!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Σέρπικο
Δημοσιεύσεις: 2153
Εγγραφή: 31 Ιαν 2019, 23:28
Phorum.gr user: Σέρπικο

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέρπικο »

Μαδουραίος έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 10:08 Γιατι οι αρχαιοι Ελληνες δεν ηταν τοσο ηλιθιοι να στειλουν καποιον πεζο να τρεχει και οχι εφιππο

Μπαζει απο παντου ο μυθος

Ενώ το ότι κατέβασε ο Γλέζος την σημαία, παρέα με τον Σάντα είναι guarantee
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ - ΚΟΝΙΤΣΑ - ΓΡΑΜΜΟΣ - ΒΙΤΣΙ
zteo
Δημοσιεύσεις: 13652
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 02:36

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από zteo »

Ιππικο είχαν οι αρχαίοι Έλληνες με την μορφή αρμάτων αλλά το χρησιμοποιουσαν μόνο οι ευγενεις και όχι ιδιαίτερα στην μάχη.
Η καινοτομία του Φιλίππου ήταν ότι χρησιμοποίησε το ιππικο για επιθετικές ενεργειες στην μάχη.
Κουλης για Τέμπη
Και εγω υπάλληλος ειμαι
Νετο Γκουερινο
Δημοσιεύσεις: 6157
Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νετο Γκουερινο »

zteo έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:58 Ιππικο είχαν οι αρχαίοι Έλληνες με την μορφή αρμάτων αλλά το χρησιμοποιουσαν μόνο οι ευγενεις και όχι ιδιαίτερα στην μάχη.
Η καινοτομία του Φιλίππου ήταν ότι χρησιμοποίησε το ιππικο για επιθετικές ενεργειες στην μάχη.
Ιππικό είχαν οι Θεσσαλοί και οι Βοιωτοί αιώνες πριν τον Φίλιππο
Επίσης Αθηναίοι και Σπαρτιάτες στον πελοποννησιακό
Νετο Γκουερινο
Δημοσιεύσεις: 6157
Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νετο Γκουερινο »

Εικόνα
Αθηναίος ιππέας 520 π.χ


Εικόνα
Βοιωτία 550 π.χ
Νετο Γκουερινο
Δημοσιεύσεις: 6157
Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νετο Γκουερινο »

Εικόνα
Ζωοφόρος Παρθενώνας
Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 28770
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros »

OANNHSEA έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:28 Για να καταλάβουμε: η Σπάρτη απείχε από την Αθήνα 120 χιλιόμετρα;
Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να πάω στην Σπάρτη, κάνω πάνω από 120 χιλιόμετρα σε έναν πολύ καλό δρόμο πλέον - εκείνη την εποχή ήταν όλοι χωματόδρομοι...

.
Όχι ρε. Από τον παλιό, που είναι συντομότερος, είναι 240 χλμ. Όσο και να κόψουμε δρόμο δεν μπορεί να είναι κάτω των 200 χλμ.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
zteo
Δημοσιεύσεις: 13652
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 02:36

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από zteo »

Nandros έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 12:09
OANNHSEA έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:28 Για να καταλάβουμε: η Σπάρτη απείχε από την Αθήνα 120 χιλιόμετρα;
Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να πάω στην Σπάρτη, κάνω πάνω από 120 χιλιόμετρα σε έναν πολύ καλό δρόμο πλέον - εκείνη την εποχή ήταν όλοι χωματόδρομοι...

.
Όχι ρε. Από τον παλιό, που είναι συντομότερος, είναι 240 χλμ. Όσο και να κόψουμε δρόμο δεν μπορεί να είναι κάτω των 200 χλμ.
.
Εκτός εάν έκανε την διαδρομή από το Άργος είναι η μόνη λογική εξήγηση για τα 120 χλμ.
Κουλης για Τέμπη
Και εγω υπάλληλος ειμαι
Άβαταρ μέλους
Rocco Siffredi
Δημοσιεύσεις: 8748
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 10:40

