Re: ΣΕΙΣΜΟΣ.:ΕΜΠ.Το σενάριο για τα έλαια θα απορριφτεί πλήρως
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 12:38
Όλα τα ίχνη καύσης,(αιθάλωση) που παρατηρούνται στις δυο ηλεκτρομηχανές της εμπορικής , είναι εξωτερικά και με πολύ μικρή διάρκεια και οφείλονται στην καύση πολύ μικρής ποσότητας ελαίου σιλικόνης που ανεφλέγη ,αποτελεί δε γεγονός ότι ούτε η πρώτη ούτε η δεύτερη ηλεκτράμαξα υπέστησαν σοβαρές από την φωτιά παρά ελάχιστες θερμικές βλάβες, ενώ στις ηλεκτράμαξες αυτές δεν υπήρχε μεγάλο φορτίο πυρκαγιάς (πυροθερμικό φορτίο) , ακριβώς γιατί το έλαιο σιλικόνης ενώ ανεφλέγη , δεν διατήρησε την καύση αφού αυτές είναι οι ιδιότητες και παρά την μεγάλη ποσότητα που υπήρχε και η οποία διασκορπίστηκε παντού
το οπτικό υλικό από την σύγκρουση των τρένων μας δείχνει την φύση αλλά και την ποσότητα του καύσιμου καθιστώντας ανόητες οποιεσδήποτε αναφορές περί ελαίου σιλικόνης που χρησιμοποιείται ως μέσο ψυξης στα συστήματα ελέγχου θερμοκρασίας των ηλεκτράμαξων, εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας. Δεν έχουν ούτε την δυνατότητα να δημιουργήσουν το νέφος ατμών, αναγκαίο για το φαινόμενο του VCE ούτε και την συμπεριφορά ανάφλεξης και καύσης αυτού του μεγέθους αλλά και της βίαιης καύσης στα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Επίσης ούτε μπορούν να παράξουν την θερμική ενέργεια απαραίτητη για την ολική καταστροφή της δομής του υλικού κατασκευής των βαγονιών (κράμα αλουμινίου) μέσα στον διαθέσιμο χρόνο που είχαν και στην ανοιχτή ατμόσφαιρα. Οπως δεν έχουν και την επιλεκτική δυνατότητα να κάψουν ή να μην κάψουν επιφάνεις που είναι περιλουσμένες με αυτό, όπως οι δύο ηλεκράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι εντελώς ανέπαφες από φωτιά ενώ είναι περιελουσμένες από έλαια σιλικόνης.
Το Χημείο του κράτους από το σύνολο των χημικών εύφλεκτων και εκρηκτικών ουσιών που διαπίστωσε στα ευρήματα των εργαστηρίων του , παρουσίασε εκτίμηση συμπεριφοράς του ελαίου σιλικόνης με την παρουσία ηλεκτρικής εκκένωσης , βασισμένη σε μία και μοναδική μελέτη κινέζων επιστημόνων που παρουσιάστηκε στο Μεξικό και η οποία όμως αναφέρεται σε πεπαλαιωμένα έλαια σιλικόνης και τα οποία δεν αποδεικνύεται ότι έχουν καμία σχέση με τα έλαια σιλικόνης που χρησιμοποιούσαν ως ψυκτικό οι μετασχηματιστές των τρένων που συγκρούστηκαν.(βλ.σχετική ανάλυση στα συμπεράσματα)
Σε κάθε περίπτωση δε πάσχει και αντικειμενικότητας διότι στο πεδίο του δυστυχήματος είναι προφανές ότι δεν δημιουργήθηκε σπρέι ελαίου σιλικόνης , αφού λάδια είναι διασκορπισμένα παντού. Είναι επίσης απορίας άξιο , τι οδήγησε το Γενικό χημείο του οποίου η αποστολή ήταν να αναλύσει τα ευρήματα από τα δείγματα , να προβεί στην παραπάνω αξιολόγηση για το πιο ακίνδυνο από όλες τις ουσίες που ανιχνεύθηκαν και να μην το κάνει για χημικές ενώσεις όπως το ξυλόλιο, τολουόλιο , βενζόλιο , εξανιο κλ.π., των οποίων οι ιδιότητες και η συμπεριφορά συνάδουν με όλα τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν αμέσως μετά την σύγκρουση.
