Σελίδα 30 από 159

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 09:02
από Εμπεδοκλής
georgebi έγραψε: 16 Ιουν 2020, 17:26 .....λέει αρκετά σωστά πράγματα...και το λέω ΚΑΙ σαν αστικός ποδηλάτης που κάνει πάνω απο 400 χμ. το μήνα..υπογραμμίζω τα "ποδηλατικά" https://www.koutipandoras.gr/article/ka ... iannoypoli *Από το facebook της Δέσποινας Κουτσούμπα

3. Το τρίτο είναι το παράπονό μου: Αν κάποιος νοιάζεται για τους κατοίκους του κέντρου της Αθήνας θα μπορούσε να ξεκινήσει από ΤΑ ΑΘΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ του κέντρου στα οποία έχω διαλύσει 2 ζευγάρια γόβες και έχω πάθει ένα λουμπάγκο στην προσπάθειά μου να μη σωριαστώ
Αυτό κρατάμε από το όλο κείμενο. Ότι η Δέσποινα Κουτσούμπα φοράει γόβες...

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 09:22
από Athos
Υδράργυρος έγραψε: 17 Ιουν 2020, 08:40 με γνώμονα πάντα τις ανάγκες των κατοίκων και όχι των τουριστών
αυτό.
Έχουμε ένα ενιαίο συμπαγές λεκανοπέδιο με 4 εκ πληθυσμό
που όλο πρέπει να διαλειτουργεί αρμονικά.

Ο περίπατος από τελευταίο έγινε πρώτο

και δυστυχώς με το συνηθισμένο εργαλείο προπαγάνδας
την εκμετάλλευση των προοδευτικών ανακλαστικών των ανοήτων.

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 09:24
από Athos
Εμπεδοκλής έγραψε: 17 Ιουν 2020, 09:02 Αυτό κρατάμε από το όλο κείμενο. Ότι η Δέσποινα Κουτσούμπα φοράει γόβες...
νόμιζες ότι οι ΑΝΤΑΡΣΥΕΣ είναι με αρβυλάκια και ταγάρια;

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 09:47
από Εμπεδοκλής
Athos έγραψε: 17 Ιουν 2020, 09:24
Εμπεδοκλής έγραψε: 17 Ιουν 2020, 09:02 Αυτό κρατάμε από το όλο κείμενο. Ότι η Δέσποινα Κουτσούμπα φοράει γόβες...
νόμιζες ότι οι ΑΝΤΑΡΣΥΕΣ είναι με αρβυλάκια και ταγάρια;
Καιρός γαρ εγγύς. Φτάσαμε στην εποχή που τα ταγάρια τα φορούν οι νεοφιλελεύθεροι και τις γόβες οι ακροαριστεροί...

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:13
από alekhine
Kauldron έγραψε: 17 Ιουν 2020, 02:57 Τώρα θυμήθηκα την άλλη φορά που πήγε στο Παρίσι "για να μάθει πώς μαζεύουν τα σκουπίδια", και οι ψηφοφόροι του το πίστεψαν. :lol:
η πλακα ειναι οτι απο οτι μαθαινω δεν εχει γινει διαγωνισμος για μαυρες σακουλες καθαριοτητας και η καθαριοτητα του δημου δεν εχει σακουλες ουτε για δειγμα :003:
vatraxos έγραψε: 17 Ιουν 2020, 04:35 Επειδή ο Μεγάλος Περίπατος εξελίσσεται σε Μεγάλο Φαγοπότι, αναρωτιέμαι για ποιό λόγο το κλείσιμο του ιστορικού κέντρου γίνεται με πρόφαση τον κορωνοϊό.

Μήπως προσπαθούν να περάσουν τη δαπάνη στα μέτρα αντιμετώπισης του ιού;

δεν αποκλειεται

εξαλλου ενας απο τους στοχους των 60 δις που θα πεσουν απο την ΕΕ ειναι για πρασινη αναπτυξη

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:18
από Εμπεδοκλής
Και φυσικά τα περισσότερα κονδύλια θα πέσουν στην Αττική. Και θα έχουμε ένα ανατροφοδοτούμενο τέρας με περισσότερους να έρχονται στο λεκανοπέδιο για να βρουν δουλειά και το πρόβλημα να διογκώνεται και να διογκώνεται...

