Ασέβαστος έγραψε: 31 Μάιος 2023, 13:16
Gherschaagk έγραψε: 31 Μάιος 2023, 13:04
Α, για αυτό δεν καταλαβαίνεις.
Πότε είσαι γεννημένος και δεν έκανες αρχαία ελληνικά στο γυμνάσιο και την σκαπουλάρησες;
Αυτή η νεκρή γλώσσα έβγαλε την Ευρώπη από τον μεσαίωνα. Μπορώ να σου το γράψω κι αλλιώς αυτό αλλά θα παρεξηγηθείς.
73.
η ευρωπη απο τον μεσαιωνα δεν βγηκε με τον γαλλικο διαφωτισμο; τεσπα, εστω οτι πραγματι, η αρχαια ελληνικη εφερε το διαφωτισμο.
εξακολουθει να ειναι νεκρη, αχρηστη γλωσσα.
οτι κι αν καναμε στο παρεθον, μπραβο μας και καλα κανουμε και καμαρωνουμε. αλλα για να μπορεσουμε να ξανακανουμε κατι σπουδαιο, πρεπει να κοιταζουμε μπροστα, στο μελλον. οχι στην αρχαιοτητα. το μελλον δε χτιζεται με αρχαια ελληνικα. χτιζεται με μηχανολογικο σχεδιο. μακαρι να υπηρχε για ολα τα παιδια αυτη η επιλογη που υπηρξε για μενα.
κι οσα επελεγαν αρχαια, μπραβο τους, και μακαρι να προοδευσουν ετσι στη ζωη τους, αλλα καλο θα ηταν να υπαρχουν και επιλογες για οσους θελουν γνωσεις του μελλοντος.
Ρε δικέ μου, είσαι ένας απλός εφαρμοστής-τεχνίτης και έχεις ανάγει αυτήν σου την ιδιότητα στο απόλυτο αξίωμα της ανθρωπότητος. Για να σου δώσω να καταλάβεις:
Είσαι σαν ένας απόφοιτος τεχνικού λυκείου στον κλάδο της ηλεκτρολογίας, που δουλεύει χρόνια, έχει κάνει τα ηλεκτρολογικά σε 200 πολυκατοικίες, έχει μαστορέψει 300 θυροτηλέφωνα κτλ και νομίζεις ότι είσαι ο κορυφαίος και γαμώ τους επιστήμονες. Στην ουσία είσαι ένας πολύ καλός εφαρμοστής, εμπειρικός. Ξέρεις ότι σε αυτά τα σπίτια βάζουμε τις τάδε ασφάλειες, τις τάδε συσκευές τις συνδέσουμε έτσι στον πίνακα, οι τάδε διακόπτες είναι καλοί και ανθεκτικοί, το τάδε μπουάτ είναι μπελαλίδικο κτλ. Ξέρεις δηλαδή τι πρέπει να βάλεις και πού, εμπειρικά κυρίως και πώς να το τοποθετείς. Σε αναλογία γνώσεως και τεχνικής είσαι 20-80.
Ο αντίστοιχος απόφοιτος ΤΕΙ έχει μια καλύτερη και πιο ευρεία γνώση του αντικειμένου της ηλεκτρολογίας, αλλά λιγότερες εργατοώρες πάνω στην εφαρμογή της. Επίσης, μπορεί να πιστοποιήσει και να βγάλει άδειες για εργασίες μέχρι ενός βαθμού και όχι απλά να τις εφαρμόζει. Σε αναλογία γνώσεως και τεχνικής είναι στο 50-50 περίπου.
Προχωρώντας πιο πάνω, στον αντίστοιχο απόφοιτο κάποιου πανεπιστημίου στον κλάδο της ηλεκτρολογίας, έχουμε περισσότερη θεωρητική γνώση και λιγότερη τεχνική στην πρακτική εφαρμογή. Όμως αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν να σου εξηγήσουν πώς λειτουργεί η ασφάλεια, το ρεύμα, ανώτερα μαθηματικά και φυσική που δεν έχουν σχέση με το πώς θα σκαφτεί το μπετό για να περάσουν τα καλώδια και να στερεωθεί ο πίνακας, αλλά γιατί βάζουμε το τάδε καλώδιο και το τάδε υλικό και μπορεί να έχει την ευθύνη για μια ολόκληρη εγκατάσταση. Η αναλογία γνώσεως και τεχνικής σε αυτό το επίπεδο είναι στο 80-20, περίπου.
