Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά
Δημοσιεύτηκε: 29 Απρ 2023, 14:54
Όχι, λάθος κατάλαβες. Έχεις άδικο επειδή τα γεγονότα δεν είναι θέμα άποψης, είναι θέμα πραγματικότητας. Το γεγονός που συζητάμε και για το οποίο σου είπα ότι δεν είναι θέμα άποψης είναι αν η εναλλακτική από την έξτρα διδασκαλία σκακιού είναι το τίποτα και αν χωράνε όλα, οπότε γιατί όχι και το σκάκι. Είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει άπειρος διαθέσιμος χρόνος ούτε άπειροι διαθέσιμοι πόροι. Αυτά είναι γεγονότα, δεν είναι θέμα άποψης. Οπότε το σκάκι δεν είναι ένα έξτρα πράγμα που "γιατί να μην υπάρχει, ρε αδερφέ", είναι ένα πράγμα που εκτοπίζει κάτι άλλο που μπορεί να είναι στην θέση του. Αυτά δεν είναι θέμα άποψης.Bic έγραψε: 29 Απρ 2023, 12:39Μάλιστα. Οπότε, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτό που λες εδώ είναι ότι:hellegennes έγραψε: 28 Απρ 2023, 23:27Σαν γεγονός το παρουσιάζω, γιατί δεν είναι άποψη. Ξέρεις, αυτήν την στάση έχουν και οι flat earthers που κάνουν ότι είναι συζητήσιμοι ή οι αρνητές της ΘτΕ. Λένε ότι οι "άλλοι" είναι δογματικοί και παρουσιάζουν τις απόψεις τους ως θέσφατα και κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ισότιμη συζήτηση των "εναλλακτικών" θεωριών τους.Bic έγραψε: 28 Απρ 2023, 15:21
Άποψή σου, η δική μου είναι άλλη. Η διαφορά μας είναι ότι εγώ δεν την παρουσιάζω ως θέσφατο.
Α. Η δική σου άποψη δεν είναι άποψη απλά, αλλά γεγονός.
Β. Έχω άδικο, όχι επειδή πιθανόν να μην ισχύει η άποψή μου (δεν το εξετάζεις αυτό εδώ), αλλά επειδή η στάση που κρατάω στην όλη κουβέντα σού θυμίζει τους βλαμμένους που πιστεύουν στον δισκόκοσμο ή τους δημιουργιστές. Κι αυτό, επειδή το παίζω και καλά συζητήσιμος, ενώ στην πραγματικότητα είμαι δογματικός και κάνω προβολή της δογματικότητάς μου σε σένα. Καλά κατάλαβα, ή όχι;
Ούτε είναι θέμα άποψης ότι οι τέχνες, οι επιστήμες και οι κοινωνικές δεξιότητες είναι το εκπαιδευτικό αντικείμενο του σχολείου. Οποιοδήποτε χόμπι έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Το σκάκι είναι παιχνίδι, χόμπι. Καμμιά καριέρα δεν θα προκύψει από το σκάκι ούτε θα προσφέρεις τίποτα στην κοινωνία γνωρίζοντας σκάκι ούτε θα μάθεις κάτι για τον κόσμο και την κοινωνία και πώς να δρας μέσα σ' αυτήν. Δεν είναι εκπαιδευτικό αντικείμενο.
Είναι άχρηστα λοιπόν τα χόμπι και τα παιχνίδια; Εννοείται πως όχι. Αλλά δεν είναι αντικείμενο της εκπαίδευσης και μπορεί κανείς να αφιερώσει χρόνο εξωσχολικά, χωρίς να δαπανά τον εκπαιδευτικό χρόνο που μπορεί με πολύ καλύτερους τρόπους να χρησιμοποιηθεί.
Το κύριο όμως είναι να αντιληφθείς ότι ούτε το κράτος έχει άπειρο χρήμα και προσωπικό για να εξυπηρετήσει άπειρες ανάγκες ούτε τα χόμπι είναι εκπαιδευτικά αντικείμενα. Μην μου μιλήσεις για παιδαγωγική αξία. Παιδαγωγική αξία μπορεί να έχει και το να διαβάζεις Μπλεκ και Μίκυ Μάους. Δεν γίνεται όμως να ενταχθούν στο σχολικό πρόγραμμα. Αυτά τα δυο είναι τα δυο γεγονότα για τα οποία εσύ εκφέρεις άποψη και λες ότι διαφωνείς.
Ούτε μπορείς να έχεις και σκάκι και αστρονομία ούτε μπορεί το σκάκι να έχει μεγαλύτερη εκπαιδευτική αξία από την αστρονομία.
Για το δεύτερο ποστ σου, υπάρχουν κι άλλα μέρη για να συζητήσουμε.