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:18
από vatraxos
alekhine έγραψε: 17 Ιουν 2020, 12:13
Kauldron έγραψε: 17 Ιουν 2020, 02:57 Τώρα θυμήθηκα την άλλη φορά που πήγε στο Παρίσι "για να μάθει πώς μαζεύουν τα σκουπίδια", και οι ψηφοφόροι του το πίστεψαν. :lol:
η πλακα ειναι οτι απο οτι μαθαινω δεν εχει γινει διαγωνισμος για μαυρες σακουλες καθαριοτητας και η καθαριοτητα του δημου δεν εχει σακουλες ουτε για δειγμα :003:
vatraxos έγραψε: 17 Ιουν 2020, 04:35 Επειδή ο Μεγάλος Περίπατος εξελίσσεται σε Μεγάλο Φαγοπότι, αναρωτιέμαι για ποιό λόγο το κλείσιμο του ιστορικού κέντρου γίνεται με πρόφαση τον κορωνοϊό.

Μήπως προσπαθούν να περάσουν τη δαπάνη στα μέτρα αντιμετώπισης του ιού;

δεν αποκλειεται

εξαλλου ενας απο τους στοχους των 60 δις που θα πεσουν απο την ΕΕ ειναι για πρασινη αναπτυξη
Γαλάζια ανάπτυξη μου μυρίζει

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:22
από under
vatraxos έγραψε: 17 Ιουν 2020, 12:18
alekhine έγραψε: 17 Ιουν 2020, 12:13
Kauldron έγραψε: 17 Ιουν 2020, 02:57 Τώρα θυμήθηκα την άλλη φορά που πήγε στο Παρίσι "για να μάθει πώς μαζεύουν τα σκουπίδια", και οι ψηφοφόροι του το πίστεψαν. :lol:
η πλακα ειναι οτι απο οτι μαθαινω δεν εχει γινει διαγωνισμος για μαυρες σακουλες καθαριοτητας και η καθαριοτητα του δημου δεν εχει σακουλες ουτε για δειγμα :003:
vatraxos έγραψε: 17 Ιουν 2020, 04:35 Επειδή ο Μεγάλος Περίπατος εξελίσσεται σε Μεγάλο Φαγοπότι, αναρωτιέμαι για ποιό λόγο το κλείσιμο του ιστορικού κέντρου γίνεται με πρόφαση τον κορωνοϊό.

Μήπως προσπαθούν να περάσουν τη δαπάνη στα μέτρα αντιμετώπισης του ιού;

δεν αποκλειεται

εξαλλου ενας απο τους στοχους των 60 δις που θα πεσουν απο την ΕΕ ειναι για πρασινη αναπτυξη
Γαλάζια ανάπτυξη μου μυρίζει
οπως τοτε που μας επρηζες τον τσοκο οτι ηξερες την αγορα των κεκ ενω δεν ηξερες την τυφλα σου ;

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:30
από Αρχέλαος
Athos έγραψε: 17 Ιουν 2020, 07:37
georgebi έγραψε: 16 Ιουν 2020, 17:26 .....λέει αρκετά σωστά πράγματα...και το λέω ΚΑΙ σαν αστικός ποδηλάτης που κάνει πάνω απο 400 χμ. το μήνα..υπογραμμίζω τα "ποδηλατικά" https://www.koutipandoras.gr/article/ka ... iannoypoli *Από το facebook της Δέσποινας Κουτσούμπα