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Rocco Siffredi »

zteo έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:58 Ιππικο είχαν οι αρχαίοι Έλληνες με την μορφή αρμάτων αλλά το χρησιμοποιουσαν μόνο οι ευγενεις και όχι ιδιαίτερα στην μάχη.
Η καινοτομία του Φιλίππου ήταν ότι χρησιμοποίησε το ιππικο για επιθετικές ενεργειες στην μάχη.
Τι άρματα πολύ πίσω το πας μιλάμε για κλασική εποχη
Εδώ 424 π.Χ Αθήνα - Θηβα
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Delium
Blackdog
Δημοσιεύσεις: 2739
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2021, 14:47

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Blackdog »

Rocco Siffredi έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:53

:lol:
Υπάρχει π.χ Αθήνα Θήβα η μάχη στο Δηλιο
Και οι Αθηναίοι είχαν ιππικό να κυνηγάνε όταν ήταν κλεισμένοι στα τείχη είναι και η κωμωδία του Αριστοφάνη Ιππείς
Σταδιακά αρχίζει να ανεβαίνει η αξία και φτάνει με μεγαλεκο στο τοπ νομίζω και από Φίλιππο ήταν σημαντικο
:smt023
Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 28770
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros »

.
Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να κάνει την διαδρομή με ένα άλογο μόνο και ταχύτερα από πεζός.
Θα χρειαζόταν κάτι σαν το pony express, που σημαίνει οργανωμένη επιχείρηση μεταξύ πόλεων-κρατών συνήθως εχθρικών μεταξύ τους.

Πιο λογικό μου φαίνεται με τριήρη μέχρι την παραλία του Λεωνιδίου και μετά μέσα από τα βουνά.

Εικόνα
.
Εικόνα
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Άβαταρ μέλους
Καραμελίτσα
Δημοσιεύσεις: 11024
Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καραμελίτσα »

Βασικά η αντοχή ενός αλόγου σε μεγάλες αποστάσεις πέφτει πολύ πιο γρήγορα από του ανθρώπου με τη θερμοκρασία, πόσο μάλλον όταν το άλογο ιππεύεται. Για τα 40 χιλιόμετρα κατακαλόκαιρο Αύγουστο ένας εκπαιδευμένος δρομέας πιθανότατα θα ήταν πιο γρήγορος από έναν ιππέα, για τα 240 Αθήνα-Σπάρτη Ιούλιο μήνα σχεδόν σίγουρα.
Z
nemo
Δημοσιεύσεις: 12009
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo »

Καραμελίτσα έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 12:40 Βασικά η αντοχή ενός αλόγου σε μεγάλες αποστάσεις πέφτει πολύ πιο γρήγορα από του ανθρώπου με τη θερμοκρασία, πόσο μάλλον όταν το άλογο ιππεύεται. Για τα 40 χιλιόμετρα κατακαλόκαιρο Αύγουστο ένας εκπαιδευμένος δρομέας πιθανότατα θα ήταν πιο γρήγορος από έναν ιππέα, για τα 240 Αθήνα-Σπάρτη Ιούλιο μήνα σχεδόν σίγουρα.
μην λες μλκς
Άβαταρ μέλους
Καραμελίτσα
Δημοσιεύσεις: 11024
Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καραμελίτσα »

nemo έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 12:46
Καραμελίτσα έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 12:40 Βασικά η αντοχή ενός αλόγου σε μεγάλες αποστάσεις πέφτει πολύ πιο γρήγορα από του ανθρώπου με τη θερμοκρασία, πόσο μάλλον όταν το άλογο ιππεύεται. Για τα 40 χιλιόμετρα κατακαλόκαιρο Αύγουστο ένας εκπαιδευμένος δρομέας πιθανότατα θα ήταν πιο γρήγορος από έναν ιππέα, για τα 240 Αθήνα-Σπάρτη Ιούλιο μήνα σχεδόν σίγουρα.
μην λες μλκς
Βλέπω ξέρεις πολλά από άλογα.
Z
Άβαταρ μέλους
ΑΛΥΤΡΩΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 12 Σεπ 2024, 17:37
Phorum.gr user: christos

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΥΤΡΩΤΟΣ »

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΙ – ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΙ

Υπενθυμίζουμε ότι το ταχυδρομικό σύστημα στην Αρχαία Ελλάδα δεν ήταν οργανωμένο και το οδικό δίκτυο προβληματικό, ορισμένοι δε δρόμοι περνούσαν μέσα από εχθρικά εδάφη.

