Σελίδα 4 από 4
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 11:38
από Λοξίας
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:47
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:39
Γιώργο, ποιός είναι ο λόγος που το Πάσχα πρέπει να γιορτάζεται μετά το Εβραϊκό;
Γιατι το Εβραικο Πασχα γιορταστηκε το Σαββατο (δλδ την επομενη μερα) απο τη Σταυρωση του Χριστου. Και κατα συνεπεια η Ανασταση εγινε την Μια των Σαββατων (Κυριακη) μετα το Εβραικο Πασχα.
Στα Ευαγγελια γραφει οτι οταν το Σανχεντριν εστειλε τον Ιησου στον Πιλατο, οι αρχιερεις δεν μπηκαν στο Πραιτωριο για να μη μολυνθουν απο τον χωρο και να ειναι καθαροι για το Πασχα
Ἄγουσιν οὖν τὸν Ἰησοῦν ἀπὸ τοῦ Καϊάφα εἰς τὸ πραιτώριον· ἦν δὲ πρωΐ· καὶ αὐτοὶ οὐκ εἰσῆλθον εἰς τὸ πραιτώριον, ἵνα μὴ μιανθῶσιν, ἀλλ᾿ ἵνα φάγωσι τὸ πάσχα.
Δεν το ήξερα/θυμόμουν αυτό.
Αλλά τώρα έχω άλλες απορίες...
Θα τις αφήσω για μετά, διότι τώρα πάω για κάνα τσίπουρο...

Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 11:54
από Στύξ
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 11:38
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:47
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:39
Γιώργο, ποιός είναι ο λόγος που το Πάσχα πρέπει να γιορτάζεται μετά το Εβραϊκό;
Γιατι το Εβραικο Πασχα γιορταστηκε το Σαββατο (δλδ την επομενη μερα) απο τη Σταυρωση του Χριστου. Και κατα συνεπεια η Ανασταση εγινε την Μια των Σαββατων (Κυριακη) μετα το Εβραικο Πασχα.
Στα Ευαγγελια γραφει οτι οταν το Σανχεντριν εστειλε τον Ιησου στον Πιλατο, οι αρχιερεις δεν μπηκαν στο Πραιτωριο για να μη μολυνθουν απο τον χωρο και να ειναι καθαροι για το Πασχα
Ἄγουσιν οὖν τὸν Ἰησοῦν ἀπὸ τοῦ Καϊάφα εἰς τὸ πραιτώριον· ἦν δὲ πρωΐ· καὶ αὐτοὶ οὐκ εἰσῆλθον εἰς τὸ πραιτώριον, ἵνα μὴ μιανθῶσιν, ἀλλ᾿ ἵνα φάγωσι τὸ πάσχα.
Δεν το ήξερα/θυμόμουν αυτό.
Αλλά τώρα έχω άλλες απορίες...
Θα τις αφήσω για μετά, διότι
τώρα πάω για κάνα τσίπουρο...
Τώρα με ισοπέδωσες ,και μετράω 20 μέρες άνευ τσίπουρου

Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 12:16
από Mitharadir
Για να καθιερωθεί κοινός εορτασμός Πάσχα από μεριάς Ορθόδοξης εκκλησίας πρέπει να συμφωνήσουν πέρα από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι προκαθήμενοι των άλλων Αυτοκεφαλων εκκλησιών.Για αυτό δεν πιστεύω ότι θα καθιερωθεί κοινός εορτασμός.Μπορει φέτος αν δεν κάνω λάθος να συμπίπτουν οι ημερομηνίες αλλα αυτί γίνεται κυριολεκτικά μια φορά σε τόσους αιώνες.
Για να καθιερωθεί κοινός εορτασμός πρέπει να συμφωνήσουν Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι άλλοι προκαθήμενοι των Αυτοκεφαλων εκκλησιών.Και αυτή τη στιγμή και λόγω Ουκρανίας οι προκαθήμενοι των Ορθόδοξων Αυτοκεφάλων εκκλησιών δεν μπορούν να συνεννοηθούν για βασικά ζητήματα μεταξύ τους πόσω μάλλον για καθιέρωση για κοινό εορτασμό Πάσχα.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι το ίδιο με την Καθολική που αρκεί να αποφασίσει κάτι ένας Πάπας για να καταστεί η επίσημη θέση όλης της εκκλησίας.
