Σελίδα 4 από 5
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2021, 14:45
από Πασιφάη
1451 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:34
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 13:58
1451 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 13:55
Πολλές φορές ο άνθρωπος αυτοτιμωρείται αφού με τις πράξεις του φέρνει την καταστροφή του.
Αλλά και χωρίς αυτό, θα προτιμούσες όσοι έκαναν κακό και ξέφυγαν από το νόμο, να παραμείνουν ατιμώρητοι για πάντα;
Αυτό είπα;
Όχι αλλά αυτή είναι η συνέπεια της απουσίας ενός εκδικητικού θεού.
Γιατί θα πρέπει να αποδεχτώ τα πλαίσια μιας θρησκείας που τιμωρεί, διότι το δόγμα της εκφράζεται μέσω εκδίκησης και να μην σεβαστώ απλά τους νόμους που μπορούν να επιβληθούν για μια κοινωνία εύρρυθμη;
Οι θρησκείες δεν νομοθετούν, οι κοινωνίες το πράττουν.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2021, 14:52
από GReaper
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:45Οι θρησκείες δεν νομοθετούν, οι κοινωνίες το πράττουν.
Οι θρησκείες δε νομοθετούν ΠΙΑ. Στο παρελθόν ο λόγος του πατριάρχη, του πάπα, της εκκλησίας ήταν νόμος.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2021, 14:54
από Πασιφάη
GReaper έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:52
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:45Οι θρησκείες δεν νομοθετούν, οι κοινωνίες το πράττουν.
Οι θρησκείες δε νομοθετούν ΠΙΑ. Στο παρελθόν ο λόγος του πατριάρχη, του πάπα, της εκκλησίας ήταν νόμος.
Μα ναι. Αυτό είπα.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2021, 15:09
από 1451
Μα το έγραψα, γιατί πολλές φορές ο κακός άνθρωπος μπορεί και ξεφεύγει από τον ανθρώπινο νόμο. Από τον θεό όμως δεν ξεφεύγει κανένας. Για αυτό και οι αδύναμοι έχουν ανάγκη τον θεό.
Δεν ισχυρίζομαι ότι υπάρχει στα αλήθεια αλλά προσπαθώ να εξηγήσω γιατί θα μπορούσε κάποιος να βολεύεται με την ύπαρξη ενός εκδικητικού θεού.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2021, 15:24
από Πασιφάη
1451 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 15:09
Μα το έγραψα, γιατί πολλές φορές ο κακός άνθρωπος μπορεί και ξεφεύγει από τον ανθρώπινο νόμο. Από τον θεό όμως δεν ξεφεύγει κανένας. Για αυτό και οι αδύναμοι έχουν ανάγκη τον θεό.
Δεν ισχυρίζομαι ότι υπάρχει στα αλήθεια αλλά προσπαθώ να εξηγήσω γιατί θα μπορούσε κάποιος να βολεύεται με την ύπαρξη ενός εκδικητικού θεού.
Καταλαβαίνω αυτό που λες. Η αδυναμία, μας κάμει ευάλωτους. Η έλλειψη γνώσης, μας κάμει ακόμη χειρότερους. Όσο μαθαίνεις, βελτιώνεις την πολιτιστική και πνευματική στάθμη της ζωής σου.
