georgebi έγραψε: 01 Σεπ 2024, 11:32
https://www.lifo.gr/tropos-zois/living/ ... se-gkrinia
Παλιά δεν γινόταν να ακούς Nirvana, να ξημερώνεσαι στα Οινόφυτα και να πηγαίνεις και στα πανηγύρια, ήταν κάτι προσβλητικό, κάτι που συνέδεες με χωριατίλα, οπισθοδρόμηση και συντηρητισμό
.......Είναι γεγονός ότι το φετινό καλοκαίρι έγινε το αδιαχώρητο στα πανηγύρια. Σε όλα τα πανηγύρια, ολόκληρης της χώρας, από την Ήπειρο μέχρι την Κρήτη και από τη Στερεά και την Πελοπόννησο μέχρι τις Κυκλάδες − ειδικά τις Κυκλάδες
Το πώς και το γιατί είναι κάτι που δεν εξηγείται σε λίγες λέξεις, δεν είναι άσχετα πάντως με
τη σαρωτική επιτυχία της Μαρίνας Σάττι 
σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και την απενοχοποίηση ενός τρόπου διασκέδασης που ήταν έως και απαγορευμένος για τους ανθρώπους των προηγούμενων γενιών
Η ξαφνική και τεράστια συμμετοχή της πιτσιρικαρίας στα πανηγύρια ήταν κάτι που προκάλεσε έκπληξη, ευχάριστη αρχικά, γκρίνια στη συνέχεια, γιατί τι δουλειά έχουν τα παλιόπαιδα τα κακομαθημένα, τα σνομπ, τα θρασύτατα, να «εισβάλλουν» στα πανηγύρια και να τα «μολύνουν» με την παρουσία τους και τους κακούς τους τρόπους;
Ειδικά σε ένα θρησκευτικό πανηγύρι στο οποίο οι κάτοικοι προσφέρουν δωρεάν φαγητό και ποτό και αναμένουν συγκεκριμένο αριθμό ατόμων∙ τότε μπορεί να θεωρηθεί όντως «εισβολή». Τα πανηγύρια της Ικαρίας ξεκίνησαν μια κατάσταση που δεν είχε προηγούμενο.
“ok, εντάξει, οι φασέοι μας γαμήσαν, όπως κάποτε μας γάμαγαν κάποιοι άλλοι, οι γκρούβαλοι ή τα πανκιά και οι μεταλλάδες που δεν ξέρουν, δεν σέβονται”, αλλά στην ουσία βλέπω ένα υπόστρωμα, ένα discourse, το οποίο σου λέει “τι κάνουν εκεί τα τσογλάνια;”
''τι είναι αυτά, έρχονται ημίγυμνοι, δαφνοστεφανωμένοι με αμπελόφυλλα και φέρνουν και το δικό τους booze, δηλαδή δεν θα αγοράσουν αλκοόλ από το πανηγύρι;”
Η αποικιοποίηση των φασέων στα πανηγύρια, όπως τους προσάπτουν, δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, απλώς φέτος εντάθηκε και έχει ρίζες στα ονομαστά πανηγύρια της Ικαρίας που μάζευαν από παλιά εναλλακτικό κόσμο.
Είναι ένα γεγονός που σχετίζεται με τη γενικότερη στροφή σε παραδοσιακά ακούσματα, είτε αυτά είναι ο
Θανάσης Παπακωνσταντίνου, είτε η Ματούλα Ζαμάνη 
, είτε παραδοσιακά που κάνουν σουξέ, όπως ο “Αφούσης”, είτε τα στοιχεία που ενσωμάτωσε και έκανε γνωστά σε ένα ευρύτερο
κοινό η Μαρίνα Σάττι.
Όλες αυτές οι φώτο είναι από Ικαρία, το πανηγύρι στην Λαγγάδα. Γίνεται 15Αυγουστο, ημερίσιο.
Κάποτε ήταν το σημαντικότερο πανηγύρι για τους ντόπιους.
Η Λαγγάδα είναι ένα μέρος κοντά σχετικά σε θάλλασα αλλά δεν φαίνεται από την θάλασσα,
προσφέρει προστασία από επιδρομές πειρατών, εκεί υπάρχουν πάρα πολλά κτήματα και παμπάλαια σπίτια
που τώρα φαίνονται μόνο θεμέλια. Λειτουργούσε για πολλούς αιώνες κοινότητα δικαστήριο κλπ.
Θεωρείται η "κινωτόε" του Ικαριακού λαού.
Τώρα για να πας στο πανηγύρι, ντόπιος, πρέπει να έχεις κάνει τάμα.
Χιλιάδες κόσμος που δεν ξέρουν να χορέψουν τον Ικαριώτικο χωρό και αν χορεύεις
με άλλα βήματα και γελάς, είναι ένα είδος προσβολής για τους ντόπιους.
Παλιά ένας ντόπιος, δεν διέθετε χρήματα για να πάει την οικογένεια σε μια ταβέρνα.
Περίμενε το πανηγύρι για να πάει να διασκεδάσει οικογενειακα πιο οικονομικα και να "προξενήσει"
κόρη ή γιο, τεςπα. Το να του χάλαγε την ατμόσφαιρά με απρέπειες ένας ξένος, ήταν μεγάλη ζημιά.
Δεν πάω πλέον στη Λαγγάδα, χιλιάδες κόσμος, άσχετοι, περιμένεις ώρες στην ουρά για να φας,
Δεν μποορείς να χορέψεις, εκεί είναι κοπέλες που χορεύουν με την τσάντα τους στον ώμο, φοβούνται
να αφήσουν τα πράγματά τους στο τραπέζι μην τις κλέψουν, αδιανόητα πράγματα, μπορεί να μην έχει καν τραπέζι.
Στο όρθιο λες και έχει πάει σε κλαμπ...
Ελεος, όξω οι άσχετοι απ τις παραδόσεις, να πάνε πρώτα να μάθουν χωρό ...
Μας έχουν πρήξει τα σκωτια, δεν μπορώ να περάσω από Αρμενιστή λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Σταδιάλλλλαααα