Gherschaagk έγραψε: 22 Δεκ 2020, 20:44
Τίποτα δεν έγινε δια της βίας στα 400 χρόνια που οι Έλληνες ήταν υπόδουλοι στους Τούρκους. Και όχι μόνο αυτό αλλά ήμασταν και αχάριστοι για αυτό και ξεκινήσαμε την επανάσταση.
Πέρα από την πλάκα ...
Εκτός από το παιδομάζωμα και οικειοθελείς μεταστροφές, δεν βρήκα κάτι που να αναφέρεται σε μαζικούς εξισλαμισμούς, ως κρατική πολιτική.
Αντίθετα βρήκα αυτό: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10. ... 07.00420.x The nationalist discourse of the current Balkan historiography defines all forms of Islamization as results of the Ottoman government's centrally organized policy of forced conversion. This study argues against this position and maintains that Islamization in each Balkan country took place in the course of many centuries and its nature and phase was determined not by the Ottoman government but by the specific conditions of each locality.
Βαρέθηκα να ψάξω για τις μη Βαλκανικές χώρες.
Όποιος έχει κάτι διαφορετικό ας μας το παραθέσει.
.
Gherschaagk έγραψε: 22 Δεκ 2020, 20:44
Τίποτα δεν έγινε δια της βίας στα 400 χρόνια που οι Έλληνες ήταν υπόδουλοι στους Τούρκους. Και όχι μόνο αυτό αλλά ήμασταν και αχάριστοι για αυτό και ξεκινήσαμε την επανάσταση.
Πέρα από την πλάκα ...
Εκτός από το παιδομάζωμα και οικειοθελείς μεταστροφές, δεν βρήκα κάτι που να αναφέρεται σε μαζικούς εξισλαμισμούς, ως κρατική πολιτική.
Αντίθετα βρήκα αυτό: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10. ... 07.00420.x The nationalist discourse of the current Balkan historiography defines all forms of Islamization as results of the Ottoman government's centrally organized policy of forced conversion. This study argues against this position and maintains that Islamization in each Balkan country took place in the course of many centuries and its nature and phase was determined not by the Ottoman government but by the specific conditions of each locality.
Βαρέθηκα να ψάξω για τις μη Βαλκανικές χώρες.
Όποιος έχει κάτι διαφορετικό ας μας το παραθέσει.
.
Το έχεις λίγο το παιδομάζωμα;;
Θα μου έπαιρνε το παιδί ο άλλος για να το κάνει πούστη και να ζήσει όλη του τη ζωή μαζί με άλλους 500 μαντράχαλους κρατώντας ένα σπαθί στο χέρι και όλα καλά;;;
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Gherschaagk έγραψε: 22 Δεκ 2020, 20:44
Τίποτα δεν έγινε δια της βίας στα 400 χρόνια που οι Έλληνες ήταν υπόδουλοι στους Τούρκους. Και όχι μόνο αυτό αλλά ήμασταν και αχάριστοι για αυτό και ξεκινήσαμε την επανάσταση.
Πέρα από την πλάκα ...
Εκτός από το παιδομάζωμα και οικειοθελείς μεταστροφές, δεν βρήκα κάτι που να αναφέρεται σε μαζικούς εξισλαμισμούς, ως κρατική πολιτική.
Αντίθετα βρήκα αυτό: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10. ... 07.00420.x The nationalist discourse of the current Balkan historiography defines all forms of Islamization as results of the Ottoman government's centrally organized policy of forced conversion. This study argues against this position and maintains that Islamization in each Balkan country took place in the course of many centuries and its nature and phase was determined not by the Ottoman government but by the specific conditions of each locality.
Βαρέθηκα να ψάξω για τις μη Βαλκανικές χώρες.
Όποιος έχει κάτι διαφορετικό ας μας το παραθέσει.
.
Το έχεις λίγο το παιδομάζωμα;;
Θα μου έπαιρνε το παιδί ο άλλος για να το κάνει πούστη και να ζήσει όλη του τη ζωή μαζί με άλλους 500 μαντράχαλους κρατώντας ένα σπαθί στο χέρι και όλα καλά;;;
-Τους επαιρναν ενα παιδι απο τα 15.Σιγα τα ωα.
-Η ζωη τους αναβαθμιζονταν σε απιστευτο βαθμο.Το τζοκερ κερδιζαν οσοι επιλεγονταν.
Nandros έγραψε: 27 Δεκ 2020, 22:26
Πέρα από την πλάκα ...
Εκτός από το παιδομάζωμα και οικειοθελείς μεταστροφές, δεν βρήκα κάτι που να αναφέρεται σε μαζικούς εξισλαμισμούς, ως κρατική πολιτική.
