Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Δημοσιεύτηκε: 19 Οκτ 2019, 14:38
Kauldron 
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
ζωγραφιά!
Το οτι είχαν προνόμια είναι γνωστό. Αυτά τα προνόμια ήταν αποτέλεσμα της καλλιέργειας της μαστίχας.
Αυτό που φαίνεται πως δεν καταλαβαίνεις, είναι οτι ο σκλάβος, και στα χρυσάφια να είναι ντυμένος, είναι σκλάβος. Μπορεί απ' τη μια στιγμή στην άλλη να βρεθεί αλυσσοδεμένος σ' ενα μπουντρούμι, γιατί κάτι του ξύνισε του αφέντη, και έχει συνεχώς αυτή τη δαμόκλειο σπάθη πάνω απ' το κεφάλι του.Οι Χιώτες έκαναν καταναγκαστικές εργασίες για την ενίσχυση των οχυρώσεων και ταυτόχρονα αναγκάζονταν να συντηρούν αυτόν τον "μαχαιροφόρο όχλο" με την απειλή της βίας. Οι οθωμανοί καθημερινά έκαναν αρπαγές και φόνους στην πόλη και τα χωριά ατιμωρητί.[3] Σχέδια για εξέγερση στη Χίο γίνονταν από τους πρώτους μήνες της Επανάστασης, το 1821, όπως προκύπτει από το ημερολόγιο του Τομπάζη. Τον Ιούλιο του '21 είχε αναλάβει την οργάνωση της εξέγερσης ο Ιωάννης Ράλλης, Χιώτης Φιλικός και άλλοτε έμπορος στην Οδησσό. Όμως Χιώτες έμποροι των Κυκλάδων τον έπεισαν ότι αυτή η επιχείρηση ήταν άκαιρη και επικίνδυνη, κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο Υψηλάντης.[4]
je jureΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 18 Οκτ 2019, 18:51 Όταν μιλάμε για καταπίεση τον καιρό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας , μιλάμε για τα τότε δεδομένα όπου ..δημοκρατία ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες όπως τις ξέρουμε εμείς σήμερα δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια
Όσο καταπίεζε ο Λόρδος και ο Κόμης στην Ευρώπη καταπίεζε και ο Πασάς η ο Σουλτάνος και όπως και να το κάνουμε οι μη μουσουλμάνοι στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν δεύτερης κατηγορίας πολίτες ..
Kauldron έγραψε: 19 Οκτ 2019, 14:48Το οτι είχαν προνόμια είναι γνωστό. Αυτά τα προνόμια ήταν αποτέλεσμα της καλλιέργειας της μαστίχας.
Φυσικά όπως με κάθε σκλάβο, η ευημερία είχε ημερομηνία λήξης, όποτε θέλει ο αφέντης:
Εγώ με τη φτωχή βικιπίντια, διαβάζω τα εξής:
Αυτό που φαίνεται πως δεν καταλαβαίνεις, είναι οτι ο σκλάβος, και στα χρυσάφια να είναι ντυμένος, είναι σκλάβος. Μπορεί απ' τη μια στιγμή στην άλλη να βρεθεί αλυσσοδεμένος σ' ενα μπουντρούμι, γιατί κάτι του ξύνισε του αφέντη, και έχει συνεχώς αυτή τη δαμόκλειο σπάθη πάνω απ' το κεφάλι του.Οι Χιώτες έκαναν καταναγκαστικές εργασίες για την ενίσχυση των οχυρώσεων και ταυτόχρονα αναγκάζονταν να συντηρούν αυτόν τον "μαχαιροφόρο όχλο" με την απειλή της βίας. Οι οθωμανοί καθημερινά έκαναν αρπαγές και φόνους στην πόλη και τα χωριά ατιμωρητί.[3] Σχέδια για εξέγερση στη Χίο γίνονταν από τους πρώτους μήνες της Επανάστασης, το 1821, όπως προκύπτει από το ημερολόγιο του Τομπάζη. Τον Ιούλιο του '21 είχε αναλάβει την οργάνωση της εξέγερσης ο Ιωάννης Ράλλης, Χιώτης Φιλικός και άλλοτε έμπορος στην Οδησσό. Όμως Χιώτες έμποροι των Κυκλάδων τον έπεισαν ότι αυτή η επιχείρηση ήταν άκαιρη και επικίνδυνη, κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο Υψηλάντης.[4]
Εσύ για κάποιο λόγο δεν μπορείς να κατανοήσεις τί είναι η ελευθερία, και για ποιό λόγο είναι τόσο σημαντική. Γι' αυτό, όσα διδακτορικά και να διαβάσεις, πάντα θα είσαι μικρός. Γιατί θεωρείς την ευτυχία συνάρτηση των υλικών αγαθών και τίποτε άλλο.
