
Ένα ξένο όνομα, όπως το Σβιελσιούρδος, δείχνει λίγο, έως πολύ δύσκολο, να ήταν αυτή η προφορά του.
Και έχουμε όχι μόνον αρχαία γνωστά ξένα ονόματα, όπως το Ασσούρ Μπανιμπάλ που "μεταγλωττίστηκε" στα αρχαία ως Σαρδανάπαλος, αλλά και σύγχρονα.
Όπως το Amsterdam/Άμστερνταμ που μεταφέρθηκε ως Αμστελόδαμον ή το Πολωνικό Gdańsk/Γκντάνσκ, που μεταγλωττίστηκε σε Δάντσιχ (από την γερμανική μεταφορά του ως Danzig).
Συνεπώς και λογικά, το Σβελσιούρδος, μάλλον είναι η εληνική απόδοση ενός ξένου ονόματος.
Εκτός αν υπάρχει Θρακική γραφή (ΌΧΙ ελληνική), στην οποία αυτό το όνομα, γράφεται και προφέρεται Σβελσιούρδος!
Οπότε, πως θα ετυμολογήσουμε το Σβελσιούρδος ή το Ραισκούπορις;
Είναι σαν να ζητάμε να ετυμολογήσουμε το Δάντσιχ ή το Σαρδανάπαλος...
ΥΓ.
Βέβαια δεν αμφιβάλλω πως κάποιοι θα μπορέσουν να το κάνουν...
Π.χ. η ρίζα Δαν + τ + επίθημα τσιχ (πολύ γνωστο επίθημα της αρχαίας), οπότε Δάντσιχ = ελληνικότατο όνομα...
Τέτοια συζήτηση θα κάνουμε;
αλλά μόνο κάποια στην Ορεινή Χαλκιδική που τώρα δεν βρίσκω αρκούνε
και επειδη μιλάμε για εποχή μετά την μακεδονική κατάκτηση ας συγκρίνουμε με τοςυ Μακεδόνες που πολλοί δεν είναι και σίγουροι καν αν ηταν έλληνες και λενε οτι τα ελληνοποίησαν τα ονόματα
οι Θράκες δεν μπορούσαν να τα ελληνοποιήσουν ή τους άρεζε η Ζαλγκίρις Κάουνας και τα άφησαν
κεραυνους ζβελτα με το ζουρδοχεροΓκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 21:07Τελικά υπάρχει τέτοιος θεοςΣέλευκας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 18:55το έβγαλα απο το μυαλό μου ή απο εκεί που είπες ε;Γκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 18:49 Ρε συ που βρήκες ότι ο σβιελσιουρδος είναι ο βασικός θεός των θρακών;
Στον ύπνο σου;
Δυστυχώς για σένα δεν υπάρχει στο ιντερνετ![]()
"""""""""""
. Το έδαφος ήτο στρωμένον με πλίνθους. Τα ερείπια ταύτα επιτρέπουν να φαντασθή τις τί ήτο εν αγροτικόν ιερόν εις την ύπαιθρον της Ελληνορρωμαϊκης Θράκης 995
Άλλη επιγραφή, αναφερομένη εις τον Σουρεγέθην, είνε.
Θεώ Σουρεγέθη επηκόω κούροι
Μηζέος ευχαριστήριον 996
Και εις Ζβελσούρδον.
Διί Ζβελσούρδω
αυτοκράτορι Καίσαρι Δομετιανώ .
Επίσης είς αλλάς επιγραφάς.
Διί Ζιαμέγρα.
Διί Ζιαμέτρα.
θεώ Ζιαμέτραλις 4.
Διί Ζβελθυούρδω Μοκάπορις δώρον 5.
Θεώ Ζβελθούρδω και Ιαμβοδούλη 6.
Οι Θεοί των θρακών Ζβελσούρδος, Γεβελέϊζις και Ζάμολξις ήσαν ό,τι ο Ζευς Κεραυνός των Ελλήνων.
Εκ του συνόλου τούτου προκύπτει, ότι οι Θράκες, δια να παραστήσουν τον εκ των θεών των ονομαζόμενον Ζβελσούρδον, φαίνεται εξέλεξαν κατά προτίμησιν ένα τύπον ανάγλυφον ελληνικής δημιουργίας, τον του αετοφόρου Διός Κεραυνού.
Ο Ζβελσούρδος και ο Ήρως παριστάνουν με αρκετήν ακρίβειαν την εικόνα της προτιμήσεως των Ρωμαίων, επι της οποίας βλέπει τις τον κε ραυνόν άνευ του αετού.