Η πύρινη σφαίρα (fire ball) δεν οφείλεται στην ανάφλεξη του ελαίου των μετασχηματιστών, όπως υποστηρίζεται έως σήμερα από Πραγματογνώμονες . Εκρηκτικό μείγμα δημιουργείται μόνον από ατμούς αερίων εύφλεκτου υγρού και του οξυγόνου του ατμοσφαιρικού αέρα σε προκαθορισμένα για καθένα εύφλεκτο υγρό όρια εκρηκτικότητας, παρουσία πηγής ανάφλεξης όπως πχ του ξυλολίου τα όρια εκρηκτικότητας είναι 1,1% - 7% και όχι τα ίδια τα εύφλεκτα υγρά, όπως τα έλαια σιλικόνης, τα οποία ναι μεν ως καύσιμα, και μάλιστα με υψηλό σημείο ανάφλεξης >3000 C, αναφλεγόμενα καίγονται, όμως δεν προκαλούν ΠΟΤΕ εκρηκτικό μείγμα.
Ετσι και αλλιώς μια απλή επίσκεψη στο πεδίο ήταν αρκετή για να διαπιστωθεί ότι , μόνον μικρή ποσότητα ελαίου σιλικόνης κάηκε και ως εκ τούτου ,τα εκλυόμενα σε εξωτερικό περιβάλλον αέρια δεν ήταν ικανά και επαρκή για να δημιουργήσουν με το οξυγόνο του αέρα εκρηκτικό μείγμα . Ο τραυματισμός και μόνο των πυροσβεστών και η ιατρική γνωμάτευση για χημικά τραύματα , όπως και σε πολλούς από τους τραυματίες , αποκλείει την εμπλοκή του ελαίου σιλικόνης , γιατί το υλικό αυτό , δεν έχει καμία τοξική ή άλλη επιβλαβή για τον άνθρωπο ιδιότητα που έρχεται σε επαφή μαζί μου, άλλωστε χρησιμοποιείται σε πάμπολλες εφαρμογές χωρίς την ένδειξη λήψης οποιουδήποτε μέτρου προστασίας.
.Επίσης ισχυρίζονται ότι η αρχική εστία της φωτιάς ήταν η μηχανή Νο 1 της εμπορικής , λόγω σύγκρουσης και του ελαίου σιλικόνης , αλλά όπως διαπιστώθηκε και οι δυο μηχανές της εμπορικής ΟΥΔΕΠΟΤΕ συγκρούστηκαν με την επιβατική αμαξοστοιχία , αλλά εκτροχιάστηκαν λόγω πέδησης και επίσης ελάχιστα ίχνη φωτιάς είχαν ή μη μόνο αιθάλωση. Τα όποια ίχνη καύσης είναι μικρής σημασίας κυρίως από απλή καύση ελαίου σιλικόνης το οποίο είχε διαρρεύσει λόγω της πρόσκρουσης και είχε αναφλεγεί από τους ηλεκτρικούς σπινθήρες.
Η σωματική κατάσταση και αρτιότητα των σορών των μηχανοδηγών της εμπορικής , η απουσία οποιουδήποτε εγκαύματος ή έκθεσης σε φλόγα και θερμοκρασία επ αυτών, αποδεικνύει επίσης ότι και στις τρεις μηχανές δεν εκδηλώθηκε φωτιά και καταρρίπτεται πέραν πάσης αμφιβολίας ο ισχυρισμός χωρίς απόδειξη , τόσο των δικαστικών πραγματογνωμόνων, όσο και της πυροσβεστικής αλλά και ενός τεχνικού συμβούλου που διορίστηκε από επιστημονικό(δικηγορικό) φορέα, που καταδεικνύουν σαν αιτία της φωτιάς την ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης. Και αυτό γιατί δεν νοείται ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης που υπάρχει στις μηχανές, να λάβει τέτοια μορφή και να μην επηρεαστούν οι άνθρωποι(μηχανοδηγοί) που χειρίζονται αυτές.
