ΜΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ
Οι
κατηγορίες όλων όσων διώκονται για το έγκλημα των Τεμπών είναι : διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες από αμέλεια και βαριές σωματικές βλάβες από αμέλεια . Έτσι συνολική ποινή» του άρθρου 94 του Ποινικού Κώδικα , μπορεί να φθάσει- το μέγιστο- μέχρι και τα 8 χρόνια.
Υπαρχει όμως και το
άρθρου 291, με την αλλαγή η οποία έγινε με το ν. 4637/2019 του Ποινικού Κώδικα, που αναφέρει:
Όποιος με πρόθεση διαταράσσει την ασφάλεια της σιδηροδρομικής ή της υδάτινης συγκοινωνίας ή της αεροπλοΐας, τιμωρείται: […. ] γ) με κάθειρξη, ισόβια ή πρόσκαιρη, τουλάχιστον δέκα ετών, αν στην περίπτωση του στοιχείου β' επήλθε θάνατος.
ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΤΗΚΕ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ;
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία και ευθύνες στους εργολάβους για το έγκλημα στους της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρόμου.
Καταγράφονται η απληστία τα συμφέροντά τους, τις ελλιπείς μελέτες τους, και το χάϊδεμα τους από διοικήσεις και κυβερνήσεις.
Οι Εργολάβοι ήταν η κοινοπραξία ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ και Alstom.
Η περίφημη σύμβαση με αριθμό 717 ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (θυγατρική 100% του Άκτορα, νυν Ελλάκτωρ) και Alstom Transport SA, υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του 2014 με προϋπολογισμό 41,3 εκατ. ευρώ και ορίζοντα υλοποίησης το 2016.
Σήμερα ακόμη τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης δεν έχουν παραδοθεί. Αν η εργολαβία 717 είχε ολοκληρωθεί, ή έστω με μικρή καθυστέρηση, η 28η Φεβρουαρίου 2023 θα ήταν μια φυσιολογική Τρίτη και όχι μια ημέρα εθνικής τραγωδίας…
Να θυμίσουμε ότι ως προς τον Άκτορα (ΤΟΜΗ) και την Alstom, το υπόμνημα Κατσιούλη(πρώην στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ που παραιτήθηκε το 2022, θίγοντας ζητήματα ασφαλείας) , και το πόρισμα της ΕΔΕΛ (Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου ) κάνουν επανειλημμένα λόγο για παράβαση των όρων της αρχικής σύμβασης από τους αναδόχους που αναφέρονται σε ενέργειες των δύο εταιρειών που οδήγησαν στις τεράστιες καθυστερήσεις του έργου.
Μία από τις συνέπειες αυτών των πρακτικών ήταν, μετά από παρέμβαση της Ε.Ε., η ειδική επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών να επιβάλει τον Ιούνιο του 2019 πρόστιμο 2,4 εκατ. στην ΕΡΓΟΣΕ, επειδή στην αρχική σύμβαση που υπογράφηκε επί ΝΔ ο «ορισμός του αντικειμένου» ήταν «ανεπαρκής».
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ
Ο ονομαζόμενος και «εθνικός εργολάβος», αφού σε διάστημα τριών δεκαετιών (του '80, του '90 και του 2000) κυριάρχησε στις ελληνικές κρατικές συμβάσεις, χρησιμοποιώντας την επιρροή που του εξασφάλιζε η συμμετοχή του ομίλου σε τότε κραταιά μέσα ενημέρωσης όπως ο τηλεοπτικός σταθμός Mega και η εφημερίδα Έθνος και καλλιεργώντας παράλληλα στενές σχέσεις με διαδοχικές κυβερνήσεις – το σύστημα που ο πατέρας του πρωθυπουργού Κώστας Μητσοτάκης ονόμασε «διαπλοκή» και ο ξάδερφος του υπουργού Μεταφορών πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής «πέντε νταβατζήδες».
Η γαλλική Alstom, μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές σιδηροδρομικών υποδομών στον κόσμο, με έσοδα μόνο για το 2022 15 δις. ευρώ αλλά και με επανειλημμένες εμπλοκές σε υποθέσεις για διαφθορά σε όλο τον κόσμο (Αίγυπτο, Ινδία, Ινδονησία, Πολωνία, Σαουδική Αραβία, Τυνησία), – όπως η ποινή ύψους 772 εκατ. δολαρίων από το αμερικανικό δημόσιο, το 2014…
ΣΣ;
Ο Άκτορας (μέσω της θυγατρικής της ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ), τότε ήταν ακόμη συμφερόντων Μπόμπολα,. (Σήμερα, ελέγχεται από τη Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη) και την ολλανδική εταιρεία Reggeborgh)
Πηγη : reporters united
https://www.facebook.com/bikostop/posts ... sh13JCfqNl