Re: Η αλήθεια πάντα νικά στο τέλος. Σλαβομακεδόνας παραδέχεται ότι είναι Βούλγαρος και ζητεί συμφιλίωση των λαών!
Δημοσιεύτηκε: 15 Μάιος 2020, 21:26
Το 46% των Αργεντινών σήμερα έχει Ιταλική προέλευση.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Το πως περιέγραφαν τον εαυτό τους οι χωρικοί στο κάθε χωριο δεν έχει και μεγάλη σημασία. Μπορει να λέγανε ότι είναι χριστιανοί, ντόπιοι ή οτιδήποτε αλλο. Δεν πρέπει να μας απασχολεί ιδιαίτερα.
On 8 October 1912, the island of Lemnos became part of Greece after being captured from the Ottoman Empire. Peter Charanis, born on the island in 1908 and later a professor of Byzantine history at Rutgers University, recounts when the island was occupied and Greek soldiers stationed themselves in the public squares.
Some of the children ran to see what Greek soldiers looked like. ‘‘What are you looking at?’’ one of them asked.
‘‘At Hellenes,’’ the children replied.
‘‘Are you not Hellenes yourselves?’’ a soldier retorted.
‘‘No, we are Romans."
Το παράδειγμά σου είναι ατυχές.Giorgos 574 έγραψε: 18 Μάιος 2020, 00:07
Το πως περιέγραφαν τον εαυτό τους οι χωρικοί στο κάθε χωριο δεν έχει και μεγάλη σημασία. Μπορει να λέγανε ότι είναι χριστιανοί, ντόπιοι ή οτιδήποτε αλλο. Δεν πρέπει να μας απασχολεί ιδιαίτερα.
Το απόσπασμα αυτό του Μυριβήλη το έχουμε συζητήσει και παλιότερα και κατά πάσα πιθανότητα είναι φανταστικό. Ένας σλαβόφωνος της περιοχής Μοναστηρίου, όπου εκτυλίσσεται η υπόθεση, δε θα απαντούσε ποτέ "Μακεντόν Ορτοντόξ" στη μητρική του γλώσσα, γιατί πολύ απλούστατα δεν υπάρχουν αυτές οι λέξεις στο λεξιλόγιό του. Ή "Μακεντόνετς Πραβοσλάβεν" ή "Μακεντόνσκι Πραβοσλάβεν" θα απαντούσε.Giorgos 574 έγραψε: 18 Μάιος 2020, 00:07Το πως περιέγραφαν τον εαυτό τους οι χωρικοί στο κάθε χωριο δεν έχει και μεγάλη σημασία. Μπορει να λέγανε ότι είναι χριστιανοί, ντόπιοι ή οτιδήποτε αλλο. Δεν πρέπει να μας απασχολεί ιδιαίτερα.
On 8 October 1912, the island of Lemnos became part of Greece after being captured from the Ottoman Empire. Peter Charanis, born on the island in 1908 and later a professor of Byzantine history at Rutgers University, recounts when the island was occupied and Greek soldiers stationed themselves in the public squares.
Some of the children ran to see what Greek soldiers looked like. ‘‘What are you looking at?’’ one of them asked.
‘‘At Hellenes,’’ the children replied.
‘‘Are you not Hellenes yourselves?’’ a soldier retorted.
‘‘No, we are Romans."
Αν το έγραφε έτσι ο συγγραφέας, ουδείς θα καταλάβαινε στην Ελλάδα της δεκαετίας του '20.Νταρνάκας έγραψε: 18 Μάιος 2020, 19:56
Το απόσπασμα αυτό του Μυριβήλη το έχουμε συζητήσει και παλιότερα και κατά πάσα πιθανότητα είναι φανταστικό. Ένας σλαβόφωνος της περιοχής Μοναστηρίου, όπου εκτυλίσσεται η υπόθεση, δε θα απαντούσε ποτέ "Μακεντόν Ορτοντόξ" στη μητρική του γλώσσα, γιατί πολύ απλούστατα δεν υπάρχουν αυτές οι λέξεις στο λεξιλόγιό του. Ή "Μακεντόνετς Πραβοσλάβεν" ή "Μακεντόνσκι Πραβοσλάβεν" θα απαντούσε.
