Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2020, 00:08
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Στο μ του Λαγού συγκεκριμένα.LOUROS έγραψε: 13 Μαρ 2019, 18:50 Θυμάμαι κάποτε είχα διαβάσει ότι στον φυτικό κόσμο η κοιτίδα συνήθως θεωρείται ότι βρίσκεται εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη ποικιλία, από την οποία οι διάφοροι κλάδοι φεύγουν σε πολλαπλές κατευθύνσεις. Όσο πιο μακριά πάμε απο το κέντρο η ποικιλίες συρρικνώνονται. Μπορεί να ισχύει και για τις γλώσσες; θα είχε ενδιαφέρον.
Επίσης, τι γνώμη εχουν οι θαμώνες για την πρόσφατη θεωρία περι Γερμανο-προ-Ελληνικού υποστρώματος σε τοπωνύμια; Αν είχαμε γερμανικο και ανατολιακό ΙΕ τοπωνυμικό υπόστρωμα πριν την έλευση των Ελλήνων που στο διάολο ήταν οι Έλληνες. Στον Σείριο;![]()
Μέχρι και το 1700 και βάλε.Ζενίθεδρος έγραψε: 11 Μαρ 2019, 17:43 Και σε παλαιολιθικες σπηλαιογραφιες στη Γαλλία υπάρχουν ζωγραφισμένα άλογα. Το 15 000 π. Χ. οι Ινδοευρωπαιοι δεν υπήρχαν ούτε καν σαν ιδέα.
From the Middle Kingdom (1938–Ένα από τα ύστερα παρακλάδια των Κουργκάνων, αυτό του Catacomb culture έφτιαχνε λακκοειδείς τάφους που μοιάζουν με τους μυκηναϊκούς λακκοειδείς και το κυριότερο...έβαζαν μάσκες στους νεκρούς τους! Εχει προταθεί ότι ίσως αυτές οι πρώιμες μάσκες να αποτέλεσαν το πρότυπο για τις ύστερες μυκηναϊκές. Σημαντική ανακάλυψη είναι ότι στοιχεία του πολιτισμού Catacomb έχουν βρεθεί και στην Ελλάδα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Catacomb_culture
Influences of the Catacomb culture have been detected as far as Mycenaean Greece.
The Catacomb culture is named for its burials. These augmented the shaft grave of the Yamnaya culture with burial niche at its base. This is the so-called catacomb.[1] Such graves have also been found in Mycenaean Greece and parts of Eastern Europe.[a
In some cases the skull of deceased Catacomb people was modelled in clay. This involved the filling of the mouth, ears and nasal cavity with clay and modeling the surface features of the face. This practice is associated with high-status burials containing prestige items. The practice was performed on both men, women and children. It has been suggested that these clay masks may have served as a prototype for the later gold masks found in Mycenaean Greece.[1]
From Russian курга́н (kurgán), from a Turkic language (compare Turkish kurgan (“fortress”)).I. Ο όρος kurgan είναι η ρώσικη λέξη για τον τύμβο.
Το ποσοστο αυτο ειναι 4-12% και προερχεται απο κυνηγους και τροφοσυλλεκτες της αρμενιας και της σιβηριας.Βρέθηκε γενετικό υλικό στεπικής προέλευσης σε ποσοστό 13-18% στις αντρικές γενεαλογικές γραμμές κάποιων Μυκηναίων. Αρα ορισμένοι από αυτούς είχαν βόρειους προγόνους από την ευρύτερη περιοχή της στέπας.
Παρολο που οπως εδειξα οι ταφικες πρακτικες ακομα και οι περιπλοκες οπως οι θολωτοι ταφοι,ευκολα αντιγραφονται θα απαντησω εδω.Μερικές φορές και οι Μυκηναίοι και οι Κουργκάνοι έστηναν μια πέτρινη στήλη με ανθρώπινες αναπαραστάσεις και δραστηριότητες πάνω από τον τύμβο.