Ό Ζβελσοΰρδος είνε προ παντός ένας θεός του κεραυνού.
Ανάγλυφον εξ Οδησσού (Βάρνης) παριστάνει την Άρτεμιν με τον Απόλλωνα, άλλο δε την Άρτεμιν.
Ανάγλυφον εκ Στάρας-Ζαγοράς, πλησίον της οποίας εκείτο η Βε ρόη, παριστάνει τον Απόλλωνα.
Ανάγλυφον εκ Σηλύμνου παριστάνει τον Θρακικον Θεόν Σβελθίου ρον ή Σβελσθούρδον ή Σβελσούρδον.
Αργυρούν μετάλλιον, ευρεθέν εις την περιφέρειαν της Φιλιππουπό λεως, ευρισκόμενον δε εις το Μουσείον της
""""""""
http://www.e-istoria.com/th8.html
Αλλά όπως λέει η πηγή το όνομα του είναι σβελθιου ρον
Πολύ πιθανόν μιας και μιλάμε για ρωμαϊκή εποχή ή ρίζα του ονόματος να είναι το λατινικό σβέλτος
Nabû-kudurri-uṣurΛοξίας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:30
Πιστεύεις δηλαδή πως το όνομα του βασιλιά της Βαβυλώνας Nabû-kudurri-uṣur προφερόταν στα Ακκαδικά Ναβουχοδονόσορ;
Αν ναι, τότε έχεις δίκιο να πιστεύεις πως το Σβελσιούρδος προφερόταν έτσι και στα Θρακικά.
Ότι και να σήμαινει το όνομα είναι σίγουρα ελληνοποιημενοtaxalata xalasa έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:39κεραυνους ζβελτα με το ζουρδοχεροΓκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 21:07Τελικά υπάρχει τέτοιος θεοςΣέλευκας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 18:55
το έβγαλα απο το μυαλό μου ή απο εκεί που είπες ε;
Δυστυχώς για σένα δεν υπάρχει στο ιντερνετ![]()
"""""""""""
. Το έδαφος ήτο στρωμένον με πλίνθους. Τα ερείπια ταύτα επιτρέπουν να φαντασθή τις τί ήτο εν αγροτικόν ιερόν εις την ύπαιθρον της Ελληνορρωμαϊκης Θράκης 995
Άλλη επιγραφή, αναφερομένη εις τον Σουρεγέθην, είνε.
Θεώ Σουρεγέθη επηκόω κούροι
Μηζέος ευχαριστήριον 996
Και εις Ζβελσούρδον.
Διί Ζβελσούρδω
αυτοκράτορι Καίσαρι Δομετιανώ .
Επίσης είς αλλάς επιγραφάς.
Διί Ζιαμέγρα.
Διί Ζιαμέτρα.
θεώ Ζιαμέτραλις 4.
Διί Ζβελθυούρδω Μοκάπορις δώρον 5.
Θεώ Ζβελθούρδω και Ιαμβοδούλη 6.
Οι Θεοί των θρακών Ζβελσούρδος, Γεβελέϊζις και Ζάμολξις ήσαν ό,τι ο Ζευς Κεραυνός των Ελλήνων.
Εκ του συνόλου τούτου προκύπτει, ότι οι Θράκες, δια να παραστήσουν τον εκ των θεών των ονομαζόμενον Ζβελσούρδον, φαίνεται εξέλεξαν κατά προτίμησιν ένα τύπον ανάγλυφον ελληνικής δημιουργίας, τον του αετοφόρου Διός Κεραυνού.
Ο Ζβελσούρδος και ο Ήρως παριστάνουν με αρκετήν ακρίβειαν την εικόνα της προτιμήσεως των Ρωμαίων, επι της οποίας βλέπει τις τον κε ραυνόν άνευ του αετού.
Ό Ζβελσοΰρδος είνε προ παντός ένας θεός του κεραυνού.
Ανάγλυφον εξ Οδησσού (Βάρνης) παριστάνει την Άρτεμιν με τον Απόλλωνα, άλλο δε την Άρτεμιν.
Ανάγλυφον εκ Στάρας-Ζαγοράς, πλησίον της οποίας εκείτο η Βε ρόη, παριστάνει τον Απόλλωνα.
Ανάγλυφον εκ Σηλύμνου παριστάνει τον Θρακικον Θεόν Σβελθίου ρον ή Σβελσθούρδον ή Σβελσούρδον.
