ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 29 Μάιος 2021, 16:16
.
Αρα αν τόν γυρνάς απο τη μούρη (ανάποδα δηλαδή) τότε δεν λειτουργεί σαν αυξητήρας ;;;
Αρα αν τοποθετήσεις ανάποδα 2 γωνιακούς με μία περιστροφή τού πρώτου άξονα θα γυρίσει 6 φορές ο τελευταίος ;;; ...
οχι. 9 φορες. δεν ειναι προσθεση, ειναι πολλαπλασιασμος. 1χ3χ3=9
Αν βάλω 2 προπέλες δεν θα αυξηθεί η ταχύτητα ;;; ...
οχι.
πρεπει να επικεντρωθεις στο να βαλεις τη "σωστη" προπελλα για την εφαρμογη σου, πραγμα που ειναι ιδιεταιρα δυσκολο να βρεθει χωρις να δοκιμαστουν αρκετες προπελλες, ακομη και απο εμπειρους ναυπηγους.
καθε αλλαγη προπελλας, ειναι καπως σαν να αλλαζεις ταχυτητα σε αυτοκινητο.
καταρχην η διαμετρος. καθε νουμερο παραπανω, ειναι σαν να ανεβαζεις μια ταχυτητα στο αυτοκινητο. θα κινηθεις γρηγοροτερα, αλλα με μεγαλυτερο "ζορι" για τον κινητηρα. και νομιζω ειναι σχετικα ευκολο να το καταλαβεις αυτο. κινησαι προς τα εμπρος, σπροχνωντας το νερο προς τα πισω. μεγαλυτερη προπελλα, περισσοτερο νερο σπρωχνεις, αλλα με μεγαλυτερο ζορι.
παμε τωρα στο δυσκολο, το "βημα". ισχυει το ιδιο, μεγαλυτερο βημα = ανεβασμα ταχυτητας στο κιβωτιο αυτοκινητου.
βημα, ειναι η αποσταση που θα προχωρουσε η προπελλα, με μια πληρη περιστροφη της, αν ηταν μεσα σε παχυρευστο υλικο, φαντασου γιαουρτι. η προπελλα λειτουργει καπως σαν βιδα. αν ηταν μεσα σε σχετικα στερεο υλικο και οχι νερο, καθε περιστροφη της θα "βιδωνε" στο υλικο κατα καποια ορισμενη αποσταση. αυτο ειναι το βημα.
το τι βημα και τι διαμετρο προπελλα χρειαζεσαι, εχει να κανει με τη δυναμη του κινητηρα, το βαρος του πλεουμενου, και το σχεδιασμο της γαστρας.
αλλα 2 στοιχεια της προπελλας που δεν εχω καταλαβει καν πως λειτουργουν, ειναι το cup και το rake.
οποτε τελικα καταληγουμε οτι για την εφαρμογη σου απλα δεν εχεις ιδεα τι προπελα χρειαζετια, και ιδανικα θα επρεπε να εχεις καμμια δεκαρια να δοκιμαζεις για να δεις εμπειρικα το ποια ταιριαζει.
εχω μια που μου ειναι αχρηστη, αμα θες στη χαριζω.