Δεν είναι ανάγκη να είναι και χρυσές για να δεχτούμε μια πιθανή σχέση. Η αλλαγή του υλικού κατασκευής μπορεί να είναι ύστερη εξέλιξη. Εγώ εστίασα στην πρακτική του να βάζουν μάσκες σε νεκρούς. Προφανώς το έκαναν κι άλλοι λαοί και δεν αποτελεί απόδειξη ότι οι Μυκηναίοι κατάγονται από τους Catacomb. Ούρε όμως μπορεί και να αποκλειστεί.Gouerino 4 έγραψε:Σιγα να μην βαζαν χρυσες μασκες στους νεκρους οι τσομπανηδες της ουκρανιας,αν βαζαν κιολας.
Γελαει ο κοσμος.
Σε αρχαιολογικό πλαίσιο μιλάμε, δεν μας νοιάζει η απώτατη τούρκικη καταγωγή. Στο αρχαιολογικό πλαίσιο λοιπόν η ρώσικη αυτή λέξη περιγράφει γενικά τον τύμβο που υψώνεται πάνω από τον τάφο.Gouerino 4 έγραψε:From Russian курга́н (kurgán), from a Turkic language (compare Turkish kurgan (“fortress”)).
https://en.m.wiktionary.org/wiki/kurgan
Την Κνωσό κατέλαβαν η οποία μάλιστα δεν είχε προστατευτικά τείχη(τα' θελαν και τα'παθαν). Την υπόλοιπη Κρήτη βαθμιαία. Επίσης δεν ξέρουμε τους συσχετισμούς δυνάμεων και τις σχέσεις μεταξύ των Μινωιτών ηγεμόνων εκείνη την εποχή. Μπορεί π.χ. η Κρήτη την περίοδο εισβολής των Μυκηναιών να έπασχε από εσωτερικές συγκρούσεις. Μπορεί κάποιος ανταγωνιστής μινωίτης αξιωματούχος να κάλεσε τους Μυκηναίους και να συμμάχησε μαζί τους για να πέσει η Κνωσός. Δυστυχώς δεν έχουμε ιστορικά ντοκουμέντα από αυτές τις περιόδους αλλά η ιστορία δείχνει ότι τέτοια σενάρια εσωτερικού διχασμού που ευνοούν έναν εξωτερικό παράγοντα είναι συχνά. Για να μην το κουράζουμε όμως, όσο ισχυρή και να φαινόταν η Μινωική Κρήτη δεν ήταν και καμιά αήτητη αρμάδα.Gouerino 4 έγραψε:Στο ενα θεμα μας λες οτι οι αχαιοι κατελαβαν την κρητη καπου στον 15ο αιωνα π.χ.
Και οταν μιλαμε για κρητη εκεινη την περιοδο,μιλαμε για την μεγαλυτερη ναυτικη δυναμη στον πλανητη.
Εντάξει ρε Παρασκευά, δεν πήγαν και στο φεγγάρι. Στην κοντινή Κρήτη πήγαν. Δεν είναι κανένα μεγάλο κατόρθωμαGouerino 4 έγραψε:Ξερεις εκει δεν πηγαν με τα ποδια,με τα πλοια τους πηγαν.
Πράγματι υπάρχει ομοιότητα των τάφων της Μεσαράς με τους θωλοτους της Μεσσηνίας. Δεν έχει λυθεί όμως το θέμα της καταγωγής τους και είναι ριψοκίνδυνο από μια μεμονωμένη περιοχή (Μεσαρά Κρήτης) να αντλήσουμε καταγωγή για πολλαπλούς τάφους διάσπαρτους στην Ελλάδα. Από την άλλη αν υπάρχει όντως σύνδεση Μεσσηνίας-Μεσαράς Κρήτης μπορεί να οφείλεται στο ότι οι Μινωίτες πήγαιναν εκεί (κάποια στιγμή έθαψαν εκεί και νεκρούς τους) και ότι η Μεσσηνία βρισκόταν υπό μινωική επιρροή. Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα της προϊστορικής αρχαιολογίας: υπάρχουν πολλές πιθανές ερμηνείες.Gouerino 4 έγραψε:Ολοι μας εχουμε δει τους θολωτους ταφους στις μυκηνες.