Η ανυπαρξία οποιουδήποτε εγκαύματος ή ένδειξης καύσης επί των σωμάτων των μηχανοδηγών , αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας , ότι η φωτιά δεν εκδηλώθηκε στις μηχανές των τρένων που ασφαλώς φέρουν και τους μετασχηματιστές που χρησιμοποιούν το έλαιο σιλικόνης ως ψυκτικό και καταρρίπτει με τον πιο σαφή και ουσιαστικό τρόπο το επιχείρημα των Δικαστικών πραγματογνωμόνων και της Πυροσβεστικής αυτοψίας , περί της αιτίας της φωτιάς.
Τόσο οι διορισθέντες πραγματογνώμονες, όσο και οι ανακριτικοίυπάλληλοι της πυροσβεστικοί , προφανώς επηρεασμένοι από την γνωμάτευση του Χημείου και χωρίς να ερευνήσουν ή να διασταυρώσουν επιστημονικά , αποδίδουν την έκρηξη-πυρκαγιά στο έλαιο σιλικόνης, άποψη που ακολούθησαν και κάποιοι ιδιώτες τεχνικοί σύμβουλοι.
Οι προσπάθειες του Γενικού Χημείου του Κράτους( ΓΧτΚ) και κυρίως της κ. Λαμπή να ερμηνεύσουν την πυρόσφαιρα από προϊόντα αποδομήσεως του ελαίου σιλικόνης δεν υποστηρίζεται από τις εργασίες που επικαλείται το ΓΧτΚ.
Πρώτον η έκλυση υδρογόνου, ακετυλενίου, μεθανίου και μονοξείδιου του άνθρακα μπορεί να δημιουργηθεί μόνο όταν
τα έλαια σιλικόνης είναι πεπαλαιωμένα (Study on Gaseous products in the Process of Aging Silicone Oil in Cable Terminals). Δεν προκύπτει όμως από τις εξετάσεις του χημείου του κράτους ότι το έλαιο σιλικόνης των μετασχηματιστών ήταν πεπαλαιωμένο δηλαδή είχε ηλικία άνω των 12 ετών. Με έγγραφό της η κατασκευάστρια εταιρεία των ηλεκτρομηχανών δηλώνει ότι πρακτικά του έλαιο σιλικόνης δεν παλαιώνεται ποτέ εάν γίνονται οι κανονικές συντηρήσεις.
Τέλος το ΓΧτΚ θα έπρεπε να είχε χρησιμοποιήσει τις δύο μεθόδους που προτείνει η εργασία Electrical Aging of Silicone Oil που τη επικαλείται για να διαπιστώσει την ηλικία του ελαίου σιλικόνης των μετασχηματιστών των δύο συρμών που
είναι προϋπόθεση για την έκκληση αερίων.
Τέλος η διατριβή του Anton Orn "Degradation studies of polydimethylosixane" δεν αναφέρει ακριβώς ότι η θερμική αποδόμηση του ελαίου σιλικόνης σε ολιγομερή αρχίζει στους 290 C με ένταση, αλλά αντιθέτως είναι σχεδόν αμελητέα όπως φαίνεται από τα πειραματικά δεδομένα που μας παρέχει ο συγγραφέας έως τους 400 C. Όμως οι θερμοκρασίες αυτές δεν αναπτύχθηκαν πριν την έναρξη της πυρόσφαιρας γιατί οι ηλεκτρικές εκρήξεις δεν δημιουργούν θερμικό φορτίο ικανό να θερμάνει σε 400 C 6 τόνους ελαίου σιλικόνης. Τέλος, η εργασία αυτή δεν κάνει
λόγο για δημιουργία φορμικού οξεως. Αντιθέτως αναφέρει ότι τα πειραματικά τους δεδομένα δείχνουν το σχηματισμό κυρίως οξειδίου του πυριτίου και CO2.
Εν κατακλείδι το κυριότερο πρόβλημα της αναλύσεως του ΓΧτΚ. είναι η ανυπαρξία αποδείξεως ότι το έλαιο σιλικόνης των μετασχηματιστών είναι πεπαλαιωμένο και ότι το υδρογόνο δε δημιουργεί αναφλέξεις.