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 12:24
από Golden Age
Μια γιορτή έχουμε με το παλαιό εορτολόγιο. Ας την αφήσουν απείραχτη.
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 12:27
από George_V
Mitharadir έγραψε: 26 Ιαν 2025, 12:16
Για να καθιερωθεί κοινός εορτασμός Πάσχα από μεριάς Ορθόδοξης εκκλησίας πρέπει να συμφωνήσουν πέρα από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι προκαθήμενοι των άλλων Αυτοκεφαλων εκκλησιών.Για αυτό δεν πιστεύω ότι θα καθιερωθεί κοινός εορτασμός.Μπορει φέτος αν δεν κάνω λάθος να συμπίπτουν οι ημερομηνίες αλλα αυτί γίνεται κυριολεκτικά μια φορά σε τόσους αιώνες.
Για να καθιερωθεί κοινός εορτασμός πρέπει να συμφωνήσουν Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι άλλοι προκαθήμενοι των Αυτοκεφαλων εκκλησιών.Και αυτή τη στιγμή και λόγω Ουκρανίας οι προκαθήμενοι των Ορθόδοξων Αυτοκεφάλων εκκλησιών δεν μπορούν να συνεννοηθούν για βασικά ζητήματα μεταξύ τους πόσω μάλλον για καθιέρωση για κοινό εορτασμό Πάσχα.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι το ίδιο με την Καθολική που αρκεί να αποφασίσει κάτι ένας Πάπας για να καταστεί η επίσημη θέση όλης της εκκλησίας.
Δεν ειναι θεμα συμφωνιας σε επιπεδο αυτοκεφαλων εκκλησιων
Κοινος εορτασμος πασχα (οχι κοινη ημερομηνια, αυτο συμβαινει συχνα λογω quirks των ημερολογιων) σημαινει και κοινο ποτηριο.
Οσο υπαρχουν τουλαχιστον οι δυο αβυσσαλεες διαφορες του Παπικου Πρωτειου και του Φιλιοκβε οποιαδηποτε ενωση θα ειναι ακυρη εξαρχης και θα προκαλεσε νεα σχισματα και διαιρεσεις.
Δεν θα το δεχτει κανεις αν πρωτα δεν λυθουν οι θεολογικες διαφορες (τουλαχιστον οι δυο κυριες διαφορες καθως τα αλλα ειναι λιγο πολυ ευκολα να ξεπεραστουν).
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 12:30
από Esperos
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:25
1. Εχει ηδη συζητηθει στην Πανορθοδοξη Συνοδο του 1924 και η υιοθετηση του Γρηγοριανου απορριφθηκε ομοφωνα.
Καλά, αυτό δεν μας αφορά διότι εδώ εξετάζουμε αν στις Συνόδους επικρατεί λογική, σεβασμός σε επιστημονικά δεδομένα ή πνευματική αγκύλωση.
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:253. Ηδη ειναι ενα σημειο τριβης με τους Καθολικους περαν των αλλων διαφορων οτι γιορταζουν το Πασχα πριν το Εβραικο Πασχα.
Για διευκρίνησέ μας, η Σύνοδος του 325 λέει να είναι το Πάσχα των Χριστιανών, μετά από αυτό των Ιουδαίων ή να μην συμπίπτουν;
Μπορείς να πεις ότι, ΟΤΑΝ έγινε η σταύρωση, εκείνη τη χρονιά, το Εβραϊκό Πάσχα έπεφτε π.χ. 5 Απριλίου,
ε, πάμε με τις αστρονομικές παρατηρήσεις και το Γρηγοριανό και ΑΝ τύχει και συνπέσουν Ιουδαικό με Χριστιανικό, ε, τότε το μεταθέτουμε.
Το ζητούμενο είναι, που δίνεις βάση, στην ιστορία των Ευαγγελίων όπου εκεί θα πρέπει να παρακολουθείς το εορτολόγιο των Ιουδαίων ?
Να δίνεις βάση, στην ιστορία των Ευαγγελίων αλλά να σηματοδοτήσεις σταθερή ημερομηνία για το Ιουδαικό Πάσχα το 33 μ.Χ ή όποτε ήταν ;
Να δώσεις βάση στα ακριβή αστρονομικά δεδομένα;
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 12:40
από George_V
Esperos έγραψε: 26 Ιαν 2025, 12:30
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:25
1. Εχει ηδη συζητηθει στην Πανορθοδοξη Συνοδο του 1924 και η υιοθετηση του Γρηγοριανου απορριφθηκε ομοφωνα.
