Yochanan έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:24
Ομορφο τραγουδι - μου αρέσει η εκτέλεση του Χαλκια/Γαργανουρακη. Αλλα το βιντεο χωρις τις καραμπαμπικες εικονες που βαζουνε στο ΥΤ. Νομιζω ο δεύτερος στίχος αναφέρεται στην Μικρασιατική Εκστρατεία. Εγω τελος πάντων ετσι το διαβαζω, δεν ειναι και το πιο ευκολα κατανοητο ποιημα του κοσμου (ηθελημένα πιστευω).
ΥΓ: Χαιρετίζω το πχώρουμ που βρίσκει σιγα σιγα το δρόμο του να ανηφορισει για Γράμμο και σε αυτο το νήμα
πολύ αγαπημένο και με βουρκώνει κάπου είχα διαβάσει ότι μιλάει για τον Σεφέρη, τ ποίημα Ελένη κλπ, αλλά ποιός ξέρει ποίηση είναι όμορφο όπως είναι
Maspoli έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:00
Το δικαιοτατη ειναι δικος μου χαρακτηρισμος.
Για την ιστορια κυρια μου ο υπευθυνος για την εκτελεση της Παπαδακη εκτελεστηκε. Απο το ΚΚΕ ξερετε
1000 οπλατζήδες να εκτελούσε το κκε, μία Παπαδάκη δεν κάνανε.
Γιούφτοι.
Προφανως και δε θα συγκριθει ο ανθος της ΟΠΛΑ με τον καθε λακε ή την καθε δειπνουσα μετα των Γερμανων και των τσολιαδων αυτων, οσο κι αν θελετε να αθωωσετε τους προσκυνημενους.
Μαλαματένια λόγια στο μαντήλι
τα βρήκα στο σεργιάνι μου προχθές
τ’ αλφαβητάρι πάνω στο τριφύλλι
σου μάθαινε το αύριο και το χθες
μα εγώ περνούσα τη στερνή την πύλη
με του καιρού δεμένος τις κλωστές
Τ’ αηδόνια σε χτικιάσανε στην Τροία
που στράγγιξες χαμένα μια γενιά
καλύτερα να σ’ έλεγαν Μαρία
και να `σουν ράφτρα μες στην Κοκκινιά
κι όχι να ζεις μ’ αυτή την κομπανία
και να μην ξέρεις τ’ άστρο του φονιά
Γυρίσανε πολλοί σημαδεμένοι
απ’ του καιρού την άγρια πληρωμή
στο μεσοστράτι τέσσερις ανέμοι
τους πήραν για σεργιάνι μια στιγμή
και βρήκανε τη φλόγα που δεν τρέμει
και το μαράζι δίχως αφορμή
Και σαν τους άλλους χάθηκαν κι εκείνοι
τους βρήκαν να γαβγίζουν στα μισά
κι απ’ το παλιό μαρτύριο να `χει μείνει
ένα σκυλί τη νύχτα που διψά
γυναίκες στη γωνιά μ’ ασετυλίνη
παραμιλούν στην ακροθαλασσιά
Και στ’ ανοιχτά του κόσμου τα καμιόνια
θα ξεφορτώνουν στην Καισαριανή
πώς έγινε με τούτο τον αιώνα
και γύρισε καπάκι η ζωή
πώς το `φεραν η μοίρα και τα χρόνια
να μην ακούσεις έναν ποιητή
Του κόσμου ποιος το λύνει το κουβάρι
ποιος είναι καπετάνιος στα βουνά
ποιος δίνει την αγάπη και τη χάρη
και στις μυρτιές του Άδη σεργιανά
μαλαματένια λόγια στο χορτάρι
ποιος βρίσκει για την άλλη τη γενιά
Με δέσαν στα στενά και στους κανόνες
και ξημερώνοντας Παρασκευή
τοξότες φάλαγγες και λεγεώνες
με πήραν και με βάλαν σε κλουβί
και στα υπόγεια ζάρια τους αιώνες
παιχνίδι παίζουν οι αργυραμοιβοί
Ζητούσα τα μεγάλα τα κυνήγια
κι όπως δεν ήμουν μάγκας και νταής
περνούσα τα δικά σου δικαστήρια
αφού στον Άδη μέσα θα με βρεις
να με δικάσεις πάλι με μαρτύρια
και σαν κακούργο να με τιμωρείς
Ομορφο τραγουδι - μου αρέσει η εκτέλεση του Χαλκια/Γαργανουρακη. Αλλα το βιντεο χωρις τις καραμπαμπικες εικονες που βαζουνε στο ΥΤ. Νομιζω ο δεύτερος στίχος αναφέρεται στην Μικρασιατική Εκστρατεία. Εγω τελος πάντων ετσι το διαβαζω, δεν ειναι και το πιο ευκολα κατανοητο ποιημα του κοσμου (ηθελημένα πιστευω).