Αργυρούν μετάλλιον, ευρεθέν εις την περιφέρειαν της Φιλιππουπό λεως, ευρισκόμενον δε εις το Μουσείον της
""""""""
http://www.e-istoria.com/th8.html
Αλλά όπως λέει η πηγή το όνομα του είναι σβελθιου ρον
Πολύ πιθανόν μιας και μιλάμε για ρωμαϊκή εποχή ή ρίζα του ονόματος να είναι το λατινικό σβέλτος
ετυμολογουμε και λογοπαιζουμε αυτα που βλεπουμε.Γκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:57Ότι και να σήμαινει το όνομα είναι σίγουρα ελληνοποιημενοtaxalata xalasa έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:39κεραυνους ζβελτα με το ζουρδοχεροΓκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 21:07
Τελικά υπάρχει τέτοιος θεος
"""""""""""
. Το έδαφος ήτο στρωμένον με πλίνθους. Τα ερείπια ταύτα επιτρέπουν να φαντασθή τις τί ήτο εν αγροτικόν ιερόν εις την ύπαιθρον της Ελληνορρωμαϊκης Θράκης 995
Άλλη επιγραφή, αναφερομένη εις τον Σουρεγέθην, είνε.
Θεώ Σουρεγέθη επηκόω κούροι
Μηζέος ευχαριστήριον 996
Και εις Ζβελσούρδον.
Διί Ζβελσούρδω
αυτοκράτορι Καίσαρι Δομετιανώ .
Επίσης είς αλλάς επιγραφάς.
Διί Ζιαμέγρα.
Διί Ζιαμέτρα.
θεώ Ζιαμέτραλις 4.
Διί Ζβελθυούρδω Μοκάπορις δώρον 5.
Θεώ Ζβελθούρδω και Ιαμβοδούλη 6.
Οι Θεοί των θρακών Ζβελσούρδος, Γεβελέϊζις και Ζάμολξις ήσαν ό,τι ο Ζευς Κεραυνός των Ελλήνων.
Εκ του συνόλου τούτου προκύπτει, ότι οι Θράκες, δια να παραστήσουν τον εκ των θεών των ονομαζόμενον Ζβελσούρδον, φαίνεται εξέλεξαν κατά προτίμησιν ένα τύπον ανάγλυφον ελληνικής δημιουργίας, τον του αετοφόρου Διός Κεραυνού.
Ο Ζβελσούρδος και ο Ήρως παριστάνουν με αρκετήν ακρίβειαν την εικόνα της προτιμήσεως των Ρωμαίων, επι της οποίας βλέπει τις τον κε ραυνόν άνευ του αετού.
Ό Ζβελσοΰρδος είνε προ παντός ένας θεός του κεραυνού.
Ανάγλυφον εξ Οδησσού (Βάρνης) παριστάνει την Άρτεμιν με τον Απόλλωνα, άλλο δε την Άρτεμιν.
Ανάγλυφον εκ Στάρας-Ζαγοράς, πλησίον της οποίας εκείτο η Βε ρόη, παριστάνει τον Απόλλωνα.
Ανάγλυφον εκ Σηλύμνου παριστάνει τον Θρακικον Θεόν Σβελθίου ρον ή Σβελσθούρδον ή Σβελσούρδον.
Αργυρούν μετάλλιον, ευρεθέν εις την περιφέρειαν της Φιλιππουπό λεως, ευρισκόμενον δε εις το Μουσείον της
""""""""
http://www.e-istoria.com/th8.html
Αλλά όπως λέει η πηγή το όνομα του είναι σβελθιου ρον
Πολύ πιθανόν μιας και μιλάμε για ρωμαϊκή εποχή ή ρίζα του ονόματος να είναι το λατινικό σβέλτος
Την επιγραφή την έγραψε ελληνοφωνος μορφωμένος που χρησιμοποιεί δοτικη
Διι, θεω,επικοω κτλ
Τώρα αυτό το ζβελσουρδος είναι όνομα θεού, είναι επίθετο του Διός όπως το ποδαρκης;
Άγνωστο, πάντως το σίγουρο είναι οτι αυτές οι λέξεις δεν μπορούν να ετυμολογηθουν γιατί δεν ξέρουμε ποια είναι η πραγματική τους μορφή πριν ελληνοποιηθουν
και μιλαμε πλεον για ελληνογραφως και ελληνοτροπως ενγραμματιζουμενους βοσκους θρακες απο την βασσαν αρχαιοτητα...taxalata xalasa έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 23:00ετυμολογουμε και λογοπαιζουμε αυτα που βλεπουμε.Γκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:57Ότι και να σήμαινει το όνομα είναι σίγουρα ελληνοποιημενο
Την επιγραφή την έγραψε ελληνοφωνος μορφωμένος που χρησιμοποιεί δοτικη
Διι, θεω,επικοω κτλ
Τώρα αυτό το ζβελσουρδος είναι όνομα θεού, είναι επίθετο του Διός όπως το ποδαρκης;
Άγνωστο, πάντως το σίγουρο είναι οτι αυτές οι λέξεις δεν μπορούν να ετυμολογηθουν γιατί δεν ξέρουμε ποια είναι η πραγματική τους μορφή πριν ελληνοποιηθουν
ολα επίθετα ειναι που γινονται ονοματα στο τελος.