Φρόντισε ο Τίτο.kameron έγραψε: 18 Μάιος 2020, 19:52
Αλήθεια, γιατί στη σύγχονη εποχή, χωρίς να έχουν από πάνω τους το ζυγό των Σέρβων, δεν υπάρχει αξιοσημείωτο κίνημα υποστήριξης ένωσης με τη Βουλγαρία;


Θα μπορούσε να το γράψει στα ελληνικά αν ήταν αυτός ο σκοπός του.kameron έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:00Αν το έγραφε έτσι ο συγγραφέας, ουδείς θα καταλάβαινε στην Ελλάδα της δεκαετίας του '20.Νταρνάκας έγραψε: 18 Μάιος 2020, 19:56
Το απόσπασμα αυτό του Μυριβήλη το έχουμε συζητήσει και παλιότερα και κατά πάσα πιθανότητα είναι φανταστικό. Ένας σλαβόφωνος της περιοχής Μοναστηρίου, όπου εκτυλίσσεται η υπόθεση, δε θα απαντούσε ποτέ "Μακεντόν Ορτοντόξ" στη μητρική του γλώσσα, γιατί πολύ απλούστατα δεν υπάρχουν αυτές οι λέξεις στο λεξιλόγιό του. Ή "Μακεντόνετς Πραβοσλάβεν" ή "Μακεντόνσκι Πραβοσλάβεν" θα απαντούσε.
Λογικό δεν είναι να το εξελλενίσει; Αλλάζει το νόημα;
Ναι, αλλά ήταν τόσο αποτελεσματική από μόνη της;Νταρνάκας έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:07
Βέβαια η επιχείρηση αποβουλγαρισμού είχε ξεκινήσει 3 δεκαετίες πριν από την άνοδο του Τίτο στην εξουσία.
Γιατί;Νταρνάκας έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:10
Θα μπορούσε να το γράψει στα ελληνικά αν ήταν αυτός ο σκοπός του.
Αυτοί οι "Μακεντόν Ορτοντόξ" όταν μετανάστευσαν στην Αμερική και στον Καναδά την ίδια πάνω κάτω εποχή, παντού ίδρυαν "Βουλγαρο-μακεδονικές εκκλησίες" και βουλγαρικά σχολεία στα οποία τα παιδιά τους διδάσκονταν την στάνταρ βουλγαρική γλώσσα από σχολικά βιβλία που έφερναν απ' τη Βουλγαρία.kameron έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:16Γιατί;Νταρνάκας έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:10
Θα μπορούσε να το γράψει στα ελληνικά αν ήταν αυτός ο σκοπός του.
Αν διαβάσεις όλο το βιβλίο θα δεις ότι χρησιμοποιεί πολύ συχνά τις ντοπιολαλιές, συνειδητά προσπαθεί να δώσει ένα συγγραφικό στίγμα ότι δεν διστάζει να χρησιμοποεί τα σλαβικά, αρκεί βέβαια να βγαίνει και νόημα στον αναγνώστη.
Όταν το έγραψε, ο Μυριβήλης ήταν ακόμα στην τάση την καθαρά αντιπολεμική και αντιεθνικιστική, κάτι που ήταν ιδιαίτερα τολμηρό το 1924 εν μέσω επικράτησης του βενιζελισμού. Διαβάζοντας το βιβλίο σχηματίζεις την εντύπωση ότι ήθελε να προωθήσει μάλλον την ιδέα συμφιλίωσης των λαών, προβάλει τους μακεντόν ως θύματα των Ελλήνων, των Βούλγαρων και των Σέρβων, όλοι δε θύματα των μεγάλων δυνάμεων και όπως θα λέγαμε αργότερα του ιμπεριαλισμού. Αυτό που έχει όμως τη σημασία του είναι η αναγνώριση της διακριτής εθνικής ταυτότητάς τους.