Ίσως θα πρέπει να μάθουμε πως τις συνέπειες των πράξεών μας, οφείλουμε να τις πάρουμε στην πλάτη μας, ασχέτως θεείκής βούλησης. Απ'τα δεινά σου, ξεφεύγεις μόνος σου, αρκεί να το θελήσεις πραγματικά. Δεν σε κρατάει κάποιος ή κάτι. Μόνον ο εαυτός σου.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2021, 20:55
από jey_pap
Spiros252 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:12
Antipnevma έγραψε:
Το να αγαπάς τους εχθρούς σου σημαίνει να μην τους αντιμετωπίζεις με τα όπλα τους, δηλαδή αν κάποιος σε διαβάλλει και σε μισεί εσύ να μην κάνεις τον ίδιο αλλά να προσεύχεσαι για αυτούς. Αν κάποιος σε χαστουκίσει δεν το κάνει για να σε τραυματίσει αλλά να σε ταπεινώσει. Εκεί έχεις εντολή να μην μπεις και εσύ στο παιχνίδι ισχύος της ταπείνωσης. Αυτά φυσικά δεν ισχύουν σε περίπτωση που κάποιος τραβάει μαχαίρα με σκοπό να σε τραυματίσει κλέψει ή σκοτώσει γιατί αυτός που το κάνει αυτό είναι καταδικαστέος σύμφωνα με αυτό που παραθέτεις αμέσως παρακάτω "Πάντες γαρ οι λαβόντες μαχαίρα εν μαχαίρα αποθανούνται"
Καλά... Ο ίδιος ο Χριστός δεν είπε πως αν σου κλέψουν το πανωφόρι να δώσεις και το ρούχο σου;
Αν θέλετε να είστε συνεπείς λοιπόν θα πρέπει όταν πιάνεις κάποιον να σου κλέβει το radio-cd από το αυτοκίνητο να του δίνεις όλο το αυτοκίνητο.
Αυτό είπε.-
Δεν τα δέχεστε επειδή δεν συμφέρει. Και όλη η ερμηνεία και διδασκαλία της βίβλου σήμερα, είναι μια προσπάθεια τροποποίησής της ώστε να σας συμφέρει, να μην έχει τεράστιο κόστος να λέγεσαι Χριστιανός.
Να υποθέσω τώρα ότι αυτό με τον "πλησίον" είναι μια προσπάθεια να απεμπλακείτε από την ευθύνη υποδοχής των προσφύγων - μεταναστών;
40-"Τω θέλοντί σε κριθήναι και τον χιτώνα σου λαβείν, αφες αυτω και το ιμάτιον" αναφέρεται σε δικαστήρια κι όχι σε κάθε περίπτωση.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 04 Μάιος 2021, 19:17
από Antipnevma
Spiros252 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:12
Antipnevma έγραψε:
Το να αγαπάς τους εχθρούς σου σημαίνει να μην τους αντιμετωπίζεις με τα όπλα τους, δηλαδή αν κάποιος σε διαβάλλει και σε μισεί εσύ να μην κάνεις τον ίδιο αλλά να προσεύχεσαι για αυτούς. Αν κάποιος σε χαστουκίσει δεν το κάνει για να σε τραυματίσει αλλά να σε ταπεινώσει. Εκεί έχεις εντολή να μην μπεις και εσύ στο παιχνίδι ισχύος της ταπείνωσης. Αυτά φυσικά δεν ισχύουν σε περίπτωση που κάποιος τραβάει μαχαίρα με σκοπό να σε τραυματίσει κλέψει ή σκοτώσει γιατί αυτός που το κάνει αυτό είναι καταδικαστέος σύμφωνα με αυτό που παραθέτεις αμέσως παρακάτω "Πάντες γαρ οι λαβόντες μαχαίρα εν μαχαίρα αποθανούνται"
Καλά... Ο ίδιος ο Χριστός δεν είπε πως αν σου κλέψουν το πανωφόρι να δώσεις και το ρούχο σου;
Αν θέλετε να είστε συνεπείς λοιπόν θα πρέπει όταν πιάνεις κάποιον να σου κλέβει το radio-cd από το αυτοκίνητο να του δίνεις όλο το αυτοκίνητο.
Αυτό είπε.-
Δεν τα δέχεστε επειδή δεν συμφέρει. Και όλη η ερμηνεία και διδασκαλία της βίβλου σήμερα, είναι μια προσπάθεια τροποποίησής της ώστε να σας συμφέρει, να μην έχει τεράστιο κόστος να λέγεσαι Χριστιανός.