Για το λόγο αυτό, ειδικά εκπαιδευμένοι άγγελοι ή ημεροδρόμοι ή δρομοκήρυκες είχαν ορισθεί από την πολιτεία να μεταφέρουν γραπτώς ή προφορικώς μηνύματα που αφορούσαν τον πόλεμο ή την ειρήνη. Έτσι διέτρεχαν αποστάσεις σε δύσβατους δρόμους και σε σχεδόν απίστευτο χρόνο.

Όπως μας πληροφορεί ο Φιλόστρατος, οι δρομοκήρυκες/ημεροδρόμοι ήταν επαγγελματίες δρομείς και απαντώνται σ΄όλη την Ελλάδα κυρίως ως αγγελιοφόροι πολεμικών ειδήσεων. Ήταν μάλιστα πρωταρχική ανάγκη κάθε στρατεύματος να έχει και ένα ημεροδρόμο για την επικοινωνία με τον έξω κόσμο.

Κατά τον Στράβωνα οι ημεροδρόμοι αποκαλούνται και “γραμματοφόροι” γιατί μετέφεραν κυρίως επιστολές. Ανάλογο ρόλο προς τους ημεροδρόμους είχαν και οι “ημεροσκόποι”, οι οποίοι είχαν ταχθεί να κατασκοπεύουν απο υψηλές θέσεις μια συγκεκριμένη τοποθεσία και όταν διαπίστωναν ύποπτες κινήσεις του εχθρού, έτρεχαν προς την πολιτεία και ανάγγελαν στους στρατηγούς ή τους άρχοντες τις χρήσιμες πληροφορίες. Είναι δεδομένο ότι οι ημεροδρόμοι-δρομοκήρυκες έτρεχαν οπλισμένοι στο χρόνο και στο χώρο της Ελληνικής ιστορίας. Ήδη από τον 7ον π.Χ. αιώνα παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτό.

Συγκεκριμένα κατά την 28η Ολυμπιάδα ή αλλιώς το 668π.Χ. παραβιάζεται η Ολυμπιακή εκεχειρία από τις εχθροπραξίες των Ηλειών και Δυμαίων. Μετά την ήττα των Δυμαίων (πόλη της Αχαίας), ένας Ηλείος οπλισμένος ημεροδρόμος έφυγε από το πεδίο της μάχης και τρέχοντος 80 χιλιόμετρα περίπου έφερε το μήνυμα της νίκης μέσα στο στάδιο της Ολυμπίας την ημέρα των “άθλων”(=βραβείων).

Το φαινόμενο των οπλισμένων αγγελιοφόρων μετά από μάχες επανεμφανίζεται και κατά τον πρώτο ιερό πόλεμο των Δελφών (596-586π.Χ.) καθώς επίσης στο Άργος και την Κόρινθο.

Αξιοθαύμαστο είναι το επίτευγμα του ημεροδρόμου Ευχίδα, ο οποίος μετά τη μάχη των Πλαταιών (479π.Χ.) και επειδή είχαν έσβησαν το ιερό πυρ στις Πλαταιές, γιατί είχε μιανθεί από τους Βαρβάρους, έτρεξε, κατόπιν εντολής των αρχόντων, προς το μαντείο των Δελφών, εξάγνισε το σώμα του και απολυμάνθηκε με ράντισμα νερού, φόρεσε δάφνινο στεφάνι, άναψε τη δάδα του από τη φωτιά του βωμού του Απόλλωνα (καθαρό πυρ) και επέστρεψε αυθημερόν στην πατρίδα του και “παραδούς το πυρ εξέπνευσε” διανύοντας απόσταση 1.000 σταδίων ή 200 χλμ περίπου. Κατά την 113η Ολυμπιάδα ή αλλιώς το 328 π.Χ., ο αθλητής Αργεύς από το ʼργος κατέκτησε Ολυμπιακή νίκη στο δόλιχο. Αμέσως μετά τη στέψη του έτρεξε προς την πατρίδα του διανύοντας 100χλμ (Ολυμπία-ʼργος) αναγγέλοντος τη νίκη του “αυθημερόν”.