Αντίθετα βρήκα αυτό: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10. ... 07.00420.x The nationalist discourse of the current Balkan historiography defines all forms of Islamization as results of the Ottoman government's centrally organized policy of forced conversion. This study argues against this position and maintains that Islamization in each Balkan country took place in the course of many centuries and its nature and phase was determined not by the Ottoman government but by the specific conditions of each locality.
Βαρέθηκα να ψάξω για τις μη Βαλκανικές χώρες.
Όποιος έχει κάτι διαφορετικό ας μας το παραθέσει.
.
Το έχεις λίγο το παιδομάζωμα;;
Θα μου έπαιρνε το παιδί ο άλλος για να το κάνει πούστη και να ζήσει όλη του τη ζωή μαζί με άλλους 500 μαντράχαλους κρατώντας ένα σπαθί στο χέρι και όλα καλά;;;
-Τους επαιρναν ενα παιδι απο τα 15.Σιγα τα ωα.
-Η ζωη τους αναβαθμιζονταν σε απιστευτο βαθμο.Το τζοκερ κερδιζαν οσοι επιλεγονταν.
Ειδικά εσένα σε περίμενε μια πολλά υποσχόμενη καριέρα :
Spoiler
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Ωραία όλα αυτά.
Κάτι σε μαζικούς εξισλαμισμούς σαν επίσημη πολιτική των Οθωμανών, έχει το μαγαζί;
ΕΝΤΙΤ: Τα πετραχήλια δεν διαβάζονται. καλύτερα ένα briefing και παράθεση πηγών για όποιον ενδιαφέρεται.
.
Εξισλαμισμοί ως επίσημη πολιτική των Οθωμανών υπήρχαν μόνο σε συνοριακές επαρχίες της αυτοκρατορίας(π.χ Βοσνία, Πόντος, Ανατολική Γεωργία και Ανατολική Αρμενία κτλ) για ευνόητους λόγους(για αποτροπή πιθανών εξεγέρσεων). Υπήρχαν επίσης πάρα πολλοί εξισλαμισμοί οικειοθελής ή λόγω αδυναμίας πληρωμής φόρων (δες τους θρησκευτικούς χάρτες εποχής Ελλάδας,Βαλκανίων και Μικράς Ασίας/Καππαδοκίας/Πόντου όπου φαίνονται καθαρά οι πρόοδοι της εξάπλωσης του Ισλάμ επι Τουρκοκρατίας).
Arisvilla έγραψε: 27 Δεκ 2020, 19:23
Στη μεσαιωνική Βοσνία υπήρχε παλιά η Εκκλησία της Βοσνίας η οποία ήταν αιρετική και δεν συνδεόταν ούτε με τους καθολικούς ούτε με τους ορθόδοξους. Οι περισσότεροι άρχοντες της Βοσνίας τότε ήταν καθολικοί αλλά υπήρχαν και οι υποστηρικτές της εκκλησίας της Βοσνίας και οι ορθόδοξοι. Υπάρχει η θεωρία οτι οι Βόσνιοι μουσουλμάνοι είναι απόγονοι κυρίως αυτών των αιρετικών. Το πιο πιθανόν είναι βέβαια να είναι απόγονοι Σέρβων που μετακινήθηκαν μεταγενέστερα στην περιοχή της Βοσνίας και εξισλαμίστηκαν μετά τον 17ο αιώνα.
Μύθος. Αυτοί που υπήρχαν στην Βοσνία (και στη Σερβία αλλά και στην Βουλγαρία) ήταν οι Βογόμιλοι οι οποίοι όμως την περίοδο βτης Οθωμανικής κατάκτησης της εποχής είχαν πέσει ήδη σε απόλυτη παρακμή και είχαν λίγους πιστούς. Οι Σερβοβόσνιοι, οι Κροάτες της Ερζεγοβίνης και οι μουσουλμάνοι Βόσνιοι είναι ουσιαστικά η ίδια ομάδα ανθρώπων (που και σήμερα ακόμα μιλάνε την ίδια ακριβώς γλώσσα).Αυτοί ουσιαστικά ασπάστηκαν τρεις διαφορετικές θρησκείες και διαμόρφωσαν τρία διαφορετικά έθνη. Οι μουσουλμάνοι Βόσνιοι σε Βοσνία και Σαντζάκ(επαρχία στα νότια της Σερβίας ανάλογη με την δυτική Θράκη) κατάγονται απο ορθόδοξους και καθολικούς προγόνους που ασπάστηκαν το Ισλάμ.