ΥΓ: Χαιρετίζω το πχώρουμ που βρίσκει σιγα σιγα το δρόμο του να ανηφορισει για Γράμμο και σε αυτο το νήμα
καλύτερα να σ’ έλεγαν Μαρία
και να `σουν ράφτρα μες στην Κοκκινιά
κι όχι να ζεις μ’ αυτή την κομπανία
και να μην ξέρεις τ’ άστρο του φονιά
Ενταξει το πρωτο διστιχο το καταλαβαινω να κανεις συνειρμους για την Μικρασιατικη καταστροφη.Αλλα αυτο το τετραστιχο πως το ερμηνευεις ετσι?
Yochanan έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:24
Ομορφο τραγουδι - μου αρέσει η εκτέλεση του Χαλκια/Γαργανουρακη. Αλλα το βιντεο χωρις τις καραμπαμπικες εικονες που βαζουνε στο ΥΤ. Νομιζω ο δεύτερος στίχος αναφέρεται στην Μικρασιατική Εκστρατεία. Εγω τελος πάντων ετσι το διαβαζω, δεν ειναι και το πιο ευκολα κατανοητο ποιημα του κοσμου (ηθελημένα πιστευω).
ΥΓ: Χαιρετίζω το πχώρουμ που βρίσκει σιγα σιγα το δρόμο του να ανηφορισει για Γράμμο και σε αυτο το νήμα
πολύ αγαπημένο και με βουρκώνει κάπου είχα διαβάσει ότι μιλάει για τον Σεφέρη, τ ποίημα Ελένη κλπ, αλλά ποιός ξέρει ποίηση είναι όμορφο όπως είναι
H Kοκκινια ήτανε προσφυγική συνοικία με πολλούς Πόντιιους/Αρμένιους και Ελληνες της Μικράς Ασίας μετα την Καταστροφή. Αλλά πάλι μπορεί να αναφέρεται σε άλλα πράματα (το Μπλόκο ξέρω'γω ή κατι αριστερό ή κάτι εντελώς άλλο). Γενικά είναι αυτό που είπε η argouen είναι ποίηση και είναι όμορφο όπως είναι.
υγ: και εμένα με συγκινεί
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
Maspoli έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:00
Το δικαιοτατη ειναι δικος μου χαρακτηρισμος.
Για την ιστορια κυρια μου ο υπευθυνος για την εκτελεση της Παπαδακη εκτελεστηκε. Απο το ΚΚΕ ξερετε
1000 οπλατζήδες να εκτελούσε το κκε, μία Παπαδάκη δεν κάνανε.
Γιούφτοι.
Προφανως και δε θα συγκριθει ο ανθος της ΟΠΛΑ με τον καθε λακε ή την καθε δειπνουσα μετα των Γερμανων και των τσολιαδων αυτων, οσο κι αν θελετε να αθωωσετε τους προσκυνημενους.
Δεν διαφωνώ, ο καθένας αξιολογεί βάσει βιωμάτων... όρθιε.
Yochanan έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:37
H Kοκκινια ήτανε προσφυγική συνοικία με πολλούς Πόντιιους/Αρμένιους και Ελληνες της Μικράς Ασίας μετα την Καταστροφή. Αλλά πάλι μπορεί να αναφέρεται σε άλλα πράματα (το Μπλόκο ξέρω'γω ή κατι αριστερό ή κάτι εντελώς άλλο). Γενικά είναι αυτό που είπε η argouen είναι ποίηση και είναι όμορφο όπως είναι.