Καλά, αυτό δεν μας αφορά διότι εδώ εξετάζουμε αν στις Συνόδους επικρατεί λογική, σεβασμός σε επιστημονικά δεδομένα ή πνευματική αγκύλωση.
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:253. Ηδη ειναι ενα σημειο τριβης με τους Καθολικους περαν των αλλων διαφορων οτι γιορταζουν το Πασχα πριν το Εβραικο Πασχα.
Για διευκρίνησέ μας, η Σύνοδος του 325 λέει να είναι το Πάσχα των Χριστιανών, μετά από αυτό των Ιουδαίων ή να μην συμπίπτουν;
Μπορείς να πεις ότι, ΟΤΑΝ έγινε η σταύρωση, εκείνη τη χρονιά, το Εβραϊκό Πάσχα έπεφτε π.χ. 5 Απριλίου,
ε, πάμε με τις αστρονομικές παρατηρήσεις και το Γρηγοριανό και ΑΝ τύχει και συνπέσουν Ιουδαικό με Χριστιανικό, ε, τότε το μεταθέτουμε.
Το ζητούμενο είναι, που δίνεις βάση, στην ιστορία των Ευαγγελίων όπου εκεί θα πρέπει να παρακολουθείς το εορτολόγιο των Ιουδαίων ?
Να δίνεις βάση, στην ιστορία των Ευαγγελίων αλλά να σηματοδοτήσεις σταθερή ημερομηνία για το Ιουδαικό Πάσχα το 33 μ.Χ ή όποτε ήταν ;
Να δώσεις βάση στα ακριβή αστρονομικά δεδομένα;
Μας αφορα γιατι ενα θεμα θρησκειας ποιος θα το κρινει αν οχι η Εκκλησια?
Οι Κανονες ειναι σαφεις. Το Χριστιανικο Πάσχα επεται του Νομικου Φασκα. Δεν μπορει να γινει πριν. Αν βαλουμε και το Γρηγοριανο στην εξισωση σχεδον παντα θα μας βγαινει πριν το Εβραικο Πασχα και αν το μεταθεσουμε θα παμε πολυ μακρια απο την Εαρινη Ισημερια που εχει θεσει η Α' Οικουμενικη Συνοδος ως οριο.
Για αυτο και χαρακτηρισε τους Τεσσεριςκαιδεκατιτες ως αιρετικους επειδη γιορταζαν το Πασχα μαζι με το Εβραικο στις 14 Νισάν (οποια μερα/μηνα στο πολιτικο ετος επεφτε αυτο) μαζι με τους Ιουδαιους
Δεν ειναι τοσο απλο. Και φυσικα δεν μπορει η Εκκλησια να παει κοντρα σε Κανονες Οικουμενικων Συνοδων. Να εφαρμοσει κατα περιπτωση ισως. Αλλα σε πολυ στενα πλαισια και χωρις να ξεφευγει τελειως αλλιως θα πεσει σε αιρεση.
Υπαρχει και ο διαλογος μεσω επιστολων μεταξυ του Πάπα Βικτωρα Α' και του Επισκοπου Σμυρνης Πολυκάρπου για το θεμα του Πασχα οπου ο μεν Παπας εξεφραζε την θεση η οποια τελικα επικράτησε μεσω της Α' Οικουμενικης ενω ο Πολυκαρπος εξεφραζε τη θεση να εορτάζεται μαζι με το Εβραικο Πασχα.
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 14:33
από Λοξίας
Στύξ έγραψε: 26 Ιαν 2025, 11:54
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 11:38
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 10:47
Γιατι το Εβραικο Πασχα γιορταστηκε το Σαββατο (δλδ την επομενη μερα) απο τη Σταυρωση του Χριστου. Και κατα συνεπεια η Ανασταση εγινε την Μια των Σαββατων (Κυριακη) μετα το Εβραικο Πασχα.