Ένα μικρό σχόλιο για την έρευνα αλλοίωσης των ελαίων σιλικόνης την οποία αναφέρει στα διαβιβαστικά της ως βιβλιογραφία η κ..Λαμπή του Γενικού Χημείου του Κράτους , για να οδηγήσει ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή , την αιτία έκρηξης και πυρκαγιάς: Η συγκεκριμένη έρευνα που επικαλείται ως βιβλιογραφία , αφορά έλαια σιλικόνης που χρησιμοποιούνται στα τερματικά ηλεκτροφόρων γραμμών και όχι ως ψυκτικά μετασχηματιστών. Οι συνθήκες λειτουργίας και η συμπεριφορά τους είναι παντελώς διαφορετική . Η έρευνα αυτή δεν ερευνά και δεν εξηγεί το φαινόμενο της καύσης ελαίου σιλικόνης , αλλά την αλλοίωση των ελαίων σιλικόνης στα τερματικά ηλεκτρικών γραμμών, όπου οι ηλεκτρικές εκκενώσεις είναι συχνές και η παραγωγή πιθανών αναφλέξιμων αερίων , επανεξετάζεται
μετά από πάροδο χρόνου. Οποιαδήποτε σύγκριση αυτής της έρευνας των κινέζων επιστημόνων που παρουσίασε η κ.Λαμπή , με τις συνθήκες που
δημιουργήθηκαν κατά την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη την 28/2/2023 , θα ήταν το λιγότερο άστοχη.
Η διασπορά του ελαίου σιλικόνης στο συγκεκριμένο δυστύχημα έγινε μετά την τελική ηλεκτρική εκκένωση και την ρήξη του ηλεκτρικού δικτύου. Τα έλαια σιλικόνης ουδέποτε ήλθαν σε επαφή με καμία από τις σοβαρές ηλεκτρικές εκκενώσεις.»
Το επίσης διαπιστωμένο στις αναλύσεις του Γενικού Χημείου του Kράτους έλαιο σιλικόνης και στο οποίο αποδίδεται από τους διορισθέντες πραγματογνώμονες η ευθύνη δημιουργίας του παραπάνω περιγραφόμενου φαινομένου (εκρήξεων-πυρκαγιάς) , κατ ουδένα τρόπο (το έλαιο σιλικόνης σε κάθε του μορφή) δεν εκδηλώνει τέτοιες συμπεριφορές , ούτε αναμειγνυόμενο με τον αέρα , μπορεί να δημιουργήσει εκρηκτικό μίγμα με τέτοια ορμή και ταχύτητα, άλλωστε δεν υπάρχει καταγεγραμμένο παγκόσμια περιστατικό έκρηξης ελαίου σιλικόνης , συμπεριφορά που το κατατάσσει στα ασφαλή υλικά και χωρίς την ανάγκη λήψεως ειδικών μέτρων ασφαλείας κατά την χρήση , αποθήκευση ή μεταφορά
το οπτικό υλικό από την σύγκρουση των τρένων μας δείχνει την φύση αλλά και την ποσότητα του καύσιμου καθιστώντας ανόητες οποιεσδήποτε αναφορές περί ελαίου σιλικόνης που χρησιμοποιείται ως μέσο ψυξης στα συστήματα ελέγχου θερμοκρασίας των ηλεκτράμαξων, εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας. Δεν έχουν ούτε την δυνατότητα να δημιουργήσουν το νέφος ατμών, αναγκαίο για το φαινόμενο του VCE ούτε και την συμπεριφορά ανάφλεξης και καύσης αυτού του μεγέθους αλλά και της βίαιης καύσης στα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Επίσης ούτε μπορούν να παράξουν την θερμική ενέργεια απαραίτητη για την ολική καταστροφή της δομής του υλικού κατασκευής των βαγονιών (κράμα αλουμινίου) μέσα στον διαθέσιμο χρόνο που είχαν και στην ανοιχτή ατμόσφαιρα. Οπως δεν έχουν και την επιλεκτική δυνατότητα να κάψουν ή να μην κάψουν επιφάνεις που είναι περιλουσμένες με αυτό, όπως οι δύο ηλεκράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι εντελώς ανέπαφες από φωτιά ενώ είναι περιελουσμένες από έλαια σιλικόνης.