υγ: και εμένα με συγκινεί
Δεν διαφωνω οτι ειναι απο τα ποιο ομορφα ποιηματα του Μανου.Και οντως η Κοκκινια ηταν προσφυγικος οικισμος.Αυτο που μπερδευει την ολη εξηγηση ειναι γιατι ο ποιητης θεωρει οτι ειναι καλλυτερο να εισαι προσφυγας στην κοκκινια παρα να γυριζεις με αυτην την ((κομπανια))?Και τι θελει να πει με αυτον τον ορο.
Yochanan έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:37
H Kοκκινια ήτανε προσφυγική συνοικία με πολλούς Πόντιιους/Αρμένιους και Ελληνες της Μικράς Ασίας μετα την Καταστροφή. Αλλά πάλι μπορεί να αναφέρεται σε άλλα πράματα (το Μπλόκο ξέρω'γω ή κατι αριστερό ή κάτι εντελώς άλλο). Γενικά είναι αυτό που είπε η argouen είναι ποίηση και είναι όμορφο όπως είναι.
υγ: και εμένα με συγκινεί
Ε ναι, αν την Ελένη την έλεγαν Μαρία και ήταν ράφτρα στην Κοκκινιά θα γλύτωνε την οργή του αδικημένου λαού και τη μικρόψυχη ζήλεια της χάι θεατρικής κομπανίας.
Κάποιοι στίχοι είναι γκεστάλτ, ταιριάζουν με το κάθε τι.
Βeats me too zteo. Συμφωνώ με ΓΑΛΗ, η γοητεία είναι η προσωπικη ερμηνεια. Νομιζω οτι αν ήθελε ο Ελευθερίου θα μπορούσε να είχε αποσαφηνίσει τι ακριβώς και πώς το εννοούσε. Αλλα δεν το έκανε. Και πολύ σωστά κατ'εμέ.
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
Καλή εξήγηση Γαλής αφου το θέμα Παπαδάκη τον απασχόλησε τόσο πολύ.
Ως εκκίνηση και ως ιντέ φιξ που άπαξ και μπει στο κόντεξτ του ποιήματος γίνεται καλειδοσκοπική
"I beseech you, in the bowels of Christ, think it possible you may be mistaken".
Μπίστης έγραψε: 23 Ιούλ 2018, 18:59
Καλή εξήγηση Γαλής αφου το θέμα Παπαδάκη τον απασχόλησε τόσο πολύ.
Ως εκκίνηση και ως ιντέ φιξ που άπαξ και μπει στο κόντεξτ του ποιήματος γίνεται καλειδοσκοπική
Για να μην παρεξηγούμαι, δεν το θεωρώ ως αναφορά στην Παπαδάκη.
Ούτως ή άλλως δεν υπήρξε μόνον μία "Παπαδάκη".
Γι' αυτό και σέβομαι ανθρώπους σαν τον Ελευθερίου, που μπορούν και διακρίνουν νωρίς ή αργά το ουσιαστικό μέτρο των πραγμάτων, που συνήθως φτηναίνει ή υπερτιμάται αυτόματα όταν μπαίνει στην πολιτική προκρούστεια κλίνη.
Στις 21 Δεκέμβρη, η Ελένη Παπαδάκη συνελήφθη από τη Λαϊκή Πολιτοφυλακή Πατησίων - Γαλατσίου στο σπίτι του Γραμματέα του ΕΑΜ Θεάτρου, Δημήτρη Μυράτ. Τόσο ο ίδιος, όσο και φιλικά πρόσωπα της Παπαδάκη ενημερώθηκαν ότι θα ακολουθήσει μια ανάκριση και θα απελευθερωθεί σύντομα. Η ενημέρωση δεν ήταν αποπροσανατολιστική, αφού όπως μαρτυρά ο Βασίλης Μπαρτζιώτας (Φάνης):
«Οταν τμήματα της Λαϊκής Πολιτοφυλακής συνέλαβαν τη γνωστή ηθοποιό Παπαδάκη, ερωμένη του αρχικουίσλιγκ Γιάννη Ράλλη, δώσαμε εντολή να μην πειραχτεί. Είχαμε να μάθουμε πολλά από αυτή».
