!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Πολιτικά θέματα εκτός Ελλάδας
Άβαταρ μέλους
Μηχανικός
Δημοσιεύσεις: 12036
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:31
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μηχανικός »

Ίφιδα έγραψε: 16 Απρ 2019, 20:42 Άσχετο, πιστεύετε ότι αν ανατιναζόταν η Ακρόπολη θα έβαζαν οι Έλληνες εκατομμυριούχοι λεφτά για την αναστήλωσή της;
Η ιστορία της Ψωροκώσταινας.

Ήταν η κάποτε αρχόντισσα των Κυδωνιών, του Αϊβαλιού, Πανωραία Χατζηκώστα, σύζυγος πάμπλουτου Αϊβαλιώτη εμπόρου, που φημιζότανε όχι μόνο για τα πλούτη του άνδρα της, μα και για τα πολλά δικά της κι ακόμα για την ομορφιά της.

Όταν αργότερα οι Τούρκοι πυρπόλησαν την πολιτεία του Αϊβαλί, και έσφαξαν άνδρες και γυναικόπαιδα, ανάμεσα σε αυτούς που σώθηκαν ήταν και η αρχόντισσα Πανωραία Χατζηκώστα, που είδε να σφάζουν οι Τούρκοι τον άνδρα της και τα παιδιά της. Κατά καλή της τύχη ένας ναύτης την βοήθησε και μαζί με άλλους την ανέβασε σε ένα καράβι που ξεμπάρκαρε στα Ψαρά.

Εκεί αναγνωρίστηκε από τον ομοιοπαθή της Βενιαμίν τον Λέσβιο, την προστάτεψε και τον ακολούθησε στην Πελοπόννησο. Στο Ναύπλιο, ο Βενιαμίν παρέδιδε μαθήματα για να ζήσει και η Πανωραία, για να ζήσει, άρχισε να ξενοπλένει και αργότερα, με σαλεμένα σχεδόν τα λογικά της, ζητιάνευε στους δρόμους του Ναυπλίου.

Κατά την πολιορκία του Μεσολογγίου έκαναν έρανο στο Ναύπλιο για να βοηθήσουν τους Μεσσολογγίτες.
Τότε συνέβη το εξής:
«Δεν έχω τίποτα άλλο από αυτό το ασημένιο δαχτυλίδι κι αυτό το γρόσι. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο μαρτυρικό Μεσολόγγι», είπε περήφανα η γριά πλύστρα Χατζηκώσταινα και τα άφησε πάνω στο τραπέζι που είχε στήσει στην πλατεία του Ναυπλίου η ερανική επιτροπή, εκείνη την Κυριακή του 1826.

Ύστερα από αυτή την απρόσμενη χειρονομία, κάποιος από το πλήθος φώναξε: «Για δείτε, η πλύστρα η Ψωροκώσταινα πρώτη πρόσφερε τον οβολό της.»

Κι αμέσως το φιλότιμο πήρε και έδωσε. Βροχή πέφταν πάνω στο τραπέζι λίρες, γρόσια και ασημικά. Αυτή ήταν η συνέχεια της φτωχής προσφοράς της πλύστρας Χατζηκώσταινας, που από εκείνη τη στιγμή απαθανατίστηκε με το παρατσούκλι «Ψωροκώσταινα». Και το παρανόμι αυτό κόλλησε έπειτα στην Ελλάδα.

Έπειτα από το περιστατικό του εράνου στο Ναύπλιο, όταν έφτασε ο Καποδίστριας στην Ελλάδα, τη συμμάζεψε κι όταν ίδρυσε το ορφανοτροφείο, η Πανωραία, που τώρα έγινε γνωστή με το παρανόμι «Ψωροκώσταινα», προσφέρθηκε να πλένει τα ρούχα των ορφανών χωρίς καμιά πληρωμή.

https://www.iefimerida.gr/news/134089/% ... F%80%CF%8C
Athina__P
Δημοσιεύσεις: 2479
Εγγραφή: 28 Μάιος 2018, 23:01

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Athina__P »

ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: 16 Απρ 2019, 21:09 Καθόλου πλάκα. Και τί σχέση έχει η ασυναρτησία που παραθέτεις η οποία μάλιστα ζέχνει ψεκασμό και κεκίλα;
Αν δεν βαριέσαι ψάξε για άρθρα που μιλούσαν για τη φωτιά πρόσφατα στο Saint Sulpice και που όλως τυχαίως δείχνουν ότι έγιναν updated πολύ πρόσφατα, δηλαδή μετά το πρόσφατο συμβάν. Εκεί (ακόμα πριν γίνουν updated) γράφει και για άλλα συμβάντα. Εκεί επίσης γράφει για τις πηγές της πυροσβεστικής στο πρόσφατο του St Sulpice από τους οποίους διέρρευσε (ποτέ επίσημα) ότι ήταν εμπρησμός. Επίσημα, δεν ήταν, δεν γράφτηκε και τι ήταν.. Κάνουν ακόμα update στα άρθρα που μέχρι σήμερα το πρωί ανέφεραν για επιθέσεις σε εκκλησίες. Με αυτό ασχολούνται και όχι με το να βγουν οι πληροφορίες. Ασχολούνται με το να συγκαλύπτουν. Τώρα, υποθέτω ότι θεωρούν ότι θα γίνει για καλό και αυτό.

Μέχρι τώρα έπεσα πολύ γρήγορα σε δύο μεγάλα μέσα, το RT και το Newsweek, που στα άρθρα τα σχετικά για το St Sulpice, γράφει σαφώς ότι έγιναν update, την προ update έκδοση τη διάβασα με τα μάτια μου το πρωί και μιλούσε για feces που δεν πρόλαβαν να σβήσουν ακόμα στο Newsweek. Άρα περίμενε εσύ να λάμψει όλη η αλήθεια! Επίσης διάβασε προσεκτικά το κείμενο στο RT που λέει ΓΙΑΤΙ αφαιρέθηκαν πληροφορίες! Όχι γιατί δεν ήταν ακριβείς ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΡΕΣΤΕΣ! Ξεκάθαρα!

Επιπροσθέτως, δεν ξέρω γιατί θεωρείς ότι το Γαλλικό κράτος ειδικά είναι σούπερ στη διαλεύκανση τέτοιων συμβάντων, ενώ (δεν θέλω να βάζω ιδέες αλλά δεν ξέρεις πολλά για το Γαλλικό κράτος και τους εμπρησμούς και δεν νομίζω ότι έχουν πιάσει και πολλούς)...

Και δεν τα ξέρεις γιατί δεν δημοσιεύονται! Συγκαλύπτονται! Αλλά άντε να κρύψεις τη Νοτρ Νταμ. Δεν κρύβεται.
Άβαταρ μέλους
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 31010
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:47

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ »

Κανονικά και μόνο που παραθέτεις ΡΤ δεν θα έπρεπε καν να ασχοληθώ. Τα του αγίου σουλπικίου τα διάβασα και δεν αποκλείω τίποτε μέχρι να αποφανθούν οι αρχές. Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι τις υστερίες για συγκάλυψη κατευνασμό και άλλα κεκίστικα υπάρχει άβυσσος. Τα δε της γαλλικής γραφειοκρατίας τα αναφέρω επειδή τα γνωρίζω από πρώτο χέρι
Ο χρήστης που γκρέμισε τον εθνολαϊκισμό
Athina__P
Δημοσιεύσεις: 2479
Εγγραφή: 28 Μάιος 2018, 23:01

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Athina__P »

ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: 16 Απρ 2019, 21:37 Κανονικά και μόνο που παραθέτεις ΡΤ δεν θα έπρεπε καν να ασχοληθώ. Τα του αγίου σουλπικίου τα διάβασα και δεν αποκλείω τίποτε μέχρι να αποφανθούν οι αρχές. Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι τις υστερίες για συγκάλυψη κατευνασμό και άλλα κεκίστικα υπάρχει άβυσσος. Τα δε της γαλλικής γραφειοκρατίας τα αναφέρω επειδή τα γνωρίζω από πρώτο χέρι
Και όμως, το RT στα γεγονότα της Αθήνας του 15 έχει ακόμα τις πιο ακριβείς εικόνες, αυτές που βλέπαμε με τα μάτια μας όσοι κατεβήκαμε Σύνταγμα. Δεν χαρίζει κάστανα... Αν θες εσύ να ενημερώνεσαι από τους συστημικούς :102:

Δεν βλέπεις συγκάλυψη; Αν είχε γίνει αυτό που έγινε στο Μπατακλάν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, θα είχαν βγει μόνο τα 2-3 βίντεο που διέρρευσαν;

Αφού ξέρεις άτομα στη Γαλλία γιαρωτα και για το χόμπι των εμπρησμών και πόσους έχουν πιάσει. Έτσι, από περιέργεια.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Athina__P την 16 Απρ 2019, 21:43, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
talaipwros
Δημοσιεύσεις: 27573
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από talaipwros »

αν ηταν εμπρησμος από ισλαμιστες, γιατι δεν βγηκε ο ΙΣΙΣ να αναλαβει την ευθυνη;
Nero

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero »

Athina__P έγραψε: 16 Απρ 2019, 21:41 Και όμως, το RT στα γεγονότα της Αθήνας του 15 έχει ακόμα τις πιο ακριβείς εικόνες, αυτές που βλέπαμε με τα μάτια μας όσοι κατεβήκαμε Σύνταγμα. Δεν χαρίζει κάστανα... Αν θες εσύ να ενημερώνεσαι από τους συστημικούς :102:

Δεν βλέπεις συγκάλυψη; Αν είχε γίνει αυτό που έγινε στο Μπατακλάν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, θα είχαν βγει μόνο τα 2-3 βίντεο που διέρρευσαν;
Έγραψες μόλις τώρα ότι το russia today, το επίσημο αγγλόφωνο όργανο της ρωσικής κυβέρνησης είναι "αντισυστημικό"? Πες μου ότι δεν έγραψες αυτό και κατάλαβα λάθος
Athina__P
Δημοσιεύσεις: 2479
Εγγραφή: 28 Μάιος 2018, 23:01

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Athina__P »

Nero έγραψε: 16 Απρ 2019, 21:44
Athina__P έγραψε: 16 Απρ 2019, 21:41 Και όμως, το RT στα γεγονότα της Αθήνας του 15 έχει ακόμα τις πιο ακριβείς εικόνες, αυτές που βλέπαμε με τα μάτια μας όσοι κατεβήκαμε Σύνταγμα. Δεν χαρίζει κάστανα... Αν θες εσύ να ενημερώνεσαι από τους συστημικούς :102:

Δεν βλέπεις συγκάλυψη; Αν είχε γίνει αυτό που έγινε στο Μπατακλάν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, θα είχαν βγει μόνο τα 2-3 βίντεο που διέρρευσαν;
Έγραψες μόλις τώρα ότι το russia today, το επίσημο αγγλόφωνο όργανο της ρωσικής κυβέρνησης είναι "αντισυστημικό"? Πες μου ότι δεν έγραψες αυτό και κατάλαβα λάθος
Πες ό,τι θες. Όλος ο κόσμος και ο σκύλος του έστειλε ανταποκριτές στην Αθήνα το 15, το RT ήταν μίλια μπροστά στο να μη βγάλει αποσπασματικές εικονες, αλλά πλήρη εικόνα. Από τότε το θεωρώ τουλάχιστον αξιόλογο. Όταν θες να περάσεις γραμμή, το πηγαίνεις αποσπασματικά. Κόβεις, ράβεις... Παίρνεις ένα μαιλ ευγενικό από τις Γαλλικές αρχές και αν δεν είσαι RT κάνεις delete ή update χωρίς να γράψεις πώς και γιατί, αν είσαι RT γράφεις γιατί. Τους βγάζω το καπέλο και για αυτό! Πουθενά δεν διαψεύστηκαν στο συγκεκριμένο θέμα. Απλά αναγκάστηκαν να κρύψουν και να διαγράψουν κομμάτια. Δεν νομίζω ότι αυτό τους καθιστά αναξιόπιστους, το αντίθετο μάλιστα.
Άβαταρ μέλους
Northerner
Δημοσιεύσεις: 231
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:59

