Re: Βίαιες ανατιμήσεις
Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 12:41
εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Το ίδιο και από τη δική μου εμπειρία. Με μία προσθήκη για εισαγόμενα σε δολάριο προϊόντα που αν γίνει απότομη σημαντική αύξηση της τιμής του δολαρίου και δεν μπορεί να απορροφηθεί, αναπροσαρμόζονται οι τιμές άμεσα. Αλλά αυτό είναι σχετικά σπάνιο.Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:20 Εγώ το έχω βιώσει ως εξής, και όποιος έχει δουλέψει πιστεύω τις έχει ακούσει αυτές τις συζητήσεις 100 φορές: μπαίνει ο οικονομικός στο τμήμα πωλήσεων και λέει παιδιά μου ανέβηκαν τα κόστη, να ανεβάσετε τις τιμές να ρεφάρω. Και η απάντηση 100 φορές στις 100 είναι "ρε μεγάλε αν μπορούσα να ανεβάσω τιμές θα τις είχα ανεβάσει προχτές, εσένα περίμενα να μου το πεις;"
Μετα κάθεται ο οικονομικός να εξηγήσει τα κόστη στον πωλητή, ο οποίος 9 φορές στις 10 δεν καταλαβαίνει Χριστό, αλλά τελικά λέει δε γαμιέται που θα κάθομαι να τσακώνομαι με το μλκ, και πάει στους πελάτες του: "συγνώμη μας ανέβηκαν τα κόστη, πρέπει να ανεβάσω τις τιμές"
Ο πρώτος πελάτης λέει οκ πάρτα, ο δεύτερος λέει οκ πάρτα, ο τρίτος λέει δε γαμιέσαι κι εσύ και τα πακοτίνια σου, θα παραγγείλω πιτσίνια. Και έτσι ο πωλητής έχασε το 33% των πωλήσεών του σε μια μέρα, μια τρύπα στο νερό. Και την άλλη μέρα τρέχει ο οικονομικός πανικόβλητος με ένα εξελόφυλο στο χέρι να του πει να ξαναρίξει τις τιμές εκεί που ήταν και να πάρει τηλέφωνο τον τρίτο πελάτη.
Κάπως έτσι είναι στην πράξη, τιμές να ανεβαίνουν έτσι απότομα μόνο αν είναι γενικό φαινόμενο πχ ανέβηκε η βενζίνη και ανεβάζει τιμή όλη η αγορά (που νομίζω κάτι τέτοιο λέει κι ο Χέλι ότι συμβαίνει). Και πάλι συνήθως έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, πέφτουν οι πωλήσεις.
Και μονοπώλιο να είσαι, και ανελαστικό να είναι το προϊόν, πάλι έχει τιμή που δεν πάει παραπάνω. Πχ είσαι ο μόνος που πουλάς τσιγάρα σε όλο τον πλανήτη, αν ανεβάσεις τιμές πάλι θα βρεθεί ο τρίτος-τέταρτος πελάτης που θα πει το κόβω ή αρχίζω άτμισμα.
Και οι πωλητές την έχουν ήδη βρει αυτή την τιμή που δεν χάνουν πωλήσεις, αυτή ακριβώς είναι η δουλειά τους, δεν περιμένουν ν'ανέβουν τα κόστη.