Σε αντίθεση με αυτή την ενημέρωση και τις εντολές που δόθηκαν στη Λαϊκή Πολιτοφυλακή, το βράδυ της 21ης Δεκέμβρη η Ελένη Παπαδάκη μεταφέρθηκε στην Ούλεν, όπου και δολοφονήθηκε από ομάδα, επικεφαλής της οποίας ήταν ο καπετάν Ορέστης, στέλεχος της Λαϊκής Πολιτοφυλακής Πατησίων.
Ο καπετάν Ορέστης είχε κινήσει ήδη υποψίες αναφορικά με τη δράση του. Πιο συγκεκριμένα, υπήρχαν καταγγελίες εναντίον του ότι συνελάμβανε φίλα προσκείμενους στο ΕΑΜ ή ακόμα και μέλη του, μόνο και μόνο για να αποσπά χρήματα και πολύτιμα είδη από τους ίδιους ή τους συγγενείς τους. Γι' αυτό το ΕΑΜ Πατησίων είχε αξιώσει από την τοπική Λαϊκή Πολιτοφυλακή να ειδοποιείται για τις συλλήψεις και να παραβρίσκεται σε αυτές ένας αντιπρόσωπός του για να αποτραπούν παρεκτροπές. Στην περίπτωση της Παπαδάκη εκπρόσωπος του ΕΑΜ ορίστηκε ο φοιτητής Ιατρικής Κώστας Μπιλιράκης. Για τον ίδιο λόγο, είχε αποσταλεί στην τοπική Λαϊκή Πολιτοφυλακή ο παλιός Ακροναυπλιώτης και λοχαγός του ΕΛΑΣ Νίκος Ανδρικίδης.
Μετά τη δολοφονία της Παπαδάκη, όπως σημειώνει ο Σπύρος Κωτσάκης (Νέστορας), καπετάνιος του Α΄ Σώματος Στρατού του ΕΛΑΣ Αθήνας:
«Ο Ανδρικίδης εντόπισε γρήγορα σαν υπεύθυνους του εγκλήματος τον Ορέστη της Πολιτοφυλακής των Πατησίων και δύο αμέσως συνεργάτες του. Ερεύνησε τη ζωή και τη δράση του και ανακάλυψε κι άλλες πράξεις και ενέργειές του βρώμικες και ύποπτες. Προχωρώντας η ανάκριση, αποκαλύφθηκε ότι ο Ορέστης ήταν πράκτορας της Ιντέλιτζενς Σέρβις στις γραμμές μας».
Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι υπαίτιοι δικάστηκαν από Ανταρτοδικείο, καταδικάστηκαν σε θάνατο και εκτελέστηκαν δημόσια στην Πλατεία
Και κάπου εδώ συγκρίνονται δύο κείμενα, το ένα με πηγές, ονόματα, προσπάθεια να βρεθούν πηγές και το άλλο με μια περίληψη και το πιο σοβαρό θεωρείται η περίληψη!
Το ‘Μαλαματένια Λόγια’ είναι από τα αγαπημένα μου ελληνικά τραγούδια. Στις αρχές της χρονιάς ειχα βρει ένα τοπικ στο παλιό φόρουμ αποκλειστικά για το τραγούδι - το είχε φτιάξει ο Hellegennes πριν χρόνια. Ειχα ξεκινήσει να γράφω και εγώ την άποψη μου για τους στίχους με σκοπό να γράψω σεντονάκι αλλά κάπου βαρέθηκα διότι αναρωτήθηκα τι αξία είχε να το κάνω όταν παραδίπλα οργιάζουν οι πνευματικοί νάνοι γκομπακ και τζεησον που δεν ξέρουν να λύσουν, πόσο μάλλον να δεσουν, τα παπούτσια τους.
Με την πτώση του παλιού φόρουμ όμως, και με τον θάνατο του Ελευθέριου, πιστεύω ότι αξίζει, όποτε με την πρώτη ευκαιρία θα κάτσω να γράψω το σεντονάκι μια Κυριακη πρωί.