Στα Ευαγγελια γραφει οτι οταν το Σανχεντριν εστειλε τον Ιησου στον Πιλατο, οι αρχιερεις δεν μπηκαν στο Πραιτωριο για να μη μολυνθουν απο τον χωρο και να ειναι καθαροι για το Πασχα
Ἄγουσιν οὖν τὸν Ἰησοῦν ἀπὸ τοῦ Καϊάφα εἰς τὸ πραιτώριον· ἦν δὲ πρωΐ· καὶ αὐτοὶ οὐκ εἰσῆλθον εἰς τὸ πραιτώριον, ἵνα μὴ μιανθῶσιν, ἀλλ᾿ ἵνα φάγωσι τὸ πάσχα.
Δεν το ήξερα/θυμόμουν αυτό.
Αλλά τώρα έχω άλλες απορίες...
Θα τις αφήσω για μετά, διότι
τώρα πάω για κάνα τσίπουρο...
Τώρα με ισοπέδωσες ,και μετράω 20 μέρες άνευ τσίπουρου
Αν δεν πρέπει να πιεις/πίνεις, τότε να ΜΗΝ το κάνεις. Δεν χωρούν ημίμετρα, ακόμα και αν ο περίγυρός σου είναι πολύ προκλητικός...
Και εγώ έκανα αποχή για πολύ καιρό και τώρα το πολύ μέχρι 100ml. Και μία στο τόσο...
Μην παίζεις ρε...
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 14:42
από Στύξ
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 14:33
Στύξ έγραψε: 26 Ιαν 2025, 11:54
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 11:38
Δεν το ήξερα/θυμόμουν αυτό.
Αλλά τώρα έχω άλλες απορίες...
Θα τις αφήσω για μετά, διότι
τώρα πάω για κάνα τσίπουρο...
Τώρα με ισοπέδωσες ,και μετράω 20 μέρες άνευ τσίπουρου
Αν δεν πρέπει να πιεις/πίνεις, τότε να ΜΗΝ το κάνεις. Δεν χωρούν ημίμετρα, ακόμα και αν ο περίγυρός σου είναι πολύ προκλητικός...
Και εγώ έκανα αποχή για πολύ καιρό και τώρα το πολύ μέχρι 100ml. Και μία στο τόσο...
Μην παίζεις ρε...
Μου την έδωσε ξαφνικά , όχι για ιατρικούς λόγους, και το ΄κοψα και γενικά το αλκοόλ. Δε μου λείπει ,μπορεί να κόψω και το τσιγάρο μετά από 40 χρόνια, ίδωμεν..
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 15:00
από Λοξίας
Λοιπόν, George_V,
η απορία μου είναι η εξής:
Αφού οι δύο γιορτές, είναι διαφορετικές, έχουν άλλη αφετηρία, εορτάζονται διαφορετικά γεγονότα και, επί πλέον, το εβραϊκό Πάσχα δεν έχει καμία σχέση με τον Χριστό, για ποιόν λόγο δίνεται τέτοια σημασία στο εβραϊκό Πάσχα;
Γκουγκλάρισα αρκετά και, με την βοήθεια όσων θυμόμουν, καταλήγω, συμπερασματικά, ως εξής...
Οι Εβραίοι, το Πάσχα τους, γιορτάζουν την "διάβαση" της Ερυθράς και, γενικότερα, την απελευθέρωσή τους από τα δεσμά της δουλείας.
Οι χριστιανοί, το Πάσχα τους, γιορτάζουν την Ανάσταση του Χριστού και, γενικότερα, την απελευθέρωσή τους από τα δεσμά του θανάτου.
...τα υπογραμμισμένα είναι το μόνο νόημα που θα μπορούσε να εξαχθεί από δύο τόσο διαφορετικά γεγονότα.
Προσωπικά, ένα τέτοιο νόημα το βρίσκω παρατραβηγμένο και προσπάθεια "συμπόρευσης" από την ΠΔ.
Απ' όσο όμως διάβασα, αυτή είναι και η κυριότερη εξήγηση που δίνεται, σχεδόν από όλους τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ...
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 15:11
από George_V
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 15:00
Λοιπόν, George_V,
η απορία μου είναι η εξής:
Αφού οι δύο γιορτές, είναι διαφορετικές, έχουν άλλη αφετηρία, εορτάζονται διαφορετικά γεγονότα και, επί πλέον, το εβραϊκό Πάσχα δεν έχει καμία σχέση με τον Χριστό, για ποιόν λόγο δίνεται τέτοια σημασία στο εβραϊκό Πάσχα;
Γκουγκλάρισα αρκετά και, με την βοήθεια όσων θυμόμουν, καταλήγω, συμπερασματικά, ως εξής...