Στο δε τελευταίο στάδιο έχουμε τις επιστήμες αυτές καθαυτές, φυσική, χημεία, μαθηματικά κ.α από τις οποίες πηγάζει και ο κλάδος της ηλεκτρολογίας. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ασφάλειες, διακόπτες και ρελέ, αλλά με συμπεριφορά δυνάμεων και στοιχείων, θερμότητα, μαγνητισμό, πρωτόνια, νετρόνια, αγωγιμότητα, φορτία κλπ. Πράγματα θεωρητικά δηλαδή που βρίσκουν εφαρμογή σε διάφορους κλάδους και κατεβαίνοντας προς τα κάτω, η εφαρμογή είναι άμεση στην καθημερινή μας ζωή. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θα σκεφτούν ένα νέο ρελέ, αλλά μέσω της επιστήμης και των γνώσεών τους θα μελετήσουν τις συμπεριφορές όλων των παραπάνω και μπορεί κάποτε να βρουν ένα καινούριο υλικό, μια καινούρια συμπεριφορά μεταξύ στοιχείων κλπ που μπορεί να έχει κάποια εφαρμογή σε ποιο πρακτικά επίπεδα.
Για να εννοήσει κάποιος βέβαια αυτές τις επιστήμες σε πολύ υψηλά επίπεδα, πρέπει να έχει μια γλώσσα πολύ πιο πολύπλοκη από το
μαδέρι, ματσόλα, τρυπάνι, δίκανο, χαλί, χτυπά ένα καφέ, ώστε να μπορέσει να αποδώσει με όσο πιο πολλή σαφήνεια μπορεί τον κόσμο σε όλα του επίπεδα, από τον μικρόκοσμο και τα κουάρκ μέχρι τα παράλληλα σύμπαντα, την κβαντική φυσική και ότι άλλο υπάρχει. Σίγουρα θα έχεις ακούσει και καταλάβει την πολυπλοκότητα τέτοιων εννοιών και όρων στην ιατρική, κυρίως. Και σου μιλάω για πρακτικές επιστήμες, όχι για φιλοσοφία, θρησκειολογία και τέτοια που δεν αποδέχεσαι, όπου και εκεί τα υψηλά νοήματα, οι περίπλοκες λέξεις, έννοιες και ορισμοί κάνουν πάρτυ.
Έρχεσαι εσύ λοιπόν, που έχεις ανάγει την πρακτική εφαρμογή κάποιων πραγμάτων, όπως αυτά που μπορεί να κάνει ένας ηλεκτρολόγος από τεχνικό λύκειο, σε θεό. Νομίζεις ότι όλα φτάνουν ως εκεί, αφού όλοι ζούμε σε ένα σπίτι και έχουμε ανάγκη μια ηλεκτρολογική εγκατάσταση, άρα αυτός που ξέρει να την φτιάχνει, είναι ο καλύτερος και το πρότυπο της ανθρωπότητας. Όλοι οι άλλοι είναι θεωρητικολόγοι και λελέδες, αφού δεν ξέρουν ποια ούπα να χρησιμοποιήσουν για να στερήσουν το τάδε κυτίο. Δεν έχεις εννοήσει ότι μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, έχουνε περάσει χρόνια θεωρητικής γνώσης και σπουδών, με έννοιες που δεν μπορείς να φανταστείς, που μπορεί μια πολύ περίπλοκη γλώσσα να αποδώσει. Αυτή η περίπλοκη γλώσσα έχει κάποιους κανόνες οι οποίοι δεν δημιουργήθηκαν τυχαία, αλλά έχουν κάποιο λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Εσύ μπορεί να μην καταλαβαίνεις τι σύνδεση έχει το ρελέ που συνδέεις με μια περισπωμένη, αλλά όντως έχει. Πολύ πιθανόν να μην σε αφορά και να μην χρειαστεί ποτέ να το γνωρίσεις. Αλλά έχει.
Όπως λοιπόν κάποιος μαθαίνει να σηκώνει τα δάχτυλά του πρώτα, μετά να λέει απλές λέξεις, προτάσεις, έπειτα να μετράει με τα δάχτυλα, μετά με τα ξυλάκια, μετά με πράξεις κλπ μέχρι να φτάσει στο matlab και σε κβαντικές εξισώσεις, έτσι και η θεωρητική κατάρτιση σε κείμενα όπως της Αντιγόνης που διδάσκεται στα σχολεία, έχει την πρακτικότητα στο να κατανοήσεις ακόμα καλύτερα τα νέα ελληνικά, την γλώσσα, να γνωρίσεις και να κατανοήσεις πώς λειτουργεί ο κόσμος σε βάθος, μέχρι και στο σημείο να συνδέσεις τον θερμοσίφωνα.