Καποια στιγμη ειχα βρεθει στην κρητη και επισκεφτηκα το νεκροταφειο της μεσσαρας με τους θολωτους ταφους.
Οι ταφοι αυτοι χρονολογονται οπως εγραφαν εκει,απο το 3000 π.χ ως το 1500π.χ
Ειχαν αρκετες ομοιοτητες με τους ταφους στις μυκηνες,αλλα στην μεσσαρα ηταν υπεργειοι οι ταφοι,ενω στις μυκηνες υπόγειοι.
Ομως η αληθεια ειναι οτι οι αρχαιοτεροι θολωτοι ταφοι στην Πελοπόννησο βρισκονται στην μεσσηνια,στην περιστερα.
Οι ταφοι αυτοι ειναι υπεργειοι,χρονολογουνται στο τελος του 17ου αιωνα π.χ και ειναι σχεδον ιδιοι με της μεσσαρας της κρητης.
Αυτο σημαινει οτι οι μυκηναιοι απο την αρχη της ακμης τους,ηταν ενας ναυτικος λαος ταξιδευαν στις θαλασσες και εμπορευοταν με τους κρητες,πηγαινοντας στο νησι.
Για το ποσοστό εξαρτάται πώς θα μοντελοποιήσεις τα δείγματα.Gouerino 4 έγραψε:Το ποσοστο αυτο ειναι 4-12% και προερχεται απο κυνηγους και τροφοσυλλεκτες της αρμενιας και της σιβηριας.
Για μενα αυτο το ποσοστο αποτελει θριαμβο της ελληνικης μυθιστοριας.
Πρωτον οι πελοπες της μικρας ασιας ηρθαν στην Πελοπόννησο δυο γεννιες πριν τον τρωικο.
Εκτος απο την γραμματεια,σε αυτο συνηγορει το ονομα τανταλος,του πατερα του πελοπα,πολυ κοινο στους χετταιους της εποχης.
Κυριως ομως η πυλη των λεοντων στις μυκηνες που χτιστηκε τον 13ο αιωνα π.χ και θυμιζει αρκετα την πυλη των λεοντων των χετταιων που ειναι αρχαιοτερη.
Και αγαλματίδιο του ινδικού Βούδα στη Σκανδιναβία της εποχής των Βίκινγκς έχει βρεθεί.Αυτό δεν σημαίνει ότι πήγαν Ινδοί στη Σκανδιναβία ή Βίκινγκς στην Ινδία. Τέτοια μικρά αντικείμενα φτάνουν σε μακρινούς τόπους από ενδιάμεσους φορείς. Το ίδιο θα ισχύει και για το περιδέραιο από την Κολχίδα που βρέθηκε στα μέρη μας. Δεν αποδεικνύει απαραίτητα ταξίδι Μυκηναίων τον 15ο αιώνα π.Χ. στην Κολχίδα.Gouerino 4 έγραψε:Επισης οι αχαιοι σιγουρα πηγαν στον ποντο,εχει βρεθει και περιδέραιο με ποταμισιο χρυσο απο την κολχιδα.
Ελα τώρα ρε Πρασκευά. Αυτοί οι ισχυρισμοί γίνονται για να διεκδικήσουν τα κληρονομικά δικαιώματα της περιοχής με αναγωγή στη μυθολογία ή να προσδώσουν κύρος στην αποικία τους. Και άλλοι έλεγαν ότι είναι απόγονοι του Ηρακλή...Gouerino 4 έγραψε:Αλλωστε ο στραβων συνομιλησε με απογονους των αποικιων στα μερη αυτα, τους ηνιοχους και αχαιους,οι οποιοι του ειπαν οτι ηταν απογονοι αυτων των εκστρατειων.