1. Ο λόγος που αποφεύγουμε να περπατάμε στην Πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι ότι δεν έχει φαρδιά πεζοδρόμια. Μια χαρά φαρδιά πεζοδρόμια έχει. Το πρόβλημα της Πανεπιστημίου είναι ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ, δεν έχει σκιά, κι αν περπατάς στην Πανεπιστημίου τον Αύγουστο, δεν λέγεται βόλτα, λέγεται τεστ κοπώσεως. Επίσης μη σας τύχει μπόρα στην Πανεπιστημίου, δεν έχετε πού να σταθείτε! Το να έχει φαρδυτερο πεζοδρόμιο η Πανεπιστημίου δεν θα βοηθήσει τους πεζούς να την περπατάνε, αφού θα συνεχίσουμε να λιώνουμε στη ζέστη. Πεζόδρομοι σημαίνει δρόμοι που μπορείς να περπατάει ο πεζός κάνοντας βόλτα, και όχι γυρεύοντας να πάθει ηλίαση!

2. Ποδηλατόδρομος είναι κάτι που σε βοηθάει να πας με το ποδήλατο από ένα μέρος μέχρι ένα άλλο μέρος. Το να λες ότι κάνεις τη Βασιλίσσης Όλγας ποδηλατόδρομο είναι μια μπαλαφάρα, μια σκέτη βιτρίνα, γιατί πριν και μετά απλώς ο ποδηλάτης θα πρέπει να περνάει μέσα από τα αυτοκίνητα! Ούτε καν από μετρό σε μετρό δεν σε πάει η Βασ. Όλγας. Δε σε πάει πουθενά. Το θέαμα των ποδηλατών σήμερα που προσπαθούσαν να χωρέσουν ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα στο Σύνταγμα ήταν απλώς θλιβερό και σημάδι του τι σημαίνει έλλειψη πραγματικού σχεδιασμού που κρύβεται πίσω από (μη) έργα βιτρίνας και απαξίωσης των ανθρώπων που πραγματικά κινούνται και ζουν στην πόλη. :+1:

3. Το τρίτο είναι το παράπονό μου: Αν κάποιος νοιάζεται για τους κατοίκους του κέντρου της Αθήνας θα μπορούσε να ξεκινήσει από ΤΑ ΑΘΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ του κέντρου στα οποία έχω διαλύσει 2 ζευγάρια γόβες και έχω πάθει ένα λουμπάγκο στην προσπάθειά μου να μη σωριαστώ -δε μιλάω καν για το τι σημαίνει καρότσι στο κέντρο της Αθήνας, είτε μαμά με παιδί, είτε απλώς καρότσι λαϊκής! Κι ας μη βάλουμε στο κάδρο τι σημαίνει αυτή η πόλη και αυτά τα πεζοδρόμια για ανθρώπους που πρέπει να κινηθούν με αμαξίδιο, που είναι ακόμη πιο σοβαρό θέμα.

Και προφανώς για να πεζοδρομήσεις το κέντρο χρειάζεται να δώσεις έμφαση σε ΜΜΜ, σε τραμ, σε μικρά λεωφορεία με κυκλικές και συχνές διαδρομές από το κέντρο προς όλες τις στάσεις του μετρό, για να μπορούν όλοι να εξυπηρετηθούν. Πόσο μάλλον σε ένα κέντρο που έχει ακόμη ιατρεία, κλινικές, δημόσιες υπηρεσίες αλλά και τη Βαρβάκειο Αγορά (ναι, αγάπες μου, πάμε βολτάροντας ως τη Βαρβάκειο. Άμα ψωνίσουμε όμως 5 κιλά πατάτες, 2 κιλά γόπες και μια μπουκαμβίλια, ΠΩΣ ΤΑ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ πίσω; Βολτάροντας πάλι; Πάτε καλά; Υπάρχουν πάρα πολλοί μεγάλοι άνθρωποι που έχουν ανάγκη να πάνε στην Κεντρική Κλινική ή στη Βαρβάκειο).