Δεν νομίζω ότι αμφισβητείται πως η γλώσσα τους ήταν και είναι πολύ κοντά στα βουλγαρικά. Αρκεί αυτό για να πούμε ότι είχαν βουλγαρική εθνική συνείδηση; Και αν είχαν πώς εξηγείς ότι μετά το 1990 δεν υπήρξε κάποιο πολιτικό ή κοινωνικό κίνημα προς αυτήν την κατεύθυνση; Εδώ στην Κύπρο, ορισμένοι δεξιοί βγαίνουν ακόμα με τις ελληνικές σημαίες, εκεί τίποτα;Νταρνάκας έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:37
Αυτοί οι "Μακεντόν Ορτοντόξ" όταν μετανάστευσαν στην Αμερική και στον Καναδά την ίδια πάνω κάτω εποχή, παντού ίδρυαν "Βουλγαρο-μακεδονικές εκκλησίες" και βουλγαρικά σχολεία στα οποία τα παιδιά τους διδάσκονταν την στάνταρ βουλγαρική γλώσσα από σχολικά βιβλία που έφερναν απ' τη Βουλγαρία.
Γιατί έφαγαν πλύση εγκεφάλου για 50 χρόνια, εκπαιδεύτηκαν να μισούν τους Βούλγαρουςkameron έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:44
Δεν νομίζω ότι αμφισβητείται πως η γλώσσα τους ήταν και είναι πολύ κοντά στα βουλγαρικά. Αρκεί αυτό για να πούμε ότι είχαν βουλγαρική εθνική συνείδηση; Και αν είχαν πώς εξηγείς ότι μετά το 1990 δεν υπήρξε κάποιο πολιτικό ή κοινωνικό κίνημα προς αυτήν την κατεύθυνση; Εδώ στην Κύπρο, ορισμένοι δεξιοί βγαίνουν ακόμα με τις ελληνικές σημαίες, εκεί τίποτα;
Για την εκκλησία δεν τα ξέρεις καλά. Δεν υπήρχε καμία "μακεδονική εκκλησία" μέχρι το 1967. Υπήρχε η αρχιεπισκοπή της Οχρίδας η οποία υπαγόταν στο σερβικό πατριαρχείο. Τότε ο Τίτο την ανακήρυξε αυθαίρετα ως "Μακεδονική εκκλησία", κάτι που αντιβαίνει τους εκκλησιαστικούς κανόνες και γι' αυτό δεν την αναγνωρίζει καμία ορθόδοξη εκκλησία, θεωρείται σχισματική. Εν τω μεταξύ υπάρχει ακόμα μια μερίδα ιερωμένων η οποία ακόμα θεωρεί εαυτόν ως νόμιμη συνέχεια της παλιάς αρχιεπισκοπής της Οχρίδας υπό σερβική δικαιοδοσία, με επικεφαλής τον αρχιεπίσκοπο Γιοβάν Βρανισόφσκι, ο οποίος μπαινοβγαίνει στις φυλακές τα τελευταία χρόνια.kameron έγραψε: 18 Μάιος 2020, 20:44Το να χρησιμοποιούν τα βουλγαρικά βιβλία δεν είναι παράλογο, δικά τους δεν είχαν. Το εκκλησιαστικό είναι άλλη ιστορία, η λεγόμενη μακεδονική ήταν ανέκαθεν παράρτημα της βουλγαρικής για ευνόητους λόγους. Γι'αυτό οι Σέρβοι ήδη στο μεσοπόλεμο έστησαν νέα εκκλησία, ελεγχόμενη από αυτούς, η οποία παίζει μπάλα και σήμερα. Όσοι έφυγαν μετανάστες τη δεκαετία του 20 και του 30 ήταν λογικό να ακολουθούν την πρώτη προαναφερόμενη.