Ο Γάλλος περιηγητής Pierre Belon ήταν ένας από τους πρώτους που επισκέφθηκε το νησί της Χίου λίγα χρόνια μετά την κατάληψή του από τους Τούρκους. Ο Belon αναφέρεται λεπτομερώς στην καταγωγή των κατοίκων και στον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής τους: «Οι κάτοικοι της Χίου είναι μέρος Γενοβέζοι και μέρος Ιταλοί, και οι άλλοι Έλληνες, υποτελείς των Τούρκων, και έχουν ελευθερίαν. Τώρα, διοικείται η Χίος και διάγει κατ’ αρεσκείαν». Πλέκει δε το εγκώμιο των Χίων «οίτινες μολονότι ανατολίται ζώσιν à la Française ou à la Latine, είναι όμως και πολλοί οι θέλοντες να ζώσι Ελληνιστί, όλοι δ’ είναι γενικώς εντελώς ελεύθεροι».
Αυτό είναι μετάφραση του industrious;βιομήχανος
απο που ειν αυτό;
«Φθάνοντας στη Χίο ενόμισα ότι μετεκομίσθην εις άλλην χώραν ή εις άλλο κλίμα. Είχα δει τον Έλληνα στενάζοντα υπό τον φρικτότατον ζυγόν του δεσποτισμού, ύπουλον, απολίτιστον δειλόν, αμαθή, δεισιδαίμονα και πτωχόν. Ενταύθα απολαμβάνει σκιάν ελευθερίας, είναι χρηστός, ευγενής, τολμηρός, βιομήχανος, αγχίνους, πεπαιδευμένος και πλούσιος».217
αν, ναι. Κι εμένα μετάφραση του industriοus μου φαίνεται. Βλακεία, προφανώς έπρεπε να μεταφράσει "εργατικός"ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: 19 Οκτ 2019, 15:02«Φθάνοντας στη Χίο ενόμισα ότι μετεκομίσθην εις άλλην χώραν ή εις άλλο κλίμα. Είχα δει τον Έλληνα στενάζοντα υπό τον φρικτότατον ζυγόν του δεσποτισμού, ύπουλον, απολίτιστον δειλόν, αμαθή, δεισιδαίμονα και πτωχόν. Ενταύθα απολαμβάνει σκιάν ελευθερίας, είναι χρηστός, ευγενής, τολμηρός, βιομήχανος, αγχίνους, πεπαιδευμένος και πλούσιος».217
Κόβει το μάτι σου
ακριβώς επειδή ήταν χαϊδεμένοι ήταν οι πιο επιρρεπείς στο μαχαίρι. Η εύνοια για τους Οθωμανούς είχε βιβλική σημασία: ήταν κάτι που σου χάριζε ο ηγεμόνας γιατί είναι ο απόλυτος κριτής και ο απόλυτος ευεργέτης. Και εφόσον σου τη χάριζε, ήσουν υποχρεωμένος να του αποδείδεις και τις κατάλληλες τιμές. Όταν οι ευεργετημένοι εξεγείρονται πάει να πει ότι είναι αχάριστοι και η αχαριστία τιμωρείταιOrion22 έγραψε: 19 Οκτ 2019, 15:01 Πως δικαιολογείται το γεγονός πως οι χιωτες μουλτικου, χαϊδεμένοι και χαιδευτές ταυτόχρονα, της οθωμανίας, πέρασαν από μαχαίρι.