Αυτό το τελευταίο για τί το ξαναλές και το τονίζεις; Τι ακριβώς εννοείς λέγοντας μόνο;ST48410 έγραψε: 12 Ιαν 2025, 05:23Αρχικά θα ακούσουμε εδώ σε αυτό το νήμα κάποια έργα του Σαίνμπεργκ που γράφτηκαν πολύ πριν χρησιμοποιήσει το δωδεκαφθογγικό σύστημα για να γίνει πλήρως κατανοητό ότι η μουσική γλώσσα είχε αλλάξει και η αλλαγές θα συνεχίζονταν ακόμα και χωρίς τη χρήση αυτής της μεθόδου. Ένα εργαλείο και μόνο ήταν.sharp έγραψε: 12 Ιαν 2025, 04:57 Τα πρώτα όμως έργα του Σαίνμπεργκ έτσι γράφτηκαν. Ήταν πολύ αυστηρός στις συνθέσεις του, γιατί πίστευε ότι μόνον έτσι αποφεύγεις το τονικό κέντρο. Οι δύο μαθητές του έκαναν ζαβολιές.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Κι όμως ούτε εδώ συμφωνώ μαζί σου. Δεν θα άλλαζε τίποτε πριν 70 χρόνια, ίδια μαλακία θα ήταν (δεν τον ήξερα και το ψαξα)ST48410 έγραψε: 12 Ιαν 2025, 05:18Σαν τι συνταγή θέλεις δηλαδή; Αφού μιλήσαμε για σύγκριση με τα ομοειδή. Πάρε ένα έργο του Ludovico Einaudi που τον πληρώνεις από τους φόρους σου (λόγω Μενδώνης) και δες:sharp έγραψε: 12 Ιαν 2025, 04:50 Ναι, αλλά προσωπικά δεν έχω συνταγή για το τι είναι τυποποιημένη λύση και τι όχι. Και δεν έχω δει ούτε εσένα, αλλά ούτε και κανέναν άλλον να έχει βάλει περιγραφή της με συγκεκριμένους μουσικούς όρους.
Τονικό μουσικό σύστημα
Συγχορδίες
Πτώσεις
Τετραγωνισμένες μορφές
Μινιμαλισμός
Ενορχηστρώσεις χιλιοφορεμένες
Τίγκα στην τυποποίηση είναι για τα σημερινά δεδομένα. Αν τα έγραφε αυτά 70 χρόνια πριν θα άλλαζε το πράγμα. Αλλά σήμερα;
Πριν 70 χρόνια δεν θα ήταν το ίδιο με αυτό το υπέροχο τραγούδι
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος sharp την 12 Ιαν 2025, 05:56, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Ότι εκείνη την εποχή υπήρχαν παράλληλες αναζητήσεις και από άλλους συνθέτες για το πως αναπτύσσεις το μουσικό υλικό όταν δεν υπάρχει η καθιερωμένη τονικότητα με όλες τις μικροδομές και μακροδομές και την μοτιβική επεξεργασία που ταίριαζε στην τονικότητα. Έπρεπε να βρεθεί ένα εργαλείο που θα προσφέρει υλικό. Ο Σαίνμπεργκ έκανε αυτή την πρόταση η οποία ακολουθήθηκε και από τους μαθητές του που ήταν πολύ σπουδαίοι συνθέτες και επικράτησε. Θα μπορούσε να είχε κάποιος άλλος μια πιο λειτουργική πρόταση και να είχε ακολουθηθεί εκείνη.sharp έγραψε: 12 Ιαν 2025, 05:26 Αυτό το τελευταίο για τί το ξαναλές και το τονίζεις; Τι ακριβώς εννοείς λέγοντας μόνο;
Δηλαδή η ατονικότητα ήταν μια νομοτελειακή κατάληξη των αλλαγών που άρχισαν με τον σταδιακό εμπλουτισμό των κλιμάκων με ξένες νότες κάποιους αιώνες πριν. Έκανες μετρατροπίες, έβαδες διπλές δεσπόζουσες, κάποια στιγμή δοκίμαζες χρωματικές μελωδίες, σταδιακά όλο και πιο απομακρυσμένες μετατροπίες, σταδιακά όλο και πιο απότομες αλλαγές του τονικού κέντρου μέχρι που έφτασες στο Βάγκνερ και στους τριγύρω και υπάρχουν σημεία που χάνεται η αίσθηση του τονικού κέντρου πλήρως για κάποιο διάστημα. Ταυτόχρονα και οι πειραματισμοί με διτονικότητα κλπ. Σταδιακά λοιπόν καταλύθηκε το τονικό κέντρο. Ήταν απλώς θέμα χρόνου να έχεις ατονική μουσική. Δωδεκαφθογγική όχι απαραίτητα. Αν κάποιος άλλος είχε καλύτερη ιδέα ή διαφορετικό εργαλείο που θα επικρατούσε, τότε θα χρησιμοποιούσαν εκείνο.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Δεν πειράζει ας μη συμφωνείς. Ο μινιμαλισμός όταν εμφανίστηκε είχε λόγο ύπαρξης και θέση στην ιστορία. Και μία πρόταση να αντιπαραθέσει στον ολικό σειραϊσμό. Άσχετα αν μας αρέσει ή όχι (δεν είναι του γούστου μου). Αλλά 70 χρόνια μετά κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι της εξέλιξης της σοβαρής μουσικής.sharp έγραψε: 12 Ιαν 2025, 05:40 Κι όμως ούτε εδώ συμφωνώ μαζί σου. Δεν θα άλλαζε τίποτε πριν 70 χρόνια, ίδια μαλακία θα ήταν (δεν τον ήξερα και το ψαξα)
Απλά ο μινιμαλισμός είναι εύπεπτος και πουλάει πιο εύκολα σε μη ενημερωμένο κοινό.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Την καλημέρα μου. Θα συνεχίσουμε με πρώτη ευκαιρία. Βάλε αν θέλεις έργα του τέλους του 19ου αιώνα να βοηθήσουμε λίγο τους φίλους που παρακολουθούν να καταλάβουν ότι αυτά που γίνονται στον 20ο δεν είναι ουρανοκατέβατα.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Claude Debussy: String Quartet in g minor, Op. 10, έργο του 1893
Κάτι αρχίζει να αλλάζει. Τα πρώτα δείγματα μουσικού Ιμπρεσιονισμού
Κάτι αρχίζει να αλλάζει. Τα πρώτα δείγματα μουσικού Ιμπρεσιονισμού
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Από τον ίδιο συνθέτη ένα χρόνο μετά η αλλαγή φαίνεται πιο έντονα και πιο ξεκάθαρα.
