Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δημοσιεύτηκε: 10 Ιούλ 2022, 16:07
Δυσσέας λέει ή Λυσσέας; Ενδιαφέρον αν είναι επιρροή από το Ulysses.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Δυσσέας λέει ή Λυσσέας; Ενδιαφέρον αν είναι επιρροή από το Ulysses.
Μπορεί να στο έχω πει 1εκ. φορές, ότι έχεις φτιάξει δική σου, ιδιωτική ορολογία με δική σου, ιδιωτική σημασία του όρου ΕΘΝΟΤΙΚΟΣ.Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 15:25 Στην παρούσα συζήτηση εσύ είσαι αυτός που αρνείται την πραγματική φύση ενός από τρία εθνωνύμια και μάλιστα του μακράν κυρίαρχου. Εσύ δεν αποδέχεσαι ως πραγματική την εθνοτική χρήση του Ρωμαίοι.
Πλήρης διαστροφή της πραγματικότητας. Πώς καταρρέει το κρατικό ταυτοτικό θεμέλιο μετά το 1453, όταν ονειρεύονται επί 400 χρόνια να διώξουν τους Τούρκους και να αναβιώσουν το ρωμέικο βασίλειο; Γιατί επιμένουν να ονομάζονται Ρωμιοί, εφόσον έχει καταρρεύσει το κρατικό ταυτοτικό θεμέλιο;
Πολύ απλά σου λέω ότι δεν το έχεις μελετήσει καλά το θέμα.Chronicle έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 16:16 Μπορεί να στο έχω πει 1εκ. φορές, ότι έχεις φτιάξει δική σου, ιδιωτική ορολογία με δική σου, ιδιωτική σημασία του όρου ΕΘΝΟΤΙΚΟΣ.
Κανείς δεν συζητά τον όρο αυτό με το δικό σου, ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ περιεχόμενο.
Και ο Καλδέλλης, και ο Koder και ο Smith, που όλοι έχουν επενδύσει στο ζήτημα της ελληνικής ταυτότητας, δεν δέχονται ΕΘΝΟΤΙΚΟ χωρίς το πλήρες ιστορικοπολιτισμικό περιεχόμενο, και ένα σημαντικότατο μέρος από το ιστορικοπολιτισμικό περιεχόμενο της βυζαντινής ταυτότητας είναι ΕΠΩΝΥΜΟ στις πηγές και φέρει το όνομα "ΓΡΑΙΚ-" /"ΕΛΛΗΝ-".
Γιατί νομίζεις ίδρωσε ο Καλδέλλης να βάλει τα λατινικά στο παιχνίδι, αν θα ήταν δυνατό να ορίσει εθνικο/εθνοτικό όνομα μόνο με το όνομα της πολιτείας ή με βάση απλά τη "συχνή χρήση";! Και γιατί ο Koder έριξε κόκκινη κάρτα στον Καδέλλη για τα περί "ρωμαϊκού έθνους", προβάλλοντας ως αντίρρηση τον θεμελιώδη ρόλο της ελληνικότητας;
Σταμάτα λοιπόν να λες αερολογίες για δήθεν μονοσήμαντο ΕΘΝΟΤΙΚΟ περιεχόμενο που όμως το προσδιορίζεις με βάση ΕΝΑ ΜΟΝΟ ιστορικά ΕΘΝΙΚΟ όνομα που ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, τη στιγμή που το εθνοτικό χρειάζεται όλο το ιστορικοπολιτισμικό περιεχόμενο, και αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μόνο ρωμαϊκό αλλά ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
Είτε είσαι σε αφασία, είτε έχεις περάσει δύσκολα με τον κορονοϊό, δεν ξέρω, αλλά ΣΥΝΕΛΘΕ και άσε τους αυτοσχεδιασμούς.
Δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική διαφορά στην ταυτότητα και στη χρήση των εθνωνυμίων ανάμεσα στο έργο του Παχυμέρη και στο έργο του Ματθαίου Μυρέων.Για τη δεύτερη παράγραφο, το μόνο σου ελαφρυντικό είναι η βαθιά άγνοια των πηγών. Έχεις μεσάνυχτα για τις βυζαντινές πηγές που μας ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ εκείνο το "Ρωμαίος" να είναι μέρος της ελληνορωμαϊκής τους ταυτότητας, και μεσάνυχτα για τις μεταβυζαντινές πηγές που μας ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ το "Ρωμαίος" της Τουρκοκρατίας να είναι μέρος της Ελληνικής (ελληνορθόδοξης) ταυτότητας που εκλαμβάνει τα τρία ονόματα αβίαστα ισότιμα ή και ταυτόσημα.
