Σελίδα 4 από 7

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 12:41
από Chilloutbuddy
εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 12:42
από Yochanan
το κλασσικο μοτιβο supply-demand ισχύει για normal goods. για inferior goods (πολυ περισσότερο για giffen goods) αλλαζει λιγο εως αρκετα

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 12:49
από ST48410
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:20 Εγώ το έχω βιώσει ως εξής, και όποιος έχει δουλέψει πιστεύω τις έχει ακούσει αυτές τις συζητήσεις 100 φορές: μπαίνει ο οικονομικός στο τμήμα πωλήσεων και λέει παιδιά μου ανέβηκαν τα κόστη, να ανεβάσετε τις τιμές να ρεφάρω. Και η απάντηση 100 φορές στις 100 είναι "ρε μεγάλε αν μπορούσα να ανεβάσω τιμές θα τις είχα ανεβάσει προχτές, εσένα περίμενα να μου το πεις;"

Μετα κάθεται ο οικονομικός να εξηγήσει τα κόστη στον πωλητή, ο οποίος 9 φορές στις 10 δεν καταλαβαίνει Χριστό, αλλά τελικά λέει δε γαμιέται που θα κάθομαι να τσακώνομαι με το μλκ, και πάει στους πελάτες του: "συγνώμη μας ανέβηκαν τα κόστη, πρέπει να ανεβάσω τις τιμές"

Ο πρώτος πελάτης λέει οκ πάρτα, ο δεύτερος λέει οκ πάρτα, ο τρίτος λέει δε γαμιέσαι κι εσύ και τα πακοτίνια σου, θα παραγγείλω πιτσίνια. Και έτσι ο πωλητής έχασε το 33% των πωλήσεών του σε μια μέρα, μια τρύπα στο νερό. Και την άλλη μέρα τρέχει ο οικονομικός πανικόβλητος με ένα εξελόφυλο στο χέρι να του πει να ξαναρίξει τις τιμές εκεί που ήταν και να πάρει τηλέφωνο τον τρίτο πελάτη.

Κάπως έτσι είναι στην πράξη, τιμές να ανεβαίνουν έτσι απότομα μόνο αν είναι γενικό φαινόμενο πχ ανέβηκε η βενζίνη και ανεβάζει τιμή όλη η αγορά (που νομίζω κάτι τέτοιο λέει κι ο Χέλι ότι συμβαίνει). Και πάλι συνήθως έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, πέφτουν οι πωλήσεις.

Και μονοπώλιο να είσαι, και ανελαστικό να είναι το προϊόν, πάλι έχει τιμή που δεν πάει παραπάνω. Πχ είσαι ο μόνος που πουλάς τσιγάρα σε όλο τον πλανήτη, αν ανεβάσεις τιμές πάλι θα βρεθεί ο τρίτος-τέταρτος πελάτης που θα πει το κόβω ή αρχίζω άτμισμα.

Και οι πωλητές την έχουν ήδη βρει αυτή την τιμή που δεν χάνουν πωλήσεις, αυτή ακριβώς είναι η δουλειά τους, δεν περιμένουν ν'ανέβουν τα κόστη.
Το ίδιο και από τη δική μου εμπειρία. Με μία προσθήκη για εισαγόμενα σε δολάριο προϊόντα που αν γίνει απότομη σημαντική αύξηση της τιμής του δολαρίου και δεν μπορεί να απορροφηθεί, αναπροσαρμόζονται οι τιμές άμεσα. Αλλά αυτό είναι σχετικά σπάνιο.

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 12:53
από Dwarven Blacksmith
Yochanan έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:42 το κλασσικο μοτιβο supply-demand ισχύει για normal goods. για inferior goods (πολυ περισσότερο για giffen goods) αλλαζει λιγο εως αρκετα
Για mythic και legendary items τι γίνεται;

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 12:55
από stergiosbik
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:41 εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια
:smt023




Εικόνα

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:04
από Leporello
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:20Εγώ το έχω βιώσει ως εξής, και όποιος έχει δουλέψει πιστεύω τις έχει ακούσει αυτές τις συζητήσεις 100 φορές: μπαίνει ο οικονομικός στο τμήμα πωλήσεων και λέει παιδιά μου ανέβηκαν τα κόστη, να ανεβάσετε τις τιμές να ρεφάρω. Και η απάντηση 100 φορές στις 100 είναι "ρε μεγάλε αν μπορούσα να ανεβάσω τιμές θα τις είχα ανεβάσει προχτές, εσένα περίμενα να μου το πεις;"

Μετα κάθεται ο οικονομικός να εξηγήσει τα κόστη στον πωλητή, ο οποίος 9 φορές στις 10 δεν καταλαβαίνει Χριστό, αλλά τελικά λέει δε γαμιέται που θα κάθομαι να τσακώνομαι με το μλκ, και πάει στους πελάτες του: "συγνώμη μας ανέβηκαν τα κόστη, πρέπει να ανεβάσω τις τιμές"

Ο πρώτος πελάτης λέει οκ πάρτα, ο δεύτερος λέει οκ πάρτα, ο τρίτος λέει δε γαμιέσαι κι εσύ και τα πακοτίνια σου, θα παραγγείλω πιτσίνια. Και έτσι ο πωλητής έχασε το 33% των πωλήσεών του σε μια μέρα, μια τρύπα στο νερό. Και την άλλη μέρα τρέχει ο οικονομικός πανικόβλητος με ένα εξελόφυλο στο χέρι να του πει να ξαναρίξει τις τιμές εκεί που ήταν και να πάρει τηλέφωνο τον τρίτο πελάτη.