Για mythic και legendary items τι γίνεται;Yochanan έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:42 το κλασσικο μοτιβο supply-demand ισχύει για normal goods. για inferior goods (πολυ περισσότερο για giffen goods) αλλαζει λιγο εως αρκετα
Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:41 εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια

Αν υπάρχει τέτοιος Οικονομικός, δεν κάνει καλά την δουλειά του. Εγώ έχω βιώσει άλλο φαινόμενο: μπούφος CEO που βλέπει κέρδη και δεν συνειδητοποιεί ότι τα κέρδη οφείλονται σε συγκυριακά υψηλές τιμές. Ετσι, πανηγυρίζει γιά την "επιτυχία" του και δεν βλέπει ότι έχει χάσει τον έλεγχο του κόστους. Οταν οι τιμές αναγκαστικά περιορισθούν, πάει κι'αυτός σπίτι του.Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:20Εγώ το έχω βιώσει ως εξής, και όποιος έχει δουλέψει πιστεύω τις έχει ακούσει αυτές τις συζητήσεις 100 φορές: μπαίνει ο οικονομικός στο τμήμα πωλήσεων και λέει παιδιά μου ανέβηκαν τα κόστη, να ανεβάσετε τις τιμές να ρεφάρω. Και η απάντηση 100 φορές στις 100 είναι "ρε μεγάλε αν μπορούσα να ανεβάσω τιμές θα τις είχα ανεβάσει προχτές, εσένα περίμενα να μου το πεις;"
Μετα κάθεται ο οικονομικός να εξηγήσει τα κόστη στον πωλητή, ο οποίος 9 φορές στις 10 δεν καταλαβαίνει Χριστό, αλλά τελικά λέει δε γαμιέται που θα κάθομαι να τσακώνομαι με το μλκ, και πάει στους πελάτες του: "συγνώμη μας ανέβηκαν τα κόστη, πρέπει να ανεβάσω τις τιμές"
Ο πρώτος πελάτης λέει οκ πάρτα, ο δεύτερος λέει οκ πάρτα, ο τρίτος λέει δε γαμιέσαι κι εσύ και τα πακοτίνια σου, θα παραγγείλω πιτσίνια. Και έτσι ο πωλητής έχασε το 33% των πωλήσεών του σε μια μέρα, μια τρύπα στο νερό. Και την άλλη μέρα τρέχει ο οικονομικός πανικόβλητος με ένα εξελόφυλο στο χέρι να του πει να ξαναρίξει τις τιμές εκεί που ήταν και να πάρει τηλέφωνο τον τρίτο πελάτη.
Κάπως έτσι είναι στην πράξη, τιμές να ανεβαίνουν έτσι απότομα μόνο αν είναι γενικό φαινόμενο πχ ανέβηκε η βενζίνη και ανεβάζει τιμή όλη η αγορά (που νομίζω κάτι τέτοιο λέει κι ο Χέλι ότι συμβαίνει). Και πάλι συνήθως έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, πέφτουν οι πωλήσεις.
Και μονοπώλιο να είσαι, και ανελαστικό να είναι το προϊόν, πάλι έχει τιμή που δεν πάει παραπάνω. Πχ είσαι ο μόνος που πουλάς τσιγάρα σε όλο τον πλανήτη, αν ανεβάσεις τιμές πάλι θα βρεθεί ο τρίτος-τέταρτος πελάτης που θα πει το κόβω ή αρχίζω άτμισμα.
Και οι πωλητές την έχουν ήδη βρει αυτή την τιμή που δεν χάνουν πωλήσεις, αυτή ακριβώς είναι η δουλειά τους, δεν περιμένουν ν'ανέβουν τα κόστη.
αυτη επινα κι εγω, τα χω κοψει εδω και κανα μηναstergiosbik έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:55Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:41 εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια![]()
![]()
Dwarven Blacksmith έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:53Για mythic και legendary items τι γίνεται;Yochanan έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:42 το κλασσικο μοτιβο supply-demand ισχύει για normal goods. για inferior goods (πολυ περισσότερο για giffen goods) αλλαζει λιγο εως αρκετα
Σε πράγματα πρώτης ανάγκης το κράτος πρέπει να επεμβαίνει για να συγκρατεί τις τιμές.hellegennes έγραψε: 17 Μαρ 2021, 00:13 Καλώς τα δεχτήκαμε. Έχει βέβαια λίγο καιρό που οι εταιρείες αυξάνουν τιμές, αλλά το στοκ εμπορευμάτων αρχίζει και τελειώνει και όπου να 'ναι οι ανατιμήσεις αυτές θα βγούνε στην λιανική. Υπάρχουν ήδη ανατιμήσεις σε άλευρα και έλαια, αναψυκτικά, ποτά και λοιπά είδη που χρησιμοποιούνται μαζικά στην εστίαση ή συνδέονται έμμεσα με την εστίαση.
Ήδη το ηλιέλαιο είναι 50% πάνω σε σχέση με τον περασμένο μήνα. H Coca Cola Hellenic ήταν η πρώτη που άρχισε ανατιμήσεις γιατί χάνει έσοδα από την κόκα κόλα. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Άμστελ, Άλφα) επίσης αύξησε τιμές.
Γενικά περιμένουμε ανατιμήσεις σε αρκετά προϊόντα και αρκετά απότομες. Προσδεθείτε.