Να υποθέσω τώρα ότι αυτό με τον "πλησίον" είναι μια προσπάθεια να απεμπλακείτε από την ευθύνη υποδοχής των προσφύγων - μεταναστών;
Αυτό σημαίνει να μην είσαι κτητικός γενικά όπως οι άξεστοι χωριάτες, οι νοικοκυραίοι οι γυναικούλες κλπ. και να μην είσαι δικομανής όπως ο Τραμπ. Εξαιτίας αυτού του ήθους διαδόθηκε ραγδαία ο Χριστιανισμός. Ο κλέφτης για να κλέβει έχει κάποιο πρόβλημα εκτός πια κι αν είναι κλεπτομανής η εγκληματίας καριέρας. Αν κάποιος φουκαράς μου κλέψει την ζακέτα ευχαρίστως να του δώσω και κάτι παραπάνω. Για ποιούς μετανάστες μιλάς; Δεν καλούμαστε εμείς εδώ να υποδεχτούμε μετανάστες. Οι πρόσφυγες θέλουν να πάνε στην Γερμανία κυρίως. Αν ήθελαν να μείνουν εδώ ας έμεναν. Αν ρώταγες τους πιστούς θα διαπίστωνες ότι κατά βάθος δεν έχουν πρόβλημα με την ύπαρξη μουσουλμάνων εδώ, με τα τζαμιά τους και τον προσηλυτισμό τους έχουν θέμα. Θέλουν μόνη νόμιμη λατρεία να είναι η ορθοδοξία και άλλες δεισιδαιμονίες (αιρέσεις, 12θεο, ισλάμ) να μην έχουν δημόσιο βήμα έκφρασης ή ναούς. Για το ισλάμ αυτό άλλωστε δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα διότι ούσα θρησκεία εξατομικευμένη ο πιστός της μπορεί να πέφτει και να προσκυνάει οπουδήποτε και αν βρίσκεται και να μην έχει πρόβλημα με την συνείδησή του. Στον Χριστιανισμό δεν είναι έτσι, ο πιστός πρέπει να ανήκει σε ποίμνιο και να εκκλησιάζεται.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 04 Μάιος 2021, 19:32
από Antipnevma
GReaper έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:52
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:45Οι θρησκείες δεν νομοθετούν, οι κοινωνίες το πράττουν.
Οι θρησκείες δε νομοθετούν ΠΙΑ. Στο παρελθόν ο λόγος του πατριάρχη, του πάπα, της εκκλησίας ήταν νόμος.
Αυτά είναι ανιστόρητα κλισέ. Η εκκλησία ποτέ δεν νομοθετούσε και για αυτό το λόγο δεν υπάρχει νομικό και ποινικό κείμενο που συνέταξαν ιερωμένοι. Το κράτος νομοθετούσε/αποφάσιζε/διάταζε και σήμερα και πάντα. Στη δύση πάντοτε υπήρχε διαχωρισμός εκκλησιαστικού και κοσμικού παράγοντα αλλά μετά την μεταρρύθμιση η θρησκεία απολιτικοποιήθηκε. Στο δε ισλάμ δεν υπάρχει παραδοσιακά διάκριση θρησκευτικού και κοσμικού δικαίου.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 04 Μάιος 2021, 20:30
από Antipnevma
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 13:29
Antipnevma έγραψε: 02 Μάιος 2021, 11:26
Πασιφάη έγραψε: 01 Μάιος 2021, 22:29
Αντίφασις νοείται η προσέγγισις πως ο θεός σου είναι τιμωρός, ενώ αγαπάει αλλήλους. Αντίφασις θεωρείται επίσης, η παράνοια που σε διακατέχει.
Τι "αγαπάει αλλήλους" βρε; "Αλλήλους" σημαίνει "ο ένας τον άλλον" και όχι "τους άλλους". Εν πάση περιπτώσει η τιμωρία δεν έρχεται σε αντίφαση με την αγάπη. Ένας γονιός δεν παύει να αγαπάει το παιδί του εάν το τιμωρεί.
Σωστά. Γράψε λάθος στο ατόπημα της έκφρασής μου. Ας το πω αλλιώς. Δεν είναι δυνατόν να κηρύττει αγάπη μεταξύ των ανθρώπων, ενώ είναι εκδικητικός, στο ίδιο του το δημιούργημα.
Να με συγχωρείς εν τω μεταξύ που διαφωνώ με την δική σου προσέγγιση περί τιμωρίας. Διότι η πραγματική αντίφαση έγκειται στον τρόπο της τιμωρητικής διάθεσης.