Κάπως έτσι είναι στην πράξη, τιμές να ανεβαίνουν έτσι απότομα μόνο αν είναι γενικό φαινόμενο πχ ανέβηκε η βενζίνη και ανεβάζει τιμή όλη η αγορά (που νομίζω κάτι τέτοιο λέει κι ο Χέλι ότι συμβαίνει). Και πάλι συνήθως έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, πέφτουν οι πωλήσεις.

Και μονοπώλιο να είσαι, και ανελαστικό να είναι το προϊόν, πάλι έχει τιμή που δεν πάει παραπάνω. Πχ είσαι ο μόνος που πουλάς τσιγάρα σε όλο τον πλανήτη, αν ανεβάσεις τιμές πάλι θα βρεθεί ο τρίτος-τέταρτος πελάτης που θα πει το κόβω ή αρχίζω άτμισμα.

Και οι πωλητές την έχουν ήδη βρει αυτή την τιμή που δεν χάνουν πωλήσεις, αυτή ακριβώς είναι η δουλειά τους, δεν περιμένουν ν'ανέβουν τα κόστη.
Αν υπάρχει τέτοιος Οικονομικός, δεν κάνει καλά την δουλειά του. Εγώ έχω βιώσει άλλο φαινόμενο: μπούφος CEO που βλέπει κέρδη και δεν συνειδητοποιεί ότι τα κέρδη οφείλονται σε συγκυριακά υψηλές τιμές. Ετσι, πανηγυρίζει γιά την "επιτυχία" του και δεν βλέπει ότι έχει χάσει τον έλεγχο του κόστους. Οταν οι τιμές αναγκαστικά περιορισθούν, πάει κι'αυτός σπίτι του.

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:09
από LETO
stergiosbik έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:55
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:41 εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια
:smt023




Εικόνα
αυτη επινα κι εγω, τα χω κοψει εδω και κανα μηνα

παει καλα σε πωλησεις και στην αμερικη

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:23
από Yochanan
Dwarven Blacksmith έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:53
Yochanan έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:42 το κλασσικο μοτιβο supply-demand ισχύει για normal goods. για inferior goods (πολυ περισσότερο για giffen goods) αλλαζει λιγο εως αρκετα
Για mythic και legendary items τι γίνεται;
:003:
αμα ειναι πρασινα ή μωβ τα ντουμπλάρεις με χοραντρικ κιουμπ

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:25
από Πορφύριος Εξαρχίδης
hellegennes έγραψε: 17 Μαρ 2021, 00:13 Καλώς τα δεχτήκαμε. Έχει βέβαια λίγο καιρό που οι εταιρείες αυξάνουν τιμές, αλλά το στοκ εμπορευμάτων αρχίζει και τελειώνει και όπου να 'ναι οι ανατιμήσεις αυτές θα βγούνε στην λιανική. Υπάρχουν ήδη ανατιμήσεις σε άλευρα και έλαια, αναψυκτικά, ποτά και λοιπά είδη που χρησιμοποιούνται μαζικά στην εστίαση ή συνδέονται έμμεσα με την εστίαση.

Ήδη το ηλιέλαιο είναι 50% πάνω σε σχέση με τον περασμένο μήνα. H Coca Cola Hellenic ήταν η πρώτη που άρχισε ανατιμήσεις γιατί χάνει έσοδα από την κόκα κόλα. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Άμστελ, Άλφα) επίσης αύξησε τιμές.

Γενικά περιμένουμε ανατιμήσεις σε αρκετά προϊόντα και αρκετά απότομες. Προσδεθείτε.
Σε πράγματα πρώτης ανάγκης το κράτος πρέπει να επεμβαίνει για να συγκρατεί τις τιμές.

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:42
από hellegennes
OANNHSEA έγραψε: 17 Μαρ 2021, 07:23 Ηταν που μας έγραφες ότι δεν θα έχουμε ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων λόγω covid 19 όταν έγραφα το αντίθετο...
Άλλο πράγμα έγραφα κι εσύ έγραφες βλακείες τότε.