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Northerner »

Καλησπέρα κομπανιέρος, ίσως το έχετε πει ήδη, αλλά πρέπει να το γράψω κι εγώ. Οι Untermen... οι γιατροί μας μισούν!
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Προτείνω μια Τελική λύση του γιατρικού προβλήματος!
Lost are only those who abandon themselves!
Oberst Hans-Ulrich Rudel
Άβαταρ μέλους
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 31010
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:47

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ »

Φαντάσου πόσο θα πήξουν αυτά τα λέσια όταν ο λεβέντης μανού την ξανακτίσει πιο τσίλικη μετά βαίων και κλάδων
Ο χρήστης που γκρέμισε τον εθνολαϊκισμό
Άβαταρ μέλους
akirav
Δημοσιεύσεις: 2799
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 05:47
Phorum.gr user: akirav

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από akirav »

Ελπιζω τωρα να βαλουν 500 ατομα για προστασια στον Αγ. Σουλπικιο.
Merlinus Sum, Qui Me Tangit Turbat Mundum
Άβαταρ μέλους
Υδράργυρος
Δημοσιεύσεις: 26265
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Υδράργυρος »

Δεν ειναι αυτο το στυλ της ισλαμικης τρομοκρατιας. Αυτοι χτυπανε επωνυμα εναντιον ανθρωπων χρησιμοποιοντας μαρτυρες.
Δεν ειναι το στυλ τους η πουστια, ελληνικο γκρουπουδκουλο 70'ς που εκαψε το μινιον, ή γαλλοι πρακτορες των 80'ς που βσλανε βομβα στο rainbow warrior
Άβαταρ μέλους
akirav
Δημοσιεύσεις: 2799
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 05:47
Phorum.gr user: akirav

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από akirav »

Merlinus Sum, Qui Me Tangit Turbat Mundum
User_601

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 »

Μηπως να επανελθουμε στο θεματακι;
Για μενα πολυ σημαντικο ειναι να εχουν διασωθει εστω καποια βιτρω.Λεγεται οτι καποια διασωθηκαν,τιποτα ομως δνε ειναι σιγουρο.Μιλαμε για ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΒΙΤΡΩ!
Και οχι,τα βιτρω δεν ειναι ζωγραφικη σε τζαμι,δεν παιρνω δηλαδη μπογια και ζωγραφιζω σε τζαμι.Ειναι συνθεση με χρωματιστο γυαλι,πολυ πιο δυσκολο και περιτεχνο.
Άγνωστο όμως είναι το κατά πόσο έχουν καταστραφεί τα τρία περίτεχνα βιτρό παράθυρα, εκείνα που ήταν δώρο του Λουδοβίκου Θ’ και δημιουργήθηκαν το 1260.
Τα βιτρό κομψοτεχνήματα ήταν τοποθετημένο στην πρόσοψη αλλά απομακρύνθηκε από εκεί κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς οι Γάλλοι φοβούνταν πως οι Γερμανοί θα βομβάρδιζαν τον γοτθικό ναό. Σύμφωνα με το Reuters, το ένα έχει υποστεί σημαντικές ζημιές, αλλά τα άλλα δύο διασώθηκαν.

Άγνωστες και οι φθορές στο εντυπωσιακό μουσικό όργανο με τους 800 σωλήνες. Εγκαταστάθηκε στον ναό το 1403 και αντικαταστάθηκε το 1738. Μετά την αποκατάστασή του το 1900, έφερε 800 σωλήνες. Το 2013 του έγινε νέα συντήρηση και αποτελεί το μεγαλύτερο στη Γαλλία και ένα από τα μεγαλύτερα στον πλανήτη.
https://www.news247.gr/kosmos/panagia-t ... 13309.html

Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Αυτα τα βιτρω πραγματικα ειναι αριστουργηματα.
Η ιστορία του ναού Η κατασκευή του ναού, σε τοποθεσία που (φυσικά) υπήρχε παλιότερος παγανιστικός ναός, άρχισε το 1163 και τον θεμέλιο λίθο έθεσε ο Πάπας Αλέξανδρος Γ΄ και ο Βασιλεύς Λουδοβίκος Ζ΄ της Γαλλίας. Ο ναός αποπερατώθηκε περίπου το 1272 - χρειάστηκε δηλαδή σχεδόν 110 χρόνια μέχρι να ανοίξει τις πύλες του στους πιστούς. Έχει συνολική επιφάνεια 4.800 τετραγωνικά μέτρα, 130 μέτρα μήκος, 48 φάρδος, 35 ύψος και κανονικά μπορεί να χωρέσει μέχρι και 6.000 ανθρώπους ταυτόχρονα. Τα πλέον άξια ιδιαίτερης προσοχής σημεία, που προκαλούν το θαυμασμό της αρχιτεκτονικής του ναού, είναι η υπέροχη πύλη με τον υπεράνω αυτής τεράστιο ρόδακα και τις δύο εκατέρωθεν αυτής πύλες, τα περίφημα γλυπτά, καθώς και ο εσωτερικός διάκοσμος με τα έξοχης υαλογραφικής τέχνης (βιτρώ) παράθυρα. Πηγή: www.lifo.gr
https://www.lifo.gr/articles/archaeolog ... n-parision
Η ιστορία και η τεχνική του Βιτρό
Κατά την εγκυκλοπαίδεια Μπριτάνικα, stained glass είναι: «Χρωματισμένο γυαλί που χρησιμοποιείται για να κατασκευάσει κανείς διακοσμημένα παράθυρα ή άλλα αντικείμενα, τα οποία διαπερνά το φως». Επίσης, μια μορφή ζωγραφικής που επιτρέπει στο φως να το διαπερνά, αντίθετα με την ζωγραφική σε μια επιφάνεια, που αντανακλά το φως.
Το βιτρό, stained glass ξεχωρίζει από σχεδόν όλες τις άλλες μορφές τέχνης σε δύο διαστάσεις. Η λέξη Βιτρώ, είναι γαλλική (Vitrail, Vitraux) και καθορίζει μια σύνθεση, που αποτελείται από χρωματιστά η ζωγραφιστά κομμάτια γυαλιού, που είναι συνδεμένα μεταξύ τους με βέργες από μολύβι. Η μολυβένια βέργα, εκτός από τον συνδετικό της ρόλο, τονίζει το θέμα της εικόνας ή του σχεδίου, που αποτυπώνουμε στο βιτρό, δίνοντας ιδιαίτερη σαφήνεια στη σύνθεση και τα χρώματα.

Τα βιτρό από το ξεκίνημά τους μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει μορφή, σίγουρα όμως εξακολουθούν να μαγεύουν σε όποιο χώρο και αν βρίσκονται και με όποια μορφή (λάμπα, παράθυρο, πίνακας, διακοσμητικό αντικείμενο, θρησκευτική εικόνα κλπ). Χαρακτηριστικά δείγματα υαλογραφίας αποτελούν οι πολύχρωμοι φεγγίτες των καθεδρικών ναών της Ευρώπης.

Ως τεχνική, διαθέτει μακρά ιστορία, με σημαντικές διαφοροποιήσεις, τόσο ως προς την ίδια την τεχνική όσο και ως προς την θεματολογία. Η προϊστορία του βιτρό αρχίζει από την 3η χιλιετία π.Χ., όταν το γυαλί είναι ήδη γνωστό ως αυτοτελές υλικό στην Αίγυπτο και στην Μεσοποταμία και επίσης γνωστή είναι και η τεχνική του βαψίματος του γυαλιού. Την ίδια περίοδο είναι γνωστό ως υλικό από τα δείγματα που βρέθηκαν και στην Κίνα.