Άλλο πράγμα έγραφα κι εσύ έγραφες βλακείες τότε.OANNHSEA έγραψε: 17 Μαρ 2021, 07:23 Ηταν που μας έγραφες ότι δεν θα έχουμε ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων λόγω covid 19 όταν έγραφα το αντίθετο...
stergiosbik έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:55Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:41 εμένα μ'αρέσει αυτή η ελληνική πράσινο-μαύρο κουτί με τη στέβια![]()
![]()
Πολύ σωστά το περιέγραψες, αυτό ακριβώς θα συμβεί υπό νορμάλ συνθήκες ανταγωνισμού. Αλλά εδώ συμβαίνει ακριβώς αυτό: δεν είναι μια εταιρεία που αποφάσισε να ανεβάσει τις τιμές για να ρεφάρει, είναι όλες οι εταιρείες ταυτόχρονα. Ίσως αυτό δεν κατάλαβαν οι συμφορουμίτες. Η αιτία είναι ότι όλες οι εταιρείες είχαν μεγάλες απώλειες τζίρου εξαιτίας του κλεισίματος της εστίασης.Chilloutbuddy έγραψε: 17 Μαρ 2021, 12:20 Κάπως έτσι είναι στην πράξη, τιμές να ανεβαίνουν έτσι απότομα μόνο αν είναι γενικό φαινόμενο πχ ανέβηκε η βενζίνη και ανεβάζει τιμή όλη η αγορά (που νομίζω κάτι τέτοιο λέει κι ο Χέλι ότι συμβαίνει). Και πάλι συνήθως έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, πέφτουν οι πωλήσεις.
Είναι άσχετα το ένα με το άλλο. Η αύξηση της λιανικής κατανάλωσης σε κάποια είδη δεν αντισταθμίζει τις απώλειες της εστίασης. Π.χ. σε τριμηνιαία βάση σε σχέση με πέρυσι, προσωπικά, είχα περίπου 500% αύξηση στα ποτά, αλλά σε καμμιά περίπτωση δεν αντισταθμίζει αυτό την κατανάλωση ποτών της εστίασης.stavmanr έγραψε: 17 Μαρ 2021, 09:05Και πώς γίνεται τα μάρκετς να έχουν 15% αύξηση του τζίρου το ίδιο διάστημα; Τι πουλάνε: κάλτσες;hellegennes έγραψε: 17 Μαρ 2021, 00:13 Καλώς τα δεχτήκαμε. Έχει βέβαια λίγο καιρό που οι εταιρείες αυξάνουν τιμές, αλλά το στοκ εμπορευμάτων αρχίζει και τελειώνει και όπου να 'ναι οι ανατιμήσεις αυτές θα βγούνε στην λιανική. Υπάρχουν ήδη ανατιμήσεις σε άλευρα και έλαια, αναψυκτικά, ποτά και λοιπά είδη που χρησιμοποιούνται μαζικά στην εστίαση ή συνδέονται έμμεσα με την εστίαση.
Μην κρίνεις εξ'ιδίων, εσύ εσύ καλός. Έχει διάφορους εκεί έξω...Leporello έγραψε: 17 Μαρ 2021, 13:04 Αν υπάρχει τέτοιος Οικονομικός, δεν κάνει καλά την δουλειά του.
Ναι αλλά πώς το κάνουν αυτό ρε συ; Αυτό είναι τεράστιο ρίσκο γιατί αν το κάνει ένας και για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν οι άλλοι, και βρεθείς ξαφνικά ο μόνος στην αγορά με ανεβασμένες τιμές σε πήρε ο διάολος, έτσι; έχασες τη μισή αγορά για πλάκα.hellegennes έγραψε: 17 Μαρ 2021, 13:54 Πολύ σωστά το περιέγραψες, αυτό ακριβώς θα συμβεί υπό νορμάλ συνθήκες ανταγωνισμού. Αλλά εδώ συμβαίνει ακριβώς αυτό: δεν είναι μια εταιρεία που αποφάσισε να ανεβάσει τις τιμές για να ρεφάρει, είναι όλες οι εταιρείες ταυτόχρονα. Ίσως αυτό δεν κατάλαβαν οι συμφορουμίτες. Η αιτία είναι ότι όλες οι εταιρείες είχαν μεγάλες απώλειες τζίρου εξαιτίας του κλεισίματος της εστίασης.