οπου βλεπεις {;} να απαντησεις.
καταρχήν δεν διαφώνησα μαζί σου και απλά σου διευκρινίζω κάποια πράγματα απο αυτά που λέω γιατί ενδιαφέρθηκες.Λοξίας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 22:30Μισό για να καταλάβω...διότι έχω την εντύπωση πως δεν έχεις αντιληφθεί τι έχω γράψει.Σέλευκας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 20:49καλά οταν μπουν ολα τα ονοματα που βρέθηκαν αν μπορέσω τότε έλα να μου πειςSpoiler
Λοξίας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 19:00 Κοιτάχτε, υπάρχει κάποιο πρόβλημα εδώ, ή τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ...
Ένα ξένο όνομα, όπως το Σβιελσιούρδος, δείχνει λίγο, έως πολύ δύσκολο, να ήταν αυτή η προφορά του.
Και έχουμε όχι μόνον αρχαία γνωστά ξένα ονόματα, όπως το Ασσούρ Μπανιμπάλ που "μεταγλωττίστηκε" στα αρχαία ως Σαρδανάπαλος, αλλά και σύγχρονα.
Όπως το Amsterdam/Άμστερνταμ που μεταφέρθηκε ως Αμστελόδαμον ή το Πολωνικό Gdańsk/Γκντάνσκ, που μεταγλωττίστηκε σε Δάντσιχ (από την γερμανική μεταφορά του ως Danzig).
Συνεπώς και λογικά, το Σβελσιούρδος, μάλλον είναι η εληνική απόδοση ενός ξένου ονόματος.
Εκτός αν υπάρχει Θρακική γραφή (ΌΧΙ ελληνική), στην οποία αυτό το όνομα, γράφεται και προφέρεται Σβελσιούρδος!
Οπότε, πως θα ετυμολογήσουμε το Σβελσιούρδος ή το Ραισκούπορις;
Είναι σαν να ζητάμε να ετυμολογήσουμε το Δάντσιχ ή το Σαρδανάπαλος...
ΥΓ.
Βέβαια δεν αμφιβάλλω πως κάποιοι θα μπορέσουν να το κάνουν...
Π.χ. η ρίζα Δαν + τ + επίθημα τσιχ (πολύ γνωστο επίθημα της αρχαίας), οπότε Δάντσιχ = ελληνικότατο όνομα...
Τέτοια συζήτηση θα κάνουμε;
αλλά μόνο κάποια στην Ορεινή Χαλκιδική που τώρα δεν βρίσκω αρκούνε
και επειδη μιλάμε για εποχή μετά την μακεδονική κατάκτηση ας συγκρίνουμε με τοςυ Μακεδόνες που πολλοί δεν είναι και σίγουροι καν αν ηταν έλληνες και λενε οτι τα ελληνοποίησαν τα ονόματα
οι Θράκες δεν μπορούσαν να τα ελληνοποιήσουν ή τους άρεζε η Ζαλγκίρις Κάουνας και τα άφησαν
Πιστεύεις δηλαδή πως το όνομα του βασιλιά της Βαβυλώνας Nabû-kudurri-uṣur προφερόταν στα Ακκαδικά Ναβουχοδονόσορ;
Αν ναι, τότε έχεις δίκιο να πιστεύεις πως το Σβελσιούρδος προφερόταν έτσι και στα Θρακικά.