Ο Θεός ενεργεί με πολλούς τρόπους επί της κτίσεως του. Διαθέτει την συντηρητική ενέργεια χάρη στην οποία το σύμπαν συνεχίζει να υπάρχει αλλιώς θα γυρνούσε μονομιάς στην ανυπαρξία. Έχει όμως και την κολαστική ενέργεια χάρη στην οποία τα νοήμονα όντα που συμπεριφέρονται παρά φύσιν δηλαδή αγνοούν τις εντολές Του διαγράφονται από την βίβλο της αιώνιας ζωής. Δεν έχει νόημα ο Θεός να δίνει εντολές αν ο ίδιος δεν εγγυόταν ότι η παράβασή τους επισύρει ποινές και σ' αυτή τη ζωή και στην επόμενη. Ο Θεός αγαπάει τα πλασματά του με την προϋπόθεση ότι θέλουν να συνεργαστούν μαζί του τηρώντας την πρώτη και μεγαλύτερη εντολή Του: να αγαπάς Αυτόν πάνω από τον πλησίον σου και πάνω απ' τον εαυτό σου. Δεν προκύπτει από πουθενά ότι ο Θεός μας αγαπάει με το στανιό. Αυτήν την υπερβολική έμφαση στην έννοια της αγάπης εκ μέρους του Θεού την κάνουν οι κακόδοξοι προτεστάντες. Ο Λόγος του Θεού δι ου τα πάντα εγένετο ενανθρωπίστηκε στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού για να ενώσει κατά χάριν την ανθρώπινη φύση με την φύση του Θεού και να καταστήσει έτσι τον άνθρωπο κατά χάριν κοινωνό της θείας φύσης και των επίγειων και επουράνιων αγαθών αυτής της κατάστασης. Αυτό δεν χαρίζεται σε όλους τους ανθρώπους έτσι βερεσέ από φιλανθρωπική αγάπη αλλά μόνο στους μαθητές και αθλητές του Χριστού που λαμβάνουν την επισκοπή του Αγίου Πνεύματος και γίνονται μέλη της Εκκλησίας, δηλαδή του σώματος του Χριστού, της εικόνας του Θεού. Σκοπός της Εκκλησίας είναι να καθαρθεί ο άνθρωπος από τα ψυχικά βάσανα που προκαλεί η έλλειψη της Χάρης του Θεού και να γυρίσει ο άνθρωπος στο κατ' εικόνα και στο καθ' ομοίωση, δηλαδή στην κατάσταση για την οποία προορίστηκε από τον Θεό. Αυτός ήταν ο σκοπός της Σταύρωσης που εκπληρώθηκε με την Ανάσταση. Δεν ήταν για να δείξει ο Θεός στους ανθρώπους ότι τους αγαπάει λες και έχει την ανάγκη να επαιτήσει ή να εκβιάσει την αγάπη τους. Ήταν για να δείξει ότι ο θάνατος νικιέται και να ιδρύσει την εκκλησία, την κοινωνία των εκλεκτών αμνών που ο Χριστός οδηγεί στα βοσκοτόπια του Θεού.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2021, 00:41
από GReaper
Antipnevma έγραψε: 04 Μάιος 2021, 19:32
GReaper έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:52
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:45Οι θρησκείες δεν νομοθετούν, οι κοινωνίες το πράττουν.
Οι θρησκείες δε νομοθετούν ΠΙΑ. Στο παρελθόν ο λόγος του πατριάρχη, του πάπα, της εκκλησίας ήταν νόμος.
Αυτά είναι ανιστόρητα κλισέ. Η εκκλησία ποτέ δεν νομοθετούσε και για αυτό το λόγο δεν υπάρχει νομικό και ποινικό κείμενο που συνέταξαν ιερωμένοι. Το κράτος νομοθετούσε/αποφάσιζε/διάταζε και σήμερα και πάντα. Στη δύση πάντοτε υπήρχε διαχωρισμός εκκλησιαστικού και κοσμικού παράγοντα αλλά μετά την μεταρρύθμιση η θρησκεία απολιτικοποιήθηκε. Στο δε ισλάμ δεν υπάρχει παραδοσιακά διάκριση θρησκευτικού και κοσμικού δικαίου.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religious ... ristianity
https://en.wikipedia.org/wiki/Inquisition
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2021, 12:33
από Antipnevma
GReaper έγραψε: 05 Μάιος 2021, 00:41
Antipnevma έγραψε: 04 Μάιος 2021, 19:32
GReaper έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:52
Οι θρησκείες δε νομοθετούν ΠΙΑ. Στο παρελθόν ο λόγος του πατριάρχη, του πάπα, της εκκλησίας ήταν νόμος.
