stavmanr έγραψε: 10 Ιούλ 2021, 23:40
nik_killthemall έγραψε: 10 Ιούλ 2021, 20:57
stavmanr έγραψε: 10 Ιούλ 2021, 20:00
Με τον ορισμό αυτό θεωρείς κακό τον πόνο.
Και πάλι αναφέρεσαι σε φυσικό φαινόμενο με την έννοια του εγγενούς κακού.
Από την άλλη, αν το παιδί σου χάσει τη ζωή του χωρίς πόνο, σε μία στιγμή, θα το θεωρείς "ουδέτερο";
"Προκαλεί πόνο" δεν εννοώ σε αυτόν που πεθαίνει (αισθητήριο πόνου), αλλά σε αυτόν που μένει πίσω και βλέπει το παιδί του να φεύγει.
Κι αν αυτός δεν πονά, επειδή πχ. σκότωσε το παιδί του, δεν είναι
κακή η πράξη του;
Κι αν αυτός πονά επειδή έφαγε κοκορα κρασατο, κοκορετσι, γαρδουμπα και γίδα βραστη, το να φάει για επιδορπιο 2 στηλες κορμο σοκολατα δεν θα είναι εξισου κακη πράξη ?
ΥΓ είσαι για πολύ δούλεμα
stavmanr έγραψε: 10 Ιούλ 2021, 23:40
Στη χριστιανική θεολογία δεν υφίσταται κακό εκτός ηθικής πράξης.
Το να πεθάνεις δεν είναι κακό. Είναι φυσικό.
Η χριστιανική θεολογία είναι διάτρητη, και δεν είναι το σημείο αναφοράς της συζήτησης ! Από την στιγμή που δεν βρισκόμαστε στο κατηχητικό, το σημείο αναφοράς είναι η λογική.
Στην περί θεού υπόθεση το να πεθανείς είναι θέλημα θεού, γιατί όλα στη φύση συμφωνα με αυτην την υπόθεση τα έφτιαξε ο θεός να είναι έτσι !
Επίσης, το να πεθάνεις στα 9 από καρκινο δεν είναι ιδιαίτερα φυσικό, δηλ. σύνηθες, αλλά αν όλα είναι θέλημα θεού τότε γιατί αυτό πρέπει να εξαιρεθεί ? Επειδή δεν βολεύει την διάτρητη χριστιανική θεολογία, η οποία θα πει "αγνωσται αι βουλαι" που λίγο πριν ήταν γνωστές σύμφωνα πάντα με την ίδια ?
Η αιτιολόγηση "αυτό είναι φυσικό" δεν υφίσταται, για όποιον θεωρεί πως όλα τα φυσικά στο σύμπαν φτιάχτηκαν από μια συνειδητή οντότητα - θεό ! Το να την λες τεκμηριώνει αντίφαση !
stavmanr έγραψε: 10 Ιούλ 2021, 23:40Για τη χριστιανική θεολογία ο άνθρωπος είναι ον με ελεύθερη βούληση εκ κατασκευής. Ο ίδιος αποφασίζει αν θα εφαρμόσει το καλό ή το κακό.
Και πάλι το σημείο αναφοράς ΔΕΝ είναι η αναπόδεικτη δογματική της χριστιανικής θεολογίας, αλλά η λογική. Στο συγκεκριμένο θέμα μιλάμε για φυσικά φαινόμενα, οπότε "οι αποφάσεις του ανθρώπου να εφαρμοσει καλο και κακό" που γράφεις, είναι μια ακόμα προσπάθεια να αποφύγεις το θέμα και να πλατυάσεις εκτός. Ο θάνατος στα 9 από καρκίνο δεν είναι απόφαση εφαρμογής καλού / κακού από ανθρωπο.
Και όντως, στην χωρίς θεό υπόθεση όλα είναι φυσικά φαινόμενα, όπως έλεγε ο Επίκουρος στην φύση δεν υπάρχει καλό και κακό, δίκαιο ή άδικο. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ως φυσικά φαινόμενα δεν προκαλούν πόνο και στεναχώρια στον άνθρωπο, αλλά σημαίνει απλά πως δεν ευθύνεται για αυτά κάποια καλή ή κάποια κακή συνείδηση !