Από το 1500 π.Χ. κατασκευάζονται πιο περίπλοκα αντικείμενα όπως δοχεία, βάζα, φιαλίδια. Σιγά – σιγά το γυαλί μαθαίνουν οι Έλληνες και μετά οι Ρωμαίοι.
Στην αρχική χριστιανική περίοδο (300-750 μ.Χ.), το γυαλί μαζί με το αλάβαστρο εμφανίζεται στο άνοιγμα των παραθύρων και μάλιστα μέσα σε πλαίσια ξύλινα, μαρμάρινα, μεταλλικά ή γύψινα. Τον 9ο αιώνα μ.Χ. κατασκευάστηκε στην Αλσατία ένα βιτρό, που απεικονίζει την κεφαλή του Χριστού και είναι μια δημιουργία που σώζεται μέχρι και σήμερα.
Στο Βυζάντιο συναντούμε στις εκκλησίες το γυαλί τοποθετημένο στα ανοίγματα των παραθύρων. Ο ισλαμικός κόσμος υιοθετεί την χριστιανική παράδοση του Βυζαντίου και εμπλουτίζει τα ανοίγματα των ναών του με γυάλινα περίτεχνα γεωμετρικά μοτίβα, ή παραστάσεις δένδρων και λουλουδιών που περιβάλλονται από χρωματιστά γυαλιά.
Με τους Σταυροφόρους ήρθε στην Ευρώπη γύρω στον 10ο αιώνα και χρησιμοποίησαν το μολύβι ως συνδετικό υλικό, αντικαθιστώντας το γύψινο περίγραμμα που χρησιμοποιούσαν οι Άραβες. Ο λόγος που ήταν απαραίτητο κάποιο υλικό να συνδέει τα χρωματιστά γυαλιά μεταξύ τους, ήταν ότι μπορούσαν να παράγουν, μόνο μικρά κομμάτια γυαλιού. Στην Ευρώπη το βιτρώ βρίσκεται στο ζενίθ του κατά την Γοτθική περίοδο (1130-1330 μ.Χ.).
Οι εκκλησίες γοτθικού ρυθμού αποκτούν τα πρώτα αριστουργηματικά βιτρό. Πρώτη η Γαλλία κοσμεί τους καθεδρικούς της ναούς με εικόνες Αγίων. Από την Γαλλία επηρεάζονται η Αγγλία και η Γερμανία και αργότερα τον 13ο αιώνα έχουμε ποιο τέλεια σχήματα και έργα πολύ μεγαλύτερα.
Κατά την περίοδο της Αναγέννησης, παρατηρείται και απεικόνιση πολλών πορτρέτων, κυρίως Βασιλέων. Τον 17ο αιώνα παρουσιάζει μεγάλη κάμψη σε όλη την Ευρώπη. Στον Ελλαδικό χώρο δεν έχουμε βιτρό γοτθικού τύπου, ότι αναφέρεται ως βιτρό, δεν είναι παρά φεγγίτες σε ναούς. Από τους Άραβες, λόγω εμπορικών σχέσεων, εμπνεύστηκαν οι κατασκευαστές σε Πήλιο, Σιάτιστα, Καστοριά και πόλεις της Κεντρικής και Β. Ελλάδας και έτσι βλέπουμε φεγγίτες αρχοντικών, να διακοσμούνται με χρωματιστά γυαλιά με Ελληνικό χαρακτήρα, ή χαρακτηριστικά μοτίβα ανατολίτικου μπαρόκ. Σπανιότερα είναι τα ελληνικά σχέδια όπως σταυροί, ή δικέφαλοι αετοί (μοναστήρια του Άθω).
Τον 19ο αιώνα η Γαλλία, η Ολλανδία, η Γερμανία όπως και άλλες χώρες αρχίζουν να χρησιμοποιούν το βιτρό ως διακοσμητικό στοιχείο και στα απλά σπίτια. Την ίδια εποχή στην Αμερική ο κορυφαίος εκπρόσωπος της Art Nouveau, ο Louis Comfort Tiffany, εισάγει μια νέα τεχνική με χαλκοταινία σε αντικατάσταση της μολυβένιας βέργας. Με αυτόν τον τρόπο, το γυαλί εισάγεται και στον εσωτερικό χώρο, για κατασκευή αντικειμένων, πινάκων η φωτιστικών. Τα τελευταία χρόνια τα βιτρό τοποθετούνται σε όλο και περισσότερους χώρους από οικίες έως δημόσια κτήρια.
https://ohifront.wordpress.com/2013/05/ ... του-βιτρό/
Και παρακατω η τεχνικη του βιτρω.
Τεχνική κατασκευής Βιτρώ (vitraux)
Τα βιτρώ (vitraux), έγχρωμα κομμάτια γυαλιού ενωμένα μεταξύ τους με λωρίδες μολυβιού συντελούν μια σύνθεση με συγκεκριμένο αισθητικό αποτέλεσμα, την οποία διαπερνά το φώς και δημιουργεί γεωμετρικές, θρησκευτικές ή άλλες διακοσμητικές παραστάσεις.
Αρχικά τα βιτρώ τα συναντάμε στη Μεσοποταμία και στην Αίγυπτο κατά την Ελληνιστική Περίοδο. Η μορφή τους ήταν λίγο διαφορετική από την σημερινή καθώς είχαν συνδετική ύλη κονιάματα με γύψο. Τα βιτρώ χρησιμοποιούνταν πολύ από τους Άραβες οι οποίοι είχαν γνώσεις στην κατασκευή χρωματιστών γυαλιών και λόγω των εμπορικών συναλλαγών τους τα έκαναν ιδιαίτερα γνωστά και σε άλλες χώρες. Τον 10ο αιώνα μ.Χ. με τις Σταυροφορίες έρχονται στην Ευρώπη. Η απήχηση που γνωρίζουν είναι μεγάλη καθώς εφαρμόζονται στους καθολικούς ναούς αναπαριστώντας θέματα θρησκευτικού χαρακτήρα. Ιδιαίτερη σημασία αποτέλεσε το γεγονός ότι πλέον οι συνδέσεις μεταξύ των γυαλιών γίνονταν με μολύβι το οποίο ως υλικό έδινε πολλές επιπλέον δυνατότητες στις αναπαραστάσεις από ότι ο γύψος με τον τρόπο εφαρμογής του.