Το Χημείο του κράτους από το σύνολο των χημικών εύφλεκτων και εκρηκτικών ουσιών που διαπίστωσε στα ευρήματα των εργαστηρίων του , παρουσίασε εκτίμηση συμπεριφοράς του ελαίου σιλικόνης με την παρουσία ηλεκτρικής εκκένωσης , βασισμένη σε μία και μοναδική μελέτη κινέζων επιστημόνων που παρουσιάστηκε στο Μεξικό και η οποία όμως αναφέρεται σε πεπαλαιωμένα έλαια σιλικόνης και τα οποία δεν αποδεικνύεται ότι έχουν καμία σχέση με τα έλαια σιλικόνης που χρησιμοποιούσαν ως ψυκτικό οι μετασχηματιστές των τρένων που συγκρούστηκαν.(βλ.σχετική ανάλυση στα συμπεράσματα)
Σε κάθε περίπτωση δε πάσχει και αντικειμενικότητας διότι στο πεδίο του δυστυχήματος είναι προφανές ότι δεν δημιουργήθηκε σπρέι ελαίου σιλικόνης , αφού λάδια είναι διασκορπισμένα παντού. Είναι επίσης απορίας άξιο , τι οδήγησε το Γενικό χημείο του οποίου η αποστολή ήταν να αναλύσει τα ευρήματα από τα δείγματα , να προβεί στην παραπάνω αξιολόγηση για το πιο ακίνδυνο από όλες τις ουσίες που ανιχνεύθηκαν και να μην το κάνει για χημικές ενώσεις όπως το ξυλόλιο, τολουόλιο , βενζόλιο , εξανιο κλ.π., των οποίων οι ιδιότητες και η συμπεριφορά συνάδουν με όλα τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν αμέσως μετά την σύγκρουση.
Η πύρινη σφαίρα (fire ball) δεν οφείλεται στην ανάφλεξη του ελαίου των μετασχηματιστών, όπως υποστηρίζεται έως σήμερα από Πραγματογνώμονες . Εκρηκτικό μείγμα δημιουργείται μόνον από ατμούς αερίων εύφλεκτου υγρού και του οξυγόνου του ατμοσφαιρικού αέρα σε προκαθορισμένα για καθένα εύφλεκτο υγρό όρια εκρηκτικότητας, παρουσία πηγής ανάφλεξης όπως πχ του ξυλολίου τα όρια εκρηκτικότητας είναι 1,1% - 7% και όχι τα ίδια τα εύφλεκτα υγρά, όπως τα έλαια σιλικόνης, τα οποία ναι μεν ως καύσιμα, και μάλιστα με υψηλό σημείο ανάφλεξης >3000 C, αναφλεγόμενα καίγονται, όμως δεν προκαλούν ΠΟΤΕ εκρηκτικό μείγμα.
Ετσι και αλλιώς μια απλή επίσκεψη στο πεδίο ήταν αρκετή για να διαπιστωθεί ότι , μόνον μικρή ποσότητα ελαίου σιλικόνης κάηκε και ως εκ τούτου ,τα εκλυόμενα σε εξωτερικό περιβάλλον αέρια δεν ήταν ικανά και επαρκή για να δημιουργήσουν με το οξυγόνο του αέρα εκρηκτικό μείγμα . Ο τραυματισμός και μόνο των πυροσβεστών και η ιατρική γνωμάτευση για χημικά τραύματα , όπως και σε πολλούς από τους τραυματίες , αποκλείει την εμπλοκή του ελαίου σιλικόνης , γιατί το υλικό αυτό , δεν έχει καμία τοξική ή άλλη επιβλαβή για τον άνθρωπο ιδιότητα που έρχεται σε επαφή μαζί μου, άλλωστε χρησιμοποιείται σε πάμπολλες εφαρμογές χωρίς την ένδειξη λήψης οποιουδήποτε μέτρου προστασίας.
.Επίσης ισχυρίζονται ότι η αρχική εστία της φωτιάς ήταν η μηχανή Νο 1 της εμπορικής , λόγω σύγκρουσης και του ελαίου σιλικόνης , αλλά όπως διαπιστώθηκε και οι δυο μηχανές της εμπορικής ΟΥΔΕΠΟΤΕ συγκρούστηκαν με την επιβατική αμαξοστοιχία , αλλά εκτροχιάστηκαν λόγω πέδησης και επίσης ελάχιστα ίχνη φωτιάς είχαν ή μη μόνο αιθάλωση. Τα όποια ίχνη καύσης είναι μικρής σημασίας κυρίως από απλή καύση ελαίου σιλικόνης το οποίο είχε διαρρεύσει λόγω της πρόσκρουσης και είχε αναφλεγεί από τους ηλεκτρικούς σπινθήρες.