Ακομα και πι πελοπες μπορει να ηταν καποιοι απο αυτους που αποφασισαν να γυρισουν πισω στην πατριδα.
Αυτές οι μαρτυρίες είναι πολύ μεταγενέστερες του πραγματικού μυκηναϊκού πολιτισμού (και λίγες θαρρώ) για να δούμε πόσο γενικό φαινόμενο ήταν στην Μυκηναϊκή εποχή.Προφανώς είναι υπερβολή να δικαιολογηθεί το κομμάτι της βόρειο-ανατολικής καταγωγής των Μυκηναίων μέσω ύστερων μυθοπλασιών ποιητάδων.Gouerino 4 έγραψε:Εχουμε πεθ βεβαια πολλες φορες οτι ενα μεγαλο κομματι της αρχαιας γραμματειας,εχει σαν βαση τις γυναικες αλλων λαων που εκλεβαν εκεινη την εποχη οι αχαιοι.
Μηδεια,κασσανδρα,ανδρομαχη,βρισηιδα κτλ
Το παρακλάδι των Catacomb κουργκάνων που έβαζε στήλες στους τύμβους χρονολογικά φτάνει μέχρι το 1700π.Χ., πολύ κοντά στην έναρξη της μυκηναϊκής εποχής δηλαδή. Κατά τ'άλλα ούτε συνολικά οι Κουργκάνοι έβαζαν παντού στήλες, υπήρχαν και τύμβοι χωρίς στήλες όπως συμβαίνει και με τύμβους της Πρωτοελλαδικής και Μεσοελλαδικής περιόδου.Gouerino 4 έγραψε:Πραγματι στους ταφικους κυκλους στις Μυκήνες εχουν βεθει τετοιες στηλες.
Ενω ομως εχπυν βρεθει παρα πολλοι τυμβοι και της λεγομενης πρωτοελλαδικης περιοδου και της μεσοελλαδικης,τετοιες στηλες βρεθηκαν πρωτη φορα στις Μυκήνες.
Τωρα το να εχουν ερθει απο την στέπα κατι αιωνες πιο πριν και ξαφνικα να θυμηθηκαν να βαζουν στηλες στους ταφους τους κομματακι δυσκολο.
Εχω διαβάσει ότι είναι αμφιβητούμενο αν είχαν τύμβο.Gouerino 4 έγραψε:Σε συζητηση τουλαχιστον μιας ωρας με αρχαιολογο στις μυκηνες,με ειπε πως υπαρχει μεγαλη διαμαχη για το αν οι ταφικοι κυκλοι ηταν ,η,οχι τυμβοι.
Εχεις διαβασει πουθενα κατι σχετικο;
Εντάξει ρε Παρασκευά, δεν θα βάλω ούτε τις πρόσθετες μαρτυρίες του Παυσανία (Λακωνικά, 20.9) και του Πλούταρχου (Πελοπίδας,22)για θυσίες αλόγων που ετοίμαζα διότι πρέπει να φανώ συνεπής με την ατζέντα της απαξίωσης των παραδόσεων του προηγούμενου post μου. Όταν αλλάξω προπαγάνδα, θα τις βάλωGouerino 4 έγραψε:Οσο για τις θυσιες ζωων στους ταφους,θα σε παρακαλουσα να μην φερεις ξανα ως παραδειγμα την ταφη του πατροκλου.
Εκει ο Αχιλλέας θυσιασε βοδια,προβατα,γουρουνια ,σκυλια,12 τρωες και ποιος ξετει τι αλλο.
Και μεις οι δυο να περνουσαμε απο κει ,δεν την γλυτωναμε.