Επίσης, πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιζωγράφισης των γυαλιών μια τεχνική που απελευθερώνει ακόμη περισσότερο την θεματολογία, στο εξής τα βιτρώ αποκτούν όχι μόνο θρησκευτικό αλλά και κοσμικό χαρακτήρα καθώς διακοσμούν δημόσια, ιδιωτικά κτίρια κ.α.

Για να κατασκευάσουμε ένα βιτρώ ξεκινάμε με την δημιουργία της έγχρωμης μακέτας του. Στη συνέχεια σχεδιάζουμε το φυσικό μέγεθος του έργου μας και το μεταφέρουμε (το σχέδιο) σε χαρτόνι. Χρησιμοποιώντας ειδικό ψαλίδι το οποίο αφαιρεί από το χαρτόνι το πάχος που πρόκειται να καταλάβει το μολύβι το κόβουμε σε όσα κομμάτια αντιστοιχούν στο χαρτόνι μας. Τοποθετούμε τα πατρόν επάνω στα χρωματιστά γυαλιά που έχουμε επιλέξει για κάθε σχήμα και με ένα εργαλείο, το οποίο ονομάζεται διαμάντι τα κόβουμε στο επιθυμητό σχήμα.

Εφόσον ολοκληρώσουμε την διαδικασία της κοπής ξεκινάμε την κατεργασία μολύβδου. Χρησιμοποιώντας καθαρό μολύβι σε μορφή «πλάκας» το οποίο λιώνουμε και τοποθετούμε σε ειδικά καλούπια που παράγουν βέργες περίπου 50 εκ. επι διατομή 1χ1 πόντο. Στη συνέχεια αυτές τις βέργες μολυβιού τις αποθέτουμε σε ειδικό μηχάνημα Laminoir ouvert στο οποίο γίνεται η διαδικασία εφελκισμού. Μέσο αυτού του μηχανήματος παράγουμε προφίλ μολυβιού σχήματος Η διαφόρων μεγεθών και σχήματος Π για περιφερειακό μολύβι.