Αυτά τα βασικά όμως για να τα ξέρει κανείς, καλό είναι να χει περπατήσει όντως στο κέντρο και όχι να εμφανίζεται με τους αστυνομικούς να του ανοίγουν το δρόμο και τις κάμερες να τον ακολουθούνε. Και να νοιάζεται για τους κατοίκους της πόλης κι όχι για την εικόνα που θα δώσει στα ξένα τηλεοπτικά μίντια, λες και είμαστε εκσυγχρονισμένο σκηνικό για το "Καλώς ήρθε το δολάριο". Καλώς ήρθατε στη Μπακογιαννούπολη...
ότι σωστότερο έχω διαβάσει
:+1:

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:31
από georgebi
Ελένη Καλογεροπούλου : οι πορείες καλύτερα να ΜΗΝ πηγαίνουν απο τον πεζόδρομο στη Πανεπιστήμιου.... πιο ασφαλές είναι να ειναι στο οδοστρώμα... :lol: και το αιτιολογεί μάλιστα... δυνατό τρολ η Ελένη, πρέπει να ρθει στο φόρουμ... απ το 6.00

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:34
από Υδράργυρος
Καθόμαστε και παρακολουθούμε παθητικά όλο αυτό το πλιάτσικο που γίνεται, τη λεηλασία του κράτους λάφυρου, και την κακοδιοίκηση.
Δηλαδή τι περιμένουμε οτι θα γίνει μετά από όλα αυτά; Το χρέος είναι ήδη μη βιώσιμο. Στο τέλος της διακυβέρνησης Κούλη θα έχει εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη. Διακυβεύεται η ύπαρξη της ίδιας της χώρας

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:40
από georgebi
Ωχ ωχ και η Καθημερινή στη μουρμούρα... Αποψη: Μεγάλος Περίπατος - Ευτυχώς, πρόκειται για δοκιμή https://www.kathimerini.gr/1082944/arti ... gia-dokimh Ευτυχώς, οι παρεμβάσεις για τον περιορισμό της κυκλοφορίας οχημάτων στην Πανεπιστημίου είναι τέτοιες που μπορούν σε λίγες ώρες να αναιρεθούν, όπως σε λίγες ώρες υλοποιήθηκαν. Ζαρντινιέρες και κορύνες εύκολα μετακινούνται για να απελευθερωθεί το οδόστρωμα. Ευτυχώς, διότι αυτό σημαίνει ότι όντως οι παρεμβάσεις έχουν χαρακτήρα δοκιμής και δεν έχει (προ)αποφασισθεί η μονιμότητά τους ερήμην της λειτουργικότητας και της λειτουργίας της πόλης.

Το φιλόδοξο σχέδιο για έναν «Μεγάλο Περίπατο» στην Αθήνα έχει πολλά θετικά στοιχεία. Ο περιορισμός της κυκλοφορίας στον μοναδικό δρόμο με χαρακτηριστικά λεωφόρου που συνδέει ως κάθοδος το Σύνταγμα με την Ομόνοια, δεν είναι ένα από αυτά. Την τελευταία τριετία στο ιστορικό - εμπορικό κέντρο της Αθήνας αθόρυβα έχει υλοποιηθεί μία σειρά από παρεμβάσεις πεζοδρόμησης χωρίς να προκληθούν όχληση, αντιδράσεις και επίπτωση στην κυκλοφορία των οχημάτων. Οκτώ μικροί δρόμοι πεζοδρομήθηκαν αλλά δεν πειράχτηκαν η Αθηνάς και η Σταδίου, οι βασικές αρτηρίες μεταξύ των οποίων βρίσκονται οι νέοι πεζόδρομοι. Από το εμπορικό τρίγωνο απομακρύνθηκε η κυκλοφοριακή επιβάρυνση των οχημάτων που αναζητούσαν θέση στάθμευσης στα δρομάκια.

Στο δαιδαλώδες οδικό δίκτυο του εμπορικού τριγώνου θα μπορούσαν να αναζητηθούν εναλλακτικές για ανάπτυξη ποδηλατοδρόμου, ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να συνδεθεί με το υφιστάμενο δίκτυο που συνδέει το Θησείο με το Μοσχάτο. Στην Πανεπιστημίου δημιουργείται μια λωρίδα για ποδηλάτες, η οποία οδηγεί... πουθενά. :-? Συνδέει το Σύνταγμα με την Ομόνοια και μετά, τι; :-? Εκτός αν ο ποδηλατόδρομος φτιάχνεται για όσους κατεβαίνουν στο κέντρο για βόλτα και όχι για να εξυπηρετήσει και να ενθαρρύνει τη χρήση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης. :smt038 Οσον αφορά την εξυπηρέτηση πεζών, στην περίπτωση της Πανεπιστημίου μιλάμε για έναν από τους λίγους δρόμους του κέντρου με τόσο φαρδιά πεζοδρόμια, που είναι ούτως ή άλλως άνετα για όσους κινούνται με τα πόδια. Οι οδικές αρτηρίες του κέντρου της Αθήνας χρησιμοποιούνται σε ποσοστό 70% ως οδοί διαμπερούς διέλευσης από πολίτες που χρειάζεται να μετακινηθούν από μια περιοχή στην άλλη και το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο για βασικούς λόγους: το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας παραμένει από ελλιπές έως προβληματικό ενώ, ας το δεχθούμε, για κάποιες δραστηριότητες –για παράδειγμα αγορά και μεταφορά ογκωδών ή βαρέων αντικειμένων– απαιτείται να χρησιμοποιήσει κανείς αυτοκίνητο. Ας δεχθούμε, επίσης, ότι είναι ωραίο να μπορείς να δεις το κέντρο μιας πρωτεύουσας, ως επισκέπτης, διερχόμενος κεντρικές λεωφόρους με αυτοκίνητο. [ ΣΗΜ ΠΕΣ ΤΑ !!!! τα λεγε και ο memberlist.php?mode=viewprofile&u=526 στην αρχη του νηματος αλλα ηταν φωνή βοούσα εν τη ερήμω...]

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 12:42
από Εμπεδοκλής
Υδράργυρος έγραψε: 17 Ιουν 2020, 12:34 Καθόμαστε και παρακολουθούμε παθητικά όλο αυτό το πλιάτσικο που γίνεται, τη λεηλασία του κράτους λάφυρου, και την κακοδιοίκηση.
Δηλαδή τι περιμένουμε οτι θα γίνει μετά από όλα αυτά; Το χρέος είναι ήδη μη βιώσιμο. Στο τέλος της διακυβέρνησης Κούλη θα έχει εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη. Διακυβεύεται η ύπαρξη της ίδιας της χώρας
Σε όλο αυτό να προσθέσουμε, ή καλύτερα να αφαιρέσουμε, 16 στρέμματα στον Έβρο, την ΑΟΖ Ανατολικά και Νοτίως της Κρήτης και της Ρόδου. Να μην ξεχάσουμε και τις υπερπτήσεις στο Έβρο για πρώτη φορά ...

Γενικά, πάμε καλά. Το λένε και τα κανάλια...

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 13:34
από Athos
georgebi έγραψε: 17 Ιουν 2020, 12:40 Ωχ ωχ και η Καθημερινή στη μουρμούρα... Αποψη: Μεγάλος Περίπατος - Ευτυχώς, πρόκειται για δοκιμή https://www.kathimerini.gr/1082944/arti ... gia-dokimh
ναι αλλά στις 12/5 ήταν η πρώτη που ανακοίνωνε το σχέδιο και θριαμβολογούσε
ορίστε και το εξώφυλλο
https://www.naftemporiki.gr/frontpages/ ... erini/full

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 14:04
από georgebi
Ωχ ωχ ωχ και athensvoice στη μουρμούρα... ελπίζω να μην έχουμε δώσει μπροσταντζα για τα παγκάκια.. ( αν η είδηση ισχύει και δεν είναι μουφα...) Το Μεγάλο Φιάσκο της Πανεπιστημίου https://www.athensvoice.gr/politics/656 ... zBEw5bvNRk .............Κι αν ζεις και ζούσες όλη σου τη ζωή στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, ήσουν ικανός να διαβλέψεις αμέσως την άγνοια για τη ζωή της πόλης και την απόσταση από τη θεωρία στην πράξη.

Κι αν μερικές παρεμβάσεις, όπως ο αποκλεισμός των οχημάτων από τις οδούς Μητροπόλεως, Αθηνάς και το (εναπομείναν) κομμάτι της Ερμού μοιάζουν λογικές, γιατί θα ανακουφίσουν αυτό το καθημερινό κομφούζιο στο Μοναστηράκι και τη διοχέτευση του μέσω Ψυρρή και πλατείας Κουμουνδούρου, η πεζοδρόμηση της Ηρώδου Αττικού και μερικώς της Πανεπιστημίου φαίνονταν εξαρχής αψυχολόγητες και εύκολες προσπάθειες εντυπωσιασμού..........Ακόμα και οι επιτυχημένες πεζοδρομήσεις της Απόστολου Παύλου, της Ερμού ή του ιστορικού τριγώνου υποφέρουν από τη μόνιμη παραβίαση του χαρακτήρα τους, από κάθε είδους οχήματα και δραστηριότητες. Διαρκής ο καβγάς με οδηγούς τετράτροχων και δίκυκλων, που δεν πτοούνται από απαγορεύσεις. Το βασικότερο πρόβλημα που θα είχε η μελέτη του Ιδρύματος Ωνάση για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου (που ευτυχώς απορρίφθηκε ως διακοσμητική), ήταν ότι θα χώριζε την πόλη στη μέση, σε «πάνω» και «κάτω», όπου η κάτω βεβαίως θα συγκέντρωνε όλη την εξαθλίωση................το πρώτο λοιπόν τεράστιο πρόβλημα της δημιουργίας τόσο εκτεταμένων πεζόδρομων είναι ότι εύκολα παραδίδονται στην ανασφάλεια και στην υποβάθμιση, όταν η αστυνόμευση και η πρόνοια είναι τόσο ανεπαρκείς. Πάσης φύσεως αναξιοπαθούντες, άστεγοι, μετανάστες και χρήστες ναρκωτικών γίνονται το μόνιμο ντεκόρ μιας πόλης που δυσλειτουργεί εμφανώς (για να μη μιλήσουμε για εγκληματικότητα, όταν π.χ. δεν μπορείς να παρκάρεις στο δρόμο το ΙΧ σου, αν δεν είναι παλιό). Η επέκταση τους, όπου τους δίνεται άφθονος χώρος, χωρίς κίνηση και δραστηριότητα, είναι ραγδαία.

Όταν κάθε 20΄ ένας άνθρωπος αδειάζει τον παρακείμενο κάδο σκουπιδιών, για να βρει να φάει, ή όταν κάθε ανοιχτός χώρος και πλατεία μυρίζει, γιατί όλοι αυτοί (και διάφοροι εποχούμενοι, όπως οι ταξιτζήδες) τον χρησιμοποιούν ως τουαλέτα, τότε καταλαβαίνετε πόσο περίπατο πάνε τα ειδυλλιακά σχέδια με τα δεντράκια και τους πολίτες να σουλατσάρουν αμέριμνοι. ............Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα είναι η αδυναμία κατανόησης της καθημερινότητας εργαζομένων, επισκεπτών και κυρίως κατοίκων του κέντρου της Αθήνας. Πολλοί συγκοινωνιολόγοι αρέσκονται στον στραγγαλισμό των οδικών αξόνων, ζώντας σε έναν ιδεατό κόσμο με τέλεια προσβασιμότητα με ΜΜΜ και άλλον οδηγικό πληθυσμό (αφήστε που στις πρωτεύουσες όπου κλείνει το κέντρο, υπάρχουν γύρω-γύρω τεράστιοι άξονες).............Η αντίληψη ότι ξαφνικά, χωρίς άλλες υποδομές και εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και αξιόπιστων/καθαρών ΜΜΜ (για να μη μιλήσουμε για άλλη οδηγική παιδεία), το κέντρο της πόλης μπορεί να γίνει Άμστερνταμ, προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία. Ούτε τρεις ποδηλάτες δεν θα περνάνε την ώρα, στις δυο λωρίδες της Πανεπιστημίου, μέσα στο λιοπύρι και το καυσαέριο. Και ποιος θέλει να περπατήσει από την Ιπποκράτους ως το (ωραίο ομολογουμένως) συντριβάνι της Ομόνοιας, για βόλτα; Κανένα κέρδος…............... Η Πανεπιστημίου αποτελεί, μαζί με τις ήδη επιβαρυμένες Αλεξάνδρας και Εθνική οδό, τους μόνους αγωγούς της κίνησης προς το κάτω κέντρο της πόλης και είναι ο μοναδικός άξονας που διασχίζει την πόλη κατεβαίνοντας, σε αντίθεση με τις Ακαδημίας και Σταδίου, που ανεβαίνουν............Κι ερχόμαστε στο τρίτο, πιο ουσιώδες από όλα, τεράστιο πρόβλημα που συνδέεται με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας: Είναι δυνατόν, σε εποχή πανδημίας, να ενθαρρύνεται η χρήση ΜΜΜ έναντι του ΙΧ, όταν οι επιστήμονες επιδημιολόγοι (που έχουν αποδείξει πόσο αξιόπιστα κινήθηκαν) έχουν δώσει σαφείς οδηγίες, για το αντίθετο; Είναι δυνατόν οι συγκοινωνιολόγοι μηχανικοί να πηγαίνουν κόντρα στη διαπιστωμένη αξιοπιστία της επιστήμης, μιλώντας ωσάν να μην υπάρχει κανένας κίνδυνος από την (πλημμελή) χρήση των ΜΜΜ που κάνουμε, με μεγάλο μέρος των επιβατών χωρίς μάσκες και ελάχιστους ελέγχους και πρόστιμα, αν και πολλές φορές οι επιβάτες στα λεωφορεία είναι σαν τις σαρδέλες; Είναι δυνατόν να καταργήθηκε μέχρι το φθινόπωρο ο δακτύλιος, για να διευκολυνθεί η χρήση ΙΧ - και να έρχεται ο Μεγάλος Περίπατος να λειτουργήσει αντίθετα;..............Επιπλέον, θα έπρεπε να ληφθεί υπ’ όψιν η διαβίωση των ελάχιστων οικογενειών που έχουν απομείνει, στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Καθώς το Airbnb και τα πολλά ξενοδοχεία διώχνουν την κατοικία (είναι όμως και τα μόνα, αντί να το κάνει η Πολιτεία, που διώχνουν και την υποβάθμιση/εξαθλίωση), θα έπρεπε κάποιος από αυτούς τους συναδέλφους μηχανικούς να εξηγήσει πώς μεταφέρεις τα παιδιά και τα συμπράγκαλα τους, δήθεν με ποδήλατα και άθλια (πλην μετρό) ΜΜΜ, σε μια καθημερινότητα, που κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, όταν την κάνεις κόλαση για το ΙΧ, με το έμφραγμα στην μόνη λεωφόρο πρόσβασης, που είναι η Πανεπιστημίου. Και να έρθεις μετά να εξηγήσεις επίσης, γιατί στην περιοχή έγινε ένα gentrification, που υποτίθεται οτι δεν ήθελες.

Προσωπικά πάντως, όταν αναγκαστώ να φύγω, μετά από δεκαετίες διαβίωσης στο κέντρο της πόλης (και αν φυσικά ερωτηθώ από τον Δήμαρχο, που υποτίθεται ότι φροντίζει τη ζωή των κατοίκων), θα απαντήσω ότι μου ζητήθηκε να ζήσω μια ανεφάρμοστη ζωή, γεμάτη ταλαιπωρία.