Τι λέει η ιστορία για τον ημεροδρόμο

Ο Ηρόδοτος γεννήθηκε το 485π.Χ., 5 χρόνια μετά τη μάχη του Μαραθώνα. Τις πληροφορίες για τα Περσικά τις παίρνει από ιερείς μαντείων και ιδιαίτερα των Δελφών, από οδηγούς, διερμηνείς, και Έλληνες εγκατεστημένους σε διάφορα μέρη με τους οποίους είχε γνωριστεί. Περί το 454-445π.Χ. τιμάται από τη βουλή των Αθηναίων για το ιστορικό του έργο.

Σκοπός της ιστορίας του ήταν να μη σβήσουν από τη μνήμη των ανθρώπων “τα μεγάλα και θαυμαστά” έργα ώστε να μην μείνουν “ακλέα”(=άδοξα) τα σπουδαία κατορθώματα των ηρώων. Η ιστορική σκέψη του Ηροδότου έχει μια ποιητική ιδιοσυγκρασία που συνδιάζεται με μια ερευνητική διάθεση στην οποία τον ωθεί η ακόρεστη περιέργειά του. Τον διακρίνει αβίαστη αντικειμενικότητα, τον μαγέυει η λεπτομέρεια, η αμεροληψία και επιδιώκει το ακριβοδίκαιο και το αληθές. Έχει συναίσθηση του χρέους να περιγράψει με τη μεγαλύτερη σωστή προσέγγιση στην πραγματικότητα τα γεγονότα.

Είναι άξιο προσοχής ότι ενώ περιγράφει με λεπτομέρεια και αντικειμενικότητα τα όσα διαδραματίστηκαν στη μάχη του Μαραθώνα, δεν αναφέρει το περιστατικό του αγγελιοφόρου της νίκης, ενώ σε μεταγενέστερους συγγραφείς είναι διάχυτη η πληροφορία ότι συνέβη πράγματι το γεγονός.

Φαίνεται ότι διαχρονικά οι μελετητές της ιστορίας του Ηροδότου θεώρησαν ως παράλειψη το περιστατικό του αγγελιοφόρου και θέλησαν να διαιωνίσουν ιστορικά το όνομα και το γεγονός του αγγέλου. Χαρακτηριστικά, εκατόν πενήντα (150) χρόνια μετά την μάχη του Μαραθώνα ο ιστορικός Ηρακλείδης από τον Πόντο ιστορεί ότι ο δρομοκήρυκας που έτρεξε από το Μαραθώνα προς την Αθήνα ήταν ο Θέρσιππος, καταγόμενος από τον αρχαίο δήμο των Ερωέων, αν και ο ίδιος είναι επιφυλακτικός γιατί οι σύγχρονοι ή οι προγενέστεροί του θέλουν όχι το Θέρσιππο αλλά τον Ευκλή, ο οποίος τρέχοντας “συν τοις όπλοις θερμόν από της μάχης και ταις θύραις εμπέσοντα των πρώτων τοσούτον μόνον ειπείν, χαιρείτε και χαίρομεν, είτ΄αυθύς εκπνεύσαι”.

Ο ίδιος προβληματισμός ανακύπτει και κατά το 2ο μ.Χ. αιώνα (700 χρόνια μετά τη μάχη), όταν ο Λουκιανός αναφέρει το περιστατικό συγκεκριμένα με ήρωα τον Φιλιππίδη(=φίλος των ίππων). Την ιστορική πληροφορία του Ηροδότου ως πρός τον αγγελιοφόρο προς τη Σπάρτη, την αντιγράφει και ο “περιηγητής” Παυσανίας, αλλά ονομάζει τον ημεροδρόμο Φιλιππίδη, όπως και ο Λουκιανός, και όχι Φειδιπίδη όπως τον αποκαλεί ο Ηρόδοτος.