Η σωματική κατάσταση και αρτιότητα των σορών των μηχανοδηγών της εμπορικής , η απουσία οποιουδήποτε εγκαύματος ή έκθεσης σε φλόγα και θερμοκρασία επ αυτών, αποδεικνύει επίσης ότι και στις τρεις μηχανές δεν εκδηλώθηκε φωτιά και καταρρίπτεται πέραν πάσης αμφιβολίας ο ισχυρισμός χωρίς απόδειξη , τόσο των δικαστικών πραγματογνωμόνων, όσο και της πυροσβεστικής αλλά και ενός τεχνικού συμβούλου που διορίστηκε από επιστημονικό(δικηγορικό) φορέα, που καταδεικνύουν σαν αιτία της φωτιάς την ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης. Και αυτό γιατί δεν νοείται ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης που υπάρχει στις μηχανές, να λάβει τέτοια μορφή και να μην επηρεαστούν οι άνθρωποι(μηχανοδηγοί) που χειρίζονται αυτές.
Η ανυπαρξία οποιουδήποτε εγκαύματος ή ένδειξης καύσης επί των σωμάτων των μηχανοδηγών , αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας , ότι η φωτιά δεν εκδηλώθηκε στις μηχανές των τρένων που ασφαλώς φέρουν και τους μετασχηματιστές που χρησιμοποιούν το έλαιο σιλικόνης ως ψυκτικό και καταρρίπτει με τον πιο σαφή και ουσιαστικό τρόπο το επιχείρημα των Δικαστικών πραγματογνωμόνων και της Πυροσβεστικής αυτοψίας , περί της αιτίας της φωτιάς.
Τόσο οι διορισθέντες πραγματογνώμονες, όσο και οι ανακριτικοίυπάλληλοι της πυροσβεστικοί , προφανώς επηρεασμένοι από την γνωμάτευση του Χημείου και χωρίς να ερευνήσουν ή να διασταυρώσουν επιστημονικά , αποδίδουν την έκρηξη-πυρκαγιά στο έλαιο σιλικόνης, άποψη που ακολούθησαν και κάποιοι ιδιώτες τεχνικοί σύμβουλοι.
Οι προσπάθειες του Γενικού Χημείου του Κράτους( ΓΧτΚ) και κυρίως της κ. Λαμπή να ερμηνεύσουν την πυρόσφαιρα από προϊόντα αποδομήσεως του ελαίου σιλικόνης δεν υποστηρίζεται από τις εργασίες που επικαλείται το ΓΧτΚ.
Πρώτον η έκλυση υδρογόνου, ακετυλενίου, μεθανίου και μονοξείδιου του άνθρακα μπορεί να δημιουργηθεί μόνο όταν
τα έλαια σιλικόνης είναι πεπαλαιωμένα (Study on Gaseous products in the Process of Aging Silicone Oil in Cable Terminals). Δεν προκύπτει όμως από τις εξετάσεις του χημείου του κράτους ότι το έλαιο σιλικόνης των μετασχηματιστών ήταν πεπαλαιωμένο δηλαδή είχε ηλικία άνω των 12 ετών. Με έγγραφό της η κατασκευάστρια εταιρεία των ηλεκτρομηχανών δηλώνει ότι πρακτικά του έλαιο σιλικόνης δεν παλαιώνεται ποτέ εάν γίνονται οι κανονικές συντηρήσεις.
Τέλος το ΓΧτΚ θα έπρεπε να είχε χρησιμοποιήσει τις δύο μεθόδους που προτείνει η εργασία Electrical Aging of Silicone Oil που τη επικαλείται για να διαπιστώσει την ηλικία του ελαίου σιλικόνης των μετασχηματιστών των δύο συρμών που
είναι προϋπόθεση για την έκκληση αερίων.