Αλλά τα έχουμε πει εδώ και τόσα χρόνια, τώρα θα αλλάξεις;
Για να έχεις δικαιολογία να γράψεις κάτι τέτοιο, στις διηγήσεις θα έπρεπε να υπήρχαν ΜΟΝΟ κουνούπια με .Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 13:39 Τι; Τα τεράστια κουνούπια με τις σιδερένιες μύτες δεν είναι όντα παραμυθιού;
Chronicle έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 17:15Για να έχεις δικαιολογία να γράψεις κάτι τέτοιο, στις διηγήσεις θα έπρεπε να υπήρχαν ΜΟΝΟ κουνούπια με .Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 13:39 Τι; Τα τεράστια κουνούπια με τις σιδερένιες μύτες δεν είναι όντα παραμυθιού;
Όμως, από τις 5 αναφορές σε κουνούπια, οι 3 δεν αναφέρονται σε "σιδερένιες μύτες"...
Πραγματικά ευρήματα; Δηλαδή όντως οι αρχαίοι Έλληνες ήταν γίγαντες;Επιπλέον, οι τεραστίου μεγέθους σκελετοί ως πραγματικά ευρήματα είναι μαρτυρία του 20ου αι., άρα δεν τίθεται λόγος για "παραμύθι".
Έκανες καλή δουλειά. Τόσο καλή που δεν διάβασες καν τον πανηγυρικό λόγο/άρθρο του Κακριδή του 1955 από τον οποίο ξεκίνησαν όλα. Τι κι αν σου το είπα ήδη σε προηγούμενο μήνυμα; Από το ένα αυτί σου μπήκε, από το άλλο σου βγήκε.Πιθανόν να είμασταν οι πρώτοι που δημοσιεύσαμε αυτό το επιχείρημα ως ανατρεπτικό της ιδεοληψίας σας. Δείξαμε έτσι ότι ζείτε σε δύο παράλληλα σύμπαντα:
Στο ένα σύμπαν, ο ελληνισμός των λαϊκών ανθρώπων, αγροτών, κτηνοτρόφων, κ.λπ. που πολεμά για την Εθνική Ιδέα και στο άλλο σύμπαν οι ρωμαϊστές, ονειρεύονται ότι στην εποχή του Μακεδονικού Αγώνα, των Βαλκανικών Πολέμων, του Α΄Παγκοσμίου, της Μικρασιατικής Εκστρατείας, οι Έλληνες αγνοούν ακόμα την ταυτότητα τους και τους προγόνους τους...
Η θεωρία σας μπάζει από παντού και δύστυχώς για εσάς, εμείς είμαστε αυτοί που εργαστήκαμε όσο χρειάστηκε για να το τεκμηριώσουμε και να σας το θυμίζουμε.
Θέλεις τη γνώμη αναγνωρισμένου μελετητή της λαογραφίας για το θέμα; Δες τι γράφει η Άλκη Κυριακίδου Νέστορος (Ρωμιοί, Έλληνες και Φιλέλληνες, Λαογραφικά Μελετήματα, 1982. Πρώτη δημοσίευση: περιοδικό "Φιλόλογος", Θεσσαλονίκη, 1966).Chronicle έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 17:15 Οι υπερβολές αυτές, όπως λένε και οι μελετητές της λαογραφίας δείχνει απλά τη λαϊκή φαντασία που αντικαθιστά την ακαδημαϊκη γνώση
Ρε άνθρωπε, μερικά λεπτά μου αρκούν για να σε διαψεύσω!Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 17:07 Εδώ υπάρχει μια σειρά μελετητών που υποστηρίζουν την ύπαρξη της ρωμαϊκής εθνοτικής ταυτότητας και ΔΕΝ την ορίζουν με ιστορικοπολιτισμικό περιεχόμενο που φτάνει μέχρι την αρχαία Ρώμη.