Τι λέει η λαογραφία για τον αγγελιοφόρο

Μέσα από τη λαϊκή παράδοση, ο προφορικός λόγος διέσωσε το γεγονός, αν και ορισμένοι θέλουν να είναι δημιούργημα των χρόνων της Τουρκοκρατίας και μάλιστα λέγεται ότι έτρεξαν δύο αγγελιοφόροι να φέρουν την είδηση στην Αθήνα. Ο ένας έτρεξε καβαλάρης αλλά δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του, ο άλλος πεζός και αρματωμένος. Ο καβαλάρης πήγε από το Χαλάνδρι, ο πεζός από τη Σταμάτα. Καθώς τον είδαν οι γυναίκες έτρεξαν κοντά του: “Σταμάτα, του φώναξαν, σταμάτα …Τέλος φθάνει στο Ψυχικό… Το πρώτο χωριό το ονόμασαν Σταμάτα (=γιατί σταμάτησε ο αγγελιοφόρος) το δεύτερο Ψυχικό γιατί πήγε να ξεψυχήσει ο πτεροπόδαρος…

Eύλογα είναι τα ερωτήματα και οι αμφιβολίες που προβάλλουμε στο γεγονός του αγγελιοφόρου, γιατί μας χωρίζει μια τεράστια χρονική απόσταση (2500 χρόνια) αλλά και μια διαφορετική αντίληψη ιδεολογίας και κρίνουμε τα γεγονότα, σήμερα, ανάλογα με το τι είναι πρακτικό και ωφέλιμο.
Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος
Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34329
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Γιατι ειναι μουφα η ιστορια του Φειδιππίδη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V »

zteo έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:41
OANNHSEA έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 11:28
zteo έγραψε: 10 Νοέμ 2024, 10:40
Πιθανόν να μην έφυγε κανένας δρομέας από τον Μαραθώνα να πάει στην Αθήνα διοτι οι Αθηναίοι έφυγαν κατευθείαν για την Αθήνα φοβούμενοι απόβαση Περσών στον Πειραιά.
Εντούτοις.

https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%9C% ... E%BF%CF%82
Έχουμε αντικρουομενες πηγές.

Για να καταλάβουμε: η Σπάρτη απείχε από την Αθήνα 120 χιλιόμετρα;
Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να πάω στην Σπάρτη, κάνω πάνω από 120 χιλιόμετρα σε έναν πολύ καλό δρόμο πλέον - εκείνη την εποχή ήταν όλοι χωματόδρομοι...

.
Σωστά η απόσταση Αθηνας-Σπαρτης είναι 236 χλμ και Μαραθώνα Σπάρτη 266 χλμ.
Οπότε μάλλον ο Φειδιππιδης δεν πήγε στην Σπάρτη αλλά στον στρατό της Σπάρτης ο οποίος πιθανών να ήταν Κορινθο :102:
Αλλά και αυτό δεν μοιάζει λογικό διότι γιατί να ήταν στην Κόρινθο και γιατί να αρνηθεί να πάει στον Μαραθώνα :smt017
Εκτός εάν εννοούν 120 στάδια αλλά πάλι δεν βγάνει το νουμερο
Δεν μπορει να πηγε στην Κορινθο γιατι ο στρατος της Σπαρτης δεν ειχε βγει καν απο την Σπαρτη

Οι Σπαρτιατες γιορταζαν τα Καρνεια οπου απαγορευοταν να βγει στρατος εκτος Σπαρτης και ο Σπαρτιατης Βασιλιας απαντησε πως ο στρατος θα ξεκινησει μετα την Πανσεληνο αφου τελειωσουν τα Κάρνεια.

Αρα δεν μπορει να υπηρχε Σπαρτιατικος στρατος στην Κορινθο εκτος οριων Σπαρτης το μηνα Κάρνειο.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”