Τέλος η διατριβή του Anton Orn "Degradation studies of polydimethylosixane" δεν αναφέρει ακριβώς ότι η θερμική αποδόμηση του ελαίου σιλικόνης σε ολιγομερή αρχίζει στους 290 C με ένταση, αλλά αντιθέτως είναι σχεδόν αμελητέα όπως φαίνεται από τα πειραματικά δεδομένα που μας παρέχει ο συγγραφέας έως τους 400 C. Όμως οι θερμοκρασίες αυτές δεν αναπτύχθηκαν πριν την έναρξη της πυρόσφαιρας γιατί οι ηλεκτρικές εκρήξεις δεν δημιουργούν θερμικό φορτίο ικανό να θερμάνει σε 400 C 6 τόνους ελαίου σιλικόνης. Τέλος, η εργασία αυτή δεν κάνει
λόγο για δημιουργία φορμικού οξεως. Αντιθέτως αναφέρει ότι τα πειραματικά τους δεδομένα δείχνουν το σχηματισμό κυρίως οξειδίου του πυριτίου και CO2.
Εν κατακλείδι το κυριότερο πρόβλημα της αναλύσεως του ΓΧτΚ. είναι η ανυπαρξία αποδείξεως ότι το έλαιο σιλικόνης των μετασχηματιστών είναι πεπαλαιωμένο και ότι το υδρογόνο δε δημιουργεί αναφλέξεις.
Ένα μικρό σχόλιο για την έρευνα αλλοίωσης των ελαίων σιλικόνης την οποία αναφέρει στα διαβιβαστικά της ως βιβλιογραφία η κ..Λαμπή του Γενικού Χημείου του Κράτους , για να οδηγήσει ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή , την αιτία έκρηξης και πυρκαγιάς: Η συγκεκριμένη έρευνα που επικαλείται ως βιβλιογραφία , αφορά έλαια σιλικόνης που χρησιμοποιούνται στα τερματικά ηλεκτροφόρων γραμμών και όχι ως ψυκτικά μετασχηματιστών. Οι συνθήκες λειτουργίας και η συμπεριφορά τους είναι παντελώς διαφορετική . Η έρευνα αυτή δεν ερευνά και δεν εξηγεί το φαινόμενο της καύσης ελαίου σιλικόνης , αλλά την αλλοίωση των ελαίων σιλικόνης στα τερματικά ηλεκτρικών γραμμών, όπου οι ηλεκτρικές εκκενώσεις είναι συχνές και η παραγωγή πιθανών αναφλέξιμων αερίων , επανεξετάζεται
μετά από πάροδο χρόνου. Οποιαδήποτε σύγκριση αυτής της έρευνας των κινέζων επιστημόνων που παρουσίασε η κ.Λαμπή , με τις συνθήκες που
δημιουργήθηκαν κατά την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη την 28/2/2023 , θα ήταν το λιγότερο άστοχη.
Η διασπορά του ελαίου σιλικόνης στο συγκεκριμένο δυστύχημα έγινε μετά την τελική ηλεκτρική εκκένωση και την ρήξη του ηλεκτρικού δικτύου. Τα έλαια σιλικόνης ουδέποτε ήλθαν σε επαφή με καμία από τις σοβαρές ηλεκτρικές εκκενώσεις.»
Το επίσης διαπιστωμένο στις αναλύσεις του Γενικού Χημείου του Kράτους έλαιο σιλικόνης και στο οποίο αποδίδεται από τους διορισθέντες πραγματογνώμονες η ευθύνη δημιουργίας του παραπάνω περιγραφόμενου φαινομένου (εκρήξεων-πυρκαγιάς) , κατ ουδένα τρόπο (το έλαιο σιλικόνης σε κάθε του μορφή) δεν εκδηλώνει τέτοιες συμπεριφορές , ούτε αναμειγνυόμενο με τον αέρα , μπορεί να δημιουργήσει εκρηκτικό μίγμα με τέτοια ορμή και ταχύτητα, άλλωστε δεν υπάρχει καταγεγραμμένο παγκόσμια περιστατικό έκρηξης ελαίου σιλικόνης , συμπεριφορά που το κατατάσσει στα ασφαλή υλικά και χωρίς την ανάγκη λήψεως ειδικών μέτρων ασφαλείας κατά την χρήση , αποθήκευση ή μεταφορά