Page
Μαλατράς
Στουραϊτης
Καλοδούκας (διάβασε προσεκτικά την εργασία του που παρουσιάζει όλες τις σχετικές θεωρήσεις)
Ο ισχυρισμός ότι για να υποστηριχθεί η ρωμαϊκή εθνοτικότητα χρειάζεται οπωσδήποτε αναγωγή στην αρχαιότητα και δη στη λατινική είναι εντελώς κούφιος και γελοίος.


Αυτό αποτελεί αυτογκόλ για τις θεωρίες σου. Γιατί το επικαλείσαι;
Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 18:10 Πραγματικά ευρήματα; Δηλαδή όντως οι αρχαίοι Έλληνες ήταν γίγαντες;![]()
Γι' αυτό λέω ότι έχεις μεσάνυχτα...Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 17:07 Δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική διαφορά στην ταυτότητα και στη χρήση των εθνωνυμίων ανάμεσα στο έργο του Παχυμέρη και στο έργο του Ματθαίου Μυρέων.

Καλά λίγη ντροπή δεν υπάρχει; Σου έδειξα και την Gill Page, και τον Στουραΐτη.Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 17:07
Ποιος Καλδέλλης, ποιος Koder και ποιος Smith;
Εδώ υπάρχει μια σειρά μελετητών που υποστηρίζουν την ύπαρξη της ρωμαϊκής εθνοτικής ταυτότητας και ΔΕΝ την ορίζουν με ιστορικοπολιτισμικό περιεχόμενο
Page
Μαλατράς
Στουραϊτης

Ό,τι θες καταλαβαίνεις.Chronicle έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 18:26 Ρε άνθρωπε, μερικά λεπτά μου αρκούν για να σε διαψεύσω!
Να θυμίσω ότι η δήλωση είμαστε "Έλληνες στο Γένος", που προανέφερα, αν συσχετίσω όσα γράφει η Gill page, σήμαινε ότι οι βυζαντινοί ήταν ΜΟΝΟ Έλληνες!
Πάρε και τον Στουραΐτη, που ΤΑΧΑ δεν λαμβάνει υπόψη τη γλώσσα!
Πάρε τώρα και τον Μαλατρά, ο οποίος δίνει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στη γλώσσα:
Τώρα "εννοείται" ε;Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 18:51 Εννοείται ότι η ελληνική γλώσσα και κουλτούρα ήταν συστατικό στοιχείο της ρωμέικης εθνοτικής ταυτότητας.
Κάθε φορά τα ίδια.Chronicle έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 19:02Τώρα "εννοείται" ε;Pertinax έγραψε: 10 Ιούλ 2022, 18:51 Εννοείται ότι η ελληνική γλώσσα και κουλτούρα ήταν συστατικό στοιχείο της ρωμέικης εθνοτικής ταυτότητας.![]()
Αφού λοιπόν "εννοείται", ένας τίμιος μελετητής που μεταφέρει τις ημικές περιγραφές των πηγών, δεν μπορεί να αφαιρεί από την ταυτότητα των βυζαντινών το ΠΛΗΡΕΣ περιεχόμενο της. Και αν ακόμα λάμβανε υπόψη τη θεώρηση του Μαλατρά, θα ήταν υποχρεωμένος να περιγράψει την ταυτότητα ως ελληνορωμαϊκή διότι στα στοιχεία ταυτότητας βλέπει πράγματα που ονομάζονται "Ρωμ-" και πράγματα που ονομάζονται "Ελλ-".
Αυτό κάνουν οι τίμιοι μελετητές. Και να μην αναλύσω ότι γλώσσα δεν σημαίνει μόνο γλώσσα, σημαίνει παράδειγμα, σημαίνει σκέψη. Και να μην αναλύσω την προέλευση της σπουδαιότητας της ελληνικής γλώσσας, που είναι το από πάντα ελληνικό έδαφος, η γεωγραφία, τα μνημεία.
Όταν κάτι, το συνθέτουν πράγματα που ονομάζονται "Ρωμ-" και πράγματα που ονομάζονται "Ελλ-", τότε ΔΕΝ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΥΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ, τα λέμε ΟΛΑ.
Αυτό έγραφα πριν 5 περίπου χρόνια...