Αυτά είναι ανιστόρητα κλισέ. Η εκκλησία ποτέ δεν νομοθετούσε και για αυτό το λόγο δεν υπάρχει νομικό και ποινικό κείμενο που συνέταξαν ιερωμένοι. Το κράτος νομοθετούσε/αποφάσιζε/διάταζε και σήμερα και πάντα. Στη δύση πάντοτε υπήρχε διαχωρισμός εκκλησιαστικού και κοσμικού παράγοντα αλλά μετά την μεταρρύθμιση η θρησκεία απολιτικοποιήθηκε. Στο δε ισλάμ δεν υπάρχει παραδοσιακά διάκριση θρησκευτικού και κοσμικού δικαίου.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religious ... ristianity
https://en.wikipedia.org/wiki/Inquisition
Το πρώτο δεν λέει τίποτα πέραν του ότι η εκκλησία όπως κάθε περίπλοκος οργανισμός έχει διοίκηση και αυτοδιακυβέρνηση. Άλλο αυτό και άλλο πράγμα να είσαι κράτος. Το δεύτερο για την ιεροεξέταση που εκαναν τα κράτη που ακολουθούσαν το παπικό δόγμα έχει πάρει τερατώδεις διαστάσεις στη λαϊκή φαντασία των προτεσταντικών χωρών. Σε αυτό το περιβάλλον ζουν οι αθεϊστές και οι δικοί μας τους αντιγράφουν. Δεν διάβασες αυτό που παρέθεσες;
The Inquisition, in historical ecclesiastical terminology also referred to as the "Holy Inquisition", was a group of institutions within the Catholic Church whose aim was to combat heresy. Studies of the records have found that the
overwhelming majority of sentences consisted of
penances, except in cases of repeat unrepentant heretics who were handed over to the
secular courts, which generally resulted in execution or a life sentence
Κοσμικά ικαστήρια έκλειναν αμετανόητους αντιπαπικούς ισόβια ή τους εκτελούσαν και αυτές οι ποινές ήταν πολύ σπάνιες. Στις περισσότερες περιπτώσεις υπήρχε αθώωση.
Ποιος έκανε την ιεροεξέταση στην Ισπανία για να προστατέψουν τον παπισμό; Παπάδες ή αρχηγοί κρατών;
the Spanish Inquisition (Spanish: Inquisición española), was established in 1478 by Catholic Monarchs,
King Ferdinand II of Aragon and Queen Isabella I of Castile.
According to modern estimates, around 150,000 people were prosecuted for various offenses during the three-century duration of the Spanish Inquisition, of which between 3,000 and 5,000 were executed (~2.7% of all cases).
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2021, 13:24
από Πασιφάη
Antipnevma έγραψε: 04 Μάιος 2021, 20:30
Πασιφάη έγραψε: 03 Μάιος 2021, 13:29
Antipnevma έγραψε: 02 Μάιος 2021, 11:26
Τι "αγαπάει αλλήλους" βρε; "Αλλήλους" σημαίνει "ο ένας τον άλλον" και όχι "τους άλλους". Εν πάση περιπτώσει η τιμωρία δεν έρχεται σε αντίφαση με την αγάπη. Ένας γονιός δεν παύει να αγαπάει το παιδί του εάν το τιμωρεί.
Σωστά. Γράψε λάθος στο ατόπημα της έκφρασής μου. Ας το πω αλλιώς. Δεν είναι δυνατόν να κηρύττει αγάπη μεταξύ των ανθρώπων, ενώ είναι εκδικητικός, στο ίδιο του το δημιούργημα.
Να με συγχωρείς εν τω μεταξύ που διαφωνώ με την δική σου προσέγγιση περί τιμωρίας. Διότι η πραγματική αντίφαση έγκειται στον τρόπο της τιμωρητικής διάθεσης.
Ο Θεός ενεργεί με πολλούς τρόπους επί της κτίσεως του.
Αν μου επιτρέπεις θα ξεκινήσω απ'αυτό, που στην ουσία περιγράφει όλη τη δική σου προσέγγιση. Δεν χρειαζόταν το κατεβατό.
Αν εγώ διαφωνώ πως ανήκω σε κάποιον και εν κατακλείδι δεν είμαι μέρος της '' κτίσεώς'' του, απλοποιεί περισσότερο τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα. Δεν θα τα κάμω δυσκολότερα ένεκα φοβίας και ημιμάθειας. Η εκάστοτε προσπάθεια χειραγώγησης και ένταξης στο κοπάδι, με βρίσκει απέναντι. Σε παντός είδους, αφοριστικές πρακτικές. Η δική μου λογική, βρίσκεται μίλια μακρυά από την ακοινωνησία και την θρησκευτική καταδίκη.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2021, 13:33
από Spiros252
jey_pap έγραψε: 03 Μάιος 2021, 20:55
Spiros252 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:12
Antipnevma έγραψε:
Το να αγαπάς τους εχθρούς σου σημαίνει να μην τους αντιμετωπίζεις με τα όπλα τους, δηλαδή αν κάποιος σε διαβάλλει και σε μισεί εσύ να μην κάνεις τον ίδιο αλλά να προσεύχεσαι για αυτούς. Αν κάποιος σε χαστουκίσει δεν το κάνει για να σε τραυματίσει αλλά να σε ταπεινώσει. Εκεί έχεις εντολή να μην μπεις και εσύ στο παιχνίδι ισχύος της ταπείνωσης. Αυτά φυσικά δεν ισχύουν σε περίπτωση που κάποιος τραβάει μαχαίρα με σκοπό να σε τραυματίσει κλέψει ή σκοτώσει γιατί αυτός που το κάνει αυτό είναι καταδικαστέος σύμφωνα με αυτό που παραθέτεις αμέσως παρακάτω "Πάντες γαρ οι λαβόντες μαχαίρα εν μαχαίρα αποθανούνται"
Καλά... Ο ίδιος ο Χριστός δεν είπε πως αν σου κλέψουν το πανωφόρι να δώσεις και το ρούχο σου;
Αν θέλετε να είστε συνεπείς λοιπόν θα πρέπει όταν πιάνεις κάποιον να σου κλέβει το radio-cd από το αυτοκίνητο να του δίνεις όλο το αυτοκίνητο.
Αυτό είπε.-
Δεν τα δέχεστε επειδή δεν συμφέρει. Και όλη η ερμηνεία και διδασκαλία της βίβλου σήμερα, είναι μια προσπάθεια τροποποίησής της ώστε να σας συμφέρει, να μην έχει τεράστιο κόστος να λέγεσαι Χριστιανός.
Να υποθέσω τώρα ότι αυτό με τον "πλησίον" είναι μια προσπάθεια να απεμπλακείτε από την ευθύνη υποδοχής των προσφύγων - μεταναστών;
40-"Τω θέλοντί σε κριθήναι και τον χιτώνα σου λαβείν, αφες αυτω και το ιμάτιον" αναφέρεται σε δικαστήρια κι όχι σε κάθε περίπτωση.
Αλλοι δεν το ερμηνεύουν έτσι όπως εσύ πάντως:
"
Άκουσα μερικούς ευλαβείς να λένε ότι δεν πρέπει να επιτρέπουμε στους τυχόντες ν’ αρπάζουν εκείνα πού έχουμε για τον εαυτό μας ή για ανακούφιση των φτωχών, για να μην γινόμαστε –μέ την ανεξικακία μας– αφορμή αμαρτίας σ’ εκείνους πού μάς αδικούν, και μάλιστα αν είναι χριστιανοί. Αυτό όμως δεν είναι τίποτε άλλο παρά το να θέλουμε τα πράγματά μας για τον εαυτό μας και μάλιστα με παράλογη πρόφαση.
Γιατί, εάν εγκαταλείψω την προσευχή και την προσοχή της καρδιάς μου και αρχίσω να φιλονεικώ μ’ εκείνους πού με αδικούν, σε λίγο θ’ αρχίσω να συχνάζω στα προαύλια των δικαστηρίων, και έτσι γίνεται φανερό ότι εκείνα πού διεκδικώ τα θεωρώ ανώτερα από την σωτηρία μου (γιά να μην πώ) και από αυτήν την σωτήρια εντολή του Κυρίου. Γιατί πώς θα ακολουθήσω την ευαγγελική προσταγή, πού διατάζει να μην ζητώ τα πράγματά μου από εκείνον πού μου τα αφαιρεί(Λουκ.6,30), αν δεν υπομείνω με χαρά, κατά τον Απόστολο, την διαρπαγή των υπαρχόντων μου (Εβρ.10,34);
Ακόμη και αν πάρει κανείς πίσω με δίκη όσα του άρπαξαν, δεν ελευθερώνει τον πλεονέκτη από την αμαρτία, επειδή τα φθαρτά δικαστήρια δεν περιορίζουν το άφθαρτο δικαστήριο του Θεού. Γιατί ο αίτιος κάποιου κακού πρέπει να ικανοποιήσει τους νόμους με τους οποίους δικάζεται και απολογείται. Ώστε είναι καλό να υπομένουμε την βία εκείνων πού μάς αδικούν και να προσευχόμαστε γι’ αυτούς, ώστε με την μετάνοια –καί όχι με την ανταπόδοση όσων μάς έπραξαν– ν’ απαλλαγούν από την κατηγορία της πλεονεξίας. Γιατί αυτό θέλει η δικαιοσύνη του Θεού, τον πλεονέκτη και όχι αυτό πού άρπαξε να ελευθερώσουμε από την αμαρτία με την μετάνοια.
Από την Φιλοκαλία – Άγιος Διάδοχος Φωτικής (Τα 100 πρακτικά κεφάλαια Κεφ. 64.)
Πηγή: vatopaidi.wordpress.com"
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2021, 21:52
από Antipnevma
Spiros252 έγραψε: 05 Μάιος 2021, 13:33
jey_pap έγραψε: 03 Μάιος 2021, 20:55
Spiros252 έγραψε: 03 Μάιος 2021, 14:12
Καλά... Ο ίδιος ο Χριστός δεν είπε πως αν σου κλέψουν το πανωφόρι να δώσεις και το ρούχο σου;
Αν θέλετε να είστε συνεπείς λοιπόν θα πρέπει όταν πιάνεις κάποιον να σου κλέβει το radio-cd από το αυτοκίνητο να του δίνεις όλο το αυτοκίνητο.
Αυτό είπε.-
Δεν τα δέχεστε επειδή δεν συμφέρει. Και όλη η ερμηνεία και διδασκαλία της βίβλου σήμερα, είναι μια προσπάθεια τροποποίησής της ώστε να σας συμφέρει, να μην έχει τεράστιο κόστος να λέγεσαι Χριστιανός.
Να υποθέσω τώρα ότι αυτό με τον "πλησίον" είναι μια προσπάθεια να απεμπλακείτε από την ευθύνη υποδοχής των προσφύγων - μεταναστών;
40-"Τω θέλοντί σε κριθήναι και τον χιτώνα σου λαβείν, αφες αυτω και το ιμάτιον" αναφέρεται σε δικαστήρια κι όχι σε κάθε περίπτωση.
Αλλοι δεν το ερμηνεύουν έτσι όπως εσύ πάντως:
"
Άκουσα μερικούς ευλαβείς να λένε ότι δεν πρέπει να επιτρέπουμε στους τυχόντες ν’ αρπάζουν εκείνα πού έχουμε για τον εαυτό μας ή για ανακούφιση των φτωχών, για να μην γινόμαστε –μέ την ανεξικακία μας– αφορμή αμαρτίας σ’ εκείνους πού μάς αδικούν, και μάλιστα αν είναι χριστιανοί. Αυτό όμως δεν είναι τίποτε άλλο παρά το να θέλουμε τα πράγματά μας για τον εαυτό μας και μάλιστα με παράλογη πρόφαση.
Γιατί, εάν εγκαταλείψω την προσευχή και την προσοχή της καρδιάς μου και αρχίσω να φιλονεικώ μ’ εκείνους πού με αδικούν, σε λίγο θ’ αρχίσω να συχνάζω στα προαύλια των δικαστηρίων, και έτσι γίνεται φανερό ότι εκείνα πού διεκδικώ τα θεωρώ ανώτερα από την σωτηρία μου (γιά να μην πώ) και από αυτήν την σωτήρια εντολή του Κυρίου. Γιατί πώς θα ακολουθήσω την ευαγγελική προσταγή, πού διατάζει να μην ζητώ τα πράγματά μου από εκείνον πού μου τα αφαιρεί(Λουκ.6,30), αν δεν υπομείνω με χαρά, κατά τον Απόστολο, την διαρπαγή των υπαρχόντων μου (Εβρ.10,34);
Ακόμη και αν πάρει κανείς πίσω με δίκη όσα του άρπαξαν, δεν ελευθερώνει τον πλεονέκτη από την αμαρτία, επειδή τα φθαρτά δικαστήρια δεν περιορίζουν το άφθαρτο δικαστήριο του Θεού. Γιατί ο αίτιος κάποιου κακού πρέπει να ικανοποιήσει τους νόμους με τους οποίους δικάζεται και απολογείται. Ώστε είναι καλό να υπομένουμε την βία εκείνων πού μάς αδικούν και να προσευχόμαστε γι’ αυτούς, ώστε με την μετάνοια –καί όχι με την ανταπόδοση όσων μάς έπραξαν– ν’ απαλλαγούν από την κατηγορία της πλεονεξίας. Γιατί αυτό θέλει η δικαιοσύνη του Θεού, τον πλεονέκτη και όχι αυτό πού άρπαξε να ελευθερώσουμε από την αμαρτία με την μετάνοια.
Από την Φιλοκαλία – Άγιος Διάδοχος Φωτικής (Τα 100 πρακτικά κεφάλαια Κεφ. 64.)
Πηγή: vatopaidi.wordpress.com"
Για ανθρώπους εγκολπωμένους σε αγαπητικές κοινότητες όπως οι πρώιμοι χριστιανοί ή οι μοναχοί (που κάποτε ζούσαν μέσα σε πόλεις και χωριά και όχι στις ερημιές) ή και οι σημερινοί Amish της Αμερικής (που όχι τυχαία είναι οι μόνοι οικονομικά επιτυχημένοι αγρότες των ΗΠΑ) είναι εύκολο να γίνουν ανεκτές αδικίες. Αυτό σε ατομιστικές φαρισαιικές κοινωνίες δεν ισχύει. Άμα σου κλέψουν το πανωφόρι και ζεις σε αγαπητική κοινωνία θα σου κάνει ένα καινούργιο ή γυναίκα του αδελφού σου. Στην σημερινή Ελλάδα που όσο και να την κακολογούμε δεν είναι (ακόμα) τόσο ατομιστική όσο η δύση είναι συχνό φαινόμενο ένας φίλος ή συγγενής να σου χαρίζει πράγματα τζάμπα πχ τενεκέδες με τρόφιμα, ρούχα, βιβλία κλπ. Στη δύση αυτό δεν νοείται έξω από τα πλαίσια της φιλανθρωπικής δράσης. Μέχρι και οι μερίδες στα εστιατόρια είναι ντροπιαστικά τσιγκουνεμένες.
Σημειώνω κάτι παρεμφερές. Ο Μογγόλος πολέμαρχος Τιμούρ της Σαμαρκάνδης που εξόντωσε τους παπικούς στη Σμύρνη στις απαρχές της σταδιοδρομίας του όταν ζούσε ληστρικά, πριν επιτεθεί σε ένα χωριό έστελνε κατασκόπους να δουν αν το χωριό έχει κοινό φούρνο ή αν κάθε σπίτι έχει τον δικό του. Στην πρώτη περίπτωση απέφευγε να κάνει επίθεση γιατί η εμπειρία του είχε διδάξει ότι τα χωριά με κοινό φούρνο είναι πιο συσπειρωμένα απέναντι σε εισβολείς.
Re: Λαϊκές περί Θεού πλάνες
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2021, 21:55
από Φτου σου ρε
Ο Θεός μας έχει φτιάξει από αγάπη και πηλό και μας έδωσε καρδιά για να αγαπάμε