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:45
από Gewponos90
stergiosbik έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:55
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:41 εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια
:smt023




Εικόνα

Αυτό το πράγμα δεν πίνεται. 1000 φορές η αμερικανοφερτη, καρκινογόνα coca cola

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:54
από hellegennes
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:20 Κάπως έτσι είναι στην πράξη, τιμές να ανεβαίνουν έτσι απότομα μόνο αν είναι γενικό φαινόμενο πχ ανέβηκε η βενζίνη και ανεβάζει τιμή όλη η αγορά (που νομίζω κάτι τέτοιο λέει κι ο Χέλι ότι συμβαίνει). Και πάλι συνήθως έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, πέφτουν οι πωλήσεις.
Πολύ σωστά το περιέγραψες, αυτό ακριβώς θα συμβεί υπό νορμάλ συνθήκες ανταγωνισμού. Αλλά εδώ συμβαίνει ακριβώς αυτό: δεν είναι μια εταιρεία που αποφάσισε να ανεβάσει τις τιμές για να ρεφάρει, είναι όλες οι εταιρείες ταυτόχρονα. Ίσως αυτό δεν κατάλαβαν οι συμφορουμίτες. Η αιτία είναι ότι όλες οι εταιρείες είχαν μεγάλες απώλειες τζίρου εξαιτίας του κλεισίματος της εστίασης.
stavmanr έγραψε: 17 Μαρ 2021, 09:05
hellegennes έγραψε: 17 Μαρ 2021, 00:13 Καλώς τα δεχτήκαμε. Έχει βέβαια λίγο καιρό που οι εταιρείες αυξάνουν τιμές, αλλά το στοκ εμπορευμάτων αρχίζει και τελειώνει και όπου να 'ναι οι ανατιμήσεις αυτές θα βγούνε στην λιανική. Υπάρχουν ήδη ανατιμήσεις σε άλευρα και έλαια, αναψυκτικά, ποτά και λοιπά είδη που χρησιμοποιούνται μαζικά στην εστίαση ή συνδέονται έμμεσα με την εστίαση.
Και πώς γίνεται τα μάρκετς να έχουν 15% αύξηση του τζίρου το ίδιο διάστημα; Τι πουλάνε: κάλτσες;
Είναι άσχετα το ένα με το άλλο. Η αύξηση της λιανικής κατανάλωσης σε κάποια είδη δεν αντισταθμίζει τις απώλειες της εστίασης. Π.χ. σε τριμηνιαία βάση σε σχέση με πέρυσι, προσωπικά, είχα περίπου 500% αύξηση στα ποτά, αλλά σε καμμιά περίπτωση δεν αντισταθμίζει αυτό την κατανάλωση ποτών της εστίασης.

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 13:57
από Chilloutbuddy
Leporello έγραψε: 17 Μαρ 2021, 13:04 Αν υπάρχει τέτοιος Οικονομικός, δεν κάνει καλά την δουλειά του.
Μην κρίνεις εξ'ιδίων, εσύ εσύ καλός. Έχει διάφορους εκεί έξω...

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 14:01
από Chilloutbuddy
hellegennes έγραψε: 17 Μαρ 2021, 13:54 Πολύ σωστά το περιέγραψες, αυτό ακριβώς θα συμβεί υπό νορμάλ συνθήκες ανταγωνισμού. Αλλά εδώ συμβαίνει ακριβώς αυτό: δεν είναι μια εταιρεία που αποφάσισε να ανεβάσει τις τιμές για να ρεφάρει, είναι όλες οι εταιρείες ταυτόχρονα. Ίσως αυτό δεν κατάλαβαν οι συμφορουμίτες. Η αιτία είναι ότι όλες οι εταιρείες είχαν μεγάλες απώλειες τζίρου εξαιτίας του κλεισίματος της εστίασης.
Ναι αλλά πώς το κάνουν αυτό ρε συ; Αυτό είναι τεράστιο ρίσκο γιατί αν το κάνει ένας και για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν οι άλλοι, και βρεθείς ξαφνικά ο μόνος στην αγορά με ανεβασμένες τιμές σε πήρε ο διάολος, έτσι; έχασες τη μισή αγορά για πλάκα.
Εκτός αν μιλάνε μεταξύ τους, το οποίο είναι price fixing, collusion κλπ, το οποίο ακόμα και στην Ελλάδα δεν είναι το απλούστερο πράμα.

Re: Βίαιες ανατιμήσεις

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 14:10
από hellegennes
Price fixing παίζει πάρα πολύ στην Ελλάδα και μάλιστα πιο επίσημα δεν γίνεται. Το κάνουν π.χ. οι εταιρείες κινητής και ενώ υπάρχει αρμόδιος φορέας που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό (η ΕΕΤΤ).

Από κι και ύστερα, παίζουν ρόλο κι άλλα πράγματα. Π.χ. η αγορά ηλιέλαιου, που ανάφερα, δεν έχει ούτε κάποιο ιδιαίτερο brand loyalty μοντέλο για να βασιστεί η Χ εταιρεία ότι θα κερδίσει μακροπρόθεσμα από αύξηση πελατείας ούτε είναι χιλιάδες μικροί παραγωγοί αλλά λίγοι τεράστιοι που προμηθεύουν 2000 διαφορετικά labels.