καταρχήν βλέπεις οτι δεν τα βγάζω απο το πέος μουΓκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 21:07Τελικά υπάρχει τέτοιος θεοςΣέλευκας έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 18:55το έβγαλα απο το μυαλό μου ή απο εκεί που είπες ε;Γκουερινο 4 έγραψε: 10 Νοέμ 2021, 18:49 Ρε συ που βρήκες ότι ο σβιελσιουρδος είναι ο βασικός θεός των θρακών;
Στον ύπνο σου;
Δυστυχώς για σένα δεν υπάρχει στο ιντερνετ![]()
"""""""""""
. Το έδαφος ήτο στρωμένον με πλίνθους. Τα ερείπια ταύτα επιτρέπουν να φαντασθή τις τί ήτο εν αγροτικόν ιερόν εις την ύπαιθρον της Ελληνορρωμαϊκης Θράκης 995
Άλλη επιγραφή, αναφερομένη εις τον Σουρεγέθην, είνε.
Θεώ Σουρεγέθη επηκόω κούροι
Μηζέος ευχαριστήριον 996
Και εις Ζβελσούρδον.
Διί Ζβελσούρδω
αυτοκράτορι Καίσαρι Δομετιανώ .
Επίσης είς αλλάς επιγραφάς.
Διί Ζιαμέγρα.
Διί Ζιαμέτρα.
θεώ Ζιαμέτραλις 4.
Διί Ζβελθυούρδω Μοκάπορις δώρον 5.
Θεώ Ζβελθούρδω και Ιαμβοδούλη 6.
Οι Θεοί των θρακών Ζβελσούρδος, Γεβελέϊζις και Ζάμολξις ήσαν ό,τι ο Ζευς Κεραυνός των Ελλήνων.
Εκ του συνόλου τούτου προκύπτει, ότι οι Θράκες, δια να παραστήσουν τον εκ των θεών των ονομαζόμενον Ζβελσούρδον, φαίνεται εξέλεξαν κατά προτίμησιν ένα τύπον ανάγλυφον ελληνικής δημιουργίας, τον του αετοφόρου Διός Κεραυνού.
Ο Ζβελσούρδος και ο Ήρως παριστάνουν με αρκετήν ακρίβειαν την εικόνα της προτιμήσεως των Ρωμαίων, επι της οποίας βλέπει τις τον κε ραυνόν άνευ του αετού.
Ό Ζβελσοΰρδος είνε προ παντός ένας θεός του κεραυνού.
Ανάγλυφον εξ Οδησσού (Βάρνης) παριστάνει την Άρτεμιν με τον Απόλλωνα, άλλο δε την Άρτεμιν.
Ανάγλυφον εκ Στάρας-Ζαγοράς, πλησίον της οποίας εκείτο η Βε ρόη, παριστάνει τον Απόλλωνα.
Ανάγλυφον εκ Σηλύμνου παριστάνει τον Θρακικον Θεόν Σβελθίου ρον ή Σβελσθούρδον ή Σβελσούρδον.
Αργυρούν μετάλλιον, ευρεθέν εις την περιφέρειαν της Φιλιππουπό λεως, ευρισκόμενον δε εις το Μουσείον της
""""""""
http://www.e-istoria.com/th8.html
Αλλά όπως λέει η πηγή το όνομα του είναι σβελθιου ρον
Πολύ πιθανόν μιας και μιλάμε για ρωμαϊκή εποχή ή ρίζα του ονόματος να είναι το λατινικό σβέλτος
μια πειστικη εξηγηση γιατι δεν μπορει να συμβει αυτο; εγω το θεωρω αδιανοητο να μην συμβαινειΣέλευκας έγραψε: 11 Νοέμ 2021, 11:52
Αλλά τώρα το επιχείρημα οτι κάποπιος ελληνικός πληθυσμός μετά τον Αλέξανδρο είχε Περσικά ονόματα και ονόματα όπως CTAHIIIIPRIEE .....(δεν υπάρχει φυσικά)
από όσα διάβασες εδώ βγάζεις αυτό το συμπέρασμα οτι η θρακική ήταν μια ελληνική διάλεκτος και οι Θρακες είχαν πέρσικα ονόματα;nemo έγραψε: 11 Νοέμ 2021, 12:38μια πειστικη εξηγηση γιατι δεν μπορει να συμβει αυτο; εγω το θεωρω αδιανοητο να μην συμβαινειΣέλευκας έγραψε: 11 Νοέμ 2021, 11:52
Αλλά τώρα το επιχείρημα οτι κάποπιος ελληνικός πληθυσμός μετά τον Αλέξανδρο είχε Περσικά ονόματα και ονόματα όπως CTAHIIIIPRIEE .....(δεν υπάρχει φυσικά)