Jimmy81 έγραψε: 23 Δεκ 2020, 11:28
Οι βίαιοι εξισλαμισμοί γίνονταν κυρίως μέσω της διαδικασίας του παιδομαζώματος. Συχνά θεωρούνται βίαιοι εξισλαμισμοί οι περιπτώσεις αυτών που αλλαξοπίστησαν επειδή δεν άντεχαν τις αδικίες, τους ψηλούς φόρους και τις αυθαιρεσίες των Οθωμανών. Πρόκειται όμως για μια έμμεση περίπτωση αφού τα κίνητρα μπορεί να ήταν άλλα τελικά. Τόσοι χιλιάδες χριστιανοί πώς άντεξαν;
Σίγουρα πάντως δεν έχουμε μαζικούς εξισλαμισμούς με ευρεία κρατική υποστήριξη. Αν έκαναν κάτι τέτοιο οι Οθωμανοί για το Ισλάμ θα έχαναν ένα μεγάλο ποσοστό φόρων που πλήρωναν οι αλλόθρησκοι υποτελείς τους και θα κλυδωνίζονταν τα οικονομικά του κράτους.
Διάβασε τα ποστ μου στο νήμα και θα καταλάβεις ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα.Σε αρκετές περιοχές παραμεθόριες κυρίως οι Οθωμανοί επιδίωκαν μαζικούς εξισλαμισμους για να προστατεύουν καλύτερα τις συνοριακές επαρχίες τους απο τυχόν εξεγέρσεις. Επίσης βίαιοι εξισλαμισμοί σε περιοχές γίνουν μετά απο αποτυχημένες εξεγέρσεις καθώς και μέσω παιδομαζώματος (απο το οποίο εξαιρούνταν οι Εβραίοι και οι Αρμένιοι).Η Ελλάδα αν δεις τον χάρτη θρησκεία Ελλάδας του 1812 ππυ παρέθεσα είχε μεγάλο ισλαμικό πληθυσμό παραμονές της επανάστασης που σε Δυτική Θράκη,Νότια Ηπειρο,Μακεδονία,Μικρά Ασία (με εξαίρεση την Ιωνία/Περιοχή Σμύρνης),Καππαδοκία,Πόντο, Κωνσταντινούπολη κτλ αποτελούσε την πλειοψηφία του πληθυσμού εκεί ενώ η Κρήτη και η Ανατολική Θράκη είχαν πληθυσμό μισό ισλαμικό και μισό ορθόδοξο.
Τα διάβασα και τα posts και τους χάρτες αλλά δεν είδα πηγές που να μας λένε με ποια διαδικασία έγινε η κάθε περιοχή μουσουλμανική. Η μόνη τεκμηριωμένη βίαιη διαδικασία με μαζικό χαρακτήρα είναι το παιδομάζωμα που κατά τον 17ο αιώνα όμως είχε μειωθεί σημαντικά.
Η πλάκα είναι ότι στην πρώιμη περίοδο της κατάκτησης οι εκούσιοι εξισλαμισμοί πρέπει να ήταν τόσοι πολλοί που ο Μωάμεθ Β, θέλοντας να τους σταματήσει διέταξε με ιραδέ το 1474 να τηρούνται αυστηρά τα τυπικά για την εισδοχή χριστιανού στη μουσουλμανική θρησκεία, τονίζοντας ότι θα τιμωρούνται με θάνατο οι παραβάτες. Επίσης επέτρεψε να αναθεματίζονται από τον Πατριάρχη οι Ελληνίδες που παντρεύονται Τούρκους ή Φράγκους.
Gherschaagk έγραψε: 27 Δεκ 2020, 23:53
Το έχεις λίγο το παιδομάζωμα;;
Θα μου έπαιρνε το παιδί ο άλλος για να το κάνει πούστη και να ζήσει όλη του τη ζωή μαζί με άλλους 500 μαντράχαλους κρατώντας ένα σπαθί στο χέρι και όλα καλά;;;
Σαν γυναίκα - και πιθανώς μάνα - σε καταλαβαίνω απόλυτα.
Δεν θα δικαιολογήσω τους σκατότουρκους, αλλά υποθέτω ότι δεν θα ήταν μαζικό, αλλά επιλεκτικό το παιδομάζεμα. Πχ, δεν θα έπαιρναν όλα τα αγόρια ενός χωριού.
Επίσης κάπου έχω διαβάσει ότι μερικοί, που δεν μπορούσαν να θρέψουν τα παιδιά τους, έδιναν ένα από αυτά για να το ξεφορτωθούν και με την ελπίδα ίσως να ανεβεί στην οθωμανική κλίμακα εξουσίας και τους βοηθήσει στο μέλλον.
.