Prélude à l'après-midi d'un faune, 1894 Claude Debussy
Prélude à l'après-midi d'un faune, 1894 Claude Debussy
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Φαινομενικά ναι, έκανα (και κάνω) μια τεχνητή κλιμάκωση.ST48410 έγραψε: 12 Ιαν 2025, 03:52Για μένα ναι, αυτό έχει μικρότερο βαθμό τυποποίησης. Δεν φτάνει δομικά τις αλλαγές που έγιναν στην σοβαρή μουσική την ίδια εποχή (1960), αλλά σίγουρα δεν θα το έλεγα ελαφρά μουσική. Στέκει κάπου ανάμεσα. Καμία σχέση με τα άλλα videos που έβαλες.
https://youtube.com/shorts/ojONdLux2sY
(άσχετο, το έβλεπα πριν
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Η αλλαγή αυτή δεν ήταν αποκλειστική υπόθεση του Debussy.
Erik Satie: Gymnopédie No.1 το 1888
Erik Satie: Gymnopédie No.1 το 1888
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Είμαι σε τρίλημμα Στ, να στο πάω κατευθείαν στο κατ' εμέ ζουμάκι της υπόθεσης; να συνεχίσω την κλιμάκωση; ή κάτι άλλο;

Μάλλον έχω αποφασίσει ήδη.

Μάλλον έχω αποφασίσει ήδη.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Ευχαριστώ. Είπα μήπως χάνω κάτι πολύ σημαντικό λόγω μη επαφής με το χώρο. Καλοφτιαγμένα μου φαίνονται και αυτά του Λουσιέ αλλά μέχρι εκεί. Δεν ξέρω αν θα πρότεινε κάποιος δάσκαλος σε κάποιον μαθητή να τα μελετήσει για να μάθει κάτι που δεν θα το ήξερε ήδη από άλλα πράγματα που έχουν προηγηθεί.
Πάμε τώρα στο κυρίως πιάτο. Τι θα έβαζες από τέλη 19ου αιώνα ως χαρακτηριστικό της μετάβασης από τον Ρομαντισμό στην Σύγχρονη εποχή;
Λέω να συνεχίσω λίγο με Ρώσους εδώ πριν βάλω Σαίνμπεργκ και ρίξω το κοινό στα βαθιά
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Boris Godunov του Mussorgsky γραμμένο μεταξύ 1868-1873
Οι αλλαγές δεν έχουν ακόμα δομικό χαρακτήρα. Περισσότερες διαφωνίες ως ένταση, ως χρώμα
Οι αλλαγές δεν έχουν ακόμα δομικό χαρακτήρα. Περισσότερες διαφωνίες ως ένταση, ως χρώμα
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Mussorgsky: Night On Bald Mountain. Η αρχική εκδοχή του 1867 καθώς το έργο γνώρισε επιτυχία με ενορχηστρώσεις άλλων συνθετών μετά το θάνατο του Μουσόργκσκι
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
ST48410 έγραψε: 12 Ιαν 2025, 13:36Ευχαριστώ. Είπα μήπως χάνω κάτι πολύ σημαντικό λόγω μη επαφής με το χώρο. Καλοφτιαγμένα μου φαίνονται και αυτά του Λουσιέ αλλά μέχρι εκεί. Δεν ξέρω αν θα πρότεινε κάποιος δάσκαλος σε κάποιον μαθητή να τα μελετήσει για να μάθει κάτι που δεν θα το ήξερε ήδη από άλλα πράγματα που έχουν προηγηθεί.
Πάμε τώρα στο κυρίως πιάτο. Τι θα έβαζες από τέλη 19ου αιώνα ως χαρακτηριστικό της μετάβασης από τον Ρομαντισμό στην Σύγχρονη εποχή;
Λέω να συνεχίσω λίγο με Ρώσους εδώ πριν βάλω Σαίνμπεργκ και ρίξω το κοινό στα βαθιά
Περίμενε να προετοιμάσω λίγο το κοινό.
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ, πιάνεσε καλά; βάστα γερά.
hm: foscilis, δεν χρειάζεται να με ευχαριστάς, έχω τεράστια καρδγιά.
Spoiler
θεωρώ ορθές τις παρατηρήσεις σου σε αυτό το ποστ btw, συμφωνώ.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 3 Απαντήσεις
- 270 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από mao mao
-
- 14 Απαντήσεις
- 708 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από πατησιωτης
-
- 25 Απαντήσεις
- 1082 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μαδουραίος
-
- 5 Απαντήσεις
- 699 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros