Σελίδα 28 από 149
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:38
από Gherschaagk
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:36
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:29
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:19
Δεν υπάρχει διατύπωση ή οχι. Θες να χωρίσεις 3 τεμάχια σε 4 μέρη. Δεν υπάρχει άλλη λύση πέρα απο το 3/4. Δε μας αφορά αν είναι απο ένα φρούτο ή απο 2 τελάρα ή απο 5 συρόμενα. Και ούτε εσάς θα έπρεπε να νοιάζει. και το κυριότερο είναι πως πρέπει να μάθουμε τα παιδιά να σκέφτονται πρακτικά και όχι μαθηματικοφιλοσοφικά όπως θέλουν πολλά βιβλία, εκτός και προορίζει κανεις το παιδί του για μαθηματικό που θα κάνει πράξεις με φανταστικούς αριθμούς.
Τα παιδιά μαθαίνουν κλάσματα. Για να βρούμε το αποτέλεσμα πρέπει να ξέρουμε τον αριθμό των φρούτων 3, τα γραμμάριά τους 100 και τον αριθμό των παιδιών 4.
Υπάρχουν 2 τρόποι για να το λύσεις
Ή θα πεις 100 * (3/4)
Ή θα πεις 3 * (100/4)
Μόνο που θέλουμε να χωρίσουμε αντικείμενα και όχι γραμμάρια. Για αυτό ο Ασέβαστος λέει μπούρδες.
όμορφα. Το /8 πως προκύπτει σε μια πράξη με 3 και με 4;
Άλλο παράδειγμα/πρόβλημα.
Έχουμε 3 σοκολάτες των 300 γραμμαρίων και θέλουμε να τις μοιράσουμε σε 8 παιδιά.
Πες μου πως θα το κάνεις και αν το κλάσμα σου πρέπει να είναι το 3/24.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:39
από enaon
την βαζω παλι

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:39
από Γενιά της Αμαρτίας
Που είναι η κασπ;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:39
από Puma
Αν θυμάμαι καλά, την πληροφορία των γραμμαρίων την προσθέσαμε στην πορεία για να επεκτείνουμε το πρόβλημα.
Τονίζω και πάλι, όμως. Αν σκοπός είναι να υπολογίσουμε πόσα γραμμάρια θα πάρει το κάθε παιδί, είναι σωστές και οι δύο προσεγγίσεις.
Ο Ασέβαστος το πάει βάσει των συνολικών γραμμαρίων και η Γκερ βάσει των γραμμαρίων ενός μεμονωμένου μήλου.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:40
από enaon
βγαλτε τα γραμαρια εξω και δειτε την ασκηση, δεν υπαρχει ελπίδα αλλιως.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:41
από Gherschaagk
enaon έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:38
δεν εχει λαθος η ασκηση, απλα ειναι απο φιλόλογο. Βοηθήστε να την καταλαβει η γκερ και ας μας εχει σπασει τα νευρα, για τον μικρό.
Όχι η άσκηση είναι από μαθηματικούς που προσπαθούν να απλουστευσουν τη ζωή τους και την ζωή μας.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:41
από Ασέβαστος
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:58
τα πράγματα ειναι απλά. Αν το αποτέλεσμα είναι 3/4 επι του συνόλου, είσαι σωστός, αν δεν ειναι 3/4 ή 0,75 ή 75%, είσαι λάθος, πως να το κανουμε.
τωρα λες το αντιθετο απο οτι ειχες πει.
3/4 η 0.75 η 75% επι του συνολου των 300 τονων , ειναι 215 τονοι. τοσους θα παρει καθενας απο τους 4 πελατες σου;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:43
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:10
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:06
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:04
Επί του συνόλου ο Ασέβαστος έλεγε πως το κλάσμα του ήταν 3/12.
Δε ξέρω τι έλεγε και τι δεν έλεγε, σιγά μη κάτσω να διαβάσω 50 σελίδες καψίματος. Σας είπα ποια είναι η λύση, όποιος συμφωνεί, είναι σωστός, όποιος όχι, είναι λάθος.
Αυτό που σου λέω. Πώς για να χωρίσουμε 3 φρούτα να τα φάνε 4 παιδιά, το μερτικό του κάθε παιδιού είναι το 1/4 του
ενός φρούτου ή τα 3/12 όλων των φρούτων.
Και μετά του φταίει η διατύπωση γιατί τόσο του κόβει.
ε, ντροπη σου τωρα.
χιλιες φορες ειπα, ΟΧΙ του ενος. ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ.
δεν μπορει να μην το εχεις καταλαβει. επιτηδες το κανεις.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:43
από enaon
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:41
enaon έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:38
δεν εχει λαθος η ασκηση, απλα ειναι απο φιλόλογο. Βοηθήστε να την καταλαβει η γκερ και ας μας εχει σπασει τα νευρα, για τον μικρό.
Όχι η άσκηση είναι από μαθηματικούς που προσπαθούν να απλουστευσουν τη ζωή τους και την ζωή μας.
μην επιμενεις, ειναι για τα μπαζα, θα δουμε πόσο απο το ποσο χρόνο θα παρει να την καταλάβεις.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:44
από Ερμής
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:38
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:36
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:29
Τα παιδιά μαθαίνουν κλάσματα. Για να βρούμε το αποτέλεσμα πρέπει να ξέρουμε τον αριθμό των φρούτων 3, τα γραμμάριά τους 100 και τον αριθμό των παιδιών 4.
Υπάρχουν 2 τρόποι για να το λύσεις
Ή θα πεις 100 * (3/4)
Ή θα πεις 3 * (100/4)
Μόνο που θέλουμε να χωρίσουμε αντικείμενα και όχι γραμμάρια. Για αυτό ο Ασέβαστος λέει μπούρδες.
όμορφα. Το /8 πως προκύπτει σε μια πράξη με 3 και με 4;
Άλλο παράδειγμα/πρόβλημα.
Έχουμε 3 σοκολάτες των 300 γραμμαρίων και θέλουμε να τις μοιράσουμε σε 8 παιδιά.
Πες μου πως θα το κάνεις και αν το κλάσμα σου πρέπει να είναι το 3/24.
900/8 δλδ 112,5γρ το καθε παιδί. Γιατί ΠΡΕΠΕΙ να ειναι 3/24; Απο που προκύπτει το 24 πάλι;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:44
από Puma
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:19
...Θες να χωρίσεις 3 τεμάχια σε 4 μέρη. Δεν υπάρχει άλλη λύση πέρα απο το 3/4...πρέπει να μάθουμε τα παιδιά να σκέφτονται πρακτικά...
Αυτό.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:44
από Gherschaagk
enaon έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:39
την βαζω παλι
Εγώ χρησιμοποιώ το κλάσμα όπως είναι και βρίσκω το αποτέλεσμα.
Ο Ασέβαστος λέει πως το κλάσμα του είναι τα 3/24 και βρίσκει μια μαλακιά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:45
από Gherschaagk
Ασέβαστος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:43
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:10
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:06
Δε ξέρω τι έλεγε και τι δεν έλεγε, σιγά μη κάτσω να διαβάσω 50 σελίδες καψίματος. Σας είπα ποια είναι η λύση, όποιος συμφωνεί, είναι σωστός, όποιος όχι, είναι λάθος.
Αυτό που σου λέω. Πώς για να χωρίσουμε 3 φρούτα να τα φάνε 4 παιδιά, το μερτικό του κάθε παιδιού είναι το 1/4 του
ενός φρούτου ή τα 3/12 όλων των φρούτων.
Και μετά του φταίει η διατύπωση γιατί τόσο του κόβει.
ε, ντροπη σου τωρα.
χιλιες φορες ειπα, ΟΧΙ του ενος. ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ.
δεν μπορει να μην το εχεις καταλαβει. επιτηδες το κανεις.
Ντροπή σου εσένα γιατί δεν έχεις 1 φρούτο αλλά 3.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:48
από Ασέβαστος
stavmanr έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:30
Να βοηθήσω λέγοντας ότι το πρόβλημά σας είναι πρόβλημα προτασιακής λογικής.
Η σοκολάτα (ή το φρούτο στο άλλο παράδειγμα) είναι ταυτόχρονα αντικείμενο και σύνολο.
Αν πεις έφαγα το 1/3 της σοκολάτας, μπορεί να εννοείς ένα συγκεκριμένο αντικείμενο ή το σύνολο της "διαθέσιμης" σοκολάτας.
Η σοκολάτα είναι ταυτόχρονα συγκεκριμένη συσκευασία, αλλά και γενική ιδιότητα/περιγραφή.
Αντίστοιχα, το μήλο είναι συγκεκριμένο μεμονωμένο και διακριτό αντικείμενο αλλά και σύνολο αντικειμένων με κοινό χαρακτηριστικό.
Πχ. λέμε "η τιμή του μήλου έχει ανέβει τελευταία" που φυσικά δεν εννοούμε ένα συγκεκριμένο μήλο.
Το πρόβλημά σας δεν είναι οι πράξεις κλασμάτων.
Είναι η παραγοντοποίηση του χ στις εξισώσεις.
Δεν θα συζητήσουμε αν (1/4)χ + (1/4)χ = (2/4)χ , αλλά το τί συμβολίζει το χ.
Αν στη μία περίπτωση αναφέρεται ως μεμονωμένο αντικείμενο και στην άλλη ως γενική ιδιότητα, δεν ισχύει η πράξη.
κι εσυ δικος μας εισαι (μαλλον;)
συμφωνεις η διαφωνεις στο οτι η εκφωνηση του προβληματος ειναι.... προβληματικη και επιτρεπει παρερμηνεια;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 10:48
από Gherschaagk
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:44
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:38
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:36
όμορφα. Το /8 πως προκύπτει σε μια πράξη με 3 και με 4;
Άλλο παράδειγμα/πρόβλημα.
Έχουμε 3 σοκολάτες των 300 γραμμαρίων και θέλουμε να τις μοιράσουμε σε 8 παιδιά.
Πες μου πως θα το κάνεις και αν το κλάσμα σου πρέπει να είναι το 3/24.
900/8 δλδ 112,5γρ το καθε παιδί. Γιατί ΠΡΕΠΕΙ να ειναι 3/24; Απο που προκύπτει το 24 πάλι;
Ο Ασέβαστος λέει πως επειδή χωρίζουμε την κάθε σοκολάτα σε 8 κομμάτια προσθέτουμε τα κομμάτια όλα μαζί και βγάζουμε ένα άλλο αντικείμενο που έχει 24 κομμάτια. Πόσα κομμάτια δικαιούται το κάθε παιδί; 3/24