Με το ανάλογο μέγεθος μολυβιού που χρειαζόμαστε κάθε φορά μοντάρουμε τα γυαλιά μας επάνω σε μια οριζόντια επιφάνεια χρησιμοποιώντας εναλλάξ το μολύβι και το γυαλί μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του montage
α καλύτερα γυαλιά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την κατασκευή βιτρώ είναι τα χειροποίητα φυσητά γυαλιά ver antik, χαρακτηριστικό τους είναι η ανάγλυφη επιφάνεια τους που διαμορφώνεται κατά την διάρκεια της κατεργασίας τους, όπως και οι φυσαλίδες αέρα που υπάρχουν στο εσωτερικό τους. Μια άλλη ποιότητα γυαλιού αποτελούν τα cathedral ,τα οποία έχουν λεία επιφάνεια και πλούσια χρωματική γκάμα. Τέλος, υπάρχουν και τα γυαλιά τα οποία προσομοιάζουν με τα antic αλλά είναι πιο βιομηχανικά και οικονομικά.

Σε περίπτωση που θέλουμε να αποδώσουμε λεπτομέρειες όπως π.χ. να σχεδιάσουμε ένα πρόσωπο στο γυαλί χρησιμοποιούμε ειδικά υαλοχρώματα από τα οποία με το ένα σχεδιάζουμε τα έντονα περιγράμματα ενώ με το άλλο τους απαλούς τόνους.

Mόλις ολοκληρώσουμε το έργο μας και επαληθεύσουμε τις εξωτερικές του διαστάσεις συγκολλάμε όλες τις επαφές των μολυβιών μας και από τις δύο πλευρές του βιτρώ. Η συγκόλληση γίνεται με ειδικό φλόγιστρο και στα σημεία επαφής έχουμε τοποθετήσει στεατίνη, μια ουσία απαραίτητη για την συγκόλληση.

Με το πέρας και αυτής της διαδικασίας αρχίζουμε το στοκάρισμα του βιτρώ χρησιμοποιώντας ένα μείγμα υλικών που αποτελείται από λινέλαιο, σκόνη στόκο και στεγνωτικό. Το ρευστό αυτό μείγμα με ένα πινέλο το περνάμε πάνω από την επιφάνεια του έργου μας προσπαθώντας να εισχωρήσει μεταξύ γυαλιού και μολυβιού. Κατόπιν, συνεχίζουμε με τον καθαρισμό του έργου μας με πανί έτσι ώστε μαζί με το πλεονάζων μείγμα μας να αφαιρέσουμε από την επιφάνεια του βιτρώ και την στεατίνη που έχει περισσέψει από τις συγκολλήσεις.

Τα βιτρώ συνήθως τα τοποθετούμε σε ειδικά παράθυρα όπου διαχέεται το φώς και η διαφορά φωτισμού μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου αναδεικνύει την παράσταση μας.
https://www.huffingtonpost.gr/krystalia ... 20718.html
πατησιωτης
Δημοσιεύσεις: 39932
Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
Phorum.gr user: πατησιωτης
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από πατησιωτης »

Αυτοί που σίγουρα έκαναν τη μεγαλύτερη ζημιά στην εκκλησία ήσαν οι ίδιοι οι Γάλλοι κατά την περίοδο της γαλλικής επανάστασης οπότε την λεηλάτησαν και είχε μείνει ερείπιο.Μετά την παλινόρθωση ο Βίκτωρ Ουγκό έγραψε το γνωστό μυθιστόρημα που έκανε πάταγο.Βοήθησε και το γεγονός ότι ο Ουγκό ήταν συμπαθών της επανάστασης,από τους μετριοπαθείς όμως.Έτσι σώθηκε και ανακατασκευάσθηκε από την αρχή.
Οι ισλαμιστές δεν καταστρέφουν εκκλησίες,τις κάνουν τζαμιά.Δες και Ερντογάν και Αγία Σοφία.
Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 55853
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Καίγεται η Παναγία των Παρισίων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron »

https://israelunwired.com/notre-dame-ca ... in-france/
Notre Dame Cathedral in Flames Following Months of Church Attacks in France
SeaHawk έγραψε: 01 Φεβ 2025, 14:04 Βασικα δεν υπαρχει εκρηξη
Υπαρχει αναφλεξη
Γιαννόπουλος για Τέμπη.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Διεθνής πολιτική”