Οι Εβραίοι, το Πάσχα τους, γιορτάζουν την "διάβαση" της Ερυθράς και, γενικότερα,
την απελευθέρωσή τους από τα δεσμά της δουλείας.
Οι χριστιανοί, το Πάσχα τους, γιορτάζουν την Ανάσταση του Χριστού και, γενικότερα,
την απελευθέρωσή τους από τα δεσμά του θανάτου.
...τα υπογραμμισμένα είναι το μόνο νόημα που θα μπορούσε να εξαχθεί από δύο τόσο διαφορετικά γεγονότα.
Προσωπικά, ένα τέτοιο νόημα το βρίσκω παρατραβηγμένο και προσπάθεια "συμπόρευσης" από την ΠΔ.
Απ' όσο όμως διάβασα, αυτή είναι και η κυριότερη εξήγηση που δίνεται, σχεδόν από όλους τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ...
Περαν ολων των υπολοιπων το Πασχα ειναι και μια αναπαράσταση των τελευταιων ημερων του Χριστου πριν σταυρωθει και αναστηθει.
Για να ειναι ακριβης λοιπον αυτη η αναπαράσταση πρεπει να συμπιπτει και ημερολογιακα.
Περαν αυτου ο εορτασμος του Χριστιανικου Πασχα μετα το Εβραικο καταδεικνυει και τη συνεχεια μεταξυ Παλαιας Διαθηκης (Εβραικο Πασχα) και Καινης Διαθηκης (Χριστιανικο Πασχα) αρα προηγειται το Εβραικο Πασχα και επεται το Χριστιανικο.
Και φυσικα υπαρχουν και ολα οσα αναφερθηκαν πιο πανω σε θεολογικο επιπεδο.
Re: Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών προτείνει το Φανάρι
Δημοσιεύτηκε: 26 Ιαν 2025, 15:34
από Λοξίας
George_V έγραψε: 26 Ιαν 2025, 15:11
Λοξίας έγραψε: 26 Ιαν 2025, 15:00
Λοιπόν, George_V,
η απορία μου είναι η εξής:
Αφού οι δύο γιορτές, είναι διαφορετικές, έχουν άλλη αφετηρία, εορτάζονται διαφορετικά γεγονότα και, επί πλέον, το εβραϊκό Πάσχα δεν έχει καμία σχέση με τον Χριστό, για ποιόν λόγο δίνεται τέτοια σημασία στο εβραϊκό Πάσχα;
Γκουγκλάρισα αρκετά και, με την βοήθεια όσων θυμόμουν, καταλήγω, συμπερασματικά, ως εξής...
Οι Εβραίοι, το Πάσχα τους, γιορτάζουν την "διάβαση" της Ερυθράς και, γενικότερα,
την απελευθέρωσή τους από τα δεσμά της δουλείας.
Οι χριστιανοί, το Πάσχα τους, γιορτάζουν την Ανάσταση του Χριστού και, γενικότερα,
την απελευθέρωσή τους από τα δεσμά του θανάτου.
...τα υπογραμμισμένα είναι το μόνο νόημα που θα μπορούσε να εξαχθεί από δύο τόσο διαφορετικά γεγονότα.
Προσωπικά, ένα τέτοιο νόημα το βρίσκω παρατραβηγμένο και προσπάθεια "συμπόρευσης" από την ΠΔ.
Απ' όσο όμως διάβασα, αυτή είναι και η κυριότερη εξήγηση που δίνεται, σχεδόν από όλους τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ...
Περαν ολων των υπολοιπων το Πασχα ειναι και μια αναπαράσταση των τελευταιων ημερων του Χριστου πριν σταυρωθει και αναστηθει.
Για να ειναι ακριβης λοιπον αυτη η αναπαράσταση πρεπει να συμπιπτει και ημερολογιακα.
Περαν αυτου ο εορτασμος του Χριστιανικου Πασχα μετα το Εβραικο καταδεικνυει και τη συνεχεια μεταξυ Παλαιας Διαθηκης (Εβραικο Πασχα) και Καινης Διαθηκης (Χριστιανικο Πασχα) αρα προηγειται το Εβραικο Πασχα και επεται το Χριστιανικο.
Και φυσικα υπαρχουν και ολα οσα αναφερθηκαν πιο πανω σε θεολογικο επιπεδο.
ΟΚ Γιώργο, ευχαριστώ.